Bij moderne auto's wel. En zo zwaar zijn die oude Volvo's nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.
Klopt, vooral op de deuren. Gelukkig heb ik een zwarte, dan valt het niet zo op.quote:Op zondag 9 juli 2017 10:04 schreef Coritchando het volgende:
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding...
nee hoor, stoel Is in de meeste auto's in hoogte verstelbaar met een hendel. Een 500 rijdt gewoon bar slecht. Semi automaat of niet, t werkt niet lekker. En zon brommerblok klinkt gewoon voor geen meter. Dat ie aardig vlot ermee is is dan weer wel waarquote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met mijn 1,80 is het prima te doen. Steun van de stoel is goed. Stevig, maar niet te hard. Niets mis mee.
Mijn ervaring is trouwens, dat als je geen electrische verstelling hebt, de stoelzitting altijd alleen maar kantelbaar is.
Maar stellen dat hij een 'pleurisherrie' maakt, is echt kolder. En hij wordt niet geleverd met automaat, maar semi-automaat.
[..]
Ja....maar een Aygo of een Up....
Ik zeg niet dat die stelling waar is of niet, maar uit dit filmpje kun je dat niet halen. Alleen (in de categorie open deuren) dat de technologische ontwikkeling de afgelopen 25 jaar niet stil heeft gestaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:40 schreef Coritchando het volgende:
Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.
Dat is niet mijn ervaring.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 16:22 schreef reeybehn het volgende:
nee hoor, stoel Is in de meeste auto's in hoogte verstelbaar met een hendel.
Definieer 'slecht'quote:Een 500 rijdt gewoon bar slecht.
'Het'? Wat werkt niet lekker?quote:Semi automaat of niet, t werkt niet lekker.
Subjectief. Onderbuik.quote:En zon brommerblok klinkt gewoon voor geen meter.
Is wel zo.quote:
Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpmquote:
Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
'Het'? Wat werkt niet lekker?
Een lekke uitlaat klinkt niet en zo klinkt zo'n 2 cilinder (weet niet of het de turboversie was of niet, daar let ik niet op). Een Aygo klinkt voor geen meter, maar een 2 cilinder F500 slaat echt alles.quote:
En waarom is dat een probleem? Overigens zit er een toerenteller in, dus je kunt het zelf zien.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
Heb je zeker maat 47? Mijn rechterbeen rust tegen de middenconsole. Houd ik uren vol.quote:Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Is mij persoonlijk nooit echt opgevallen. Ken ook mensen die dat juist heel fijn vinden.quote:Je zit onnatuurlijk hoog
Definieer 'langer persoon'.quote:...zeker als langer persoon...
Ik druk hem in om de airco aan te zetten en nog een keer om hem uit te zetten en daarmee heb ik een 100% succesrate. Begrijp niet wat je probleem met die knop is. Heb er in ieder geval nooit naar hoeven zoeken.quote:De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien)
Rij er elke dag 100km/h mee. Ligt op de snelweg prima solide op de weg.quote:Prima voor in de stad en korte afstanden
De computer van de semi-automaat is dan ook echt het enige twijfelachtige puntje. Maar heb in een V60 T4 gereden, waarbij ik ook dacht 'dat kan ik zelf beter'. Vandaar dat ik regelmatig de automaat uitzet en de flippers aan het stuur gebruik. En daarmee schakel ik net zo soepel als wie dan ook met een handgeschakelde bak. Want koppelen doet de robot heel goed.quote:Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.
Ik heb t vaker wel dan niet gezienquote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring.
[..]
Definieer 'slecht'
[..]
'Het'? Wat werkt niet lekker?
[..]
Subjectief. Onderbuik.
Je praat echt poep. 85pk versie draait ~3000 rpm bij 120kmh. Dat is minder dan mijn eigen 1.8 motor.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Je zit onnatuurlijk hoog, waardoor je, zeker als langer persoon, met je hoofd tegen het hemeltje aan zit, maar ook geen zicht hebt op stoplichten o.i.d. (als ik een versie met panoramadak mee krijg bij een vliegveld, kijk ik door het panoramadak als ik vooraan in voor het stoplicht sta )
De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien)
Goed, voordelen:
Overzichtelijk
Kan hem overal tussen plempen
Prima voor in de stad en korte afstanden
Zuinig
Voldoende bagageruimte op de achterbank
Vrouwen vinden hem leuk
[..]
Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.
[..]
Een lekke uitlaat klinkt niet en zo klinkt zo'n 2 cilinder (weet niet of het de turboversie was of niet, daar let ik niet op). Een Aygo klinkt voor geen meter, maar een 2 cilinder F500 slaat echt alles.
Een Twingo is erg ruim in dat opzicht.quote:Op woensdag 12 juli 2017 10:53 schreef DieselTank het volgende:
Formaat van de buitenkant van de auto zegt soms helemaal niks over het formaat binnen in de auto. In mijn oude toyotatje kan ik de stoel heel ver naar achter doen waardoor ik lekker zit. Dat hebben sommige grotere autos weer niet...
Lekkere knop zeg:quote:Op woensdag 12 juli 2017 10:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je praat echt poep. 85pk versie draait ~3000 rpm bij 120kmh. Dat is minder dan mijn eigen 1.8 motor.
Airconditioning knop is gewoon een knop, hoef je niks bijzonders voor te doen.
Voor de rest is het gewoon smaak qua zitpositie.
Zoals ik al zei, ik zit er prima in.quote:
Nee, hoor.quote:Het stuurt te licht.
Laat me raden: al jouw auto's hebben altijd een interieur in fraaie, grijze pasteltinten..... (BOOOOORING)quote:De knoppen lijken allemaal net Fischer price.
Welke smalle wielbasis? Niet lekker in de bocht? Sinds wanneer? Misschien kun je gewoon niet zo goed rijden?quote:Door smalle wielbasis ligt ie niet lekker in een bocht
Dat ding koppelt en schakelt goed. Als alles 'schokkerig' gaat , ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de bestuurder.quote:Het schakelt schokkerig
Goed verhaal.....oh nee, toch niet .....je hebt het over automaten; de 500 heeft geen automaat, hij heeft een semi-automaat.....je had een appel en een peer kunnen kiezen die nog verder uit elkaar liggen.....quote:Dat je dit met aangepast rijden en flippers kan vermijden en dan normaal kan rijden ondersteunt dit punt alleen maar. Zou niet nodig moeten zijn in een nieuwe auto voor zo veel geld. (Een DSG of PDK of g-tronic schakelt 1000x beter) Je koopt een automaat voor t comfort. Als ik zelf wil schakelen koop ik wel een handbak. Een automaat die irritant/ slecht is waardoor je t 'zelf' moet doen mist totaal t punt van een automaat
Iemand hier is een beetje extreem defensief over zn keuze....quote:Op zondag 30 juli 2017 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik zit er prima in.
[..]
Nee, hoor.
[..]
Laat me raden: al jouw auto's hebben altijd een interieur in fraaie, grijze pasteltinten..... (BOOOOORING)
[..]
Welke smalle wielbasis? Niet lekker in de bocht? Sinds wanneer? Misschien kun je gewoon niet zo goed rijden?
[..]
Dat ding koppelt en schakelt goed. Als alles 'schokkerig' gaat , ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de bestuurder.
[..]
Goed verhaal.....oh nee, toch niet .....je hebt het over automaten; de 500 heeft geen automaat, hij heeft een semi-automaat.....je had een appel en een peer kunnen kiezen die nog verder uit elkaar liggen.....
Of iemand krijgt zijn gelijk niet.quote:Op zondag 30 juli 2017 19:02 schreef reeybehn het volgende:
Iemand hier is een beetje extreem defensief over zn keuze....
.....gelijk niet.....quote:Dat t geen automaat is is overigens niet waar.
er zijn meerdere mensen die je op punten wijzen. Als jij ELK punt weet te weerleggen want de 500 is fantastisch en het is niet waar ben je volgens mij niet realistisch aan het kijken. T lijkt een beetje op trollen eerlijk gezegdquote:Op zondag 30 juli 2017 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Of iemand krijgt zijn gelijk niet.
[..]
.....gelijk niet.....
ECHO echo echo
Meerdere mensen? Ik zie er maar twee. En die hebben 'wel eens' een Fiat 500 gehuurd. Ik heb er ondertussen 35 dkm mee gereden. Daarnaast is 80% van de opmerkingen subjectief (Fisher Price knoppen, lichte stuurbekrachtiging) of onzin (smalle wielbasis).quote:Op zondag 30 juli 2017 21:44 schreef reeybehn het volgende:
er zijn meerdere mensen die je op punten wijzen. Als jij ELK punt weet te weerleggen want de 500 is fantastisch en het is niet waar ben je volgens mij niet realistisch aan het kijken. T lijkt een beetje op trollen eerlijk gezegd
Bedoeld men niet "korte wielbasis"? Die is ook gewoon redelijk kort bij zo een auto lijkt me. Met drempels is dat niet heel comfortabel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
of onzin (smalle wielbasis).
Ik vermoed dat reeybehn spoorbreedte bedoelt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |