abonnement Unibet Coolblue
pi_172336969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:40 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.
Bij moderne auto's wel. En zo zwaar zijn die oude Volvo's nou ook weer niet.
Een Volvo 940 estate is 'maar' 1350kg.
Een Renault modus is 1200kg.

Die Volvo is ontwikkeld in de jaren 80, met balken zo sterk als toen nodig leek, er waren immers geen crashtests.
Die Renault is volledig aan de hand van crash specs gemaakt, en nieuwer mogelijk sterker metaal.
Duh, logisch dat een ontwerp dat 20 jaar nieuwer is, vol met snufjes die 20 jaar daarvoor niet bestonden en een marginaal lager gewicht de Renault er beter aankomt.

Het was dan ook een compleet bullshit vergelijk.
Zet een Renault 21 uit 1990 tegen de Volvo en die 21 was compleet kapot. Zet een VW Polo uit 1990 tegen een Volvo van 2005 en die VW hoefde niet eens meer naar de shredder
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:04:10 #52
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172337382
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:04 schreef Coritchando het volgende:
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding... :{
Klopt, vooral op de deuren. Gelukkig heb ik een zwarte, dan valt het niet zo op.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 11 juli 2017 @ 16:22:04 #53
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172343968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 00:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met mijn 1,80 is het prima te doen. Steun van de stoel is goed. Stevig, maar niet te hard. Niets mis mee.
Mijn ervaring is trouwens, dat als je geen electrische verstelling hebt, de stoelzitting altijd alleen maar kantelbaar is.

Maar stellen dat hij een 'pleurisherrie' maakt, is echt kolder. En hij wordt niet geleverd met automaat, maar semi-automaat.

[..]

Ja....maar een Aygo of een Up....
nee hoor, stoel Is in de meeste auto's in hoogte verstelbaar met een hendel. Een 500 rijdt gewoon bar slecht. Semi automaat of niet, t werkt niet lekker. En zon brommerblok klinkt gewoon voor geen meter. Dat ie aardig vlot ermee is is dan weer wel waar
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:08:51 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172354173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:40 schreef Coritchando het volgende:

Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.
Ik zeg niet dat die stelling waar is of niet, maar uit dit filmpje kun je dat niet halen. Alleen (in de categorie open deuren) dat de technologische ontwikkeling de afgelopen 25 jaar niet stil heeft gestaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:15:25 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172354356
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:22 schreef reeybehn het volgende:

nee hoor, stoel Is in de meeste auto's in hoogte verstelbaar met een hendel.
Dat is niet mijn ervaring.

quote:
Een 500 rijdt gewoon bar slecht.
Definieer 'slecht'

quote:
Semi automaat of niet, t werkt niet lekker.
'Het'? Wat werkt niet lekker?

quote:
En zon brommerblok klinkt gewoon voor geen meter.
Subjectief. Onderbuik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juli 2017 @ 23:51:20 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172355136
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat is niet mijn ervaring.
Is wel zo.
Zo uit het hoofd (alles MY 2015/2016/2017), een greep uit wat voertuigen die ik, al dan niet gehuurd, gereden heb:
- Toyota Yaris
- VW Up
- Kia Ceed
- VW Polo
- Audi A1
- Ford Fiesta
- Rangerover Evoque (budgetuitvoering zonder elektrische stoelen :') )
- Nissan Quasqai
- Renault Megane
- Renault Captur
- Opel Corsa
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Definieer 'slecht'
Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Je zit onnatuurlijk hoog, waardoor je, zeker als langer persoon, met je hoofd tegen het hemeltje aan zit, maar ook geen zicht hebt op stoplichten o.i.d. (als ik een versie met panoramadak mee krijg bij een vliegveld, kijk ik door het panoramadak als ik vooraan in voor het stoplicht sta :') )
De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien) |:( |:(

Goed, voordelen:
Overzichtelijk
Kan hem overal tussen plempen
Prima voor in de stad en korte afstanden
Zuinig
Voldoende bagageruimte op de achterbank :P
Vrouwen vinden hem leuk O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
'Het'? Wat werkt niet lekker?
Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Subjectief. Onderbuik.
Een lekke uitlaat klinkt niet en zo klinkt zo'n 2 cilinder (weet niet of het de turboversie was of niet, daar let ik niet op). Een Aygo klinkt voor geen meter, maar een 2 cilinder F500 slaat echt alles.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 12 juli 2017 @ 00:26:03 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172355682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
En waarom is dat een probleem? Overigens zit er een toerenteller in, dus je kunt het zelf zien.
En dat is je enige argumentatie voor de uitspraak dat hij 'bar slecht' rijdt? Hij heeft een goeie wegligging, stuurt goed, geeft goede feedback aan de bestuurder en heeft een motor die pittig genoeg is om vlot met het verkeer mee te komen bij hele normale toerentallen (mits het de turbo is). Ik heb 2.0 ltrs gehad die bij 120km/h net zoveel toeren draaiden als deze 875cc 2-cylinder. Fiat heeft gewoon een goed blok gemaakt.

quote:
Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Heb je zeker maat 47? Mijn rechterbeen rust tegen de middenconsole. Houd ik uren vol.

quote:
Je zit onnatuurlijk hoog
Is mij persoonlijk nooit echt opgevallen. Ken ook mensen die dat juist heel fijn vinden.

quote:
...zeker als langer persoon...
Definieer 'langer persoon'.

quote:
De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien) |:( |:(
Ik druk hem in om de airco aan te zetten en nog een keer om hem uit te zetten en daarmee heb ik een 100% succesrate. Begrijp niet wat je probleem met die knop is. Heb er in ieder geval nooit naar hoeven zoeken.

quote:
Prima voor in de stad en korte afstanden
Rij er elke dag 100km/h mee. Ligt op de snelweg prima solide op de weg.

quote:
Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.
De computer van de semi-automaat is dan ook echt het enige twijfelachtige puntje. Maar heb in een V60 T4 gereden, waarbij ik ook dacht 'dat kan ik zelf beter'. Vandaar dat ik regelmatig de automaat uitzet en de flippers aan het stuur gebruik. En daarmee schakel ik net zo soepel als wie dan ook met een handgeschakelde bak. Want koppelen doet de robot heel goed.

En het geluid valt je na een tijdje echt niet meer op. Vind ik dat mijn 5-cylinder geblazen Volvo lekkerder klinkt? Ja. Maar die hoort dan ook bij de mooist klinkende motoren ooit. Is het nu, na 30dkm storend? Absoluut niet. Ben er aan gewend en ben het zelfs gaan waarderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 12 juli 2017 @ 10:12:40 #58
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172359052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring.


[..]

Definieer 'slecht'


[..]

'Het'? Wat werkt niet lekker?


[..]

Subjectief. Onderbuik.
Ik heb t vaker wel dan niet gezien

De zitpositie is onnatuurlijk hoog. Het stuurt te licht. De knoppen lijken allemaal net Fischer price. Door smalle wielbasis ligt ie niet lekker in een bocht

Het schakelt schokkerig en duurt vreselijk lang voor het volgende verzet klaar is om te gaan. Dat je dit met aangepast rijden en flippers kan vermijden en dan normaal kan rijden ondersteunt dit punt alleen maar. Zou niet nodig moeten zijn in een nieuwe auto voor zo veel geld. (Een DSG of PDK of g-tronic schakelt 1000x beter) Je koopt een automaat voor t comfort. Als ik zelf wil schakelen koop ik wel een handbak. Een automaat die irritant/ slecht is waardoor je t 'zelf' moet doen mist totaal t punt van een automaat

Subjectief misschien ja. Maar ik vind t een beetje als een motorfiets klinken en door de aard van t beestje trilt t allemaal redelijk veel wat ook stoort
pi_172359522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]


Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Je zit onnatuurlijk hoog, waardoor je, zeker als langer persoon, met je hoofd tegen het hemeltje aan zit, maar ook geen zicht hebt op stoplichten o.i.d. (als ik een versie met panoramadak mee krijg bij een vliegveld, kijk ik door het panoramadak als ik vooraan in voor het stoplicht sta :') )
De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien) |:( |:(

Goed, voordelen:
Overzichtelijk
Kan hem overal tussen plempen
Prima voor in de stad en korte afstanden
Zuinig
Voldoende bagageruimte op de achterbank :P
Vrouwen vinden hem leuk O+

[..]

Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.

[..]

Een lekke uitlaat klinkt niet en zo klinkt zo'n 2 cilinder (weet niet of het de turboversie was of niet, daar let ik niet op). Een Aygo klinkt voor geen meter, maar een 2 cilinder F500 slaat echt alles.
Je praat echt poep. 85pk versie draait ~3000 rpm bij 120kmh. Dat is minder dan mijn eigen 1.8 motor.
Airconditioning knop is gewoon een knop, hoef je niks bijzonders voor te doen.
Voor de rest is het gewoon smaak qua zitpositie.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172359726
Formaat van de buitenkant van de auto zegt soms helemaal niks over het formaat binnen in de auto. In mijn oude toyotatje kan ik de stoel heel ver naar achter doen waardoor ik lekker zit. Dat hebben sommige grotere autos weer niet...
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 11:52:22 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172360939
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:53 schreef DieselTank het volgende:
Formaat van de buitenkant van de auto zegt soms helemaal niks over het formaat binnen in de auto. In mijn oude toyotatje kan ik de stoel heel ver naar achter doen waardoor ik lekker zit. Dat hebben sommige grotere autos weer niet...
Een Twingo is erg ruim in dat opzicht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!fotograaf woensdag 12 juli 2017 @ 15:45:43 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172365624
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:40 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Je praat echt poep. 85pk versie draait ~3000 rpm bij 120kmh. Dat is minder dan mijn eigen 1.8 motor.
Airconditioning knop is gewoon een knop, hoef je niks bijzonders voor te doen.
Voor de rest is het gewoon smaak qua zitpositie.
Lekkere knop zeg:
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:47:53 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_172365656
Hier al drie jaar een citigo
Als je meer wilt weten pm maar
Bevalt prima
Nul reparaties
Rijdt als een klasse groter :7
  zondag 30 juli 2017 @ 18:39:49 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172790098
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:12 schreef reeybehn het volgende:

De zitpositie is onnatuurlijk hoog.
Zoals ik al zei, ik zit er prima in.

quote:
Het stuurt te licht.
Nee, hoor.

quote:
De knoppen lijken allemaal net Fischer price.
Laat me raden: al jouw auto's hebben altijd een interieur in fraaie, grijze pasteltinten..... (BOOOOORING)

quote:
Door smalle wielbasis ligt ie niet lekker in een bocht
Welke smalle wielbasis? Niet lekker in de bocht? Sinds wanneer? Misschien kun je gewoon niet zo goed rijden?

quote:
Het schakelt schokkerig
Dat ding koppelt en schakelt goed. Als alles 'schokkerig' gaat , ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de bestuurder.

quote:
Dat je dit met aangepast rijden en flippers kan vermijden en dan normaal kan rijden ondersteunt dit punt alleen maar. Zou niet nodig moeten zijn in een nieuwe auto voor zo veel geld. (Een DSG of PDK of g-tronic schakelt 1000x beter) Je koopt een automaat voor t comfort. Als ik zelf wil schakelen koop ik wel een handbak. Een automaat die irritant/ slecht is waardoor je t 'zelf' moet doen mist totaal t punt van een automaat
Goed verhaal.....oh nee, toch niet .....je hebt het over automaten; de 500 heeft geen automaat, hij heeft een semi-automaat.....je had een appel en een peer kunnen kiezen die nog verder uit elkaar liggen.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 30 juli 2017 @ 18:41:59 #65
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172790142
Als ik in zulke gebakjes moest rijden ging ik nog liever fietsen :')
Fade to Black
  zondag 30 juli 2017 @ 19:02:28 #66
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172790603
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik zit er prima in.

[..]

Nee, hoor.

[..]

Laat me raden: al jouw auto's hebben altijd een interieur in fraaie, grijze pasteltinten..... (BOOOOORING)

[..]

Welke smalle wielbasis? Niet lekker in de bocht? Sinds wanneer? Misschien kun je gewoon niet zo goed rijden?

[..]

Dat ding koppelt en schakelt goed. Als alles 'schokkerig' gaat , ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de bestuurder.

[..]

Goed verhaal.....oh nee, toch niet .....je hebt het over automaten; de 500 heeft geen automaat, hij heeft een semi-automaat.....je had een appel en een peer kunnen kiezen die nog verder uit elkaar liggen.....
Iemand hier is een beetje extreem defensief over zn keuze....

Man, de fiat 500 is absoluut de beste wagen die er is. Nu tevreden? :')

Dat t geen automaat is is overigens niet waar. Je kan er in rijden zonder ook maar iets aan te raken, dan schakelt hij vanzelf toch? Dus automaat
  zondag 30 juli 2017 @ 19:15:37 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172790865
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:02 schreef reeybehn het volgende:

Iemand hier is een beetje extreem defensief over zn keuze....
Of iemand krijgt zijn gelijk niet. :)

quote:
Dat t geen automaat is is overigens niet waar.
.....gelijk niet.....

ECHO echo echo
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 30 juli 2017 @ 21:44:29 #68
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172794647
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of iemand krijgt zijn gelijk niet. :)

[..]

.....gelijk niet.....

ECHO echo echo
er zijn meerdere mensen die je op punten wijzen. Als jij ELK punt weet te weerleggen want de 500 is fantastisch en het is niet waar ben je volgens mij niet realistisch aan het kijken. T lijkt een beetje op trollen eerlijk gezegd
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:43:16 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172921612
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:44 schreef reeybehn het volgende:

er zijn meerdere mensen die je op punten wijzen. Als jij ELK punt weet te weerleggen want de 500 is fantastisch en het is niet waar ben je volgens mij niet realistisch aan het kijken. T lijkt een beetje op trollen eerlijk gezegd
Meerdere mensen? Ik zie er maar twee. En die hebben 'wel eens' een Fiat 500 gehuurd. Ik heb er ondertussen 35 dkm mee gereden. Daarnaast is 80% van de opmerkingen subjectief (Fisher Price knoppen, lichte stuurbekrachtiging) of onzin (smalle wielbasis).

De enige opmerking die hout snijdt is die van de wat hogere zit, maar daar ben ik aan gewend en het valt me niet meer op.

Ik ben de troll??? Denk eerder dat jij en Pizza Boom dat zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172921774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
of onzin (smalle wielbasis).
Bedoeld men niet "korte wielbasis"? Die is ook gewoon redelijk kort bij zo een auto lijkt me. Met drempels is dat niet heel comfortabel.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:00:51 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172922003
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:51 schreef Geralt het volgende:

Bedoeld men niet "korte wielbasis"?
Ik vermoed dat reeybehn spoorbreedte bedoelt.

Kortere wielbasis heeft zeker invloed. Maar de wielen nog meer op de hoeken dan bij een 500 kan niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')