abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172244414
registreer om deze reclame te verbergen
Ben spuugzat van het steeds bij de garage staan met een kapotte Peug 407 dus aan het rondkijken naar een kleine, betrouwbare en betaalbare A segment auto.

Diverse modellen gezien waarbij met name de Karl mij het meeste aanspreekt in verband met de uitgebreide opties die aanwezig zijn. Picanto vind ik een mooiere auto om te zien, maar met wat simpele opties direct een stuk duurder dan de Karl. Citigo en i10 geen specifieke mening en de Aygo vind ik lelijk.

Op dit moment de meeste interesse zoals gezegd in een Karl. In dit geval model "Edition" met als extra opties metallic lak en een thuiskomertje. Alle andere styling opsmuk heb ik niets mee en de basiszaken als airco, bluetooth, 4 speakers, etc. zijn aanwezig op deze editie.

Wat zouden jullie doen? En nog belangrijker, waarom?
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:59:03 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172244649
In dit segment zijn er nieuw eigenlijk geen slechte auto's. Gewoon kijken wat je leuk vind, welke opties je hebt en proefritten maken.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172245008
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:59 schreef goed_volk het volgende:
In dit segment zijn er nieuw eigenlijk geen slechte auto's. Gewoon kijken wat je leuk vind, welke opties je hebt en proefritten maken.
Duidelijk, dank.

Werd eerst aangetrokken tot de 7 jaars garantie van Kia, maar na wat uitgebreider lezen blijkt dit vooral een wassen neus / marketing stunt. Dan kies ik liever voor bijvoorbeeld Opel of Toyota, beiden staan bij mij hoger aangeschreven.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 15:17:01 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172245158
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:12 schreef Coritchando het volgende:
Werd eerst aangetrokken tot de 7 jaars garantie van Kia, maar na wat uitgebreider lezen blijkt dit vooral een wassen neus / marketing stunt. Dan kies ik liever voor bijvoorbeeld Opel of Toyota, beiden staan bij mij hoger aangeschreven.
Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.
VW Up / citigo / mii heb ik in gereden, goede wegligging, prima auto's. Aygo/C1/107/8 ook. Die zijn iets zuiniger en goedkoper in aanschaf.
Picanto is wel een vrouwenauto...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172245276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:17 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.
VW Up / citigo / mii heb ik in gereden, goede wegligging, prima auto's. Aygo/C1/107/8 ook. Die zijn iets zuiniger en goedkoper in aanschaf.
Picanto is wel een vrouwenauto...
De nieuwe Picanto valt wel mee toch? Model 2017. Die vond ik er wel netjes uitzien.
Uiteraard zijn het allemaal min of meer truttenschudders en als ik een mooie auto zou kunnen betalen dan zou er een Tesla model S of iets in die richting staan. Maar dat is niet haalbaar ;)

Aygo is op papier zuiniger inderdaad, alhoewel 3,8 (Aygo) en 4,1 (Karl) niet zo heel spannend zijn in de praktijk lijkt me.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 18:10:55 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172250222
Fiat 500 met 2-cylinder turbo. ^O^

Lekker wagentje om mee te gummen, maar als je zuinig wilt rijden, dan doet hij dat ook best prima. Actueel doe ik tussen de 1 op 17 en 1 op 19.

En het leuke van de semi-automaat is dat je (perfect werkende) flippers aan het stuur kunt krijgen.

Wel ietsje duurder dan de modellen die jij noemde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172251487
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:17 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.
VW Up / citigo / mii heb ik in gereden, goede wegligging, prima auto's. Aygo/C1/107/8 ook. Die zijn iets zuiniger en goedkoper in aanschaf.
Picanto is wel een vrouwenauto...
Die Opels 1.2 met turbo gaan anders als een raket, en als je ziet wat er allemaal in een Karl zit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:05:39 #8
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172252726
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:12 schreef halfway het volgende:

Die Opels 1.2 met turbo gaan anders als een raket, en als je ziet wat er allemaal in een Karl zit.
De Karl heeft toch alleen de 1.0 atmosferische motor?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172252997
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De Karl heeft toch alleen de 1.0 atmosferische motor?
Je heb nog gelijk ook!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator vrijdag 7 juli 2017 @ 20:58:06 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172254061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Fiat 500 met 2-cylinder turbo. ^O^
0
Lekker wagentje om mee te gummen, maar als je zuinig wilt rijden, dan doet hij dat ook best prima. Actueel doe ik tussen de 1 op 17 en 1 op 19.

En het leuke van de semi-automaat is dat je (perfect werkende) flippers aan het stuur kunt krijgen.

Wel ietsje duurder dan de modellen die jij noemde.
Ze klinken wel echt als een brommobiel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172255208
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:17 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Picanto is wel een vrouwenauto...
Ik vind die juist wel mooi, zeker in GT trim:

DSC00446.jpg

Maar zoals TS al zegt is een Picanto wel prijzig wil je wat leuke opties. Maar het is wel gewoon een fijne auto om te rijden.
pi_172255678
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ze klinken wel echt als een brommobiel
De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.
Die met turbo heeft bovendien 145Nm of zo..

Daarmee lach je alle Aygo en UPs uit.
Heb zelf 1 in Lancia trim naast huis staan als tweede auto.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator vrijdag 7 juli 2017 @ 21:55:47 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172255782
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 21:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.
Die met turbo heeft bovendien 145Nm of zo..

Daarmee lach je alle Aygo en UPs uit.
Heb zelf 1 in Lancia trim naast huis staan als tweede auto.
Ik heb geen idee, nooit in zo'n ding gereden. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172256199
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 21:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.
Die met turbo heeft bovendien 145Nm of zo..

Daarmee lach je alle Aygo en UPs uit.
Heb zelf 1 in Lancia trim naast huis staan als tweede auto.
Zijn fijne motortjes inderdaad. Beetje op toeren klinken ze al wat beter. Collega heeft een Alfa met een 2-pitter en een collega sprak 'm een keer aan om te zeggen dat z'n uitlaat stuk was haha :P
pi_172256319
Mja, voor een beetje rustige loop moet je onder de 3000rpm niet versnellen.
Cruise control tussen 2000 en 3000rpm kan wel.

Als je hem continu tussen 3000 en 5000 houdt heb je een erg pittig bakje.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172256970
Fiat 500 ziet er erg leuk uit, als je ruimte wil Fiat Panda (technisch hetzelfde).
Renault Twingo is lekker eigenzinnig.
pi_172258431
Fiat 500: chronische rugpijn, chronische pijn in je rechterknie (rare plastic rand waar je als je wat langer bent altijd tegenaan zit), de zitpositie is kut (veel te hoog, kan niet omlaag, stoelzitting kan alleen kantelen), de automaat schakelt net zo houterig als een 18jarige in zijn 2e rijles en het maakt als 2cylinder een pleurisherrie. De eerste keer dat ik er eentje mee kreeg was ik 5 minuten later weer terug omdat het klonk als een lekke uitlaat. Bleek normaal te zijn voor een Fiat 2cyl.

Een Aygo maakt ook herrie, een up is opvallend stil, Picanto/i10 idem, maar motorisch geknepen, voel je duidelijk. En slaan snel af. Verder vind ik het interieur gedateerd en goedkoop ogen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172258658
Laat anders de Aygo staan en pak een Yaris.. stuk meer auto, en rijdt best ok, alleen zou ik niet de automaat pakken, das een robo.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172259215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Fiat 500: chronische rugpijn, chronische pijn in je rechterknie (rare plastic rand waar je als je wat langer bent altijd tegenaan zit), de zitpositie is kut (veel te hoog, kan niet omlaag, stoelzitting kan alleen kantelen), de automaat schakelt net zo houterig als een 18jarige in zijn 2e rijles en het maakt als 2cylinder een pleurisherrie. De eerste keer dat ik er eentje mee kreeg was ik 5 minuten later weer terug omdat het klonk als een lekke uitlaat. Bleek normaal te zijn voor een Fiat 2cyl.


Nogmaals: de turboloze, of de turbo versie. Is een heel andere motor. De turboloze heeft grotere cilinders en heeft totaal geen koppel. Tevens maakt de turboversie door een andere eindoverbrenging veel minder toeren. In de 5 op de snelweg scheelt het zo'n 1000rpm..
En nog iets met de turbo versie: laat die #_&--ECOknop uit!! Als die aan staat verlies je 10-15pk en 50Nm :')

Misschien is het qua geluid ook wel een verschil dat ik een Lancia heb IPV de Fiat 500, dat de isolatie beter is.

En een robot automaat moet je nooit hebben :')

Oh en Up/Citigo/Mii. Zo pauper dat grote delen van de deuren geen bekleding hebben...
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172260656
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Laat anders de Aygo staan en pak een Yaris.. stuk meer auto, en rijdt best ok, alleen zou ik niet de automaat pakken, das een robo.
Als je voor een Yaris gaat moet je de hybride nemen. Das net een soort kart als ie op elektra gaat, gaat als de brandweer... :7 :7 En traploos door naar 100 :s)

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:

Nogmaals: de turboloze, of de turbo versie. Is een heel andere motor. De turboloze heeft grotere cilinders en heeft totaal geen koppel. Tevens maakt de turboversie door een andere eindoverbrenging veel minder toeren. In de 5 op de snelweg scheelt het zo'n 1000rpm..
En nog iets met de turbo versie: laat die #_&--ECOknop uit!! Als die aan staat verlies je 10-15pk en 50Nm :')
Daar let ik verder niet op hoor... Ik weet alleen dat het een tweecilinder was en dat ie een pleurisherrie maakte.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172260741
Mag ik een beetje spammen? Aangezien er aardig wat auto's genoemd worden die ik heb getest met m'n broer.. Wel een tijdje geleden de meeste tests.

Kia Picanto 1.0 + 1.2 2017
Renault Twingo TCe 90 2014
Toyota Aygo 1.0 2014
Toyota Yaris Hybrid 2012
Fiat 500S Cabrio TwinAir Turbo 2013
Skoda Citigo 1.0 75pk 2012
  Moderator zaterdag 8 juli 2017 @ 08:06:44 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172261357
Als je van iets comfortabels als een 407 komt, zou ik persoonlijk een slagje groter kiezen dan de auto's die je noemt.

Een Yaris zoals SD noemt zijn prima auto's :Y
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_172262764
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 08:06 schreef derLudolf het volgende:
Als je van iets comfortabels als een 407 komt, zou ik persoonlijk een slagje groter kiezen dan de auto's die je noemt.

Een Yaris zoals SD noemt zijn prima auto's :Y
De 407 is alles behalve comfortabel :) elke kilometer samengeknepen billen of het blijft werken.

Het verhaal is eigenlijk complexer, heb nog een kleine auto voor de vrouw die in maart 2018 afgekeurd gaat worden en dan vervangen moet worden. De 407 moet er ook uit, shit bak zoals gezegd. Aangezien ik tot volgend jaar zomer geen caravan hoef te trekken heb ik tot die tijd geen grote auto nodig. En dan rijd ik zelf in de zomer nog veel op brommer oldtimer.

Dus nu vervang ik de 407 door een kleine nieuwe en volgend jaar de huidige kleine auto door een grotere die de caravan kan trekken :)

Dank voor alle reacties!
pi_172262770
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Laat anders de Aygo staan en pak een Yaris.. stuk meer auto, en rijdt best ok, alleen zou ik niet de automaat pakken, das een robo.
Geen budget voor :)
pi_172262773
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 02:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mag ik een beetje spammen? Aangezien er aardig wat auto's genoemd worden die ik heb getest met m'n broer.. Wel een tijdje geleden de meeste tests.

Kia Picanto 1.0 + 1.2 2017
Renault Twingo TCe 90 2014
Toyota Aygo 1.0 2014
Toyota Yaris Hybrid 2012
Fiat 500S Cabrio TwinAir Turbo 2013
Skoda Citigo 1.0 75pk 2012
Thanks!
pi_172262990
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:16 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Geen budget voor :)
dan pak je een jonge gebruikte ;)
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172264353
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dan pak je een jonge gebruikte ;)
Wil juist een nieuwe proberen :)

5 jaar geen gezeik, 1 keer apk en weer weg. Dat is het idee.
pi_172274604
Vandaag een proefrit gemaakt in een Picanto (fijne wagen!) en een Yaris Hybride uit 2015 (wat rijdt dat beroerd, vooral het gejank van de motor) en een Karl (fijne wagen!) en een Astra met Easytronic (we willen de Karl daarmee, maar die hadden ze niet).

Al met al een vruchtbare dag en zoals het er nu uitziet wordt het een Karl Innovation Easytronic.

Maar wat een karige dealer. Inruilwaarde was de helft ten opzichte van Kia en 1000 euro onder sites als Wijkopenauto's (ja, ik weet dat ze uiteindelijk altijd minder geven). Ook geen eurocent van de prijs af en nog geen enkele gratis optie. Beetje karig, we praten toch over een auto van zo'n 15k tenslotte. Verwacht geen 4000 extra korting of gratis opties, maar iets meer dan dit lijkt me toch wel normaal?

Gelukkig zit er vlakbij nog een andere Opel dealer (andere keten). Daar ga ik van de week maar eens babbelen :)
pi_172275417
Idd, niet je geld op n paard zetten ^O^ .
Torque makes life easy.
Team Jean
  zaterdag 8 juli 2017 @ 20:52:54 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172278604
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:

Ze klinken wel echt als een brommobiel
Het is buiten de auto 'erger' dan in de auto. Ik heb er wel aan gedacht om op de portieren, in kleine rode lettertjes, F500 Bumblebee te zetten. ;)

Maar dat motortje levert 85 pk uit een 875cc turbo. Da's heel netjes. En da's ook ruim voldoende om de 900kg van de 500 vlotjes door het verkeer te loodsen.
Ter vergelijking: een collega van mij (heeft een 2011 Astra 1.4) zat een beetje te grappen toen ik die 500 net had, maar nu hij weet dat zijn voiture over 0-100km/h 3.5 seconden langer doet dan mijn 500 is hij een stuk stiller. :)
Dat geldt overigens ook voor de Karl.

Anyway, het is een lekker autootje om in rond te crossen. Goede wegligging ook. Maar ze zijn niet goedkoop.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 8 juli 2017 @ 20:56:30 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172278721
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Fiat 500: chronische rugpijn, chronische pijn in je rechterknie (rare plastic rand waar je als je wat langer bent altijd tegenaan zit), de zitpositie is kut (veel te hoog, kan niet omlaag, stoelzitting kan alleen kantelen), de automaat schakelt net zo houterig als een 18jarige in zijn 2e rijles en het maakt als 2cylinder een pleurisherrie. De eerste keer dat ik er eentje mee kreeg was ik 5 minuten later weer terug omdat het klonk als een lekke uitlaat. Bleek normaal te zijn voor een Fiat 2cyl.

Vreemd, heb er nu een slordige 30000km op zitten en al die dingen die jij noemt heb ik geen last van. Weet je zeker dat het een 500 was en geen Panda?
En hoe de semi-automaat 'denkt' is een kwestie van leren. Dat heb je niet in 5 minuten voor elkaar. Ik gebruik vaker de flippers, daarmee kun je netter schakelen dan met een handgeschakelde bak. Tenminste, als je een beetje gevoel hebt voor de techniek. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 8 juli 2017 @ 21:08:32 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172279037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 22:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Fiat 500 ziet er erg leuk uit, als je ruimte wil Fiat Panda (technisch hetzelfde).
En de Panda is E3500,- goedkoper. Maar dat zie je en voel je ook aan alles. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172284634
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vreemd, heb er nu een slordige 30000km op zitten en al die dingen die jij noemt heb ik geen last van. Weet je zeker dat het een 500 was en geen Panda?
Het waren meer dan n 500's... Ik heb het niet exact geteld, maar ik heb wel een aantal verschillende gereden. Allemaal kutstoelen, ik moet half gaan liggen wil ik een beetje knappe hoogte komen met het hoofd, anders stoot ik mijn kop gewoon (of ik moet het dak van een toevallige cabrio open doen), want de zitting kan niet omlaag, maar kantelt alleen maar. En ik weet dat het een A segmenter is, maar in een Aygo of Up zit ik stukken beter.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 01:34:41 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172284655
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is buiten de auto 'erger' dan in de auto. Ik heb er wel aan gedacht om op de portieren, in kleine rode lettertjes, F500 Bumblebee te zetten. ;)

Maar dat motortje levert 85 pk uit een 875cc turbo. Da's heel netjes. En da's ook ruim voldoende om de 900kg van de 500 vlotjes door het verkeer te loodsen.
Ter vergelijking: een collega van mij (heeft een 2011 Astra 1.4) zat een beetje te grappen toen ik die 500 net had, maar nu hij weet dat zijn voiture over 0-100km/h 3.5 seconden langer doet dan mijn 500 is hij een stuk stiller. :)
Dat geldt overigens ook voor de Karl.

Anyway, het is een lekker autootje om in rond te crossen. Goede wegligging ook. Maar ze zijn niet goedkoop.
Geloof ik graag, is wel vaker zo. De statistieken van het ding zijn inderdaad leuk. Een leuke mini pocketrocket met een bijzondere motor. Dan heb je me al :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 09-07-2017 01:50:20 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172286293
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 01:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Geloof ik graag, is wel vaker zo. De statistieken van het ding zijn inderdaad leuk. Een leuke mini pocketrocket met een bijzondere motor. Dan heb je me al :P
Ik ben blij dat ik de 500 lelijk vind, hoef ik er ook niet over na te denken ;)
pi_172286477
Tsja, ik zou nooit een Opel Karl willen, en dan sowieso omdat dat geen Opel is, maar een Daewoo/Chevrolet. En die blinken niet uit in kwaliteit oid.

Als Chevrolet hier nog actief was, was het de Spark. De huidige Karl is een iets aangepaste Chevrolet, of net andersom, maar feit blijft dat je met een Koreaan zit die een doorontwikkeling is van de oude Spark

[ Bericht 7% gewijzigd door Glijdt_licht op 09-07-2017 09:27:08 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 9 juli 2017 @ 09:47:22 #37
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172286904
Zou voor de Up/ mii/ citigo gaan. Rijdt absoluut het beste. Meest volwassen auto
pi_172287167
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding... :{
  zondag 9 juli 2017 @ 10:14:02 #39
369251 Geralt
of Rivia
pi_172287293
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:04 schreef Coritchando het volgende:
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding... :{
Oe welke oldtimer heb je? :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 9 juli 2017 @ 10:16:23 #40
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172287326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 11:45 schreef Coritchando het volgende:

5 jaar geen gezeik,
Je weet dat dat niet zomaar gaat lukken he ;)
Bij garantie zijn tal van uitsluitingen...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172288987
quote:
3s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:16 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Je weet dat dat niet zomaar gaat lukken he ;)
Bij garantie zijn tal van uitsluitingen...
Daarom is het ook niet doorslaggevend. Net als het gemurmel over 2 jaar garantie. Wil wel eens zien wat er gebeurd als er, bij normaal gebruik, dingen stuk gaan na 3 jaar. Dat is gelukkig ook gedekt in het Nederlandse recht.
  zondag 9 juli 2017 @ 13:14:15 #42
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172290912
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:04 schreef Coritchando het volgende:
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding... :{
ja goed, ligt een beetje aan de kleur of dat stoort. Bij een felle kleur wel naar mijn mening. Mijne is zilver (saaaaai) maar daarbij valt het niet zo op. In ieder geval een goede auto. 6 speakers, navi met telefoon integratie, mooie velgjes, open dak. En veilig en best comfortabel, ook op langere stukken. Rijd dagelijks in andere auto's maar als ik in Mn upje stap ben ik altijd weer tevreden.

Paar maanden geleden zelfs mee naar polen geweest omdat ik even geen andere auto kon regelen. Op het missen van cruise control na (dat zit er bij mij niet op, wel te krijgen) ging dat echt prima.

Ik heb overigens een 2012 model, bij de nieuwe zij een paar kinderziektes verholpen en is t dashboard en airco en navi allemaal wat strakker uitgevoerd.

Ik zou er in ieder geval mee gaan proefrijden en m dan ook even de snelweg mee op nemen. Weet bijna zeker dat t je bevalt
pi_172294951
Veiligheid is altijd relatief. Bij een 5 sterren score van een kleine auto tov een 4 sterren score van een grote auto zal de kleine desondanks flink verliezen.

Sterker, ik denk dat je in een frontaaltje beter in een Volvo van 10 jaar oud kan zitten dan in een Up.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 9 juli 2017 @ 15:53:22 #44
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172296370
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Veiligheid is altijd relatief. Bij een 5 sterren score van een kleine auto tov een 4 sterren score van een grote auto zal de kleine desondanks flink verliezen.

Sterker, ik denk dat je in een frontaaltje beter in een Volvo van 10 jaar oud kan zitten dan in een Up.
das altijd een lastige discussie. Bij een ongeval zit je in principe liever in een grotere auto ja, zeker met hogere snelheid. Maar een auto wordt toch echt aan dezelfde crash tests onderworpen waarbij gekeken wordt naar de inzittenden en hoe zij het ervan af brengen. Er wordt door NCAP niet met twee maten gemeten. Dus ze geven een kleine auto niet eerder 5 sterren dan een grote auto. Die moeten allebei even goed beschermen voor die 5 sterren.

Maw; in de stad met 50km/h (zoals dat vaak getest is) ben je even goed beschermd. Dat dat bij hogere snelheden van elkaar afwijkt is logisch, maar maakt de kleine auto niet perse onveiliger.

Anno 2017 is een "Volvo van 10 jaar oud" ook pas uit 2007, sinds 2007 en nu is er niet bijster veel verbeterd op het gebied van crash veiligheid in auto's. Dus die vergelijking is krom
pi_172299189
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:53 schreef reeybehn het volgende:

[..]

das altijd een lastige discussie. Bij een ongeval zit je in principe liever in een grotere auto ja, zeker met hogere snelheid. Maar een auto wordt toch echt aan dezelfde crash tests onderworpen waarbij gekeken wordt naar de inzittenden en hoe zij het ervan af brengen. Er wordt door NCAP niet met twee maten gemeten. Dus ze geven een kleine auto niet eerder 5 sterren dan een grote auto. Die moeten allebei even goed beschermen voor die 5 sterren.


Neen. Gewicht is een hele grote factor. Als jij met je Up tegen een zwaardere auto knalt krijgt jouw kleinere auto een onevenredig harde klap te verwerken.

De botsproef wordt bij 64kmh gegaan geloof ik.
Echter als jij 64kmh rijdt, en een Audi Q7 ook, en je hebt een frontaaltje kom jij er veel slechter af dan in de test omdat de Up heel veel energie van de Q7 ook moet verwerken, terwijl de Audi er beter vanaf komt dan in de test want die knalt gewoon heel veel energie in jouw Up..

En nee, een botsing van 2 auto's die beide 64kmh doen staat niet gelijk aan een botsing van 128kmh. :').
In de crashtest wordt de energie van 64kmh verdeeld over 1 auto.
Een frontaaltje van 128kmh totaal wordt verdeeld over beide auto's, waarbij de lichtste auto de zwaarste klap krijgt.

Daarom is een crashtest altijd relatief aan het gewicht van de gebruikte auto.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 9 juli 2017 @ 23:16:57 #46
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172308087
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Neen. Gewicht is een hele grote factor. Als jij met je Up tegen een zwaardere auto knalt krijgt jouw kleinere auto een onevenredig harde klap te verwerken.

De botsproef wordt bij 64kmh gegaan geloof ik.
Echter als jij 64kmh rijdt, en een Audi Q7 ook, en je hebt een frontaaltje kom jij er veel slechter af dan in de test omdat de Up heel veel energie van de Q7 ook moet verwerken, terwijl de Audi er beter vanaf komt dan in de test want die knalt gewoon.......
interessant, je hebt er duidelijk meer verstand van. Ik ga mij eens inlezen. Dank
pi_172311193
Ik heb juist geleerd dat een lager gewicht een positieve invloed heeft. Omdat je minder aan de weg geplakt zit ga je glijden en/of tollen. En dat voert een hoop energie af.

Sowieso is het een fabel dat zwaarder of groter veiliger is:
quote:
Massa is een factor, maar zeker geen bepalende. Wie met een 2,5 ton zware Cadillac uit de jaren '50 frontaal tegen een klein modern koekblikje botst heeft geen schijn van kans.
Hele verhaal hier: https://www.autobahn.eu/2(...)gtimer-in-crashtest/

En dit filmpje is ook wel confronterend, de o zo degelijke (en zware) Volvo legt het keihard af tegen en iele Modus:
  dinsdag 11 juli 2017 @ 00:41:06 #48
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172333346
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 01:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

Het waren meer dan n 500's... Ik heb het niet exact geteld, maar ik heb wel een aantal verschillende gereden. Allemaal kutstoelen, ik moet half gaan liggen wil ik een beetje knappe hoogte komen met het hoofd, anders stoot ik mijn kop gewoon (of ik moet het dak van een toevallige cabrio open doen), want de zitting kan niet omlaag, maar kantelt alleen maar.
Met mijn 1,80 is het prima te doen. Steun van de stoel is goed. Stevig, maar niet te hard. Niets mis mee.
Mijn ervaring is trouwens, dat als je geen electrische verstelling hebt, de stoelzitting altijd alleen maar kantelbaar is.

Maar stellen dat hij een 'pleurisherrie' maakt, is echt kolder. En hij wordt niet geleverd met automaat, maar semi-automaat.

quote:
En ik weet dat het een A segmenter is, maar in een Aygo of Up zit ik stukken beter.
Ja....maar een Aygo of een Up....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 11 juli 2017 @ 00:48:53 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172333442
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:54 schreef Coritchando het volgende:

En dit filmpje is ook wel confronterend, de o zo degelijke (en zware) Volvo legt het keihard af tegen en iele Modus:
Ja, het is ook echt heel zinvol om een auto ontwerp uit de jaren '80 te vergelijken met een ontwerp uit het nieuwe millenium.... *zucht*
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172334615
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 00:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, het is ook echt heel zinvol om een auto ontwerp uit de jaren '80 te vergelijken met een ontwerp uit het nieuwe millenium.... *zucht*
Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.
pi_172336969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:40 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.
Bij moderne auto's wel. En zo zwaar zijn die oude Volvo's nou ook weer niet.
Een Volvo 940 estate is 'maar' 1350kg.
Een Renault modus is 1200kg.

Die Volvo is ontwikkeld in de jaren 80, met balken zo sterk als toen nodig leek, er waren immers geen crashtests.
Die Renault is volledig aan de hand van crash specs gemaakt, en nieuwer mogelijk sterker metaal.
Duh, logisch dat een ontwerp dat 20 jaar nieuwer is, vol met snufjes die 20 jaar daarvoor niet bestonden en een marginaal lager gewicht de Renault er beter aankomt.

Het was dan ook een compleet bullshit vergelijk.
Zet een Renault 21 uit 1990 tegen de Volvo en die 21 was compleet kapot. Zet een VW Polo uit 1990 tegen een Volvo van 2005 en die VW hoefde niet eens meer naar de shredder
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:04:10 #52
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172337382
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:04 schreef Coritchando het volgende:
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding... :{
Klopt, vooral op de deuren. Gelukkig heb ik een zwarte, dan valt het niet zo op.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  dinsdag 11 juli 2017 @ 16:22:04 #53
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172343968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 00:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met mijn 1,80 is het prima te doen. Steun van de stoel is goed. Stevig, maar niet te hard. Niets mis mee.
Mijn ervaring is trouwens, dat als je geen electrische verstelling hebt, de stoelzitting altijd alleen maar kantelbaar is.

Maar stellen dat hij een 'pleurisherrie' maakt, is echt kolder. En hij wordt niet geleverd met automaat, maar semi-automaat.

[..]

Ja....maar een Aygo of een Up....
nee hoor, stoel Is in de meeste auto's in hoogte verstelbaar met een hendel. Een 500 rijdt gewoon bar slecht. Semi automaat of niet, t werkt niet lekker. En zon brommerblok klinkt gewoon voor geen meter. Dat ie aardig vlot ermee is is dan weer wel waar
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:08:51 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172354173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:40 schreef Coritchando het volgende:

Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.
Ik zeg niet dat die stelling waar is of niet, maar uit dit filmpje kun je dat niet halen. Alleen (in de categorie open deuren) dat de technologische ontwikkeling de afgelopen 25 jaar niet stil heeft gestaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:15:25 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172354356
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:22 schreef reeybehn het volgende:

nee hoor, stoel Is in de meeste auto's in hoogte verstelbaar met een hendel.
Dat is niet mijn ervaring.

quote:
Een 500 rijdt gewoon bar slecht.
Definieer 'slecht'

quote:
Semi automaat of niet, t werkt niet lekker.
'Het'? Wat werkt niet lekker?

quote:
En zon brommerblok klinkt gewoon voor geen meter.
Subjectief. Onderbuik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172355136
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat is niet mijn ervaring.
Is wel zo.
Zo uit het hoofd (alles MY 2015/2016/2017), een greep uit wat voertuigen die ik, al dan niet gehuurd, gereden heb:
- Toyota Yaris
- VW Up
- Kia Ceed
- VW Polo
- Audi A1
- Ford Fiesta
- Rangerover Evoque (budgetuitvoering zonder elektrische stoelen :') )
- Nissan Quasqai
- Renault Megane
- Renault Captur
- Opel Corsa
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Definieer 'slecht'
Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Je zit onnatuurlijk hoog, waardoor je, zeker als langer persoon, met je hoofd tegen het hemeltje aan zit, maar ook geen zicht hebt op stoplichten o.i.d. (als ik een versie met panoramadak mee krijg bij een vliegveld, kijk ik door het panoramadak als ik vooraan in voor het stoplicht sta :') )
De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien) |:( |:(

Goed, voordelen:
Overzichtelijk
Kan hem overal tussen plempen
Prima voor in de stad en korte afstanden
Zuinig
Voldoende bagageruimte op de achterbank :P
Vrouwen vinden hem leuk O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
'Het'? Wat werkt niet lekker?
Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Subjectief. Onderbuik.
Een lekke uitlaat klinkt niet en zo klinkt zo'n 2 cilinder (weet niet of het de turboversie was of niet, daar let ik niet op). Een Aygo klinkt voor geen meter, maar een 2 cilinder F500 slaat echt alles.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 12 juli 2017 @ 00:26:03 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172355682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
En waarom is dat een probleem? Overigens zit er een toerenteller in, dus je kunt het zelf zien.
En dat is je enige argumentatie voor de uitspraak dat hij 'bar slecht' rijdt? Hij heeft een goeie wegligging, stuurt goed, geeft goede feedback aan de bestuurder en heeft een motor die pittig genoeg is om vlot met het verkeer mee te komen bij hele normale toerentallen (mits het de turbo is). Ik heb 2.0 ltrs gehad die bij 120km/h net zoveel toeren draaiden als deze 875cc 2-cylinder. Fiat heeft gewoon een goed blok gemaakt.

quote:
Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Heb je zeker maat 47? Mijn rechterbeen rust tegen de middenconsole. Houd ik uren vol.

quote:
Je zit onnatuurlijk hoog
Is mij persoonlijk nooit echt opgevallen. Ken ook mensen die dat juist heel fijn vinden.

quote:
...zeker als langer persoon...
Definieer 'langer persoon'.

quote:
De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien) |:( |:(
Ik druk hem in om de airco aan te zetten en nog een keer om hem uit te zetten en daarmee heb ik een 100% succesrate. Begrijp niet wat je probleem met die knop is. Heb er in ieder geval nooit naar hoeven zoeken.

quote:
Prima voor in de stad en korte afstanden
Rij er elke dag 100km/h mee. Ligt op de snelweg prima solide op de weg.

quote:
Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.
De computer van de semi-automaat is dan ook echt het enige twijfelachtige puntje. Maar heb in een V60 T4 gereden, waarbij ik ook dacht 'dat kan ik zelf beter'. Vandaar dat ik regelmatig de automaat uitzet en de flippers aan het stuur gebruik. En daarmee schakel ik net zo soepel als wie dan ook met een handgeschakelde bak. Want koppelen doet de robot heel goed.

En het geluid valt je na een tijdje echt niet meer op. Vind ik dat mijn 5-cylinder geblazen Volvo lekkerder klinkt? Ja. Maar die hoort dan ook bij de mooist klinkende motoren ooit. Is het nu, na 30dkm storend? Absoluut niet. Ben er aan gewend en ben het zelfs gaan waarderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 12 juli 2017 @ 10:12:40 #58
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172359052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring.


[..]

Definieer 'slecht'


[..]

'Het'? Wat werkt niet lekker?


[..]

Subjectief. Onderbuik.
Ik heb t vaker wel dan niet gezien

De zitpositie is onnatuurlijk hoog. Het stuurt te licht. De knoppen lijken allemaal net Fischer price. Door smalle wielbasis ligt ie niet lekker in een bocht

Het schakelt schokkerig en duurt vreselijk lang voor het volgende verzet klaar is om te gaan. Dat je dit met aangepast rijden en flippers kan vermijden en dan normaal kan rijden ondersteunt dit punt alleen maar. Zou niet nodig moeten zijn in een nieuwe auto voor zo veel geld. (Een DSG of PDK of g-tronic schakelt 1000x beter) Je koopt een automaat voor t comfort. Als ik zelf wil schakelen koop ik wel een handbak. Een automaat die irritant/ slecht is waardoor je t 'zelf' moet doen mist totaal t punt van een automaat

Subjectief misschien ja. Maar ik vind t een beetje als een motorfiets klinken en door de aard van t beestje trilt t allemaal redelijk veel wat ook stoort
pi_172359522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]


Je zit binnen een poep en een scheet op 4krpm
Je kan je poten niet knap kwijt. Als je gewoon met je voet rechtop gas geeft, hangt je been naar binnen.
Je zit onnatuurlijk hoog, waardoor je, zeker als langer persoon, met je hoofd tegen het hemeltje aan zit, maar ook geen zicht hebt op stoplichten o.i.d. (als ik een versie met panoramadak mee krijg bij een vliegveld, kijk ik door het panoramadak als ik vooraan in voor het stoplicht sta :') )
De aircoknop is kut (wie de fucq bedenkt nou dat je de ventilatorstandenknop moet indrukken om je airco aan te gooien) |:( |:(

Goed, voordelen:
Overzichtelijk
Kan hem overal tussen plempen
Prima voor in de stad en korte afstanden
Zuinig
Voldoende bagageruimte op de achterbank :P
Vrouwen vinden hem leuk O+

[..]

Het schakelt als een 18jarige in zijn eerste rijles. Dat is niet lekker.

[..]

Een lekke uitlaat klinkt niet en zo klinkt zo'n 2 cilinder (weet niet of het de turboversie was of niet, daar let ik niet op). Een Aygo klinkt voor geen meter, maar een 2 cilinder F500 slaat echt alles.
Je praat echt poep. 85pk versie draait ~3000 rpm bij 120kmh. Dat is minder dan mijn eigen 1.8 motor.
Airconditioning knop is gewoon een knop, hoef je niks bijzonders voor te doen.
Voor de rest is het gewoon smaak qua zitpositie.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172359726
Formaat van de buitenkant van de auto zegt soms helemaal niks over het formaat binnen in de auto. In mijn oude toyotatje kan ik de stoel heel ver naar achter doen waardoor ik lekker zit. Dat hebben sommige grotere autos weer niet...
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 11:52:22 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172360939
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:53 schreef DieselTank het volgende:
Formaat van de buitenkant van de auto zegt soms helemaal niks over het formaat binnen in de auto. In mijn oude toyotatje kan ik de stoel heel ver naar achter doen waardoor ik lekker zit. Dat hebben sommige grotere autos weer niet...
Een Twingo is erg ruim in dat opzicht.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_172365624
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:40 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Je praat echt poep. 85pk versie draait ~3000 rpm bij 120kmh. Dat is minder dan mijn eigen 1.8 motor.
Airconditioning knop is gewoon een knop, hoef je niks bijzonders voor te doen.
Voor de rest is het gewoon smaak qua zitpositie.
Lekkere knop zeg:
13-26.jpg
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:47:53 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_172365656
Hier al drie jaar een citigo
Als je meer wilt weten pm maar
Bevalt prima
Nul reparaties
Rijdt als een klasse groter :7
  zondag 30 juli 2017 @ 18:39:49 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172790098
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:12 schreef reeybehn het volgende:

De zitpositie is onnatuurlijk hoog.
Zoals ik al zei, ik zit er prima in.

quote:
Het stuurt te licht.
Nee, hoor.

quote:
De knoppen lijken allemaal net Fischer price.
Laat me raden: al jouw auto's hebben altijd een interieur in fraaie, grijze pasteltinten..... (BOOOOORING)

quote:
Door smalle wielbasis ligt ie niet lekker in een bocht
Welke smalle wielbasis? Niet lekker in de bocht? Sinds wanneer? Misschien kun je gewoon niet zo goed rijden?

quote:
Het schakelt schokkerig
Dat ding koppelt en schakelt goed. Als alles 'schokkerig' gaat , ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de bestuurder.

quote:
Dat je dit met aangepast rijden en flippers kan vermijden en dan normaal kan rijden ondersteunt dit punt alleen maar. Zou niet nodig moeten zijn in een nieuwe auto voor zo veel geld. (Een DSG of PDK of g-tronic schakelt 1000x beter) Je koopt een automaat voor t comfort. Als ik zelf wil schakelen koop ik wel een handbak. Een automaat die irritant/ slecht is waardoor je t 'zelf' moet doen mist totaal t punt van een automaat
Goed verhaal.....oh nee, toch niet .....je hebt het over automaten; de 500 heeft geen automaat, hij heeft een semi-automaat.....je had een appel en een peer kunnen kiezen die nog verder uit elkaar liggen.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 30 juli 2017 @ 18:41:59 #65
448036 Achterhoker
Wat een Sound!
pi_172790142
Als ik in zulke gebakjes moest rijden ging ik nog liever fietsen :')
I don't always listen to Music, but when I do, the neighborhood does too
De vergelijking met Nelis loopt mank.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:02:28 #66
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172790603
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik zit er prima in.

[..]

Nee, hoor.

[..]

Laat me raden: al jouw auto's hebben altijd een interieur in fraaie, grijze pasteltinten..... (BOOOOORING)

[..]

Welke smalle wielbasis? Niet lekker in de bocht? Sinds wanneer? Misschien kun je gewoon niet zo goed rijden?

[..]

Dat ding koppelt en schakelt goed. Als alles 'schokkerig' gaat , ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de bestuurder.

[..]

Goed verhaal.....oh nee, toch niet .....je hebt het over automaten; de 500 heeft geen automaat, hij heeft een semi-automaat.....je had een appel en een peer kunnen kiezen die nog verder uit elkaar liggen.....
Iemand hier is een beetje extreem defensief over zn keuze....

Man, de fiat 500 is absoluut de beste wagen die er is. Nu tevreden? :')

Dat t geen automaat is is overigens niet waar. Je kan er in rijden zonder ook maar iets aan te raken, dan schakelt hij vanzelf toch? Dus automaat
  zondag 30 juli 2017 @ 19:15:37 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172790865
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:02 schreef reeybehn het volgende:

Iemand hier is een beetje extreem defensief over zn keuze....
Of iemand krijgt zijn gelijk niet. :)

quote:
Dat t geen automaat is is overigens niet waar.
.....gelijk niet.....

ECHO echo echo
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 30 juli 2017 @ 21:44:29 #68
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_172794647
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of iemand krijgt zijn gelijk niet. :)

[..]

.....gelijk niet.....

ECHO echo echo
er zijn meerdere mensen die je op punten wijzen. Als jij ELK punt weet te weerleggen want de 500 is fantastisch en het is niet waar ben je volgens mij niet realistisch aan het kijken. T lijkt een beetje op trollen eerlijk gezegd
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:43:16 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172921612
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:44 schreef reeybehn het volgende:

er zijn meerdere mensen die je op punten wijzen. Als jij ELK punt weet te weerleggen want de 500 is fantastisch en het is niet waar ben je volgens mij niet realistisch aan het kijken. T lijkt een beetje op trollen eerlijk gezegd
Meerdere mensen? Ik zie er maar twee. En die hebben 'wel eens' een Fiat 500 gehuurd. Ik heb er ondertussen 35 dkm mee gereden. Daarnaast is 80% van de opmerkingen subjectief (Fisher Price knoppen, lichte stuurbekrachtiging) of onzin (smalle wielbasis).

De enige opmerking die hout snijdt is die van de wat hogere zit, maar daar ben ik aan gewend en het valt me niet meer op.

Ik ben de troll??? Denk eerder dat jij en Pizza Boom dat zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172921774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
of onzin (smalle wielbasis).
Bedoeld men niet "korte wielbasis"? Die is ook gewoon redelijk kort bij zo een auto lijkt me. Met drempels is dat niet heel comfortabel.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:00:51 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172922003
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:51 schreef Geralt het volgende:

Bedoeld men niet "korte wielbasis"?
Ik vermoed dat reeybehn spoorbreedte bedoelt.

Kortere wielbasis heeft zeker invloed. Maar de wielen nog meer op de hoeken dan bij een 500 kan niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')