Duidelijk, dank.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:59 schreef goed_volk het volgende:
In dit segment zijn er nieuw eigenlijk geen slechte auto's. Gewoon kijken wat je leuk vind, welke opties je hebt en proefritten maken.
Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:12 schreef Coritchando het volgende:
Werd eerst aangetrokken tot de 7 jaars garantie van Kia, maar na wat uitgebreider lezen blijkt dit vooral een wassen neus / marketing stunt. Dan kies ik liever voor bijvoorbeeld Opel of Toyota, beiden staan bij mij hoger aangeschreven.
De nieuwe Picanto valt wel mee toch? Model 2017. Die vond ik er wel netjes uitzien.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.
VW Up / citigo / mii heb ik in gereden, goede wegligging, prima auto's. Aygo/C1/107/8 ook. Die zijn iets zuiniger en goedkoper in aanschaf.
Picanto is wel een vrouwenauto...
Die Opels 1.2 met turbo gaan anders als een raket, en als je ziet wat er allemaal in een Karl zit.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.
VW Up / citigo / mii heb ik in gereden, goede wegligging, prima auto's. Aygo/C1/107/8 ook. Die zijn iets zuiniger en goedkoper in aanschaf.
Picanto is wel een vrouwenauto...
De Karl heeft toch alleen de 1.0 atmosferische motor?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:12 schreef halfway het volgende:
Die Opels 1.2 met turbo gaan anders als een raket, en als je ziet wat er allemaal in een Karl zit.
Je heb nog gelijk ook!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De Karl heeft toch alleen de 1.0 atmosferische motor?
Ze klinken wel echt als een brommobielquote:Op vrijdag 7 juli 2017 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Fiat 500 met 2-cylinder turbo.
0
Lekker wagentje om mee te gummen, maar als je zuinig wilt rijden, dan doet hij dat ook best prima. Actueel doe ik tussen de 1 op 17 en 1 op 19.
En het leuke van de semi-automaat is dat je (perfect werkende) flippers aan het stuur kunt krijgen.
Wel ietsje duurder dan de modellen die jij noemde.
Ik vind die juist wel mooi, zeker in GT trim:quote:
De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze klinken wel echt als een brommobiel
Ik heb geen idee, nooit in zo'n ding gereden.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.
Die met turbo heeft bovendien 145Nm of zo..
Daarmee lach je alle Aygo en UPs uit.
Heb zelf 1 in Lancia trim naast huis staan als tweede auto.
Zijn fijne motortjes inderdaad. Beetje op toeren klinken ze al wat beter. Collega heeft een Alfa met een 2-pitter en een collega sprak 'm een keer aan om te zeggen dat z'n uitlaat stuk was hahaquote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.
Die met turbo heeft bovendien 145Nm of zo..
Daarmee lach je alle Aygo en UPs uit.
Heb zelf 1 in Lancia trim naast huis staan als tweede auto.
Nogmaals: de turboloze, of de turbo versie. Is een heel andere motor. De turboloze heeft grotere cilinders en heeft totaal geen koppel. Tevens maakt de turboversie door een andere eindoverbrenging veel minder toeren. In de 5 op de snelweg scheelt het zo'n 1000rpm..quote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Fiat 500: chronische rugpijn, chronische pijn in je rechterknie (rare plastic rand waar je als je wat langer bent altijd tegenaan zit), de zitpositie is kut (veel te hoog, kan niet omlaag, stoelzitting kan alleen kantelen), de automaat schakelt net zo houterig als een 18jarige in zijn 2e rijles en het maakt als 2cylinder een pleurisherrie. De eerste keer dat ik er eentje mee kreeg was ik 5 minuten later weer terug omdat het klonk als een lekke uitlaat. Bleek normaal te zijn voor een Fiat 2cyl.
Als je voor een Yaris gaat moet je de hybride nemen. Das net een soort kart als ie op elektra gaat, gaat als de brandweer... En traploos door naar 100quote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Laat anders de Aygo staan en pak een Yaris.. stuk meer auto, en rijdt best ok, alleen zou ik niet de automaat pakken, das een robo.
Daar let ik verder niet op hoor... Ik weet alleen dat het een tweecilinder was en dat ie een pleurisherrie maakte.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nogmaals: de turboloze, of de turbo versie. Is een heel andere motor. De turboloze heeft grotere cilinders en heeft totaal geen koppel. Tevens maakt de turboversie door een andere eindoverbrenging veel minder toeren. In de 5 op de snelweg scheelt het zo'n 1000rpm..
En nog iets met de turbo versie: laat die #_¤&--ECOknop uit!! Als die aan staat verlies je 10-15pk en 50Nm
De 407 is alles behalve comfortabel elke kilometer samengeknepen billen of het blijft werken.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 08:06 schreef derLudolf het volgende:
Als je van iets comfortabels als een 407 komt, zou ik persoonlijk een slagje groter kiezen dan de auto's die je noemt.
Een Yaris zoals SD noemt zijn prima auto's
Geen budget voorquote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Laat anders de Aygo staan en pak een Yaris.. stuk meer auto, en rijdt best ok, alleen zou ik niet de automaat pakken, das een robo.
Thanks!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 02:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mag ik een beetje spammen? Aangezien er aardig wat auto's genoemd worden die ik heb getest met m'n broer.. Wel een tijdje geleden de meeste tests.
Kia Picanto 1.0 + 1.2 2017
Renault Twingo TCe 90 2014
Toyota Aygo 1.0 2014
Toyota Yaris Hybrid 2012
Fiat 500S Cabrio TwinAir Turbo 2013
Skoda Citigo 1.0 75pk 2012
dan pak je een jonge gebruiktequote:
Het is buiten de auto 'erger' dan in de auto. Ik heb er wel aan gedacht om op de portieren, in kleine rode lettertjes, F500 Bumblebee te zetten.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Ze klinken wel echt als een brommobiel
Vreemd, heb er nu een slordige 30000km op zitten en al die dingen die jij noemt heb ik geen last van. Weet je zeker dat het een 500 was en geen Panda?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Fiat 500: chronische rugpijn, chronische pijn in je rechterknie (rare plastic rand waar je als je wat langer bent altijd tegenaan zit), de zitpositie is kut (veel te hoog, kan niet omlaag, stoelzitting kan alleen kantelen), de automaat schakelt net zo houterig als een 18jarige in zijn 2e rijles en het maakt als 2cylinder een pleurisherrie. De eerste keer dat ik er eentje mee kreeg was ik 5 minuten later weer terug omdat het klonk als een lekke uitlaat. Bleek normaal te zijn voor een Fiat 2cyl.
En de Panda is E3500,- goedkoper. Maar dat zie je en voel je ook aan alles.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 22:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Fiat 500 ziet er erg leuk uit, als je ruimte wil Fiat Panda (technisch hetzelfde).
Het waren meer dan één 500's... Ik heb het niet exact geteld, maar ik heb wel een aantal verschillende gereden. Allemaal kutstoelen, ik moet half gaan liggen wil ik een beetje knappe hoogte komen met het hoofd, anders stoot ik mijn kop gewoon (of ik moet het dak van een toevallige cabrio open doen), want de zitting kan niet omlaag, maar kantelt alleen maar. En ik weet dat het een A segmenter is, maar in een Aygo of Up zit ik stukken beter.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vreemd, heb er nu een slordige 30000km op zitten en al die dingen die jij noemt heb ik geen last van. Weet je zeker dat het een 500 was en geen Panda?
Geloof ik graag, is wel vaker zo. De statistieken van het ding zijn inderdaad leuk. Een leuke mini pocketrocket met een bijzondere motor. Dan heb je me alquote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is buiten de auto 'erger' dan in de auto. Ik heb er wel aan gedacht om op de portieren, in kleine rode lettertjes, F500 Bumblebee te zetten.
Maar dat motortje levert 85 pk uit een 875cc turbo. Da's heel netjes. En da's ook ruim voldoende om de 900kg van de 500 vlotjes door het verkeer te loodsen.
Ter vergelijking: een collega van mij (heeft een 2011 Astra 1.4) zat een beetje te grappen toen ik die 500 net had, maar nu hij weet dat zijn voiture over 0-100km/h 3.5 seconden langer doet dan mijn 500 is hij een stuk stiller.
Dat geldt overigens ook voor de Karl.
Anyway, het is een lekker autootje om in rond te crossen. Goede wegligging ook. Maar ze zijn niet goedkoop.
Ik ben blij dat ik de 500 lelijk vind, hoef ik er ook niet over na te denkenquote:Op zondag 9 juli 2017 01:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geloof ik graag, is wel vaker zo. De statistieken van het ding zijn inderdaad leuk. Een leuke mini pocketrocket met een bijzondere motor. Dan heb je me al
Oe welke oldtimer heb je?quote:Op zondag 9 juli 2017 10:04 schreef Coritchando het volgende:
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding...
Je weet dat dat niet zomaar gaat lukken hequote:
Daarom is het ook niet doorslaggevend. Net als het gemurmel over 2 jaar garantie. Wil wel eens zien wat er gebeurd als er, bij normaal gebruik, dingen stuk gaan na 3 jaar. Dat is gelukkig ook gedekt in het Nederlandse recht.quote:Op zondag 9 juli 2017 10:16 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Je weet dat dat niet zomaar gaat lukken he
Bij garantie zijn tal van uitsluitingen...
ja goed, ligt een beetje aan de kleur of dat stoort. Bij een felle kleur wel naar mijn mening. Mijne is zilver (saaaaai) maar daarbij valt het niet zo op. In ieder geval een goede auto. 6 speakers, navi met telefoon integratie, mooie velgjes, open dak. En veilig en best comfortabel, ook op langere stukken. Rijd dagelijks in andere auto's maar als ik in Mn upje stap ben ik altijd weer tevreden.quote:Op zondag 9 juli 2017 10:04 schreef Coritchando het volgende:
Zowel de Up, Mii als Citigo hebben meer zichtbaar staal dan mijn oldtimer zonder interieurbekleding...
das altijd een lastige discussie. Bij een ongeval zit je in principe liever in een grotere auto ja, zeker met hogere snelheid. Maar een auto wordt toch echt aan dezelfde crash tests onderworpen waarbij gekeken wordt naar de inzittenden en hoe zij het ervan af brengen. Er wordt door NCAP niet met twee maten gemeten. Dus ze geven een kleine auto niet eerder 5 sterren dan een grote auto. Die moeten allebei even goed beschermen voor die 5 sterren.quote:Op zondag 9 juli 2017 15:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Veiligheid is altijd relatief. Bij een 5 sterren score van een kleine auto tov een 4 sterren score van een grote auto zal de kleine desondanks flink verliezen.
Sterker, ik denk dat je in een frontaaltje beter in een Volvo van 10 jaar oud kan zitten dan in een Up.
Neen. Gewicht is een hele grote factor. Als jij met je Up tegen een zwaardere auto knalt krijgt jouw kleinere auto een onevenredig harde klap te verwerken.quote:Op zondag 9 juli 2017 15:53 schreef reeybehn het volgende:
[..]
das altijd een lastige discussie. Bij een ongeval zit je in principe liever in een grotere auto ja, zeker met hogere snelheid. Maar een auto wordt toch echt aan dezelfde crash tests onderworpen waarbij gekeken wordt naar de inzittenden en hoe zij het ervan af brengen. Er wordt door NCAP niet met twee maten gemeten. Dus ze geven een kleine auto niet eerder 5 sterren dan een grote auto. Die moeten allebei even goed beschermen voor die 5 sterren.
interessant, je hebt er duidelijk meer verstand van. Ik ga mij eens inlezen. Dankquote:Op zondag 9 juli 2017 17:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Neen. Gewicht is een hele grote factor. Als jij met je Up tegen een zwaardere auto knalt krijgt jouw kleinere auto een onevenredig harde klap te verwerken.
De botsproef wordt bij 64kmh gegaan geloof ik.
Echter als jij 64kmh rijdt, en een Audi Q7 ook, en je hebt een frontaaltje kom jij er veel slechter af dan in de test omdat de Up heel veel energie van de Q7 ook moet verwerken, terwijl de Audi er beter vanaf komt dan in de test want die knalt gewoon.......
Hele verhaal hier: https://www.autobahn.eu/2(...)gtimer-in-crashtest/quote:Massa is een factor, maar zeker geen bepalende. Wie met een 2,5 ton zware Cadillac uit de jaren '50 frontaal tegen een klein modern koekblikje botst heeft geen schijn van kans.
Met mijn 1,80 is het prima te doen. Steun van de stoel is goed. Stevig, maar niet te hard. Niets mis mee.quote:Op zondag 9 juli 2017 01:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het waren meer dan één 500's... Ik heb het niet exact geteld, maar ik heb wel een aantal verschillende gereden. Allemaal kutstoelen, ik moet half gaan liggen wil ik een beetje knappe hoogte komen met het hoofd, anders stoot ik mijn kop gewoon (of ik moet het dak van een toevallige cabrio open doen), want de zitting kan niet omlaag, maar kantelt alleen maar.
Ja....maar een Aygo of een Up....quote:En ik weet dat het een A segmenter is, maar in een Aygo of Up zit ik stukken beter.
Ja, het is ook echt heel zinvol om een auto ontwerp uit de jaren '80 te vergelijken met een ontwerp uit het nieuwe millenium.... *zucht*quote:Op maandag 10 juli 2017 08:54 schreef Coritchando het volgende:
En dit filmpje is ook wel confronterend, de o zo degelijke (en zware) Volvo legt het keihard af tegen en iele Modus:
Het haalt wel de stelling onderuit dat gewicht altijd een hele grote factor is.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, het is ook echt heel zinvol om een auto ontwerp uit de jaren '80 te vergelijken met een ontwerp uit het nieuwe millenium.... *zucht*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |