abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172242134
Hoi allemaal , ik ben een 18 jarige jongen ( net een volwassen leven begonnen met schulden ; niet verstandig en dom van me ) en ben woon nog bij mijn ouders ,ik ben nu erg gestresst , ik leg alles uit :
De maand wanneer ik 18 zou worden ( januari dus ) heb ik een beugel gekregen en helaas is die niet verzekerd , echt stom . Dus kreeg ik een nota thuis in totaal 1480¤ en daarna elke maand een nota van 40¤ , dus heb ik een betalingsregeling aangevraagd en moet ik 130¤ p m betalen en 40¤ ook erbij , en ik zit nog op het voortgezetonderwijs dus weinig werken is weinig loon . Door dit kon ik mijn normale zorgverzekering niet betalen nu loop ik 3 maanden achter , om dit op te lossen was ik heel dom En heb ik een creditcard gebruikt en nu sta ik 1500¤ ook schuld . Kan echt niet slapen , heb ik dus alweer een BR met hun afgesproken 100¤ per maand , en ov boete erbij heb ik te maken met incassobureau , en heb al wat afgelost en deze maand kon ik niks betalen sta ik dus 70¤ achter
Ik kan echt niet meer denken , heb graag hulp nodig .
Totalen lasten nu :
-Abo van 47¤pm
- Zorgv. 116pm + 40¤ ( BR)
- beugel nota 130¤ + 40¤ BR
- cc schuld 100 pm
En moet nog 70 euro betalen voor de ov aan incassobureau die ik deze maand niet heb betaald
Ik heb heel graag advies nodig ; en wat zijn de gevolgen als ik nog niet betaal ik wil geen problemen met mn ouders krijgen .
Ik weet dat ik dom ben geweest maar ik wil aub geen reacties met negatiefe Meningen aub.
Mijn loon is tussen de 200-400¤ pm
BR= Betalingsregeling
Bedankt!
pi_172242235
Wat bedoel je met een abo van 47 pm? Is dat je telefoonabonnement?
Ik zou het gewoon je ouders vertellen, die zullen vast bereid zijn je te helpen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_172242245
Meer werken?
pi_172242248
Je trots overwinnen en dit aan je ouders vertellen. Zij kunnen je waarschijnlijk wel financieel helpen(?) voordat het echt te laat is.
pi_172242255
Aanmelden bij een Dubbeltje op zijn kant.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:33:14 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172242286
Gefeliciteerd, tijd om te gaan werken. Of in ieder geval een zomerbaantje te zoeken.

Of dacht je dat je die zorgverzekering alleen hoefde te betalen als je geld had.

Verder ruik ik hier een perfecte band met je ouders? Of weten die niet dat jij eea moet betalen.
Dum de dum
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:34:37 #7
132191 -jos-
Money=Power
pi_172242317
Leen dat geld van je ouders of familie/vrienden. Die creditcard schuld gelijk aflossen, de rentepercentages van die schuld staan zowat gelijk aan oplichting.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_172242318
Zorgtoeslag aangevraagd?
dag
pi_172242352
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:30 schreef Seam het volgende:
Wat bedoel je met een abo van 47 pm? Is dat je telefoonabonnement?
Ik zou het gewoon je ouders vertellen, die zullen vast bereid zijn je te helpen.
Maar mijn moeder is werkloos en mn vader verdient niet veel en ze gaan binnenkort op vakantie en ik blijf in nederland , dus weten jullie misschien waar ik kan werken als vakantie baan dat veel verdient , woon ook dichtbij het hoofdstad dus misschien als dat kan helpen ? Want als ik t me ouders vertel , gaan ze me wel helpen maar dan kunnen ze misschien niet op vakantie of dan geven ze al het geld aan mij en blijfen ze een hele vakantie maand zonder geld en genieten ze niet van hun vakantie ? Misschien als er een andere oplossing is 😫
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:37:03 #10
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_172242374
Ik zou kijken of het abbo niet wat goedkoper kan, in contact treden met de schuldeisers en op het een of andere manier toch meer gaan werken dus zoals je zelf zegt meer loon... het is geen onoverkomelijk hoog bedrag dat je dient af te lossen. Liever nu een jaar of mijn part twee jaar er tegen aan gaan met meer werken ( zeg eeNS school plus studie 45 uur per week ?), dus kan je in principe makkelijk nog 20 uur er bij werken toch? Wel even uitzoeken hoe het dan uit komt met stufie enzo.. in ieder geval als een van de eerste dingen in contact gaan met je schuldeisers...
pi_172242392
Is er een buurthuis met een wijkzorg organisatie? Vraag daar eens om hulp om je opties op een rij te zetten. Kan wel helderheid brengen en een planning om van je schulden af te komen.
dag
pi_172242403
Wacht even...

Je neemt een beugel. Je weet dat de beugel niet wordt vergoed door je verzekeraar. Je vraagt ook niet naar de kosten of zo? Heh? Je denkt achteraf eraan hoe je het moet betalen?

Je kan je zorgverzekering niet betalen. Dat heb je 3 (!) maanden niet kunnen doen. Je hebt 3 maanden de tijd gehad om iets te regelen...

Verder heb je ook nog een creditcard... Een schuld opgebouwd van 1500 euro, hoe dan?! Wat heb je gedaan voor die 1500 euro?

En hoe kom je aan die ov-boete? Heh, wat?!

Dat zijn je schulden...

En na alles denk je... Hé, laat ik eens met vreemden mijn problemen bespreken, want wat weten mijn ouders nou?! Je ouders konden je al veel eerder ingrijpen, maar waarom zou je erbij betrekken, right?
pi_172242429
Wat voor telefoon en abonnement heb je? Kun je maandelijks opzeggen? Wanneer loopt je abo af?
pi_172242459
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:35 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Maar mijn moeder is werkloos en mn vader verdient niet veel en ze gaan binnenkort op vakantie en ik blijf in nederland , dus weten jullie misschien waar ik kan werken als vakantie baan dat veel verdient , woon ook dichtbij het hoofdstad dus misschien als dat kan helpen ? Want als ik t me ouders vertel , gaan ze me wel helpen maar dan kunnen ze misschien niet op vakantie of dan geven ze al het geld aan mij en blijfen ze een hele vakantie maand zonder geld en genieten ze niet van hun vakantie ? Misschien als er een andere oplossing is 😫
Maakt niet uit of jij veel meer verdient dan nu, jij kan geen verstandige keuzes maken... Meer geld lost jouw probleem maar tijdelijk op, totdat je het weer verneukt met een rare beslissing.
pi_172242476
TS, je zou ook contact op kunnen nemen met je gemeente, die hebben schuldhulpverleningsprogramma's en met een beetje mazzel hebben ze inloopsessies waar je terecht kunt met je vragen.
pi_172242529
Heb je trouwens tegemoetkoming aangevraagd bij DUO?

https://duo.nl/particulie(...)koming-aanvragen.jsp.

Dat van de zorgtoeslag is ook een goede.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2017 13:43:31 ]
pi_172242540
Je bent al te ver om het zelf op te lossen. Vraag je ouders om hulp, zelfs al kost het hun de vakantie. Ze helpen je echt veel liever nu, dan later als je dieper in de ellende zit.

Zeg al je abonnementen op, sluit voor volgend jaar een andere verzekering af als de beugel noodzakelijk is. Betaal al je schulden om hoge rentes te voorkomen en ga een baan zoeken om je ouders af te betalen.

Daarnaast zijn je ouders nog steeds financieel aansprakelijk voor je, dus heb je ze waarschijnlijk ook nodig bij gemeentes en/of banken.

Is ook een goede les, dat hulp vragen altijd beter is dan zelf als een malle rond gaan rennen en snelle oplossingen proberen te verzinnen.
pi_172242639
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:26 schreef Bl_othman het volgende:

De maand wanneer ik 18 zou worden ( januari dus ) heb ik een beugel gekregen en helaas is die niet verzekerd , echt stom.
Is dat voor je 18e verjaardag gebeurd?

quote:
-Abo van 47¤pm
Wat is dit voor Abo, wat zit er voor contract aan en kun je onderuit?

Wat kun je allemaal verkopen van je bezittingen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:48:19 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172242658
Je ouders inschakelen, die cc aflossen en voorlopig geen nieuwe nemen.

Misschien zijn de kosten van je beugel wel aftrekbaar van de belasting. .

Dat abbonement van 47 eu, daar zit waarschijnlijk een toestelkrediet op. Wat voor telefoon heb je, wat levert dat ding nog op, kun je daarmee het krediet inlossen en koop een goedkopere smartfoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172242687
Baantje zoeken voor in de vakantie al ben je daar rijkelijk laat mee dat dure telefoon abbo opzeggen zodra het kan. En om hulp vragen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_172242786
Vraag gewoon je ouders om hulp, inderdaad en probeer te besparen wat je kan.

Een telefoonabonnement van ¤47 lijkt me bijvoorbeeld schromelijk overdreven. Een telefoontje van ¤100 (of een china-phone van ¤150, dan heb je ook werkelijk al wat degelijks) met sim-only van twaalf euro werkt ook. Dat heb je er dan met drie à maanden al uit en dan bespaar je daarna ¤420 per jaar.

Die creditcard was een beetje vreemd. Sowieso raar dat je zonder noemenswaardige inkomsten een creditcard mocht aanvragen. Maar nu is het zaak om die creditcard te gaan omwisselen voor een met de laagste rente, zodat je de schade beperkt kan houden.

En je moet dus even goed kijken of de beugel niet voor je verjaardag aan geplaatst is, want dan zou je zomaar eens verzekerd kunnen zijn via je ouders.

Vraag direct zorgtoeslag aan en/of bel even met de belastingtelefoon of dit ook met terugwerkende kracht kan.

Verkoop zaken die enigszins van waarde zijn (spelcomputers, bijvoorbeeld), als je rookt, kap daar dan mee, koop geen flauwekul meer (lunch, bijvoorbeeld) en je kan de komende maanden niet meer uit. En dat is kut, maar dat wist je al.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jordy-B op 07-07-2017 14:01:42 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:53:53 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172242816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:52 schreef Jordy-B het volgende:
Vraag gewoon je ouders om hulp, inderdaad en probeer zuiniger te leven. Een telefoonabonnement van ¤47 lijkt me bijvoorbeeld schromelijk overdreven. Een telefoontje van ¤100 (of een china-phone van ¤150, dan heb je ook werkelijk al wat degelijks) met sim-only van twaalf euro werkt ook. Dat heb je er dan met vier maanden al bijna uit en dan bespaar je daarna ¤420 per jaar.

En je moet dus even goed kijken of de beugel niet voor je verjaardag aan geplaatst is, want dan zou je zomaar eens verzekerd kunnen zijn via je ouders.

Vraag direct zorgtoeslag aan en/of bel even met de belastingtelefoon of dit ook met terugwerkende kracht kan.
Misschien viel de beugel uberhaupt niet onder de verzekering?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172242838
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Misschien viel de beugel uberhaupt niet onder de verzekering?
Dat moet je altijd nakijken in de polis, maar dan moet hij dat eerst aan zijn ouders vragen. Het zit meestal niet in de basisverzekering, maar het zou kunnen dat zijn ouders aanvullende verzekeringen hebben waar dit wel onder valt. Meestal val je onder 18 nog onder de polis van je ouders. Soms kan dat zelfs op hogere leeftijd, maar dat is afhankelijk van de polis.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172242978
1) Zo snel mogelijk hulp zoeken (je ouders bijvoorbeeld)
2) Meer inkomsten genereren
3) Elke denkbare toeslag aanvragen waar je recht op hebt

Regel dit zo snel mogelijk voordat je echt zwaar in de shit zit.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:59:51 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172242990
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:35 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Maar mijn moeder is werkloos en mn vader verdient niet veel en ze gaan binnenkort op vakantie en ik blijf in nederland , dus weten jullie misschien waar ik kan werken als vakantie baan dat veel verdient , woon ook dichtbij het hoofdstad dus misschien als dat kan helpen ?
Gefeliciteerd je wordt door de overheid nu gezien als volwassen en je zal dus ook je eigen boontjes moeten doppen. FOK! is geen uitzendbureau; laten we reeel zijn. Je achternaam is waarschijnlijk niet heel handig om te solliciteren. Wat je kan doen is in de kassen werken of proberen in de horeca. Waar liggen je interesses?
quote:
Want als ik t me ouders vertel , gaan ze me wel helpen maar dan kunnen ze misschien niet op vakantie of dan geven ze al het geld aan mij en blijfen ze een hele vakantie maand zonder geld en genieten ze niet van hun vakantie ? Misschien als er een andere oplossing is 😫
- Je moet ze het sowieso vertellen; binnenkort kan er een deurwaarde op de stoep staan.
- BEL! alle schuldeisers op voor regeling; blijf contact houden!
- PRIORITEER je uitgaven; hoogste schulden eerst vanwege de rente.
- snij in je kosten
- zorg voor meer inkomsten
- maak een overzicht van ALLE uitgaven schulden en inkomsten.
pi_172243104
- Zorgtoeslag aanvragen

verder moet je dit net zo slim regelen als die schooierdes die je 1500e aftroggelen met extra kosten erbij, wrs wist je niet dat het 1500e zou worden of wel ?

- Je hebt te weinig inkomen, dus kunt niet betalen klaar.
je kunt dus een veel lagere maandelijkse regeling treffen
pi_172243345
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:52 schreef Jordy-B het volgende:

Een telefoonabonnement van ¤47 lijkt me bijvoorbeeld schromelijk overdreven. Een telefoontje van ¤100 (of een china-phone van ¤150, dan heb je ook werkelijk al wat degelijks) met sim-only van twaalf euro werkt ook. Dat heb je er dan met drie à maanden al uit en dan bespaar je daarna ¤420 per jaar.
Ik heb een oude Samsung Galaxy S4 mini en bel bijna alleen via Whatsapp. Gratis Lebara simmetje er in en 2x per jaar 5 euro beltegoed er op. Praktisch overal in elk centrum heb je wel ergens gratis Wifi, dus dat gaat prima.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_172243379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik heb een oude Samsung Galaxy S4 mini en bel bijna alleen via Whatsapp. Gratis Lebara simmetje er in en 2x per jaar 5 euro beltegoed er op. Praktisch overal in elk centrum heb je wel ergens gratis Wifi, dus dat gaat prima.
Ben jij 18? Kutirritant, van die mensen die je moet sms'en, omdat ze alleen maar via wifi bereikbaar zijn op whatsapp.

Voor iets meer dan een tientje heb je een abonnement dat enigszins realistisch is voor een 18-jarige (honderd belminuten, enkele GB's data). Hij kan het zich alleen niet veroorloven om een toestel van ¤800+ euro rond te zeulen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172243403
Zomervakantie komt er aan dus dan kun je extra werken. Niet op vakantie, maar twee maanden fulltime aan de slag.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:17:49 #30
51385 baskick
Juist ja!
pi_172243420
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat moet je altijd nakijken in de polis, maar dan moet hij dat eerst aan zijn ouders vragen. Het zit meestal niet in de basisverzekering, maar het zou kunnen dat zijn ouders aanvullende verzekeringen hebben waar dit wel onder valt. Meestal val je onder 18 nog onder de polis van je ouders. Soms kan dat zelfs op hogere leeftijd, maar dat is afhankelijk van de polis.
Nee. Tot 18 altijd, daarna nooit (voor zorgverzekering) meer meeverzekerd. Je kunt wel op de polis verzekerd blijven, maar er moet betaald worden. En collectiviteitskorting en -voordeel is mogelijk beperkt.

Vergoeding voor orthodontie vanaf 18 is overigens zeer zeldzaam (en bij nieuwe verzekeringen vaak met wachttijd of andere beperkingen en tegen forse premie).

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:59 schreef xzaz het volgende:
- PRIORITEER je uitgaven; hoogste schulden eerst vanwege de rente.
Hoogste schuld heeft niet per definitie de hoogste rentekosten. Een betalingsregeling bij een zorgverzekeraar is meestal rentevrij, een lagere schuld op een creditcard is fors duurder.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172243494
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee. Tot 18 altijd, daarna nooit (voor zorgverzekering) meer meeverzekerd. Je kunt wel op de polis verzekerd blijven, maar er moet betaald worden. En collectiviteitskorting en -voordeel is mogelijk beperkt.

Vergoeding voor orthodontie vanaf 18 is overigens zeer zeldzaam (en bij nieuwe verzekeringen vaak met wachttijd of andere beperkingen en tegen forse premie).
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar ik was tot mijn 23e, ofzo meeverzekerd bij mijn ouders.

We kunnen er lang en kort over lullen, hij moet gewoon in de polissen kijken van zijn verzekering en die van zijn ouders.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:21:10 #32
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172243518
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:26 schreef Bl_othman het volgende:
Ik heb heel graag advies nodig ; en wat zijn de gevolgen als ik nog niet betaal ik wil geen problemen met mn ouders krijgen .
Twee dingen:
1) overleg met je ouders of zij garant willen staan voor je. Zij kunnen de kosten betalen, waarna jij met hen een aflossingsregeling treft.
2) minimaliseer je kosten en probeer op deze manier zo snel mogelijk je schulden terug te betalen. Let wel: wanneer je opleiding door meer werken er onder gaat lijden, heb je een ander vervelend probleem!

Succes man!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:21:18 #33
51385 baskick
Juist ja!
pi_172243520
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar ik was tot mijn 23e, ofzo meeverzekerd bij mijn ouders.

We kunnen er lang en kort over lullen, hij moet gewoon in de polissen kijken van zijn verzekering en die van zijn ouders.
Je bedoelt dat je ouders 5 jaar je premie betaald hebben? Pure luxe die TS zo te horen niet heeft.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172243546
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je ouders 5 jaar je premie betaald hebben? Pure luxe die TS zo te horen niet heeft.
Nee, ik bedoel dat ik toen onder de polisvoorwaarden tot die leeftijd was meeverzekerd. Maar dat was nog in het oude zorgstelsel.

Hij moet gewoon in de polissen kijken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172243715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Misschien viel de beugel uberhaupt niet onder de verzekering?
Mijn ouders hebben een aanvullende verzekring afgesloten , maar ze wisten niet dat hij direct in ging , hij was pas in februari geldig omdat ik dan 18 was . Heel dom want ik heb gevraagd of de beugel verzekerd is of niet en ze zeiden ja , maar dat was niet zo . Jammer.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:40:32 #36
51385 baskick
Juist ja!
pi_172244119
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:28 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een aanvullende verzekring afgesloten , maar ze wisten niet dat hij direct in ging , hij was pas in februari geldig omdat ik dan 18 was . Heel dom want ik heb gevraagd of de beugel verzekerd is of niet en ze zeiden ja , maar dat was niet zo . Jammer.
Ik vermoed dat het woordje 'niet' (direct) is weggevallen...?

Dat is zuur én dom. Het is algemeen bekend dat kinderen tot 18 jaar zijn meeverzekerd met het meest uitgebreide pakket van de ouder(s) op de polis. Het mag ook bekend worden verondersteld dat de basisverzekering orthodontie tot 18 jaar alleen in zeer uitzonderlijke gevallen dekt en vergoeding uit een aanvullende verzekering komt. Dus ja, als jij vraagt of iets onder een bepaalde aanvullende verzekering valt en ze bevestigen dat, dan is het wel voorwaardelijk dat je die verzekering ook hebt. Wie bedoel je met 'ze'? De enige die die vraag zou moeten beantwoorden, zou je verzekeraar zijn, nooit je zorgverlener.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 7 juli 2017 @ 15:44:50 #37
3542 Gia
User under construction
pi_172246099
18 jaar en nog op de middelbare school? VWO is ongeloofwaardig met zo'n slechte spelling.
Plus je maakt niet de slimste keuzes.

Vraag hulp aan je ouders, lever je pinpas in, zodat je niet nog meer uit kunt geven en inderdaad, bel de schuldeisers.
pi_172247125
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:44 schreef Gia het volgende:
18 jaar en nog op de middelbare school? VWO is ongeloofwaardig met zo'n slechte spelling.
Goed verhaal, wat heeft je onderbuik nog meer verteld? :')
  vrijdag 7 juli 2017 @ 16:23:08 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172247460
Wat je ook kunt doen, is langs de schuldhulpverlening. Welke gemeente woon je? Voor Amsterdam-Zuid-Oost kun je bijvoorbeeld een afspraak maken bij MaDi: http://www.madizo.nl/
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172247723


[ Bericht 100% gewijzigd door Sigaartje op 07-07-2017 17:58:52 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172247829
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:16 schreef Jordy-B het volgende:

Ben jij 18? Kutirritant, van die mensen die je moet sms'en, omdat ze alleen maar via wifi bereikbaar zijn op whatsapp.
Nope, qua bellen ben ik asociaal :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_172247895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:31 schreef Sigaartje het volgende:
Wel triest dat ouders hun 18-jarige zoon gewoon laten stikken.
Ze weten het niet eens...
pi_172247984
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:37 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ze weten het niet eens...
Dat is erg.
Ik denk ook dat ze het verschrikkelijk zullen vinden als hun jongen zo in de problemen zit, terwijl hij er zelf weinig aan kan doen.
Toch behoorlijk prijzig zo'n beugel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172248126
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:35 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Maar mijn moeder is werkloos en mn vader verdient niet veel en ze gaan binnenkort op vakantie en ik blijf in nederland , dus weten jullie misschien waar ik kan werken als vakantie baan dat veel verdient , woon ook dichtbij het hoofdstad dus misschien als dat kan helpen ? Want als ik t me ouders vertel , gaan ze me wel helpen maar dan kunnen ze misschien niet op vakantie of dan geven ze al het geld aan mij en blijfen ze een hele vakantie maand zonder geld en genieten ze niet van hun vakantie ? Misschien als er een andere oplossing is 😫
Probeer een bijbaan waar je veel in de nachten en weekenden werkt. Nachttoeslag en zondag toeslag zijn over het algemeen prima aanvullende bedragen op je loon.
Leef verder zuinig (niet roken, niet stappen, verkoop desnoods je telefoon en haal een oude nokia bijv.) Een hele zomer flink aan de bak en proberen zo snel mogelijk die credit card af te betalen, die rentes zijn echt idioot.

Mocht je er niet uit komen, elke gemeente heeft een soort van schuld-afdeling. Je kan daar altijd een afspraak maken en even alles op tafel leggen. Zij kunnen dan met je mee kijken, of je ergens bijvoorbeeld nog toeslag kan ontvangen, je uitgaven te beperken en helpen met bellen/afspreken etc.

Tl;dr , actie ondernemen. Volop aan de bak. Het is niet eens een super schuld. Ik ken mensen die er voor 40k+ in zitten. Dit probleem kan je dit jaar nog verhelpen ^O^ succes keerl.
pi_172248484
Wat betreft je zorgverzekering: zorg dat je een betaalregeling met je verzekeraar afsluit en voorkom dat je nog meer maandpremies achter komt te liggen, anders ga je de Regeling Wanbetalers in en moet je je premie + een bestuursrechterlijke boete aan het CAK gaan betalen. Gezien je toch al lage inkomen kun je je dat niet veroorloven.
I reject reality and substitute my own
pi_172248510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:58 schreef CindieY het volgende:
Wat betreft je zorgverzekering: zorg dat je een betaalregeling met je verzekeraar afsluit en voorkom dat je nog meer maandpremies achter komt te liggen, anders ga je de Regeling Wanbetalers in en moet je je premie + een bestuursrechterlijke boete aan het CAK gaan betalen. Gezien je toch al lage inkomen kun je je dat niet veroorloven.
Dat is toch elke maand 140,- ?
pi_172248539
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is toch elke maand 140,- ?
Bijna:

quote:
Deze premie is vanaf 1 januari 2017 ¤ 134,38 per persoon, per maand.
https://www.hetcak.nl/regelingen/wanbetalers
I reject reality and substitute my own
pi_172248556
quote:
Bliksems wat een geld :{
  vrijdag 7 juli 2017 @ 17:05:02 #49
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172248631
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:37 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ze weten het niet eens...
Des te triester. Als mijn kinderen 18 worden zou ik vinger aan de pols houden of de overgang van zorgverzekering goed gaat. Zeker als er een beugel komt. Ik neem aan dat ma en pa daar wel ja tegen gezegd hebben want toen Was hij nog geen 18.
Ze mogen dan wel technisch gezien volwassen zijn maar die kennis komt er niet vanzelf.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172248657
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:01 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bliksems wat een geld :{
Met name het verschil tussen een budgetpolis en de bestuursrechterlijke premie kan flink oplopen. Eventueel aanvullende (tandarts)verzekeringen worden vaak beëindigd bij achterstanden, dus dat 'bespaar' je dan weer, maar het blijft sneu geld.
I reject reality and substitute my own
pi_172249012
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 16:31 schreef Sigaartje het volgende:
Wel triest dat ouders hun 18-jarige zoon gewoon laten stikken.
Nou nou, wat een woorden. Kind wil z'n ouders niet belasten met zijn problemen omdat hij weet dat z'n ouders hun vakantie ervoor zouden opofferen, terwijl hij weet dat z'n ouders de vakantie ook erg goed kunnen gebruiken.

TS, deel het met je ouders en vraag hulp bij de gemeente. Je zit net op zo'n punt dat je het niet meer in je eentje kunt oplossen, maar dat het nog wel goed oplosbaar is mits er nu actie wordt ondernomen. Vraag hiervoor hulp bij gemeente of humanitas.

Edit : en TS, je belast je ouders er niet mee. Ze willen je met alle liefde helpen, maar dan moeten ze het wel weten. Dan kunnen jullie samen kijken hoe je dit het beste kunt oplossen. En waarschijnlijk is dat via gemeente...
Somebody that I used to know
pi_172249100
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou nou, wat een woorden. Kind wil z'n ouders niet belasten met zijn problemen omdat hij weet dat z'n ouders hun vakantie ervoor zouden opofferen, terwijl hij weet dat z'n ouders de vakantie ook erg goed kunnen gebruiken.

TS, deel het met je ouders en vraag hulp bij de gemeente. Je zit net op zo'n punt dat je het niet meer in je eentje kunt oplossen, maar dat het nog wel goed oplosbaar is mits er nu actie wordt ondernomen. Vraag hiervoor hulp bij gemeente of humanitas.

Edit : en TS, je belast je ouders er niet mee. Ze willen je met alle liefde helpen, maar dan moeten ze het wel weten. Dan kunnen jullie samen kijken hoe je dit het beste kunt oplossen. En waarschijnlijk is dat via gemeente...
Ik wist ook niet dat ze het niet wisten, ik zal alles even nalezen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172249243
Zoek ook eens uit of er via de belastingdienst nog een deel van de beugel terug te vragen is?
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  vrijdag 7 juli 2017 @ 17:29:32 #54
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172249324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:27 schreef Satori-Amori het volgende:
Zoek ook eens uit of er via de belastingdienst nog een deel van de beugel terug te vragen is?
Als hij zo weinig verdient zal er ook niets af te trekken zijn.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172249336
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:27 schreef Satori-Amori het volgende:
Zoek ook eens uit of er via de belastingdienst nog een deel van de beugel terug te vragen is?
Sinds 1 januari zijn medische kosten niet meer aftrekbaar, maar wie weet zat hij er voor en dan moet hij inderdaad even de belastingtelefoon bellen. En even alles doornemen wat er wel en niet kan. Volgens mij liggen hier wel mogelijkheden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator vrijdag 7 juli 2017 @ 17:38:51 #56
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_172249569
Je moet helemaal niks uitzoeken. Met geen enkele instantie contact opnemen. Je zit er te diep in en je kan blijkbaar niet de goede keuzes maken.

Praat met je ouders.
Dat eerst.
F.K.A. SuperwormJim
pi_172249652
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:38 schreef SuperwormJim het volgende:
Je moet helemaal niks uitzoeken. Met geen enkele instantie contact opnemen. Je zit er te diep in en je kan blijkbaar niet de goede keuzes maken.

Praat met je ouders.
Dat eerst.
Slecht advies. Hij moet juist beide doen. Verantwoordelijkheid nemen, instanties contacteren en haalbare afspraken maken én met zijn ouders praten. Als hij alleen het laatste doet wordt het waarschijnlijk afgeschoven en is hij tijdelijk uit de problemen maar heeft hij niets geleerd.

Ik vind het goed dat hij inziet dat hij een acuut probleem heeft. Nu er naar handelen.
  Moderator vrijdag 7 juli 2017 @ 17:45:01 #58
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_172249747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:41 schreef Tja... het volgende:

[..]

Slecht advies. Hij moet juist beide doen. Verantwoordelijkheid nemen, instanties contacteren en haalbare afspraken maken én met zijn ouders praten. Als hij alleen het laatste doet wordt het waarschijnlijk afgeschoven en is hij tijdelijk uit de problemen maar heeft hij niets geleerd.

Ik vind het goed dat hij inziet dat hij een acuut probleem heeft. Nu er naar handelen.
Nog slechter advies.

Hij is blijkbaar niet capabel om "er naar te handelen". Dit is vragen of de baby zelf z'n eigen volgescheten luier wil verschonen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_172249933
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:38 schreef zarGon het volgende:
Wacht even...

Je neemt een beugel. Je weet dat de beugel niet wordt vergoed door je verzekeraar. Je vraagt ook niet naar de kosten of zo? Heh? Je denkt achteraf eraan hoe je het moet betalen?

Je kan je zorgverzekering niet betalen. Dat heb je 3 (!) maanden niet kunnen doen. Je hebt 3 maanden de tijd gehad om iets te regelen...

Verder heb je ook nog een creditcard... Een schuld opgebouwd van 1500 euro, hoe dan?! Wat heb je gedaan voor die 1500 euro?

En hoe kom je aan die ov-boete? Heh, wat?!

Dat zijn je schulden...

En na alles denk je... Hé, laat ik eens met vreemden mijn problemen bespreken, want wat weten mijn ouders nou?! Je ouders konden je al veel eerder ingrijpen, maar waarom zou je erbij betrekken, right?
Deze post valt me van je tegen. To-taal niet goed gelezen. Herlees zijn post nog eens.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:26 schreef Bl_othman het volgende:
Hoi allemaal , ik ben een 18 jarige jongen ( net een volwassen leven begonnen met schulden ; niet verstandig en dom van me ) en ben woon nog bij mijn ouders ,ik ben nu erg gestresst , ik leg alles uit :
De maand wanneer ik 18 zou worden ( januari dus ) heb ik een beugel gekregen en helaas is die niet verzekerd , echt stom . Dus kreeg ik een nota thuis in totaal 1480¤ en daarna elke maand een nota van 40¤ , dus heb ik een betalingsregeling aangevraagd en moet ik 130¤ p m betalen en 40¤ ook erbij , en ik zit nog op het voortgezetonderwijs dus weinig werken is weinig loon . Door dit kon ik mijn normale zorgverzekering niet betalen nu loop ik 3 maanden achter , om dit op te lossen was ik heel dom En heb ik een creditcard gebruikt en nu sta ik 1500¤ ook schuld . Kan echt niet slapen , heb ik dus alweer een BR met hun afgesproken 100¤ per maand , en ov boete erbij heb ik te maken met incassobureau , en heb al wat afgelost en deze maand kon ik niks betalen sta ik dus 70¤ achter
Ik kan echt niet meer denken , heb graag hulp nodig .
Totalen lasten nu :
-Abo van 47¤pm
- Zorgv. 116pm + 40¤ ( BR)
- beugel nota 130¤ + 40¤ BR
- cc schuld 100 pm
En moet nog 70 euro betalen voor de ov aan incassobureau die ik deze maand niet heb betaald
Ik heb heel graag advies nodig ; en wat zijn de gevolgen als ik nog niet betaal ik wil geen problemen met mn ouders krijgen .
Ik weet dat ik dom ben geweest maar ik wil aub geen reacties met negatiefe Meningen aub.
Mijn loon is tussen de 200-400¤ pm
BR= Betalingsregeling
Bedankt!
Dit was oorspronkelijk niet voor jou geschreven maar het is wel een passende antwoord op jouw bericht ZarGon.

Zijn nogal wat mensen met een mening hier, TS wist niet beter dan dat zijn beugel onder de verzekering viel, dit is bevestigd nadat hij dat vroeg (kan het hem dan boeien wat dat kost als het gewoon onder de verzekering valt). Het viel achteraf gezien toch niet onder de verzekering. Hij had diegene die ja had gezegd meteen moeten aanspreken hierover.

Vervolgens maakt TS twijfelachtige besluiten die iemand anders niet zo snel zou doen zoals betalingregelingen treffen die hij niet kan nakomen en een creditcardschuld van 1500 (ik neem aan dat ie daarmee de schuld van die beugel betaald heeft?) Hoe hij het uberhaupt op het idee kwam is me verder een raadsel.

En dan nog die ov-boete. Dat is pech hebben, 1 keertje niet (goed) ingecheckt of niet eens geld hebben om in te checken en de controleur komt langs. Shit happens.

En ja, hij komt hier vragen wat te doen, waarom? Lekker anoniem. Lekker makkelijk. Hij zal niet worden nagewezen want niemand kent hem verder. Hij logt weer uit en maakt een nieuwe account of logt op zijn oude account en niemand spreekt hem nog erover op aan.

Zijn ouders gaan op vakantie, hij wilt niet op zijn geweten hebben dat die hun vakantie afzeggen om hem te helpen. Daarnaast zal schaamte heus ook wel een rol spelen. Hij wilt het graag zelf oplossen maar hoe? Er zijn wel enkele suggesties gedaan hier waar hij misschien wat mee kan.

Echter wat SuperwormJim schrijft snijdt wel hout vind ik.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kloonhommel op 07-07-2017 18:10:51 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 7 juli 2017 @ 17:59:24 #60
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_172250031
Als het inkomen van je ouders onder een bepaalde grens zit, dan heb je recht op een scholieren tegenmoetkoming. Dat is rond de 200 euro per maand. Zoek dat eens uit.

Als je ouder boven die grens zitten dan zouden ze jou kunnen helpen zonder hun vakantie ervoor op te geven. Zo niet, dan kunnen je ouders niet omgaan met geld.
Sisco Certified
  vrijdag 7 juli 2017 @ 18:39:37 #61
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_172250867
Het zit je ook niet mee. Eerst zakken voor je rijbewijs en nu dit.
Achja 18 jaar. Je bent jong en je wilt wat.

Zie het als een wijze les. Nu kan je alleen maar hard werken om al deze shit op te lossen. En opzich het valt allemaal nog wel mee. Even flink hard werken en sparen. Wordt een jaartje geen vakantie en uitgaan.

- 47 euro voor een abbo... aangezien je 18 bent en voor je 18e geen abbo kunt afsluiten zal je wel een dure iphone of nieuwste galaxy s8 hebben waar je nu dik voor betaald. Dit abbo dus nog wel ruim 1,5 jaar lopen. Hier kom je niet onderuit. Zorg dat je in ieder geval nooit over je bundels heengaat om niet nog hogere kosten te krijgen.

- zorgverzekering: je bent wel een flapdrol dat je niet eerst hebt gekeken of je beugel niet in je pakket zat aangezien je voor 1 januari nog kon overstappen of extra hiervoor kon verzekeren. Sterker nog je bent echt een grote flapdrol. Konden je ouders je hier ook niet even op wijzen?
Vraag in ieder geval zorgtoeslag aan hier heb je recht op ( dit kan zo meer dan 50 euro per maand zijn )

- zoiezo eerst je creditcard afbetalen. Die rente is belachelijk hoog. Vraag anders je ouders om voor te schieten.

- heb je iets wat je kunt verkopen? Je playstation of xbox? Dan maar even niet gamen.
Of anders je dure telefoon maar verkopen. Een galaxy S8 kan je nog wel 450 euro voor vangen.

En verder het gaat er niet om dat je een baan kunt vinden waar je veel verdient. Zoek een baan waar je veel uren mee kan maken. Elke euro is er een.

Succes.

btw. dit is een goed leermoment. Beter nu dan over 10 jaar als je op jezelf woont want dan is sparen helemaal lastig.
En als je hierna weer op 0 staat... blijf dan lekker doorsparen. Een goedgevulde bankrekening heb je later veel profijt van.
pi_172250891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:54 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Deze post valt me van je tegen. To-taal niet goed gelezen. Herlees zijn post nog eens.

[..]

Dit was oorspronkelijk niet voor jou geschreven maar het is wel een passende antwoord op jouw bericht ZarGon.

Zijn nogal wat mensen met een mening hier, TS wist niet beter dan dat zijn beugel onder de verzekering viel, dit is bevestigd nadat hij dat vroeg (kan het hem dan boeien wat dat kost als het gewoon onder de verzekering valt). Het viel achteraf gezien toch niet onder de verzekering. Hij had diegene die ja had gezegd meteen moeten aanspreken hierover.

Vervolgens maakt TS twijfelachtige besluiten die iemand anders niet zo snel zou doen zoals betalingregelingen treffen die hij niet kan nakomen en een creditcardschuld van 1500 (ik neem aan dat ie daarmee de schuld van die beugel betaald heeft?) Hoe hij het uberhaupt op het idee kwam is me verder een raadsel.

En dan nog die ov-boete. Dat is pech hebben, 1 keertje niet (goed) ingecheckt of niet eens geld hebben om in te checken en de controleur komt langs. Shit happens.

En ja, hij komt hier vragen wat te doen, waarom? Lekker anoniem. Lekker makkelijk. Hij zal niet worden nagewezen want niemand kent hem verder. Hij logt weer uit en maakt een nieuwe account of logt op zijn oude account en niemand spreekt hem nog erover op aan.

Zijn ouders gaan op vakantie, hij wilt niet op zijn geweten hebben dat die hun vakantie afzeggen om hem te helpen. Daarnaast zal schaamte heus ook wel een rol spelen. Hij wilt het graag zelf oplossen maar hoe? Er zijn wel enkele suggesties gedaan hier waar hij misschien wat mee kan.

Echter wat SuperwormJim schrijft snijdt wel hout vind ik.
Eens O+ Hier wordt erg hard geoordeeld. TS is achttien. Tjees, toen wist ik ook nog half niet wat ik nu weet van financiële zaken. En ik weet ze nu omdat ik anderen om hulp durfde te vragen of omdat anderen zagen dat ik hulp nodig had. Mogen we alsjeblieft leren om te leren van onze fouten?

Eerst maar eens contact met ouders. Daarna zoeken naar oplossingen.
Somebody that I used to know
pi_172250916
Het is trouwens zomer. Misschien veel mensen nodig in de horeca?
Ga je ook nog eens met fooi naar huis.
En als je bij een restaurant werkt, kun je daar nog gratis eten ook waarschijnlijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172251139
Ga in je vakantie 2 maanden volop werken in de kassen of op de veiling, en met volop bedoel ik dus gewoon fulltime (36/40 uur pw). Je krijgt daar vaak zwart betaald, en als je dit 2 maanden doet kan je als 18 jarige gewoon veel geld verdienen, misschien wel genoeg om alles af te betalen.
pi_172251162
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 18:55 schreef alopio het volgende:
Ga in je vakantie 2 maanden volop werken in de kassen of op de veiling, en met volop bedoel ik dus gewoon fulltime (36/40 uur pw). Je krijgt daar vaak zwart betaald, en als je dit 2 maanden doet kan je als 18 jarige gewoon veel geld verdienen, misschien wel genoeg om alles af te betalen.
Het zure is alleen wel dat je dan deels werkt voor de incassokosten van de schuldeiser, want die lopen de komende twee maanden gewoon door. Beter schakelt hij hulp in om even een plan te maken.
Somebody that I used to know
pi_172251455
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:54 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Vervolgens maakt TS twijfelachtige besluiten die iemand anders niet zo snel zou doen zoals betalingregelingen treffen die hij niet kan nakomen en een creditcardschuld van 1500 (ik neem aan dat ie daarmee de schuld van die beugel betaald heeft?) Hoe hij het uberhaupt op het idee kwam is me verder een raadsel.

Als hij van die 1500 euro de nota van de beugel betaald had zou hij nu toch geen 170 euro per maand meer moeten betalen daarvoor? Maar volgens de door TS geposte maandlasten moet hij dat wel, naast die 100 euro per maand van de creditcard.
pi_172251654
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als hij van die 1500 euro de nota van de beugel betaald had zou hij nu toch geen 170 euro per maand meer moeten betalen daarvoor? Maar volgens de door TS geposte maandlasten moet hij dat wel, naast die 100 euro per maand van de creditcard.
Die 1.500 euro schuld van de creditcard staat los van de betaalregeling van zijn beugel, als ik het goed lees. Hij noemt eerst de beugel, dan heeft hij het over een betaalregeling (met de tandarts?) en dan over de creditcard. Dus dat komt er nog boven op.
Waarschijnlijk heeft hij een structureel probleem
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172251677
47 euro voor een telefoonabonnement is ook wel veel. Als je in zo'n situatie zit kun je beter prepaid nemen, maar ja, contract is contract.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172251714
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:38 schreef SuperwormJim het volgende:
Je moet helemaal niks uitzoeken. Met geen enkele instantie contact opnemen. Je zit er te diep in en je kan blijkbaar niet de goede keuzes maken.

Praat met je ouders.
Dat eerst.
Dit dus.
Dat is de enige oplossing.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172251740
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:17 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die 1.500 euro schuld van de creditcard staat los van de betaalregeling van zijn beugel, als ik het goed lees. Hij noemt eerst de beugel, dan heeft hij het over een betaalregeling (met de tandarts?) en dan over de creditcard. Dus dat komt er nog boven op.
Waarschijnlijk heeft hij een structureel probleem
Nee, precies, daarom begreep ik ook niet helemaal waarom de door mij gequote user er vanuit ging dat hij de tandartsrekening betaald had met die 1500 euro.
Ik denk dat TS toch met zijn ouders om de tafel moet, voordat de problemen nog veel groter worden
pi_172251884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, precies, daarom begreep ik ook niet helemaal waarom de door mij gequote user er vanuit ging dat hij de tandartsrekening betaald had met die 1500 euro.
Ik denk dat TS toch met zijn ouders om de tafel moet, voordat de problemen nog veel groter worden
Hij zal over de drempel moeten. Ik heb geen kinderen, maar als ik een kind had die in de problemen zat en hij zou me om hulp vragen, zou ik hem altijd uit de shit helpen en is er geen reden voor schaamte. Het is trouwens maar geld. Eerst de schulden aflossen en dan kijken hoe de financien in de toekomst gedaan moeten worden.
Het is triest dat TS in zijn eentje dit allemaal moet verwerken. Ja natuurlijk ga je dan kapot, snap ik helemaal.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172252224
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:54 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Deze post valt me van je tegen. To-taal niet goed gelezen. Herlees zijn post nog eens.

[..]
Vervolgens maakt TS twijfelachtige besluiten die iemand anders niet zo snel zou doen zoals betalingregelingen treffen die hij niet kan nakomen en een creditcardschuld van 1500 (ik neem aan dat ie daarmee de schuld van die beugel betaald heeft?) Hoe hij het uberhaupt op het idee kwam is me verder een raadsel.
Dacht ik ook, maar in dat geval is het vreemd dat hij nog steeds ¤130+40 aan de tandarts moet blijven betalen. Ik denk dus dat hij die ¤1500 ergens anders aan heeft uitgegeven.
pi_172252278
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dacht ik ook, maar in dat geval is het vreemd dat hij nog steeds ¤130+40 aan de tandarts moet blijven betalen. Ik denk dus dat hij die ¤1500 ergens anders aan heeft uitgegeven.
Zal wel levensonderhoud zijn. Duidelijk is dat hij niet rond komt, dus dan heeft hij een probleem. De inkomsten zijn lager dan de uitgaven. Dus er zal zeker iets moeten gebeuren.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172253195
Misschien overheen gelezen... Maar hoe kom je aan een CC zonder inkomen waarop je ook nog eens rood kan staan tot 1500?" mijn bank heeft er 1 tot 1000 maar daar moest ik toch echt een loon tegenover zetten
dat is het !
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:27:42 #75
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172253293
De tandarts had jou nooit een beugel mogen geven zonder uitvoerig de kosten te bespreken en of je verzekerd bent.

Ook vind ik het raar dat je ouders niet betrokken waren bij die beugel.
pi_172253751
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:23 schreef jeffrey83 het volgende:
Misschien overheen gelezen... Maar hoe kom je aan een CC zonder inkomen waarop je ook nog eens rood kan staan tot 1500?" mijn bank heeft er 1 tot 1000 maar daar moest ik toch echt een loon tegenover zetten
Mee eens of stufi.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172254107
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:28 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een aanvullende verzekring afgesloten , maar ze wisten niet dat hij direct in ging , hij was pas in februari geldig omdat ik dan 18 was . Heel dom want ik heb gevraagd of de beugel verzekerd is of niet en ze zeiden ja , maar dat was niet zo . Jammer.
Heb je de beugel voor of na je verjaardag gekregen?
  vrijdag 7 juli 2017 @ 21:43:25 #78
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_172255363
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:29 schreef Elpis het volgende:
Als hij zo weinig verdient zal er ook niets af te trekken zijn.
En dat is dus niet (geheel) waar.

Een aftrek zorgkosten leidt altijd tot een belastingteruggaaf. Als het inkomen te laag is om dat via de reguliere aangifte inkomstenbelasting te laten lopen, ontvang je via de Tegemoetkoming Specifieke Zorgkosten nog het belastingvoordeel van de aftrekpost.

De kosten moeten dan wel door de belastingplichtige zelf zijn voldaan. Naast de eigen bijdrage van de beugel kunnen ook alle andere zorgkosten die gemaakt zijn in het jaar (2017) in aftrek worden genomen. Zo ook de vervoerskosten naar de specialist(en). Gezien zijn lage inkomen mogen die kosten zelfs nog met 40% worden verhoogd (verhoging specifieke zorgkosten).

Op korte termijn heb je hier nog niets aan - of je moet een voorlopige teruggaaf aanvragen - maar het loont zeer zeker de moeite om de aangifte inkomstenbelasting volgend jaar op te laten stellen door iemand die daar verstand van heeft.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_172257273
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, precies, daarom begreep ik ook niet helemaal waarom de door mij gequote user er vanuit ging dat hij de tandartsrekening betaald had met die 1500 euro.
Ik denk dat TS toch met zijn ouders om de tafel moet, voordat de problemen nog veel groter worden
Kloonhommel, aangenaamd. O+ En waarom ik ervanuit ging, laat ik het zo zeggen, ik hoopte dat dat het was, dat ie iets verstandigs op de verkeerde manier probeerde te doen. Ik ben bang dat jullie gelijk hebben.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172257503
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 18:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Eens O+ Hier wordt erg hard geoordeeld. TS is achttien. Tjees, toen wist ik ook nog half niet wat ik nu weet van financiële zaken. En ik weet ze nu omdat ik anderen om hulp durfde te vragen of omdat anderen zagen dat ik hulp nodig had. Mogen we alsjeblieft leren om te leren van onze fouten?

Eerst maar eens contact met ouders. Daarna zoeken naar oplossingen.
Dat is hier in WGR wel vaker zo, en ook vaak door telkens dezelfde mensen, wat ik jammer vind zijn behalve de harde oordelen ook dat ze niet echt de vraagsteller helpen maar eerder de grond instampen.

Overigens, je UI O+ Iemand die hij kent heeft zijn kleren meegenomen :P
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172260993
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:29 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sinds 1 januari zijn medische kosten niet meer aftrekbaar, maar wie weet zat hij er voor en dan moet hij inderdaad even de belastingtelefoon bellen. En even alles doornemen wat er wel en niet kan. Volgens mij liggen hier wel mogelijkheden.
Niet meer aftrekbaar? Heb je daar een bron van? Ik lees er niets over op https://www.belastingdien(...)en/aftrek_zorgkosten

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:54 schreef Kloonhommel het volgende:
Zijn nogal wat mensen met een mening hier, TS wist niet beter dan dat zijn beugel onder de verzekering viel, dit is bevestigd nadat hij dat vroeg (kan het hem dan boeien wat dat kost als het gewoon onder de verzekering valt). Het viel achteraf gezien toch niet onder de verzekering. Hij had diegene die ja had gezegd meteen moeten aanspreken hierover.
De vraag is: wat is er gevraagd en wie heeft die vraag beantwoord? De zorgverlener is niet de juiste persoon om die vraag te beantwoorden. TS geeft aan dat zijn ouders een aanvullende verzekering hebben aangevraagd (kennelijk met als doel vergoeding voor orthodontie, aangezien TS anders vanaf z'n 18e het pakket van de hoogst verzekerde ouder op de polis had gekregen, zij het betaald). Als TS of ouders aan de verzekeraar heeft gevraagd of orthodontie onder aanvullende verzekering x valt, kan het antwoord prima ja zijn. Dat TS die verzekering in de maand van behandeling nog niet heeft, is voor de beantwoording van de vraag niet relevant. Dat TS zomaar aanneemt dat kosten vergoed worden uit een verzekering die nog niet in is gegaan (en waarvoor ook nog geen premie wordt betaald) is tamelijk onhandig. Ingangsdatum staat ongetwijfeld (correct) op het polisblad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:27 schreef Mishu het volgende:
De tandarts had jou nooit een beugel mogen geven zonder uitvoerig de kosten te bespreken en of je verzekerd bent.

Ook vind ik het raar dat je ouders niet betrokken waren bij die beugel.
Kosten bespreken, ja. Verzekering bespreken, nee.

[ Bericht 32% gewijzigd door baskick op 08-07-2017 08:52:25 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 8 juli 2017 @ 09:39:55 #82
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_172262192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Aanmelden bij een Dubbeltje op zijn kant.
Hahaha! leuk, John Wiliams over de vloer :)
pi_172263241
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 03:39 schreef baskick het volgende:

Als TS of ouders aan de verzekeraar heeft gevraagd of orthodontie onder aanvullende verzekering x valt, kan het antwoord prima ja zijn.
Ik moet bekennen dat het niet erg duidelijk is aan wie dit gevraagd is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:28 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een aanvullende verzekring afgesloten , maar ze wisten niet dat hij direct in ging , hij was pas in februari geldig omdat ik dan 18 was. Heel dom want ik heb gevraagd of de beugel verzekerd is of niet en ze zeiden ja , maar dat was niet zo . Jammer.
quote:
Dat TS zomaar aanneemt dat kosten vergoed worden
Niet zomaar.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172265916
Dus TS, aan wie heb je wat precies gevraagd?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 8 juli 2017 @ 14:03:07 #85
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_172267783
Succes TS. Heb niet echt tips. Denk ook dat alles wel al gezegd is.

Snap dat je er niet van kan slapen, maar hopelijk heb je hier wat aan de tips en komt alles goed ^O^
  Moderator zaterdag 8 juli 2017 @ 14:26:55 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172268462
1. meer inkomen vergaren
- Werk
- Zorgtoeslag
- Toeslagen

2. vaste lasten verlagen
- Kan je abonnement verlaagd worden?

3. opbiechten
- In je eentje om je heen slaan wordt niemand beter van. Ga met je ouders kijken hoe dit op te lossen valt. Wellicht kunnen jullie samen ernaar kijken en kunnen je ouders wellicht wat bijspringen? Leven is een leerproces niet en oneindige struggle die je alleen moet uitvinden. Nonsens.

4. (of 1!) maak een budgetplan!
- Inkomsten
- Uitgaven

En houd dit ook bij!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 8 juli 2017 @ 14:28:48 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172268517
Oh en ga deze zomer, en gisteren nog!, een baantje vinden. Dan kan je makkelijk een duizendje verdienen om gelijk die schulden op te lossen. En maak dit niet op, ga dit oppotten voor de orthodontist.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172273118
Probeer het geld wat je niet van je zorgverzekering terug krijgt van de belastingen terug te krijgen,hou rekening met een drempel,vraag zorgtoeslag aan,zet al je inkomsten en uitgaven op papier maar vooral wees eerlijk tegen je ouders trouwens moet je kostgeld betalen of woon je in hotel Mama?

Succes gewenst,er worden hier nog zat andere goede tips gegeven,lees die door en doe er je voordeel mee.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_172278901
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 14:26 schreef Renesite het volgende:
Het leven is een leerproces, niet een oneindige struggle die je alleen moet uitvinden.
Enigszins aangepast (want formuleringsfouten?), maar verder : inlijsten en ophangen _O_ O+
Somebody that I used to know
pi_172282875
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 12:49 schreef baskick het volgende:
Dus TS, aan wie heb je wat precies gevraagd?
Als ik het goed heb begrepen heeft hij aan zijn moeder gevraagd of de beugel vergoed werd. Zij zei van wel

Op je 18e slik je dat voor zoete koek als je moeder dat zegt.
Moeder dacht dat de beugel vergoed werd omdat ze per 1 januari een aanvullende verzekering voor ts heeft afgesloten

Die ging echter pas in toen ts 18 werd (per 1 februari), beugel is in januari gezet

Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Dom vind ik het niet perse, ik word zelf soms ook niet wijs uit Mn verzekeringen
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 03:13:23 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172285150
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Enigszins aangepast (want formuleringsfouten?), maar verder : inlijsten en ophangen _O_ O+
zware nacht gehad. :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 9 juli 2017 @ 08:04:42 #92
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_172285903
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:37 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen heeft hij aan zijn moeder gevraagd of de beugel vergoed werd. Zij zei van wel

Op je 18e slik je dat voor zoete koek als je moeder dat zegt.
Moeder dacht dat de beugel vergoed werd omdat ze per 1 januari een aanvullende verzekering voor ts heeft afgesloten

Die ging echter pas in toen ts 18 werd (per 1 februari), beugel is in januari gezet

Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Dom vind ik het niet perse, ik word zelf soms ook niet wijs uit Mn verzekeringen
is ts dan niet verzekerd via zijn ouders? Ik ga er dan maar vanuit dat zijn basisverzekering ook pas 1 februari ingaat, immers op 1 januari was t' geen 18. Dan zou de beugel bij de verkeerde verzekeraar geclaimd zijn.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_172286115
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 08:04 schreef lipje het volgende:

[..]

is ts dan niet verzekerd via zijn ouders? Ik ga er dan maar vanuit dat zijn basisverzekering ook pas 1 februari ingaat, immers op 1 januari was t' geen 18. Dan zou de beugel bij de verkeerde verzekeraar geclaimd zijn.
Je zit in de goede richting te denken. Maar even doordenken : hoort hij van z'n eigen verzekeraar dan wel een rekening te krijgen? Nee toch? Beugel is geplaatst in een tijd dat TS daar niet verzekerd was. Alles zou moeten worden afgehandeld op de verzekering van zijn ouders. Ik hoop dat zij aanvullend verzekerd zijn, maar ik vrees van niet.
Somebody that I used to know
pi_172286989
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 08:04 schreef lipje het volgende:

[..]

is ts dan niet verzekerd via zijn ouders? Ik ga er dan maar vanuit dat zijn basisverzekering ook pas 1 februari ingaat, immers op 1 januari was t' geen 18. Dan zou de beugel bij de verkeerde verzekeraar geclaimd zijn.
Als de beugel voor de 18e verjaardag is geplaatst, is de rekening voor volledig voor de ouders van TS (en kunnen ze de rekening misschien declareren bij hun eigen verzekering, waar TS onder viel vanwege gezinsdekking voor kinderen tot 18 jaar). Wel bijzonder onprofessioneel dat een incassobureau dit niet opmerkt, maar dat incassobureaus zelden fatsoenlijk hun werk doen mag algemeen bekend zijn.

In geval de beugel is geplaatst voor de 18e verjaardag kan TS dus per direct de afbetaling van de beugel stopzetten en de reeds betaalde bedragen terugvorderen. Het zijn immers onverschuldigde betalingen.

Bij een minderjarige had de beugel alleen geplaatst mogen worden met goedkeuring van en voor rekening van de ouders.
pi_172289105
Je hebt een schuld van 3 maanden zorgverzekering a 120 per maand.
Die heb je afgelost met je creditcard en opeens sta je 1500 schuld??
Wat is er grofweg met de andere 1100 gebeurd?

Wat heb je trouwens aan een cc als je net 18 bent en nog niet eens financieel gezond bent?
Lekkere dure abbo van 47,- Duidelijk een mooie smartphone met dito bundel waarschijnlijk. Een zorgverzekering van 119,- Met aanvullende pakket waarvan TS als 18 jarige waarschijnlijk nooit gebruik van gaat maken (behalve de beugel, maar die werd toch al niet vergoed)

Verder betalingsregelingen met incasso's negeren.

Heb niet echt medelijden denk ik, verder een tip, gewoon aan je ouders vertellen en hopen dat je sneller volwassen wordt.
  zondag 9 juli 2017 @ 15:31:15 #96
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172295636
Tering zeg, regelen je ouders dit soort zaken niet?
Toen ik 18 was hoefde ik me totaal niet met financiën als zorgverzekering etc te bemoeien.
pindazakje
pi_172295660
quote:
2s.gif Op zondag 9 juli 2017 11:52 schreef YebCar het volgende:
Verder betalingsregelingen met incasso's negeren.
Geen idee hoe je erbij komt dat hij betalingsregelingen negeert? Die gast ligt er wakker van. Hij kan ze doodeenvoudig niet betalen. Heeft helemaal niets met negeren te maken.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 9 juli 2017 @ 15:34:49 #98
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172295759
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:31 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Geen idee hoe je erbij komt dat hij betalingsregelingen negeert? Die gast ligt er wakker van. Hij kan ze doodeenvoudig niet betalen. Heeft helemaal niets met negeren te maken.
Kan toch wel iets met z'n ouders regelen, hij woont zelfs nog thuis dus snap niet dat ze hem zo in de shit laten zitten.
pindazakje
pi_172296753
Dit is prima op te lossen, maar vraag wel hulp. Ga even flink werken deze zomer, en dan sta je er een stuk beter voor. Niet meer zo dom zijn in het vervolg, die kosten van je beugel had je natuurlijk kunnen weten.
  zondag 9 juli 2017 @ 16:16:34 #100
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172297203
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Tering zeg, regelen je ouders dit soort zaken niet?
Toen ik 18 was hoefde ik me totaal niet met financiën als zorgverzekering etc te bemoeien.
Dat lijkt me weer het andere uiterste. Het is wel handig dat je het zo snel mogelijk leert.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172299279
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Tering zeg, regelen je ouders dit soort zaken niet?
Toen ik 18 was hoefde ik me totaal niet met financiën als zorgverzekering etc te bemoeien.
Niet iedereen is geboren in een gespreid bedje...
Somebody that I used to know
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 9 juli 2017 @ 18:26:57 #102
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172300097
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dwaal niet af van je oorspronkelijke bericht. Je stelt dat ie de betalingregelingen negeert en ik vraag hoe je daarbij komt. Zijn ouders weten overigens (nog) van niks.
Dat was Hya niet, Maar YebCar
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172300322
quote:
99s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:26 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat was Hya niet, Maar YebCar
8)7 Is alweer weg, bedankt. ^O^
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172301533
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Niet iedereen is geboren in een gespreid bedje...
Het gespreide bedje is wel erg aan inflatie onderhevig.
  zondag 9 juli 2017 @ 19:39:58 #105
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172301661
Volgens mij is ts ook al weer weg :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172301777
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:39 schreef Elpis het volgende:
Volgens mij is ts ook al weer weg :{
Misschien toch maar geen werken :P
  zondag 9 juli 2017 @ 20:06:06 #107
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172302355
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:39 schreef Elpis het volgende:
Volgens mij is ts ook al weer weg :{
Iedereen had zijn troll al door.
pindazakje
pi_172302496
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien toch maar geen werken :P
Wel of niet? _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172303004
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Tering zeg, regelen je ouders dit soort zaken niet?
Toen ik 18 was hoefde ik me totaal niet met financiën als zorgverzekering etc te bemoeien.
Ik moest ook alles zelf regelen. Toen ik 15 was moest ik als ik ging werken in het ziekenfonds en als ik niet werkte niet en was het gratis bij mijn ouders.
Denk nu maar niet dat mijn ouders dat gingen betalen, net zoals mijn mobiele telefoon of internet. Moest ik allemaal zelf betalen. Niemand in mijn gezin toen gebruikte internet, omdat het toen nog niet zover was ingeburgerd.

Toen ik ging studeren moest ik in de zomer werken voor mijn collegegeld, wat ik elk jaar moest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 9 juli 2017 @ 20:32:21 #110
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172303057
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moest ook alles zelf regelen. Toen ik 15 was moest ik als ik ging werken in het ziekenfonds en als ik niet werkte niet en was het gratis bij mijn ouders.
Denk nu maar niet dat mijn ouders dat gingen betalen, net zoals mijn mobiele telefoon of internet. Moest ik allemaal zelf betalen. Niemand in mijn gezin toen gebruikte internet, omdat het toen nog niet zover was ingeburgerd.
Wat een rotjeugd, geluk had (en heb) ik het wel chillax thuis.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Toen ik ging studeren moest ik in de zomer werken voor mijn collegegeld, wat ik elk jaar moest.
Godver, nu ben je me in de zeik aan het nemen hoop ik
pindazakje
pi_172303079
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:32 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat een rotjeugd, geluk had (en heb) ik het wel chillax thuis.
Ik vond het helemaal niet erg *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172303100
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Godver, nu ben je me in de zeik aan het nemen hoop ik
Waar moesten mijn ouders dit dan van betalen? :')
Mijn kinderen krijgen dit ook niet hoor. Ze werken er maar voor, dat kan prima.
Tegenwoordig kan je het ook lenen (toen niet) tegen de voorwaarden die de natte droom is van elke investeerder....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 9 juli 2017 @ 20:36:29 #113
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172303155
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar moesten mijn ouders dit dan van betalen? :')
Mijn kinderen krijgen dit ook niet hoor. Ze werken er maar voor, dat kan prima.
Van hun eigen centen, zoals ze waarschijnlijk de eerste 15 jaar van je leven ook deden.
Als je geen kinderen of huisdieren kunt betalen moet je er niet aan beginnen imo.
pindazakje
pi_172303162
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Van hun eigen centen, zoals ze waarschijnlijk de eerste 15 jaar van je leven ook deden.
Als je geen kinderen of huisdieren kunt betalen moet je er niet aan beginnen imo.
Ieder zijn ding....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172303556
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar moesten mijn ouders dit dan van betalen? :')
Mijn kinderen krijgen dit ook niet hoor. Ze werken er maar voor, dat kan prima.
Tegenwoordig kan je het ook lenen (toen niet) tegen de voorwaarden die de natte droom is van elke investeerder....
Kinderen nemen, maar ze niet fatsoenlijk kunnen onderhouden :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2017 20:50:29 ]
  zondag 9 juli 2017 @ 21:06:11 #116
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172304093
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:50 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Kinderen nemen, maar ze niet fatsoenlijk kunnen onderhouden :N
Dit. Ook kinderen hebben een beurtje nodig, even doorsmeren enzo.
pindazakje
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 22:14:17 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172306409
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 21:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dit. Ook kinderen hebben een beurtje nodig, even doorsmeren enzo.
kan je beter de bijstand in
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172306949
Dit is toch niks man? Paar maandjes hard werken en je bent uit de schulden.
pi_172306991
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:50 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Kinderen nemen, maar ze niet fatsoenlijk kunnen onderhouden :N
1 of 2 kinderen nemen en ze helemaal rotverwennen is een betere optie dan? Daarom zijn er net zoveel eikels in Nederland.
pi_172308041
quote:
10s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:36 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

1 of 2 kinderen nemen en ze helemaal rotverwennen is een betere optie dan? Daarom zijn er net zoveel eikels in Nederland.
Zorgverzekering regelen zie jij als rotverwennen? Dat je kinderen een bijbaantje hebben juich ik toe, maar primaire zaken door je kind laten ophoesten is gewoon triest.
pi_172308773
Eerst inventariseren bij wie je schulden hebt en hoeveel.
Vervolgens toch in gesprek gaan met je ouders. Zelfs al kunnen ze je niet financieel helpen, dan kunnen ze je nog wel helpen met bellen/afspraken maken.
Goede realistische betaalregelingen treffen waar je je aan kunt houden. Doe je dit niet, zit je aan het eind van de zomer met een veel groter probleem.
Zorgen voor een goede bijbaan in de zomervakantie zodat je zo snel mogelijk gaat aflossen.
In gesprek bijven met de schuldeisers is in deze situatie het meest belangrijk!

Succes!
  maandag 10 juli 2017 @ 06:53:56 #122
51385 baskick
Juist ja!
pi_172310574
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 08:04 schreef lipje het volgende:

[..]

is ts dan niet verzekerd via zijn ouders? Ik ga er dan maar vanuit dat zijn basisverzekering ook pas 1 februari ingaat, immers op 1 januari was t' geen 18. Dan zou de beugel bij de verkeerde verzekeraar geclaimd zijn.
Basisverzekering is verplicht, ook onder 18. Van ingaan (in algemene zin) is dan ook geen sprake (wellicht wel een ingangsdatum bij een nieuwe verzekeraar, als TS zijn pakket elders dan zijn ouders heeft afgesloten). Claimen op de oude of nieuwe basisverzekeraar heeft geen zin, tenzij medisch noodzakelijk (en voldoet aan de daarvoor geldende voorwaarden; kleine kans).

quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 09:51 schreef Ivo1985 het volgende:
In geval de beugel is geplaatst voor de 18e verjaardag kan TS dus per direct de afbetaling van de beugel stopzetten en de reeds betaalde bedragen terugvorderen. Het zijn immers onverschuldigde betalingen.

Bij een minderjarige had de beugel alleen geplaatst mogen worden met goedkeuring van en voor rekening van de ouders.
Is de betaling wel onverschuldigd? De beugel is er, voor zover ik begrijp. Ik lees verder ook niet dat er geen toestemming is verleend.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172311562
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Tering zeg, regelen je ouders dit soort zaken niet?
Toen ik 18 was hoefde ik me totaal niet met financiën als zorgverzekering etc te bemoeien.
Jezus :')

Wat een kut ouders heb je dan
pi_172312863
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 06:53 schreef baskick het volgende:

[..]

Basisverzekering is verplicht, ook onder 18. Van ingaan (in algemene zin) is dan ook geen sprake (wellicht wel een ingangsdatum bij een nieuwe verzekeraar, als TS zijn pakket elders dan zijn ouders heeft afgesloten). Claimen op de oude of nieuwe basisverzekeraar heeft geen zin, tenzij medisch noodzakelijk (en voldoet aan de daarvoor geldende voorwaarden; kleine kans).

[..]

Is de betaling wel onverschuldigd? De beugel is er, voor zover ik begrijp. Ik lees verder ook niet dat er geen toestemming is verleend.
De beugel is dan voor rekening van de ouders geplaatst. De destijds minderjarige heeft geen betalingsverplichting. Als de tandarts/ortho geld wel zien moet hij simpelweg bij zijn opdrachtgever zijn en dat is in geval van een minderjarige niet dezelfde persoon als cliënt.
  maandag 10 juli 2017 @ 11:19:13 #125
51385 baskick
Juist ja!
pi_172313775
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:37 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De beugel is dan voor rekening van de ouders geplaatst. De destijds minderjarige heeft geen betalingsverplichting. Als de tandarts/ortho geld wel zien moet hij simpelweg bij zijn opdrachtgever zijn en dat is in geval van een minderjarige niet dezelfde persoon als cliënt.
Ah zo. Dat verplaatst het probleem van TS naar z'n ouders. Of het veel zin heeft...

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:35 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Maar mijn moeder is werkloos en mn vader verdient niet veel...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172313793
papa en mama he
pi_172315351
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 14:26 schreef Renesite het volgende:
1. meer inkomen vergaren
- Werk
- Zorgtoeslag
- Toeslagen

2. vaste lasten verlagen
- Kan je abonnement verlaagd worden?

3. opbiechten
- In je eentje om je heen slaan wordt niemand beter van. Ga met je ouders kijken hoe dit op te lossen valt. Wellicht kunnen jullie samen ernaar kijken en kunnen je ouders wellicht wat bijspringen? Leven is een leerproces niet en oneindige struggle die je alleen moet uitvinden. Nonsens.

4. (of 1!) maak een budgetplan!
- Inkomsten
- Uitgaven

En houd dit ook bij!
Voor de telefoonabonnement is dit de laatste maand ik heb een S6 ( 2 jaar contract op naam
Van mijn vader maar ik betaal het ) en ik moet laatste maand betalen dan ben ik er vanaf .
Voor meer inkomen heb ik veel gesoliciteerd ik krijg nog te horen voor S.Gesprek
En voor De incassobureau schuld van De beugel , ga ik straks langs bij de gemeente en vragen voor schuldhulpverlening omdat de beugel onder zorgkosten valt gelukkig.
Maar voor de Cc kan ik dat gewoon aflossen permaand
Mijn Probleem is dat ik veel moet betalen per maand , en hoe ik t wil oplossen is dat het hele totale bedrag gewoon verzameld wordt en dan afbetalen in termijnen ookal is t 300 eu pm dan lukt t gewoon . Dus ga ik gewoon langs de gemeente en kijken wat ik kan doen . En bedankt allemaal voor de tips echt hartstikke bedankt .
  maandag 10 juli 2017 @ 12:47:38 #128
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172315686
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:31 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Voor de telefoonabonnement is dit de laatste maand ik heb een S6 ( 2 jaar contract op naam
Van mijn vader maar ik betaal het ) en ik moet laatste maand betalen dan ben ik er vanaf .
Voor meer inkomen heb ik veel gesoliciteerd ik krijg nog te horen voor S.Gesprek
En voor De incassobureau schuld van De beugel , ga ik straks langs bij de gemeente en vragen voor schuldhulpverlening omdat de beugel onder zorgkosten valt gelukkig.
Maar voor de Cc kan ik dat gewoon aflossen permaand
Mijn Probleem is dat ik veel moet betalen per maand , en hoe ik t wil oplossen is dat het hele totale bedrag gewoon verzameld wordt en dan afbetalen in termijnen ookal is t 300 eu pm dan lukt t gewoon . Dus ga ik gewoon langs de gemeente en kijken wat ik kan doen . En bedankt allemaal voor de tips echt hartstikke bedankt .
Neem daarna een Ben abonnement op je huidige telefoon die maandelijks opzegbaar is. Flink stuk goedkoper.

Verder: succes ^O^ de gemeente moet je verder helpen. Voortaan als je weer in zo'n situatie komt, stap gelijk naar de gemeente / maatschappelijk werk.
  maandag 10 juli 2017 @ 12:49:14 #129
51385 baskick
Juist ja!
pi_172315720
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:31 schreef Bl_othman het volgende:
Mijn Probleem is dat ik veel moet betalen per maand , en hoe ik t wil oplossen is dat het hele totale bedrag gewoon verzameld wordt en dan afbetalen in termijnen ookal is t 300 eu pm dan lukt t gewoon .
Het zijn verschillende schuldeisers. Per saldo maakt het financieel ook niet uit of je die (fictieve) 300 aan 1 of aan verschillende partijen betaalt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 10 juli 2017 @ 12:50:20 #130
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172315747
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Het zijn verschillende schuldeisers. Per saldo maakt het financieel ook niet uit of je die (fictieve) 300 aan 1 of aan verschillende partijen betaalt.
Het punt is dat een schuldhulpverlener met meer verstand van zaken het moet gaan coördineren.
  maandag 10 juli 2017 @ 12:50:28 #131
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172315755
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:26 schreef Bl_othman het volgende:
en wat zijn de gevolgen als ik nog niet betaal
Dat je nog meer moet gaan betalen... Dus die optie zou ik maar wegdenken...
pi_172316239
Oke Ik heb net even naar alle schuldeisers gebeld ten eerste de Ortho Bedrijf
Ik moet de nota van vorige maand en deze maand (124x2) betalen plus de 3 x 40 euro notas waarvan 2 naar incassobureau zijn gegaan dus 40+80+80
Daarnaast de ov schuld 70¤
ICS 100¤Pm
En zorgVerzekering 116+ 40¤ BR
Dat maakt mn totaal voor deze maand ongeveer 750¤
Mijn inkomen zijn 400eu ong plus zorgtoeslag krijg ik wel is 490¤ dus
Dus ik heb tekort , ik denk dat ik toch naar de gemeente ga .
  maandag 10 juli 2017 @ 13:19:30 #133
51385 baskick
Juist ja!
pi_172316302
Afhankelijk van je regio heb je al vakantie of duurt dat nog maximaal 2 weken. Al bij een uitzendbureau geweest voor werk?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172316633
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:16 schreef Bl_othman het volgende:
Oke Ik heb net even naar alle schuldeisers gebeld ten eerste de Ortho Bedrijf
Ik moet de nota van vorige maand en deze maand (124x2) betalen plus de 3 x 40 euro notas waarvan 2 naar incassobureau zijn gegaan dus 40+80+80
Daarnaast de ov schuld 70¤
ICS 100¤Pm
En zorgVerzekering 116+ 40¤ BR
Dat maakt mn totaal voor deze maand ongeveer 750¤
Mijn inkomen zijn 400eu ong plus zorgtoeslag krijg ik wel is 490¤ dus
Dus ik heb tekort , ik denk dat ik toch naar de gemeente ga .
De gemeente??? :D
Voor wat? Schuldhulpverlening?? Die lachen je vierkant uit en sturen je linea recta weer terug naar huis voor je tekort van 300 deze maand.

Gast. Je bent 18 en het is vakantie. Ga 80uur in de week pollenpellen, afwassen of eten bezorgen.
  maandag 10 juli 2017 @ 13:39:21 #135
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172316660
Horeca draait nu overuren.. daar kun je direct beginnen.. alle zaterdagen en zondagen werken.. (liefst savonds/snachts) dan hou je nog geld over aan het einde van de maand ook..
pi_172316955
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:19 schreef baskick het volgende:
Afhankelijk van je regio heb je al vakantie of duurt dat nog maximaal 2 weken. Al bij een uitzendbureau geweest voor werk?
Ik heb al vakantie en werk nu nog bij mijn vaste baan over 2 weken heb ik dan vakantie bij mijn vaste baan dan ga ik Bij de horeca werken
pi_172317057
Wat mijn matties doen is met stufi naar Holland Casino, roulette pakken en meestal komen ze met paar kop terug, misschien kan je dat proberen TS
pi_172317272
wat is ICS ¤ 100,00 per maand?
pi_172317308
Wat een achterlijke Pavlov reactie: "ik heb tekort, dus ga ik naar de gemeente".

Wat is er gebeurd met eigen verantwoordelijkheid nemen?
  maandag 10 juli 2017 @ 14:02:27 #140
51385 baskick
Juist ja!
pi_172317341
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:49 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Ik heb al vakantie en werk nu nog bij mijn vaste baan over 2 weken heb ik dan vakantie bij mijn vaste baan dan ga ik Bij de horeca werken
Hoeveel uur en waarom niet nu al (extra) in de horeca werken? Huphup.

quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:00 schreef bleyenburg het volgende:
wat is ICS ¤ 100,00 per maand?
Ik gok afbetaling van een creditcardschuld (ICS, International Card Services).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172317374
Hebben TS z'n ouders echt helemaal niks door van wat er speelt?
  maandag 10 juli 2017 @ 14:08:14 #142
51385 baskick
Juist ja!
pi_172317488
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:03 schreef bleyenburg het volgende:
Hebben TS z'n ouders echt helemaal niks door van wat er speelt?
Heb je het topic gelezen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172317578
Ja, ik heb gelezen dat TS niks vertelt.
Ik informeer naar de mogelijkheid dat die mensen echt niks doorhebben
pi_172318057
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:00 schreef bleyenburg het volgende:
wat is ICS ¤ 100,00 per maand?
Credicard
pi_172318087
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:49 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Ik heb al vakantie en werk nu nog bij mijn vaste baan over 2 weken heb ik dan vakantie bij mijn vaste baan dan ga ik Bij de horeca werken
Waarom heb je vakantie bij je vaste baan?
pi_172318106
Mag ik vragen wat je met het geld van de credit card gedaan hebt?
  maandag 10 juli 2017 @ 14:33:10 #147
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_172318198
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:30 schreef bleyenburg het volgende:
Mag ik vragen wat je met het geld van de credit card gedaan hebt?
En hoe je zonder inkomsten aan een creditcard komt.
  maandag 10 juli 2017 @ 14:38:15 #148
51385 baskick
Juist ja!
pi_172318331
quote:
19s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

En hoe je zonder inkomsten aan een creditcard komt.
Ontvangst van studiefinanciering was voorheen in elk geval voldoende voor een limiet die een aantal keer hoger dag dan de stufi O-)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 10 juli 2017 @ 14:40:27 #149
51385 baskick
Juist ja!
pi_172318386
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:11 schreef bleyenburg het volgende:
Ja, ik heb gelezen dat TS niks vertelt.
Ik informeer naar de mogelijkheid dat die mensen echt niks doorhebben
Zie post 9:

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:35 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Maar mijn moeder is werkloos en mn vader verdient niet veel en ze gaan binnenkort op vakantie en ik blijf in nederland , dus weten jullie misschien waar ik kan werken als vakantie baan dat veel verdient , woon ook dichtbij het hoofdstad dus misschien als dat kan helpen ? Want als ik t me ouders vertel , gaan ze me wel helpen maar dan kunnen ze misschien niet op vakantie of dan geven ze al het geld aan mij en blijfen ze een hele vakantie maand zonder geld en genieten ze niet van hun vakantie ? Misschien als er een andere oplossing is 😫
Dus inderdaad, TS zegt het niet expliciet, maar zeker wel impliciet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172321077
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:30 schreef bleyenburg het volgende:
Mag ik vragen wat je met het geld van de credit card gedaan hebt?
Ja je mag vragen als je maar geen negatieve reactie er over zegt , ik heb met de cc dingetjes betaald en geld opgenomen voor eten enz omdat ik tekort had door die Nota's en had weinig salaris die onder de 200¤ Was , en heb ook mn rijbewijs betaald omdat ik dacht als ik slaag zou ik bezorger worden en dat kon ik doen naast mn normale baan , maar helaas 😏
pi_172321112
quote:
19s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

En hoe je zonder inkomsten aan een creditcard komt.
Dat weet ik niet ik heb namelijk cc van de Bank ( ik weet niet of ik de naam mag noemen (groene logo)) en kreeg de creditcard gwn bij een pakket met een limiet van 2000¤
pi_172321119
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Ontvangst van studiefinanciering was voorheen in elk geval voldoende voor een limiet die een aantal keer hoger dag dan de stufi O-)
Ik zit nog op Havo krijg geen stufi
pi_172321149
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:32 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Ja je mag vragen als je maar geen negatieve reactie er over zegt , ik heb met de cc dingetjes betaald en geld opgenomen voor eten enz omdat ik tekort had door die Nota's en had weinig salaris die onder de 200¤ Was , en heb ook mn rijbewijs betaald omdat ik dacht als ik slaag zou ik bezorger worden en dat kon ik doen naast mn normale baan , maar helaas 😏
Wat voor "dingetjes"?
pi_172321169
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:34 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Ik zit nog op Havo krijg geen stufi
https://duo.nl/apps/reken(...)cholier/index.html#/.
pi_172321205
hoezo "voor eten"?
je woont toch nog thuis?

je bedoelt de Mac, Domino's en burger King feestjes?

en wat zijn die dingetjes?
pi_172321224
je verdient een paar draaien om je oren van je ouders en de eerst volgende 2 jaar onder strenge curatele.

ben je nou helemaal gek geworden?!!!??!!!

En dan een beetje naar de gemeente gaan rennen....

oO/
pi_172322651
---
niks, laat maar
---
Nosce te ipsum.
  maandag 10 juli 2017 @ 19:30:20 #159
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_172325270
Eten? Je krijgt thuis niks?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_172325939
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 11:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Ah zo. Dat verplaatst het probleem van TS naar z'n ouders. Of het veel zin heeft...

[..]

Dat ligt er dan maar net aan of de Tandarts/ortho de kosten heeft overlegd met de ouders en of die hun goedkeuring hebben gegeven.

Misschien is het een probleem voor de tandarts.

Maar TS moet dan wel even de vraag die al meerdere keren gesteld is beantwoorden:

Is de beugel voor of na de 18e verjaardag geplaatst?
  maandag 10 juli 2017 @ 20:26:32 #161
51385 baskick
Juist ja!
pi_172326948
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat ligt er dan maar net aan of de Tandarts/ortho de kosten heeft overlegd met de ouders en of die hun goedkeuring hebben gegeven.

Misschien is het een probleem voor de tandarts.

Maar TS moet dan wel even de vraag die al meerdere keren gesteld is beantwoorden:

Is de beugel voor of na de 18e verjaardag geplaatst?
De OP suggereert ervoor ('zou worden').
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172327552
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:38 schreef bleyenburg het volgende:
hoezo "voor eten"?
je woont toch nog thuis?

je bedoelt de Mac, Domino's en burger King feestjes?

en wat zijn die dingetjes?
Zijn rijbewijs dus.. :

quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:32 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Ja je mag vragen als je maar geen negatieve reactie er over zegt , ik heb met de cc dingetjes betaald en geld opgenomen voor eten enz omdat ik tekort had door die Nota's en had weinig salaris die onder de 200¤ Was , en heb ook mn rijbewijs betaald omdat ik dacht als ik slaag zou ik bezorger worden en dat kon ik doen naast mn normale baan , maar helaas 😏
  maandag 10 juli 2017 @ 20:50:43 #163
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172327732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:44 schreef Gia het volgende:
18 jaar en nog op de middelbare school? VWO is ongeloofwaardig met zo'n slechte spelling.

Inmiddels is het niveau al iets gezakt... Het is nu (post 152) havo... Zal me benieuwen wat het niveau aan het eind van het topic is... :7
pi_172327877
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Inmiddels is het niveau al iets gezakt... Het is nu (post 152) havo... Zal me benieuwen wat het niveau aan het eind van het topic is... :7
TS heeft helemaal niet gezegd dat hij vwo deed..
  maandag 10 juli 2017 @ 20:58:34 #165
51385 baskick
Juist ja!
pi_172328002
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zijn rijbewijs dus.. :

[..]

Z'n rij-examen, dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172328015
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:26 schreef baskick het volgende:

[..]

De OP suggereert ervoor ('zou worden').
Ja, maar het feit dat de rekening naar hem is gestuurd, suggereert dat het erna was.. Het zou dus wel fijn zijn als TS antwoord zou geven op de vraag, zodat we kunnen beoordelen of de orthodontist een fout heeft gemaakt of niet..
pi_172328039
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Z'n rij-examen, dus.
Rijlessen en examens (theorie en praktijk), inderdaad..
  maandag 10 juli 2017 @ 21:00:06 #168
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172328065
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

TS heeft helemaal niet gezegd dat hij vwo deed..
Volgens mij wel hoor.. ik dacht het vanmiddag nog te lezen...
Niet dat het mij uitmaakt.. ik heb alleen mn veterstrik, zwem, en heftruck diploma... :+
pi_172328261
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:00 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor.. ik dacht het vanmiddag nog te lezen...
Niet dat het mij uitmaakt.. ik heb alleen mn veterstrik, zwem, en heftruck diploma... :+
Ben wel benieuwd waar je dat gelezen hebt dan..
  maandag 10 juli 2017 @ 21:15:04 #170
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172328513
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd waar je dat gelezen hebt dan..
Ik dacht in de OP.. maar misschien kan Gia daar uitsluitsel over geven.. Al is het natuurlijk totaal niet van belang...

Het is wel tekenend..
pi_172328890
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik dacht in de OP.. maar misschien kan Gia daar uitsluitsel over geven.. Al is het natuurlijk totaal niet van belang...

Het is wel tekenend..
De OP is niet aangepast en daar staat alleen maar in dat hij nog op het voortgezet onderwijs zit.
  maandag 10 juli 2017 @ 21:32:16 #172
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172329042
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

De OP is niet aangepast en daar staat alleen maar in dat hij nog op het voortgezet onderwijs zit.
Bij een kleine aanpassing staat er ook niet bij dat het bericht gewijzigd is..

Kan ook zijn dat ik het ergens verderop heb gelezen hoor..
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 juli 2017 @ 21:35:10 #173
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172329151
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Bij een kleine aanpassing staat er ook niet bij dat het bericht gewijzigd is..

Kan ook zijn dat ik het ergens verderop heb gelezen hoor..
de OP is niet aangepast.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 10 juli 2017 @ 21:39:22 #174
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172329269
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

de OP is niet aangepast.
Zie anders ff de post(s) boven je.. Wat is het probleem nou helemaal? Dat ik wel of niet iets gelezen heb, wat wel of niet in de OP heeft gestaan en ook nog helemaal niet terzake doet?

Of gaan we het topic met deze discussie vullen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 juli 2017 @ 21:40:15 #175
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172329294
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zie anders ff de post(s) boven je.. Wat is het probleem nou helemaal? Dat ik wel of niet iets gelezen heb, wat wel of niet in de OP heeft gestaan en ook nog helemaal niet terzake doet?

Of gaan we het topic met deze discussie vullen?
Ik geef alleen aan dat de OP niet aangepast is, dus ook geen kleine aanpassing.

Meer bedoel ik er niet mee.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 10 juli 2017 @ 21:49:50 #176
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172329559
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:40 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat de OP niet aangepast is, dus ook geen kleine aanpassing.

Meer bedoel ik er niet mee.
Ok ;)
pi_172330802
2k schuld man man man... Als je een beetje werkt heb je dat binnen no time terug. Vorige week heb ik net geen 70 uur gewerkt, en dan had ik de zondag nog vrij genomen. Dit is allemaal exclusief pauzes.En dat voor een leeftijd genoot ;)

Je kan wel gaan janken bij de gemeente maar zoek eerst maar een baantje, probeer eerst maar wat vakantiebaantjes. En over het algemeen hoef je dan toch helemaal geen sollicitatie gesprek te houden?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172330990
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Bij een kleine aanpassing staat er ook niet bij dat het bericht gewijzigd is..

Kan ook zijn dat ik het ergens verderop heb gelezen hoor..
In de OP heeft het niet gestaan, ook niet in een andere post van TS, iig niet in dit topic..
pi_172333357
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:34 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Ik zit nog op Havo krijg geen stufi
Mag ik vragen of je dit ooit aan je ouders gaat vertellen?

Ik hoop wel dat je hiervan geleerd hebt, en mieter die CC weg zodra je alles terug betaald hebt. Het is te verleidelijk hem opnieuw voor iets anders te gaan gebruiken.

En verder moet je in je hoofd houden dat als je plots geen student bent ineens het recht op die 2000 in het rood kwijt bent en de bank verwacht dan dat je alles in 1 keer terug betaald.

Heb ik destijds ook gehad, ook een bank met groene logo.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172337633
@ madam-april:
Ik kan heus wel lezen hoor.
TS schrijft: dingetjes en ook rijbewijs.
vandaar mijn vraag wat die dingetjes zijn
pi_172337657
In ieder geval nog geen antwoord op de vraag wat die dingetjes nou zijn.
pi_172337976
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:33 schreef DieselTank het volgende:
2k schuld man man man... Als je een beetje werkt heb je dat binnen no time terug. Vorige week heb ik net geen 70 uur gewerkt, en dan had ik de zondag nog vrij genomen. Dit is allemaal exclusief pauzes.En dat voor een leeftijd genoot ;)

Je kan wel gaan janken bij de gemeente maar zoek eerst maar een baantje, probeer eerst maar wat vakantiebaantjes. En over het algemeen hoef je dan toch helemaal geen sollicitatie gesprek te houden?
Wat is "no-time" volgens jou? TS is een student he. Wat denk je dat hij per maand kan sparen dan?
pi_172339056
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:39 schreef Converter01 het volgende:

[..]

Wat is "no-time" volgens jou? TS is een student he. Wat denk je dat hij per maand kan sparen dan?
Buiten het collegejaar om? Wat denk je van ongeveer alle inkomsten?
pi_172339547
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:42 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Buiten het collegejaar om? Wat denk je van ongeveer alle inkomsten?
18-21 jarige studenten die deze zomer bij mij werken vangen 400-1100 euro bij 60-130 uurtjes werken per maand. Daarnaast ook nog 200 minimaal aan fooi.

Niet alleen bij mij, maar bij ALLE horecazaken staan ze te springen om personeel. Dus met 2 maanden in de zomervakantie buffelen heb je al 3000 euro
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:12:26 #185
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_172339604
Beetje makkelijk om zelf (onnodig) schulden te creëren en vervolgens maar gaan schooien bij de gemeente. Ik zou het toch zeker bij je ouders aankaarten, zodat zij je eventueel kunnen helpen met de betaalregelingen waar je mee gaat achterlopen.

Verder lees ik dat je een baan hebt waar je binnenkort vakantie hebt. In principe kan je al lang naast die baan een extra baantje zoeken in de horeca. Is kut werk, maar ja, je dient wel je verantwoordelijkheid te nemen voor de schulden die je hebt gemaakt. Kun je dat op deze manier niet betalen, dan zal je mogelijkheden moeten zoeken om dat wel te kunnen. Daaronder behorende dan toch echt je telefoonabonnement. Met bijv. een abonnement van Simyo of Ben ben je per maand maar een paar euro kwijt.

Ik weet ook niet precies wat je bedoelt met eten kopen. Je woont thuis, dus extra's als pizza en dergelijke kun je je nu eenmaal niet veroorloven. Koop dat dan ook niet. Ik neem aan dat je ouders prima zorg ervoor dragen dat jij elke dag 3 keer per dag gewoon een boterham of wat anders naar binnen kunt schuiven.

Dus, kom van die luie reet van je af en ga eens harder/meer werken zodat je je schulden kunt terugbetalen! En je ouders hebben echt liever dat je het nu aan ze zegt, dan dat je straks alleen maar verder in de schulden komt en het dan pas komt vertellen... Ik spreek uit ervaring. Zorg dat je die schulden zo gauw mogelijk weg krijgt, kosten wat kost.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_172339821
Gezien de afwezigheid van TS kunnen we concluderen dat ie keihard aan 't werk is?
pi_172340561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:21 schreef bleyenburg het volgende:
Gezien de afwezigheid van TS kunnen we concluderen dat ie keihard aan 't werk is?
Afwezigheid? :? Topic zeker niet helemaal doorgelezen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172341728
O dan heb ik wat gemist. sorry.
Ik meende hem vandaag nog niet gezien te hebben, waaruit ik concludeerde dat ie keihard aan het werk was
pi_172342497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:39 schreef Converter01 het volgende:

[..]

Wat is "no-time" volgens jou? TS is een student he. Wat denk je dat hij per maand kan sparen dan?
Het is ongeveer 2 maanden vakantie. Met allerlei kut-uitzendbaantjes, liefst in het weekend of in de avond/nacht kom je een heel eind.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 15:19:49 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172342524
TS heeft toch een rijbewijs?

Spoedkoerier bij schiphol, dat verdient wel aardig dacht ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 15:44:43 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_172343055
studentchauffeur verdient ook leuk, horeca, uitzendkracht, orderpicker in een magazijn

Genoeg te vinden zou ik zeggen
pi_172343614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:19 schreef Ticootje het volgende:
TS heeft toch een rijbewijs?

Spoedkoerier bij schiphol, dat verdient wel aardig dacht ik.
Nee hij is gezakt voor zijn rijbewijs..
  dinsdag 11 juli 2017 @ 16:07:59 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172343628
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee hij is gezakt voor zijn rijbewijs..
ah...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 16:43:05 #194
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_172349697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:39 schreef Converter01 het volgende:

[..]

Wat is "no-time" volgens jou? TS is een student he. Wat denk je dat hij per maand kan sparen dan?
Nou ja, ik ben zelf ook student en ik heb gelukkig zomervakantie :) 2 maanden ''vakantie'' Daarna heb je nog de herfst en kerstvakantie waar in je nog 2 weken kan werken.

En volgens mij doet hij havo en geen hbo, de meeste havisten hebben altijd zeeën van tijd.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172349866
Dit behoorlijk in de schulden noemen. Stel je aan zeg.
Nait Soezn Moar Broezn
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 20:54:18 #197
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172350285
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:39 schreef Divje het volgende:
Dit behoorlijk in de schulden noemen. Stel je aan zeg.
mja. Heb clienten met 100k + 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172350348
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

mja. Heb clienten met 100k + 8-)
Dat zijn de echten.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172350413
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:39 schreef Divje het volgende:
Dit behoorlijk in de schulden noemen. Stel je aan zeg.
Voor een jongen van net 18 zijn dit enorme bedragen..
pi_172350583
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Voor een jongen van net 18 zijn dit enorme bedragen..
Mwoah.
Is wel relatief snel weg te werken.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172351087
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:02 schreef Divje het volgende:

[..]

Mwoah.
Is wel relatief snel weg te werken.
Ja natuurlijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor een 18jarige, die totaal geen ervaring heeft met geld etc., een enorm probleem lijkt..
pi_172351216
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor een 18jarige, die totaal geen ervaring heeft met geld etc., een enorm probleem lijkt..
Imo hoor je op die leeftijd al wel het besef te hebben dat je verantwoordelijk met geld om moet gaan en dus ook onderzoek doet als het om een grote uitgave gaat (of het wel kan, yada yada & wat er allemaal in het topic is gezegd).

Maar misscien leg ik de lat te hoog. Weet niet hoor.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172351335
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:23 schreef Divje het volgende:

[..]

Imo hoor je op die leeftijd al wel het besef te hebben dat je verantwoordelijk met geld om moet gaan en dus ook onderzoek doet als het om een grote uitgave gaat (of het wel kan, yada yada & wat er allemaal in het topic is gezegd).

Maar misscien leg ik de lat te hoog. Weet niet hoor.
Het ligt natuurlijk ook heel erg aan hoe iemand wordt opgevoed.. Lang niet alle ouders leren hun kinderen om met geld om te gaan..
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:14:13 #204
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172352680
quote:
Wat ik daar vooral triest aan vind is dat ze mensen die het niet kunnen betalen gaan 'straffen' omdat ze arm zijn door ze nog meer te laten betalen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172353942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat ik daar vooral triest aan vind is dat ze mensen die het niet kunnen betalen gaan 'straffen' omdat ze arm zijn door ze nog meer te laten betalen.
Het heeft natuurlijk twee kanten.. Aan de ene kant is het heel logisch, dat er financiële sancties staan op het niet (op tijd) betalen van een rekening. Maar aan de andere kant zorgen deze sancties er in veel gevallen juist voor dat iemand van de regen in de drup terecht komt..
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:09:50 #206
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172354206
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat ik daar vooral triest aan vind is dat ze mensen die het niet kunnen betalen gaan 'straffen' omdat ze arm zijn door ze nog meer te laten betalen.
Kunnen of willen? Dat is meestal het dingetje..

En ik weet heel goed dat het soms echt kunnen is.. maar over het algemeen is het willen.. zoals in het geval van TS

Ik kan bijvoorbeeld niet eens rood staan.. niet omdat het niet kan, maar omdat ik het niet wil.. Ik vind het zo'n vreemde uitvinding...
pi_172354407
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk twee kanten.. Aan de ene kant is het heel logisch, dat er financiële sancties staan op het niet (op tijd) betalen van een rekening. Maar aan de andere kant zorgen deze sancties er in veel gevallen juist voor dat iemand van de regen in de drup terecht komt..
Als dergelijke dwangmiddelen morgen niet meer toegestaan zijn, dan hebben de meeste bedrijven binnen een paar weken een liquiditeitsprobleem. Simpelweg omdat er dan heel veel mensen gewoon maar niet meer betalen, of veel te laat "omdat het ze even niet uitkomt". En binnen een paar maanden zijn zo goed als alle bedrijven failliet.

Voor mensen die echt niks hebben en al op alles bezuinigen, is het een zure bijkomstigheid. Veel schulden ontstaan echter door verkeerde prioriteiten, slechte administratie of niet lezen van post. Voor onze economie is het een noodzaak.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:23:05 #208
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172354524
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als dergelijke dwangmiddelen morgen niet meer toegestaan zijn, dan hebben de meeste bedrijven binnen een paar weken een liquiditeitsprobleem.
Het probleem ontstaat wanneer dergelijke "dwangmiddelen" onderdeel worden van het verdienmodel van bijvoorbeeld een incassobureau. Van een kale kip kun je moeilijk plukken, en de mensen die echt niks hebben worden er niet beter van als je gaat dreigen met een rechtsgang.

Wanneer je 70 euro incassokosten gaat rekenen omdat er een eurocent administratiekosten open staat (door een afrondingsfoutje) dan schiet het zijn doel een beetje voorbij.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172354691
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als dergelijke dwangmiddelen morgen niet meer toegestaan zijn, dan hebben de meeste bedrijven binnen een paar weken een liquiditeitsprobleem. Simpelweg omdat er dan heel veel mensen gewoon maar niet meer betalen, of veel te laat "omdat het ze even niet uitkomt". En binnen een paar maanden zijn zo goed als alle bedrijven failliet.

Voor mensen die echt niks hebben en al op alles bezuinigen, is het een zure bijkomstigheid. Veel schulden ontstaan echter door verkeerde prioriteiten, slechte administratie of niet lezen van post. Voor onze economie is het een noodzaak.
Daarom zeg ik ook dat het twee kanten heeft en dat het aan de ene kant heel erg logisch is dat deze dwangmiddelen bestaan.. Maar dat neemt niet weg dat het, aan de andere kant, veel mensen van de regen in de drup helpt..


Mensen met schulden kosten de maatschappij vaak een hoop geld en het blijkt vaak goedkoper om de schulden kwijt te schelden..
pi_172355055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het probleem ontstaat wanneer dergelijke "dwangmiddelen" onderdeel worden van het verdienmodel van bijvoorbeeld een incassobureau. Van een kale kip kun je moeilijk plukken, en de mensen die echt niks hebben worden er niet beter van als je gaat dreigen met een rechtsgang.

Wanneer je 70 euro incassokosten gaat rekenen omdat er een eurocent administratiekosten open staat (door een afrondingsfoutje) dan schiet het zijn doel een beetje voorbij.
Ik ga de werkwijze van sommige incassobureaus zeker niet verbeteren. Wat mij betreft komt er een strikt toezicht op die 'markt' of wordt het een beschermd beroep. Want er is zeer zeker veel mis in de branche.

Maar om er achter te komen of de niet betalende klant dat uit onwil of uit onmacht doet, zullen nu eenmaal kosten gemaakt moeten worden. Dat kan simpelweg niet anders. En iemand zal voor die kosten moeten opdraaien. Wel zo eerlijk is dan dat de veroorzaker die 'iemand' is.
pi_172355081
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:29 schreef madam-april het volgende:

[..]
Mensen met schulden kosten de maatschappij vaak een hoop geld en het blijkt vaak goedkoper om de schulden kwijt te schelden..
Dat gaat alleen op als het de mensen duurzaam uit de schulden helpt. Hoeveel procent komt na een schuldsanering weer in de schulden terecht? Zijn daar cijfers van?
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:52:25 #212
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172355160
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op als het de mensen duurzaam uit de schulden helpt. Hoeveel procent komt na een schuldsanering weer in de schulden terecht? Zijn daar cijfers van?
Ik ben ook eens benieuwd hoeveel mensen met hoge schulden in de criminaliteit belanden omdat ze toch niks meer te verliezen hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172355296
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op als het de mensen duurzaam uit de schulden helpt. Hoeveel procent komt na een schuldsanering weer in de schulden terecht? Zijn daar cijfers van?
http://www.bureauwsnp.nl/(...)iddel-tegen-schulden

Volgens deze link 'een beperkt deel'
  woensdag 12 juli 2017 @ 07:18:15 #214
51385 baskick
Juist ja!
pi_172357365
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het ligt natuurlijk ook heel erg aan hoe iemand wordt opgevoed.. Lang niet alle ouders leren hun kinderen om met geld om te gaan..
En daar gaat het mis.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172368153
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:18 schreef baskick het volgende:

[..]

En daar gaat het mis.
Dat is ook zo, maar dat is niet de schuld van het kind..
  woensdag 12 juli 2017 @ 20:57:19 #216
51385 baskick
Juist ja!
pi_172372636
Klopt, maar wel een lastig te doorbreken 'erfelijke belasting'.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172373071
Die jongen is 18! Doe eens rustig mensen.

TS probeer in ieder geval je lopende zorgpremie te betalen want na 6 maanden achterstand wordt je aangemeld als wanbetaler en moet je de bestuursrechtelijke premie betalen. Zodra je je zorgschuld heb afgelost, ga dan kijken of je veel zorgkosten verwacht en pas je eigen risico aan.
Misschien wordt er ook wel beslag gelegd op je zorgtoeslag.
Maak een budgetplan en laat die aan de schuldeiser zien als je aan wil tonen dat je of niets of maar een heel laag bedrag kan betalen.

Maak het wel bespreekbaar met je ouders want ik vraag me af of schuldeisers dan bij je ouders kunnen aankloppen om het geld terug te kunnen krijgen?
Loedermoeder
pi_172378045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:10 schreef Hedera het volgende:
Die jongen is 18! Doe eens rustig mensen.
Rustig maar, de toon is allang minder hard na de 1e paar berichten.

[ Bericht 27% gewijzigd door Kloonhommel op 13-07-2017 01:08:07 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172381239
Als moeder van een kind van die leeftijd :

Stop met janken. Zoek een baan (of twee) en werken met je donder. Als je de hele vakantie full time werkt heb je de centen bijelkaar. Dan maar niet met je maten stappen en zuipen.

Die cc lever je in net als je bankpassen. Je bent niet volwassen genoeg om je geld te beheren. Dat gaan we samen doen.

Mijn zoon zou zo zsm uit schulden komen en geleerd hebben dat het zo niet werkt.

Wat voor een financiële opvoeding heb je gehad ?

Als 18 jarige havist heb je recht op tegemoetkoming scholieren en zorgtoeslag overigens
pi_172381272
Het gaat deels mis omdat een 18 jarige een iPhone 7s wil bijvoorbeeld maar even vergeet dat er een abonnement van 50¤ per maand aanhangt. Dat is een weekend werken in de super. Vervolgens willen ze ook de nieuwste Nike air á 180¤ Leuk natuurlijk maar met je weekendbaantje kom je er niet. En zolang dat niet tot ze doordringt heb je een bepaalde groep die al jong in de schulden komt.
pi_172381282
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor een 18jarige, die totaal geen ervaring heeft met geld etc., een enorm probleem lijkt..
Dan heb je als ouders iets vergeten in je opvoeding
pi_172383088
Wat ik lastig vind is dat je deels door je ouders de schuld van de orthodontist opgelopen hebt, zij hadden er immers wel naar gekeken en een aanvullende verzekering aangevraagd e.d., alleen niet goed naar de tijdlijn gekeken. Het is jammer dat je op het moment dat de rekening bij jou binnenkwam niet bij je ouders aan de bel getrokken hebt. Het was niet jouw fout en het voelt wat vreemd dat je het toen wel in het geheim bent gaan proberen op te lossen, waardoor je van de regen in de drup bent beland. Als ik je ouders was zou ik graag horen wat er speelt en je helpen, misschien hoeft dat niet meteen te betekenen dat de vakantie niet doorgaat. Hoewel het niet om kleingeld gaat, is het bedrag voor jou als 18-jarige wel significant groter dan voor twee volwassenen samen. Succes!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_172482939
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat ligt er dan maar net aan of de Tandarts/ortho de kosten heeft overlegd met de ouders en of die hun goedkeuring hebben gegeven.

Misschien is het een probleem voor de tandarts.

Maar TS moet dan wel even de vraag die al meerdere keren gesteld is beantwoorden:

Is de beugel voor of na de 18e verjaardag geplaatst?
Voor mijn 18e
pi_172482989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:19 schreef bleyenburg het volgende:
@ madam-april:
Ik kan heus wel lezen hoor.
TS schrijft: dingetjes en ook rijbewijs.
vandaar mijn vraag wat die dingetjes zijn
Uiteten ,o.a Mac , en restau
Reizen
Rijbewijs
pi_172483005
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:02 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Uiteten ,o.a Mac , en restau
Reizen
Kun je uitleggen waarom je dit hebt gedaan wanneer je al weet dat je veel schulden hebt?
pi_172483121
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:10 schreef Hedera het volgende:
Die jongen is 18! Doe eens rustig mensen.

TS probeer in ieder geval je lopende zorgpremie te betalen want na 6 maanden achterstand wordt je aangemeld als wanbetaler en moet je de bestuursrechtelijke premie betalen. Zodra je je zorgschuld heb afgelost, ga dan kijken of je veel zorgkosten verwacht en pas je eigen risico aan.
Misschien wordt er ook wel beslag gelegd op je zorgtoeslag.
Maak een budgetplan en laat die aan de schuldeiser zien als je aan wil tonen dat je of niets of maar een heel laag bedrag kan betalen.

Maak het wel bespreekbaar met je ouders want ik vraag me af of schuldeisers dan bij je ouders kunnen aankloppen om het geld terug te kunnen krijgen?
Bedankt,
Nou ik heb het eindelijk met mijn ouders besproken , die hebben mijn Cc betaald in een y met een voorwaarde ; dat ik geen nieuwe ga aanvragen . Dat gaat ook nooit gebeuren
Mij zorgpremie betaal ik gewoon goed door .
Mini Schulden bij incasso bureau van 70¤ en Die andere zijn opgelost.
Nu Betaal ik alleen Zorg en Beugel Termijn plus abonnement laatste maand .
Nu nog een zomer baantje vinden , hopen dat dat snel gaat lukken .
pi_172483209
Volgens mij is het zo dat ouders nog financieel verantwoordelijk zijn voor hun kind totdat hij/zij 21 jaar is. Dus ik denk dat jouw ouders je moeten helpen.
pi_172483215
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je uitleggen waarom je dit hebt gedaan wanneer je al weet dat je veel schulden hebt?
Het is nu opgelost , was dom geweest ik dacht dat ik als ik mijn rijbewijs haal een betere baan zou vinden en daarmee alles terugbetalen naast mijn vaste baan , maar toen mijn ouders wisten dat ik het geld grootdeels heb uitgegeven aan mn rijlessen hebben ze t hele bedrag voor mij terugbetaald. En dus moet ik de rest nog rustig aanpakken , nu moet ik nog een zomerbaan vinden ( dat best moeilijk is om te vinden ) om de rest van de schuld van de beugel terug te betalen .
Bedankt allemaal voor jullie hulp , hartstikke bedankt
pi_172483236
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:10 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Bedankt,
Nou ik heb het eindelijk met mijn ouders besproken , die hebben mijn Cc betaald in een y met een voorwaarde ; dat ik geen nieuwe ga aanvragen . Dat gaat ook nooit gebeuren
Mij zorgpremie betaal ik gewoon goed door .
Mini Schulden bij incasso bureau van 70¤ en Die andere zijn opgelost.
Nu Betaal ik alleen Zorg en Beugel Termijn plus abonnement laatste maand .
Nu nog een zomer baantje vinden , hopen dat dat snel gaat lukken .
Fijn voor je! Succes!
Somebody that I used to know
  Spellchecker maandag 17 juli 2017 @ 14:19:21 #230
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172483303
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:15 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Het is nu opgelost , was dom geweest ik dacht dat ik als ik mijn rijbewijs haal een betere baan zou vinden en daarmee alles terugbetalen naast mijn vaste baan , maar toen mijn ouders wisten dat ik het geld grootdeels heb uitgegeven aan mn rijlessen hebben ze t hele bedrag voor mij terugbetaald. En dus moet ik de rest nog rustig aanpakken , nu moet ik nog een zomerbaan vinden ( dat best moeilijk is om te vinden ) om de rest van de schuld van de beugel terug te betalen .
Bedankt allemaal voor jullie hulp , hartstikke bedankt
Wat een opluchting voor je! En werkze nog :P
  maandag 17 juli 2017 @ 14:51:16 #231
85962 ioko
I Appear Missing
pi_172483875
Er schijnt genoeg vakantiewerk te zijn.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 17 juli 2017 @ 15:33:52 #232
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172484572
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:15 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

een zomerbaan vinden ( dat best moeilijk is om te vinden )
Huh? Je kan vanmiddag nog kennismaken en morgenvroeg beginnen...
Veel makkelijker word het niet.. 8)7
pi_172485142
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:14 schreef Ziewel het volgende:
Volgens mij is het zo dat ouders nog financieel verantwoordelijk zijn voor hun kind totdat hij/zij 21 jaar is. Dus ik denk dat jouw ouders je moeten helpen.
Nee dat valt wel mee. Zeker als je zelf schulden maakt hoeven ze die echt niet voor je te gaan betalen hoor.
pi_172487026
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:00 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Nee dat valt wel mee. Zeker als je zelf schulden maakt hoeven ze die echt niet voor je te gaan betalen hoor.
O, ik dacht juist aan die schulden. Als je die op die leeftijd niet aflost, kloppen ze nog bij je ouders aan. Vanaf je 21e ben je zelf helemaal verantwoordelijk.
pi_172488664
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Huh? Je kan vanmiddag nog kennismaken en morgenvroeg beginnen...
Veel makkelijker word het niet.. 8)7
Waar bijvoorbeeld , ik ben niet handig in zoeken en heb weinig kennis in nederland ?
pi_172488686
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:32 schreef Ziewel het volgende:

[..]

O, ik dacht juist aan die schulden. Als je die op die leeftijd niet aflost, kloppen ze nog bij je ouders aan. Vanaf je 21e ben je zelf helemaal verantwoordelijk.
Nee hoor ze hoeven die echt niet te betalen. Ouders hebben de plicht om, bijvoorbeeld als hun kinderen nog studeren, bij te dragen aan levensonderhoud. En zelfs dat is niet echt af te dwingen. Schulden zijn echt je eigen verantwoordelijkheid.
pi_172488706
Ga werken als gogodancer.
pi_172488718
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:06 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Nee hoor ze hoeven die echt niet te betalen. Ouders hebben de plicht om, bijvoorbeeld als hun kinderen nog studeren, bij te dragen aan levensonderhoud. En zelfs dat is niet echt af te dwingen. Schulden zijn echt je eigen verantwoordelijkheid.
Ok, duidelijke uitleg.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:10:04 #239
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172488734
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:04 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Waar bijvoorbeeld , ik ben niet handig in zoeken en heb weinig kennis in nederland ?
Overal.. het meeste verdien je door niets te kunnen uitgeven... Dus in de kost met veel uren.. op 1 van de eilanden bijvoorbeeld

Zoeken is nergens voor nodig.. loop naar een plek waar het druk is, camping, terras, boer, jachthaven, sluis etc.. En vraag het personeel voor werk.. als ze zelf niets hebben weten ze wel iets..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:54:03 #240
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_172500296
Ga werken in een call center. Hebben altijd mensen nodig en hebben veel flexibele uren.
heb je een goede babbel en kan je goed omgaan met boze mensen? Ga dan werken in een out-bound call center. Minder leuk, maar wel hogere verdiensten als je een beetje handige babbel hebt.

Als je wat minder handige babbel hebt zoek je werk in een inbound call center. Nog steeds niet het leukste werk en nog steeds af en toe boze mensen, maar je werkt scripts af en hoeft dus (meestal) niet al te veel na te denken over wat je zeggen moet. Je lokale uitzendbureau heeft bakken met vacatures.

Ga dit werk niet meteen 40u per week doen, want dit werk is geestelijk best uitputtend. Ik raad 24/u per week aan. Dit is mooi te combineren met festival werk (bier tappen, broodje klaarmaken etc). Minder geestelijk maar juist lichamelijk wat vermoeiender. Veel uren draaien in het weekend, dus vaak een extra avond en zondag toeslag. Even googlen naar evenementenwerk en je vind genoeg bureau's waar je je kunt inschrijven.

Als je een beetje sterk bent kan je ook verhuizer worden, bijvoorbeeld bij studentverhuizer. Zwaar werk, maar wel goed betaald en veel werk in te vinden. Afhankelijk waar je woont is er ook genoeg werk te vinden in de kassen of op het land. Google op vakantiewerk + je woonplaats en je vind ongetwijfeld iets. Succes!
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:40:43 #241
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172591234
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:06 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Nee hoor ze hoeven die echt niet te betalen. Ouders hebben de plicht om, bijvoorbeeld als hun kinderen nog studeren, bij te dragen aan levensonderhoud. En zelfs dat is niet echt af te dwingen. Schulden zijn echt je eigen verantwoordelijkheid.
O ja hoor. Je moet het er wel voor over hebben. https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-voor-haar-kinderen
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172596167
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:26 schreef Bl_othman het volgende:
Hoi allemaal , ik ben een 18 jarige jongen ( net een volwassen leven begonnen met schulden ; niet verstandig en dom van me ) en ben woon nog bij mijn ouders ,ik ben nu erg gestresst , ik leg alles uit :
De maand wanneer ik 18 zou worden ( januari dus ) heb ik een beugel gekregen en helaas is die niet verzekerd , echt stom . Dus kreeg ik een nota thuis in totaal 1480¤ en daarna elke maand een nota van 40¤ , dus heb ik een betalingsregeling aangevraagd en moet ik 130¤ p m betalen en 40¤ ook erbij , en ik zit nog op het voortgezetonderwijs dus weinig werken is weinig loon . Door dit kon ik mijn normale zorgverzekering niet betalen nu loop ik 3 maanden achter , om dit op te lossen was ik heel dom En heb ik een creditcard gebruikt en nu sta ik 1500¤ ook schuld . Kan echt niet slapen , heb ik dus alweer een BR met hun afgesproken 100¤ per maand , en ov boete erbij heb ik te maken met incassobureau , en heb al wat afgelost en deze maand kon ik niks betalen sta ik dus 70¤ achter
Ik kan echt niet meer denken , heb graag hulp nodig .
Totalen lasten nu :
-Abo van 47¤pm
- Zorgv. 116pm + 40¤ ( BR)
- beugel nota 130¤ + 40¤ BR
- cc schuld 100 pm
En moet nog 70 euro betalen voor de ov aan incassobureau die ik deze maand niet heb betaald
Ik heb heel graag advies nodig ; en wat zijn de gevolgen als ik nog niet betaal ik wil geen problemen met mn ouders krijgen .
Ik weet dat ik dom ben geweest maar ik wil aub geen reacties met negatiefe Meningen aub.
Mijn loon is tussen de 200-400¤ pm
BR= Betalingsregeling
Bedankt!
Je wil geen problemen met je ouders krijgen over alle schulden, maar toch niks vertellen en door blijven klungelen? Dat veroorzaakt de problemen kerel! Als je niet kan of wil betalen dan zal er een alternatieve oplossing moeten komen. (Een paar dagen in de cel, in beslagname van eigendom ect.)

Maargoed. Je salaris ligt tussen de 200-400 per maand. Maak een algemene berekening van inkomen-uitgaven en kijk hoeveel je tekort komt. Dat bedrag kun je dan van je spaarrekening halen en als aanvulling gebruiken. Mocht je daarna alles opgelost hebben dan zou ik dit doen:

-Bekijk je salaris. Wat verdien je gemiddeld per maand?
-Bereken de gemiddelde kosten die je per maand maakt.

Trek het inkomen en de kosten van elkaar af en kijk wat je tekort komt. Dat bedrag haal je van je sparrekening en zodra alles is afgelost kun je weer beginnen met aanvullen.

Schaam je niet direct voor je problemen, want veel jongeren hebben ''verborgen schulden''. Maar zorg dat je wel op tijd ondersteuning zoekt.

Nog vragen? Stuur maar een DM.
pi_172596244
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:04 schreef Bl_othman het volgende:

[..]

Waar bijvoorbeeld , ik ben niet handig in zoeken en heb weinig kennis in nederland ?
Indeed, vacaturebank, trovit ect. Misschien heb je weinig kennis in NL , maar met de woorden ''bijbaan of weekendwerk'' kom je al een heel eind.
pi_172611986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 15:44 schreef Gia het volgende:
18 jaar en nog op de middelbare school? VWO is ongeloofwaardig met zo'n slechte spelling.
Plus je maakt niet de slimste keuzes.

Vraag hulp aan je ouders, lever je pinpas in, zodat je niet nog meer uit kunt geven en inderdaad, bel de schuldeisers.
Lekker hoor, eerst een trap na. Dat hoort eigenlijk als laatste. Luchtte het een beetje op?

Gelukkig maken meer mensen verkeerde keuzes op die leeftijd. En ook op latere leeftijd. Dirk Scheringa was er rijk mee geworden, door mensen die verkeerde keuzes maken.. Maar goed, jij zal ze dan vast nooit gemaakt hebben.

Als TS nu de juiste stappen neemt wordt die vervelende periode een leerschool waar je de rest van je leven nog plezier aan hebt. En hulp vragen vind ik een goede stap. Echt erg min om dan over zijn spelling te beginnen als basis van je antwoord om daarna nog eens in te wrijven dat hij verkeerde keuzes gemaakt heeft. Terwijl hij dat laatste meerdere malen toegeeft in zijn verhaal.
  zondag 23 juli 2017 @ 03:40:20 #245
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_172612704
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Lekker hoor, eerst een trap na. Dat hoort eigenlijk als laatste. Luchtte het een beetje op?

Gelukkig maken meer mensen verkeerde keuzes op die leeftijd. En ook op latere leeftijd. Dirk Scheringa was er rijk mee geworden, door mensen die verkeerde keuzes maken.. Maar goed, jij zal ze dan vast nooit gemaakt hebben.

Als TS nu de juiste stappen neemt wordt die vervelende periode een leerschool waar je de rest van je leven nog plezier aan hebt. En hulp vragen vind ik een goede stap. Echt erg min om dan over zijn spelling te beginnen als basis van je antwoord om daarna nog eens in te wrijven dat hij verkeerde keuzes gemaakt heeft. Terwijl hij dat laatste meerdere malen toegeeft in zijn verhaal.
En zo is het :)
pi_172612791
Als je straks gaat studeren blijf je denk ik met je poten van het leenstelsel af he?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 23 juli 2017 @ 11:54:37 #247
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_172617032
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Lekker hoor, eerst een trap na. Dat hoort eigenlijk als laatste. Luchtte het een beetje op?

Gelukkig maken meer mensen verkeerde keuzes op die leeftijd. En ook op latere leeftijd. Dirk Scheringa was er rijk mee geworden, door mensen die verkeerde keuzes maken.. Maar goed, jij zal ze dan vast nooit gemaakt hebben.

Als TS nu de juiste stappen neemt wordt die vervelende periode een leerschool waar je de rest van je leven nog plezier aan hebt. En hulp vragen vind ik een goede stap. Echt erg min om dan over zijn spelling te beginnen als basis van je antwoord om daarna nog eens in te wrijven dat hij verkeerde keuzes gemaakt heeft. Terwijl hij dat laatste meerdere malen toegeeft in zijn verhaal.
_O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')