abonnement Unibet Coolblue
pi_172304242
Daar zou ik toch best van over de zeik gaan tico.

Hier krijgen ze geen vakantiegeld.
  zondag 9 juli 2017 @ 21:11:14 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172304275
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 21:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Daar zou ik toch best van over de zeik gaan tico.

Hier krijgen ze geen vakantiegeld.
T kind was al verdrietig genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172304445
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 21:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

T kind was al verdrietig genoeg.
Dat snap ik.
Ik kan dat gewoon niet zo goed handelen als ik duidelijk heb aangegeven dat ze uit moeten. Worden ze "gewoon" verloren is het wat anders.
  zondag 9 juli 2017 @ 21:23:13 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_172304745
Hier doen we ook niet aan vakantiegeld. Hij krijgt altijd al cadeautjes voor onderweg en mag vaak ook wel een souvenir uitzoeken en ijsjes etc krijgt hij ook wel. Hij heeft niks te klagen denk ik ;)

Hij had trouwens laatst met zijn kinderfeestje een intertoys cadeaukaart gekregen. Hij was in tranen later dat de verkoper 'm weg had gegooid in de winkel. O. was in de veronderstelling dat het werkte als een pinpas. Oneindig kopen :D
Oeps, daar moest wat uitleg bij komen. Ook dat mijn pinpas ook niet oneindig werkt. Was het maar zo'n feest :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_172304982
Jammer hè geen oneindig werkende pinpas?
Kinderen zien natuurlijk wel dat je zo'n pasje vaak gebruikt, maar zien niet waar het geld vandaan komt. Die van mij vinden dat ook lastig.
pi_172305197
Toen ik mijn kinderen vertelde dat ik na de vakantie weer aan het werk ga zei de oudste: Yess komt er weer geld binnen :')

Van ons krijgen ze genoeg op vakantie. Van de ene Opa en Oma krijgen ze altijd zakgeld mee. Hun rapportengeld hebben ze in hun portomonnee gedaan om mee te nemen. En de andere Opa en Oma gaan mee dus daar krijgen ze ook genoeg van :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 9 juli 2017 @ 22:02:52 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172306076
Jen heeft nu een eigen pinpas. Ze weet heel goed dat dat geen oneindig kopen is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 juli 2017 @ 10:35:23 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172312840
Wat een bedragen joh! (tussen de normale bedragen door)...

Mijn opa en oma gaven me altijd 60 gulden voor mijn verjaardag (1 vol AH koopzegelboekje!), en ik kreeg soms 10 of soms 5 voor ijsjes kopen op vakantie. Van mijn ouders kreeg ik niks naast mijn gewone zakgeld alleen 'in natura' dingen op vakantie.

Melle krijgt nu nog geen zakgeld, ik vind het wel een idee voor later, maar dan in de categorie 1 euro per dag (voor een kleuter).
Kwak
  maandag 10 juli 2017 @ 10:36:38 #108
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172312858
vakantiezakgeld bedoel ik dan he... wijzigknop doet niks :?
Kwak
  maandag 10 juli 2017 @ 10:39:19 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172312896
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 14:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja nu moeten we terug naar toscane zodat we terug naar die juwelier kunnen.

:D
Prima excuus, ik zeg: doen!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172314167
Ik vind zelfs een euro per dag nog best veel kwak! Een euro per week leek me wel een leuk startbedrag voor zakgeld als hij een jaar of zes is, of is dat heel weinig? Ik zit er nog niet zo in.

Wel een goed idee, vakantiegeld.
We kregen het zelf ook vroeger. Maar mijn kleuter is nog niet bezig met geld of dingen kopen, dus dit jaar laat ik het
nog zitten denk ik. Hij krijgt van ons ook wel genoeg: cadeautjes in de auto, ijsjes en als hij het wil ook best een souvenir. Niks te klagen. :+

Lazi wat sneu van die kaart :D Die reactie zou ik ook niet hebben voorzien!
pi_172314745
Ikzelf heb ook nooit vakantiezakgeld gekregen. Wel mochten we altijd een souvenir uitzoeken :P Ik heb nog een aantal jaartjes voordat ik daar over na moet denken denk ik (hoop ik :+)
Ik heb ook zin in vakantie! Wij gaan in november pas. Moet nog een koffer scoren :9
  maandag 10 juli 2017 @ 12:15:34 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172315055
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 11:34 schreef Mineola het volgende:
Ik vind zelfs een euro per dag nog best veel kwak! Een euro per week leek me wel een leuk startbedrag voor zakgeld als hij een jaar of zes is, of is dat heel weinig? Ik zit er nog niet zo in.

Wel een goed idee, vakantiegeld.
We kregen het zelf ook vroeger. Maar mijn kleuter is nog niet bezig met geld of dingen kopen, dus dit jaar laat ik het
nog zitten denk ik. Hij krijgt van ons ook wel genoeg: cadeautjes in de auto, ijsjes en als hij het wil ook best een souvenir. Niks te klagen. :+

Lazi wat sneu van die kaart :D Die reactie zou ik ook niet hebben voorzien!
Ik heb het over op vakantie he? We gaan vaak een weekje. Ik lees hier over 20 euro, 50 euro... etc.
Kwak
pi_172315135
Ik vind vakantiezakgeld een goed idee zeg.. Eens kijken of we dat ook kunnen doen. Naast de paar euro die ze van Oma vast krijgen. We gaan dit jaar toch niet verder dan de boerderij van mijn ouders. En van daaruit uitstapjes doen. Dus qua budget zitten we al goed :D

quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 11:34 schreef Mineola het volgende:
Ik vind zelfs een euro per dag nog best veel kwak! Een euro per week leek me wel een leuk startbedrag voor zakgeld als hij een jaar of zes is, of is dat heel weinig? Ik zit er nog niet zo in.
Wij begonnen bij 6 jaar met 50 cent per week. Dat vergaten we alleen nogal eens. Dus vanaf 8 jaar krijgt hij 5 euro per maand op zijn rekening. Dat krijgt hij nu hij 9 nog, hij maakt ook weinig op dus weinig reden om het te verhogen. Misschien als hij straks 10 is, dat ik er 7,50 van maak.
  maandag 10 juli 2017 @ 12:21:46 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172315190
Wij gaan 2 weken en denken nu aan 30 euro per kind, dus 2 euro per dag als vakantiegeld.

Rapportgeld hebben ze dan weer niet gekregen, dat vind ik zelf sowieso iets engs, geld krijgen voor een schoolprestatie waar je 9 van de 10 keer zelf ook niet heel erg veel aan kan doen, op de lagere school dan in ieder geval. Maar we gaan ook niet speciaal met de rapporten bij opa's en oma's langs om die te laten zien. Ik vind dat vooral interessante informatie voor ons als ouders.

Gewoon zakgeld zit die van 7 op 1 eur per week, en die van 9 op 1,50 per week.
***
  maandag 10 juli 2017 @ 12:26:02 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172315269
Wij hebben geen rapport, dus hier is er sowieso geen rapportgeld.

Zakgeld is hier 2,50 per week voor Jen en de 2 jongsten krijgen gewoon af en toe wat toegestopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172316301
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb het over op vakantie he? We gaan vaak een weekje. Ik lees hier over 20 euro, 50 euro... etc.
Ja, vakantie had ik begrepen! Maar ik had uit je post een beeld van drie weken lang elke dag een euro krijgen. En toen vroeg ik me af wat een kleuter met 21 losse euro's moest, ook omdat mijne de waarde van geld echt nog niet snapt. Dus vandaar mijn vergelijking met eens per week zakgeld.

Maar met een week vakantie een euro of 7 ineens krijgen, dat lijkt mij ook prima. Zoiets zou ik zelf ook doen.

Over die 20-50 euro:
Ik snap wel dat drie weken 7 euro ook 21 euro is :P, maar wat 'moeten' kinderen dan allemaal met dat geld kopen? Oprechte vraag hoor! Ik vind dat namelijk best veel geld voor een souvenir, en ik zou ook niet zitten wachten op allerlei extra speelgoed wat dan weer per se mee terug moet. Gaan daar dan ook ijsjes vanaf? Of activiteiten? Gaat het in een tafelvoetbalspel op de camping? Wat doen jullie kinderen er zoal mee?
  maandag 10 juli 2017 @ 13:26:21 #117
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172316412
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:19 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja, vakantie had ik begrepen! Maar ik had uit je post een beeld van drie weken lang elke dag een euro krijgen. En toen vroeg ik me af wat een kleuter met 21 losse euro's moest, ook omdat mijne de waarde van geld echt nog niet snapt. Dus vandaar mijn vergelijking met eens per week zakgeld.

Maar met een week vakantie een euro of 7 ineens krijgen, dat lijkt mij ook prima. Zoiets zou ik zelf ook doen.

Over die 20-50 euro:
Ik snap wel dat drie weken 7 euro ook 21 euro is :P, maar wat 'moeten' kinderen dan allemaal met dat geld kopen? Oprechte vraag hoor! Ik vind dat namelijk best veel geld voor een souvenir, en ik zou ook niet zitten wachten op allerlei extra speelgoed wat dan weer per se mee terug moet. Gaan daar dan ook ijsjes vanaf? Of activiteiten? Gaat het in een tafelvoetbalspel op de camping? Wat doen jullie kinderen er zoal mee?
Ja nee voor drie weken zou ik ook geen twintig geven aan een kleuter.

Ik denk dat ik eigenlijk eerder aan 5 euro voor een souvenirtje denk... door mijn refentiekader van 7 dagen leek een euro per dag me wel redelijk ;)
Kwak
  maandag 10 juli 2017 @ 13:55:27 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172317134
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:19 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja, vakantie had ik begrepen! Maar ik had uit je post een beeld van drie weken lang elke dag een euro krijgen. En toen vroeg ik me af wat een kleuter met 21 losse euro's moest, ook omdat mijne de waarde van geld echt nog niet snapt. Dus vandaar mijn vergelijking met eens per week zakgeld.

Maar met een week vakantie een euro of 7 ineens krijgen, dat lijkt mij ook prima. Zoiets zou ik zelf ook doen.

Over die 20-50 euro:
Ik snap wel dat drie weken 7 euro ook 21 euro is :P, maar wat 'moeten' kinderen dan allemaal met dat geld kopen? Oprechte vraag hoor! Ik vind dat namelijk best veel geld voor een souvenir, en ik zou ook niet zitten wachten op allerlei extra speelgoed wat dan weer per se mee terug moet. Gaan daar dan ook ijsjes vanaf? Of activiteiten? Gaat het in een tafelvoetbalspel op de camping? Wat doen jullie kinderen er zoal mee?
Prullaria. Daarom liever geen grote bedragen.
Ze kopen wat speelgoed, opduikspul of een zwembril (we hebben pas iets van 8 duikbrillen).

Ijsjes gaan niet van hun geld af.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 juli 2017 @ 14:46:08 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172318537
Dit is de eerste keer dat we het doen, dus ik weet het nog niet zo goed, maar ik kan me voorstellen dat dingen als schepnetjes, zwembanden, vliegers etc. die daar ter plekke gekocht MOETEN worden mooi daarvanaf kunnen. En dingen als kauwgomballen automaten etc. :Y

Vorig jaar kochten we een diabolo voor ze en een dromenvanger en... en... alles bij elkaar tikt dat ook wel lekker aan dus het idee van een bedrag dat ze krijgen en waar ze het mee moeten doen sprak me eigenlijk wel aan. Dan is het aan hen of en wanneer ze het uitgeven en kan ik daarnaar verwijzen ipv dat ik bij alles te horen krijg 'mogen we dit?'

Maar ijsjes etc. die gaan er niet vanaf hoor.
***
pi_172319151
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prullaria. Daarom liever geen grote bedragen.
Ze kopen wat speelgoed, opduikspul of een zwembril (we hebben pas iets van 8 duikbrillen).

Ijsjes gaan niet van hun geld af.
dat ja..

Vorig jaar wilden ze graag Pokemon kaartjes.. prima.. maar wel van je eigen geld.
En ook een duikbril en een luchtbed en meuk...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 juli 2017 @ 20:14:43 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_172326632
Vanavond ga ik wegzwijmelen bij de West Side Story, met live muziek van symphonie orkest :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_172326747
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:14 schreef Sjeen het volgende:
Vanavond ga ik wegzwijmelen bij de West Side Story, met live muziek van symphonie orkest :)
Veel plezier :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 10 juli 2017 @ 21:09:30 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172328344
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:14 schreef Sjeen het volgende:
Vanavond ga ik wegzwijmelen bij de West Side Story, met live muziek van symphonie orkest :)
Dat klinkt goed :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172328653
Veel plezier Sjeen.
  maandag 10 juli 2017 @ 21:23:40 #125
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_172328769
Wij kregen vroeger ook altijd vakantiegeld. Konden daar een souvenir van kopen, ijsjes ed kregen we gewoon.


Mijn peuter is er heilig van overtuigd dat ze niet mee op vakantie gaat. Ze wil liever bij haar tante logeren. Ze heeft zelfs al bedacht wat ze allemaal gaat doen dan.
Ik begin nu maar niet meer over vakantie want ben bang dat ik anders in november met een hele verdrietige peuter zit omdat ze mee moet op vakantie ipv logeren bij haar tante :')
  maandag 10 juli 2017 @ 21:56:13 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172329757
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:14 schreef Sjeen het volgende:
Vanavond ga ik wegzwijmelen bij de West Side Story, met live muziek van symphonie orkest :)
Ik hoor nu pas dat mijn ouders en broertje er ook bij zijn :o
Mijn broertje woont in Maastricht en kennelijk heeft hij mijn ouders voor de gelegenheid uitgenodigd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 juli 2017 @ 22:10:35 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172330185
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:56 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik hoor nu pas dat mijn ouders en broertje er ook bij zijn :o
Mijn broertje woont in Maastricht en kennelijk heeft hij mijn ouders voor de gelegenheid uitgenodigd.
Leuk!
Enjoy
  Licht Ontvlambaar maandag 10 juli 2017 @ 22:53:22 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_172331255
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:56 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik hoor nu pas dat mijn ouders en broertje er ook bij zijn :o
Mijn broertje woont in Maastricht en kennelijk heeft hij mijn ouders voor de gelegenheid uitgenodigd.
Het is leuk! En droog :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 10 juli 2017 @ 23:32:39 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172332130
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het is leuk! En droog :D
*O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172336968
Onze 7 jarige krijgt 70 cent per week, waarvan de helft gespaard moet worden en onze 9 jarige krijgt een euro per week, waar ook de helft van gespaard moet worden.
Volgens mij kreeg de oudste vanaf haar 8e een euro per week, dus dat krijgt de jongste straks ook en ik denk dat we de oudste ook na haar verjaardag weer wat meer gaan geven.

Ze hebben altijd hele plannen wat ze willen kopen, maar meestal hebben ze niet het geduld om echt door te sparen tot ze genoeg hebben, maar kopen ze iets anders.

Vakantie zakgeld vind ik nog wel een leuk idee, maar eens over hebben :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 11 juli 2017 @ 10:55:14 #131
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172337258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:37 schreef Nijna het volgende:
Onze 7 jarige krijgt 70 cent per week, waarvan de helft gespaard moet worden en onze 9 jarige krijgt een euro per week, waar ook de helft van gespaard moet worden.
Volgens mij kreeg de oudste vanaf haar 8e een euro per week, dus dat krijgt de jongste straks ook en ik denk dat we de oudste ook na haar verjaardag weer wat meer gaan geven.

Ze hebben altijd hele plannen wat ze willen kopen, maar meestal hebben ze niet het geduld om echt door te sparen tot ze genoeg hebben, maar kopen ze iets anders.

Vakantie zakgeld vind ik nog wel een leuk idee, maar eens over hebben :).
Waar haal je elke week 70 cent vandaan?

Ik ben overgestapt naar een betaalrekening voor de oudste, elke week weer losgeld verzamelen, wat een ramp.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:58:48 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_172339334
Ik maak het zakgeld ook over hoor, en ze krijgen nog wel eens wat tussendoor, dat dan wel de gewone spaarpot wat kan vullen. Ze krijgen nu allebei hun leeftijd in euro's per maand. Dus 1 krijgt 12 euro per maand, de ander 13. Ze geven er niet zoveel van uit, het wordt braaf gespaard over 't algemeen. Vakantiezakgeld hebben wij nog nooit gedaan, maar is best een aardig idee.
in de haak.
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 13:32:43 #133
5428 crew  miss_sly
pi_172340071
Ik vind S nog wat jong voor een bankrekening en bovendien heeft ze nog wat meer voeling met echt geld, maar we zijn wel overgestapt op zakgeld per eerste van de maand. Ze krijgt dan 7,50 en het staat in mijn agenda zodat ik het niet kan vergeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 juli 2017 @ 16:44:30 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172344412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:37 schreef Nijna het volgende:
Onze 7 jarige krijgt 70 cent per week, waarvan de helft gespaard moet worden en onze 9 jarige krijgt een euro per week, waar ook de helft van gespaard moet worden.
Volgens mij kreeg de oudste vanaf haar 8e een euro per week, dus dat krijgt de jongste straks ook en ik denk dat we de oudste ook na haar verjaardag weer wat meer gaan geven.

Ze hebben altijd hele plannen wat ze willen kopen, maar meestal hebben ze niet het geduld om echt door te sparen tot ze genoeg hebben, maar kopen ze iets anders.

Vakantie zakgeld vind ik nog wel een leuk idee, maar eens over hebben :).
Hoe werkt dat sparen dan bij jullie? Wanneer mag dat dan wel uitgegeven worden?
Ik vind dat zelf nl nog wel een lastig iets. Het geld brandt in de spaarpotten bij die van mij en ze geven het het liefst meteen uit als het een tientje is ofzo, maakt niet uit aan wat voor prul, terwijl ik het toch wel graag zou zien dat ze eens wat langer door zouden sparen voor iets groots.

Ik heb nu wel de regel gesteld dat ze bij gaan dragen aan de verjaardagskadootjes die we altijd voor het andere kind kopen uit naam van het broertje. Dat is natuurlijk eigenlijk gewoon twee kadootjes van ons. Dus ze betalen van af nu 5 euro mee aan dat kadootje. Dat moet er dus ook minimaal in hun spaarpotten zitten.

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 11-07-2017 16:51:49 ]
***
pi_172349514
ik moest vroeger ook de helft in de bewaarpot en de helft in de spaarpot.
bewaarpot was om zelf dingen van te kopen, helemaal zelf weten. geen idee meer wat ik daarvan kocht dus het zal vast prul zijn geweest.
spaarpot ging naar de bank en was bedoeld voor grotere aankopen. op het afschrift bekijken of je genoeg geld had en dan samen met mama pinnen. weet nog goed dat ik daarmee mijn stereotoren gekocht. eentje met dubbel cassettedeck en cdspeler :D

achteraf gezien vond ik het wel een prettige manier om zowel met contant geld als pinpas te leren omgaan.
pi_172349552
Ik meld me vandaag officieel voor de teams verhuizen en verkansie! *O*
pi_172350019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe werkt dat sparen dan bij jullie? Wanneer mag dat dan wel uitgegeven worden?
Ik vind dat zelf nl nog wel een lastig iets. Het geld brandt in de spaarpotten bij die van mij en ze geven het het liefst meteen uit als het een tientje is ofzo, maakt niet uit aan wat voor prul, terwijl ik het toch wel graag zou zien dat ze eens wat langer door zouden sparen voor iets groots.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt.
Ik heb twee zoons (nu 12 en 16) en beiden gaan heel anders met geld om.
De een pot alles op en geeft zelden iets uit, alleen als hij het echt heel erg graag wil.
En de ander brandt het in zijn zak.

Als ze maar leren wat geld is en hoe het een beetje werkt.
Zeker als ze ouder worden gaan ze dat echt wel doorkrijgen....dat zie ik met onze 16 jarige.
Hij snapt het wel hoor...
pi_172350373
Hier brandt het geld ook bij allebei in hun zakken/ op hun rekening. Ik vind dat best lastig en voel me soms ook gewoon te streng daarin, of te afkeurend ofzo.

Ah wel, goed om me te beseffen en maar weer bewust proberen te veranderen... zoals dat gaat met opvoeden ed.
pi_172350503
En ik ben daar altijd heel losjes mee omgegaan.
Spelenderwijs.

Hun eigen keuzes laten maken (en wij betalen ook nog genoeg). Maar ze weten wel wat het inhoudt. En nogmaals, stijgende hun leeftijd gaat dat vanzelf mee.
Als ze zelf een baantje hebben gaat het snel hoor.

En de eerste maakt de baan weer vrijer.
Onze jongste zoon kan niet wachten totdat hij ook mag werken en zijn eigen geld kan verdienen..
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:03:15 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172350603
Dat is ook wel een idee dan idd als ik het zo lees, de helft hier in de spaarpot voor ikmoetenikzalNU-aankopen en dan de helft ergens om voor iets groots te sparen.
***
pi_172350799
Bij ons krijgen ze vanaf de middelbare school een eigen rekening, meer (zak/kleed)geld, meer financiele vrijheid maar dus ook meer verantwoordelijkheid. Tot een bepaalde hoogte want ze hoeven niet alles te betalen. Wij betalen nog steeds schoenen, jassen en allerlei.
Ik heb trouwens nog nooit op mijn oudste zijn rekening gekeken. Ik heb niet eens de gegevens.
pi_172350857
Ik ga daar niet zo strikt mee om, met sparen en uitgeven. Maar ik stort dan ook automatisch 1,50 per week. Dat dat ziet ze niet altijd liggen. Ze mag er van mij mee doen wat ze wil. Als ze er iets van wil kopen dan halen we het van de rekening.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:17:48 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172351054
Hoe lang zit jij nog in je vakantieoord, Cathmar?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172351417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:17 schreef livelink het volgende:
Hoe lang zit jij nog in je vakantieoord, Cathmar?
Verlengd tot oktober. En mijn verlof verlengd tot januari O+
(Want geen vakantiedagen en willen nog op vakantie en nog even lekker thuis).

Ben nu trouwens thuis, twee weekjes met de kinderen
Met een meidenkwartet
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:32:40 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172351458
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:31 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Verlengd tot oktober. En mijn verlof verlengd tot januari O+
(Want geen vakantiedagen en willen nog op vakantie en nog even lekker thuis).

Ben nu trouwens thuis, twee weekjes met de kinderen
Wow *O*
En kan je daarna gewoon terug naar je oude baan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172351567
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:32 schreef livelink het volgende:

[..]

Wow *O*
En kan je daarna gewoon terug naar je oude baan?
Ja ouderschapsverlof, onbetaald. Toch handig vier kinderen haha heb nog 800 uur nu. Ze hebben een vervanger zitten nu in mijn functie. En dan begin ik in januari weer en zien we wel verder.
Manlief gaat vanaf oktober ma-vr weer weg dus ik neem het er van nu.

Zuid Afrika is trouwens geweldig mooi. Wist ik al van onze reis lang geleden maar het is heerlijk met de kinderen ook.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:37:52 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172351604
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:36 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja ouderschapsverlof, onbetaald. Toch handig vier kinderen haha heb nog 800 uur nu. Ze hebben een vervanger zitten nu in mijn functie. En dan begin ik in januari weer en zien we wel verder.
Manlief gaat vanaf oktober ma-vr weer weg dus ik neem het er van nu.

Zuid Afrika is trouwens geweldig mooi. Wist ik al van onze reis lang geleden maar het is heerlijk met de kinderen ook.
Ja, voor het bedrijf is dat natuurlijk eigenlijk wel zo praktisch als ze toch al een vervanger hebben.
En nu dus lekker op vakantie in Nederland? Hoe vinden de meiden het om weer even terug te zijn?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:45:50 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_172351830
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:36 schreef Cathmar het volgende:
Zuid Afrika is trouwens geweldig mooi. Wist ik al van onze reis lang geleden maar het is heerlijk met de kinderen ook.
Voel jij je zelf inmiddels ook wat meer in je element? En hoe is het nu om weer terug te zijn in NL? Maakt dat het makkelijker of juist niet?
pi_172352262
Eigenlijk voel ik me sinds de laatste 6-8 weken echt lekker. Dat heeft lang geduurd. Denk niet perse met het land te maken als wel met eigen issues.
Maar lieve mensen leren kennen, fantastische school, gelukkige kinderen en tijd voor gezin en relatie. Heel blij mee.

Thuiskomen was fijn. Kinderen en vriendinnen gingen verder of er niets gebeurd was. Ben zelf heel blij mijn vriendinnen weer te zien. En ook blij om nog terug te gaan en nog te genieten daar. Het is 10-12 weken en nu weten we ook waar we heen gaan, en kennen ook mensen daar.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:07:57 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172352489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:59 schreef Cathmar het volgende:
Eigenlijk voel ik me sinds de laatste 6-8 weken echt lekker. Dat heeft lang geduurd. Denk niet perse met het land te maken als wel met eigen issues.
Maar lieve mensen leren kennen, fantastische school, gelukkige kinderen en tijd voor gezin en relatie. Heel blij mee.

Thuiskomen was fijn. Kinderen en vriendinnen gingen verder of er niets gebeurd was. Ben zelf heel blij mijn vriendinnen weer te zien. En ook blij om nog terug te gaan en nog te genieten daar. Het is 10-12 weken en nu weten we ook waar we heen gaan, en kennen ook mensen daar.
Dat klinkt echt heel goed. Wat fijn voor je O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172352517
Dank je!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:21:33 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_172352923
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:59 schreef Cathmar het volgende:
Eigenlijk voel ik me sinds de laatste 6-8 weken echt lekker. Dat heeft lang geduurd. Denk niet perse met het land te maken als wel met eigen issues.
Maar lieve mensen leren kennen, fantastische school, gelukkige kinderen en tijd voor gezin en relatie. Heel blij mee.

Thuiskomen was fijn. Kinderen en vriendinnen gingen verder of er niets gebeurd was. Ben zelf heel blij mijn vriendinnen weer te zien. En ook blij om nog terug te gaan en nog te genieten daar. Het is 10-12 weken en nu weten we ook waar we heen gaan, en kennen ook mensen daar.
Wat fijn! Het is ook een geweldige ervaring. En ja, als je dan op jezelf aangewezen bent, kun je jezelf ook flink tegenkomen denk ik.
pi_172353185
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar haal je elke week 70 cent vandaan?

Ik ruil het kleingeld in hun spaarpot nog wel eens om voor papier geld en dan heb ik weer muntjes voor het zakgeld ;).

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe werkt dat sparen dan bij jullie? Wanneer mag dat dan wel uitgegeven worden?
Ik vind dat zelf nl nog wel een lastig iets. Het geld brandt in de spaarpotten bij die van mij en ze geven het het liefst meteen uit als het een tientje is ofzo, maakt niet uit aan wat voor prul, terwijl ik het toch wel graag zou zien dat ze eens wat langer door zouden sparen voor iets groots.

Het zakgeld in hun zakgeldpotje mogen ze echt zelf weten, alhoewel we wel proberen om ze te laten nadenken wat ze kopen, maar we worden er wel losser in. Zodat ze ook de kans krijgen om te ervaren dat ze soms domme aankopen doen en dat als het op is, het ook echt op is.

Dat wat ze moeten sparen dat storten we op de spaarrekening, voor later... als ze groot zijn ;).
Voor studie, rijles, dat soort dingen. Maar dat duurt nog wel een tijdje ;).

Cathmar, wat fijn om te lezen dat je je lekker voelt! Geniet ervan!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 12 juli 2017 @ 07:56:34 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172357564
Ah zo, echt sparen voor later.
Ze weten dat wij daar ook voor aan het sparen zijn en ik vind dat eigenlijk ook wel heel ver weg en, voor mij persoonlijk, niet iets dat ze van hun zakgeld moeten doen.
***
pi_172358833
Sparen is bij ons (oudste is 10) voor grote speel/game dingen. Niet voor 'later'. Als ze straks een baantje hebben kunnen ze sparen voor rijbewijs, brommer etc (aangezien ze van ons waarschijnlijk alleen een fiets krijgen).
Met een meidenkwartet
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:00:58 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_172359845
De aannemer is begonnen. *O*
Maar wat een takkeherrie! ;( En ik werd al wakker met hoofdpijn! Gelukkig mag ik straks nog even naar mijn werk. Super-irritant op mijn vrije dag vlak voor mijn vakantie :X maar nu toevallig wel erg welkom. :D
***
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:34:40 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172360556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ah zo, echt sparen voor later.
Ze weten dat wij daar ook voor aan het sparen zijn en ik vind dat eigenlijk ook wel heel ver weg en, voor mij persoonlijk, niet iets dat ze van hun zakgeld moeten doen.
Voor later spaar ik voor ze.

Als ze zouden willen sparen voor een grotere uitgave moeten ze dat zelf doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 juli 2017 @ 18:31:50 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_172369249
Ze sparen hier meer voor dure hebbedingen op de middellange termijn. Vaak is het zo dat ze dan iets voor een deel zelf bij elkaar sparen en wij dan bij wijze van verjaardagscadeau ook een deel bijleggen.
in de haak.
pi_172491868
Buh het leed dat op vakantie gaan heet.
Heel het huis vol met zooi dat mee moet.

Ik mis de tijd van koffer op je bed en 10 minuten later klaar zijn met inpakken wel een beetje.
  maandag 17 juli 2017 @ 23:18:05 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172495555
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Buh het leed dat op vakantie gaan heet.
Heel het huis vol met zooi dat mee moet.

Ik mis de tijd van koffer op je bed en 10 minuten later klaar zijn met inpakken wel een beetje.
Wat let je ;-)
Zo ben ik eens zonder onderbroeken gegaan 😂
  maandag 17 juli 2017 @ 23:50:59 #161
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_172496282
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Buh het leed dat op vakantie gaan heet.
Heel het huis vol met zooi dat mee moet.

Ik mis de tijd van koffer op je bed en 10 minuten later klaar zijn met inpakken wel een beetje.
Oudste vertrok vanmorgen naar Italie met alleen een handbagagekoffertje. En daar zat dan ook nog een rugzakje vol cadeautjes voor het neefje van haar vriendin in <3

Wat een zooi met parkeren bij Eindhoven Airport, trouwens. Ik was gelukkig net voor de drukte weg.
pi_172498833
Wat moet er dan allemaal mee FR? :D

Behalve wat kleding en speelgoed hebn je toch niet zo veel nodig?
pi_172498932
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oudste vertrok vanmorgen naar Italie met alleen een handbagagekoffertje. En daar zat dan ook nog een rugzakje vol cadeautjes voor het neefje van haar vriendin in <3

Wat een zooi met parkeren bij Eindhoven Airport, trouwens. Ik was gelukkig net voor de drukte weg.
Zomer in Nederland?
Lekker!
Met een meidenkwartet
pi_172499066
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:50 schreef Gaoxing het volgende:
Wat een zooi met parkeren bij Eindhoven Airport, trouwens. Ik was gelukkig net voor de drukte weg.
Komt waarschijnlijk omdat er onlangs een parkeergarage ingestort is... gelukkig nog niet in gebruik, dus geen gewonden of erger...
pi_172499104
Ah, wij vliegen voor het eerst vanaf Eindhoven volgende maand. Instellen op chaos dus? :D
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:56:13 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172499342
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Ah, wij vliegen voor het eerst vanaf Eindhoven volgende maand. Instellen op chaos dus? :D
Als je op tijd vertrekt niet denk ik.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:59:36 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172499413
Ik moet morgen even vliegen en overmorgen weer terug. Ik hoop dat het door de weeks gewoon normaal is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172499554
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als je op tijd vertrekt niet denk ik.
Dat sowieso. Met twee mini's zou het alleen wel fijn zijn om de trip chill te beginnen. :)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:31:03 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172499926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet morgen even vliegen en overmorgen weer terug. Ik hoop dat het door de weeks gewoon normaal is.
Ik woon er praktisch naast. Kom je bakkie doen?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:38:44 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172500051
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik woon er praktisch naast. Kom je bakkie doen?
ik kom pas om 23:00 terug en man en kinderen komen me halen ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172500087
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Ah, wij vliegen voor het eerst vanaf Eindhoven volgende maand. Instellen op chaos dus? :D
Ik vind het altijd prima daar! Maar ik vloog tnt niet in de zomervakantie...
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:42:00 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172500111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik kom pas om 23:00 terug en man en kinderen komen me halen ;)
Ook die zijn uiteraard welkom. 😉
Uitnodiging blijft staan voor andere keer.
pi_172500330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat moet er dan allemaal mee FR? :D

Behalve wat kleding en speelgoed hebn je toch niet zo veel nodig?
Wij hebben een camper. Dus die eerst leeg, schoonmaken en weer inruimen. Weersvoorspelling is een beetje mwah dus toch meer kleding mee dan ik zou willen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:37:47 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_172502069
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:31 schreef amaranta het volgende:
Ik woon er praktisch naast. Kom je bakkie doen?
Ik denk dat ik er nog naaster woon dan jij :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:31 schreef Shandaly het volgende:

Komt waarschijnlijk omdat er onlangs een parkeergarage ingestort is... gelukkig nog niet in gebruik, dus geen gewonden of erger...
Dat van de parkeergarage wist ik wel, maar door het afzetten daarvan is ook het vroegere kort-parkeren terrein verloren gegaan. Dat was een verrassing.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:16 schreef Cathmar het volgende:
Zomer in Nederland?
Lekker!
Yep. We hebben 2,5 maand vakantie, en met een temperatuur tussen de 42 en 54 graden is er dan thuis niet zoveel mogelijk...
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:59:43 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_172502495
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Ah, wij vliegen voor het eerst vanaf Eindhoven volgende maand. Instellen op chaos dus? :D
Het parkeren is een beetje chaos. Maar waarschijnlijk ga je naar lang-parkeren, als je al met de auto gaat, en dat is wel ok.

En verder is het trouwens een ontzettend chill vliegveldje, vind ik. Niet te klein en vooral niet te groot.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:17:32 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172502798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:37 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er nog naaster woon dan jij :D

[..]

Dat van de parkeergarage wist ik wel, maar door het afzetten daarvan is ook het vroegere kort-parkeren terrein verloren gegaan. Dat was een verrassing.

[..]

Yep. We hebben 2,5 maand vakantie, en met een temperatuur tussen de 42 en 54 graden is er dan thuis niet zoveel mogelijk...
Dat kan. Ik weet niet waar je zit. Maar ook jij mag koffie komen drinken hoor.
pi_172503461
Fok Eindhoven Airport Meet!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:53:51 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172503606
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:47 schreef Shandaly het volgende:
Fok Eindhoven Airport Meet!
ja!!! Ik kom!
pi_172504157
Ik kom ook
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:16:31 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172505369
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik kom ook
Ff concrtiseren dan!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:55:24 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172506120
Ik vind het heerlijk vliegen vanaf ehv O+.
KuikenGuppy
pi_172506301
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:55 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het heerlijk vliegen vanaf ehv O+.
ik vlieg het liefst vanaf Rotterdam maar dat kon helaas niet.. dus dan maar vanaf Schiphol..
Hoop dat het een beetje snel gaat bij de douane..
We vliegen om 6.55
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_172506345
Eindhoven is een beetje het zelfde idee als Rotterdam (alleen iets groter), maar eens hoor. Heerlijk, binnen vijf minuten van bagageband bij de gate en dichtbij parkeren O+ Hoera voor Transavia :+
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:08:02 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172506395
Dat je binnen een half uur na touchdown weer in de auto zit.
KuikenGuppy
pi_172506411
Ja O+ Ik landde laatst voor het eerst in jaren weer eens op de polderbaan, godsamme :X
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:11:36 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_172506452
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vlieg het liefst vanaf Rotterdam maar dat kon helaas niet.. dus dan maar vanaf Schiphol..
Hoop dat het een beetje snel gaat bij de douane..
We vliegen om 6.55
ik vloog laatst om 7.15 en was in 5 minuten door de security heen.. zit je daar.. 2 ujr lang je te vervelen.. maar toch,toch ga je er wel op tijd heen want STEL dat..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:12:26 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172506461
Voordeel van de polderbaan is dat je alvast kunt kijken waar de files staan :+.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:17:37 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_172506557
het hotel op ehv is ook wel fijn..
die plakken we er wel eens aan vast.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_172507217
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:11 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik vloog laatst om 7.15 en was in 5 minuten door de security heen.. zit je daar.. 2 ujr lang je te vervelen.. maar toch,toch ga je er wel op tijd heen want STEL dat..
vorig jaar vlogen we om 5.05 en toen stond er een mega rij bij incheck en douane..

ik neem toch maar geen risico en zorg dat ik er op tijd ben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_172507260
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vlieg het liefst vanaf Rotterdam maar dat kon helaas niet.. dus dan maar vanaf Schiphol..
Hoop dat het een beetje snel gaat bij de douane..
We vliegen om 6.55
Meen te hebben gelezen dat ze een priority-rij is voor mensen met alleen een handtas (geen handbagage dus). Mijn zus was er razendsnel doorheen.
pi_172507280
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:09 schreef Mineola het volgende:
Ja O+ Ik landde laatst voor het eerst in jaren weer eens op de polderbaan, godsamme :X
Whaha

mijn man ging voor allereerste keer vliegen...

klamme zweethanden en onwijs nerveus. Gaan we vanaf de polderbaan.. 15 minuten taxiën.. hij had het niet meer. tot we opstegen, toen ging het weer goed..
Alleen vlogen we toen met Onur air
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_172507292
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Meen te hebben gelezen dat ze een priority-rij is voor mensen met alleen een handtas (geen handbagage dus). Mijn zus was er razendsnel doorheen.
daarom mogen de meiden niet hun reiskoffertje mee.
Verplicht rugtas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_172507356
Slim idd.

Ik vind ze op Schiphol altijd weinig hartelijk nasr families met kleine kinderen. In de UK zijn er op meerdere plaatsen speciale familidouanes, en ook hier in Oslo heb je dat. Was erg fijn toen ik alleen met een van 6 mnd en 2,5 reisde.
Op Schiphol mocht ik mooi in een lange rij staan klunzen in mn up.
pi_172507376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Slim idd.

Ik vind ze op Schiphol altijd weinig hartelijk nasr families met kleine kinderen. In de UK zijn er op meerdere plaatsen speciale familidouanes, en ook hier in Oslo heb je dat. Was erg fijn toen ik alleen met een van 6 mnd en 2,5 reisde.
Op Schiphol mocht ik mooi in een lange rij staan klunzen in mn up.
lijkt me heel prettig met kleine kinderen.

Gelukkig zijn die van mij al wat ouder (11 en 8).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:02:14 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172507416
Moet je niet extra betalen voor die priority rij?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:03:51 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172507460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Slim idd.

Ik vind ze op Schiphol altijd weinig hartelijk nasr families met kleine kinderen. In de UK zijn er op meerdere plaatsen speciale familidouanes, en ook hier in Oslo heb je dat. Was erg fijn toen ik alleen met een van 6 mnd en 2,5 reisde.
Op Schiphol mocht ik mooi in een lange rij staan klunzen in mn up.
Ik vloog vorig jaar met een Duitse maatschappij. En ik was met de kinderen gewoon in de wachtruimte blijven zitten. We hadden immers toch vaste plaatsen. En ik had geen zin om al een uur van tevoren in die rij te gaan staan. Toen de rij open ging is de stewardess ons komen halen omdat wij schijnbaar eerder mochten instappen. Was wel cool om zo langs die wachtende mensen af te lopen.
Germanwings was het! Top hoor!
pi_172507484
Wij zitten rij 32. Mogen straks ook als 1e het vliegtuig in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:06:33 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172507540
Wij hebben een keer bijna de vlucht gemist. Boarden was al gebeurd en al. 10 min voor vertrek parkeerden wij de auto. Hadden ongelofelijk veel pech gehad met het verkeer. En ook iets te laat vertrokken van huis.
Echt geboft toen dat we toch nog mee mochten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')