abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172236095
Ik en mijn vrouw.. beide nu 30+ nooit kinderwens gehad want eerst carrière / wereld willen zien..
Nu 3 jaar geleden besloten dat het tijd was, wereld dingen afgestreept, bedrijf dik in orde en huis gekocht.

Helaas blijkt het voor ons niet op de normale manier te kunnen. 6x iui geprobeerd maar helaas mocht ook dit niet lukken. Dit iui hebben we nooit tegen iemand verteld. ( gok toch van schaamte en ons "stoere" ik blijven vertonen, zelfs onze ouders hebben zich er bij neer gelegd nooit opa en oma te zullen worden )

Wel samen afgesproken dat als de tijd voor ivf is we het hun willen vertellen. Juist omdat dit psychologisch veel schijnt te vragen van je als stel. ( yup ook nu zijn er af en toe al huil buien )

Ik heb altijd het idee gehad me ouders het op een mooi mogelijke manier te verrassen als mijn vrouw zwanger zou zijn. Dit zal helaas niet kunnen aangezien de "grote verrassing" er af is al ze weten dat we ivf doen.

Nu zit ik alleen met een probleem. Ik kan/durf het niet tegen me ouders te zeggen. ( dat we beginnen met ivf ) ik weer ik ben 30+ ik heb de liefste ouders die je je maar kan bedenken maar toch durf ik het niet uit soort van schaamte denk ik.. zelf hier op fok! Heb ik een ander account aangemaakt ( sorry mods )

Iemand hier ervaring mee?
pi_172236236
Ivf? Niet iedereen is daar bekend mee. Ook niet met al je andere afkortingen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juli 2017 @ 10:00:42 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_172236258
Voel je niet schuldig of een faalhaas omdat het niet op de natuurlijke manier lukt. Denk je niet dat je ouders hoe dan ook dolblij voor jullie zullen zijn als jullie een kindje krijgen? Ik denk dat jullie hun steun goed kunnen gebruiken. Je kunt ze misschien niet verrassen op de manier zoals je het voor jezelf bedacht had. De vreugde als het eenmaal lukt zal er niet minder om zijn. En het is ook fijn voor jullie als ze je kunnen steunen want het blijft elke keer weer spannend.

Hoe zit het eigenlijk met de ouders van je vriendin?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_172236306
Ouders van haar kant weten dit ook niet...

En ik weet dat ze absoluut niet boos ofzo zullen zijn maar het is gewoon raar naar mijn idee.. 30+ zijn en je ouders om ( mentale ) hulp vragen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juli 2017 @ 10:05:31 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_172236367
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:03 schreef IVFprobleem het volgende:
Ouders van haar kant weten dit ook niet...

En ik weet dat ze absoluut niet boos ofzo zullen zijn maar het is gewoon raar naar mijn idee.. 30+ zijn en je ouders om ( mentale ) hulp vragen
Daar heb je ouders voor *; Vertel het, en achteraf zul je waarschijnlijk denken: waar was ik nou zo bang voor?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 7 juli 2017 @ 10:06:11 #6
269689 crew  Viv
pi_172236380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:03 schreef IVFprobleem het volgende:
En ik weet dat ze absoluut niet boos ofzo zullen zijn maar het is gewoon raar naar mijn idee.. 30+ zijn en je ouders om ( mentale ) hulp vragen
Daar ben je familie voor toch? Om elkaar te steunen waar nodig. Stel dat jouw vader overlijdt, dan kan jouw moeder toch ook bij jullie terecht ook al is ze 30+?

En IVF is geen garantie op een zwangerschap of kind hoor, dus het is alsnog een verrassing als het succesvol is!
pi_172236391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:03 schreef IVFprobleem het volgende:
Ouders van haar kant weten dit ook niet...

En ik weet dat ze absoluut niet boos ofzo zullen zijn maar het is gewoon raar naar mijn idee.. 30+ zijn en je ouders om ( mentale ) hulp vragen
Waarom is dat raar? Daar ben je toch familie voor :o Ik denk dat ze dit juist graag willen weten van jullie.
pi_172236439
Bedankt voor de lieve worden, we hadden al besloten het ze te vertellen na hun vakantie. ( zodat ze nog rustig kunnen genieten beide en niet in de stress zitten )
  vrijdag 7 juli 2017 @ 10:10:28 #9
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172236471
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 09:52 schreef IVFprobleem het volgende:
Ik heb altijd het idee gehad me ouders het op een mooi mogelijke manier te verrassen als mijn vrouw zwanger zou zijn. Dit zal helaas niet kunnen aangezien de "grote verrassing" er af is al ze weten dat we ivf doen.
Herkenbaar.

Het zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Met ivf heb je 0 garantie dat je zwanger wordt.
Het eerste is dus gewoon vertellen dat je een ivf-traject ingaat en dat jullie dat heel spannend vinden.
Het tweede is de verrassing wanneer het inderdaad lukt om zwanger te worden. Dan kun je ze alsnog op een leuke manier verrassen ;)

Succes en sterkte in ieder geval!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172236505
Er is hier een topic voor met mensen in hetzelfde traject

OUD / Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #168
pi_172238712
Mijn zus had 2 miskramen gehad voor haar eerste kind en ook nooit iets vertelt aan mijn ouders omdat verassing, achteraf best spijt van gehad wat ik begreep.

IVF is een enorm ingrijpend traject waar als je een goede band hebt met je ouders ze er onmogelijk buiten kunt laten. Je zal zien dat ze het allang door hebben als je het vertelt.
blablablabla
pi_172239037
Moeilijk he, TS? Ervaringsdeskundige hier met drie IUI's en in komende januari IVF. Wij hebben, toen we een heel slechte zaaduitslag kregen (toen zelfs te slecht voor IUI, bleek later mee te vallen), onze familie gemaild. Daar reageerde iedereen erg lief op en er wordt heel erg met ons meegeleefd. Maar het blijft lastig wat je wanneer wel en niet vertelt, en aan wie. Mensen durven er vaak ook niet naar te vragen maar willen wel graag weten hoe het met je gaat: dus eenmaal open zorgt ook voor de 'verplichting' om mensen op de hoogte te houden. We hebben nu besloten te vertellen dat we voor IVF gaan maar daar nog even mee wachten omdat ik net met een nieuwe baan ga beginnen. We vertellen dan niet wanneer we echt van start gaan. Simpelweg omdat we, als het lukt graag een verrassing willen hebben, en als het niet lukt we eerst zelf willen bijkomen voordat we met meelevende familie hoeven te dealen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:07:12 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_172239829
Offtopic geneuzel verwijderd.
disclaimer
pi_172239962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:29 schreef Elan het volgende:

IVF is een enorm ingrijpend traject waar als je een goede band hebt met je ouders ze er onmogelijk buiten kunt laten. Je zal zien dat ze het allang door hebben als je het vertelt.
Daar sta ik zou ik toch al versteld van staan als ze het niet door hebben..

Bedoel "ineens" een gezinswoning kopen, kantoor naar de zolder doen ipv de ruime kamer die "over" is.

Nieuwe bestelwagen kopen met dubbele cabine "ja is voor personeel die ik soms moet brengen"
pi_172240037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Moeilijk he, TS? Ervaringsdeskundige hier met drie IUI's en in komende januari IVF. Wij hebben, toen we een heel slechte zaaduitslag kregen (toen zelfs te slecht voor IUI, bleek later mee te vallen), onze familie gemaild. Daar reageerde iedereen erg lief op en er wordt heel erg met ons meegeleefd. Maar het blijft lastig wat je wanneer wel en niet vertelt, en aan wie. Mensen durven er vaak ook niet naar te vragen maar willen wel graag weten hoe het met je gaat: dus eenmaal open zorgt ook voor de 'verplichting' om mensen op de hoogte te houden. We hebben nu besloten te vertellen dat we voor IVF gaan maar daar nog even mee wachten omdat ik net met een nieuwe baan ga beginnen. We vertellen dan niet wanneer we echt van start gaan. Simpelweg omdat we, als het lukt graag een verrassing willen hebben, en als het niet lukt we eerst zelf willen bijkomen voordat we met meelevende familie hoeven te dealen.
Dit dus.. heb al redelijk bemoeizuchtige schoonouders.
Heb geen zin in elke x de vraag.. "en?!" Maar ik snap voor me vrouw dat het soms wel fijn is als ze er over kan praten.
pi_172240146
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:13 schreef IVFprobleem het volgende:

[..]

Dit dus.. heb al redelijk bemoeizuchtige schoonouders.
Heb geen zin in elke x de vraag.. "en?!" Maar ik snap voor me vrouw dat het soms wel fijn is als ze er over kan praten.
Heeft je vrouw niemand om erover te praten? Want het is inderdaad wel fijn om soms je hart te luchten. Ik doe dat in het hier boven genoemde topic, maar daarnaast heb ik ook een paar vriendinnen die van alle in's en out's op de hoogte zijn. Die weten veel meer dan familie :)
pi_172240200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
Offtopic geneuzel verwijderd.
Sorry, maar mijn 'geneuzel' was allesbehalve offtopic.
Als mensen niet op een natuurlijke manier een kind kunnen krijgen, waarom dan niet adopteren?
Niks verkeerds aan deze vraag.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:22:07 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_172240331
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry, maar mijn 'geneuzel' was allesbehalve offtopic.
Als mensen niet op een natuurlijke manier een kind kunnen krijgen, waarom dan niet adopteren?
Niks verkeerds aan deze vraag.
Er zijn zat plekken op dit forum waar je dat soort vragen kan stellen. Deze persoon heeft een andere keuze gemaakt en derhalve voegt het niets toe.
disclaimer
pi_172240532
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry, maar mijn 'geneuzel' was allesbehalve offtopic.
Als mensen niet op een natuurlijke manier een kind kunnen krijgen, waarom dan niet adopteren?
Niks verkeerds aan deze vraag.
Had dit allemaal niet mee gekregen was ff boodschappen doen.
Adoptie is onze laatste mogelijkheid ( we hebben dit zeker wel besproken ) volgens de doktoren is er met ons beide niks "mis" en zou "het moeten lukken" daarom eerst alle wegen proberen om eigen vlees en bloed te krijgen.

Mijn vrouw heeft der zus het in vertrouwen verteld
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:56:42 #20
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172241387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry, maar mijn 'geneuzel' was allesbehalve offtopic.
Als mensen niet op een natuurlijke manier een kind kunnen krijgen, waarom dan niet adopteren?
Niks verkeerds aan deze vraag.
Dat is toch echt wel een heel ander onderwerp. Zelf ook bezig geweest met IUI/IVF. Adoptie nooit serieus overwogen. Is echt iets heel anders.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172241652
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:13 schreef IVFprobleem het volgende:

[..]

Dit dus.. heb al redelijk bemoeizuchtige schoonouders.
Heb geen zin in elke x de vraag.. "en?!" Maar ik snap voor me vrouw dat het soms wel fijn is als ze er over kan praten.
Dit kan naast elkaar bestaan he. Je kunt een heleboel luchten, zonder daar specifieke details over het traject te geven. Daarnaast is het denk ik ook een kwestie van verwachtingen uitspreken. Op het moment dat jullie al vertellen dat je het ivf-traject in gaat, kan je ook aangeven dat hoe en wat je deelt met hun aan jullie is. Dat vragen naar hoe ver jullie zijn en of het al raak is, niet welkom is. Ik had het geluk dat zowel schoonouders als eigen ouders meeleefden zonder continu opdringerig te zijn. Daardoor hielden wij ze eigenlijk vanzelf op de hoogte van alle stappen en alle twijfels en angsten die erbij kwamen kijken.

En tot slot nog even, erover praten is vooral van belang tussen jullie twee. Het traject vraagt veel van je, en het is makkelijk om dan langs elkaar heen te gaan leven en enkel van ivfpunt naar punt te kijken. Het kan heel goed dat jullie het beide heel anders gaan ervaren, maar houd dan wel de ruimte voor elkaars gevoel vast. Mijn man had soms hele boze buien, ik was vooral af en toe heel verdrietig. Door dat wel met elkaar te delen, ondanks dat je het misschien niet snapt, is het al beter door te doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 14:46:32 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172244311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:03 schreef IVFprobleem het volgende:
Ouders van haar kant weten dit ook niet...

En ik weet dat ze absoluut niet boos ofzo zullen zijn maar het is gewoon raar naar mijn idee.. 30+ zijn en je ouders om ( mentale ) hulp vragen
Ik pik deze er nog even uit, want verder sluit ik me aan bij Nanukes post hierboven:

Mentale hulp vragen aan je ouders is misschien even wennen als je dat al lang niet meer deed, maar de meeste ouders doen dat nog steeds graag voor hun volwassen kinderen hoor! En als het lukt om zwanger te worden, dan ben je daarna ook heel blij met hun hulp, als de band goed is. Dat kan zowel praktisch zijn als gewoon praten over alles dat er gebeurt met de mensen die jou je hele leven al kennen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 7 juli 2017 @ 16:57:26 #23
279894 winka
There is no place like home..
pi_172248461
Lastig TS.. maar schaamte lijkt mij geen goede reden om het niet met je ouders te delen? Zeker als je de liefste ouders hebt die je maar kan bedenken. Bij zoiets ingrijpend staan ze je vast graag bij :)

Wij zijn nu ook bezig met IVF en we hebben mijn ouders er expres niets over verteld (de ouders van mijn vriend leven niet meer).

Gewoon vanwege de reden dat vooral mijn moeder super gestrest zou zijn en ik daar weer gestrest op reageer :) En de terugplaatsing is waarschijnlijk een dag voor hun vakantie (als alles goed gaat), dus ik denk niet dat ze daar dan van kunnen genieten ;) Nu moet ik wel zeggen dat het soms lastig is. Er zijn dagen dat ik niet goed in mijn vel zit en best moe ben. Of met afspraken in het ziekenhuis, dat ik kan dan moet 'liegen' als het ter sprake komt wat we die dag hebben gedaan.

Maar voor nu wegen de voordelen meer op tegen de nadelen :)

Succes verder :*

[ Bericht 0% gewijzigd door winka op 07-07-2017 18:48:20 ]
pi_172250125
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:13 schreef IVFprobleem het volgende:

[..]

Dit dus.. heb al redelijk bemoeizuchtige schoonouders.
Heb geen zin in elke x de vraag.. "en?!" Maar ik snap voor me vrouw dat het soms wel fijn is als ze er over kan praten.
Alles wat haar ontlast en ontspant moet je denk ik aangrijpen, kun je ongeacht de afloop achteraf ook niet het verwijt krijgen dat jij er niet voor openstond om het IVF-verhaal niet te delen. Zo'n traject kan je je relatie kosten.

quote:
Vooral in combinatie met IVF is er onderzoek gedaan over de relatie tussen stress en zwangerschap. De kans op een succesvolle zwangerschap lijkt met maximaal zo'n 10 tot 20% af te nemen onder invloed van stress. Dit effect is veel kleiner dan bijvoorbeeld roken of overgewicht.

Je doet er goed aan je weg te cijferen, kun je er vast aan wennen als ze straks zwanger is want dan draait ook alles om haar en jullie baby :P
blablablabla
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 22:20:13 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172330454
Als ervaringsdeskundige weet ik dat ik het zelf echt fijn vind om mijn hart af en toe te luchten. We zijn daarom altijd erg open geweest over ons traject. Zoals ook al gezegd wordt kun je zelf kiezen wat je wel en niet wil delen. Alleen al dat er naar je geluisterd wordt/meegeleefd wordt kan al zoveel schelen. Het traject is al heftig genoeg, als je dat ook nog eens eenzaam ondergaat zou het zelf wel eens veel meer verdriet op kunnen leveren.

Heel veel sterkte in ieder geval!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:58:34 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_172338323
wij hebben de beide ouders ergens halverwege het IUI traject ingelicht.. eigenlijk niet op een manier ofzo.. het kwam ter sprake.. hebben je (schoon) ouders het wel eens over klein kinderen? dat zou een moment kunnen zijn om in te kunnen haken.
in mijn familie zijn we heel open overvan alles en nog wat dus het werd gewoon op tafel gegoit.. ondertussen weet onze hele omgeving het.. het is geen doen om 2/3/4 weken lang te spuiten en dan al je sociale contacten af te zeggen ( tenminste bij ons) die spuiten gingen mee en men wist dat ik even ergens de spuit ging zetten..
mijn moeder is meegeweest naar de punctie omdat mijn partner er echt ECHT niet bij kon zijn.. ze vond het indrukwekkend en fijn om er bij te zijn..om het te kunnen delen.

we hebben de verwachtingen na de eerste terugplaatsing wel een beetje moeten temperen.. ze dachten dat ivf een sort wonder middle is, maar dat is het helaas tot nu toe nog niet..

ik vind het fijn om te delen, maar echt mentale steun weet ik niet of ik dat er uit haal.. het is vooral fijn als uitlaat klep.. ze laten het wel aan ons om eea te vertellen.. ze gaan niet vragen al zijn ze wel nieuwsgierig :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')