quote:Op donderdag 6 juli 2017 22:49 schreef Ridocar het volgende:
Ja, België heeft ze al, Duitsland geeft je ook enige mate van keuze, maar Nederland vindt het iets te spannend om burgers hun eigen plaat te laten bedenken.
Maar laten we even doen of we zelf mogen kiezen: Wat zou jouw kenteken worden?
Beperkingen? Ja, alleen alfanummerieke karakters in kapitaal en spatie. In principe geen beperking qua aantal tekens, maar geen hele volzinnen. De plaat moet ook op een motorfiets passen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door PandaDrop op 06-07-2017 23:42:44 ]
Die combinaties kunnen idd niet, maar klinkers zouden wmb wel mogen, voor de leesbaarheid maakt het niet uit, een hoofdletters O en I zijn nu ook prima te onderscheiden van de cijfers 0 en 1. In het buitenland zijn er ook geen beperkingen op klinkers en andere letters als Q of C.quote:Op donderdag 6 juli 2017 22:57 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Beperking: Combinaties als NSB, PVV en PSV mogen niet.
Klinkers mogen ook niet, behalve het koninklijke huis met AA-...
quote:In Nederland is het niet mogelijk gepersonaliseerde kentekennummers aan te vragen. Op de vraag wat de belemmering is, reageert de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) met 'daar gaat de politiek over'.
Het probleem is dat in Nederland de kentekens 'aan de auto vastzitten', zoals RDW-woordvoerder Hans van Geenhuizen het verwoordt. Hij bedoelt dat in Nederland het kenteken voor auto's ongeveer dezelfde rol vervult als het burgerservicenummer voor de Nederlandse staatsburger. Het is het identificatienummer van de auto. De hele geschiedenis van de auto wordt in Nederland via het kenteken geboekstaafd. Zo is na te gaan of de apk wel is uitgevoerd, of het voertuig verzekerd is en of er geen boetes uitstaan. Omschakelen naar een persoonsgebonden kentekenplaat zou tientallen miljoenen euro's kosten.
Consumenten, dealers en importeurs kunnen in Nederland niet eens een nummerplaat kiezen uit de beschikbare voorraad kentekens, iets wat bij vaste telefoonnummers bijvoorbeeld wel kan. Een autoverkoper kan een toegekend kenteken zelfs niet weigeren. 'Hooguit bij heel zwaarwegende bezwaren wordt een kenteken ingetrokken. Dat heb ik hier in bijna twintig jaar bij de RDW nog nooit meegemaakt', zegt Van Geenhuizen. Wie een spannend nummer ziet, zal het bijbehorende voertuig moeten kopen. Als een auto naar de sloop gaat, verdwijnt ook het kenteken van de sloopauto voorgoed.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 22:57 schreef PandaDrop het volgende:
[..]Dat klopt niet, of is dat nieuw? Had vroeger een kenteken met UP en ken een old timer met AR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder zou ik niet weten wat te kiezen.
Tot 1978, toen kentekenplaten nog donkerblauw waren, werden inderdaad ook klinkers gebruikt. Toevallig heb ik ook een oldtimer gehad met UP in het kenteken. Deze kwam uit maart 1978.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 06:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat klopt niet, of is dat nieuw? Had vroeger een kenteken met UP en ken een old timer met AR.
Verder zou ik niet weten wat te kiezen.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Voor BMW rijders: KLN-PML-90
Ik wil GLD-ZAT-69 op mijn Beemer.quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Voor BMW rijders: KLN-PML-90
en dat op platen naast elkaar op de rand van de kofferbak gepopnageld, gewoon omdat het kan.quote:
Iedereen kan toch een auto met dat type kenteken kopen? Beschikbaar van 100 tot 100.000 euro. Keuze zat.quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
Waarom zou je zoiets willen? Ik vind het juist cool dat ik een auto kan kopen, waar niet zo'n modern kenteken op zit: maar gewoon nog XX-XX-XX
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |