abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:59:22 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172821924
Een torpedo of een raket? Ik snap het niet?

DocThompsonShow twitterde op dinsdag 01-08-2017 om 01:45:31 #BREAKING: #NorthKorea carries out a test of a missile component that is critical to developing submarine launch capabilities. reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_172822170
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat is een ejection test? :@
De raketmotor kan pas ontstoken worden als de raket de duikboot verlaten heeft (en boven het wateroppervlak is). De raket moet uitgestoten worden. Zie bvb:
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172822213
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:59 schreef Nikonlover het volgende:
Een torpedo of een raket? Ik snap het niet?
Een door een onderzeeboot-gelanceerde ballistische raket. Geeft Noord-Korea een belangrijk 'second strike capability'.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Second_strike
pi_172822222
N. Korean ICBM seems to fail on re-entry

quote:
Video of North Korea's latest missile test appears to show it breaking up before landing, indicating that Pyongyang may not yet have mastered re-entry technology needed for an operational nuclear-tipped missile.

The apparent failure of the re-entry vehicle in Friday's test could mean North Korea will need to carry out several more tests of its intercontinental ballistic missile before it can be deemed operational, missile expert Michael Elleman told reporters.

Elleman, an expert with the International Institute for Strategic Studies, cited video taken by a weather camera in Japan's Hokkaido Prefecture broadcast by Japan's NHK television.

In a report for 38 North, a Washington-based North Korea monitoring project, Elleman said the video showed the re-entry vehicle shedding small radiant objects at an altitude of 4 or 5 km before dimming and disappearing.

"Had the RV survived the rigours of re-entry, it would have continued to glow ... A reasonable conclusion based on the video evidence is that the ... re-entry vehicle did not survive," he said.

Even so, Elleman said, further testing could still allow North Korea to deploy an operational ICBM next year.

US officials say the Defence Intelligence Agency (DIA), the Pentagon spy agency, has determined that North Korea will be able to field a reliable nuclear-capable ICBM by next year, earlier than previously thought.

North Korea said on Saturday its second ICBM test, which followed its first on July 4, had proven its ability to strike the whole of the US mainland.

Some US-based experts said last week's launch showed the missile could have been capable of going as far into the United States as Denver and Chicago, with New York and Washington just out of range.
http://www.sbs.com.au/new(...)-seems-fail-re-entry
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:35:11 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172830429
quote:
US to boost S. Korea presence with 12 extra F-16 jets, 200 troops

The US Air Force is to send 12 additional F-16 Fighting Falcon multirole fighters for a four-month deployment in South Korea. It comes amid heightened tensions in the region over North Korea’s latest missile tests.

The aircraft and some 200 airmen will be withdrawn from the 176th Fighter Squadron of the Wisconsin Air National Guard, the Pacific Air Forces (PACAF) said Tuesday. They will arrive later in August and will be stationed at the Kunsan Air Base, some 180km south of the South Korean capital, Seoul.

“The United States routinely evaluates readiness and repositions forces as needed to ensure capabilities necessary to meet obligations in the Indo-Asia-Pacific region,” PACAF said. “These deployments demonstrate the continued US commitment to fulfill security responsibilities throughout the Western Pacific and to maintain peace in the region.”

The announcement comes days after the two nations conducted joint drills with Japan, which involved flying a pair of supersonic B-1B Lancer bombers over South Korea. The mission was meant as a demonstration of force in response to North Korea’s latest ballistic missile test last week.

“If called upon, we are ready to respond with rapid, lethal and overwhelming force at a time and place of our choosing,” Gen. Terrence O'Shaughnessy, Pacific Air Forces commander, remarked after the training exercise.

The test also prompted Seoul to restart consultations with Washington over the deployment of the US THAAD antiballistic missile system in South Korea. The new government in Seoul put under review the deployment deal sealed by the previous administration, saying the agreement was taken without proper parliamentary oversight and with corners cut in terms of assessing its environmental impact.

North Korea tested a Hwasong-14 missile on June 4 and again on June 28, claiming its range is sufficient to hit targets in North America. In the latest test, the projectile reached an altitude of 3,724.9km and flew 998 km, according to a report by North Korean news agency KCNA.

Some US officials consider the assessment of the missile’s capability accurate, but the Pentagon would not officially comment on such concerns, Reuters reported on Monday.

“The specifics of our assessment are classified for reasons I hope you understand,” Pentagon spokesman Navy Captain Jeff Davis told a news briefing.

The Department of Defense, however, believes the range of Hwasong-14 to be over 5,500km, which puts the missile in the Intercontinental Ballistic Missile (ICBM) category. US regional allies South Korea and Japan agree with the assessment.

The Russian military describes the weapon as an intermediate-range ballistic missile (IRBM), citing its performance during tests. A ballistic missile is considered to belong to that category if its range lies between 3,000 and 5,500km. Moscow believes North Korea is years from developing a genuine ICBM and disagrees with the US over its estimate of the threat posed by North Korea.

READ MORE: N. Korea ‘years and years away’ from viable nuclear device – Russian Deputy FM

The US accuses China, a key trade partner of North Korea, of failing to apply pressure on Pyongyang to stop its rocket tests. US President Donald Trump claimed he had achieved a major diplomatic victory by securing the willingness of Chinese President Xi Jinping to act on North Korea after meeting him in April.

However, he recently said he was “very disappointed” with China’s perceived reluctance to take action against Pyongyang. China shrugged off the accusations while hitting back at Trump for linking the problem to US trade disputes with China, which are two separate issues, according to Beijing.

https://www.rt.com/news/398188-korea-f16-deployment-washington/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:36:47 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172839811
quote:
Sen. Lindsey Graham: Trump Says War With North Korea an Option

There will be war between the United States and North Korea over the rogue nation's missile program if it continues to aim intercontinental ballistic missiles at America, Sen. Lindsey Graham, R-S.C., said President Donald Trump has told him.

"He has told me that. I believe him," the lawmaker said Tuesday on TODAY. "If I were China, I would believe him, too, and do something about it."

http://www.nbcnews.com/ne(...)?cid=sm_npd_nn_tw_ma
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_172841196
quote:
'VS signaleert veel activiteiten van onderzeeërs Noord-Korea'

Het Amerikaanse leger heeft de afgelopen dagen "ongebruikelijk en ongekend veel" activiteiten van Noord-Koreaanse onderzeeërs gesignaleerd. Ook zou het Pentagon bewijs hebben van een recente lanceertest.
Deze rapportages volgen volgens CNN na de tweede geslaagde raketproef van Pyongyang met een langeafstandsraket.


Met een lanceertest wordt het lanceersysteem van raketten getest en verbeterd. Dit gebeurt om te voorkomen dat vlammen of hitte van afgevuurde raketten de onderzeeboot beschadigt.

De nieuwste test, die werd uitgevoerd vanaf de Sinpo Naval scheepswerf in het noorden van het land, is de derde van deze maand. Het perfectioneren van deze techniek is cruciaal voor de technieken die worden gebruikt om vanaf onderzeeërs langeafstandsraketten te lanceren.

Militaire experts

De recente kernactiviteiten van Noord-Korea hebben aangetoond dat het land verder is met het ontwikkelen van raketten dan de VS aannam. Volgens militaire experts had de langeafstandsraket die vrijdag werd getest in theorie steden als Los Angeles, Denver en Chicago kunnen bereiken.

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong Un claimde dit weekend dat zijn raketten nu desgewenst alle Amerikaanse steden zouden kunnen raken.

Probleem aanpakken
In een reactie stelde president Donald Trump dat hij "het probleem Noord-Korea aan zou gaan pakken". Maar details over de manier waarop gaf Trump niet: "Wij pakken Noord-Korea aan. We zullen in staat zijn ze aan te pakken. We pakken alles aan."

Woordvoerder Sarah Huckabee Sanders antwoordde maandag desgevraagd dat "alle opties op tafel liggen" toen een journalist haar vroeg of de VS van plan is Noord-Korea aan te vallen. Zij voegde er aan toe dat Trump zijn beslissingen op dit gebied "niet via Twitter wereldkundig gaat maken".

Onvermijdelijk
Senator Lindsay Graham, die lid is van de militaire senaatscommissie, liet dinsdag weten dat het "gebruik van militaire middelen" zeker een optie is om de dreiging van Noord-Korea een halt toe te roepen. "Er ligt een militair scenario om Noord-Korea en haar kernprogramma te vernietigen", stelde hij in de Today Show van NBC.

Hij noemde dit scenario "onvermijdelijk" als Noord-Korea weigert te stoppen met de kernproeven. "Als er een oorlog plaatsvindt, dan zal dat in Noord-Korea zijn", beklemtoonde Graham. "Als er duizenden doden vallen, dan zal dat daar zijn, en niet hier in de VS."

Democraten in de Senaat reageerden zeer verontrust op de uitspraken van Trump over Noord-Korea en verwijten de miljardair "een ongekende naïviteit" met zijn suggestie dat hij de Noord-Koreaanse kerndreiging "wel even zal aanpakken".

Dialoog aangaan
Rex Tillerson, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, zei dinsdagavond juist dat het Witte Huis de dialoog aan wil gaan met Pyongyang.

"We streven geen machtswisseling na, gaan niet de aanzet geven voor hereniging van het schiereiland en we zijn niet op zoek naar een excuus om onze militairen naar gebieden ten noorden van de 38e breedtegraad te sturen", aldus Tillerson tijdens een bijeenkomst met journalisten. "Wij zijn jullie vijand niet, Noord-Korea. Maar jullie confronteren ons met een onacceptabele dreiging. Daarop moeten we reageren."
http://www.nu.nl/noord-ko(...)ers-noord-korea.html
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:33:47 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172841506
Zal nu wel afgelopen zijn
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 augustus 2017 @ 09:54:30 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172847637
En nu krabbelen ze weer terug :')

quote:
‘We are not your enemy’: Tillerson says US seeks dialogue with Pyongyang, not regime change

Washington does not seek regime change in North Korea and at some point would like to have a dialogue with Pyongyang to de-escalate the tensions on the peninsula, US Secretary of State Rex Tillerson has said.

“We do not seek a regime change; we do not seek the collapse of the regime; we do not seek an accelerated reunification of the peninsula; we do not seek an excuse to send our military north of the 38th parallel,” Tillerson told reporters Tuesday in Washington DC.

Despite repeated warnings from Washington that the US might resort to a military solution to curb Pyongyang’s nuclear and missile programs, Tillerson stressed that the US is trying to convey to the North Koreans that “we are not your enemy... we are not your threat.”

But, he said, North Korea continues to present an “unacceptable threat” to the United States, which forces Washington to respond. Tillerson however expressed hope that Washington and Pyongyang can resolve their issues through negotiations.

“We would like to sit and have a dialogue with them about the future that will give them the security they seek and the future economic prosperity for North Korea,” Tillerson said.

Negotiations with the North Korean government are possible as long as there is “an understanding that a condition of those talks is there is no future where North Korea holds nuclear weapons or the ability to deliver those nuclear weapons to anyone in the region much less to the homeland.”

While claiming that “only the North Koreans are to blame for this situation,” Tillerson once again voiced Washington’s long-standing position that China should pressure its neighbor to halt its nuclear ambitions. The United States and China share the same objective, a denuclearized Korean Peninsula, the US diplomat said.

And while Beijing has cut substantial economic ties in recent months with its neighbor, China believes the only way to solve the North Korean crisis is through diplomacy. However, the recent Chinese-Russian “double freezing” initiative – suggesting that North Korea stops its ballistic missile and nuclear activities while the US and its allies halt war games in the region – has been rejected by Washington.

Tillerson’s comments come less than a week after Pyongyang said it conducted a second successful test of an intercontinental ballistic missile (ICBM). North Korea’s KCNA news agency reported that the Hwasong-14 reached an altitude of 3,725km (2,314.6 miles) and flew 998 km (620 miles) for 47 minutes and 12 seconds before landing in waters off the Korean Peninsula’s east coast Friday.

https://www.rt.com/news/3(...)logue-regime-change/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:58:47 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172847761
quote:
6s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:54 schreef Nikonlover het volgende:
En nu krabbelen ze weer terug :')

[..]

Good Cop, Bad Cop.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:01:30 #211
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172847806
quote:
6s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:54 schreef Nikonlover het volgende:
En nu krabbelen ze weer terug :')

[..]

Logisch bij een gewapend conflict met Noord-Korea zijn duizenden doden te verwachten. Dus even kijken of daar buiten wellicht ook nog een oplossing is? Is wellicht niet onverstandig.

Ben wel bang dat militair ingrijpen uiteindelijk het toch gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:03:49 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172847851
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Logisch bij een gewapend conflict met Noord-Korea zijn duizenden doden te verwachten. Dus even kijken of daar buiten wellicht ook nog een oplossing is? Is wellicht niet onverstandig.

Ben wel bang dat militair ingrijpen uiteindelijk het toch gaat worden.
Ik denk dat er goed gekeken moet worden wat een NK met kernwapens nou echt betekend. Volgens mij veranderd er niet zo heel veel namelijk. Seoul kon altijd al platgelegd worden met normale wapens, en dat is ook nooit succesvol als drukmiddel gebruikt. Het enige waar je bang voor moet zijn is dat andere landen gaan zeggen, hey wij willen ook kernwapens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:07:14 #213
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172847924
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat er goed gekeken moet worden wat een NK met kernwapens nou echt betekend. Volgens mij veranderd er niet zo heel veel namelijk. Seoul kon altijd al platgelegd worden met normale wapens, en dat is ook nooit succesvol als drukmiddel gebruikt. Het enige waar je bang voor moet zijn is dat andere landen gaan zeggen, hey wij willen ook kernwapens.
Het gaat ook een beetje om de betrokken personen waar van er één zeker niet normaal is en wellicht mogelijk rare dingen gaat doen. En dat maakt het lastig. Of zoals Sun Tzu zegt ken je zelf en je vijand en je wint elke slag.

En wat er in het hoofd van de Noord-Koreaanse leider omgaat? Wie zal het zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 augustus 2017 @ 10:13:54 #214
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172848063
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Logisch bij een gewapend conflict met Noord-Korea zijn duizenden doden te verwachten. Dus even kijken of daar buiten wellicht ook nog een oplossing is? Is wellicht niet onverstandig.

Ben wel bang dat militair ingrijpen uiteindelijk het toch gaat worden.
Eerder lieten ze weten dat de duizenden doden niet in de VS gaan vallen dus dat zal ze wel geen zak uitmaken.....
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:17:45 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172848135
quote:
6s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Eerder lieten ze weten dat de duizenden doden niet in de VS gaan vallen dus dat zal ze wel geen zak uitmaken.....
Blijkbaar wel anders zouden ze geen poging ondernemen om toch weer te gaan onderhandelen. Maar militair ingrijpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:18:02 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172849459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het gaat ook een beetje om de betrokken personen waar van er één zeker niet normaal is en wellicht mogelijk rare dingen gaat doen. En dat maakt het lastig. Of zoals Sun Tzu zegt ken je zelf en je vijand en je wint elke slag.

En wat er in het hoofd van de Noord-Koreaanse leider omgaat? Wie zal het zeggen.
Maar volgens mij is Kim juist een heel rationeel persoon en wordt daar alles volledig uitgedacht. Ik zeg niet dat het een goed persoon is, (integendeel, ik zou hem ook graag op zien rotten) maar al die verhalen die vaak hoort over dat hij familieleden enzo aan de honden voert, en andere gekken dingen komen allemaal van Zuid-Koreaanse satire websites.

Ik denk dat je meer bereikt door juist handel enzo open te stellen. Laat ze maar een super goedkoop lage lonen land worden, waar ze dan vervolgens zelf uit kunnen klimmen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172849552
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar volgens mij is Kim juist een heel rationeel persoon en wordt daar alles volledig uitgedacht. Ik zeg niet dat het een goed persoon is, (integendeel, ik zou hem ook graag op zien rotten) maar al die verhalen die vaak hoort over dat hij familieleden enzo aan de honden voert, en andere gekken dingen komen allemaal van Zuid-Koreaanse satire websites.
En de concentratiekampen zijn ook allemaal verzonnen natuurlijk :') Ik denk dat we slechts het puntje van de ijsberg weten van hoe dictatoriaal het land geregeerd wordt en hoe 99% van de bevolking daar onder lijdt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172849665
Niet heel lang geleden was een vaag vermoeden van het bezit van massavernietigingswapens nog genoeg om een flinke oorlog te beginnen. Nu zegt er een dictator doodleuk dat hij kernwapens heeft en de VS gaat slopen en nu is het een twijfelgevalletje.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 augustus 2017 @ 11:29:47 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172849713
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:28 schreef Jigzoz het volgende:
Niet heel lang geleden was een vaag vermoeden van het bezit van massavernietigingswapens nog genoeg om een flinke oorlog te beginnen. Nu zegt er een dictator doodleuk dat hij kernwapens heeft en de VS gaat slopen en nu is het een twijfelgevalletje.
Maar dat had ook met 9/11 te maken toch?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:52:25 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172850122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En de concentratiekampen zijn ook allemaal verzonnen natuurlijk :') Ik denk dat we slechts het puntje van de ijsberg weten van hoe dictatoriaal het land geregeerd wordt en hoe 99% van de bevolking daar onder lijdt.
Nee die kampen zijn vreselijk. Alleen daarom al zou kim een kogel moeten krijgen. Maar ik doelde meer over zijn rationaliteit. Ik bedoel, mensen in kampen stoppen is helaas juist een ijskoude rationele manier voor gratis arbeid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172850162
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee die kampen zijn vreselijk. Alleen daarom al zou kim een kogel moeten krijgen. Maar ik doelde meer over zijn rationaliteit. Ik bedoel, mensen in kampen stoppen is helaas juist een ijskoude rationele manier voor gratis arbeid.
Het is denk ik wel degelijk zo dat je daar opgepakt kunt worden voor openlijke kritiek jegens Kim en co. (zoals we nu ook in Turkije zien gebeuren). Het uitmoorden van hele families, dat valt te betwijfelen.. maar we hebben er nu eenmaal weinig zicht op en er komt ook nooit iets naar buiten van de erbarmelijke omstandigheden daar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:22 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172850205
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is denk ik wel degelijk zo dat je daar opgepakt kunt worden voor openlijke kritiek jegens Kim en co. (zoals we nu ook in Turkije zien gebeuren). Het uitmoorden van hele families, dat valt te betwijfelen.. maar we hebben er nu eenmaal weinig zicht op en er komt ook nooit iets naar buiten van de erbarmelijke omstandigheden daar.
Oh zeker. Ik denk dat er vreselijke dingen gebeuren. Maar ze gebeuren met een redenatie erachter. Niet omdat Kim met het schuim in zijn mond en wild zwaaiend allemaal gekke dingen loopt te doen. Ik denk dat ze dus ook niet zomaar even straks kernraketten naar alle uithoeken van de wereld sturen zodra ze het kunnen.

Ze hebben zelf aangegeven alleen kernraketten te willen hebben als afschrikmiddel en defensie. Ik denk dat je ze daar wel in kan geloven. Zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk. Maar het gaat me er meer omdat ik denk dat Kim niet schuimbekkend iedereen gaat beschieten opeens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:23:21 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172850808
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar volgens mij is Kim juist een heel rationeel persoon en wordt daar alles volledig uitgedacht. Ik zeg niet dat het een goed persoon is, (integendeel, ik zou hem ook graag op zien rotten) maar al die verhalen die vaak hoort over dat hij familieleden enzo aan de honden voert, en andere gekken dingen komen allemaal van Zuid-Koreaanse satire websites.

Ik denk dat je meer bereikt door juist handel enzo open te stellen. Laat ze maar een super goedkoop lage lonen land worden, waar ze dan vervolgens zelf uit kunnen klimmen.
Het is nu eigenlijk een geen loon land. De arbeidskrachten worden bijvoorbeeld ingezet om de FIFA stations te bouwen. En hun loon vloeit rechtstreeks in de staatskas van Noord-Korea en dan bijvoorbeeld naar defensie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:14:04 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172851876
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is nu eigenlijk een geen loon land. De arbeidskrachten worden bijvoorbeeld ingezet om de FIFA stations te bouwen. En hun loon vloeit rechtstreeks in de staatskas van Noord-Korea en dan bijvoorbeeld naar defensie.
Dat klopt. Maar daar zouden we dus iets aan kunnen veranderen. Volgens mij mag je noord-koreanen nu niet eens betalen want je mag geen zaken doen met het land. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172852379
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat er goed gekeken moet worden wat een NK met kernwapens nou echt betekend. Volgens mij veranderd er niet zo heel veel namelijk. Seoul kon altijd al platgelegd worden met normale wapens, en dat is ook nooit succesvol als drukmiddel gebruikt. Het enige waar je bang voor moet zijn is dat andere landen gaan zeggen, hey wij willen ook kernwapens.
Het probleem van een Noord-Korea met kernwapens die ook Amerika kunnen bereiken, is dat Noord-Korea de VS kan dwingen om te kiezen tussen hun eigen burgers, en Zuid-Korea. Zuid-Korea zal dus waarschijnlijk alleen staan.

Niets houdt Noord-Korea dan tegen om hun verkregen dominante positie ten opzichte van Zuid-Korea uit te buiten, en hun droom om Korea te herenigen werkelijkheid te maken.

Zuid-Korea wil dat ten kosten van alles voorkomen, en zal dus kernwapens moeten ontwikkelen voordat Noord-Korea de VS kan aanvallen. De kans is groot dat de rest van het oosten zal volgen.

Het maakt van het oosten een enorm complex explosief, wat bij een hele kleine misstap kan ontploffen. Zelfs in het scenario geschets hierboven kunnen er alternatieve keuzes gemaakt worden (i.e. Zuid-Korea ontwikkelt geen kernwapens, Noord-Korea gaat bluffen met de gedachten dat Amerika geen miljoenen Amerikanen gaat opofferen, maar Amerika laat Zuid-Korea niet vallen) wat een nucleare oorlog tot gevolg kan hebben.

En als je daar iets tegen wilt doen, moet je dat nu doen. Anders moet je accepteren dat het oosten vanaf dat moment voor altijd een groot explosief wordt.

Het is een keuze die geen enkele Amerikaanse president tot dusver heeft durven maken. Het is keuze zonder een goede optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Paganitzu op 02-08-2017 14:10:49 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')