abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 8 juli 2017 @ 11:57:12 #26
76 Dennism
Angel of Death
pi_172264621
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.

De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.

Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.

In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.

De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.

Volgende week een gesprek met iemand van de OR.

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
Of je nu een desktop voorziet van de klant specifieke image en deze plaatst of dat je een telefoon / tablet prepareert met klant specifieke apps / MDM lijkt me beide eigenlijk prima bij "IT support" of "Werkplek beheer" passen (hoe je de afdeling noemt binnen jullie bedrijf). Ik verwacht niet dat mobiele apparaten specifiek onder een functie omschrijving zouden moeten beschreven worden of dat je anders dit werk kan weigeren.

Werkplek beheer veranderd nu eenmaal waarmee ook de functie van werkplek beheerder meeveranderd, waar het 20 jaar geleden bijna allemaal Fat client waren, zie je nu in de regel veel meer Thinclients / laptops / tablets dan Fat clients. Een tablet of een telefoon is tegenwoordig ook vaak gewoon een "werkplek" en dit zal in de toekomst alleen maar verder doorzetten tenzij er iets zeer vreemds gebeurt.

Dat jij deze veranderingen mee maakt op de werkvloer is dan naar mijn mening ook volledig logisch. Ik zie dat bij veel klanten / relaties gebeuren.
I was the nightmare that kept them awake at night.
pi_172265039
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.

De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.

Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.

In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.

De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.

Volgende week een gesprek met iemand van de OR.

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
Als je niet inziet dat tablets en smartphones de werkplekken zijn (van de toekomst) moet je misschien opzoek naar een andere baan.

Zelftest: Microsoft Surface werkplek of tablet?
pi_172265105
En dan past men je taakomschrijving aan. En dan?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_172266151
registreer om deze reclame te verbergen
Stel dat simkaarten plaatsen wél jouw werk was maar dat met de jaren steeds meer toestellen een ingebouwde, niet verwijderaars simkaart kregen. Zou je dan ook klagen dat telefoons uitleveren zonder een kaartje te plaatsen niet in je taakomschrijving staat?
pi_172266569
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.

De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.

Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.

In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.

De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.

Volgende week een gesprek met iemand van de OR.

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De toekomst is nou eenmaal mobiel. Ben blij dat je dit mag doen. Als je ooit solliciteert en je hebt geen ervaring hiermee, dan ben je hopeloos ouderwets. Fijn toch ook dat je de scholing hebt gehad?
pi_172268472
Soortgelijk werk, dus. Geen reden tot klagen, tenzij er structureel voor overgewerkt moet worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172269658
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 14:27 schreef baskick het volgende:
Soortgelijk werk, dus. Geen reden tot klagen, tenzij er structureel voor overgewerkt moet worden.
en tenzij de opgeheven afdelingen allemaal in een hogere loonschaal zaten voor die taken..
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_172269782
Niet klagen, studeren (ms certificaten oid halen) en doorstromen naar server/netwerkbeheer.
.
pi_172271876
Vraag je werkgever of hij je oude functie wil opwaarderen met al die taken die je erbij hebt gekregen (op papier) als dat gebeurt is vraag je of ze deze nieuwe functie een bijpassende hogere beloning willen geven.

Succes gewenst!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_172278222
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 16:27 schreef geevee het volgende:
een bijpassende hogere beloning
De vraag is of dat een bijpassende beloning ook gelijk een hogere beloning is.

Ik lees alleen dat TS andere en meer verschillende dingen moet doen dan toen hij begon en nergens dat hij daadwerkelijk meer werk in totaal moet doen.
En de vraag is of hij nu echt ander werk doet of dat het werk gewoon geëvolueerd is.

Waarom heeft TS hier eigenlijk een probleem mee?
Heeft hij 5 jaar geleden een trucje geleerd en kan hij nu niets nieuws aan?
ICT is nu eenmaal veranderlijk.
Vroeger waren smartphones bijzonder, alleen voor de bobo's en werd het ondersteund door een speciale afdeling. Nu zijn ze gemeengoed en komt het bij de gewone ICT terecht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172278329
Dus je vindt het werk wel leuk, maar je mist de waardering?

Edit :als het in overleg was gegaan /je inspraak had gehad over het toevoegen van deze taken, dan vond je het wel oké?

(om even de boel scherp te krijgen waar nu precies je onvrede ligt)
Somebody that I used to know
pi_172279891
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:08 schreef Peter het volgende:

[..]

en tenzij de opgeheven afdelingen allemaal in een hogere loonschaal zaten voor die taken..
Als die voormalige werknemers hoger ingeschaald waren, hoeft dat niet automatisch voor TS ook zo te zijn. Wellicht deden die mensen coorheen ook andere werkzaamheden die nu niet bij TS liggen. Ik vermoed zomaar dat het niveau en verantwoordelijkheid gelijk liggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172280546
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Als die voormalige werknemers hoger ingeschaald waren, hoeft dat niet automatisch voor TS ook zo te zijn. Wellicht deden die mensen coorheen ook andere werkzaamheden die nu niet bij TS liggen. Ik vermoed zomaar dat het niveau en verantwoordelijkheid gelijk liggen.
daarom ' voor die taken' ;)
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_172284129
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:11 schreef Peter het volgende:

[..]

daarom ' voor die taken' ;)
Een taak kan natuurlijk ook in "prijs" dalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172341402
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.
Dus eigenlijk heb je een oorspronkelijke functieomschrijving die <1 FTE behelst? Succes daarmee dan, zeker als je het net zo communiceert als je hier doet.
quote:
Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De waardering/tegenprestatie komt toch elke maand binnen op je rekening?
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
Dus je vindt het werk wel leuk, maar je mist de waardering?
De waardering komt toch elke maand binnen op je rekening?
pi_172347116
TS is een zeikerd.

IT is een dynamische wereld die overeind word gehouden door veranderingen en innovaties.
pi_172348905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:34 schreef Deshain het volgende:

[..]

De waardering/tegenprestatie komt toch elke maand binnen op je rekening?

[..]

De waardering komt toch elke maand binnen op je rekening?
Waardering is voor mij meer dan een zak geld.
Somebody that I used to know
pi_172349874
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waardering is voor mij meer dan een zak geld.
Als je meer verwacht te krijgen zonder daar iets extra tegenover te zetten dan je contractueel overeengekomen bent zal je teleurgesteld worden door 99,9999% van de werkgevers.

Het is vooral een zaak van geven en nemen natuurlijk, als jij niet moeilijk doet is je werkgever ook direct een stuk flexibeler. Iets zegt mij dat TS zo flexibel als een loden deur is dus verwacht ook weinig respons in dit topic over de afloop.
pi_172358071
"pas je zelf aan of sterf uit". Ik zou het omarmen als ik nieuwe dingen zou mogen doen.

Maar goed TS zou wel graag alles bij het oude houden. 800 op kantoor, pakkie pleur, 930 even lekker schijten, 1030 appeltje. 1200 lunch in de kantine. 2 sneedjes bruin met kaas + fitfit. Om 1400 euro een stuk koek en om 1600 nog een stukje fruit wat moeders de vrouw heeft meegegeven en ja, om 1630 snel het autootje in
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:59:05 #45
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_172361082
Welkom in de IT. Wat nu je job is zal ws in 5 jaar tijd niet meer je job zijn. Get used to it.

Het is al gezegd, maar voor jou 10 anderen. Werkzaamheden zijn vergelijkbaar en als de werkdruk niet substantieel te hoog is, heb je niets te klagen. Dus, klagen, of bepaalde dingen niet meer willen doen, dat leidt alleen maar tot een slecht imago binnen het bedrijf met alle nadelen van dien.

In de IT is het vrij simpel: Of je omarmt de verandering, of je wordt uitgerangeerd.
Dus, of niet klagen of je gaat jezelf voorbereiden op ander werk wat je wel leuk lijkt. Maar ook dat werk zal op den duur veranderen. En mogelijk betekent het wel een switch van wwerkgever.

In de IT wordt veel flexibiliteit verwacht. Deal with it, of zoek werk in iets heel anders.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_172361399
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De werkzaamheden liggen je niet, maar je vindt ze wel leuk? :?
You have to be very clean to get really dirty
  woensdag 12 juli 2017 @ 13:27:44 #47
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172362651
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.

De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172376809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.

De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
Precies.

Dank iedereen voor alle reacties. Heb een open en transparante gesprek gehad met de leiding. en wij zijn tot een "overeenkomst" gekomen. Het werk is veranderd en daar kom ik niet meer weg. Er is meer duidelijkheid gekomen over wat er allemaal gaat komen en ben er tevreden over. Excuses maar wil niet teveel in detail treden.
pi_172380927
Zeikerd, ga gewoon werken gast.
There are only 151 Pokémon.
pi_172380938
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.

De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
dat is bij alle ict helpdesk ondersteuning. Of het desktops, vms of mobile is maakt geen klap uit.
There are only 151 Pokémon.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')