abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172207273
registreer om deze reclame te verbergen
Zonder in details te treden. De jaren die voorbij zijn gegaan is er steeds meer werk van andere afdelingen naar mijn afdeling gegaan. Door reorganisaties etc zijn afdeling uitgekleed en verhuist. Iemand moest het werk doen en hebben ze het bij mijn afdeling gegooid. Iedereen is dat maar gaan accepteren en nu zijn we 4 jaar verder.

Nu wil ik binnenkort een gesprek voeren met de leiding en aangeven dat ik verder wil gaan met de werkzaamheden die ik 5 jaar geleden deed, en dat ik al het nieuwe niet meer ga doen.

Kort gezegd. Mijn functie is enorm uitgebreid, maar op papier staat het heel anders. Wat kan ik het beste doen? Ik kan mijn werkzaamheden gewoon uitvoeren, alleen al dat nieuwe werk laat ik liggen.
pi_172207293
Ben je met het extra werk ook meer gaan verdienen?
  donderdag 6 juli 2017 @ 06:52:51 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_172207296
Ben jij eindverantwoordelijke? Dus de manager?
Waarom ga je nu het gesprek pas aan?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_172207309
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 06:52 schreef Roofmate77 het volgende:
Ben je met het extra werk ook meer gaan verdienen?
Ik ben een werknemer van een afdeling, en ben in de jaren niets extra gaan verdienen aan deze nieuwe werkzaamheden. Wel ben ik elk jaar zoals in de Cao staat een periodiek omhooggegaan.

Ik zit ook bijna max in mijn schaal. Ze zouden mij dan een nieuwe schaal moeten aanbieden denk ik. Maar zie ik wel.

De afdeling bestaat uit 15 man en iedereen is dat werk gaan accepteren en uitvoeren. Sommige collega's vinden het prima en houden hun mond. Er wordt niet over gesproken. Of je krijgt een reactie als: hoort er bij, ga werken. Dat heeft mij weerhouden. De steun van andere collega's is er niet.

Ben ook van plan gesprekken te voeren met de OR en HR. Hoe dit zit. Vertrouw het niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door cb2013 op 06-07-2017 07:06:07 ]
pi_172207349
Als het werk op hetzelfde niveau ligt als de functiebeschrijving, zou ik niet weten wat je zou kunnen eisen. Als de werkdruk te hoog is geworden kan je dat bespreekbaar maken, maar dan lijken andere maatregelen aan de orde dan het gaan uitvoeren van minder verschillende taken. Het management kan dan kijken of er voldoende medewerkers zijn voor de hoeveelheid werk, dan wel kijken of de werkzaamheden efficiënter kunnen worden gedaan.
Een + voor: Jamm Beach, h2i Isolatie, bringmann advocaten, Van Tongeren shipping, Jobmaniac, Lab services, Tilli kassa, ABV Consultancy
  donderdag 6 juli 2017 @ 07:36:48 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172207456
Maar wat is nou het probleem?

Je wordt toch betaald om (bijv.) 40 uur te werken? Of moet je ook overwerken?
If it floats, flies, or fucks, it is cheaper to rent it.
pi_172207477
registreer om deze reclame te verbergen
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren. Morgen de wc schoonmaken?

De werkzaamheden zijn veranderd en wil terug gaan naar een andere takenpakket ipv al die uitbreidingen.
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 07:44:46 #8
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172207506
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen,
Kan je niet beter dát bespreekbaar maken? Je werkgever is er ook bij gebaat dat mensen met de juiste skills op de juiste taken zitten.

Botweg zeggen dat je terug wil naar de situatie van 5 jaar geleden gaat je niet helpen.
So we just called him Fred
pi_172207554
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren. Morgen de wc schoonmaken?

De werkzaamheden zijn veranderd en wil terug gaan naar een andere takenpakket ipv al die uitbreidingen.
Ja, de organisatie verandert vast graag weer terug omdat jij het nu ineens op je heupen krijgt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_172207634
Of het helpt weet ik niet maar het lijkt mij dat je best een keer kan uitleggen dat je indertijd voor een ander soort baan hebt gekozen dan je nu uitvoert. Mogelijk doen ze er iets mee maar misschien krijg je als antwoord dat er voor jou tien anderen zijn.

In ieder geval weet je dan weer waar je staat. Ik kan me levendig voorstellen dat je voor je oorspronkelijke takenpakket wilt gaan en niet voor al die meuk eromheen. Aan de andere kant kan je daar ook weer uitdagingen in zoeken. Succes met je zoektocht naar meer werkplezier.
pi_172207788
Als je vindt dat je te weinig betaald krijgt, kan functiewaardering ook een optie zijn. Dan kijken ze wat je /iedereen doet en hangen ze daar een nieuw functienaampje en dito salaris aan.

Maar als je al niet leuk vind dat je andere werkzaamheden hebt gekregen, dan moet je dat aankaarten.
Edit : maak er een gezamenlijk probleem van en vraag hoe jullie het samen kunnen oplossen. Is een vriendelijke en uitnodigende insteek. Misschien kan je naar een andere plek in de organisatie waar jouw oorspronkelijke taken liggen. Tenzij je hele werk is getransformeerd en je oorspronkelijke baan niet meer bestaat (bijvoorbeeld door robotisering). Misschien moet je dan bekijken bij wat voor bedrijf dat er nog wel is.
Bijscholen kan overigens ook nog een optie zijn. In ieder geval : geef hen de kans om met je mee te denken, want jullie zijn beiden niet gebaat bij deze situatie.

[ Bericht 49% gewijzigd door Postbus100 op 06-07-2017 08:21:41 ]
pi_172207858
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren. Morgen de wc schoonmaken?

De werkzaamheden zijn veranderd en wil terug gaan naar een andere takenpakket ipv al die uitbreidingen.
Maar om dat pas na 4 of 5 jaar te gaan bespreken is ook een beetje vreemd.
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_172207873
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:21 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Maar om dat pas na 4 of 5 jaar te gaan bespreken is ook een beetje vreemd.
Nooit een reden om dan maar je mond dicht te houden. TS heeft het nog een tijd een kans gegeven, maar nu is blijkbaar de maat vol.
pi_172208319
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nooit een reden om dan maar je mond dicht te houden. TS heeft het nog een tijd een kans gegeven, maar nu is blijkbaar de maat vol.
Vast, maar na 4 jaar stilzwijgend accepteren zal werkgever het niet waarderen als TS aangeeft daar per direct en volledig mee te (willen) stoppen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 6 juli 2017 @ 10:05:05 #15
3542 Gia
User under construction
pi_172209382
Maar als het bijvoorbeeld administratief werk is, en je krijgt er meer soorten administratief werk bij, dan blijft het toch gewoon administratief werk. Bijvoorbeeld: Je voert de hele dag adreswijzigingen in en moet er dan ook echtscheidingen en huwelijken bij gaan invoeren.

Of stel: je werkt bij de gemeente en moet vooral ID en paspoortaanvragen doen, en je krijgt er dan de taak bij dat je ook de registratie van honden moet doen, overlijden e.d., dan blijft het toch loketwerk!

Wat ik wel kan begrijpen als het in de lijn ligt van een verpleegkundige die ook de was op moet ruimen of de vloer van een ziekenzaal moet dweilen.

Is een beetje lastig oordelen of iets normaal/acceptabel is of niet, als je niet echt weet waar het om gaat.
pi_172215079
Als dit extra werk er bij kan zonder overuren te maken dan had je vroeger echt een luizenleventje.

Als je besluit dit aan te kaarten bij je werkgever heb ik 1 tip voor je: Zeg het vriendelijk, op rustige toon en zorg voor voldoende argumenten.
pi_172215288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Vast, maar na 4 jaar stilzwijgend accepteren zal werkgever het niet waarderen als TS aangeeft daar per direct en volledig mee te (willen) stoppen.
Ja, hij moet het inderdaad wel een beetje tactisch brengen.
pi_172216504
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, de organisatie verandert vast graag weer terug omdat jij het nu ineens op je heupen krijgt.
En als je gepiepeld wordt met taken die niet in je taakbeschrijving en dus arbeidsovereenkomst staan, en daar niet meteen iets van zegt, verlies je het recht om er ooit nog over te praten.

Zo werkt dat. Iedereen kent die wet.

Maar ja, de werkgever zal vast wel moeilijk gaan doen, in plaats van blij zijn dat ze het zo 4 jaar op hebben kunnen lossen. Aard van het beestje.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172216586
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:05 schreef Gia het volgende:
Maar als het bijvoorbeeld administratief werk is, en je krijgt er meer soorten administratief werk bij, dan blijft het toch gewoon administratief werk. Bijvoorbeeld: Je voert de hele dag adreswijzigingen in en moet er dan ook echtscheidingen en huwelijken bij gaan invoeren.

Of stel: je werkt bij de gemeente en moet vooral ID en paspoortaanvragen doen, en je krijgt er dan de taak bij dat je ook de registratie van honden moet doen, overlijden e.d., dan blijft het toch loketwerk!

Wat ik wel kan begrijpen als het in de lijn ligt van een verpleegkundige die ook de was op moet ruimen of de vloer van een ziekenzaal moet dweilen.

Is een beetje lastig oordelen of iets normaal/acceptabel is of niet, als je niet echt weet waar het om gaat.
Als dat administratieve werk van een andere orde is (bv erg vertrouwelijk spul, waar het eerst simpele data-entry was) dan lijkt me dat ook wel een verandering in de functieomschrijving (met bijbehorende verandering in beloning) waard.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172216929
Aankaarten bij de OR en HR, eventueel vragen om nieuwe functiebeschrijvingen en deze laten wegen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172218051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Als dat administratieve werk van een andere orde is (bv erg vertrouwelijk spul, waar het eerst simpele data-entry was) dan lijkt me dat ook wel een verandering in de functieomschrijving (met bijbehorende verandering in beloning) waard.
Want data entry van vertrouwelijke gegevens zou meer moeten betalen dan simpele data entry?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172218271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Want data entry van vertrouwelijke gegevens zou meer moeten betalen dan simpele data entry?
Als er bv een WFT-certificaat (wet financieel toezicht) voor nodig is, wat tegenwoordig toch al snel het geval is wanneer het om klantgegevens mbt een financieel product gaat, dan ja.

Wanneer de selectie-criteria strenger / zwaarder worden (en dat lijkt me het geval naarmate de vertrouwelijkheid van de gegevens toeneemt) lijkt mij dat een goede reden voor een hogere vergoeding. Niet de enige reden, er zijn natuurlijk genoeg andere factoren die de vergoeding bepalen, maar wel een belangrijke ja.

Maar goed .. Als zoals in Gia's voorbeeld (en de post die ik oorspronkelijk quotte) daar niet zoveel in verandert, zou ik 'een toegenomen werklast' een goede reden vinden voor een hogere vergoeding.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172218386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Als er bv een WFT-certificaat (wet financieel toezicht) voor nodig is, wat tegenwoordig toch al snel het geval is wanneer het om klantgegevens mbt een financieel product gaat, dan ja.

Wanneer de selectie-criteria strenger / zwaarder worden (en dat lijkt me het geval naarmate de vertrouwelijkheid van de gegevens toeneemt) lijkt mij dat een goede reden voor een hogere vergoeding. Niet de enige reden, er zijn natuurlijk genoeg andere factoren die de vergoeding bepalen, maar wel een belangrijke ja.

Maar goed .. Als zoals in Gia's voorbeeld (en de post die ik oorspronkelijk quotte) daar niet zoveel in verandert, zou ik 'een toegenomen werklast' een goede reden vinden voor een hogere vergoeding.
Bron dat WFT Basis nodig is voor invoer van gegevens binnen de branche? Ik lees niets over een toegenomen werklast; ik neem even aan dat hij niet al 4 jaar structureel overwerkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172263271
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.

De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.

Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.

In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.

De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.

Volgende week een gesprek met iemand van de OR.

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door cb2013 op 08-07-2017 11:02:10 ]
  zaterdag 8 juli 2017 @ 11:12:12 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172263612
Je beseft je wel dat er voor jou nog 10 anderen zijn? Nu je wat dieper ingaat op je klacht denk ik dat je gewoon een zeur bent. Of je een client configureerd of een tablet, dat is geen verzwaring van je functie.
Het zou anders zijn als je opeens verantwoordelijk werd voor het serverbeheer of iets dergelijks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 11:57:12 #26
76 Dennism
Angel of Death
pi_172264621
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.

De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.

Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.

In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.

De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.

Volgende week een gesprek met iemand van de OR.

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
Of je nu een desktop voorziet van de klant specifieke image en deze plaatst of dat je een telefoon / tablet prepareert met klant specifieke apps / MDM lijkt me beide eigenlijk prima bij "IT support" of "Werkplek beheer" passen (hoe je de afdeling noemt binnen jullie bedrijf). Ik verwacht niet dat mobiele apparaten specifiek onder een functie omschrijving zouden moeten beschreven worden of dat je anders dit werk kan weigeren.

Werkplek beheer veranderd nu eenmaal waarmee ook de functie van werkplek beheerder meeveranderd, waar het 20 jaar geleden bijna allemaal Fat client waren, zie je nu in de regel veel meer Thinclients / laptops / tablets dan Fat clients. Een tablet of een telefoon is tegenwoordig ook vaak gewoon een "werkplek" en dit zal in de toekomst alleen maar verder doorzetten tenzij er iets zeer vreemds gebeurt.

Dat jij deze veranderingen mee maakt op de werkvloer is dan naar mijn mening ook volledig logisch. Ik zie dat bij veel klanten / relaties gebeuren.
I was the nightmare that kept them awake at night.
pi_172265039
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.

De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.

Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.

In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.

De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.

Volgende week een gesprek met iemand van de OR.

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
Als je niet inziet dat tablets en smartphones de werkplekken zijn (van de toekomst) moet je misschien opzoek naar een andere baan.

Zelftest: Microsoft Surface werkplek of tablet?
pi_172265105
En dan past men je taakomschrijving aan. En dan?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_172266151
Stel dat simkaarten plaatsen wél jouw werk was maar dat met de jaren steeds meer toestellen een ingebouwde, niet verwijderaars simkaart kregen. Zou je dan ook klagen dat telefoons uitleveren zonder een kaartje te plaatsen niet in je taakomschrijving staat?
pi_172266569
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.

De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.

Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.

In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.

De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.

Volgende week een gesprek met iemand van de OR.

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De toekomst is nou eenmaal mobiel. Ben blij dat je dit mag doen. Als je ooit solliciteert en je hebt geen ervaring hiermee, dan ben je hopeloos ouderwets. Fijn toch ook dat je de scholing hebt gehad?
pi_172268472
Soortgelijk werk, dus. Geen reden tot klagen, tenzij er structureel voor overgewerkt moet worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172269658
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 14:27 schreef baskick het volgende:
Soortgelijk werk, dus. Geen reden tot klagen, tenzij er structureel voor overgewerkt moet worden.
en tenzij de opgeheven afdelingen allemaal in een hogere loonschaal zaten voor die taken..
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_172269782
Niet klagen, studeren (ms certificaten oid halen) en doorstromen naar server/netwerkbeheer.
.
pi_172271876
Vraag je werkgever of hij je oude functie wil opwaarderen met al die taken die je erbij hebt gekregen (op papier) als dat gebeurt is vraag je of ze deze nieuwe functie een bijpassende hogere beloning willen geven.

Succes gewenst!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_172278222
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 16:27 schreef geevee het volgende:
een bijpassende hogere beloning
De vraag is of dat een bijpassende beloning ook gelijk een hogere beloning is.

Ik lees alleen dat TS andere en meer verschillende dingen moet doen dan toen hij begon en nergens dat hij daadwerkelijk meer werk in totaal moet doen.
En de vraag is of hij nu echt ander werk doet of dat het werk gewoon geëvolueerd is.

Waarom heeft TS hier eigenlijk een probleem mee?
Heeft hij 5 jaar geleden een trucje geleerd en kan hij nu niets nieuws aan?
ICT is nu eenmaal veranderlijk.
Vroeger waren smartphones bijzonder, alleen voor de bobo's en werd het ondersteund door een speciale afdeling. Nu zijn ze gemeengoed en komt het bij de gewone ICT terecht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172278329
Dus je vindt het werk wel leuk, maar je mist de waardering?

Edit :als het in overleg was gegaan /je inspraak had gehad over het toevoegen van deze taken, dan vond je het wel oké?

(om even de boel scherp te krijgen waar nu precies je onvrede ligt)
pi_172279891
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 15:08 schreef Peter het volgende:

[..]

en tenzij de opgeheven afdelingen allemaal in een hogere loonschaal zaten voor die taken..
Als die voormalige werknemers hoger ingeschaald waren, hoeft dat niet automatisch voor TS ook zo te zijn. Wellicht deden die mensen coorheen ook andere werkzaamheden die nu niet bij TS liggen. Ik vermoed zomaar dat het niveau en verantwoordelijkheid gelijk liggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172280546
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 21:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Als die voormalige werknemers hoger ingeschaald waren, hoeft dat niet automatisch voor TS ook zo te zijn. Wellicht deden die mensen coorheen ook andere werkzaamheden die nu niet bij TS liggen. Ik vermoed zomaar dat het niveau en verantwoordelijkheid gelijk liggen.
daarom ' voor die taken' ;)
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_172284129
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:11 schreef Peter het volgende:

[..]

daarom ' voor die taken' ;)
Een taak kan natuurlijk ook in "prijs" dalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172341402
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.

Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.
Dus eigenlijk heb je een oorspronkelijke functieomschrijving die <1 FTE behelst? Succes daarmee dan, zeker als je het net zo communiceert als je hier doet.
quote:
Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De waardering/tegenprestatie komt toch elke maand binnen op je rekening?
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
Dus je vindt het werk wel leuk, maar je mist de waardering?
De waardering komt toch elke maand binnen op je rekening?
pi_172347116
TS is een zeikerd.

IT is een dynamische wereld die overeind word gehouden door veranderingen en innovaties.
pi_172348905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:34 schreef Deshain het volgende:

[..]

De waardering/tegenprestatie komt toch elke maand binnen op je rekening?

[..]

De waardering komt toch elke maand binnen op je rekening?
Waardering is voor mij meer dan een zak geld.
pi_172349874
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waardering is voor mij meer dan een zak geld.
Als je meer verwacht te krijgen zonder daar iets extra tegenover te zetten dan je contractueel overeengekomen bent zal je teleurgesteld worden door 99,9999% van de werkgevers.

Het is vooral een zaak van geven en nemen natuurlijk, als jij niet moeilijk doet is je werkgever ook direct een stuk flexibeler. Iets zegt mij dat TS zo flexibel als een loden deur is dus verwacht ook weinig respons in dit topic over de afloop.
pi_172358071
"pas je zelf aan of sterf uit". Ik zou het omarmen als ik nieuwe dingen zou mogen doen.

Maar goed TS zou wel graag alles bij het oude houden. 800 op kantoor, pakkie pleur, 930 even lekker schijten, 1030 appeltje. 1200 lunch in de kantine. 2 sneedjes bruin met kaas + fitfit. Om 1400 euro een stuk koek en om 1600 nog een stukje fruit wat moeders de vrouw heeft meegegeven en ja, om 1630 snel het autootje in
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:59:05 #45
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_172361082
Welkom in de IT. Wat nu je job is zal ws in 5 jaar tijd niet meer je job zijn. Get used to it.

Het is al gezegd, maar voor jou 10 anderen. Werkzaamheden zijn vergelijkbaar en als de werkdruk niet substantieel te hoog is, heb je niets te klagen. Dus, klagen, of bepaalde dingen niet meer willen doen, dat leidt alleen maar tot een slecht imago binnen het bedrijf met alle nadelen van dien.

In de IT is het vrij simpel: Of je omarmt de verandering, of je wordt uitgerangeerd.
Dus, of niet klagen of je gaat jezelf voorbereiden op ander werk wat je wel leuk lijkt. Maar ook dat werk zal op den duur veranderen. En mogelijk betekent het wel een switch van wwerkgever.

In de IT wordt veel flexibiliteit verwacht. Deal with it, of zoek werk in iets heel anders.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_172361399
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:

Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De werkzaamheden liggen je niet, maar je vindt ze wel leuk? :?
You have to be very clean to get really dirty
  woensdag 12 juli 2017 @ 13:27:44 #47
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172362651
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.

De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172376809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.

De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
Precies.

Dank iedereen voor alle reacties. Heb een open en transparante gesprek gehad met de leiding. en wij zijn tot een "overeenkomst" gekomen. Het werk is veranderd en daar kom ik niet meer weg. Er is meer duidelijkheid gekomen over wat er allemaal gaat komen en ben er tevreden over. Excuses maar wil niet teveel in detail treden.
pi_172380927
Zeikerd, ga gewoon werken gast.
There are only 151 Pokémon.
pi_172380938
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.

De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
dat is bij alle ict helpdesk ondersteuning. Of het desktops, vms of mobile is maakt geen klap uit.
There are only 151 Pokémon.
pi_172385343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:12 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Precies.

Dank iedereen voor alle reacties. Heb een open en transparante gesprek gehad met de leiding. en wij zijn tot een "overeenkomst" gekomen. Het werk is veranderd en daar kom ik niet meer weg. Er is meer duidelijkheid gekomen over wat er allemaal gaat komen en ben er tevreden over. Excuses maar wil niet teveel in detail treden.
^O^
pi_172386030
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:31 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat is bij alle ict helpdesk ondersteuning. Of het desktops, vms of mobile is maakt geen klap uit.
Dat is dus precies waarom alle mensen die in de support/helpdesk werken zo'n idioot verbitterde houding krijgen. Want ze krijgen alleen stank voor dank, en ze moeten de hele dag frustraties wegstoppen van domme gebruikers die weer een nieuwe manier vinden om dingen stuk te maken. En die gebruikers willen natuurlijk alles NU opgelost hebben en niet achteraan in de rij aansluiten.

Ik vind dat dat soort mensen dan op zijn minst een bedankje van hun leidinggevende verdienen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')