Ik ben een werknemer van een afdeling, en ben in de jaren niets extra gaan verdienen aan deze nieuwe werkzaamheden. Wel ben ik elk jaar zoals in de Cao staat een periodiek omhooggegaan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 06:52 schreef Roofmate77 het volgende:
Ben je met het extra werk ook meer gaan verdienen?
Kan je niet beter dát bespreekbaar maken? Je werkgever is er ook bij gebaat dat mensen met de juiste skills op de juiste taken zitten.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen,
Ja, de organisatie verandert vast graag weer terug omdat jij het nu ineens op je heupen krijgt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren. Morgen de wc schoonmaken?
De werkzaamheden zijn veranderd en wil terug gaan naar een andere takenpakket ipv al die uitbreidingen.
Maar om dat pas na 4 of 5 jaar te gaan bespreken is ook een beetje vreemd.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren. Morgen de wc schoonmaken?
De werkzaamheden zijn veranderd en wil terug gaan naar een andere takenpakket ipv al die uitbreidingen.
Nooit een reden om dan maar je mond dicht te houden. TS heeft het nog een tijd een kans gegeven, maar nu is blijkbaar de maat vol.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:21 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar om dat pas na 4 of 5 jaar te gaan bespreken is ook een beetje vreemd.
Vast, maar na 4 jaar stilzwijgend accepteren zal werkgever het niet waarderen als TS aangeeft daar per direct en volledig mee te (willen) stoppen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nooit een reden om dan maar je mond dicht te houden. TS heeft het nog een tijd een kans gegeven, maar nu is blijkbaar de maat vol.
Ja, hij moet het inderdaad wel een beetje tactisch brengen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Vast, maar na 4 jaar stilzwijgend accepteren zal werkgever het niet waarderen als TS aangeeft daar per direct en volledig mee te (willen) stoppen.
En als je gepiepeld wordt met taken die niet in je taakbeschrijving en dus arbeidsovereenkomst staan, en daar niet meteen iets van zegt, verlies je het recht om er ooit nog over te praten.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, de organisatie verandert vast graag weer terug omdat jij het nu ineens op je heupen krijgt.
Als dat administratieve werk van een andere orde is (bv erg vertrouwelijk spul, waar het eerst simpele data-entry was) dan lijkt me dat ook wel een verandering in de functieomschrijving (met bijbehorende verandering in beloning) waard.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:05 schreef Gia het volgende:
Maar als het bijvoorbeeld administratief werk is, en je krijgt er meer soorten administratief werk bij, dan blijft het toch gewoon administratief werk. Bijvoorbeeld: Je voert de hele dag adreswijzigingen in en moet er dan ook echtscheidingen en huwelijken bij gaan invoeren.
Of stel: je werkt bij de gemeente en moet vooral ID en paspoortaanvragen doen, en je krijgt er dan de taak bij dat je ook de registratie van honden moet doen, overlijden e.d., dan blijft het toch loketwerk!
Wat ik wel kan begrijpen als het in de lijn ligt van een verpleegkundige die ook de was op moet ruimen of de vloer van een ziekenzaal moet dweilen.
Is een beetje lastig oordelen of iets normaal/acceptabel is of niet, als je niet echt weet waar het om gaat.
Want data entry van vertrouwelijke gegevens zou meer moeten betalen dan simpele data entry?quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Als dat administratieve werk van een andere orde is (bv erg vertrouwelijk spul, waar het eerst simpele data-entry was) dan lijkt me dat ook wel een verandering in de functieomschrijving (met bijbehorende verandering in beloning) waard.
Als er bv een WFT-certificaat (wet financieel toezicht) voor nodig is, wat tegenwoordig toch al snel het geval is wanneer het om klantgegevens mbt een financieel product gaat, dan ja.quote:Op donderdag 6 juli 2017 16:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Want data entry van vertrouwelijke gegevens zou meer moeten betalen dan simpele data entry?
Bron dat WFT Basis nodig is voor invoer van gegevens binnen de branche? Ik lees niets over een toegenomen werklast; ik neem even aan dat hij niet al 4 jaar structureel overwerkt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 16:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Als er bv een WFT-certificaat (wet financieel toezicht) voor nodig is, wat tegenwoordig toch al snel het geval is wanneer het om klantgegevens mbt een financieel product gaat, dan ja.
Wanneer de selectie-criteria strenger / zwaarder worden (en dat lijkt me het geval naarmate de vertrouwelijkheid van de gegevens toeneemt) lijkt mij dat een goede reden voor een hogere vergoeding. Niet de enige reden, er zijn natuurlijk genoeg andere factoren die de vergoeding bepalen, maar wel een belangrijke ja.
Maar goed .. Als zoals in Gia's voorbeeld (en de post die ik oorspronkelijk quotte) daar niet zoveel in verandert, zou ik 'een toegenomen werklast' een goede reden vinden voor een hogere vergoeding.
Of je nu een desktop voorziet van de klant specifieke image en deze plaatst of dat je een telefoon / tablet prepareert met klant specifieke apps / MDM lijkt me beide eigenlijk prima bij "IT support" of "Werkplek beheer" passen (hoe je de afdeling noemt binnen jullie bedrijf). Ik verwacht niet dat mobiele apparaten specifiek onder een functie omschrijving zouden moeten beschreven worden of dat je anders dit werk kan weigeren.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.
De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.
Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.
In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.
Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.
De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.
Volgende week een gesprek met iemand van de OR.
Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
Als je niet inziet dat tablets en smartphones de werkplekken zijn (van de toekomst) moet je misschien opzoek naar een andere baan.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.
De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.
Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.
In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.
Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.
De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.
Volgende week een gesprek met iemand van de OR.
Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De toekomst is nou eenmaal mobiel. Ben blij dat je dit mag doen. Als je ooit solliciteert en je hebt geen ervaring hiermee, dan ben je hopeloos ouderwets. Fijn toch ook dat je de scholing hebt gehad?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Ik doe een ict support engineer gerelateerde functie. Ik ondersteun werkplekken (installeren, configuren, vervangen), maak aanpassingen aan systemen van klanten en beheer de lokale ict infrastructuur van switch naar werkplek. Ik heb dan ook vaak contact met systeembeheerders en netwerkbeheerders om tot een oplossing te komen bij de klant. Zo staat dat ook in mijn functieomschrijving. Dit werk deed ik 5 jaar geleden ook en doe ik nu nog steeds.
De afdeling die mobiele apparaten beheerd is door de jaren heen kleinschaliger geworden en geheel opgeheven. Deze afdeling deed simkaarten en smartphones uitgeven. Ook de vpn instelling configureren en de administratie ervan.
Tijdens een werkoverleg is aangeven dat de afdeling deze werkzaamheden gaat overnemen. Wij zijn toen geschoold om smartphones en simkaart te beheren en uit te leveren. Ook kregen wij tablets erbij.
In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.
Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.
De afdeling is ook te passief en klikt te snel ja waardoor iets al gauw wordt doorgevoerd. De leiding heeft dit sneaky doorgevoerd zonder overleg.
Volgende week een gesprek met iemand van de OR.
Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
en tenzij de opgeheven afdelingen allemaal in een hogere loonschaal zaten voor die taken..quote:Op zaterdag 8 juli 2017 14:27 schreef baskick het volgende:
Soortgelijk werk, dus. Geen reden tot klagen, tenzij er structureel voor overgewerkt moet worden.
De vraag is of dat een bijpassende beloning ook gelijk een hogere beloning is.quote:
Als die voormalige werknemers hoger ingeschaald waren, hoeft dat niet automatisch voor TS ook zo te zijn. Wellicht deden die mensen coorheen ook andere werkzaamheden die nu niet bij TS liggen. Ik vermoed zomaar dat het niveau en verantwoordelijkheid gelijk liggen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 15:08 schreef Peter het volgende:
[..]
en tenzij de opgeheven afdelingen allemaal in een hogere loonschaal zaten voor die taken..
daarom ' voor die taken'quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Als die voormalige werknemers hoger ingeschaald waren, hoeft dat niet automatisch voor TS ook zo te zijn. Wellicht deden die mensen coorheen ook andere werkzaamheden die nu niet bij TS liggen. Ik vermoed zomaar dat het niveau en verantwoordelijkheid gelijk liggen.
Een taak kan natuurlijk ook in "prijs" dalen.quote:
Dus eigenlijk heb je een oorspronkelijke functieomschrijving die <1 FTE behelst? Succes daarmee dan, zeker als je het net zo communiceert als je hier doet.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
In het begin ging dat geleidelijk en wij kregen mensen erbij. Alleen nu krijgen smartphones een steeds belangrijker plek binnen de organisatie. Alleen al de hoeveelheid smartphones die dagelijks stuk gaan overstijgt de werkplekken.
Alleen waar ik een probleem mee heb is dat ik ben aangenomen met taken die ik in de eerste alinea heb beschreven. Mobiele apparaten staat NIET in mijn functie omschrijving. In nieuwe vacatures staat wel de term mobiele apparaten.
De waardering/tegenprestatie komt toch elke maand binnen op je rekening?quote:Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
De waardering komt toch elke maand binnen op je rekening?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
Dus je vindt het werk wel leuk, maar je mist de waardering?
Waardering is voor mij meer dan een zak geld.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:34 schreef Deshain het volgende:
[..]
De waardering/tegenprestatie komt toch elke maand binnen op je rekening?
[..]
De waardering komt toch elke maand binnen op je rekening?
Als je meer verwacht te krijgen zonder daar iets extra tegenover te zetten dan je contractueel overeengekomen bent zal je teleurgesteld worden door 99,9999% van de werkgevers.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 20:04 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waardering is voor mij meer dan een zak geld.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:40 schreef cb2013 het volgende:
Het probleem is dat ik nooit heb getekend voor die werkzaamheden. En die werkzaamheden mij niet liggen, en ik ze niet wil uitvoeren.
De werkzaamheden liggen je niet, maar je vindt ze wel leuk?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 10:54 schreef cb2013 het volgende:
Edit: Het werk is leuk alleen de waardering is er gewoon niet. Dat maakt het allemaal zo jammer. En dan heb ik het niet eens over een tegenprestatie.
Precies.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.
De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
dat is bij alle ict helpdesk ondersteuning. Of het desktops, vms of mobile is maakt geen klap uit.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
Ik heb meer het idee dat TS alleen gemopper als dank krijgt en geen mensen die hem af en toe ook een dankjewel geven voor het harde werk.
De euro's aan het einde van de maand zijn erg handig, maar als je elke dag met een pesthumeur van je werk vertrekt omdat iedereen alleen tegen je aan zeikt wanneer het stuk is.
quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:12 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Precies.
Dank iedereen voor alle reacties. Heb een open en transparante gesprek gehad met de leiding. en wij zijn tot een "overeenkomst" gekomen. Het werk is veranderd en daar kom ik niet meer weg. Er is meer duidelijkheid gekomen over wat er allemaal gaat komen en ben er tevreden over. Excuses maar wil niet teveel in detail treden.
Dat is dus precies waarom alle mensen die in de support/helpdesk werken zo'n idioot verbitterde houding krijgen. Want ze krijgen alleen stank voor dank, en ze moeten de hele dag frustraties wegstoppen van domme gebruikers die weer een nieuwe manier vinden om dingen stuk te maken. En die gebruikers willen natuurlijk alles NU opgelost hebben en niet achteraan in de rij aansluiten.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat is bij alle ict helpdesk ondersteuning. Of het desktops, vms of mobile is maakt geen klap uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |