quote:Vinson strike group escorts aren’t equipped for interceptions
quote:“We have ballistic missile ships in the Sea of Japan, in the East Sea, that are capable of defending against ballistic missile attacks,” Harris told the House Armed Services Committee. He added that the carrier group is well-equipped to defend itself against attack with its own escort warships, saying, “If it flies, it will die, if it’s flying against the Carl Vinson strike group.”
quote:The six vessels in Japan are the cruiser USS Shiloh and the destroyers USS Stethem, Barry, Benfold, Curtis Wilbur and John S. McCain. A seventh, the Fitzgerald, is currently at sea conducting a maritime exercise in waters west of Japan, the Navy said in a statement.
1 van de 7, de Fitzgerald die in staat zou zijn geweest om de ICBM tegen te houden, is ongemerkt, ongezien, overvaren door een Tanker...quote:Those U.S. ships “would be in a good position to engage medium-range ballistic missiles going into the Sea of Japan, which is where the previous North Korean test shots have gone,” said Bryan Clark, a naval analyst with the Washington-based Center for Strategic and Budgetary Assessments, who previously served as a special assistant to the Chief of Naval Operations.
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:55 schreef 2600 het volgende:
https://www.bloomberg.com(...)ck-down-his-missiles
[..]
[..]
[..]
[..]
1 van de 7, de Fitzgerald die in staat zou zijn geweest om de ICBM tegen te houden, is ongemerkt, ongezien, overvaren door een Tanker...
Is Kim straks de volgende Saddam?
quote:Op donderdag 6 juli 2017 01:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Met andere woorden, dat verzin je er zelf bij en in feite is er niets gebeurd?quote:Op donderdag 6 juli 2017 01:34 schreef 2600 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fitzgerald is teruggevaren op een magnetisch kompas en reserve navigatie materiaal, aldus navy.mil.
Gezien het feit dat er geen alarm is geslagen aan boord voor de aanvaring, is het ongezien gebeurd.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:00 schreef illusions het volgende:
[..]
Met andere woorden, dat verzin je er zelf bij en in feite is er niets gebeurd?
Heb je daar een linkje van?quote:Op donderdag 6 juli 2017 01:34 schreef 2600 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fitzgerald is teruggevaren op een magnetisch kompas en reserve navigatie materiaal, aldus navy.mil.
Gezien het feit dat er geen alarm is geslagen aan boord voor de aanvaring, is het ongezien gebeurd.
Ik heb er wel 100, hier is er een van .milquote:
Danku, even lezen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:55 schreef 2600 het volgende:
[..]
Ik heb er wel 100, hier is er een van .mil
http://navylive.dodlive.mil/2017/06/17/uss-fitzgerald/
Of Kadaffi.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:55 schreef 2600 het volgende:
https://www.bloomberg.com(...)ck-down-his-missiles
[..]
[..]
[..]
[..]
1 van de 7, de Fitzgerald die in staat zou zijn geweest om de ICBM tegen te houden, is ongemerkt, ongezien, overvaren door een Tanker...
Is Kim straks de volgende Saddam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lengte impact 1/2
[ Bericht 11% gewijzigd door 2600 op 08-07-2017 02:06:56 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekende afmetingen gebruiken om ruimte onder waterlijn te berekenen, blauwe containers zijn standaard formaat, afmetingen bekend.
[ Bericht 15% gewijzigd door 2600 op 08-07-2017 02:07:09 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schade onder waterlijn nihil.
lengte impact bijstellen 3/4
[ Bericht 31% gewijzigd door 2600 op 08-07-2017 02:07:33 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.boeglijn hoogte verkeerd voor schade onder waterlijn, raket/ torpedo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:https://www.reuters.com/a(...)ssiles-idUSKBN18Y383
North Korea fired what appeared to be several land-to-ship missiles off its east coast on Thursday, South Korea's military said, a day after the South postponed full deployment of a controversial U.S. anti-missile system designed to deter a North Korean attack.
The launches, the latest in a fast-paced series of missile tests by North Korea defying world pressure to rein in its weapons program, come less than a week after the United Nations Security Council passed fresh sanctions on the reclusive state. (Graphic - Nuclear North Korea tmsnrt.rs/2lE5yjF )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Parade 15 april NK nieuwe raket.
Marine uniformen, marine transport.
* emp land to sea.
kandidaatquote:a planned mid-life modernization in Fiscal Year 2019 that would have upgraded the hull, mechanical and electrical systems of the destroyer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door 2600 op 13-07-2017 03:27:51 ]
quote:This weapon, which can pump out high-powered microwaves from a relatively small platform, could be the start of a new chapter in Chinese electronic warfare.
Chinese Internet via Hongjian
For over 6 years, Huang Wenhua and his team at the Northwest Institute of Nuclear Technology in Xi'an have been working on a potent microwave weapon. This one, which recently won China's National Science and Technology Progress Award, ( * ma weiming !!! ) is small enough to fit on a lab work bench, making it theoretically portable enough for land vehicles and aircraft.
Said another way: it's small enough to be convenient, but powerful enough to totally down enemy electronics. A microwave weapon like this could even be fitted to a missile (like the U.S. CHAMP electronic warfare missile) or drone.
Generally, microwave weapons shut down electronic systems (even those with traditional shielding against EMP) by bombarding the target with energy pulses between 300 and 300,000 megahertz. This amount of directed energy interferes with and overloads electronic circuits, causing them to shut down. The higher the energy produced by the system, the greater the disruption (and even physical damage for some very high-powered microwave weapons) of the targeted electronic systems like engines and communications systems.
China can find a wide variety of uses for an electronics killing ray. Defensively, microwave weapons could be part of electronic warfare booby traps, ambushing and disabling enemy vehicles
Hoezo goed nieuws?quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:32 schreef ems. het volgende:
Een machine die hardcore magnetronnen kan maken. Lijkt me goed nieuws.
Ja, maar er missen nog delen en het is een lang verhaal.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:04 schreef Lavenderr het volgende:
Ik begrijp er inmiddels niks meer van. Kun je het in Jip en Janneke-taal uitleggen?
lol, eens.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:29 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Een ongewapende armada.
Dat is net zoiets als een basisch zuurbad.
Dezelfde personen komen met verschillende petten op langs in het verhaal, en dan is het ineens een heel ander verhaal gewordenquote:Op donderdag 13 juli 2017 14:04 schreef Lavenderr het volgende:
Ik begrijp er inmiddels niks meer van. Kun je het in Jip en Janneke-taal uitleggen?
Afgaan op een mediaverhaaltje en concluderen "precies wat er nu gebeurde", lijkt me het werkelijke probleem in deze 'kwestie'.quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:50 schreef 2600 het volgende:
[..]
lol, eens.
maar als je een signaal wilt sturen tegen een natie met ICBM's dan stuur je geen armada zonder "anti-ICBM" maatregelen, en dat is precies wat er nu gebeurde.
Daarom kun je niet afgaan op de media, ( los van de spin die je nooit zult weten) maar alle puzzelstukjes zijn beschikbaar, het is alleen ff zoeken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Afgaan op een mediaverhaaltje en concluderen "precies wat er nu gebeurde", lijkt me het werkelijke probleem in deze 'kwestie'.
Mijn insteek is dat het mediaverhaaltje steevast blijkt hoe het niet zit.quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:55 schreef 2600 het volgende:
[..]
Daarom kun je niet afgaan op de media, ( los van de spin die je nooit zult weten) maar alle puzzelstukjes zijn beschikbaar, het is alleen ff zoeken.
Dat is een goede uitleg..quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:49 schreef 2600 het volgende:
[..]
Ja, maar er missen nog delen en het is een lang verhaal.
Als de yankees iets doen heeft het altijd een reden, en meestal wordt geprobeerd om "het beeld naar buiten" zoveel mogelijk te beinvloeden in de richting die hen op dat moment het beste uitkomt.
Hier komen er 3 overheden bij elkaar die allemaal hun eigen richting op willen sturen en dan is het even harder zoeken wie er met welke reden welke actie uitvoerde.
maar dat is een kwestie van tijd.
gezond uitgaqngspuntquote:Op donderdag 13 juli 2017 18:09 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Mijn insteek is dat het mediaverhaaltje steevast blijkt hoe het niet zit.
... daar gaan ze ook vanuit, maar het is ook niet zo ongrijpbaar als het lijktquote:Hoe dan wel? Weet niemand en zullen we nooit weten.
Samenstelling en soort bewapening van de deze vloot is tot in detail te bekijken, en dus niet open voor discussie, die feiten staat vast.quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Afgaan op een mediaverhaaltje en concluderen "precies wat er nu gebeurde", lijkt me het werkelijke probleem in deze 'kwestie'.
Ik zal na het eten even linkjes plaatsen, het zijn afbeeldingen van de schade onder de waterlijn gemaakt in het droogdok,quote:
Graag want nu zijn het zoekplaatjes.quote:Op donderdag 13 juli 2017 21:00 schreef 2600 het volgende:
[..]
Ik zal na het eten even linkjes plaatsen, het zijn afbeeldingen van de schade onder de waterlijn gemaakt in het droogdok,
...en ze zijn onweerlegbaar.
Ze werken alleen als je de originele pagina hebt bezocht.quote:
https://news.usni.org/201(...)ss-fitzgerald-damagequote:Op donderdag 13 juli 2017 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Graag want nu zijn het zoekplaatjes.
Dankje. Ik ga kijken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 22:24 schreef 2600 het volgende:
[..]
https://news.usni.org/201(...)ss-fitzgerald-damage
Van boven naar beneden gaat het om plaatje 2,3 en 4
De bekende afmetingen van beide schepen maakt het totaal onmogelijk dat de schade onder de waterlijn door de ACX is gemaakt, simpel uit te rekenen door bekende afmetingen van beide schepen te gebruiken en de boeg van de ACX te plaatsen op de hoogte van de impactscheur boven midscheeps op de Fitz, die komen prima overeen.quote:
Je weet dat schepen onder de waterlijn aan de voorzijde zo'n uitstekende bobbel hebben? Dat is de bron van de schade onder de waterlijn bij het militaire schip.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 01:13 schreef 2600 het volgende:
[..]
De bekende afmetingen van beide schepen maakt het totaal onmogelijk dat de schade onder de waterlijn door de ACX is gemaakt, simpel uit te rekenen door bekende afmetingen van beide schepen te gebruiken en de boeg van de ACX te plaatsen op de hoogte van de impactscheur boven midscheeps op de Fitz, die komen prima overeen.
Als je dan de afwijking neemt die het gat onder de waterlijn heeft, ten opzichte van loodrecht omhoog, dan heb je de hoek waaronder die schade moet zijn ontstaan als het zou zijn veroorzaakt door de ACX romp onder water.
Die zijn onmogelijk met elkaar te verenigen in dit geval.
Laat drie opties over ( want impact teveel voor aanvaring met 20 knopen )
Torpedo
land-zeedoel raket
zee-zeedoel raket.
optie 2 en 3 zouden zichtbaar zijn voor,.. en zijn gedetecteerd door derden, waarvan niets bekend.
dan hou je er 1 over.
ja dat weet ik, er zijn goede foto's van die zal ik vandaag ff zoeken van vlak na de aanvaring in ondiep water, die "bobbel" komt niet voorbij de punt van de boeg, en je kunt tot op de cm nauwkeurig narekenen hoever hij de romp van de Fitz binnen zou zijn gegaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je weet dat schepen onder de waterlijn aan de voorzijde zo'n uitstekende bobbel hebben? Dat is de bron van de schade onder de waterlijn bij het militaire schip.
[ afbeelding ]
Tja, het is allemaal internetwijsheid, niemand van ons is expert en met wat foto's kun je niet oordelen dat iets wel of niet ob mogelijk is.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 06:59 schreef 2600 het volgende:
[..]
ja dat weet ik, er zijn goede foto's van die zal ik vandaag ff zoeken van vlak na de aanvaring in ondiep water, die "bobbel" komt niet voorbij de punt van de boeg, en je kunt tot op de cm nauwkeurig narekenen hoever hij de romp van de Fitz binnen zou zijn gegaan.
Vergeet niet dat de Fitz onder de waterlijn schuin naar binnen loopt, en niet loodrecht omlaag.
...daarbij had de "bobbel" zichtbaar geen schade.
Los van de zichtbare explosieve inslag die er moet zijn geweest, is er een goede baseline voor een dergelijk incident met de USS Porter, die jaren geleden op vrijwel gelijke manier in aanvaring kwam met een olietanker van 300.000 ton,.... ruim groter en zwaarder dan de ACX was...
Die had een vergelijkbare "bobbel" onder haar boeg, voer 14.1 knopen en raakte de destroyer uit gelijke klasse als de Fitz.
Dat schip kon gewoon doorvaren, geen schade onder de waterlijn.
De ACX voer 18 knopen, maar dan er is ruim onvoldoende (zacht uitgedrukt) energie om de schade onder de waterlijn toe te kunnen brengen.
het is geen ongeluk, en ook niet in scene gezet, de ware toedracht wordt alleen zorgvuldig verborgen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, het is allemaal internetwijsheid, niemand van ons is expert en met wat foto's kun je niet oordelen dat iets wel of niet ob mogelijk is.
Enfin, wat is volgens jou het motief om een dergelijk ongeluk in scène te zetten?
Als ik jou twee foto;s laat zien, 1 van een fiets met een krasje, en 1 van een auto die total loss is, kun jij dan zien of de fiets met het krasje de auto heeft vernietigd ?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, het is allemaal internetwijsheid, niemand van ons is expert en met wat foto's kun je niet oordelen dat iets wel of niet ob mogelijk is.
Enfin, wat is volgens jou het motief om een dergelijk ongeluk in scène te zetten?
Dat is toch vreemd als het om machtsvertoon gaat? Dan schreeuw je het van de daken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:41 schreef 2600 het volgende:
[..]
het is geen ongeluk, en ook niet in scene gezet, de ware toedracht wordt alleen zorgvuldig verborgen.
Reden is simpel, machtsvertoon, de ander toegang tot een regio ontzeggen.
Zowel NK als China hebben daar alle reden toe.
The Art of War, ... klassieker en aanrader, aziaten voeren oorlog op een totaal andere manier dan westerlingen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd als het om machtsvertoon gaat? Dan schreeuw je het van de daken.
Euh, nee. Totaal niet, in ieder geval niet de afgelopen 100 jaar. The art of war is heel erg interessant verder maar hopeloos verjaard. Logisch ook, gezien een hoop van die wijsheden vooral te maken hebben met het soort troepen en plan van aanpakken waarover ze destijds beschikten.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:28 schreef 2600 het volgende:
[..]
The Art of War, ... klassieker en aanrader, aziaten voeren oorlog op een totaal andere manier dan westerlingen.
Ik denk niet dat je the art of war nodig hebt om te bedenken dat op die manier te werk gaan goed kan uitpakken. Maargoed, vrijwel elk degelijk lopend land met een troepenmacht heeft meerdere onderdelen in het leger die min of meer op die wijze klusjes klaren.quote:Bij voorkeur flitsend snel, en ongezien, en met permanent resultaat.
ziet er ook meer uit als een auto die tegen een paal aan gereden is!quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:18 schreef Erasmo het volgende:
Sorry hoor maar als je in die schade een raket/torpedo inslag denkt te zien moet je toch even langs de opticien.
Eh dat is 500 BC en daarna door iedereen opgepaktquote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:28 schreef 2600 het volgende:
[..]
The Art of War, ... klassieker en aanrader, aziaten voeren oorlog op een totaal andere manier dan westerlingen.
Bij voorkeur flitsend snel, en ongezien, en met permanent resultaat.
Alleen begrijpen ze daar de bedoeling ervan.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 20:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh dat is 500 BC en daarna door iedereen opgepakt
Uss Cole, geen patches, gapend gat op waterlijn, op eigen kracht halve wereld overgevaren naar thuishaven.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 20:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
ziet er ook meer uit als een auto die tegen een paal aan gereden is!
een inslag van een raket/bom of iets ziet er heel anders uit.
USS cole 12 oktober 2000
[ afbeelding ]
Dat schip is duidelijk hoger dan het marinevaartuig, dus voordat de boeg het andere schip raakt is die bobbel al binnengedrongenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 20:59 schreef 2600 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoek iets scheef, maar boeg steekt verder uit dan de bulbsteven "bobbel" onder de boeg.
Bulbsteven heeft geen zichtbare schade.
Bulbsteven had niet in de buurt van het gat kunnen komen, als je de hoogte van inslag van de boeg nameet.
uss Porter vergeljjkbare aanvaring, zonder enige schade onder waterlijn.
Wat is het resultaat dan?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:28 schreef 2600 het volgende:
[..]
The Art of War, ... klassieker en aanrader, aziaten voeren oorlog op een totaal andere manier dan westerlingen.
Bij voorkeur flitsend snel, en ongezien, en met permanent resultaat.
Ga je nu werkelijk een roman citeren?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:44 schreef 2600 het volgende:
[..]
Dan blijft over dat als je weghaalt wat onmogelijk is, dat gene wat overblijft, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid moet zijn.
Tja, als de ontvangende partij denkt dat dit gewoon een van de vele ongelukken is die in die vaarzone plaats vinden, dan heeft dit geen enkel effectquote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:41 schreef 2600 het volgende:
[..]
het is geen ongeluk, en ook niet in scene gezet, de ware toedracht wordt alleen zorgvuldig verborgen.
Reden is simpel, machtsvertoon, de ander toegang tot een regio ontzeggen.
Zowel NK als China hebben daar alle reden toe.
Het was geladen en lag dus aanzienlijk lager, daar zijn goede foto's van dus is vrij exact te meten als je de bekende afmetingen van bijvoorbeeld een container gebruikt.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat schip is duidelijk hoger dan het marinevaartuig, dus voordat de boeg het andere schip raakt is die bobbel al binnengedrongen
Dat zal de ontvangende partij niet denken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als de ontvangende partij denkt dat dit gewoon een van de vele ongelukken is die in die vaarzone plaats vinden, dan heeft dit geen enkel effect
Uiteraard, pak er maar een paar generaliserende stereotypes bij.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:28 schreef 2600 het volgende:
[..]
The Art of War, ... klassieker en aanrader, aziaten voeren oorlog op een totaal andere manier dan westerlingen.
Bij voorkeur flitsend snel, en ongezien, en met permanent resultaat.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uiteraard, pak er maar een paar generaliserende stereotypes bij.
Het is belachelijk dat het tijdstip als een complot wordt gezien.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:42 schreef 2600 het volgende:
[..]
Dat zal de ontvangende partij niet denken.
Eerst een magnetron burst, die ze doof, blind, en bewegingsloos maakt.
Dan een torpedo erin jagen.
Vermoedelijk was de ACX daadwerkelijk een ongeluk, danwel een opzetje om de daadwerkelijke oorzaak van schade te verhullen, VS wil vast (nog) niet toegeven dat ze aangevallen en verslagen zijn door NK of CH.
Dan is het gelijk weer logisch dat er twee tijdstippen in het spel zijn waarop de aanvaring zou hebben plaatsgevonden.
Het is natuurlijk lachwekkend dat er overleg tussen kustwacht en US marine nodig was om het tijdstip te bepalen, maar twee incidenten zou veel verklaren, incl de koerswijziging van de ACX.
http://edition.cnn.com/20(...)sh-timing/index.htmlquote:Op zaterdag 15 juli 2017 01:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is belachelijk dat het tijdstip als een complot wordt gezien.
Behalve het feit dat een Destroyer met de de meest moderne communicatie middelen aan boord, ineens doof en blind en bewegingsloos in het water lag, niets van haar beruchte Thaad capaciteit meer kon leveren, en kennelijk te blind was om een containerschip te kunnen zien aankomen, of te reageren op de normale korte golf waarop schepen elkaar altijd oproepen bij twijfel over elkaars koers of intenties.quote:Verder is er geen enkel bewijs van die zogenaamde magnetron burst.
Nee, het is OF een ongeluk na de magnetron en torpedo, of het is een poging de schade van de torpedo als gevolg van de magnetron te verhullen om die niet toe te hoeven geven.quote:En nu is de aanvaring opeens wel een ongeluk?
Nog steeds geen reden waarom het tijdstip als een complot moet worden gezien.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 01:17 schreef 2600 het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)sh-timing/index.html
Lees je in, en dit is nog maar cnn, dus klopt daar nog de helft niet van, maar als je gaat zoeken zijn er onafhankelijke bronnen zoals het scheepvaartsregister, waar je je uit kunt leven op openbare data, gps posities, snelheden enz.
Wat is een van de eerste dingen die een stuurman zal vastleggen op een brug van een oorlogschip, of welk schip dan ook, direct na een aanvaring?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 01:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nog steeds geen reden waarom het tijdstip als een complot moet worden gezien.
Eerst suggereer je dat het toch een ongeval was, vervolgens suggereer je dat het geen ongeval was.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 01:36 schreef 2600 het volgende:
[..]
Wat is een van de eerste dingen die een stuurman zal vastleggen op een brug van een oorlogschip, of welk schip dan ook, direct na een aanvaring?
zou zomaar het tijdstip kunnen zijn, dat is niet iets waar je later over hoeft te twijfelen,
Ook is het heel normaal om direct omhoog de lijn in te rapporteren in geval van US navy.
Waarom is er niet gelijk alarm geslagen?
ik suggereer niets, ik trek conclusies, beide passen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 01:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eerst suggereer je dat het toch een ongeval was, vervolgens suggereer je dat het geen ongeval was.
Hoe dan ook, het is verder gespeculeer in de ruimte.
Dus eerst concludeer je dat het een ongeval was, en daarna concludeer je dat een aanval was..quote:Op zaterdag 15 juli 2017 02:38 schreef 2600 het volgende:
[..]
ik suggereer niets, ik trek conclusies, beide passen.
nee, het is wetenschap.
Nee, conclusies doen we pas aan het einde, niet aan het begin.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus eerst concludeer je dat het een ongeval was, en daarna concludeer je dat een aanval was..
Hoezo versterkt dat je punt?
Jij hebt het over conclusies.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:36 schreef 2600 het volgende:
[..]
Nee, conclusies doen we pas aan het einde, niet aan het begin.
quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is dus het einde van het discours?
quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is dus het einde van het discours?
Ah, ok, dus er komt nog meerquote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:36 schreef 2600 het volgende:
[..]
nog lang niet, de helft van de stukjes mist nog.
Trek het je niet aan, we kunnen niet allemaal briljant zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, ok, dus er komt nog meer
Ik moet zeggen dat ik de helft niet begrijp, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
True. Dat laten we aan Tong over.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:43 schreef 2600 het volgende:
[..]
Trek het je niet aan, we kunnen niet allemaal briljant zijn.
Zo he, krijgt de moderator even een douwquote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:43 schreef 2600 het volgende:
[..]
Trek het je niet aan, we kunnen niet allemaal briljant zijn.
Ik begrijp er ook geen reet van hoor, maar waarschijnlijk hebben meerderen dat - verklaart waarom het topic grotendeels een monoloog is.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, ok, dus er komt nog meer
Ik moet zeggen dat ik de helft niet begrijp, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Ja, die kan ik in mijn zak steken Nice.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo he, krijgt de moderator even een douw
Nou, het is gewoon het bekende riedeltje : het moet wel een complot zijn, en als je genoeg modder tegen de muur gooit blijft er vanzelf wat plakken. ..quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:58 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook geen reet van hoor, maar waarschijnlijk hebben meerderen dat - verklaart waarom het topic grotendeels een monoloog is.
Als er geen muur was zou de modder niet plakken.quote:Op zondag 16 juli 2017 02:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het is gewoon het bekende riedeltje : het moet wel een complot zijn, en als je genoeg modder tegen de muur gooit blijft er vanzelf wat plakken. ..
Er schuilt een filosoof in je, 2600.quote:Op zondag 16 juli 2017 02:29 schreef 2600 het volgende:
[..]
Als er geen muur was zou de modder niet plakken.
Dus pak je een willekeurige muur...quote:Op zondag 16 juli 2017 02:29 schreef 2600 het volgende:
[..]
Als er geen muur was zou de modder niet plakken.
en wandel je er zo doorheen, bleek maar een poster, en erachter zit een groot gapend geblakerd gat.quote:
Pcies, dus er is geen enkel steekhoudend argument dat er opzet in het spel is.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:58 schreef 2600 het volgende:
[..]
en wandel je er zo doorheen, bleek maar een poster, en erachter zit een groot gapend geblakerd gat.
Behalve de feite, die vertellen toch echt van wel.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pcies, dus er is geen enkel steekhoudend argument dat er opzet in het spel is.
Neequote:Op maandag 17 juli 2017 20:34 schreef 2600 het volgende:
[..]
Behalve de feite, die vertellen toch echt van wel.
Ja. zoals uit de feiten blijkt wordt er een spelletje gespeeld met de toedracht.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee
Zoals uit deze discussie blijkt zijn er geen feiten die daarop wijzen.
Klopt, iedereen gaat ermee aan de haal voor persoonlijk gewin.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:41 schreef 2600 het volgende:
[..]
Ja. zoals uit de feiten blijkt wordt er een spelletje gespeeld met de toedracht.
Hoe haal je persoonlijk gewin uit de aanslag?quote:Op maandag 17 juli 2017 22:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, iedereen gaat ermee aan de haal voor persoonlijk gewin.
Youtube staat er vol mee.
Kan op heel veel manieren he.quote:Op maandag 17 juli 2017 22:31 schreef 2600 het volgende:
[..]
Hoe haal je persoonlijk gewin uit de aanslag?
Touché.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kan op heel veel manieren he.
De een probeert op die manier slimmer over te komen door elk ongeval als een aanslag te zien, de ander verdient er gewoon grof geld mee.
Simpel, een Amerikaans marineschip is betrokken bij een ongeval in een drukke vaarzone waar vaker ongevallen zijn, dat is vervolgens voer voor golddiggers die daar verhalen omheen verzinnen dat het geen ongeval kan zijn, en als je ze vraagt hoe ze daar bij komen, dan krijg je een warrig verhaal, gevolgd door semantische woordspelletjes en afgesloten met een ad hominem.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:22 schreef 2600 het volgende:
[..]
het tweede, hoe zou dat in zijn werk gaan?
En waar komt het persoonlijke gewin dan vandaan?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 00:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Simpel, een Amerikaans marineschip is betrokken bij een ongeval in een drukke vaarzone waar vaker ongevallen zijn, dat is vervolgens voer voor golddiggers die daar verhalen omheen verzinnen dat het geen ongeval kan zijn, en als je ze vraagt hoe ze daar bij komen, dan krijg je een warrig verhaal, gevolgd door semantische woordspelletjes en afgesloten met een ad hominem.
Lol, inderdaad, erg simpel, hoe kan zo'n schip een aanvaring krijgen?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 00:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Simpel, een Amerikaans marineschip is betrokken bij een ongeval in een drukke vaarzone
Waarom zou het onmogelijk moeten zijn?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:22 schreef 2600 het volgende:
[..]
Lol, inderdaad, erg simpel, hoe kan zo'n schip een aanvaring krijgen?
Vraag 1 om te beantwoorden, want het zou onmogelijk moeten zijn,... tenzij "het verhaal" van de marine niet klopt.
Ik begrijp dat je dat niet wilt zien.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:20 schreef 2600 het volgende:
[..]
En waar komt het persoonlijke gewin dan vandaan?
Vrijs simpel. Het vaart tegen een ander schip aan.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:22 schreef 2600 het volgende:
[..]
Lol, inderdaad, erg simpel, hoe kan zo'n schip een aanvaring krijgen?
Vraag 1 om te beantwoorden, want het zou onmogelijk moeten zijn,... tenzij "het verhaal" van de marine niet klopt.
Nee, dat is onmogelijkquote:Op dinsdag 18 juli 2017 08:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vrijs simpel. Het vaart tegen een ander schip aan.
Aandacht?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:20 schreef 2600 het volgende:
[..]
En waar komt het persoonlijke gewin dan vandaan?
Klopt, aandacht, geld, ego, etc..quote:
Sja, de wereld zit natuurlijk niet zo in elkaar dat het "land A" tegen "land B" is.quote:Op woensdag 19 juli 2017 02:43 schreef BoonDockSaint het volgende:
Er zijn al meer regimes in de geschiedenis ondermijnd en weg door oa de Amirikaanse CIA en weet ik veel wat voor organisaties ik snap niet dat Noord Korea schijnbaar zo moeilijk is voor een coup of staats greep
Het ene land is het andere niet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 02:43 schreef BoonDockSaint het volgende:
Er zijn al meer regimes in de geschiedenis ondermijnd en weg door oa de Amirikaanse CIA en weet ik veel wat voor organisaties ik snap niet dat Noord Korea schijnbaar zo moeilijk is voor een coup of staats greep
Regels voor als een schip voor anker ligt...quote:Op zondag 23 juli 2017 03:11 schreef 2600 het volgende:
https://www.navcen.uscg.gov/?pageName=Rule3031
Rule 30.
Ja, ben het een keer met je eensquote:Op woensdag 19 juli 2017 08:33 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Sja, de wereld zit natuurlijk niet zo in elkaar dat het "land A" tegen "land B" is.
Het is de Elites van land A en B tegen het gewone volk van A en B.
Denk dat hij verwachtte dat een lampje op het marineschip wat had uitgemaakt. ..quote:Op zondag 23 juli 2017 09:15 schreef Erasmo het volgende:
Ik wou al zeggen, de relevantie hiervan is?
Inderdaad, al die regels gaan over óf een schip dat voor anker ligt, óf eentje "aground," of eentje kleiner dan 50/7/12/20 meter respectievelijk.quote:Op zondag 23 juli 2017 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Regels voor als een schip voor anker ligt...
De Fitz moest stilliggen om laws te kunnen gebruiken, maar missie van anti-icbm.quote:Op zondag 23 juli 2017 09:15 schreef Erasmo het volgende:
Ik wou al zeggen, de relevantie hiervan is?
Je geeft nu zelf toe dat geen van beide voor anker lag...quote:Op zondag 23 juli 2017 14:42 schreef 2600 het volgende:
[..]
De Fitz moest stilliggen om laws te kunnen gebruiken, maar missie van anti-icbm.
Of ze lag stil (rule 30) en was zichtbaar, of ze lag niet stil, zoals cap ACX verklaarde, en aan het manouvreren.
Dat laatste sluit een ongeval uit, ACX gaf immers aan te hebben gemanouvreerd om te ontwijken, Fitz voer op dat moment parallel met 14 knopen, de hele aanvaring was dus camo voor de eerdere aanval .
ik geef helemaal niets toe, ik zet twee verhalen van twee schippers tegenover elkaar, en kijk welke het meest voor de hand ligt, daarna welk bewijs er te vinden is.quote:Op zondag 23 juli 2017 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft nu zelf toe dat geen van beide voor anker lag...
maakt het alleen maar verdachter, toen de Porter een aanvaring had was het groot nieuws, werden ze als helden binnengehaald, en was er binnen een dag video van het incident, audio van de brug, foto's uit alle hoeken, en een openbaar onderzoek.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:10 schreef illusions het volgende:
En dan is er nog het feit dat dit helemaal niet breed uitgemeten wordt in de media - je hoort er helemaal niks over, dus waarom zou het nog een false flag zijn? Niemand ziet die vlag überhaupt zwaaien.
Waarom zou het verdachter zijn, wat is dan het nut van het hele false flag gebeuren? Een oorlog in Noord Korea rechtvaardigen, toch?quote:Op zondag 23 juli 2017 22:15 schreef 2600 het volgende:
[..]
maakt het alleen maar verdachter, toen de Porter een aanvaring had was het groot nieuws, werden ze als helden binnengehaald, en was er binnen een dag video van het incident, audio van de brug, foto's uit alle hoeken, en een openbaar onderzoek.
Het feit dat dit in totale stilte is gehuld maakt het alleen maar verdachter, net zoals de matroos niet niet werd gevonden na 7 dagen, maar die "zich overgaf" aan de zoekende collega's het zijn van die kleine woordjes die meer zeggen...
euhhh nee ?quote:Op zondag 23 juli 2017 22:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Waarom zou het verdachter zijn, wat is dan het nut van het hele false flag gebeuren? Een oorlog in Noord Korea rechtvaardigen, toch?
Dan is het toch juist geen false flag?quote:Op zondag 23 juli 2017 22:22 schreef 2600 het volgende:
[..]
euhhh nee ?
De "aanvaring" was geen aanvaring maar een torpedo, dat is al wel duidelijk, de vraag is alleen of de Fitz dood in het water lag op het moment van impact, en of dat al dan niet kwam omdat ze ge magnetron'd waren, of omdat ze actief bezig waren met hun missie als anti-icbm platform
Het wegvallen van de Fitz als anti-icbm maakte 3 grote jongens in de regio daar blij, en ze hebben alle drie andere motieven en redenen , ieder van hen kan het gedaan hebben, of iedere denkbare combi van die 3
Wel als je er een uur later een tanker overheen jaagt om een reden voor de schade te kunnen geven.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan is het toch juist geen false flag?
welnee, er is een sterrenteam van pro's mee bezig, die zullen er binnenkort wel iets over roepen, of niet als ze het nog een keer willen kunnen doen...quote:
En waarom zou iemand dat doen?quote:Op zondag 23 juli 2017 22:27 schreef 2600 het volgende:
[..]
Wel als je er een uur later een tanker overheen jaagt om een reden voor de schade te kunnen geven.
stel je hebt een marineschip dat al maanden cbm's uit de lucht schiet.quote:
Dat is een behoorlijk vergezochte stel dat...quote:Op zondag 23 juli 2017 22:50 schreef 2600 het volgende:
[..]
stel je hebt een marineschip dat al maanden cbm's uit de lucht schiet.
Iemand... torpedeert dat schip, en je wilt liever niet dat dat wereldnieuws wordt.
Dan heb je 2 keuzes, of je laat 'm zinken, of je verzint een ander scenario waarbij je schip die schade kan hebben opgelopen.
niet echt, maar dat zal ik later nog uitgebreid onderbouwen..quote:Op zondag 23 juli 2017 22:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk vergezochte stel dat...
Geen idee wat in dit absurde scenario zou gebeuren, gezien er blijkbaar ook al gekozen is om het lanceren van ICBM's geheim te houden.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:55 schreef 2600 het volgende:
[..]
niet echt, maar dat zal ik later nog uitgebreid onderbouwen..
Ga even uit het dit scenario, je schip krijgt een torpedo voor z'n kiezen, en is gemagnetron'd waardoor het dood in het water ligt, radio's gefrituurd, en geen stroom meer, wat doe je ?
nee joh, het lanceren was niet geheim, en het falen van de icbm's ook niet, het enige dat niet openbaar was, was dat de reden voor het falen lag bij de Fitz met haar laws, en dat na het uitschakelen van de Fits er dus ineens succesvol kon worden gelanceerd, zoals Kim Jong Un ook zo mooi heeft laten zien, het is veel simpeler dan het lijkt allemaal, als je de stukjes op de goeie plek legt.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Geen idee wat in dit absurde scenario zou gebeuren, gezien er blijkbaar ook al gekozen is om het lanceren van ICBM's geheim te houden.
Nee, nog steeds niet.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:27 schreef 2600 het volgende:
[..]
Wel als je er een uur later een tanker overheen jaagt om een reden voor de schade te kunnen geven.
Ze passen nog steeds nietquote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef 2600 het volgende:
[..]
nee joh, het lanceren was niet geheim, en het falen van de icbm's ook niet, het enige dat niet openbaar was, was dat de reden voor het falen lag bij de Fitz met haar laws, en dat na het uitschakelen van de Fits er dus ineens succesvol kon worden gelanceerd, zoals Kim Jong Un ook zo mooi heeft laten zien, het is veel simpeler dan het lijkt allemaal, als je de stukjes op de goeie plek legt.
Nou, het schip is eerst met een magnetron onschadelijk gemaakt, daarna met een torpedo geraakt en tot slot is er een tanker overheen gevaren. .quote:Op zondag 23 juli 2017 23:29 schreef Lavenderr het volgende:
In plaats dat ik het beter ga begrijpen wordt steeds ingewikkelder.
En dat heeft de Fitz met een magisch beam weapon voor mekaar gekregen of zo? De raketten van NK zitten trouwens nog niet op de minimale range om ze ICBM te mogen noemen.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef 2600 het volgende:
[..]
nee joh, het lanceren was niet geheim, en het falen van de icbm's ook niet, het enige dat niet openbaar was, was dat de reden voor het falen lag bij de Fitz met haar laws, en dat na het uitschakelen van de Fits er dus ineens succesvol kon worden gelanceerd, zoals Kim Jong Un ook zo mooi heeft laten zien, het is veel simpeler dan het lijkt allemaal, als je de stukjes op de goeie plek legt.
De hele tijd is het wel of niet...quote:Op zondag 23 juli 2017 22:34 schreef 2600 het volgende:
[..]
welnee, er is een sterrenteam van pro's mee bezig, die zullen er binnenkort wel iets over roepen, of niet als ze het nog een keer willen kunnen doen...
Niksquote:Op zondag 23 juli 2017 22:55 schreef 2600 het volgende:
[..]
niet echt, maar dat zal ik later nog uitgebreid onderbouwen..
Ga even uit het dit scenario, je schip krijgt een torpedo voor z'n kiezen, en is gemagnetron'd waardoor het dood in het water ligt, radio's gefrituurd, en geen stroom meer, wat doe je ?
quote:Op zondag 23 juli 2017 23:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het schip is eerst met een magnetron onschadelijk gemaakt, daarna met een torpedo geraakt en tot slot is er een tanker overheen gevaren. .
Mooi verhaal, het manco is wel dat je dus suggereert dat een marineschip met zo'n cruciale functie in zijn uppie op de oceaan dobbert....quote:Op maandag 24 juli 2017 03:48 schreef 2600 het volgende:
Goed, het spel en de stukjes.
China, Rusland en Noord Korea hebben er allemaal een even groot belang bij dat het Amerikaanse raketschild hen niet buitenspel zet.
De Fitz was uitgerust met de laatste versie van LAWS
China heeft een draagbare supermagnetron, die zonder moeite een schip als de Fitz vanaf een veilige afstand compleet doof en blind en lam kan maken.
Rusland heeft Putin-weet-wat voor opties nog meer, en geen van hen is blij met de aanwezigheid van de Fitz die vanuit internationale wateren doodleuk militaire operaties aan het uitvoeren )en demonstreren) is, wat zowel Kim, China en Putin een beetje voor lul zet.
Kim deed meerdere "mislukte" lanceringen de afgelopen tijden, en het is niet onwaarschijnlijk dat de Fitz een flink aandeel had in het "mislukken" van al die tests,.... als je de Noord Koreanen een heel klein beetje kent, dan weet je dat zij zich heel goed realiseren dat ze niet alleen hun eigen eer en leven op het spel zetten, maar ook dat van hun hele familie, de kans dat die lui herhaaldelijk op hun kin gaan met hun lanceringen, die de grote leider natuurlijk niet erg blij maken, ... met alle gevolgen van dien.... is zo ontzettend klein dat ie verwaarloosbaar is.
De kans dat de Fitz met haar nieuwe speeltje aan het trollen was is zoveel keer groter, zeker als je daarbij neemt dat nadat de Fitz uit de vergelijking werd gehaald, de eerstvolgende lancering ineens een totaal succes was, ... compleet passend in het scenario waarin de Fitz achter de voorgaande mislukkingen zat.
De overlevende matroos, die zich 7 dagen lang wist te verstoppen,,....
Op een marineschip....
Dat na een aanvaring herhaaldelijk van boeg tot schroef doorzocht is naar overlevenden,
...en die in de eerste verklaringen zichzelf overgaf aan de mensen die hem aantroffen...
Het verschil van een uur in tijdstippen van betrokken partijen in eerste instantie.
Het overleg dat er tussen kustwacht en marine plaatsvond, waarna er een tijdstip werd "overeengekomen".
De onmogelijke schade onder de waterlijn van de Fitz, gemeten door de boeg van de ACX op de meest duidelijke plek van inslag te plaatsen, de bobbel aan de voorzijde komt nooit verder dan de punt van de boeg van de ACX.
De vergelijkbare en goed gedocumenteerde aanvaring van de Porter met de tanker, waarbij de tanker nog een stuk groter was dan de ACX,
Het totale zwijgen in de pers over hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Een geavanceerd schip van de marine met de meest uitgebreide electronische waarnemingsmogelijkheden ter wereld, ( immers ook heli's aan boord ) , kan een schip ter grootte van een paar voetbalvelden onmogelijk niet gezien hebben.
Iedereen die ooit bij de marine heeft gewerkt zal je dat vertellen, er waren mensen op de brug, er waren mensen die zowel aan stuurboord als bakboordzijde op de uitkijk stonden, en die stonden in direct contact met de brug.
Een ACX, waarvan de kapitein zegt dat hij herhaaldelijk heeft gemanouvreerd om de Fitz te vermijden, hij heeft de Fitz dus zeker eerst gezien, en wist waar de Fitz was.
De GPS tracks, die totaal niet overeenkomen met de verhalen van noch de kapitein van de ACX, noch die van de kustwacht.
De noodzaak om alle schade onder de waterlijn totaal onzichtbaar te maken, en het verbod aan personeel om te fotograferen.
Het totale gebrek aan schade aan de bobbel onder de boeg van de ACX
Vreemde gedrag van de HIRO en de tweede schip nabij ( even naam kwijt ), bijzonder hoge snelheid voor tijd en plaats, en betreft marine/ kustwacht schip , had dus opdracht ergens snel te komen, reden onbekend, en op plaats ongeval 180 graden draai en halve kracht naar haven.
Weigering van marine om kustwacht en inspectie toe te laten.
er zijn nog meer stukjes hoor, maar deze liggen in ieder geval op tafel....
quote:"There was not a lot that went right leading up to the crash. There were a string of errors, but they did a lot after the collision to save lives and the ship," said the official, who spoke on condition of anonymity.
The official said that in addition to crew members not paying attention to their surroundings, they did not take action until it was too late.
While the investigation is not complete, the official said crew members had given statements and radar data had been gathered, and it was unlikely the findings would change.
Geen torpedo.quote:Last month Reuters reported that an account of the incident by the Philippine cargo ship's captain said that the U.S. warship had failed to respond to warning signals or take evasive action before the collision.
quote:Op maandag 24 juli 2017 10:15 schreef ChrisCarter het volgende:
https://www.reuters.com/article/us-usa-navy-idUSKBN1A62FX
Geen torpedo.
wel dus.quote:said the official, who spoke on condition of anonymity.
* logs *.*quote:BY KEVIN MCCANEYJUN 28, 2016
The Navy is looking to hunt bigger game with its laser weapons by increasing their power fivefold.
National Defense reports that the service is preparing to test a 150-kilowatt laser, which would be considerably more powerful than the 30-kilowatt weapon it deployed on the USS Ponce in the Persian Gulf in 2014.
The 30-kiliwatt system aboard the Ponce, known as LaWS (laser-mounted weapon system), has been shown to take out small drones, but 100 kilowatts has been seen as the threshold for weapons-grade lasers that could be more effective against small boats and larger drones. To date, one of the biggest barriers to more powerful lasers has been the cooling required when using them.
ook verdwenen. (!) 3equote:USS Fitzgerald Sailor develops innovative ... - DON CIO - Navy.mil
www.doncio.navy.mil/ContentView.aspx?ID=7661
'Eyes in space' and more powerful lasers will soon enhance the Army's arsenal · Changing computing and networking forever, one qubit at a time.
quote:By Commander, Task Force (CTF) 70 Public Affairs | April 03, 2017
SUBIC BAY, Philippines -- The Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Fitzgerald (DDG 62) arrived in Subic Bay for a brief port call that highlights the strong community and military connections between the Philippines and the United States.
The ship’s crew will use the stop to conduct some minor repairs with the assistance of Philippine companies.
The United States and Philippines continue to build upon their 70-year history of partnership through defense cooperation, port visits, and military training activities. The American and Philippine militaries have worked together on areas of mutual interest including humanitarian assistance and disaster relief, counterterrorism, cyber security, and maritime security.
USS Fitzgerald is forward-deployed to the U.S. 7th Fleet area of operations in support of security and stability in the Indo-Asia-Pacific region.
quote:Six DESRON 15 commands, including USS Barry (DDG 52), USS Fitzgerald (DDG 62), USS Stethem (DDG 63), and USS Mustin (DDG 89), saw an E-8 advancement rate over 20 percent.
relax, ik ben de rust zelf, gewoon even een grijnsmomentje, een "ik wist het wel" ...quote:
Is de puzzel af ja ?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 05:47 schreef 2600 het volgende:
[..]
relax, ik ben de rust zelf, gewoon even een grijnsmomentje, een "ik wist het wel" ...
Nee, maar een onlogisch gat heeft ineens toch een passend stukje, joepie.quote:
Het gat is niet onlogischquote:Op dinsdag 25 juli 2017 06:00 schreef 2600 het volgende:
[..]
Nee, maar een onlogisch gat heeft ineens toch een passend stukje, joepie.
Het komt naar anderen vooral erg chaotisch en willekeurig over.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 05:47 schreef 2600 het volgende:
[..]
relax, ik ben de rust zelf, gewoon even een grijnsmomentje, een "ik wist het wel" ...
Je denkt werkelijk dat je puttend uit media en militaire berichten de werkelijkheid kan halen?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 06:00 schreef 2600 het volgende:
[..]
Nee, maar een onlogisch gat heeft ineens toch een passend stukje, joepie.
quote:How do we know where these ships were?
By now, you have likely seen analyses of the path of the MV ACX Crystal. How did people get this data?
The International Maritime Organization’s Convention for Safety of Life at Sea, requires all vessels with gross tonnage (GT) of 300 tons or more to employ automatic identification transceivers to broadcast position and avoid collisions. These transceivers broadcast at different rates depending on location (every few seconds while in congested areas like ports, every few minutes while out at sea). Ships not only use transceivers to broadcast their locations but also to see — and avoid — what is around them in congested areas.
We monitor the world’s commercial shipping via a global S-AIS (satellite-based AIS). We pair this data with other sources, and add our own analytics, machine intelligence and machine learning for deeper understanding (this data is the basis of what we used for our analysis). While we did not have data on the USS Fitzgerald, we were able to build a larger data picture by looking at data from several dozen commercial vessels we detected passing through the collision area at this time, (more on this below).
quote:When was the collision? 1:30 AM or 2:20 AM local?
As of today, there are still conflicting reports as to when the collision occurred. Some reports say 1:30 AM local (16-June 1630 UTC). Others say 2:20 AM local (16-June 1720 UTC).We believe the collision occurred around 1:30 AM local. Here’s the playback of the data:
1 MV ACX Crystal departs from Nagoya and travel along a standard shipping lane
2 From 1110 through 1613 UTC, it was traveling virtually due East at an average speed of 33 kph (this is 80% of the MV ACX Crystal’s maximum speed)
3 After 1613 UTC it shifted to a heading of East by Northeast
4 It appears the collision occurred at 1628 UTC. At this time the MV ACX Crystal was moving at 34.2 kph (20 knots), at a heading of 68.0 degrees (East-by-Northeast) with a course over “ground” of 69.9 degrees, (that means there was a slight eastbound current).
Dit kan al niet waar zijn... kan je nagaan voor de rest.quote:We monitor the world’s commercial shipping via a global S-AIS (satellite balloon-based AIS).
quote:Hit, pause, check, then leave
After this point, we start to see some anomalous behavior that looks like a “hit and run” (or “hit, pause, check, then leave”). Here is data, direct from the sensor:
1 After the collision, the MV ACX Crystal drops speed 20% to 28.5 kph and shifts slightly Eastward (55 degree heading for the next 15 minutes)
2 It returns to its its original heading and slows another 20% to 20.7 kph. It continues on this heading until 1704 UTC, (36 minutes after the collision), where it then turns completely around, heading back towards the collision location
3 After reaching a location near the collision location, it slows another 50% to 10.5 kph
4 It then turns almost Due North at a crawl (3-6 kph) for 72 minutes
5 The MV ACX Crystal then returns to nearly its original East-by-Northeast heading, accelerates to just over 35 kph–the same speed as before the collision
quote:Not Under Command?
Up until this time, the MV ACX Crystal had been broadcasting its status of operation as normal (i.e, “Underway Using Engine”). Now things change.
1 After 100 minutes, the MV ACX Crystal drops speed again, (this time also by one-third) and turns due North
2 It continues North for 106 minutes, passing Izu Oshima Island, then switches to broadcasting the anomalous status of “Not Under Command”. This is not a normal condition. It would be very interesting to learn what was going on on the vessel during this time: boarding by the Japanese
3 Coast Guard, damage inspection, something else?
It then drops to 2 kph, detours Westward on a slow 3-hour-and-20-minute crawl, the returns to an Eastward course
quote:Several hours after departing the collision area, the MV ACX Crystal changes its status to “Not Under Command”
Finally, at 0249 UTC (on 17-June) the MV ACX Crystal then switches back to broadcasting “normal” status of operation ( “Underway Using Engine”) and speeds back up to 24 kph. From this point, it continues onward to Tokyo without further incidents or abnormal changes in course or speed.
quote:What else was going in the area on at this time?
A lot of people are asking: how could a 154-meter destroyer not see a 220-meter container ship (or vice versa)? It is important to look at this in broad context of everything else that was going on at this time.
First, this was between 1 AM and 2 AM in the morning, at sea, at a moderate latitude. As there is no proximity to city lights, this means the ships were traveling in “pitch black” darkness. Second, this is a busy shipping lane — even in the middle of the night. We scanned for all the AIS-registered vessels that passed through the collision location (within one hour of the collision) and found over three dozen commercial vessels that criss-crossed paths:
- Eight were fuel tankers
- Two were ships rated for carrying Hazardous Category A cargo (the MV Maersk Evora and the MV Bay Chai Bridge)
- One was a passenger ferry (the MV Miho)
*For all intent and purposes, this is a busy intersection off of Japan:
quote:Commercial vessels traversing though the location of the collision, within and hour of the time of the collision. Gray lines indicate cargo ships, yellow lines indicate tankers (e.g., fuel tankers), orange lines indicate cargo ships that carry hazardous cargo, purple lines indicate commercial passenger vessels. The red line is the MV ACX Crystal route during this time window.
This does not take into account the many small fishing boats and pleasure craft in the area that were either under 300 GT which are not required to use AIS. It also does not account for ships that have tuned their transceivers to only receive AIS signals, (and not transmit locations), a common occurrence.
Those who have sailed in this part of the world will tell you that it is a very busy place.
quote:Could any of these ships have collided with either the USS Fitzgerald or MV ACX Crystal?
So we found dozens of ships that were passing in close proximity to this collision. Could any of them had a collision?
We looked at this from two points of view:
Could any of them collided with the MV ACX Crystal? We know where that was.
Could any of them collided with the USS Fitzgerald? We only have a proxy of where that was.
The short answer is that things were quite safe. Two ships (the MV Golden Izumi and the MV Atlantic Eagle [3FOG8]) were virtually “ships passing in the night” with the MV ACX Crystal. But missed each other by 12-15 minutes. This reinforces the importance of using sensors and transponders for shipping safety.
quote:What’s next
the Japanese authorities are getting the physical sensors from the MV ACX Crystal for “black box” analysis. Obviously, the many changes in course, speed and status between 1630-0300 UTC observed for the MV ACX Crystal are atypical in comparison to the average ship cruising “Underway Using Engine” at sea, along a shipping lane. It will be informative to learn what the investigators discover about what was happening during this 11-hour window. Hopefully their findings will make shipping safer for all.
quote:While in South Korea for the exercise, Lt. Cmdr. Patrick German, commanding officer of the USS Avenger, said developing sea mine countermeasures is constantly evolving because of advances in the technology of the weapons.
“There are mines that can actually pinpoint the size and shape of a ship in the water as it’s passing by at various speeds,” he said. “The technology out there is incredible. If they are doing (what they’re doing) with an iPhone, what do you think they’re doing with weapons?”
En je punt is?quote:
Waarom kan dat niet waar zijn?quote:Op woensdag 26 juli 2017 02:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Dit kan al niet waar zijn... kan je nagaan voor de rest.
Dacht dat er bewijs voor een torpedo wasquote:Op woensdag 26 juli 2017 09:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat zo'n Fitzgerald door een zeemijn geraakt gaat worden?
Heb je een beetje verstand van zeemijnen van de laatste 20 jaar ?quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat zo'n Fitzgerald door een zeemijn geraakt gaat worden?
Heb je een beetje verstand van vaarprocedures en mijnenvegers?quote:Op donderdag 27 juli 2017 01:37 schreef 2600 het volgende:
[..]
Heb je een beetje verstand van zeemijnen van de laatste 20 jaar ?
Ja.quote:Op donderdag 27 juli 2017 01:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Heb je een beetje verstand van vaarprocedures en mijnenvegers?
Dacht overigens dat je zei dat het een torpedo was?
Lol, tuurlijk niet, maar wel beide onder de waterlijn, verder afhankelijk van type en omstandigheden.quote:Op donderdag 27 juli 2017 02:00 schreef illusions het volgende:
Ah, en een torpedo geeft dezelfde schade als een mijn denk jij?
Welnee, de pro's ver boven mijn niveau.quote:Wie heeft die waarschijnlijkheid van 95% bepaald, jij?
Maar je hebt de schade toch gezien? Hoe kan je dan nog 50/50 twijfelen?quote:Op donderdag 27 juli 2017 02:02 schreef 2600 het volgende:
[..]
Lol, tuurlijk niet, maar wel beide onder de waterlijn, verder afhankelijk van type en omstandigheden.
Ah, wie dan? Bron? Wat maakt ze trouwens zo professioneel, als ze het verschil tussen een inslag van een torpedo niet eens kunnen onderscheiden van die van een zeemijn?quote:Welnee, de pro's ver boven mijn niveau.
omdat beide in staat zijn de schade te veroorzaken, dat is totaal afhankelijk van de omstandigheden, en die zijn nog onduidelijk.quote:Op donderdag 27 juli 2017 02:06 schreef illusions het volgende:
Maar je hebt de schade toch gezien? Hoe kan je dan nog 50/50 twijfelen?
quote:2017 - North Korea fired several missiles into the Sea of Japan (June 8, 2017). They are believed to be anti-ship missiles. The South Korean military said the launches show the reclusive regime's "precise targeting capability."
quote:at least three lookouts manning the phones: port, starboard and on the stern of the Fitzgerald, who would report any and all contacts to the bridge and tracking parties, identifying any changes in position or apparent changes in course.
One early report from the Jiji Press also quoted the captain of the ACX Crystal as saying that "we were sailing in the same direction as the U.S. destroyer was and then collided." This makes more sense than his most recent statement claiming they tried to avoid the Fitzgerald for 10 minutes.
Het is al door mijn shitfilter heen, da's wel voldoende voor hier.quote:Op donderdag 27 juli 2017 02:21 schreef illusions het volgende:
Dat is geen bronvermelding, dat is gewoon een stukje tekst kopiëren - waar het vandaan komt zegt veel over de geloofwaardigheid.
Nee, jouw shitfilter is niet genoeg voor 'hier'. Ook op BNW willen we deugdelijjke bronnen zien.quote:Op donderdag 27 juli 2017 03:51 schreef 2600 het volgende:
[..]
Het is al door mijn shitfilter heen, da's wel voldoende voor hier.
De grote vraag is nu, als Amerika binnenkort de schuldige kan aanwijzen, hebben ze dan voldoende om dat land de oorlog te verklaren?
Die kiel van de Fitz was gebroken, en zonder de compartimenten was ze gezonken, geen twijfel over, de lijn van de boeg naar de schroef was minstens 15 graden uit het lood vergeleken met haar bouwtekeningen en profiel in de herkenningssoftware.
Is het opzettelijk aanvallen van een marineschip reden genoeg om de oorlog te beginnen?
Jazeker, daarom is het zo vreemd dat je denkt dat de VS dit incident als een ongeluk probeert weg te moffelen ipv het aangrijpen om een gewapend conflict tegen NK te rechtvaardigen. ..quote:Op donderdag 27 juli 2017 03:51 schreef 2600 het volgende:
[..]
Is het opzettelijk aanvallen van een marineschip reden genoeg om de oorlog te beginnen?
Appeal to authorityquote:Op donderdag 27 juli 2017 02:02 schreef 2600 het volgende:
[..]
Lol, tuurlijk niet, maar wel beide onder de waterlijn, verder afhankelijk van type en omstandigheden.
[..]
Welnee, de pro's ver boven mijn niveau.
Kennelijk niet, want je blijft volhouden dat er ook een torpedo nodig is.quote:
Nou, nee, gezien al jouw posts is jouw shitfilter niet echt heel kritisch, en komen er hele dikke drollen zonder moeite doorheen, dus een bronvermelding zou wel degelijk een wereld van verschil maken. Vrij arrogant om ons te vertellen dat we jou maar als autoriteit dienen te accepteren trouwens.quote:Op donderdag 27 juli 2017 03:51 schreef 2600 het volgende:
[..]
Het is al door mijn shitfilter heen, da's wel voldoende voor hier.
Tuurlijk, maar ze zouden de reden breed uitmeten in de media.quote:De grote vraag is nu, als Amerika binnenkort de schuldige kan aanwijzen, hebben ze dan voldoende om dat land de oorlog te verklaren?
Tuurlijk, maar ze zouden de reden breed uitmeten in de media.quote:Die kiel van de Fitz was gebroken, en zonder de compartimenten was ze gezonken, geen twijfel over, de lijn van de boeg naar de schroef was minstens 15 graden uit het lood vergeleken met haar bouwtekeningen en profiel in de herkenningssoftware.
Is het opzettelijk aanvallen van een marineschip reden genoeg om de oorlog te beginnen?
Arrogant gevonden worden heeft me nog nooit tegengehouden.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:25 schreef illusions het volgende:
Vrij arrogant om ons te vertellen dat we jou maar als autoriteit dienen te accepteren trouwens.
Maar hoe weten we dat het feiten zijn? Dan moeten we accepteren dat jij 1. de waarheid spreekt en 2. genoeg intellectueel vermogen hebt om de informatie die je tot je krijgt correct te beoordelen, en daar gaat het fout.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:53 schreef 2600 het volgende:
[..]
Arrogant gevonden worden heeft me nog nooit tegengehouden.
De bron verandert niets aan de feiten, en ik heb geen zin in oeverloos gezeik over een bron die er niet toe doet als de feiten los van die bron al zijn geverifieerd.
Als je me een fiets met een lekke band laat zien, dan heb ik geen bron nodig om te geloven dat de stoomwals er niet overheen is geweest.
Vraag ik je dat ? je kunt de foto's toch zelf bekijken?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:55 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar hoe weten we dat het feiten zijn? Dan moeten we accepteren dat jij 1. de waarheid spreekt en 2. genoeg intellectueel vermogen hebt om de informatie die je tot je krijgt correct te beoordelen, en daar gaat het fout.
En ik doe een heel andere conclusie dan jij. Sterker nog, er is nog niemand in dit topic geweest die het met je eens is, dus ik ben er niet echt uniek in.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:56 schreef 2600 het volgende:
[..]
Vraag ik je dat ? je kunt de foto's toch zelf bekijken?
Da's een goed teken, als mensen iets niet geloven dan is het leuk om het ze te laten zien, kun je tellen ?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:57 schreef illusions het volgende:
[..]
En ik doe een heel andere conclusie dan jij. Sterker nog, er is nog niemand in dit topic geweest die het met je eens is, dus ik ben er niet echt uniek in.
Kun je rekenen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:58 schreef 2600 het volgende:
[..]
Da's een goed teken, als mensen iets niet geloven dan is het leuk om het ze te laten zien, kun je tellen ?
Als je er echter goed in was kon je erop rekenen dat je theorie van geen kant klopt.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:02 schreef 2600 het volgende:
[..]
ik kan erop rekenen dat jij nog niet geteld hebt.
Tenzij hij toch klopt natuurlijk, en daar kun je op rekenen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:04 schreef illusions het volgende:
[..]
Als je er echter goed in was kon je erop rekenen dat je theorie van geen kant klopt.
En toch moet je met deugdelijke bronnen komen al denk je laatdunkend dat dat op BNW niet nodig is.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:49 schreef 2600 het volgende:
[..]
Tenzij hij toch klopt natuurlijk, en daar kun je op rekenen.
quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:02 schreef Sjemmert het volgende:
Dit moet wel het kutste topic ooit zijn.
Niets laatdunkends aan, dat begrijp je verkeerd.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En toch moet je met deugdelijke bronnen komen al denk je laatdunkend dat dat op BNW niet nodig is.
Als ie waterdicht was dan was het ook geen theorie he?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 03:29 schreef illusions het volgende:
Zo waterdicht lijkt je theorie anders niet,
Jouw woorden. Voor de rest slaat die post nergens op natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 04:08 schreef 2600 het volgende:
[..]
Als ie waterdicht was dan was het ook geen theorie he?
En ook een voorwaarde om een complot te mogen zijn, de theorie is een complot, en zonder complot geen theorie natuurlijk.
oh ja hoor, je zit me niet in de weg.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 04:35 schreef illusions het volgende:
[..]
Jouw woorden. Voor de rest slaat die post nergens op natuurlijk.
Zoals iemand anders al zei, komt dit in aanmerking voor kutste topic ooit. Hoop dat jij er tenminste wel wat plezier aan beleeft of enigszins genoegdoening krijgt - je zal de enige zijn.
Das mooi.quote:
Dit is geen NWS, dit is BNW, en het ligt veel meer voor de hand dan jouw verzinseltje alszijnde een complot om een oorlog tegen Noord Korea te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 05:10 schreef 2600 het volgende:
[..]
offtopic, ...en mag niet van NWS
NWS / Noord Korea vuurt raket af op Japan
Net beweerde je nog dat je een waterdichte theorie wilt krijgen...quote:Op zaterdag 29 juli 2017 04:08 schreef 2600 het volgende:
[..]
Als ie waterdicht was dan was het ook geen theorie he?
Het past wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 02:28 schreef 2600 het volgende:
[..]
Niets laatdunkends aan, dat begrijp je verkeerd.
Als je in gedachten even de boeg van de AXC over de schade van de Fitz projecteert zul je zien dat het niet past
quote:Op vrijdag 14 juli 2017 21:31 schreef 2600 het volgende:
Uss Cole, geen patches, gapend gat op waterlijn, op eigen kracht halve wereld overgevaren naar thuishaven.
ik verzin helemaal niks, 1 + 1 kan alleen geen 4 zijn, je hebt het gewoon mis.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 06:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Dit is geen NWS, dit is BNW, en het ligt veel meer voor de hand dan jouw verzinseltje alszijnde een complot om een oorlog tegen Noord Korea te rechtvaardigen.
Mja, volgens diverse bronnen is de Cole op een vrachtschip naar de VS gebracht, zoals ook te zien is op de afbeelding.quote:
Nee, check je datum, niet erg moeilijk, check daarna de datum van het incident, tot haar eerstvolgende port of call.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, volgens diverse bronnen is de Cole op een vrachtschip naar de VS gebracht, zoals ook te zien is op de afbeelding.
Dus verklaar eens wat je bedoelde met 'op eigen kracht de halve wereld overgevaren naar zijn thuishaven'
Dus je hebt geen verklaring.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:59 schreef 2600 het volgende:
[..]
Nee, check je datum, niet erg moeilijk, check daarna de datum van het incident, tot haar eerstvolgende port of call.
Vertel dan punt 3 eens hier, oh grote wijsgeer der complotten.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:51 schreef 2600 het volgende:
[..]
ik verzin helemaal niks, 1 + 1 kan alleen geen 4 zijn, je hebt het gewoon mis.
Gebroken kiel, loodlijn ontwerp >> foto na incident, het is erg simpel als je alle officiele verhalen weglaat en gewoon puur naar de feiten kijkt die vaststaan, en de foto's liegen niet en ik kan redelijkerwijs verwachten dat de bouwtekeningen ook kloppen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vertel dan punt 3 eens hier, oh grote wijsgeer der complotten.
Redelijkerwijs verwachten is geen bewijs natuurlijk. Maar (ijdele?) hoop.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:32 schreef 2600 het volgende:
[..]
Gebroken kiel, loodlijn ontwerp >> foto na incident, het is erg simpel als je alle officiele verhalen weglaat en gewoon puur naar de feiten kijkt die vaststaan, en de foto's liegen niet en ik kan redelijkerwijs verwachten dat de bouwtekeningen ook kloppen.
Bij bouwtekeningen, echt ?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Redelijkerwijs verwachten is geen bewijs natuurlijk. Maar (ijdele?) hoop.
Oh nee, ik heb daar absoluut geen verstand van dus ga ook niet doen alsof ik dat wel heb. Ik volg deze discussie met interesse en steek veel op van alle posts.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:43 schreef 2600 het volgende:
[..]
Bij bouwtekeningen, echt ?
Ik denk dat je meer dan redelijkerwijs mag aannemen dat de bouwtekeningen kloppen, en zo niet dan heb je nog je lineaal,
..leef je uit, als je afwijking kunt vinden kijk je beter dan ik.
Welk deel van het woord complot zal ik nog ff uitleggen ?quote:
Kies zelf maar.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:52 schreef 2600 het volgende:
[..]
Welk deel van het woord complot zal ik nog ff uitleggen ?
Dat heb je ook niet nodig om te kunnen zien wat er niet klopt.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
Oh nee, ik heb daar absoluut geen verstand van
We zullen het zien, je doet wel alsof maar tot nu toe heb jij ook geen gelijk hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:51 schreef 2600 het volgende:
[..]
ik verzin helemaal niks, 1 + 1 kan alleen geen 4 zijn, je hebt het gewoon mis.
Toch frappant dat jij de enige bent die dit gospel verkondigt, niet?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:59 schreef 2600 het volgende:
[..]
Dat heb je ook niet nodig om te kunnen zien wat er niet klopt.
Je hebt goede foto's, en je hebt bekende afmetingen van beide schepen.
Er zijn legio punten waar je een meting kunt doen met je lineaal, bij voorbeeld de afstand van de punt van de boeg tot aan de stuurhut, of de lengte of breedte van het anker, of pak maar een punt, als je een "vaststaande" afstand kunt meten, kun je daarna ook meten welke impact er nodig is geweest om de schade te kunnen maken.
Basisschool rekenwerk.
Je zult zien dat het de acx NOOIT zal kunnen lukken om de schade te maken die zichtbaar is, laat staan de onzichtbare schade achter de patches.
euh, nope, ik heb dit niet verzonnen, de eerst die ermee kwam was een scheepsbouwer die er een boel meer verstand van heeft dan ik, ik heb alleen zijn bevindingen gecheckt en kom tot dezelfde conclusie, de aanvaring is opzettelijk gemaakt om de eerdere schade van ( X ) te verhullen, de boeg van de acx heeft de fitz onmogelijk kunnen raken over de waterlijn, laat staan haar kiel breken, do the math, je hebt geen moeilijke formules nodig, gewoon optellen en aftrekken.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Toch frappant dat jij de enige bent die dit gospel verkondigt, niet?
Een scheepsbouwer is geen expert op het gebied van scheepsrampen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:18 schreef 2600 het volgende:
[..]
euh, nope, ik heb dit niet verzonnen, de eerst die ermee kwam was een scheepsbouwer die er een boel meer verstand van heeft dan ik, ik heb alleen zijn bevindingen gecheckt en kom tot dezelfde conclusie, de aanvaring is opzettelijk gemaakt om de eerdere schade van ( X ) te verhullen, de boeg van de acx heeft de fitz onmogelijk kunnen raken over de waterlijn, laat staan haar kiel breken, do the math, je hebt geen moeilijke formules nodig, gewoon optellen en aftrekken.
nee, en een autofabrikant weet ook niets van aanrijdingen.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een scheepsbouwer is geen expert op het gebied van scheepsrampen.
Over het algemeen tegen een betonnen muur!quote:Op zondag 30 juli 2017 00:10 schreef 2600 het volgende:
[..]
nee, en een autofabrikant weet ook niets van aanrijdingen.
Klopt, zoals theguyver al zegt moet een autofabrikant uitvoerige tests uitvoeren om te weten te komen hoe zijn auto zich gedraagt tijdens een ongeluk.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:10 schreef 2600 het volgende:
[..]
nee, en een autofabrikant weet ook niets van aanrijdingen.
Waar hèb je het over?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:59 schreef 2600 het volgende:
Nee, check je datum, niet erg moeilijk, check daarna de datum van het incident, tot haar eerstvolgende port of call.
Het antwoord laat verrassenderwijs op zich wachten.quote:Op zondag 30 juli 2017 09:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Waar hèb je het over?
De aanslag was is Aden en het schip is een paar weken later in de golf van Aden opgepikt door dat varende droogdok. Was 'ie daar tussendoor stiekem nog langs huis gevaren?
Ben ook wel benieuwd, maar maak je niet druk hoor want hij heeft ongetwijfeld gelijk, onze "grote wijsgeer der complotten".quote:Op zondag 30 juli 2017 11:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het antwoord laat verrassenderwijs op zich wachten.
quote:Op zondag 30 juli 2017 09:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Waar hèb je het over?
De aanslag was is Aden en het schip is een paar weken later in de golf van Aden opgepikt door dat varende droogdok. Was 'ie daar tussendoor stiekem nog langs huis gevaren?
Nog steedsquote:Op zondag 30 juli 2017 11:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het antwoord laat verrassenderwijs op zich wachten.
quote:Op zondag 30 juli 2017 11:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het antwoord laat verrassenderwijs op zich wachten.
Hij staat schaakmatquote:
Hahahaha, welnee, ik ben nog niet eens begonnen, 1/3 van de stukken staat nog niet eens op het bord.quote:
Dus je staat schaakmat terwijl je niet weet hoe het schaakspel werktquote:Op zondag 30 juli 2017 16:34 schreef 2600 het volgende:
[..]
Hahahaha, welnee, ik ben nog niet eens begonnen, 1/3 van de stukken staat nog niet eens op het bord.
Doe ff sense maken dan.quote:
Nee. jij bent vast begonnen terwijl de stukken er nog niet zijn, schaken doe je meestal met alle stukken, niet 2/3quote:Op zondag 30 juli 2017 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je staat schaakmat terwijl je niet weet hoe het schaakspel werkt
Kiek, dan opeens snap je wel dat je met alle stukken begint ipv 1/3.quote:Op zondag 30 juli 2017 16:43 schreef 2600 het volgende:
[..]
Nee. jij bent vast begonnen terwijl de stukken er nog niet zijn, schaken doe je meestal met alle stukken, niet 2/3
Hij kan niet erkennen dat hij ernaast zit...quote:
heb ik nog nooit moeite mee gehad, ik vind het heerlijk als ik ergens naast zit, dan leer ik er iets van, ik roep nooit zomaar iets, of ik weet vrij zeker dat ik gelijk heb,... en dat heb ik..... of ik wil graag iets weten dat ik nog niet wet, en dan zeg ik dat gewoon,....quote:Op zondag 30 juli 2017 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij kan niet erkennen dat hij ernaast zit...
De vraag is waar us Cole volgens jou heen is gevaren op die reis rond de halve wereld, voordat het in de golf van Aden op het vrachtschip is gehesen.quote:Op zondag 30 juli 2017 16:53 schreef 2600 het volgende:
[..]
heb ik nog nooit moeite mee gehad, ik vind het heerlijk als ik ergens naast zit, dan leer ik er iets van, ik roep nooit zomaar iets, of ik weet vrij zeker dat ik gelijk heb,... en dat heb ik..... of ik wil graag iets weten dat ik nog niet wet, en dan zeg ik dat gewoon,....
ik kom hier voor mij, niet voor anderen.
ik geloof dat je het idee hebt dat het me iets kan schelen wat een fokker al dan niet over me denkt,....
... en dan ken je me slecht.
-edit-quote:Op zondag 30 juli 2017 17:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vraag is waar us Cole volgens jou heen is gevaren op die reis rond de halve wereld, voordat het in de golf van Aden op het vrachtschip is gehesen.
Daarop volgt geen antwoord, maar een hoop geneuzel.
Oftewel schaakmat.
Leg nou gewoon even uit dan.quote:
De Cole heeft heel ver op eigen kracht gevaren voor ze werd getransporteerd, had ook nog nie de helft van de schade die de Fitz heeft, de tracks zijn nog wel beschikbaar, ik zal ze voor je opzoeken als ik er weer ben, ik heb ze niet online maar ze zijn goed bewaard.quote:
Heel ver is subjectief.quote:Op zondag 30 juli 2017 17:46 schreef 2600 het volgende:
[..]
De Cole heeft heel ver op eigen kracht gevaren voor ze werd getransporteerd, had ook nog nie de helft van de schade die de Fitz heeft, de tracks zijn nog wel beschikbaar, ik zal ze voor je opzoeken als ik er weer ben, ik heb ze niet online maar ze zijn goed bewaard.
Omdat het gat twee keer zo groot is, en midden op de waterlijn.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heel ver is subjectief.
Van waar naar waar voer Cole?
Verder geef je aan dat de Cole dus minder schade had.
Waarom is dan het feit dat de Cole nog een stuk heeft gevaren relevant?
Maar bij de Fitz is de kiel gebroken toch?quote:Op zondag 30 juli 2017 18:22 schreef 2600 het volgende:
[..]
Omdat het gat twee keer zo groot is, en midden op de waterlijn.
Dat verwacht ik niet ?quote:Op zondag 30 juli 2017 18:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar bij de Fitz is de kiel gebroken toch?
Waarom verwacht je dan dat de Fitz een vergelijkbare afstand zou varen?
Wat heeft dat met Cole te maken?quote:Op zondag 30 juli 2017 18:27 schreef 2600 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet ?
Fitz voer met gebroken kiel, met maar 1 werkende schroefas, en op een magnetisch kompas tientallen mijlen, terwijl er land dichterbij was waar ze ondiep beschutting had kunnen zoeken, en dat deed ze niet.
Op de noodmotor, ( 2e machinekamer achter de brug ), onder normale omstandigheden alleen gebruikt voor opwekken stroom.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Cole te maken?
En hoe kan de Fitz varen nadat ze door een magnetron zijn opgeblazen?
Sure zoek maar op mattie. Enlighten us. De Cole is gewoon de haven uitgesleept en daar op het droogdok gezet. Maar misschien is een paar kilometer gesleept worden in jouw ogen de halve wereld overvaren?quote:Op zondag 30 juli 2017 17:46 schreef 2600 het volgende:
De Cole heeft heel ver op eigen kracht gevaren voor ze werd getransporteerd, had ook nog nie de helft van de schade die de Fitz heeft, de tracks zijn nog wel beschikbaar, ik zal ze voor je opzoeken als ik er weer ben, ik heb ze niet online maar ze zijn goed bewaard.
Nope, check je datumquote:Op zondag 30 juli 2017 18:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Sure zoek maar op mattie. Enlighten us. De Cole is gewoon de haven uitgesleept en daar op het droogdok gezet. Maar misschien is een paar kilometer gesleept worden in jouw ogen de halve wereld overvaren?
[ afbeelding ]
Weer dit dus? Cirkeltje weer rond?quote:
je wil het niet zien he ?quote:Op zondag 30 juli 2017 18:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Weer dit dus? Cirkeltje weer rond?
Geef nou gewoon toe dat je aan het lullen was. .
Je laat niks zien.quote:
De USS Cole deed helemaal niets op eigen kracht. Flikker een end op met je 'check je datum'.quote:"The Cole is towable, pushable, movable, (but) not under its own steam," the senior U.S. official said, adding that the U.S. Navy is assessing the "basic logistical issues of finding the right depth water" for the maneuver to be carried out.
da's nadat ze aankwam, lees je in.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je laat niks zien.
http://edition.cnn.com/2000/US/10/23/uss.cole.02/index.html
[..]
De USS Cole deed helemaal niets op eigen kracht. Flikker een end op met je 'check je datum'.
Dat is niet wat het artikel zegt. Daar staat duidelijk in dat dat schip niks op eigen kracht meer kon.quote:
cnn , fake newsquote:Op zondag 30 juli 2017 18:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is niet wat het artikel zegt. Daar staat duidelijk in dat dat schip niks op eigen kracht meer kon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |