abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:06:51 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_172202417
Welkom in het draagtopic! Hier kun je terecht voor alles wat met het dragen van je kindje te maken heeft.



Waarom dragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dragen, maar waarmee dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:08:12 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_172202455
Ok, hier komt echt een mega n00b-vraag, maar hoe doe je nou zelf dat slaapkapje van de Tula over t koppie van je kind bij rugdragen? :?

Ik weet zeker dat S woest wordt als ik dat doe wanneer hij nog wakker is. :')
pi_172202621
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ok, hier komt echt een mega n00b-vraag, maar hoe doe je nou zelf dat slaapkapje van de Tula over t koppie van je kind bij rugdragen? :?

Ik weet zeker dat S woest wordt als ik dat doe wanneer hij nog wakker is. :')
Met reach straps ;)
Make your own kind of music.
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:21:58 #4
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172202891
Accepteert hij het als je alvast 1 kant dicht doet? Dan kun je later makkelijk bij de andere.
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:24:45 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_172202970
Geen idee Spees, we gaan m morgen pas echt testen, dus dan zal ik het wel merken oO<

Maar ik had t even zonder S erin geprobeerd, en ik kreeg het dus niet voor elkaar. Heb nu die reach straps even gegoogled, en ik hoop dat ik mn arm ook zo gebogen krijg. (en dat hij niet wakker wordt als ik dat kapje op moet doen als hij in slaap is gevallen :X )
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:45:11 #6
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172203546
vinger erin en omhoog trekken. :D
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:49:38 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172203669
de wondere wereld youtube heeft een filmpje.

pi_172208114
Sinds dinsdag heb ik ook een tula ftg ♡!!! Helaas past de mini er nog niet in. Ze heeft maat 50 & ik denk dat haar beentjes net iets te kort zijn. Dus nog even geduld dan kan ze er in! : )
pi_172210230
Rugdragen lukt gewoon niet hier :( ;( Als iemand erbij is gaat het wel, dan is M een beetje afgeleid. Leuk vindt ze het dan nog steeds niet :+ Maar wanneer ik het probeer wanneer ik alleen ben is het huilen huilen, bewegen :{ maakt hier niet in uit of ik een santatoss of hipscoot doe. Zodra ze op mijn rug is, is ze Boos en kan ik de knoop niet afmaken.
Doe ik iets fout? Heb ik een kind gebaard wat rugdragen niet okee vindt? ;( Het lijkt me zo handig met koken, tuinieren, strijken enzo!
pi_172210512
Tv aanzetten? Speeltje geven? Mijn peuter was een enorme strekker en daarnaast ook nog erg ongeduldig, dus rugdragen met een doek heb ik al snel opgegeven eerlijk gezegd. Met de Tula ging het dan weer prima, ze vond het fantastisch om op de rug gehupst te worden.
pi_172210558
Ik had gisteren een 3jarig jochie in de Tula ftg :D
Had de toddler vergeten en hij wilde 'opderug want ik ben een beetje moe mama' O+
Ideaal was het niet, maar zelfs een jochie van 1m past erin!
pi_172210573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:04 schreef Selvaria het volgende:
Tv aanzetten? Speeltje geven? Mijn peuter was een enorme strekker en daarnaast ook nog erg ongeduldig, dus rugdragen met een doek heb ik al snel opgegeven eerlijk gezegd. Met de Tula ging het dan weer prima, ze vond het fantastisch om op de rug gehupst te worden.
Dat hupsen blijft hier de hit!
Net als huppelen als hij op mijn rug zit :')
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:10:25 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_172210619
Oh ja dat ga ik ook nog proberen inderdaad, de hipscoot ruck!
Ik krijg de santatoss toch niet lekker voor elkaar met Noud en toen ik 'm eenmaal op m'n rug had hangen was ik vergeten hoe je Tibetaans af moet knopen :') hij is nog te klein om in de tula op m'n rug te gaan dus ik wil het nu toch wel onder de knie krijgen.
disclaimer
pi_172213707
Ik heb het ook weleens geprobeerd met de isara, maar daar zat ze best laag met haar hoofd dus vond ze ook niet zo leuk. Snap ik ook wel, hele tijd tegen zo'n rug aan kijken :').
Zal eens de tv proberen! Speeltjes ook al geprobeerd, maar die gooide ze op de grond. Ik zat er nog aan te denken om haar een maisfinger te geven ofzo, maar dat lijkt me niet zo goed voor mijn haar :9
pi_172213926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb het ook weleens geprobeerd met de isara, maar daar zat ze best laag met haar hoofd dus vond ze ook niet zo leuk. Snap ik ook wel, hele tijd tegen zo'n rug aan kijken :').
Zal eens de tv proberen! Speeltjes ook al geprobeerd, maar die gooide ze op de grond. Ik zat er nog aan te denken om haar een maisfinger te geven ofzo, maar dat lijkt me niet zo goed voor mijn haar :9
Een wrapsnap blijft wel hangen :D

Soms is de knooptechniek niet helemaal goed of passend bij de situatie, misschien kan iemand een keer meekijken? En sommige kindjes vinden het gewoon (nog) niet zo leuk op de rug, die missen dan de interactie. Hupsen en/of buiten knopen wil ook nog wel eens helpen :D
Make your own kind of music.
pi_172214212
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:33 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Een wrapsnap blijft wel hangen :D

Soms is de knooptechniek niet helemaal goed of passend bij de situatie, misschien kan iemand een keer meekijken? En sommige kindjes vinden het gewoon (nog) niet zo leuk op de rug, die missen dan de interactie. Hupsen en/of buiten knopen wil ook nog wel eens helpen :D
Dat moest ik even googlen! :P
Zou zo'n ketting eigenlijk ook helpen? :+

Hupsen durf ik nog niet zo goed :@ Denk dat dat misschien ook wel een probleem is, wanneer ik alleen ben vind ik het wel erg spannend allemaal dus misschien voelt M dat aan. Helaas ben ik niet zo vaak samen thuis met mijn man, en ik vind het ook zo vreemd om elke keer naar de buren te gaan als ik wil oefenen :D

Doe jij nog consulten? *) :+
pi_172214467
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:47 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat moest ik even googlen! :P
Zou zo'n ketting eigenlijk ook helpen? :+

Hupsen durf ik nog niet zo goed :@ Denk dat dat misschien ook wel een probleem is, wanneer ik alleen ben vind ik het wel erg spannend allemaal dus misschien voelt M dat aan. Helaas ben ik niet zo vaak samen thuis met mijn man, en ik vind het ook zo vreemd om elke keer naar de buren te gaan als ik wil oefenen :D

Doe jij nog consulten? *) :+
Ja vaak helpt een speeltje of ketting echt goed!

Dat hij het aanvoelt zou ook heel goed kunnen ja. Toch een beetje alsof de bungeejumpman zegt "ehh deze hierdoorheen? Denk ik? En dan deze hier geloof ik aan vast? Eh nou ja spring anders maar denk ik!" ;)

Haha ja nog steeds, heb zelfs pas m'n Draagconsulent II gehaald O+ Zou jij niet nog eens naar Draagkracht komen? :D
Make your own kind of music.
pi_172214575
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:56 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Ja vaak helpt een speeltje of ketting echt goed!

Dat ze het aanvoelt zou ook heel goed kunnen ja. Toch een beetje alsof de bungeejumpman zegt "ehh deze hierdoorheen? Denk ik? En dan deze hier geloof ik aan vast? Eh nou ja spring anders maar denk ik!" ;)

Haha ja nog steeds, heb zelfs pas m'n Draagconsulent II gehaald O+ Zou jij niet nog eens naar Draagkracht komen? :D
Fixed :7 O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_172214596
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Fixed :7 O+
Oeps dat is ook zo :@ Thanks :D
Make your own kind of music.
pi_172214679
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Oeps dat is ook zo :@ Thanks :D
Je hebt pregnancy brain, het mag :+
Ik ben nooit vrij op donderdag ;( Waarschijnlijk wel op 3 augustus (verjaardag M). Wanneer heb je verlof? _O- Zeg ik gewoon tegen man "ja we moeten eerst daarheen, daar kan ik ook kolven dussss" O-) :D
pi_172216849
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:47 schreef Vieve6 het volgende:
Sinds dinsdag heb ik ook een tula ftg ♡!!! Helaas past de mini er nog niet in. Ze heeft maat 50 & ik denk dat haar beentjes net iets te kort zijn. Dus nog even geduld dan kan ze er in! : )
ooh wat jammer dat ze er nog niet in past maar dat komt vanzelf!
Het zet me wel weer aan het denken. Onze kinderwagen komt wellicht niet op tijd binnen en dacht dan de tula ftg in te kunnen zetten. Door jou opmerking denk ik toch weer over een doek erbij voor die eerste periode...
pi_172217077
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:28 schreef Nolita het volgende:

[..]

ooh wat jammer dat ze er nog niet in past maar dat komt vanzelf!
Het zet me wel weer aan het denken. Onze kinderwagen komt wellicht niet op tijd binnen en dacht dan de tula ftg in te kunnen zetten. Door jou opmerking denk ik toch weer over een doek erbij voor die eerste periode...
Ja komt inderdaad vanzelf. F is wel echt een mini. Bij de geboorte was ze 2495g (bij 40.2 weken), opmeten had geen prioriteit op dat moment, dus de lengte weet ik niet. Maar misschien scheelt het al als de baby iets groter is bij de geboorte :).
Heb je ook een Joolz? Daar las ik pas over dat er een hele lange levertijd voor is. Vervelend dat die dan niet op tijd binnen is misschien!
pi_172217317
Ik heb de ftg ook en ook al kunnen ze er vanaf heel klein in, zou ik vanaf maat 50 niet doen. Ik denk 56 en richting 62 wel kan. Ik had S er met 3 maanden-ish er voor hete erst in en dat ging heel prima. Denk dat ik hem er met 1-2 mnd er in had kunnen doen.

Nu iklees over rugdragen wil ik dat ookw eer gaan proberen. We zijn zo druk geweest met verhuizen, dat we nu weer leuke dingen kunnen doen :)
pi_172217982
Mijn smurf heeft maat 62 maar de kleinste stand is nog maar net aan van knie tot knie... Maar 2500 gram is wel erg klein idd, dan beter even wachten nog ja O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_172218102
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:36 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Ja komt inderdaad vanzelf. F is wel echt een mini. Bij de geboorte was ze 2495g (bij 40.2 weken), opmeten had geen prioriteit op dat moment, dus de lengte weet ik niet. Maar misschien scheelt het al als de baby iets groter is bij de geboorte :).
Heb je ook een Joolz? Daar las ik pas over dat er een hele lange levertijd voor is. Vervelend dat die dan niet op tijd binnen is misschien!
Dat is idd echt een mini voor de termijn! het zal zeker iets schelen als de baby bij geboorte wat groter is. Ik heb geen idee wat onze kleine gaat doen. Ze liep een week achter, maar dat kan nog veranderen natuurlijk. daarnaast wordt over 4 weken (ivm placenta) beslist of ze haar eerder gaan halen met keizersnede of we een natuurlijke bevalling gaan proberen. dus ook de termijn kan alle kanten op.
idd een joolz met leverdatum vanaf mijn ud nog max 3 weken. ik zag wel dat de levertijd voor nieuwe bestellingen iets korter is geworden dus hoop dat ie iig uiterlijk op ud binnen is.

als ik alvast bedenk welke doek ik zou willen is die natuurlijk snel besteld als ik m nodig blijkt te hebben.
pi_172224853
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:56 schreef CassElliot het volgende:

[..]
Dat hij het aanvoelt zou ook heel goed kunnen ja. Toch een beetje alsof de bungeejumpman zegt "ehh deze hierdoorheen? Denk ik? En dan deze hier geloof ik aan vast? Eh nou ja spring anders maar denk ik!" ;)
:D _O- "komt goed hoor!"
pi_172263906
iemand die een draagzak( volledig gespen systeem) aanbied. (houd van vrolijke kleurtjes/printjes)

een die wel lang kunnen gebruiken. vanwege omstandigheden hebben we niet de mogelijkheid om een nieuwe te kopen over 2 of 3 kledingmaten.

hij zit nu in maat 62/68 is 61 cm en 7695 gram

ik heb al een tula anchor gezien maar wil nog even verder orienteren.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_172264016
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 11:25 schreef Sam1993 het volgende:
iemand die een draagzak( volledig gespen systeem) aanbied. (houd van vrolijke kleurtjes/printjes)

een die wel lang kunnen gebruiken. vanwege omstandigheden hebben we niet de mogelijkheid om een nieuwe te kopen over 2 of 3 kledingmaten.

hij zit nu in maat 62/68 is 61 cm en 7695 gram

ik heb al een tula anchor gezien maar wil nog even verder orienteren.
Ik heb nog een (weliswaar heel saaie blauwe ;) ) Manduca liggen. Als je heel krap zit mag je die best tegen verzendkosten overnemen hoor. Die ligt hier stof te happen namelijk.
pi_172272691
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 11:30 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik heb nog een (weliswaar heel saaie blauwe ;) ) Manduca liggen. Als je heel krap zit mag je die best tegen verzendkosten overnemen hoor. Die ligt hier stof te happen namelijk.
ik pb je even
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_172419844
nog steeds opzoek naar eenndraagzak met kliksysteem voor maximaal 50 euro:)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 16 juli 2017 @ 18:24:54 #31
344469 Amsel
zonder t
pi_172465391
Hier zijn de draagdagen zo goed als voorbij. We houden de Tula nog even aan, maar de rest (een paar doeken en een Kokadi flip) mag weg. Was er nou ergens een Facebook-groep waar je kon checken hoeveel je doeken en dragers waard zijn? Ik heb namelijk geen idee.
  zondag 16 juli 2017 @ 18:59:55 #32
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172466094
Er is slingofest, maar het is eigenlijk wat de gek er voor geeft en tegenwoordig is dat heeel weinig.
Al gouw de helft minder dan retail, een enkele doek doet het nog goed en gaat voor 3/4e of hoger weg.
  zondag 16 juli 2017 @ 19:50:14 #33
344469 Amsel
zonder t
pi_172467767
quote:
17s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:59 schreef Budabuddumbam het volgende:
Er is slingofest, maar het is eigenlijk wat de gek er voor geeft en tegenwoordig is dat heeel weinig.
Al gouw de helft minder dan retail, een enkele doek doet het nog goed en gaat voor 3/4e of hoger weg.
Nog altijd beter dan voor niks in de kledingbak gooien ;) Ik heb ze niet gekocht als investering dus alles wat ik ervoor terug krijg is mooi meegenomen. En die Flip is niet meer verkrijgbaar, dus die zou nog wel wat op moeten leveren denk ik.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 17 juli 2017 @ 00:36:31 #34
269689 crew  Viv
pi_172475525
Ha, gisteravond even met ZZ in de emeibaby langs een festivalletje, werd ik meteen leuk begroet door een draagpapa. Er waren verder geen andere baby's, laat staan in een drager of doek (zien we sowieso niet veel hier), dus dat schept meteen een band. :D
pi_172484378
Ohhh F past nu in de tula ftg. Wat is dat veeel fijner dragen in vergelijking met de ergobaby met insert! Zo fijn ♡!

Gezellig Vivi :)!
pi_172489362
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:23 schreef Vieve6 het volgende:
Ohhh F past nu in de tula ftg. Wat is dat veeel fijner dragen in vergelijking met de ergobaby met insert! Zo fijn ♡!

Gezellig Vivi :)!
Klinkt goed!! Hoe groot/zwaar is F nu?
pi_172492120
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:45 schreef Nolita het volgende:

[..]

Klinkt goed!! Hoe groot/zwaar is F nu?
Bij het laatste weegmoment was ze 3860g en 51.5cm :)...
pi_172495170
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:24 schreef Amsel het volgende:
Hier zijn de draagdagen zo goed als voorbij. We houden de Tula nog even aan, maar de rest (een paar doeken en een Kokadi flip) mag weg. Was er nou ergens een Facebook-groep waar je kon checken hoeveel je doeken en dragers waard zijn? Ik heb namelijk geen idee.
als je een leuke geweven(dunne) doek voor een jongen voor onder de 50 euro hebt heb ik wel intresse. eventueel een zak ook intresse in.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_172525067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:03 schreef Sam1993 het volgende:
nog steeds opzoek naar eenndraagzak met kliksysteem voor maximaal 50 euro:)
Ik heb een draagzak met zo'n puntmuts, een Wompat baby. Mag voor een zacht prijsje weg, ook vanwege een vlek aan de binnenkant die ik er niet meer uitkrijg. Qua print niet zo bijzonder, bruintinten met streepjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 23 juli 2017 @ 11:46:26 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_172616870
Liefhebbers van dure doeken: hebben jullie al gelezen dat Mevrouw Mus doeken uit haar privé stash gaat uitlenen?
pi_172742521
Hulpppp! Advies gevraagd :o

Gister spuugde m'n smurf de Tula FTG onder na een dagje dierenpark... En we zitten in een bungalowpark dus nu zit ik in dubio;

Ik heb m uitgespoeld zo goed mogelijk, hij hangt nu in de badkamer te drogen maar hij is best nat nog... Dat duurt nog wel ff... Zal ik m in de 'campingwasmachines' gaan wassen op 30 graden? En zo ja, wat voor wasmiddel is het beste en zal ik m in een kussensloop doen ofzo? En mag ie centrifugeren? Thuis ken ik m'n machine door en door en heb ik zo'n waszak, maar we zitten hier nog 8 dagen dus ik wil m niet zo lang missen :( :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_172760020
Vanaf wanneer kun je een Tula FTG fijn gebruiken? Volgens hun website al vanaf 3,2 kilo, maar heeft iemand daar ervaringen mee/over gehoord? Ze zitten nu net in maat 50. Ik draag nu regelmatig een baby in een (rekbare) doek, maar mn man vindt dat niks maar wil ook wel graag dragen. We hebben al een Tula met insert, maar daar vind ik ze nu echt nog te klein voor, daar zat mn zoon ook pas rond maat 62 redelijk in.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_172760308
Wij hebben de tula ftg voor het eerst gebruikt twee weken na geboorte. Toen zat Y nog in maat 50 maar wel net aan. Hij zat met de tula goed afgesteld er echt prima in. Ik denk dat je zelf, als je gewend bent om te dragen, wel goed ziet of je baby er netjes in zit. Dus niet wegzakt, beentjes en rug zoals het hoort. Bij twijfel kun je natuurlijk ook even foto hier neerzetten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172760685
Bij maat 56 zitten ze echt goed in de Tula FTG, vind ik. Kinderen in maat 50 zijn vaak nog net wat te klein, in mijn ervaring. Nu is het wel zo dat de meeste kindjes na 4 weken ofzo in maat 56 zitten, dan is de houding al net wat anders dan een echte newborn. Jouw kindjes zijn ook geen echte newborns meer, dus dan kan het toch al wat anders passen dan bij de nieuwe nieuwe baby's. Toch even passen dus :)
pi_172761254
Ik had vorige week een babytje van twee weken met maat 50 die er perfect inzat, ook al eerder bij newborns goed passend gezien. En ook een paar die beter zaten in een andere drager. Is zo afhankelijk van drager en gedragene of hij echt goed zit :) Ik zou hem ergens gaan passen.
Make your own kind of music.
pi_172762510
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb een draagzak met zo'n puntmuts, een Wompat baby. Mag voor een zacht prijsje weg, ook vanwege een vlek aan de binnenkant die ik er niet meer uitkrijg. Qua print niet zo bijzonder, bruintinten met streepjes.
ik pb even
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_172763106
Ik heb nog geen FTG, dus zelf testen of ze al passen is nog geen optie :) En ik ken ook geen draagwinkels hier in de buurt (plus dat ik momenteel ook niet zo mobiel ben met twee baby's en een bijna peuter ivm volksverhuizing :') ) Ik ga wel even googelen, want het zou sowieso ook handig zijn als man daarbij is.

Voor wie al een gewone tula had, in hoeverre is de FTG het extra geld waard? Ik twijfel toch een beetje, aan de ene kant vanwege het geld maar aan de andere kant ook omdat ze nog geen leuke printjes hebben, ook de nieuwe designs die er laatst bij zijn gekomen vind ik niet zo. En als ik dan nog even geduld heb dan passen ze in een reguliere en kan ik voor veel minder geld een wel tof design kopen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_172763694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:27 schreef tombolafan het volgende:
Hulpppp! Advies gevraagd :o

Gister spuugde m'n smurf de Tula FTG onder na een dagje dierenpark... En we zitten in een bungalowpark dus nu zit ik in dubio;

Ik heb m uitgespoeld zo goed mogelijk, hij hangt nu in de badkamer te drogen maar hij is best nat nog... Dat duurt nog wel ff... Zal ik m in de 'campingwasmachines' gaan wassen op 30 graden? En zo ja, wat voor wasmiddel is het beste en zal ik m in een kussensloop doen ofzo? En mag ie centrifugeren? Thuis ken ik m'n machine door en door en heb ik zo'n waszak, maar we zitten hier nog 8 dagen dus ik wil m niet zo lang missen :( :{
Ik zou hem idd op 30 graden wassen in een kussensloop. Roeien met de riemen die je hebt!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_172763735
quote:
3s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Liefhebbers van dure doeken: hebben jullie al gelezen dat Mevrouw Mus doeken uit haar privé stash gaat uitlenen verhuren?
Ja, gezien idd. Ik ben geen liefhebber van dure doeken, maar er zijn vast een hoop mensen die het wel zouden willen. Ik vraag me alleen wel af hoeveel borg ze gaan vragen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_172765279
Gezien de populariteit van de Tula Ftg, zijn er toevallig mensen die hun Tula baby insert willen verkopen? O-)
Liefst zwart, maar grijs is ook oké :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')