abonnement Unibet Coolblue
pi_172212003
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar da's wat anders :)
Het ging over besneden piemels in het algemeen!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172212018
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:08 schreef mjan het volgende:

[..]

Joh. Dus dan is nuancering niet meer nodig?
In dit geval niet, nee, omdat het een totaal ander verhaal is, en volgens mij geen onderwerp van discussie...
pi_172212021
Oh ik zie het al lot, daar heb ik geen verstand van...sorry!
pi_172212124
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, bizar.

Sowieso is besnijdenis wel heel veilig, maar zeker niet zonder risico. In de VS gaat het toch om enkele doden en vele verminkte / afgezette piemeltjes per jaar voor een onnodige ingreep die forse impact op seksueel genot heeft. Statistisch gezien stelt dat niets voor - maar het zal net jouw koter maar zijn.
Ja, dat vind ik nooit zo'n argument. Jij noemt het onnodig (en als we het hebben over de praktijk in Amerika waarbij niet-joden en niet-moslims besnijden dan lijkt het mij ook onnodig) maar als het een belangrijke traditie voor je is, dan laat je het niet vanwege een statistisch te verwaarlozen risico. Er zijn namelijk heel veel risico's die je neemt als je kinderen hebt, en dat hoort er bij. Ze kunnen verminkt raken of doodgaan, maar bepaalde risico's neem je omdat het iets oplevert.

Alleen dan is wel de vraag of het kind, als het volwassen is, ook vindt dat dit traditionele gebruik waardevol is.

Ik kan me voorstellen dat in een religieuze subcultuur / als onderdeel van een volk, de kans behoorlijk groot is dat het kind in kwestie op latere leeftijd wel waardeert besneden te zijn volgens de gebruiken (dus op de achtste dag in het Joodse geval). Ik weet niet de precieze cijfers voor 'afvalligen' of mensen die van erg orthodox naar liberaler zijn gegaan. Maar als die kans niet zo groot is, vind ik het niet zo gek dat ouders daar dan toch voor kiezen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172212157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh ik zie het al lot, daar heb ik geen verstand van...sorry!
Zo jammer -O-
Maar je ziet het 'probleem' wel? Want ik denk telkens als ik een probleem tegenkom dat ik gewoon te dom ben om het te begrijpen :@ En dan durf ik niet aan te kloppen bij mijn begeleider. Alhoewel ik nu net toch maar een mailtje heb gestuurd oO<
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172212216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:16 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Zo jammer -O-
Maar je ziet het 'probleem' wel? Want ik denk telkens als ik een probleem tegenkom dat ik gewoon te dom ben om het te begrijpen :@ En dan durf ik niet aan te kloppen bij mijn begeleider. Alhoewel ik nu net toch maar een mailtje heb gestuurd oO<
goed dat je gemaild hebt!

Wij werken niet met dat soort schalen, maar ik geloof wel dat ik je probleem zie ja!

Boh, dreumes is ziek, veertig graad koorts en ik moet zometeen weg naast Nederland. Hoewel de duutser bij hem is vind ik het toch moeilijk en ziek kind thuis te laten en zo ver weg te gaan...
pi_172212411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:15 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik nooit zo'n argument. Jij noemt het onnodig (en als we het hebben over de praktijk in Amerika waarbij niet-joden en niet-moslims besnijden dan lijkt het mij ook onnodig) maar als het een belangrijke traditie voor je is, dan laat je het niet vanwege een statistisch te verwaarlozen risico. Er zijn namelijk heel veel risico's die je neemt als je kinderen hebt, en dat hoort er bij. Ze kunnen verminkt raken of doodgaan, maar bepaalde risico's neem je omdat het iets oplevert.

Alleen dan is wel de vraag of het kind, als het volwassen is, ook vindt dat dit traditionele gebruik waardevol is.

Ik kan me voorstellen dat in een religieuze subcultuur / als onderdeel van een volk, de kans behoorlijk groot is dat het kind in kwestie op latere leeftijd wel waardeert besneden te zijn volgens de gebruiken (dus op de achtste dag in het Joodse geval). Ik weet niet de precieze cijfers voor 'afvalligen' of mensen die van erg orthodox naar liberaler zijn gegaan. Maar als die kans niet zo groot is, vind ik het niet zo gek dat ouders daar dan toch voor kiezen.
Ware het niet dat het om een seksuele ingreep gaat, om genot bij seks en masturbatie terug te dringen. En daar zijn een paar grote issues aan die imho de motivering van ouders overrulen:
- Lichamelijke & seksuele integriteit van het kind. Laat ze bij 18 zelf kiezen.
- Seksualisering van het kind. Het is een beetje de extreme versie van een meisje van vier een bikinitopje aan doen.
- De (gedeeltelijke*) onomkeerbaarheid van iets wat permanente vermindering seksueel genot geeft.

*Er zijn wel hersteltherapieen maar die halen niet de gevoeligheid terug.
pi_172212716
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik gun piemels hun voorhuid (en daarbij behorende gevoelige eikel) en het is voor mij leuk ermee te hannesen. ^O^
Ik zat me je al in te beelden met een ketting met voorhuidjes rond je nek :')
pi_172212726
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ware het niet dat het om een seksuele ingreep gaat, om genot bij seks en masturbatie terug te dringen. En daar zijn een paar grote issues aan die imho de motivering van ouders overrulen:
- Lichamelijke & seksuele integriteit van het kind. Laat ze bij 18 zelf kiezen.
- Seksualisering van het kind. Het is een beetje de extreme versie van een meisje van vier een bikinitopje aan doen.
- De (gedeeltelijke*) onomkeerbaarheid van iets wat permanente vermindering seksueel genot geeft.

*Er zijn wel hersteltherapieen maar die halen niet de gevoeligheid terug.
Deze begrijp ik niet? Hoezo is het seksualisering van het kind?

Ben wel erg benieuwd, maar ik moet ook hard aan het werk, dus ik lees pas later weer bij :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172212742
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

goed dat je gemaild hebt!

Wij werken niet met dat soort schalen, maar ik geloof wel dat ik je probleem zie ja!

Boh, dreumes is ziek, veertig graad koorts en ik moet zometeen weg naast Nederland. Hoewel de duutser bij hem is vind ik het toch moeilijk en ziek kind thuis te laten en zo ver weg te gaan...
Oh dat is best hoge koorts ja. Succes met hem achterlaten en een goede reis straks!
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:43:05 #136
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172212764
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ware het niet dat het om een seksuele ingreep gaat, om genot bij seks en masturbatie terug te dringen. En daar zijn een paar grote issues aan die imho de motivering van ouders overrulen:
- Lichamelijke & seksuele integriteit van het kind. Laat ze bij 18 zelf kiezen.
- Seksualisering van het kind. Het is een beetje de extreme versie van een meisje van vier een bikinitopje aan doen.
- De (gedeeltelijke*) onomkeerbaarheid van iets wat permanente vermindering seksueel genot geeft.

*Er zijn wel hersteltherapieen maar die halen niet de gevoeligheid terug.
Ik vind een verbod iets te extreem. Je kan het beter bespreekbaar maken, het is nl. wel heel diep geworteld in de cultuur van bepaalde groepen. Ik vind het wel een lastig punt, want de groep die het uitvoert vindt het wel best, en de groep die het niet doet, boeit het verder niet. De politiek gaat zich niet inmengen dus.
Siesta & Fiesta!
pi_172212798
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:59 schreef mjan het volgende:
Voor de te krappe voorhuidjes in deze wereld ben ik toch blij dat de mogelijkheid bestaat.
Idd..

Heb als klein jongetje eens eens Spaanse kraag gehad :'). Sindsdien is ie niet meer te krap :')

  donderdag 6 juli 2017 @ 12:49:32 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172212924
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:04 schreef Lot_1 het volgende:
Is hier iemand die verstand heeft van statistische data-analyse? Ik heb in het scriptie-topic een vraag gesteld maar ik kan nog meer input gebruiken.
Ik heb je vraag gelezen. Mijn statistische kennis is een eind weggezakt. Ik kan me nog herinneren dat er een oplossing was voor je probleem maar die gepoolde t-test klinkt bekend.

Ok, je hebt helemaal niets aan dit antwoord :')
Spoilers!
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:07:40 #139
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172213348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, Bramito. Ik heb hier chorizo van de AH en toen ik die in stukjes wilde snijden viel de worst echt helemaal uiteen in kleine blokjes. Ook super zacht. Is dat normaal voor chorizo, weet jij dat :?
Spuit 11

Was het verse om te bakken misschien? Of hele goedkope die minder lang wordt gedroogd.
Siesta & Fiesta!
pi_172213558
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:41 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet? Hoezo is het seksualisering van het kind?

Ben wel erg benieuwd, maar ik moet ook hard aan het werk, dus ik lees pas later weer bij :)
Omdat de hele handeling (medische ingreep dus buiten beschouwing) gericht is op het ontnemen van plezier van seks. Een ander doel heeft het niet.
pi_172213577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Idd..

Heb als klein jongetje eens eens Spaanse kraag gehad :'). Sindsdien is ie niet meer te krap :')

[ afbeelding ]
+1 voor SpongeBob. Maar er is volgens mij vrijwel niemand op deze planeet die medische besnijdenis afkeurt.
pi_172213663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:43 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik vind een verbod iets te extreem. Je kan het beter bespreekbaar maken, het is nl. wel heel diep geworteld in de cultuur van bepaalde groepen. Ik vind het wel een lastig punt, want de groep die het uitvoert vindt het wel best, en de groep die het niet doet, boeit het verder niet. De politiek gaat zich niet inmengen dus.
Ik ben ook niet voor een verbod (binnen de hele EU mag het overigens in principe al niet - uitspraken hof en alles) maar inderdaad vķķr interne discussie. En die komt her en der wel op gang.
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:28:05 #143
221912 minilot
Nancy boy
pi_172213818
:W
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:33:50 #144
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172213936
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor een verbod (binnen de hele EU mag het overigens in principe al niet - uitspraken hof en alles) maar inderdaad vķķr interne discussie. En die komt her en der wel op gang.
Artsen tegen gelovigen. Ik voorzie geen grote veranderingen binnen geloofsgemeenschappen.
Siesta & Fiesta!
pi_172214174
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Omdat de hele handeling (medische ingreep dus buiten beschouwing) gericht is op het ontnemen van plezier van seks. Een ander doel heeft het niet.
Nee hoor, dat is niet het doel, dat is een bijkomend gevolg. Het doel is ingewijd worden in het verbond met God. Dat dat jou persoonlijk weinig zegt, wil niet zeggen dat dat geen doel kan zijn.
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:58:03 #146
221912 minilot
Nancy boy
pi_172214506
*druipt*
De watertemperatuur is priiiiima momenteel @ Tweede Maasvlakte. Het zwemt lekker :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_172214542
Hier regent 't.
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:03:59 #148
221912 minilot
Nancy boy
pi_172214638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:00 schreef FranticDJ het volgende:
Hier regent 't.
Ik zie dat in de verte al wel aankomen, ja
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 14:05:07 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172214654
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:00 schreef FranticDJ het volgende:
Hier regent 't.
Hier komen de combines net voorzichtig uit de schuur, wintergerst is al rijp. Bij jullie al anderhalve week.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172214737
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:00 schreef FranticDJ het volgende:
Hier regent 't.
Stuur maar door, hier is het vies benauwd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')