abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172434780
registreer om deze reclame te verbergen
Heftig WupWup. Hier gaan de nachten steeds prettiger: van om de twee uur voeden naar nu twee of drie voedingen tussen 20:30 en 7:00. Ik voel me echt herboren met die betere nachtrust.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172437513
Wat fijn Franny!

Ik zit helaas in dezelfde situatie als Wup, L. wil het liefst continu aan de borst 's nachts (terwijl ik vorige week nog zo blij was met 1 2 nachtvoedingen) en als ze een keer loslaat is ze tussendoor steeds aan het breakdancen. Vreselijk vermoeiend. :O Vannacht sliep ze van 23.00 tot 2 rustig, verder was het bal.
pi_172439122
Iemand hier ervaring met de combinatie bv en fv wegens te weinig productie?

S drinkt eerst aan de borst, daarna krijgt hij een flesje na. Alleen een borst heeft geen indicator met hoeveelheden natuurlijk. Dus hij zit al af en toe te vol waarschijnlijk waarbij hij veel spuugt. Ik ben benieuwd naar hoe je de hoeveelheid fv naast bv afstemt en vind het best spannend om niet zeker te weten of S genoeg binnen krijgt.
pi_172440704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:29 schreef ingee het volgende:

S drinkt eerst aan de borst, daarna krijgt hij een flesje na. Alleen een borst heeft geen indicator met hoeveelheden natuurlijk. Dus hij zit al af en toe te vol waarschijnlijk waarbij hij veel spuugt. Ik ben benieuwd naar hoe je de hoeveelheid fv naast bv afstemt en vind het best spannend om niet zeker te weten of S genoeg binnen krijgt.
Ken je deze formules al voor de hoeveelheid per fles? https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles
Ik zou dat als maximum beschouwen en dan zorgen dat de fles niet te snel gaat (zoek op "paced bottle feeding") en opletten op signalen dat S geen honger meer heeft, de fles zou in principe niet leeg hoeven omdat hij al aan de borst gedronken heeft.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 17:44:32 #155
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172440833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:29 schreef ingee het volgende:

Heb je een idee wat hij drinkt (omdat je gekolft hebt bijvoorbeeld?)?
Wij zijn gaan experimenteren. Eerst 40 cc. Toen ze na anderhalf uur weer honger had, bleek dat niet genoeg, dus deden we 50, etc. Soms heb ik het gevoel dat ze amper iets uit de bv heeft gehaald, dus dan doe ik iets meer.
Als ze nog honger heeft na de fles, leg ik haar weer aan de borst.
pi_172443806
Wij hadden 60 ml flesvoeding aan het begin, en dat werd na een paar dagen 70 ml bij volledig flesvoeding. Toen de borstvoeding redelijk op gang was zijn we overgestapt naar max 40 ml bijvoeding en twee dagen later zijn we daar mee gestopt, in de hoop dat ze dan ook beter aan de borst zouden drinken en dat doen ze.

Ik heb overigens wel veel gekolft, ook na het voeden. Als er maar 1 live gedronken had (de eerste dagen) kon ik daardoor ook aan het verschil in de kolfopbrengst zien dat ze goed gedronken hadden, wat mij het vertrouwen gaf om gewoon te stoppen met bijvoeding. Wellicht is dubbelzijdig kolfen voor jou dus ook een optie om gewoon te zien hoeveel ze ongeveer drinkt (al is dit natuurlijk natte vinger werk).
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
pi_172446502
Ja ik heb tot vandaag elke voeding nagekolfd, nu over op 1 a 2x per dag kolven zodat het ook te doen is als ik alleen ben met peuter en baby volgende week. Maar haal er tot nu toe 20cc uit, dus het motiveert niet echt. Ik hoop dat S meer drinkt dan dat.

Gaan bij iedereen trouwens alle kolfonderdelen bij elke kolfsessie door een sopje of is afspoelen en 1x per dag afwassen ook goed genoeg?
pi_172447262
Dat laatste Inge. Continu soppen is veel werk, maar ook echt niet nodig.
pi_172449070
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:55 schreef ingee het volgende:
Gaan bij iedereen trouwens alle kolfonderdelen bij elke kolfsessie door een sopje of is afspoelen en 1x per dag afwassen ook goed genoeg?
Als je de handleiding bij de Symphony moet geloven dien je na iedere kolfsessie alle onderdelen die met melk in aanraking komen af te spoelen met koud water, af te wassen met warm sop, weer af te spoelen met koud water, te steriliseren en te zorgen dat alles weer kurkdroog is. Dat laatste zou nodig zijn vanwege het vacum. Na een dag was ik er ook achter dat dit gewoon niet haalbaar is als je vaker dan 1x per dag kolft. Ik snap zo'n fabrikant wel dat ze zich willen indekken tegen eventuele bedorven melk of verminderd functioneren van de kolf, maar erg meedenkend met de kolvende medemens is het niet. :N

Hier met 1x per dag afwassen en steriliseren en de rest van de dag alleen afspoelen met koud water nog nooit bedorven melk gehad. En mijn kolfspullen zijn al 8 maanden 24/7 niet kurkdroog geweest en dat maakt voor het vacum echt niks uit. :Y)
pi_172457225
Hier kook ik wel alle onderdelen na elke kolfsessie uit (behalve op werk, dan spoelen) maar we hebben een quooker dus t is ook zo gebeurd.
Afdrogen doe ik eigenlijk nooit, zal ook wel slecht zijn, maar alles werkt nog steeds na 3 maanden
pi_172465397
Wat fijn, jullie weten altijd alles O+
Hier ook continu een verzameling nadampende flesjes en kolfstukken, kan er bijna een extra aanrecht voor aanbouwen. ;)
Vandaag gaat het goed! Geen gespuug en een verzadigde baby na 2 borsten en een flesje. Hij laat ook staan wat teveel is als we wat rechter op de fles geven. :)
pi_172479821
Vivi, ik had nooit meer gereageerd op je vraag of de gehoekte borstschilden op de Spectra passen.
Ze passen dus niet :(

Is er evt iemand hier die interesse heeft in 2 pumpin'pal gehoekte borstschilden? O-)
Het gaat om deze:
pumpinpal-gehoekt-borstschild-super-shield.jpg
pi_172479853
Ik heb net m'n eerste flesje gekolfde melk voor O in de vriezer gezet *O* Woensdag gaat ze wennen op het kdv. Ben heel benieuwd of ze er gaat drinken :)

Ik bedacht me ook dat ik de melk voor F wel eens weg kon gooien; er lagen nog 6 flesjes van december 2014 :+ Kon het toch niet over m'n hart krijgen (serieus, why? :') ) om ze allemaal weg te gooien dus ik heb er 2 laten liggen.
pi_172479975
Ik heb ook nog bv van ruim 2 jaar geleden in de vriezer :')
  maandag 17 juli 2017 @ 11:25:25 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172480085
Idem :')
Maar het ligt echt op -20 ofzo, dat gaat helemaal nergens heen. Volgens mij kan je dat ontdooien en gewoon nog opdrinken.
KuikenGuppy
pi_172480409
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Vivi, ik had nooit meer gereageerd op je vraag of de gehoekte borstschilden op de Spectra passen.
Ze passen dus niet :(
Oh balen zeg! :( Er zijn dus wel 2 oplossingen voor, maar dan heb je ook de universele smalle halsflessen nodig, zie mijn eerdere post: OUD / Borstvoeding deel 235
pi_172480439
Haha wij sentimentele moedermelkmoeders :+
pi_172480474
Ik heb er zeep van gemaakt :@ Wilde het ook niet weggooien..
Make your own kind of music.
pi_172480635
Zeep? Ik heb dat trouwens helemaal niet. Gooi het zo weg. 😀. Maar ja, na inmiddels bijna 3,5 jaar bv vind ik het niet zo bijzonder meer misschien. Blas bv moeder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172480750
image-1-768x768.jpeg

Ja, zeep :D Ik heb ongeveer 3 liter gedoneerd en het restje gebruikt om zeep van te maken.
pi_172480816
Grappig, wist niet dat dat kon :D
Is dat niet plakkerig? Wanneer ik melk uit de vriezer haal (ik had het een paar keer in van die 'handige' ijsblokzakjes gedaan) plakken mijn handen helemaal :P
pi_172481295
Hoe ga je om met een regeldag als je aan t werk bent?

Ik denk dat inimini miv vannacht haar 3 maanden regeldag heeft, hele nacht elk uur gedronken, en het hongerige, hangerige lijkt zich door te zetten vandaag, maar ik ben aan t werk...

Mijn moeder vraagt wat te doen.. (die past op) ik heb nu aangegeven dat ze maar moet toegeven aan de honger met meer flesjes, maar hoe zorg ik dat mijn productie hier op wordt aangepast? Ik kan niet elk uur gaan kolven hier op werk... of zet zon dag zich gewoon door als ik weer thuis ben en wordt mijn productie dan alsnog geregeld?
pi_172482134
Hmm, geitenkaas. :9 Grappig die zeep! Voegen ze daar nog iets anders aan toe om het zepiger te maken of is het puur melk?

Kooks, ik denk dat wij met hetzelfde zitten (maar dan bij 6 maanden), maar dat regelt zich als het goed is vanzelf wel. Je baby gaat net zo lang door tot je productie weer op peil is, in jouw geval dus waarschijnlijk een dagje langer. Hier ook een baby die het vannacht nodig vond continu te lurken: in mijn hoofd heb ik wel 15 voedingen gegeven, maar ik heb het op een gegeven moment niet meer bijgehouden. :+
pi_172483200
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:16 schreef Selvaria het volgende:
Hmm, geitenkaas. :9 Grappig die zeep! Voegen ze daar nog iets anders aan toe om het zepiger te maken of is het puur melk?
Nee het is wel 'echt' zeep, dus met natronloog en olie of vet en dan verzepen :) Ik heb er lavendel en kamille bijgedaan. Best leuk om te doen :Y
pi_172485704
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:55 schreef ingee het volgende:
Ja ik heb tot vandaag elke voeding nagekolfd, nu over op 1 a 2x per dag kolven zodat het ook te doen is als ik alleen ben met peuter en baby volgende week. Maar haal er tot nu toe 20cc uit, dus het motiveert niet echt. Ik hoop dat S meer drinkt dan dat.

Nakolven geeft ook een heel ander beeld dan kolven in plaats van een voedingsmoment. 20 cc nakolven is helemaal niet gek.

Bij de oudste zijn wij ook zo gestart, omdat hij niet sterk genoeg was om zelf de bv goed op gang te brengen waardoor we in een negatieve spiraal terechtkwamen, met baby die te veel afviel. Uiteindelijk heb ik na overleg met lk een soort 'afbouwschema' opgesteld. Wij zaten op een gegeven moment (met een paar weken oud) op 60 cc extra per voeding (of om de 3 uur). Dat ben ik elke week gaan verlagen met 10 cc. Ik minderde dan op vrijdag, zodat we in het weekend de tijd hadden om te clusteren (die tijd was nodig ook) terwijl mijn vriend ook thuis was. Dat werkte voor ons goed. Maar voor een op jullie situatie toepasbaar afbouwschema, zou ik wel met een lk overleggen denk ik.

En terzijde: ik gebruikte toen ook domperidon. Dat mocht toen nog gewoon zonder recept...
Venus in pocketformaat
loveli
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')