abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 juli 2017 @ 03:18:34 #201
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172518899
Vieve, komt er op die momenten misschien minder melk? Ik merk dat O heel onrustig is aan de borst als er weinig melk is.

Ik heb vanmiddag een andere lactatiekundige uitgebreid gesproken (blijkbaar is een kennis een lactatiekundige :')). Ik weet nog niet helemaal wat ik nu als vervolgstap wil nemen, maar heb er wel een goed gevoel over. Bedankt voor de tips en opmerkingen hier!
pi_172522070
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! En jeetje wat heb je dan nog lang gekolft! Ik ben er vorige week mee gestopt (toen was ze ruim 2 weken) omdat een voeding ruim anderhalf uur duurde en dan kwam ze een uur later weer. En dan had ik inderdaad ook het idee dat ze er minder uit kon halen omdat ik net alles er uit had gehaald met de kolf.. Maar nu drinkt ze de borst zeker niet leeg en dan twijfel ik weer: het is zo zonde om het over te laten, maar ze heeft gewoon geen interesse om opnieuw aan te happen :{

De lactatiekundige zegt overigens dat het goed mogelijk is dat ik nooit genoeg melk zal produceren (in de familie gebeurt dat vaker, borsten zijn weinig gegroeid en heb ook nog geen stuwing (pas als ze 5 uur niet gedronken heeft, voelen ze echt heel erg vol aan)), wat het voor mijn gevoel nog moeilijker maakt om te minderen met fv.. Man wat kun je hier onzeker van worden zeg :'(
Mijn oudste werd geboren met een gewicht van 2460 gram en viel af tot 2280. Daardoor vertoonde hij wat premature kenmerken en pas nadat hij ruim over de 3 kg heen was, ging het makkelijker voor hem. Dus eerder stoppen met kolven was geen optie, de focus moest eerst echt op aankomen. Het was wel onwijs zwaar. Bij de tweede heb ik mijn vriend laten beloven dat hij in zou grijpen als het weer zo ver zou komen. Ik wilde toen per se doorzetten om de bv te laten slagen, maar het had me wel veel gekost. Dat wilde ik niet nog een keer meemaken, zeker niet omdat er inmiddels een peuter rondliep. Gelukkig ging het bij de tweede een stuk makkelijker :).

Rot als je één van de weinigen bent die écht te weinig melk blijven produceren.. Moeilijk lijkt het me, om daarin een weg te vinden. Ik denk, terugkijkend op 4,5 jaar borstvoeding, dat ik weinig opslagcapaciteit heb. Beide kinderen wilden heel vaak drinken (elke 1,5 uur of maximaal elke 2 uur). Dat was best zwaar en het maakte me zeker bij de eerste heel onzeker (los van de opstartproblemen). Het betekende niet dat ik niet genoeg melk produceerde, maar om mijn kinderen van voldoende voeding te voorzien, moest ik vaker voeden dan een moeder met meer opslagcapaciteit. Toen dat kwartje viel, was het voor mij ook makkelijker om het te accepteren.

EDIT: dit is wel een mooi artikel over de frequentie van de voedingen en opslagcapaciteit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Phaidra op 19-07-2017 11:13:12 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_172523138
Hoi!

Mijn dochter van tien maanden heeft besloten geen borstvoeding meer te willen. Als ik probeer te voeden wordt ze Heel Boos en als ze een fles ziet wordt ze heel wild en blij. Ik heb besloten geen capriolen meer uit te halen om toch nog door te gaan, hoe jammer ik het ook vind.
Nu mijn vraag: hoe zorg ik voor een zo goed mogelijke 'afbouw' zonder ellende van borstontsteking en dat soort? Ik heb nu achttien uur niet gevoed en begin nu wat vollere borsten te krijgen, maar geen stuwing.
Met kolven kwam er de laatste tijd nauwelijks wat. Is het toch raadzaam te kolven bij stuwing?
pi_172523385
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:57 schreef Mies_poes het volgende:
Hoi!

Mijn dochter van tien maanden heeft besloten geen borstvoeding meer te willen. Als ik probeer te voeden wordt ze Heel Boos en als ze een fles ziet wordt ze heel wild en blij. Ik heb besloten geen capriolen meer uit te halen om toch nog door te gaan, hoe jammer ik het ook vind.
Nu mijn vraag: hoe zorg ik voor een zo goed mogelijke 'afbouw' zonder ellende van borstontsteking en dat soort? Ik heb nu achttien uur niet gevoed en begin nu wat vollere borsten te krijgen, maar geen stuwing.
Met kolven kwam er de laatste tijd nauwelijks wat. Is het toch raadzaam te kolven bij stuwing?
Dat zou ik zeker wel proberen! Zomaar cold turkey stoppen, dat lijkt me niet verstandig. En als er plots toch een verstopping zit, is het veel lastiger om die weg te krijgen nu je dochter niet meer live drinkt. Misschien 2x per dag kolven en dat afbouwen? Na 3 dagen nog 1x per dag, daarna naar om de dag als het nog nodig is. Zoiets zou ik doen, denk ik.

En succes met het afsluiten van deze periode. 10 maanden is super!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_172523554
ik zou alleen zonodig de druk eraf halen eigenlijk. Maar ik ben verder ook niet verstoppings- of BO-gevoelig.
pi_172523698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker wel proberen! Zomaar cold turkey stoppen, dat lijkt me niet verstandig. En als er plots toch een verstopping zit, is het veel lastiger om die weg te krijgen nu je dochter niet meer live drinkt. Misschien 2x per dag kolven en dat afbouwen? Na 3 dagen nog 1x per dag, daarna naar om de dag als het nog nodig is. Zoiets zou ik doen, denk ik.

En succes met het afsluiten van deze periode. 10 maanden is super!
Maar mijn productie is al een tijdje terug aan het lopen, 3x per dag kolven levert per keer 30cc op en dan kolf ik een half uur. Dus denk dat dat niet zo zinvol meer is.
Denk dat ik de druk eraf ga kolven of toch probeer haar aan te leggen. Zou zo leuk zijn als ze bijv. nog 1x per dag wel wil drinken, maar het 'gevecht' wat we nu voeren is dat me ook niet waard.
pi_172523793
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:09 schreef WupWup het volgende:
ik zou alleen zonodig de druk eraf halen eigenlijk. Maar ik ben verder ook niet verstoppings- of BO-gevoelig.
Nou ja, precies. Ik zou in ieder geval te allen tijde een verstopping willen voorkomen als je kindje niet meer bij je drinkt. En ik was helaas wel vrij gevoelig voor verstoppingen. Maar als ik het zo lees, zal dat bij Mies_poes wel loslopen. In dat geval: volg je gezond verstand :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_172524869
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 03:18 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Vieve, komt er op die momenten misschien minder melk? Ik merk dat O heel onrustig is aan de borst als er weinig melk is.

Ik heb vanmiddag een andere lactatiekundige uitgebreid gesproken (blijkbaar is een kennis een lactatiekundige :')). Ik weet nog niet helemaal wat ik nu als vervolgstap wil nemen, maar heb er wel een goed gevoel over. Bedankt voor de tips en opmerkingen hier!
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Er is ook minder productie denk ik, omdat ik aan het afbouwen ben.

Misschien vannacht proberen om wat via de fles na te geven...
  woensdag 19 juli 2017 @ 16:29:37 #209
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172529626
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn oudste werd geboren met een gewicht van 2460 gram en viel af tot 2280. Daardoor vertoonde hij wat premature kenmerken en pas nadat hij ruim over de 3 kg heen was, ging het makkelijker voor hem. Dus eerder stoppen met kolven was geen optie, de focus moest eerst echt op aankomen. Het was wel onwijs zwaar. Bij de tweede heb ik mijn vriend laten beloven dat hij in zou grijpen als het weer zo ver zou komen. Ik wilde toen per se doorzetten om de bv te laten slagen, maar het had me wel veel gekost. Dat wilde ik niet nog een keer meemaken, zeker niet omdat er inmiddels een peuter rondliep. Gelukkig ging het bij de tweede een stuk makkelijker :).

Rot als je één van de weinigen bent die écht te weinig melk blijven produceren.. Moeilijk lijkt het me, om daarin een weg te vinden. Ik denk, terugkijkend op 4,5 jaar borstvoeding, dat ik weinig opslagcapaciteit heb. Beide kinderen wilden heel vaak drinken (elke 1,5 uur of maximaal elke 2 uur). Dat was best zwaar en het maakte me zeker bij de eerste heel onzeker (los van de opstartproblemen). Het betekende niet dat ik niet genoeg melk produceerde, maar om mijn kinderen van voldoende voeding te voorzien, moest ik vaker voeden dan een moeder met meer opslagcapaciteit. Toen dat kwartje viel, was het voor mij ook makkelijker om het te accepteren.

EDIT: dit is wel een mooi artikel over de frequentie van de voedingen en opslagcapaciteit.
Wow, heftig hoor! Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n zware tijd niet wil herhalen bij de tweede. Fijn dat het daar beter ging!

Ik weet niet of dat ook bij mij van toepassing is. Soms zit er 3 uur tussen de voedingen, maar komt er nog erg weinig uit. Ook toen ik een paar dagen alleen maar kolfde, kwam er soms maar 20 cc per borst uit. Bij lange na niet genoeg dus ;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 19 juli 2017 @ 17:08:57 #210
269689 crew  Viv
pi_172530618
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:56 schreef Vieve6 het volgende:
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Er is ook minder productie denk ik, omdat ik aan het afbouwen ben.
Hoe komt het dat je alweer aan het afbouwen bent?
pi_172531918
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Wow, heftig hoor! Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n zware tijd niet wil herhalen bij de tweede. Fijn dat het daar beter ging!

Ik weet niet of dat ook bij mij van toepassing is. Soms zit er 3 uur tussen de voedingen, maar komt er nog erg weinig uit. Ook toen ik een paar dagen alleen maar kolfde, kwam er soms maar 20 cc per borst uit. Bij lange na niet genoeg dus ;(
Ten eerste, wachten tot je genoeg melk hebt werkt niet, vaker voeden is signaal voor je lijf om vaker/meer melk aan te maken.
En wat je kolft zegt vaak niet veel over wat je baby drinken kan, je kolf is geen baby ;)
Nakolven kan effectief zijn bij het opvoeren van je productie, loslaten dat er x tijd tussen de voedingen moet zitten ook. Al drinkt je baby een hele dag elk uur meerdere keren, je productie reageert daar het snelste op.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_172532615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je alweer aan het afbouwen bent?
Eigenlijk een paar redenen. Met dreumes erbij vind ik dat makkelijker.
Verder wil ik de bv afgebouwd hebben als ik weer aan het werk ga, maar daar wil ik rustig de tijd voor nemen. De vorige keer (bij dreumes borstontsteking gehad) dus toen het advies om rustig af te bouwen.
& laatste reden is omdat ik het idee heb dat ik door de bv erg neerslachtig word. Toen ik bij mijn eerste dochter ging afbouwen werd ik een vele vrolijkere mama.
pi_172533268
Mies Poes, zou het nog kunnen helpen om haar in de nacht (half) slapend aan te leggen? Is het geen strijd, hoef je niet te kolven en misschien wil ze dan alsnog.
Toen mijn oudste wel eens moeilijk dronk, ging het in de nacht altijd wel beter. Nouja, kan ook dat je dat niets vindt natuurlijk.

Morretje, wat geef je toch altijd fijne uitleg
:Y

Mijn productie is na het weekend altijd het slechtst met kolven, wat me verbaast omdat ze dan juist wel bij mij was een paar dagen. Misschien heeft ze overdag dan minder nodig dan ik denk, maar ze komt in de nacht ook nog om de 2-3 uur. Waar is de handleiding van mijn baby :P
pi_172567459
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:17 schreef Heliotrope het volgende:
Mies Poes, zou het nog kunnen helpen om haar in de nacht (half) slapend aan te leggen? Is het geen strijd, hoef je niet te kolven en misschien wil ze dan alsnog.
Toen mijn oudste wel eens moeilijk dronk, ging het in de nacht altijd wel beter. Nouja, kan ook dat je dat niets vindt natuurlijk.

Morretje, wat geef je toch altijd fijne uitleg
:Y

Mijn productie is na het weekend altijd het slechtst met kolven, wat me verbaast omdat ze dan juist wel bij mij was een paar dagen. Misschien heeft ze overdag dan minder nodig dan ik denk, maar ze komt in de nacht ook nog om de 2-3 uur. Waar is de handleiding van mijn baby :P
Dit deed ik vannacht. Ze hapte aan en liet na twee seconde weer los en werd boos. Vanmorgen weer aangeboden en toen dronk ze ongeveer een minuut en werd ze weer boos.
Gisteravond dronk ze wel een paar minuten aan 1 borst, maar de ander wilde ze niet (die weigert ze al een paar dagen dus denk dat daar ook nog maar weinig in zit).
Op het moment dat ik haar een flesje geef dan kan ik me neerleggen bij het feit dat ze aan het stoppen is, maar op andere momenten word ik toch wel heel verdrietig. Deze bijzondere tijd loopt ten einde en komt nooit meer terug ;( ik had zo graag nog door willen gaan...
Maar goed, dochter is er duidelijk klaar mee dus ik moet ook maar niet meer aanbieden, want dat zorgt voor boosheid bij haar en teleurstelling bij mij.

Waarom is alles omtrent borstvoeding nu zo emotioneel? :')
pi_172567484
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:13 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Waarom is alles omtrent borstvoeding nu zo emotioneel? :')
Och zo herkenbaar hoor... Volgens mij ook grotendeels hormonaal versterkt. Ik vond het stoppen toen ook zo beladen en verdrietig. Er zitten ook fijne kanten aan gestopt zijn, maar het duurt even voordat het ook echt zo voelt. :*
pi_172567789
Zo herkenbaar Mies. :* Rationeel heb ik de bv al twintig keer het raam uitgegooid, maar emotioneel lult dat niet en is het echt een dingetje. Gelukkig gaat het hier op dit moment best goed. De combinatie met zo heel af en toe een flesje (bv/kv) vind ik heel rustgevend. Als ik 's avonds moe ben kan man de late avondvoeding doen en ik kan weer eens schandalig lang naar de kapper oid.

Jammer dat het echt klaar is, maar eigenlijk ook wel fijn dat ze het zelf aangeeft toch? :*
pi_172568063
Fijn dat het herkenbaar is :*

Selvaria, ik vind het inderdaad wel fijn dat ze zelf de keuze maakt om te stoppen. Lijkt me een stuk moeilijker als je als moeder de keuze maakt.
Ik was altijd de enige die haar iets extra's kon geven, de borst, en straks kan ik haar hetzelfde geven als ieder ander en van dat idee word ik een beetje verdrietig en bang dat we niet zulke intieme momenten hebben en daarmee onze band veranderd :@

Ik heb haar net nog wel even aangelegd en toen dronk ze toch weer even bij me en hebben we fijne foto's gemaakt O+ dat was even een fijn moment (waardoor ik weer ga twijfelen }:| )

Selvaria, wat fijn dat het bij jullie momenteel best goed gaat! Het idee van af en toe een flesje vond ik de laatste maanden ook wel erg rustgevend :Y
pi_172568358
Toen bij mij de bv stopte door de zwangerschap, had ik (na 2 jaar) er minder last van dan ik dacht.
Vond de 'vrijheid' ook wel weer fijn.
En F maakte van het aan de borstmoment een ander moment, lekker op mijn blote buik liggen.
Nu 1 jaar later doet hij dat nogsteeds als rustmoment of voor het slapen gaan. Maar wat ik ook fijn vind is dat hij dat ook bij mijn vriend doet O+
Dus misschien dat je er iets anders van kan maken Mies?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 09:40:59 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172568393
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:38 schreef BlueEyes het volgende:
Toen bij mij de bv stopte door de zwangerschap, had ik (na 2 jaar) er minder last van dan ik dacht.
Vond de 'vrijheid' ook wel weer fijn.
Dit had ik ook idd :) (het hielp overigens wel dat er vooruitzicht was op een verse zuigeling aan de borst O+).
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 09:50:48 #220
269689 crew  Viv
pi_172568528
Herkenbaar hoor Mies, ik kon op het toppunt qua emoties het woord borstvoeding niet eens uitspreken zonder in huilen uit te barsten. :X En iedere keer als ze nog aanhapte weer hoop krijgen dat het nog niet voorbij was inderdaad. Van dat laatste ben ik wel genezen toen ze ging bijten. :')

Maar dit:
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:19 schreef Mies_poes het volgende:
Ik was altijd de enige die haar iets extra's kon geven, de borst, en straks kan ik haar hetzelfde geven als ieder ander
dit is écht niet zo hoor. Juist omdat je zo'n goede band hebt opgebouwd is ze in jouw armen op de fijnste plek op aarde. O+
  vrijdag 21 juli 2017 @ 09:54:30 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172568573
Hier gaat het denk ik ook een beetje een combi worden van bv en kv en ik heb besloten dat niet erg te vinden uh huh :')

Na het fenomeen flesweigeren dacht ze dat het voor de afwisseling misschien ook wel leuk is om de borst te weigeren.
Gisteren was duidelijk een regeldag, maar omdat ze honger had en de melk niet snel genoeg en voldoende kwam liet ze elke keer los. Borstcompressie hielp een beetje, maar er kwam nog steeds niet genoeg naar haar zin dus op het eind weigerde ze helemaal de borst en bleef maar op haar handjes sabbelen.
Met kolven kreeg ik er niks uit en toen ik om 17.30 uur met 2 huilende (krijsende) kinderen zat, heb ik een flesje kunstvoeding aangeboden. Die 90cc ging er vlot in..

Nieuwe mijlpaal: ze accepteert een flesje van mij. Beetje jammer dat daar borstweigeren en erge honger voor nodig was.

Ze sliep er wel goed op, dus gisteravond een powerpump sessie gedaan door een uur lang 10 min wel en 10 min niet te kolven.

Vraag me alleen af of ik daarmee de borstvoeding wel voldoende opgekrikt krijg, maar ga het iig proberen.

's Nachts heeft ze iig wel weer gedronken, dat was wel fijn. Maar vanochtend weer halfslachtig helaas. Ik heb maar een extra flesje uit de vriezer meegegeven naar de opvang, maar de vorige keer lustte ze geen vriezermelk.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:15:14 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_172568909
Je succes, belang of rol als moeder wordt NIET, ik herhaal NIET bepaald door het wel of niet geven van borstvoeding. Ik kan dat niet vaak genoeg benadrukken.
Natuurlijk is het heel fijn en uniek om dat met je kindje te delen, maar ook als de melk uit het flesje komt heeft je kindje maar 1 allerbelangrijkst middelpunt van zijn/haar leven en dat is mama. Voor elke baby. Twijfel daar nooit aan. :*
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:17:06 #223
73386 Fazz
onderweg
pi_172568938
Mies :* Lijkt me ook moeilijk als je baby zo het moment bepaald en je daar zelf niet zo veel meer aan kan doen.

Zelf een flesje geven is fijn Sylver, maar borstweigeren niet :X Heb je het idee dat je productie minder is geworden?

Hier is O voor de 2e keer wennen op het kdv. Woensdag dronk ze in een uur proberen 40 cc, ik hoop dat het vandaag beter gaat. Wennen is van 9 - 13 dus ze zal toch wel honger krijgen ergens in die tijd oO<
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:17:36 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172568943
Wat SQ zegt :Y

Ik merkte het ook toen ze van mij een flesje had gehad. Ondanks dat ze nu geen borst wilde voor het slapen gaan, wilde ze wel alleen met mij (en speentje) op bed liggen (en absoluut niet met papa, hoewel dat wel iets handiger geweest zou zijn in dit geval :P)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:18:51 #225
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172568965
Fazz, ik denk dat de productie hetzelfde is gebleven, maar zij meer wil.
Alleen die eigenwijze baby van mij vergeet even dat ze dat zelf moet regelen 🙄

Hopelijk heeft O het flesje door! :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:33:53 #226
73386 Fazz
onderweg
pi_172569269
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:18 schreef Sylver_ het volgende:
Fazz, ik denk dat de productie hetzelfde is gebleven, maar zij meer wil.
Alleen die eigenwijze baby van mij vergeet even dat ze dat zelf moet regelen 🙄

Hopelijk heeft O het flesje door! :)
Ja dat zou handiger zijn ja, als ze het zelf zou regelen. Ik hoop dat je snel resultaat ziet van je powerpump sessies!

Wat ik nu lastig vind met O is dat ik geen idee heb hoeveel ze per keer wil drinken. Ik heb vandaag 3x 50 cc meegegeven en wat kunstvoeding voor het geval dat. In de vriezer maak ik nu maar flesjes van 100 cc, maar geen idee of dat genoeg is als ze eenmaal de fles gaat drinken...

Oh, even een tip gevraagd. Ik begin in sept met een nieuwe baan maar heb nog niet verteld dat ik ga kolven. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? In het sollicitatie proces heb ik er niets over gezegd want niet relevant maar straks moet ik wel toegang krijgen tot de kolfruimte e.d.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 10:37:55 #227
269689 crew  Viv
pi_172569334
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh, even een tip gevraagd. Ik begin in sept met een nieuwe baan maar heb nog niet verteld dat ik ga kolven. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? In het sollicitatie proces heb ik er niets over gezegd want niet relevant maar straks moet ik wel toegang krijgen tot de kolfruimte e.d.
Ze wisten toch wel van de zwangerschap? Of was dat ook niet relevant en had je een grote slobbertrui aan of een Skype-interview met alleen je hoofd in beeld? :+
pi_172569531
Ik zou ze gewoon nu mailen/bellen dat je dat van plan bent. En of er al een geschikte kolfruimte is of dat je daar nog over mee kunt denken.

Mies, wel mooi dat ze zelf haar keuze maakt inderdaad :*
En ook hier bij oudste na het stoppen nog heel lang op hetzelfde tijdstip (avond en ochtend) een knuffelmomentje, anders, maar ook fijn. En ook de ervaring van weer meer vrijheid!
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:59:54 #229
73386 Fazz
onderweg
pi_172569679
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze wisten toch wel van de zwangerschap? Of was dat ook niet relevant en had je een grote slobbertrui aan of een Skype-interview met alleen je hoofd in beeld? :+
Jawel, de gesprekken waren tijdens mijn verlof (na de bevalling) en dat wisten ze ook :)

Net gebeld door de opvang, ze heeft zonder veel moeite 75 cc gedronken en ligt nu lekker te slapen *O* O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 11:41:01 #230
269689 crew  Viv
pi_172570519
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:59 schreef Fazzoletti het volgende:
Jawel, de gesprekken waren tijdens mijn verlof (na de bevalling) en dat wisten ze ook :)
Dan komt het toch niet heel erg uit de lucht vallen als je informeert naar een kolfruimte en ze op de hoogte stelt van je plannen?

En wat fijn dat ze goed gedronken heeft! Kolf je straks tenminste niet voor de gootsteen. ;)
pi_172571983
Wel herkenbaar die emoties rond het afbouwen van de bv. Ik had dat bij dreumes heel erg. Maar misschien omdat ik toen ook zelf koos voor het afbouwen en me dan schuldig voelde en graag het beste wilde voor mijn baby maar mezelf helemaal niet gelukkig voelde door de bv. Ik merk dat ik er deze keer minder moeite mee heb omdat ik mezelf als mama liever en leuker vind zonder de bv. Als ik wat vrolijker en gelukkiger ben is dat ook goed voor mijn baby denk ik dan maar. & ik merk nu ook al veel verschil terwijl ik nu nog maar 2 flesjes geef.

Ik vind het superknap als ik hier lees dat mama's zo lang bv geven. Ik had ook graag gewild dat ik er wat vrijer mee was en er niet zo verdrietig van zou zijn, maar kan het deze 2e keer wel wat beter accepteren...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 13:02:17 #232
269689 crew  Viv
pi_172572125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:56 schreef Vieve6 het volgende:
Ik vind het superknap als ik hier lees dat mama's zo lang bv geven. Ik had ook graag gewild dat ik er wat vrijer mee was en er niet zo verdrietig van zou zijn, maar kan het deze 2e keer wel wat beter accepteren...
Ik vind het dan weer superknap dat jij jouw tweede baby toch de beste start hebt gegeven qua voeding terwijl het zo veel van jou vraagt. :*
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:01:17 #233
73386 Fazz
onderweg
pi_172573662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan komt het toch niet heel erg uit de lucht vallen als je informeert naar een kolfruimte en ze op de hoogte stelt van je plannen?

En wat fijn dat ze goed gedronken heeft! Kolf je straks tenminste niet voor de gootsteen. ;)
Ik denk niet dat je dat zo kan stellen, dat het niet heel erg uit de lucht komt vallen. In de 10 jaar dat ik bij dit bedrijf werk heb ik 1 andere collega gehad die kolfde, verder nooit iemand. Ondanks dat er toch echt wel vrouwen werken en die ook kinderen kregen.

Op m'n huidige afdeling heb ik alles al geregeld maar nu ik straks ga starten in een andere tak van het bedrijf merk ik dat ik me toch wel een klein beetje bezwaard voel, hoe onterecht ook.
pi_172574481
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vind het dan weer superknap dat jij jouw tweede baby toch de beste start hebt gegeven qua voeding terwijl het zo veel van jou vraagt. :*
Van ditte O+
pi_172575670
Combivoeders United! *O* we kunnen bijna wel een nieuw topic starten. ;)

Ik kolfde net 50cc en dat is mijn record tot nu toe. En daar ben ik blij mee! Al 25 meer dan een paar dagen geleden.
Ik sta er misschien wat makkelijker in omdat ik de verwachting had geen bv te kunnen geven. R kreeg kv en bv beiden uit de fles, kolfresultaat was steeds een teleurstelling en stoppen met kolven was einde bv.
S drinkt wel uit de borst met een tepelhoedje, krijgt een flesje na en ik kolf 1x per dag. Ik ga me niet meer druk maken om opvoeren van productie en ik zie wel hoe het loopt. /Liefdagboek
pi_172576000
Lijkt me een goede instelling ingee! Niets mis met de combinatie kv/bv. Als de tweeling straks gaat starten op het kdv krijgen ze op die dag ook gewoon kv. De vriezervoorraad bewaren we voor na het stoppen met de bv, een moment waar ik dan weer wel al naar uit kijk :X

En vieve, wat de rest zegt! Het klinkt als de juiste keuze voor jullie!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_172577018
Wat lief dat jullie dat zeggen :)!

Fijn van de hogere kolfopbrengst Ingee!!!

FF ik kan me ook voorstellen dat je daar naar uitkijkt. Het zal voor jou ook veel energie kosten met de tweeling!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 juli 2017 @ 01:59:25 #238
269689 crew  Viv
pi_172589724
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:11 schreef Sylver_ het volgende:
Ja, morgen toch maar de kinderarts weer bellen om te overleggen :{
Was dit nog gelukt trouwens?
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:43:27 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172591257
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Was dit nog gelukt trouwens?
Ja, maar terwijl ik met haar aan het overleggen was begon ik zelf al te twijfelen of het wel de refluxklachten waren. Toen ook halverwege de middag contact opgenomen met het kdv en daar bleek ze zonder problemen de flesjes te drinken.
Vervolgens even gebabbeld met een lk en die gaf aan dat baby's ook bij te weinig voedingsinname symptomen kunnen geven waarbij het lijkt alsof ze krampjes hebben. Probleem van donderdag beschreven en zij gaf aan dat baby waarschijnlijk loslaat doordat de melkstroom afneemt of de toeschietreflex te lang op zich laat wachten. Borstcompressie helpt idd wel iets.

Ik zou weer contact opnemen als het niet beter gaat. Ik denk dat het wel fijn is al een lk eens meekijkt.

De vervangende kinderarts die ik sprak vind Ella's groei wel te weinig, maar ik kan me niet zo goed vinden in haar voorstel :@
Ze raadt aan om te kolven en de voeding te geven via flesjes zodat je weet hoeveel er in gaat. Ik kolf alleen niet zo makkelijk, dus ik vraag me af of ik wel net zoveel kolf als zij drinkt (op een werkdag kolf ik al niet genoeg). En daar komt nog bij dat ze bij mijn man en mij heel slecht flesjes drinkt, alleen bij hele erge honger en borstweigeren. Kinderarts gaf aan dat ik dan gewoon de hele dag geen borst moet aanbieden zodat ze heel erg honger heeft en de flesjes wel neemt. Mja, hoe representatief is die inname dan.

Voor nu ga ik even verder met de tips die ik heb gekregen van de lk en als het niet beter gaat nog eens een afspraak maken en een lk laten meekijken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 juli 2017 @ 10:12:26 #240
269689 crew  Viv
pi_172591558
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:43 schreef Sylver_ het volgende:
Ze raadt aan om te kolven en de voeding te geven via flesjes zodat je weet hoeveel er in gaat.
Dat zou ik zelf een hele matige reden vinden om fulltime te gaan kolven, en dat zeg ik als fulltime kolver. :D Ja, het is een handige bijkomstigheid, maar als je baby goed aan de borst kan drinken is dat echt oneindig veel handiger. Ik zou dus eerder inzetten op het verbeteren daarvan, samen met een lk, misschien de neusspray overwegen zodat ze minder lang op de tsr hoeft te wachten, etc.
pi_172594898
Maar kan het dan niet gewoon zo zijn dat je productie te laag is? Dan zou kolven, en dan bedoel ik nákolven, misschien wel wat opleveren.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:48:21 #242
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172602611
Nakolven vind ik wel zinnig advies :Y De praktische uitvoerbaarheid wel iets minder.

Helpt nakolven ook als er vervolgens geen melk meer uitkomt? Krijgt het lichaam ondanks dat nog wel het seintje om meer melk aan te maken?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172603810
Ja, juist toch? Ik kolf 's avonds wel eens en dan merk ik het ook meteen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172604275
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef Sylver_ het volgende:
Nakolven vind ik wel zinnig advies :Y De praktische uitvoerbaarheid wel iets minder.

Helpt nakolven ook als er vervolgens geen melk meer uitkomt? Krijgt het lichaam ondanks dat nog wel het seintje om meer melk aan te maken?
Ik neem aan van wel. Ik heb drie dagen zonder dat er een druppel uit kwam moeten kolven, en daarna kwam het waarschijnlijk juist daardoor gelijk flink op gang.

Hier gaat het overigens steeds beter!! Ze drinken beide nu al een paar dagen alles aan de borst, inclusief de nachtvoeding (die gaven we met afgekolfde melk zodat we sneller weer door konden slapen)! De pijn lijkt ook minder te worden, ik kan tijdens de nacht en ochtendvoeding iig weer in slaap vallen zoals ik bij O vaak ook had :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 juli 2017 @ 21:37:39 #245
269689 crew  Viv
pi_172605822
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef Sylver_ het volgende:
Helpt nakolven ook als er vervolgens geen melk meer uitkomt? Krijgt het lichaam ondanks dat nog wel het seintje om meer melk aan te maken?
Ja hoor. :Y Zo werkt het bijvoorbeeld ook bij relacteren, die mensen kolven soms eerst weken zonder enige opbrengst.

Wat fijn FF! O+
  zaterdag 22 juli 2017 @ 23:33:10 #246
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172609295
Ah thanks! Dan ga ik als het lukt nakolven. Ik kreeg er vanavond nadat ze beide borsten had leeg gedronken toch nog 20ml uit, terwijl dat de avond ervoor niet lukte :)

Wat fijn dat het steeds beter gaat, FF!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 23 juli 2017 @ 08:25:14 #247
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172613737
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef Sylver_ het volgende:
Nakolven vind ik wel zinnig advies :Y De praktische uitvoerbaarheid wel iets minder.

Helpt nakolven ook als er vervolgens geen melk meer uitkomt? Krijgt het lichaam ondanks dat nog wel het seintje om meer melk aan te maken?
Als je je productie wilt ophogen kun je ook proberen of fenegriek capsules icm gezegende distel druppels helpen. Bij mij werkt dat erg goed :) neem dat een paar weken en dan is mijn productie weer op peil. En idd neusspray voor de tsr.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 23 juli 2017 @ 09:52:34 #248
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172614479
Oh dank je, dat kan ik ook proberen.
Die neusspray is oxytocine geloof ik, hè? Kan je dat gewoon via de huisarts krijgen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 23 juli 2017 @ 09:58:13 #249
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172614568
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 09:52 schreef Sylver_ het volgende:
Oh dank je, dat kan ik ook proberen.
Die neusspray is oxytocine geloof ik, hè? Kan je dat gewoon via de huisarts krijgen?
Jup! Idd even contact opnemen met de huisarts voor een recept. Kon hier gewoon via het telefonisch spreekuur :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 23 juli 2017 @ 10:04:52 #250
269689 crew  Viv
pi_172614668
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 09:58 schreef Chanty het volgende:
Jup! Idd even contact opnemen met de huisarts voor een recept. Kon hier gewoon via het telefonisch spreekuur :)
Hier al eens verteld, maar mijn huisarts had het in haar lange carrière maar één keer voorgeschreven aan iemand die daar nadrukkelijk om verzocht. Ze vond het maar een kunstgreep en als de borstvoeding niet meer goed liep dan was dat maar zo. Gelukkig heb ik het zelf niet nodig gehad. :X Dus het kán zijn dat je het niet 1-2-3 meekrijgt Sylver.

Oh, en als je structureel gaat nakolven of 's avonds powerkolven kan het wel 1-2 weken duren voordat de productie daarop reageert, even volhouden dus! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')