abonnement Unibet Coolblue
pi_172191438
Zit net hier op TV Gelderland te kijken. Flinke drukte bij het Stadhuis met de demo van Wilders.
En Marcouch is binnen, te zien aan de foto's :o Ben benieuwd of hij nog even naar buiten komt.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:03:50 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172191450
Ik zie de toekomst voor me
LHO zijn bakkerij wordt een groot succes, er werken honderden mensen, in de boekhouding is het schuldenvrij en miljoenen waard.
LHO sterft van uitputting in een hotelkamer omdat een opgefokte versie van Robofister niet afslaat na een kwartier maar urenlang doorgaat.
De belastingdienst komt langs en laat de bakkerij liquideren, honderden mensen op straat en zijn kinderen blijven met schulden zitten omdat de executieverkoop van de bakkerij veel minder opbracht dan de boekwaarde
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 16:04:05 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172191456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Zit net hier op TV Gelderland te kijken. Flinke drukte bij het Stadhuis met de demo van Wilders.
En Marcouch is binnen, te zien aan de foto's :o Ben benieuwd of hij nog even naar buiten komt.
Hij mag zich nog wel even flink verdiepen in Arnhem zeg. Hij wist geen van de vier vragen te beantwoorden gister bij Jinek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172191494
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En door die mentaliteit leven er nog steeds mensen in Nederland praktisch belastingvrij door inkomsten uit de 17e eeuw. Dus vandaar: belastingvrije voet, maar boven een bedrag per erfgenaam wel stevig belasten. Steenrijk geboren worden door geld van mensen die al dood waren voordat je ouders geboren werden is totaal onzinnig.
ja en omdat er 20 van dat soort families zijn moet de rest van de menshheid bloeden en is NL nog steeds een belasting paradijs voor bedrijven uit Amerika, ga daar lekker tegen aanschoppen zeg!
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 16:05:13 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172191495
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie de toekomst voor me
LHO zijn bakkerij wordt een groot succes, er werken honderden mensen, in de boekhouding is het schuldenvrij en miljoenen waard.
LHO sterft van uitputting in een hotelkamer omdat een opgefokte versie van Robofister niet afslaat na een kwartier maar urenlang doorgaat.
De belastingdienst komt langs en laat de bakkerij liquideren, honderden mensen op straat en zijn kinderen blijven met schulden zitten omdat de executieverkoop van de bakkerij veel minder opbracht dan de boekwaarde
Oke, hoe leg ik nu uit dat ik hardop aan het lachen ben :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:05:57 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172191517
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oke, hoe leg ik nu uit dat ik hardop aan het lachen ben :P
Nou een foto van jouw Robofister en een duimpje erbij dat die het nog prima doet zou -een- verklaring zijn natuurlijk :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:06:09 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172191527
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In mijn voorbeeld is niemand met een beetje spaargeld de lul hoor. Pas bij 10k+ per erfgenaam belasten.
10k ís een beetje spaargeld.

Omdat een handje vol Nederlanders kan leven van hun erfenis moet iedereen maar lijden. Solidariteit ftw.

Gelukkig hebben mijn ouders hun zaken voor zover mogelijk goed geregeld.
Spoilers!
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:06:24 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172191535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
My two cents (en ik ben in vergelijk met een aantal van jullie redelijk links). Als je ouders/grootouders hebben gewerkt en een (flink) kapitaal hebben opgebouwd en dat niet zelf hebben weggegeven aan goede doelen of whatever, en dat aan hun kinderen/kleinkinderen willen nalaten is het meer dan onbehoorlijk om daar eerst successie over te moeten betalen (volgens mij is dat nu niet meer zo).
Vermogensbelasting, ja, daar kan ik redelijk inkomen, maar successie niet. Eigenlijk voor niets en niemand. De overledene heeft daarvoor gewerkt en mag zelf beslissen waar dat naar toe gaat.
En laten we niet doen alsof het zakken met geld zijn in de kuis, het gaat om bedrijven en andere investeringen. Het familiebedrijf wordt op deze manier onmogelijk gemaakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:08:04 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172191569
Je kan natuurlijk je bedrijf onderbrengen in een stichting, maar dan roepen de LHO's dat dit belastingontduiking is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172191570
Goed ik ga de keuken in mijn eetgezelschap komt zo, al heb ik nu wel redelijk gegeten en gedronken...mi gado!!!
pi_172191608
Maar dat zijn zo weinig mensen.
En ik ken(de) er een paar uit mijn vorige werk. JDe hoge/middelhoge adel uit Nederland (bv Nederland) met heel veel geld. En daar leefden ze goed (ook erg zuinig op spullen trouwens). Maar deden er ook veel goed mee, en waren ook harde werkers.
Ja, ze waren geboren met een zilveren lepel, maar namen ook hun verantwoordelijkheden. Degenen die ik kende lieten hun nageslacht echt niet "boemelen". Gewoon werken/studeren etc. En dat was voor hen wel makkelijker doordat er van alles aanwezig was (huis/geld/auto) maar niets doen was geen optie. Je hebt je verantwoordelijkheid die met het geld meekomt.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:11:51 #112
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172191670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar dat zijn zo weinig mensen.
En ik ken(de) er een paar uit mijn vorige werk. JDe hoge/middelhoge adel uit Nederland (bv Nederland) met heel veel geld. En daar leefden ze goed (ook erg zuinig op spullen trouwens). Maar deden er ook veel goed mee, en waren ook harde werkers.
Ja, ze waren geboren met een zilveren lepel, maar namen ook hun verantwoordelijkheden. Degenen die ik kende lieten hun nageslacht echt niet "boemelen". Gewoon werken/studeren etc. En dat was voor hen wel makkelijker doordat er van alles aanwezig was (huis/geld/auto) maar niets doen was geen optie. Je hebt je verantwoordelijkheid die met het geld meekomt.
Daar is de adel ook op gebaseerd. Niks uitgeven/verkopen maar doorgeven aan de volgende generatie. Daarom ging de titel, bezittingen e.d. naar de oudste zoon, om het vermogen niet te versnipperen.
Siesta & Fiesta!
pi_172191778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:05 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja en omdat er 20 van dat soort families zijn moet de rest van de menshheid bloeden en is NL nog steeds een belasting paradijs voor bedrijven uit Amerika, ga daar lekker tegen aanschoppen zeg!
Dat doe ik ook. En al is het een ton belastingvrij (met vier kinderen en tien kleinkinderen moet oma een behoorlijke spaarpot onder haar kussen hebben gehad dan) - het gaat er om dat boven een bepaalde drempel het gewoon hard belast moet worden.
pi_172191807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar dat zijn zo weinig mensen.
En ik ken(de) er een paar uit mijn vorige werk. JDe hoge/middelhoge adel uit Nederland (bv Nederland) met heel veel geld. En daar leefden ze goed (ook erg zuinig op spullen trouwens). Maar deden er ook veel goed mee, en waren ook harde werkers.
Ja, ze waren geboren met een zilveren lepel, maar namen ook hun verantwoordelijkheden. Degenen die ik kende lieten hun nageslacht echt niet "boemelen". Gewoon werken/studeren etc. En dat was voor hen wel makkelijker doordat er van alles aanwezig was (huis/geld/auto) maar niets doen was geen optie. Je hebt je verantwoordelijkheid die met het geld meekomt.
In Bloemendaal met dat soort lui op school gezeten, maar vaak genoeg is ook gewoon het hele "kapitaal" op gegaan aan het huis... ik denk dat LHO zich beter druk kan maken om bankiers en bedrijven die belasting ontduiken met medeweten van de regering, dan om dit soort grijpstuivers voor de staatskas...
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:17:12 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172191817
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. En al is het een ton belastingvrij (met vier kinderen en tien kleinkinderen moet oma een behoorlijke spaarpot onder haar kussen hebben gehad dan) - het gaat er om dat boven een bepaalde drempel het gewoon hard belast moet worden.
Waarom?
Je maakt daarmee bv familiebedrijven onmogelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 16:17:26 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172191822
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar dat zijn zo weinig mensen.
En ik ken(de) er een paar uit mijn vorige werk. JDe hoge/middelhoge adel uit Nederland (bv Nederland) met heel veel geld. En daar leefden ze goed (ook erg zuinig op spullen trouwens). Maar deden er ook veel goed mee, en waren ook harde werkers.
Ja, ze waren geboren met een zilveren lepel, maar namen ook hun verantwoordelijkheden. Degenen die ik kende lieten hun nageslacht echt niet "boemelen". Gewoon werken/studeren etc. En dat was voor hen wel makkelijker doordat er van alles aanwezig was (huis/geld/auto) maar niets doen was geen optie. Je hebt je verantwoordelijkheid die met het geld meekomt.
Precies. En hoeveel van die 'adel' heeft het nou ook nog overdreven breed. Medelijden hoef je vast niet te hebben maar niets doen is ook geen optie, ze moeten echt wel werken.

Hier in de buurt woont een nazaat van W.A. Scholten. Ja, hij heeft een enorm huis laten bouwen, en bezit 1200 bunder grond. Maar hij investeert wel elk jaar een paar miljoen aan machines, heeft heel wat werknemers. Hij werkt ook hard.
Dat levert ook heel wat belastinginkomsten op. Meer dan de 70% van het geld wat hij van z'n vader heeft gehad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172191839
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. En al is het een ton belastingvrij (met vier kinderen en tien kleinkinderen moet oma een behoorlijke spaarpot onder haar kussen hebben gehad dan) - het gaat er om dat boven een bepaalde drempel het gewoon hard belast moet worden.
10K en meer, laat me niet lachen
pi_172191854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:11 schreef Bramito het volgende:

[..]

Daar is de adel ook op gebaseerd. Niks uitgeven/verkopen maar doorgeven aan de volgende generatie. Daarom ging de titel, bezittingen e.d. naar de oudste zoon, om het vermogen niet te versnipperen.
Een van mijn vroegere "bazen" liep zo'n 15 jaar geleden in een trenchcoat, gekocht op Saville Row in 1958. Toen al duur, maar nog steeds helemaal netjes.

Maar ook, toen het slecht ging met het bedrijf, vloog hij (met een gehandicapt lijf) economy class naar de VS. En oh, wat was het lullig voor de managers die ook naar dezelfde meeting met hetzelfde vliegtuig gingen en BC zaten. Directeur ging rechts de EC in en zij links BC _O-
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:19:12 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172191868
Bunder? Betaald hij ze ook in Schellingen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 16:20:28 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172191900
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Bunder? Betaald hij ze ook in Schellingen?
Hé, Golfer, jij hier?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172191903
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
Je maakt daarmee bv familiebedrijven onmogelijk
Ik heb geen flauw idee of het op naam zetten van een onderneming als een schenking gezien wordt. Dat durf ik dus niet te zeggen.
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:24:36 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172191984
Ik ben wel behoorlijk verbaasd dat 10k als veel spaargeld wordt gezien door iemand met 2 huizen en een bedrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 05-07-2017 16:39:17 ]
Spoilers!
pi_172192009
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wel behoordelijk verbaasd dat 10k als veel spaargeld wordt gezien door iemand met 2 huizen en een bedrijf.
dathad ik nou ook, wat als er wat machines kapot gaan oid? Een nieuwe crowdfund?

trouwens tegen 20 procent effectieve rente kan je prima lenen *g
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:28:03 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172192068
quote:
3s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee
Dat is dan ook wel duidelijk.
Je roept maar wat vanuit de onderbuik over "de rijken" maar je hebt geen idee wat je roept en de implicaties ervan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172192101
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wel behoordelijk verbaasd dat 10k als veel spaargeld wordt gezien door iemand met 2 huizen en een bedrijf.
Bewattes verbaasd?

En 10k is idd niks. Ook niet als je geen 2 huizen hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')