abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 juli 2017 @ 21:14:09 #1
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172174777



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 21:23:54 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172175152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef richolio het volgende:

[..]

Oke

[..]

Lol waarom doe je gelijk zo? Zo doe ik toch ook niet? Kom op Nattekat, een beetje incasseringsvermogen mag wel.. Zonder meteen een toontje aan te slaan

Ik benadruk nog dat ik het niet heb over Baudet zelf om het moment, maar over dat ik het raar vind dat ze een fragment van de kamer op die manier delen op hun kanaal. Dat vind ik vreemd. Ik vind het geen promotiemateriaal en gezien het feit dat de video van hun officiële kanaal afkomstig is vind het geen vakkundigheid uitstralen.
Incasseringsvemogen is allang compleet weggerukt door zure policors, maar zelfs dan is het gewoon een rare post. Je klaagt over het feit dat het social media team een opvallend moment om social media heeft geplaatst met een pakkende titel en thumbnail op een manier om toch weer de partij als geheel te bekritiseren.

Voor een partij die voor openheid en transparantie staat is dit juist de manier waarop een Youtubekanaal ingevuld zou moeten worden. Gewoon alles, je niet tegen laten houden door vreemde limitaties.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 4 juli 2017 @ 21:45:52 #3
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172176076
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Incasseringsvemogen is allang compleet weggerukt door zure policors,
Ben ik een "zure policor"?
quote:
maar zelfs dan is het gewoon een rare post. Je klaagt over het feit dat het social media team een opvallend moment om social media heeft geplaatst met een pakkende titel en thumbnail op een manier om toch weer de partij als geheel te bekritiseren.
Nee, dat is júíst niet wat ik doe. Ik zeg net nog dat ik in de voorgaande post benadrukte dat ik het niet heb over Baudet óf de gebeurtenis zelf: ik zeg immers dat zoiets kan gebeuren en dat dat het punt niet is. Dat is niet aan de orde en heb ik dan ook nooit gezegd, jammer dat je doet alsof ik wel iets dergelijks probeerde.

quote:
Voor een partij die voor openheid en transparantie staat is dit juist de manier waarop een Youtubekanaal ingevuld zou moeten worden. Gewoon alles, je niet tegen laten houden door vreemde limitaties.
Oké, dit is een betere uitleg vanuit jouw oogpunt.

Ik zou nooit op het FvD stemmen, maar ik zou er wel begrip voor kunnen opbrengen als ik hier een normale, inhoudelijke woordenstrijd zou kunnen volgen. Snap je dat? Nu word ik (weer) met zo'n toontje aangesproken, terwijl het ook normaal had kunnen gaan.

Nu zit ik zo van



Onnodig
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 22:00:05 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172176541
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef richolio het volgende:

[..]

Ben ik een "zure policor"?
Nee.

quote:
[..]

Nee, dat is júíst niet wat ik doe. Ik zeg net nog dat ik in de voorgaande post benadrukte dat ik het niet heb over Baudet óf de gebeurtenis zelf: ik zeg immers dat zoiets kan gebeuren en dat dat het punt niet is. Dat is niet aan de orde en heb ik dan ook nooit gezegd, jammer dat je doet alsof ik wel iets dergelijks probeerde.

[..]

Oké, dit is een betere uitleg vanuit jouw oogpunt.

Ik zou nooit op het FvD stemmen, maar ik zou er wel begrip voor kunnen opbrengen als ik hier een normale, inhoudelijke woordenstrijd zou kunnen volgen. Snap je dat? Nu word ik (weer) met zo'n toontje aangesproken, terwijl het ook normaal had kunnen gaan.

Nu zit ik zo van

[ afbeelding ]

Onnodig
Je wil een discussie over een social media team? Zij kiezen ervoor om social media te gebruiken om de wereld te laten weten wat er in de kamer gebeurt, past bij waar de partij voor staat. Ik zou niet weten waar die discussie over zou moeten gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 4 juli 2017 @ 22:14:25 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172177055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 22:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Je wil een discussie over een social media team? Zij kiezen ervoor om social media te gebruiken om de wereld te laten weten wat er in de kamer gebeurt, past bij waar de partij voor staat. Ik zou niet weten waar die discussie over zou moeten gaan.
Daar had ik het niet over deze "kwestie", dit is inderdaad tamelijk onbelangrijk. Maar meer in het algemeen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 22:32:50 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172177661
quote:
Volhoudend zijn die clubjes wel, eerlijk is eerlijk. Dit houden ze al maanden vol.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 4 juli 2017 @ 22:32:56 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172177665
quote:
Ze hebben wel de meest charmante foto van Baudet uitgekozen _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 22:33:25 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172177679
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 22:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ze hebben wel de meest charmante foto van Baudet uitgekozen _O-
Baudet's gezicht toen hij hoorde over deze demonstratie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172178955
quote:
Het is wachten totdat die englinkse clubjes overgaan tot geweld. Nu dat FvD al op 6 zetels staat wordt activistisch links steeds dreigender.
pi_172179300
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is wachten totdat die englinkse clubjes overgaan tot geweld. Nu dat FvD al op 6 zetels staat wordt activistisch links steeds dreigender.
Ik snap helemaal niet waar ze tegen protesteren? Wat heeft Baudet of Hiddema nu precies gezegd dat men de tijd en moeite neemt om te demonstreren?
pi_172179546
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik snap helemaal niet waar ze tegen protesteren? Wat heeft Baudet of Hiddema nu precies gezegd dat men de tijd en moeite neemt om te demonstreren?
Tijd heeft dat werkschuw tuig genoeg.
pi_172180013
FvD doet gezellig mee met het conservatieve partijkartel om docenten uit te persen.

pi_172180093
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is wachten totdat die englinkse clubjes overgaan tot geweld. Nu dat FvD al op 6 zetels staat wordt activistisch links steeds dreigender.
De agressie komt toch juist voornamelijk van de FvD-aanhang?
pi_172180213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:30 schreef Bluesdude het volgende:
FvD doet gezellig mee met het conservatieve partijkartel om docenten uit te persen.

[ afbeelding ]
D66 ook, de onderwijs partij.
pi_172180216
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De agressie komt toch juist voornamelijk van de FvD-aanhang?
Voorbeelden?
pi_172181480
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:53 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Voorbeelden?
Het vocaal aanvallen en bedreigen van critici. Omgaan met kritiek blijkt bijzonder lastig voor de fans.
pi_172181890
Voor degenen met Blendle staat er wel een aardig en lang interview met Baudet in HP/De Tijd.

quote:

Hoe overtuigd ben je van je meningen?


“Zijn mijn meningen niet gewoon feiten?
Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk.”

Jij denkt dat meningen feiten zijn?


“Mijn meningen, ja. Die van anderen zijn onjuiste feiten.”
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_172182218
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:29 schreef nostra het volgende:
Voor degenen met Blendle staat er wel een aardig en lang interview met Baudet in HP/De Tijd.

[..]

Past ook wel bij het beeld van zijn fans.
pi_172182625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:30 schreef Bluesdude het volgende:
FvD doet gezellig mee met het conservatieve partijkartel om docenten uit te persen.

[ afbeelding ]
Als de leraren meer geld willen hebben dan kunnen ze natuurlijk ook gaan klagen bij hun schoolbestuur die op de grote pot met geld zitten.....
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:40 schreef 99.999 het volgende:
De agressie komt toch juist voornamelijk van de FvD-aanhang?
Nee
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:36 schreef 99.999 het volgende:
Het vocaal aanvallen en bedreigen van critici. Omgaan met kritiek blijkt bijzonder lastig voor de fans.
Sinds wanneer is het agressie als je je verbaal verdedigt tegen politieke tegenstanders ?
pi_172182715
quote:
Hebben die fascisten van AFA niets beters te doen ?
Werken ofzo ?
pi_172182801
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als de leraren meer geld willen hebben dan kunnen ze natuurlijk ook gaan klagen bij hun schoolbestuur die op de grote pot met geld zitten.....

[..]

Nee

[..]

Sinds wanneer is het agressie als je je verbaal verdedigt tegen politieke tegenstanders ?
Dat jij niet ziet dat de toon over het algemeen vrij agressief is bevestigt natuurlijk mijn punt. Dank daarvoor.

Oh en van onderwijs snap je zo te zien ook niets.
pi_172183204
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hebben die fascisten van AFA niets beters te doen ?
Werken ofzo ?
Ben jij iemand die klaagt dat Baudet & co; fascisten worden genoemd?
Groot gelijk, heb je
Doe dan niet anderen zo verketteren.
pi_172183309
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:29 schreef 99.999 het volgende:
Oh en van onderwijs snap je zo te zien ook niets.
Oh, en waarom niet ?
Als jij vindt dat je te weinig loont krijgt dan moet je klagen bij je werkgever en niet gelijk bij de regering.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ben jij iemand die klaagt dat Baudet & co; fascisten worden genoemd?
Groot gelijk, heb je
Doe dan niet anderen zo verketteren.
AFA noemt zichzelf wel "antifascisten", maar ik zie zo snel het verschil niet.....
  woensdag 5 juli 2017 @ 09:58:07 #25
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172183411
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:29 schreef nostra het volgende:
Voor degenen met Blendle staat er wel een aardig en lang interview met Baudet in HP/De Tijd.

[..]

:D Ik zag 'm gister al inderdaad
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 5 juli 2017 @ 10:01:26 #26
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172183484
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:29 schreef nostra het volgende:
Voor degenen met Blendle staat er wel een aardig en lang interview met Baudet in HP/De Tijd.

[..]

Ik heb geen Blendle :@ Kun je het hele interview posten of zit het achter een paywall?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 5 juli 2017 @ 10:27:22 #27
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172183933
Goed interview erg lang ook. Interessant voor voor en tegenstanders.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172184102
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hebben die fascisten van AFA niets beters te doen ?
Werken ofzo ?
Kennen ze dat woord wel?
pi_172185422
heb geen geld dus kan artikel helaas niet lezen ;(
(she/her)
pi_172185920
Wat een interview _O_
(she/her)
pi_172185944
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij niet ziet dat de toon over het algemeen vrij agressief is bevestigt natuurlijk mijn punt. Dank daarvoor.

Oh en van onderwijs snap je zo te zien ook niets.

Ze zijn verbaal soms fel, maar zeker niet agressief. Je wilt het gewoon zo graag dat je dingen gaat zeggen die niet waar zijn.


Ik kan me niet voorstellen dat het FvD het goed vindt hoe het nu gaat in het onderwijs. Het is ook een erg belangrijk punt in het programma. Er zal vast een goede reden zijn waarom hij hier tegen heeft gestemd. Misschien kunnen we het vrijdag aan hem vragen (ik ga), als die linkse clubjes hem niet tegenhouden.
pi_172186157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:53 schreef bluemoon23 het volgende:

AFA noemt zichzelf wel "antifascisten", maar ik zie zo snel het verschil niet.....
Niet? Verdiep je dan eens in de fascistische ideologie . En gebruik dat woord niet als verkettering
Jij staat toch op je achterste benen als iemand iets van FvD vergelijkt met fascisme ?
Nogal hypocriet van je.....
pi_172186244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 12:26 schreef Bluesdude het volgende:Niet? Verdiep je dan eens in de fascistische ideologie . En gebruik dat woord niet als verkettering
Jij staat toch op je achterste benen als iemand iets van FvD vergelijkt met fascisme ?
Nogal hypocriet van je.....
Nee, jij bent hypocriet.
Waarom word je nu opeens wel wild, als ik de linksextremisten van AFA met fascisten vergelijk ?

Als iemand FvD of de PVV met flauwekul argumenten van fascisme beschuldigt, dan hoor ik je nooit.
Of hoor je zelf bij dat AFA clubje ?, dat zou een boel verklaren :{w
pi_172187169
Dubbel

[ Bericht 57% gewijzigd door Mr.Major op 05-07-2017 13:46:01 ]
pi_172188183
De vergelijking met Noorwegen is schrijnend, omdat in een Noors museum Nederland als voorbeeld wordt genomen hoe het niet moet. Lachwekkend slecht, maar toch echt om te janken dus.

Dion is echt een held, dat ie het zo opneemt voor het FvD. Voor het eerst dat ik eigenlijk een reactie vanuit de PVV voor over het FvD wat landelijke politiek betreft.

Ik vond de reactie van andere kamerleden vrij achterlijk. Van tongeren die interumpeert, terwijl ze weet dat haar vraag heus wel beantwoord wordt, en dan Bosman, die doet alsof alles goed is gegaan hierboven in Groningen. Geen aannemers :'), ik dacht dat heel Nederland werkeloos thuiszat vanwege de crisis? 2 vliegen in één klap zou ik zeggen.

Baudet heeft gewoon gelijk, er wordt geld verspild, er is een belachelijk systeem opgezet, het heeft gigantisch veel geld opgeleverd, maar de problemen zouden zogenaamd niet opgelost kunnen worden. Wat een grap. Dan nog doen alsof de oplossing van Baudet hetzelfde is als ze al hebben geprobeerd (iemand van de NAM is dus NIET objectief). Wat een ongelofelijk incompetente drollen zitten ertussen zeg, echt niet te filmen.
  woensdag 5 juli 2017 @ 14:16:00 #38
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172189003
Achterlijk gedoe inderdaad. Er is voor ik weet niet hoeveel miljard daar uit de grond gehaald door de NAM en de Groningers die schade hebben kunnen fluiten naar hun geld.

Onder tussen gaat 90% van het budget op aan een heleboel andere zaken behalve het schadeloos stellen van de Groningers. Meen je dat de verantwoordelijke minister verantwoordelijk word gehouden ? Nope. Welkom in Nederland.


http://www.volkskrant.nl/(...)ar-experts~a4403888/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172189623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 10:27 schreef Gohf046 het volgende:
Goed interview erg lang ook. Interessant voor voor en tegenstanders.
Hoe komen we daaraan? Enkel door blendle te betalen?
  woensdag 5 juli 2017 @ 14:55:10 #40
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172189861
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 14:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe komen we daaraan? Enkel door blendle te betalen?
Artikel kost 99 cent en je krijgt 2,50 tegoed bij aanmelding
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_172189982
Was hij dronken tijdens dat interview?
pi_172190087
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 12:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze zijn verbaal soms fel, maar zeker niet agressief.
Dat is gewoon niet waar. In deze reeks hebben veel van de aanhangers zich bijzonder agressief gedragen maar ook elders op het internet zie je dat zeer veel voorbij komen.
Kan dat helaas ook niet leuker maken.
quote:
Je wilt het gewoon zo graag dat je dingen gaat zeggen die niet waar zijn.
Nou nee, ik vind het juist erg jammer dat die groep zo agressief is. Dat doet namelijk helaas vermoeden dat ze veelal verstandelijk ook wat uitgedaagd zijn en hoewel het leuk is dat ze een uitlaatklep hebben is dat niet erg gunstig voor de dialoog die toch nodig is met de groep chronisch teleurgestelde en verontwaardigde kiezers van PVV, FvD en SP.

Ik kan me niet voorstellen dat het FvD het goed vindt hoe het nu gaat in het onderwijs. Het is ook een erg belangrijk punt in het programma. Er zal vast een goede reden zijn waarom hij hier tegen heeft gestemd. Misschien kunnen we het vrijdag aan hem vragen (ik ga), als die linkse clubjes hem niet tegenhouden.
[/quote]
Het ging me meer om bluemoons voorstel. De schoolbesturen hebben maar heel beperkt invloed op de lerarensalarissen. Of ruimte om te schuiven binnen hun begroting.
  woensdag 5 juli 2017 @ 15:06:03 #43
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172190107
Ben jij nu dronken ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172190121
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 12:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, jij bent hypocriet.
Waarom word je nu opeens wel wild, als ik de linksextremisten van AFA met fascisten vergelijk ?

Als iemand FvD of de PVV met flauwekul argumenten van fascisme beschuldigt, dan hoor ik je nooit.
Of hoor je zelf bij dat AFA clubje ?, dat zou een boel verklaren :{w
Er is vaak genoeg prima beargumenteerd waarom de zusterpartijen FvD en PVV van de Nederlandse partijen het meest op de fascisten lijken. Daadwerkelijk beschuldigen van fascisme komt minder voor dan dat jij hier over fascisme of extreemlinks roeptoetert.
  woensdag 5 juli 2017 @ 15:08:23 #45
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172190157
Als veel van de aanhangers zich zo ontzettend agressief hebben gedragen kun je best een paar voorbeelden noemen niet ? Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je uit je nek lult. Dat is op zich geen verrassing want dat zijn we ondertussen wel gewend van je.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172190160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:06 schreef Gohf046 het volgende:
Ben jij nu dronken ?
Nee broodnuchter maar wat is de relevantie van die vraag in een topic over de FvD?
pi_172190185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:08 schreef Gohf046 het volgende:
Als veel van de aanhangers zich zo ontzettend agressief hebben gedragen kun je best een paar voorbeelden noemen niet ? Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je uit je nek lult. Dat is op zich geen verrassing want dat zijn we ondertussen wel gewend van je.
Wederom het gebruikelijke persoonlijke geneuzel. Maar lees maar eens een paar delen van deze reeks terug, dan staat het vol met honderden voorbeelden van agressief en ander dubieus gedrag van de FvD-aanhang. Als je ziet wat is blijven staan, dan heb je ook wel een beetje een idee van wat is weggehaald...
  woensdag 5 juli 2017 @ 15:10:12 #48
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172190188
Wat is de relevantie van de vraag of Baudet dronken was tijdens dit interview ? Misschien moet jij eens kappen met je getrol ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172190237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:10 schreef Gohf046 het volgende:
Wat is de relevantie van de vraag of Baudet dronken was tijdens dit interview ? Misschien moet jij eens kappen met je getrol ?
Oh, hij komt nogal warrig en apart over in het stuk. Daarom kreeg ik het vermoeden dat hij (en / of de schrijver) onder invloed was. En als ik dan halverwege lees dat er nieuwe flessen wijn aangerukt moeten worden dan bevestigt dat wel mijn beeld. Maar dat las ik pas na mijn reactie :P
pi_172190271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:08 schreef Gohf046 het volgende:
Als veel van de aanhangers zich zo ontzettend agressief hebben gedragen kun je best een paar voorbeelden noemen niet ?
Hij komt niet verder dan z'n fittie met Nattekat vrees ik.
  woensdag 5 juli 2017 @ 15:14:02 #51
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172190287
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom het gebruikelijke persoonlijke geneuzel. Maar lees maar eens een paar delen van deze reeks terug, dan staat het vol met honderden voorbeelden van agressief en ander dubieus gedrag van de FvD-aanhang. Als je ziet wat is blijven staan, dan heb je ook wel een beetje een idee van wat is weggehaald...
JIj beweerd iets ; dan kom je of met bewijzen of je stopt met huilen. Kijk eens in de spiegel man. De wijze waarop jij een "discussie" probeert te voeren is zo'n beetje gestoeld op het continue schofferen van diegene met een andere denkwijze.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172190429
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:13 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hij komt niet verder dan z'n fittie met Nattekat vrees ik.
Dat is inderdaad een mooi voorbeeld van erg agressief ingestelde FvD-aanhangers. Maar ook jij weet dat hij daar bepaald niet alleen in staat. En ook elders zie je het veel vanuit deze groep.
pi_172190448
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

JIj beweerd iets ; dan kom je of met bewijzen of je stopt met huilen. Kijk eens in de spiegel man. De wijze waarop jij een "discussie" probeert te voeren is zo'n beetje gestoeld op het continue schofferen van diegene met een andere denkwijze.
Weer van dat dommige persoonlijke geneuzel...
Ik verwijs je toch vrij eenvoudig naar waar je het kan vinden? Het is ook niet dat ik iets beweer wat erg controversieel is.
pi_172190600
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:06 schreef 99.999 het volgende:
Er is vaak genoeg prima beargumenteerd waarom de zusterpartijen FvD en PVV van de Nederlandse partijen het meest op de fascisten lijken.
Argumenten die nergens op slaan ja, en die zo algemeen zijn dat ze van toepassing zijn op veel meer politieke partijen.
pi_172190704
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mooi voorbeeld van erg agressief ingestelde FvD-aanhangers. Maar ook jij weet dat hij daar bepaald niet alleen in staat. En ook elders zie je het veel vanuit deze groep.
Je weet het leuk te brengen Halbe maar het zijn doorgaans geirriteerde reacties op je posts die vaak doordrenkt zijn van de ad-hominems, denigrerende opmerkingen en verzinsels.

Je bent er op uit dat ze gaan happen zodat je dan kan roepen; 'zie je wel hoe agressief ze zijn!!1!'

Mede door die manier van 'discussieren' heb je immers ook de Halbe Zijlstra trofee in de wacht gesleept.
pi_172191362
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, hij komt nogal warrig en apart over in het stuk. Daarom kreeg ik het vermoeden dat hij (en / of de schrijver) onder invloed was. En als ik dan halverwege lees dat er nieuwe flessen wijn aangerukt moeten worden dan bevestigt dat wel mijn beeld. Maar dat las ik pas na mijn reactie :P
:P :P :P :P :P :P :P :P
pi_172191390
Kut arib
pi_172191477
"Thierry Baudet zei wel heel strak “Marokkanen moet je niet leren schieten in het leger”
[..]
bewoordingen van Baudet en Mr. Theo Hiddema “. De instroom van Mohammedanen moet worden ingeperkt”, .."
http://nvu.info/persverklaring85.html

Gezellig clubje zo samen.
Make my day!
pi_172191592
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:04 schreef agter het volgende:
"Thierry Baudet zei wel heel strak “Marokkanen moet je niet leren schieten in het leger”
[..]
bewoordingen van Baudet en Mr. Theo Hiddema “. De instroom van Mohammedanen moet worden ingeperkt”, .."
http://nvu.info/persverklaring85.html

Gezellig clubje zo samen.
Vrij logische uitspraken gezien dit soort feiten;

Helft Nederlandse jihadgangers is Marokkaan
pi_172191593
Leuk interview, persoonlijk wel. Geeft een goed inzicht in zijn persoonlijkheid.
pi_172192571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Argumenten die nergens op slaan ja, en die zo algemeen zijn dat ze van toepassing zijn op veel meer politieke partijen.
Nou nee, daarvoor is het verschil met de andere partijen veel te duidelijk. Nogmaals, ik zeg niet dat FvD of PVV fascistisch zijn, enkel dat ze er dichter bij zitten dan de andere Nederlandse partijen. Dat valt niet met goed fatsoen te ontkennen, dat bleek ook wel uit de reacties op de verschillende personen die dat betoogden.
pi_172192679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:32 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Je weet het leuk te brengen Halbe maar het zijn doorgaans geirriteerde reacties op je posts die vaak doordrenkt zijn van de ad-hominems, denigrerende opmerkingen en verzinsels.

Je bent er op uit dat ze gaan happen zodat je dan kan roepen; 'zie je wel hoe agressief ze zijn!!1!'

Mede door die manier van 'discussieren' heb je immers ook de Halbe Zijlstra trofee in de wacht gesleept.
Aha, wederom kom je met een grote persoonlijke aanval en zit je weer zonder enige inhoud. Ook eigenlijk weer typerend voor de aanhang van Baudet en consorten.

quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:00 schreef Doublepain het volgende:

[..]

:P :P :P :P :P :P :P :P
Inhoudelijk ook nog iets bij te dragen?

quote:
Vertelt hij ook hoe hij dat wil betalen? Immers in zijn partijprogramma zijn enkel de extra uitgaven redelijk concreet. De bezuinigingen zijn nog zachter dan bij de PVV.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:04 schreef agter het volgende:
"Thierry Baudet zei wel heel strak “Marokkanen moet je niet leren schieten in het leger”
[..]
bewoordingen van Baudet en Mr. Theo Hiddema “. De instroom van Mohammedanen moet worden ingeperkt”, .."
http://nvu.info/persverklaring85.html

Gezellig clubje zo samen.
Ach, ze voelen zich niet voor niets inhoudelijk zeer verbonden met de PVV.
pi_172193343
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, wederom kom je met een grote persoonlijke aanval en zit je weer zonder enige inhoud. Ook eigenlijk weer typerend voor de aanhang van Baudet en consorten.
Nee calimero, niet gaan draaien. Jij komt met allemaal beweringen waar je niet inhoudelijk op in gaat en verwijst alleen naar vorige delen. Als het er honderden zijn quote dan gewoon wat van die posts en de reden van die zogenaamde agressie.
pi_172193514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:06 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nee calimero, niet gaan draaien. Jij komt met allemaal beweringen waar je niet inhoudelijk op in gaat en verwijst alleen naar vorige delen. Als het er honderden zijn quote dan gewoon wat van die posts en de reden van die zogenaamde agressie.
Waarom zou ik? Jullie snappen en zien toch ook prima dat die agressie er is? Dat is ook al vaak zat toegelicht. Of moet ik je ook gaan uitleggen waarom gras veelal groen is?

En waarom dat clubje zo licht aangebrand is, dat weet ik ook niet. Heb wel zo mijn vermoedens maar dat zal wel weer als beledigend worden opgevat.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2017 17:12:40 ]
pi_172194096
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
Omdat jij zegt dat het agressie is, ik zeg dat het geirriteerde reacties zijn zoals ik hierboven ook beschreven heb maar daar ga je inhoudelijk ook niet op in. Dus een paar voorbeelden is niet te veel gevraagd lijkt me.

quote:
Jullie snappen en zien toch ook prima dat die agressie er is?
Dat je irritatie verwart met agressie neem ik je verder niet kwalijk, sommigen hebben nogal moeite irritatie en agressie van elkaar de onderscheiden.

quote:
En waarom dat clubje zo licht aangebrand is, dat weet ik ook niet.
Heb wel zo mijn vermoedens maar dat zal wel weer als beledigend worden opgevat.
Daar ben je wel goed in dus eentje meer of minder kan er nog wel bij.
pi_172196043
Baudet in HPdetijd
quote:
“Er is nu een enorme kans om de conservatieve revolutie echt te laten lukken.”
Is dat dezelfde revolutie als die van Arnold Karskens ?
Die mislukte toch in 2016
Of is dat hetzelfde als de patriottistische lente van Wilders?
Die mislukte toch in 2016
Wat broeit er in de duisterheid van obscuur rechts?
Met dit soort algeheel gevoelen , krijg je wel dat sommigen gaan moorden, op mensen inrijden, zuur gooien.
Dat is hun opvatting van de zo gewenste revolutie.

Het miskend genie zou ook dit zeggen
quote:
Het is absurd dat er geen universiteiten zijn die mij vragen om bijzonder hoogleraar te worden. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik ben een van de meest briljante denkers van Nederland. In elk geval van mijn generatie. Ik zou gewoon politieke filosofie moeten kunnen doceren, ergens.
http://www.hpdetijd.nl/2017-07-05/thierry-baudet-interview/
pi_172196475
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:33 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Omdat jij zegt dat het agressie is, ik zeg dat het geirriteerde reacties zijn zoals ik hierboven ook beschreven heb maar daar ga je inhoudelijk ook niet op in. Dus een paar voorbeelden is niet te veel gevraagd lijkt me.

[..]

Dat je irritatie verwart met agressie neem ik je verder niet kwalijk, sommigen hebben nogal moeite irritatie en agressie van elkaar de onderscheiden.

[..]

Daar ben je wel goed in dus eentje meer of minder kan er nog wel bij.
Ook de agressie tegen types als die Anne Fleur gemist? Of tegen een talkshowgast die werd getraceerd als medewerkster van een lokaal suffertje?
Het is bij deze groep helaas flink en veel aanwezig. Door dat zo te ontkennen of te bagatelliseren laat je eigenlijk vooral zien dat je wel begrijpt dat ik gelijk heb ;).
pi_172197057
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet in HPdetijd

[..]

Is dat dezelfde revolutie als die van Arnold Karskens ?
Die mislukte toch in 2016
Of is dat hetzelfde als de patriottistische lente van Wilders?
Die mislukte toch in 2016
Wat broeit er in de duisterheid van obscuur rechts?
Met dit soort algeheel gevoelen , krijg je wel dat sommigen gaan moorden, op mensen inrijden, zuur gooien.
Dat is hun opvatting van de zo gewenste revolutie.

Het miskend genie zou ook dit zeggen

[..]

http://www.hpdetijd.nl/2017-07-05/thierry-baudet-interview/
Artikel gelezen.
Tjonge jongen. Wat een niet volwassen man met een megalomane kijk op zichzelf.
Make my day!
pi_172197123
"Het verschil tussen Hans van Mierlo en mij is dat ik geen alcoholist ben, dat ik niet in een tijd leef waarin de stille generatie zijn mond hield''

:')
pi_172197221
Mooi, stop de subsidie maffia
pi_172197301
"Zijn mijn meningen niet gewoon feiten? Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk.”

Fijne dialoog met zo'n man. :')
Make my day!
  woensdag 5 juli 2017 @ 19:36:05 #73
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172197319
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:35 schreef agter het volgende:
"Zijn mijn meningen niet gewoon feiten? Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk.”

Fijne dialoog met zo'n man. :')
Hij heeft wel gelijk...
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172197837
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook de agressie tegen types als die Anne Fleur gemist? Of tegen een talkshowgast die werd getraceerd als medewerkster van een lokaal suffertje?
Het is bij deze groep helaas flink en veel aanwezig. Door dat zo te ontkennen of te bagatelliseren laat je eigenlijk vooral zien dat je wel begrijpt dat ik gelijk heb ;).
Anne fleur? Is dat de persoon die Baudet en in het verlengde zijn achterban uitmaakte voor fascisten?
En dan die talkshowhost bij Jinek die overduidelijk een plant was om zogenaamd weerwoord te bieden vanuit de bevolking?
Het is juist goed dat er mensen ageren tegen dat soort praktijken, hoe kun je anders een fatsoenlijke discussie voeren?
pi_172197924
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:36 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk...
:D
  woensdag 5 juli 2017 @ 19:59:58 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_172198027
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:29 schreef bamibij het volgende:
"Het verschil tussen Hans van Mierlo en mij is dat ik geen alcoholist ben, dat ik niet in een tijd leef waarin de stille generatie zijn mond hield''

:')
Zei Baudet na in twee interviews twee dagen achter elkaar een fles wijn naar binnen te hebben gegoten.
pi_172198320
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook de agressie tegen types als die Anne Fleur gemist? Of tegen een talkshowgast die werd getraceerd als medewerkster van een lokaal suffertje?
Het is bij deze groep helaas flink en veel aanwezig. Door dat zo te ontkennen of te bagatelliseren laat je eigenlijk vooral zien dat je wel begrijpt dat ik gelijk heb ;).
Volgens mij heb jij de agressie tegen Baudet en FvD gemist. Bekende Nederlanders die oproepen om Baudet aan te vallen, agressieve protesten van AFA types als FvD een bijeenkomst ergens heeft gepland, Groen Links figuren die oproepen het bloed van hun maanstonde te reserveren en met een taart in z'n gezicht te gooien. Dat gaat een stuk verder dan de genoemde 'agressie' waar jij hebt over hebt.

Ik heb je destijds ook gevraagd om met feiten te komen omtrent de bedreiging naar AFD, ik wacht nog steeds dat je een aantoonbare bedreiging laat zien. Anne heeft nog steeds geen aangifte gedaan namelijk.

Maar het ging over de honderden agressieve posts van mensen hier, nog steeds niets gevonden dus?
pi_172198500
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:48 schreef Doublepain het volgende:
Baudetgod had weer eens gelijk he, die burgemeester van Arnhem, vriendjespolitiek en we slikken het gewoon _O-

Meneer weet niet eens een naam van een brug/straat op te noemen van Arnhem _O-
pi_172198562
FvD is in mum van tijd opgeklommen tot 6 zetels in de peilingen en al die radicale GroenLinks adepten zitten daarom hier te schuimbekken. Genot.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2017 20:16:40 ]
pi_172198842
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
FvD is in mum van tijd opgeklommen tot 6 zetels in de peilingen en al die radicale GroenLinks adepten zitten daarom hier te schuimbekken. Genot.
Je zou toch verwachten dat de GroenLinks adepten blij zouden zijn dat hun marginale partij eindelijk voldoende zetels heeft behaald om een rol van betekenis te spelen.
Maar aan de andere kant het beetje invloed dat ze konden hebben is weggepist door Klaver die van mening was dat mensen in het buitenland belangrijker zijn dan mensen in Nederland.
pi_172199155
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
FvD is in mum van tijd opgeklommen tot 6 zetels in de peilingen en al die radicale GroenLinks adepten zitten daarom hier te schuimbekken. Genot.
Wie hier is er GL adept dan?
Make my day!
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:42:14 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_172199317
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
FvD is in mum van tijd opgeklommen tot 6 zetels in de peilingen en al die radicale GroenLinks adepten zitten daarom hier te schuimbekken. Genot.
Ben benieuwd hoeveel zetels er nog over zijn na dat dronken interview van Baudet in HP/De Tijd.
pi_172199561
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:08 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de agressie tegen Baudet en FvD gemist. Bekende Nederlanders die oproepen om Baudet aan te vallen, agressieve protesten van AFA types als FvD een bijeenkomst ergens heeft gepland, Groen Links figuren die oproepen het bloed van hun maanstonde te reserveren en met een taart in z'n gezicht te gooien. Dat gaat een stuk verder dan de genoemde 'agressie' waar jij hebt over hebt.

Ik heb je destijds ook gevraagd om met feiten te komen omtrent de bedreiging naar AFD, ik wacht nog steeds dat je een aantoonbare bedreiging laat zien. Anne heeft nog steeds geen aangifte gedaan namelijk.

Maar het ging over de honderden agressieve posts van mensen hier, nog steeds niets gevonden dus?
Ik geef je heel wat concrete voorbeelden en aanwijzingen. Dat je vervolgens met je oogklepjes op ook nog eens weigert verder te kijken dan je neus lang is zegt eigenlijk wel genoeg :).
Sowieso krijgt iedere vrouw met een mening een bak agressie over zich heen uit die hoek. Waarom zou dat bij doe Anne Fleur plots anders zijn, dat geloof je toch zelf niet?
pi_172199597
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:36 schreef agter het volgende:

[..]

Wie hier is er GL adept dan?
Geen idee maar datis naast de agressie is ook een standaardreactie uit de FvD-hoek. Als je in het nauw zit, altijd beginnen over GL _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2017 20:51:50 ]
pi_172199628
Meer leden die nog geen ledenpasjes hebben?
Ben al sinds februari lid, nog steeds geen pasje.
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:52:50 #86
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_172199639
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:52 schreef mtchel112 het volgende:
Meer leden die nog geen ledenpasjes hebben?
Ben al sinds februari lid, nog steeds geen pasje.
Administratieve problemen wellicht.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:53:27 #87
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_172199660
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
FvD is in mum van tijd opgeklommen tot 6 zetels in de peilingen en al die radicale GroenLinks adepten zitten daarom hier te schuimbekken. Genot.
Boh nice. Wat gaat Thierry doen met die 4 fictieve zetels? Hopelijk toch wel het Kartel stoppen, ouwe zeiksnor.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_172200108
Baudet zei:

quote:
"Heb ik dat gezegd? Nou ja, maakt niet uit. Ja, het klopt wel. Kijk, het is allemaal heel ambtelijk. Waar worden nu de echte beslissingen genomen? Niet daar in de Kamer. Je kunt mensen wel een beetje aan de tand voelen, maar ze komen er elke keer mee weg."

Het politieke bestel moet op de schop, vind je, maar tegelijkertijd probeer je ook de cultuur te veranderen.

"Ja, eigenlijk wil ik de cultuur veranderen. Zorgen dat ze er niet meer mee wegkomen."
Veel belangrijke beslissingen worden wel in de Kamer uiteindelijk besloten.
Maar het is nodig dat er voorbereiding is, diskussie en overleg, alternatieven worden afgewogen,..... en dat gebeurt het meest buiten de Kamer.
Maar zo werkt elk bestuursysteem.
Nogal onmogelijk dit te veranderen ....
Of Baudet bedoelt wat anders.. Dan moet ie wel duidelijk zijn en niet zo stoer roepen dat hij die foute cultuur wil veranderen. zonder aan te geven wát, waarom en wat zijn idee is van hoe dan wel de Kamer tot besluiten moet komen .
Hij belooft verandering..... tja das normaal voor politici.
pi_172202738
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:15 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Dat was een administratief gerelateerde vraag voor leden.
Krijg je als JFVD lid ook een pasje? Zo ja heb ik die ook nog niet
pi_172202800
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:17 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Krijg je als JFVD lid ook een pasje? Zo ja heb ik die ook nog niet
Ja ik heb er al het een en ander over bericht. Tot op heden nog niks. Vandaar mijn vraag hier want dan ga ik er weer eens achteraan.
pi_172202880
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ja ik heb er al het een en ander over bericht. Tot op heden nog niks. Vandaar mijn vraag hier want dan ga ik er weer eens achteraan.
Misschien morgen even een belletje plegen?
pi_172202926
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:08 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de agressie tegen Baudet en FvD gemist.

ik wacht nog steeds dat je een aantoonbare bedreiging laat zien.

Dat heet selectieve verontwaardiging en je van de domme houden. Dat met een beetje 'maar ze verdienen het ook' en je hebt 99.999

Dan zou je wachten op iets dat niet bestaat.
pi_172202991
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:18 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ach, zo zorgen er wel voor dat FVD aandacht krijgt, negativiteit = meer publiciteit voor FvD

Ik drink er een glas water op
Proost :) Publiciteit via fok zal niet storm lopen, maar er zijn inderdaad genoeg mensen die proberen Baudet te bekritiseren en daarbij de plank misslaan. Dan denken er zeker weer een groot aantal, He, die Baudet is zo slecht nog niet. Laten we daar eens een biertje op pakken!
pi_172203014
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:21 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Misschien morgen even een belletje plegen?
Ik mail morgen ff naar iemand die erachteraan zou gaan, ik laat het je weten!
pi_172203125
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Proost :) Publiciteit via fok zal niet storm lopen, maar er zijn inderdaad genoeg mensen die proberen Baudet te bekritiseren en daarbij de plank misslaan. Dan denken er zeker weer een groot aantal, He, die Baudet is zo slecht nog niet. Laten we daar eens een biertje op pakken!
Noujah op FOK zitten we wel bijna op 36 topics he

Maar als we aan de drank gaan neem ik wel een wodka :9

quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:26 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik mail morgen ff naar iemand die erachteraan zou gaan, ik laat het je weten!
Top ^O^ , zo'n pasje is toch wel een tof hebbedingetje :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2017 22:29:59 ]
pi_172203149
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:18 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ach, zo zorgen er wel voor dat FVD aandacht krijgt, negativiteit = meer publiciteit voor FvD

Ik drink er een glas water op
Baudet een flesje wit per avond. :D
Make my day!
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:48:32 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_172203632
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:39 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Misschien dat jij, gezien de inhoud van je posts, niet heel veel pasjes hebt of buitenkomt.
Maar een pasje kan wel een toegang geven tot bijvoorbeeld evenementen.

Maar dit zal voor jou allemaal wel moeilijk te bevatten zijn.
Ik heb al mijn hele leven vele pasjes, maar er zijn er maar een paar die echt nuttig zijn in de praktijk en daar horen lidmaatschappasjes van politieke partijen niet bij.

Tegenwoordig gaat steeds meer digitaal, met QR-codes in e-mails enzo, maar kennelijk is die realiteit nog niet tot jou doorgedrongen.
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:49:19 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172203658
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Pardon?

En wat is het belang van een ledenpas?
Kun je later als het nodig is aantonen dat je bij de goeien hoorde.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172203702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kun je later als het nodig is aantonen dat je bij de goeien hoorde.
liefst met een zo laag mogelijk ledennummer.
Make my day!
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:53:23 #100
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172203773
Ik wist überhaupt niet dat er ledenpasjes kwamen. :o
Ze kunnen dat geld beter aan andere zaken besteden vind ik. :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:54:23 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_172203805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kun je later als het nodig is aantonen dat je bij de goeien hoorde.
Dat heb je met die van het FvD net de verkeerde ledenpas :')
pi_172204495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:52 schreef mtchel112 het volgende:
Meer leden die nog geen ledenpasjes hebben?
Ben al sinds februari lid, nog steeds geen pasje.
Nope! Misschien mailtje sturen hoever het daarmee zit?
(she/her)
pi_172204574
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:21 schreef Fylax het volgende:

[..]

Nope! Misschien mailtje sturen hoever het daarmee zit?
Yes! Op het fvd forum ook al genoeg berichten over gepost alleen nog niks concreets gehad.
Nog maar eens aankaarten.
pi_172204660
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:25 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Zijn er al wijken in Nederland waar je alleen met zo'n pasje in komt?

Dat zullen die gore facisten wel graag willen.
Ja, gemeente Ommen kom je er niet in zonder fvd pasje en pianovingers.
  woensdag 5 juli 2017 @ 23:31:39 #105
104871 remlof
Europees federalist
pi_172204770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:21 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik zal nog een post aan jou richten, omdat je zo van aandacht houdt.

Als iemand een mening heeft, en een type zoals jij komt erin met ''NSBer''
Dan snap ik inderdaad jouw ''mening'' niet nee.

En fatsoen bij jou is ook erg ver te zoeken lees ik zo. Oja, en alweer een vergelijking met het fascisme, leg mij dan nou eens een keer uit waarom jij fvd vergelijkt met fascisme, en een onderbouwde graag.
Alleen al de boeken die Baudet in z'n kast heeft staan over rassenleer en deze opmerking van hem:

“Die zelfhaat die we proberen te ontstijgen [..] door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.”

zijn voldoende om hem als fascist te kwalificeren.

En dan heb ik het nog niet eens over de innige band van Theo Hiddema met de NSB-weduwe Rost van Tonningen.
pi_172204794
Laatst zag ik Hiddema met een motie over het verlagen vh eigen risico. Was dat een motie van fvd of alleen een ondersteuning?
Weer echt pure achterkamertjespolitiek dat CDA en CU hier tegen waren (lang leve campagne beloftes :') )
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 23:37:36 #107
236264 crew  capricia
pi_172204930
Laatst las ik ergens dat Baudet minimaal een fles wijn per avond zuipt.
En dan anderen voor alcoholist uitmaakt.
Komt op mij nogal hypocriet over.
Definitely not CIA
  woensdag 5 juli 2017 @ 23:39:32 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_172204993
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:37 schreef Mr.Major het volgende:
Is hier serieus geen objectieve moderator? Zo nee waarom niet, zo ja: waarom doet ie niks. Bij game of thrones topics wordt gemodereerd op spoilers. Zo moeilijk kan het niet zijn.
Want je wil dat kritiek op het FvD of Baudet wordt weggehaald?
Ik zou voorstellen om iemand als Goebbels aan te stellen als moderator :')
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 23:45:58 #109
236264 crew  capricia
pi_172205162
Maar hoe zit dat nu met het alcoholgebruik van Thierry?
Definitely not CIA
pi_172205187
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:45 schreef capricia het volgende:
Maar hoe zit dat nu met het alcoholgebruik van Thierry?
Geen idee, we kennen hem allemaal niet persoonlijk. :)
(she/her)
pi_172205223
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:17 schreef Mr.Major het volgende:
Toch knap hoe een paar trolls elke keer weer dezelfde onzin kunnen verkopen (fvd en pvv zijn het meest facistisch bijv. No shit, haal de overige partijen weg en GL is het meest facistisch; je bent het of je bent het niet, doei) en daarmee pagina's aan nondiscussie kunnen voeren. Echt te zielig voor woorden dit gedrag.
Als GL de enige partij zou zijn, dan zouden ze inderdaad het dichtst tegen het fascisme aanschurken. Echter er zijn ook partijen als FvD en PVV uit de guurrechtse hoek die pleiten voor een vrij dubieuze revolutie. Dan is het toch niet zo vreemd om de discussie te voeren in hoeverre die partijen overeenkomsten hebben met het fascisme?
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 23:52:58 #112
236264 crew  capricia
pi_172205332
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:45 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Wie zegt dat gifjes een topic verbaggeren? Of ben jij een type dat denkt dat zijn mening waarheid is?! Jij bent echt een fascist, vrouwenhater en alcoholist!
Hoeveel heb je op?
Definitely not CIA
pi_172205337
Guurrechts? Dubieuze revolutie?
Tot nu toe staan ze open voor discussie en houden ze goed contact met de achterban. Waar komen al die vreemde beschuldigingen vandaan?

[ Bericht % gewijzigd door Euribob op 06-07-2017 00:32:53 ]
pi_172205364
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:53 schreef Chivaz het volgende:
Guurrechts? Dubieuze revolutie?
Tot nu toe staan ze open voor discussie en houden ze goed contact met de achterban. Waar komen al die vreemde beschuldigingen vandaan?
In het interview van vandaag sprak hij nog over de rechtse revolutie. En aangezien het een zusterpartij van de PVV is, is guurrechts een natuurlijk prima kwalificatie.
pi_172205372
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoeveel heb je op?
Zou hij al mogen drinken?
pi_172205405
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als GL de enige partij zou zijn, dan zouden ze inderdaad het dichtst tegen het fascisme aanschurken. Echter er zijn ook partijen als FvD en PVV uit de guurrechtse hoek die pleiten voor een vrij dubieuze revolutie. Dan is het toch niet zo vreemd om de discussie te voeren in hoeverre die partijen overeenkomsten hebben met het fascisme?
Wat ik wilde zeggen, is dat er altijd wel iemand het meest op Hitler lijkt. Ook Klaver heeft populistische trekjes. Als je twee daklozen in een kamer zet, is een van hen ook het meest miljonair.

Zo'n discussie zou prima zijn. Sterker nog, die is al eerder gevoerd. Toen konden we concluderen dat er geen concrete zaken waren waar dit uit blijkt. Heb je nieuwe argumenten die je aan wil voeren? Dan zijn ze welkom.
pi_172205553
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In het interview van vandaag sprak hij nog over de rechtse revolutie. En aangezien het een zusterpartij van de PVV is, is guurrechts een natuurlijk prima kwalificatie.
Fvd is een heel andere partij dan de pvv. Er zijn idd wat overeenkomsten maar om het een zusterpartij noemen is natuurlijk niet correct.
Kortom dat guurrechts is gewoon uit de lucht gegrepen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:06:04 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_172205600
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Alleen al de boeken die Baudet in z'n kast heeft staan over rassenleer en deze opmerking van hem:

“Die zelfhaat die we proberen te ontstijgen [..] door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.”

zijn voldoende om hem als fascist te kwalificeren.

En dan heb ik het nog niet eens over de innige band van Theo Hiddema met de NSB-weduwe Rost van Tonningen.
En niemand die hier op ingaat. En dan mij een trol noemen.

[ Bericht % gewijzigd door Euribob op 06-07-2017 00:33:30 ]
pi_172205611
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 23:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat ik wilde zeggen, is dat er altijd wel iemand het meest op Hitler lijkt. Ook Klaver heeft populistische trekjes. Als je twee daklozen in een kamer zet, is een van hen ook het meest miljonair.

Zo'n discussie zou prima zijn. Sterker nog, die is al eerder gevoerd. Toen konden we concluderen dat er geen concrete zaken waren waar dit uit blijkt. Heb je nieuwe argumenten die je aan wil voeren? Dan zijn ze welkom.
De conclusie was dat het niet direct fascistische partijen zijn maar dat ze wel veel overeenkomsten hebben en er helaas steeds dichter naar toe kruipen.

De discussie of de opkomst van dergelijke partijen goed is, lijkt me nog steeds van belang.
pi_172205663
Net dat stuk gekeken waar Baudet voorstelde om de schade in Groningen nou eens fatsoenlijk te vergoeden.
Die reacties die hij kreeg :')
pi_172205670
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Fvd is een heel andere partij dan de pvv. Er zijn idd wat overeenkomsten maar om het een zusterpartij noemen is natuurlijk niet correct.
Kortom dat guurrechts is gewoon uit de lucht gegrepen.
Zowel Baudet als Hiddema waren Wilders-aanhangers en hebben meerdere malen aangegeven inhoudelijk vooral overeenkomsten te zien. Ook gaan ze voor dezelfde achterban. Ze trachten zich iets beschaafder voor te doen maar dat het zusterpartijen zijn valt toch niet met goed fatsoen te ontkennen?
pi_172205692
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

En niemand die hier op ingaat. En dan mij een trol noemen.
Deze quote is al herhaaldelijk aan de orde geweest. Ook heeft Baudet hier uitspraken over gedaan. Op een gegeven moment is een hoofdstuk afgelopen. Er moet maar naar een nieuwe uitspraak worden gezocht.

Boeken mogen gelezen worden. Je kan iemand niet zomaar iets noemen omdat hij iets leest of schrijft.
pi_172205694
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zowel Baudet als Hiddema waren Wilders-aanhangers en hebben meerdere malen aangegeven inhoudelijk vooral overeenkomsten te zien. Ook gaan ze voor dezelfde achterban. Ze trachten zich iets beschaafder voor te doen maar dat het zusterpartijen zijn valt toch niet met goed fatsoen te ontkennen?
Ik ken genoeg Fvd ers die de pvv maar een belachelijke partij vinden.
Daarnaast heb je het echt fout dat ze op dezelfde achterban mikken, ik ben naar meetings geweest en heb daar alleen maar fatsoenlijke hard werkende mensen gezien.
pi_172205697
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:05 schreef agter het volgende:

[..]

Wie is gvd?
En hoe is dit forum precies bedoelt? Want dit is het centraal FvD topic. Alles met betrekking tot het FvD hoort hier qua discussie thuis.

Het lijkt mij geen goed idee dat een lid van FvD hier wel even bepaalt wat wel en niet besproken mag worden.
Het lijkt er wat op dat veel FvD-aanhangers het als een soort voetbalclub beschouwen waarbij mensen die een andere club steunen heel eng zijn en eigenlijk op moeten rotten...

[ Bericht % gewijzigd door Euribob op 06-07-2017 00:33:57 ]
pi_172205717
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

En niemand die hier op ingaat. En dan mij een trol noemen.
Dus jij vind dat Baudet zich moet verantwoorden of zelfs het boetekleed aan moet trekken vanwege een aantal boeken in zijn kast?
En waarom zou iemand zich geen zorgen mogen maken over demografische verdrukking?
Elk volk heeft recht op zelfbeschikking en daar voor opkomen is geen misdaad of moreel verwerpelijk.
pi_172205726
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:10 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik ken genoeg Fvd ers die de pvv maar een belachelijke partij vinden.
Daarnaast heb je het echt fout dat ze op dezelfde achterban mikken, ik ben naar meetings geweest en heb daar alleen maar fatsoenlijke hard werkende mensen gezien.
De meeste mensen die op bijeenkomsten van de PVV komen zullen niet anders zijn ;).
En ook onder de PVV-aanhang zal men minachtend spreken over de FvD. Maar inhoudelijk zijn de verschillen natuurlijk minimaal. Als Wilders wat meer tegenspraak had geduld was Baudet gewoon bij zijn partij gegaan.
pi_172205738
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zowel Baudet als Hiddema waren Wilders-aanhangers en hebben meerdere malen aangegeven inhoudelijk vooral overeenkomsten te zien. Ook gaan ze voor dezelfde achterban. Ze trachten zich iets beschaafder voor te doen maar dat het zusterpartijen zijn valt toch niet met goed fatsoen te ontkennen?
Dat mag, pvda en GL mag je ook zusterpartijen noemen. Het maakt verschillen en overeenkomsten echter niet anders. De meeste kritiek op de PVV is de #hoedan, en de toon in het debat. Juist op die punten probeert het FvD zich nadrukkelijk te onderscheiden. Het is dan ook vrij logisch dat inhoudelijk wel overeenkomsten worden gezien. Als je dat een zusterpartij wil noemen is dat voor mij prima. Zussen kunnen veel van elkaar verschillen.

Dat Baudet zich bij de PVV zou aansluiten durf ik zeer te betwijfelen.
pi_172205740
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus jij vind dat Baudet zich moet verantwoorden of zelfs het boetekleed aan moet trekken vanwege een aantal boeken in zijn kast?
En waarom zou iemand zich geen zorgen mogen maken over demografische verdrukking?
Elk volk heeft recht op zelfbeschikking en daar voor opkomen is geen misdaad of moreel verwerpelijk.
Gaat het volk dan boven het individu?
Make my day!
pi_172205773
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt er wat op dat veel FvD-aanhangers het als een soort voetbalclub beschouwen waarbij mensen die een andere club steunen heel eng zijn en eigenlijk op moeten rotten...
En over het FvD wordt totaal niet zo gesproken natuurlijk. Zo heb ik het FvD nog geen antidemonstratie zien organiseren. De acties van ...voor iedereen en ...tolerant zou je echter wel kunnen vergelijken met fanatiekelingen. Je ziet toch zelf wel waar je beredenering stukloopt? Waarom zeg je het dan nog?
pi_172205792
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat mag, pvda en GL mag je ook zusterpartijen noemen. Het maakt verschillen en overeenkomsten echter niet anders. De meeste kritiek op de PVV is de #hoedan, en de toon in het debat. Juist op die punten probeert het FvD zich nadrukkelijk te onderscheiden. Het is dan ook vrij logisch dat inhoudelijk wel overeenkomsten worden gezien. Als je dat een zusterpartij wil noemen is dat voor mij prima. Zussen kunnen veel van elkaar verschillen.

Dat Baudet zich bij de PVV zou aansluiten durf ik zeer te betwijfelen.
Als PVV-stemmer en opiniemaker voor die partij zou dat prima kunnen. Gaf hij zelf ook aan. Volgens mij zelfs nog in dat HP-interview.

En inhoudelijk en financieel is het voor beide natuurlijk boterzacht.

Oh en gemist dat Hiddema aangaf dat ze op speerpunt immigratie en islam amper afwijken van de PVV?

Prima hoor om het overduidelijke te ontkennen. Maar komt wel weer bijzonder over.
pi_172205796
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:14 schreef agter het volgende:

[..]

Gaat het volk dan boven het individu?
Wat bedoel je daar precies mee? Het volk bestaat toch uit individuen?
pi_172205799
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:14 schreef agter het volgende:

[..]

Gaat het volk dan boven het individu?
Persoonlijk vind ik van niet. Maar dat neemt niet weg dat je als politicus beslissingen moet nemen om het volk te beschermen.
Demografische verdrukking is op de lange termijn niet goed voor het volk dat je wilt beschermen. Het ligt natuurlijk anders als immigranten assimileren in de samenleving, helaas is de praktijk toch echt anders.
pi_172205803
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De meeste mensen die op bijeenkomsten van de PVV komen zullen niet anders zijn ;).
En ook onder de PVV-aanhang zal men minachtend spreken over de FvD. Maar inhoudelijk zijn de verschillen natuurlijk minimaal. Als Wilders wat meer tegenspraak had geduld was Baudet gewoon bij zijn partij gegaan.
Nah, ook hier weer oneens.
Fvd ers zijn er voor verschillende redenen, de een vanwege de referenda, de ander vanwege de frisse kijk op zorg en weer anderen vanwege het grens beleid.

Ik denk dat bij de pvv juist 95% dat kiest vanwege de islam. Echt concrete plannen over andere onderwerpen heeft pvv namelijk ook niet.
pi_172205810
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En over het FvD wordt totaal niet zo gesproken natuurlijk. Zo heb ik het FvD nog geen antidemonstratie zien organiseren. De acties van ...voor iedereen en ...tolerant zou je echter wel kunnen vergelijken met fanatiekelingen. Je ziet toch zelf wel waar je beredenering stukloopt? Waarom zeg je het dan nog?
Nee, de berdenering lijkt steeds raker te worden. Blijkt ook weer uit hoe goed de aanhang om blijkt te kunnen gaan met kritiek.
pi_172205820
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Het volk bestaat toch uit individuen?
Nee. 'Het volk' impliceert iets anders dan een groep individuen.
Make my day!
pi_172205839
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als PVV-stemmer en opiniemaker voor die partij zou dat prima kunnen. Gaf hij zelf ook aan. Volgens mij zelfs nog in dat HP-interview.

En inhoudelijk en financieel is het voor beide natuurlijk boterzacht.

Oh en gemist dat Hiddema aangaf dat ze op speerpunt immigratie en islam amper afwijken van de PVV?

Prima hoor om het overduidelijke te ontkennen. Maar komt wel weer bijzonder over.
Wat bedoel je met de eerste alinea? Er zijn inderdaad inhoudelijke overeenkomsten, dat hoor je me niet ontkennen. Er zijn echter ook essentiele verschillen. Die maken de PVV voor Baudet tot een partij waar hij niet bij hoort. Voor een deel zal daarin uiteraard ook de rol van Wilders een rol in spelen. Waaruit blijkt voor jou dat het overduidelijk is dat Baudet bij de PVV zou zijn gegaan, als wilders een ander geluid zou toestaan, en de partij er op zou aanpassen?
pi_172205840
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nah, ook hier weer oneens.
Fvd ers zijn er voor verschillende redenen, de een vanwege de referenda, de ander vanwege de frisse kijk op zorg en weer anderen vanwege het grens beleid.

Ik denk dat bij de pvv juist 95% dat kiest vanwege de islam. Echt concrete plannen over andere onderwerpen heeft pvv namelijk ook niet.
Het is het totale pakket van afzetten tegen buitenlanders en de gevestigde politiek/orde waar PVV en FvD het van moeten hebben. Zit echt amper verschil tussen.
In beide gevallen maakt het ook niet uit hoe het gerealiseerd moet worden, immers dat boeit de aanhang niet, dus dan is een onrealistisch en onbetaalbaar verhaal ook prima.
pi_172205846
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zowel Baudet als Hiddema waren Wilders-aanhangers en hebben meerdere malen aangegeven inhoudelijk vooral overeenkomsten te zien. Ook gaan ze voor dezelfde achterban. Ze trachten zich iets beschaafder voor te doen maar dat het zusterpartijen zijn valt toch niet met goed fatsoen te ontkennen?
Ze stemden Wilders bij gebrek aan beter, en inderdaad er zijn wat overeenkomsten maar nogmaals ik vind het totaal geen zusterpartij van de pvv. VVD en PvdA zijn toch ook geen zusterpartijen ondanks dat ze samen een regering hebben gevormd?
pi_172205861
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de eerste alinea? Er zijn inderdaad inhoudelijke overeenkomsten, dat hoor je me niet ontkennen. Er zijn echter ook essentiele verschillen. Die maken de PVV voor Baudet tot een partij waar hij niet bij hoort. Voor een deel zal daarin uiteraard ook de rol van Wilders een rol in spelen. Waaruit blijkt voor jou dat het overduidelijk is dat Baudet bij de PVV zou zijn gegaan, als wilders een ander geluid zou toestaan, en de partij er op zou aanpassen?
Wat ik al aangaf. Zijn uitspraken in de media. Of dat in het HP interview was of in een ander stuk van de week, Baudet gaf het daarin zelf aan.
pi_172205864
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik van niet. Maar dat neemt niet weg dat je als politicus beslissingen moet nemen om het volk te beschermen.
Demografische verdrukking is op de lange termijn niet goed voor het volk dat je wilt beschermen. Het ligt natuurlijk anders als immigranten assimileren in de samenleving, helaas is de praktijk toch echt anders.
Dan moet je het hebben over de rechten van het individu in NL. Niet over 'het volk'. Want dat bestaat als dusdanig niet als homogene groep met dezelfde belangen.
Welk belang heeft het volk volgens FvD?
Make my day!
pi_172205873
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, de berdenering lijkt steeds raker te worden. Blijkt ook weer uit hoe goed de aanhang om blijkt te kunnen gaan met kritiek.
"De aanhang" (je spreekt nu met 10 ofzo? Je kent er schijnbaar een hoop?) kan prima met kritiek volgens mij. We vinden jou gewoon irritant. Verder ga je totaal niet in op wat ik zeg. Wederom vraag ik je: heb je zelf door dat je ons verwijt wat iedereen doet?
pi_172205876
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze stemden Wilders bij gebrek aan beter, en inderdaad er zijn wat overeenkomsten maar nogmaals ik vind het totaal geen zusterpartij van de pvv. VVD en PvdA zijn toch ook geen zusterpartijen ondanks dat ze samen een regering hebben gevormd?
De overeenkomsten tussen die partijen zijn veel kleiner en de doelgroepen verschillen veel meer. Geen erg sterk argument dus ;).
pi_172205879
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is het totale pakket van afzetten tegen buitenlanders en de gevestigde politiek/orde waar PVV en FvD het van moeten hebben. Zit echt amper verschil tussen.
In beide gevallen maakt het ook niet uit hoe het gerealiseerd moet worden, immers dat boeit de aanhang niet, dus dan is een onrealistisch en onbetaalbaar verhaal ook prima.
Ik zag een video waar een moslima met een hoofddoek aan het spreken was bij als ik mij niet vergis de jongerenafdeling.
Dat jij alleen de anti immigratie standpunten opmerkt is een gebrek aan inzicht bij jou.
pi_172205894
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is het totale pakket van afzetten tegen buitenlanders en de gevestigde politiek/orde waar PVV en FvD het van moeten hebben. Zit echt amper verschil tussen.
In beide gevallen maakt het ook niet uit hoe het gerealiseerd moet worden, immers dat boeit de aanhang niet, dus dan is een onrealistisch en onbetaalbaar verhaal ook prima.
En daar gaat het bij jou mis. Verdiep je eens meer in het programma en de aanhang voor je dit soort uitspraken doet. Nu ga jij er vanuit dat een Fvd er puur aanhangt vanwege immigratie. Dat is dus echt niet zo. Ik ben daar een voorbeeld van, en ik zal echt niet in de minderheid zjnn
pi_172205906
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De overeenkomsten tussen die partijen zijn veel kleiner en de doelgroepen verschillen veel meer. Geen erg sterk argument dus ;).
Het is even sterk als jou argument, kortom volkomen uit de lucht gegrepen.
pi_172205921
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

"De aanhang" (je spreekt nu met 10 ofzo? Je kent er schijnbaar een hoop?) kan prima met kritiek volgens mij. We vinden jou gewoon irritant. Verder ga je totaal niet in op wat ik zeg. Wederom vraag ik je: heb je zelf door dat je ons verwijt wat iedereen doet?
Oh, ook in discussies zonder mij of op plekken waar ik nooit kom zie je exact hetzelfde beeld. De aanhang voelt zich zeer snel aangevallen en onheus bejegend als de partij of haar voormannen inhoudelijk worden aangepakt. Dan gaat men graag voor de persoonlijke aanval. Daarom die rake vergelijking met voetbalfans/hooligans.
pi_172205934
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is even sterk als jou argument, kortom volkomen uit de lucht gegrepen.
Nou nee. Maar goed, je staat niet open voor discussie. Tijd om te pitten.
pi_172205958
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou nee. Maar goed, je staat niet open voor discussie. Tijd om te pitten.
Truste
pi_172205963
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:25 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

En daar gaat het bij jou mis. Verdiep je eens meer in het programma en de aanhang voor je dit soort uitspraken doet. Nu ga jij er vanuit dat een Fvd er puur aanhangt vanwege immigratie. Dat is dus echt niet zo. Ik ben daar een voorbeeld van, en ik zal echt niet in de minderheid zjnn
Ik hen me vrij uitgebreid verdiept in de partijen en haar aanhang juist daarom die uitspraken... en bij de aanhang die iets van zich last horen op enig platform ben jij helaas echt een uitzondering.
pi_172205971
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat ik al aangaf. Zijn uitspraken in de media. Of dat in het HP interview was of in een ander stuk van de week, Baudet gaf het daarin zelf aan.
Dit zei baudet in HP:

Ja. Een van de belangrijke redenen om Forum voor Democratie te beginnen, los van een aantal inhoudelijke verschillen met de PVV, is dat rechts systematisch heeft nagelaten om een maatschappelijk netwerk te bouwen. Dat is wat links altijd gedaan heeft: links heeft alle musea in bezit, het onderwijs, de kranten, de journalistiek, het publieke bestel. Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken. Maar je kunt alleen maar vanuit de politiek dat bouwwerk opzetten. Je kunt alleen maar via de politiek voldoende organisatiekracht verzamelen om daadwerkelijk iets te veranderen."

Dit duidt toch vooral op de verschillen. Verder werd over de PVV eigenlijk niet veel gezegd. Misschien een ander interview? Kan je het nog terugvinden? Ik ben wel benieuwd nu.
pi_172205995
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik hen me vrij uitgebreid verdiept in de partijen en haar aanhang juist daarom die uitspraken... en bij de aanhang die iets van zich last horen op enig platform ben jij helaas echt een uitzondering.
Blijkbaar niet want je noemt het fvd een zusterpartij van de pvv. Een volkomen uit de lucht gegrepen vergelijking.
pi_172205996
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik hen me vrij uitgebreid verdiept in de partijen en haar aanhang juist daarom die uitspraken... en bij de aanhang die iets van zich last horen op enig platform ben jij helaas echt een uitzondering.
Dat is omdat degene die zich uiten opfacebook of YouTube de rotte appels zijn. De Anne fleur dekker van de Fvd zegmaar.
pi_172206029
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik hen me vrij uitgebreid verdiept in de partijen en haar aanhang juist daarom die uitspraken... en bij de aanhang die iets van zich last horen op enig platform ben jij helaas echt een uitzondering.
Nou hier heb je er nog een, en ik ken ook iemand (mijn moeder) die het geneuzel (zo zegt zij) over vluchtelingen niet zo belangrijk vindt. Ze wil vooral af van bureaucratie in de zorg, en de EU. In VVD heeft ze geen vertrouwen meer.

Waarom zouden we dan trouwens niet gewoon PVV gestemd hebben? Ik kan me echt niet voorstellen dat dit verder gaat dan een paar personen die jij hebt geevalueerd. Dan is het nog maar de vraag of dat objectief is gebeurd.

(Ik weet niet wie het doet, maar er wordt het een en ander opgeschoond. Los van de stazipraktijken lijkt het me een goede zaak).
pi_172206086
Misschien dat we daarom wel op zoveel onbegrip stuiten, je gaat ervanuit dat we allemaal facebook tokkies zijn. Dat zijn de meesten echter niet.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:40:52 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206109
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Deze quote is al herhaaldelijk aan de orde geweest. Ook heeft Baudet hier uitspraken over gedaan. Op een gegeven moment is een hoofdstuk afgelopen. Er moet maar naar een nieuwe uitspraak worden gezocht.

Boeken mogen gelezen worden. Je kan iemand niet zomaar iets noemen omdat hij iets leest of schrijft.
Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk superieur is aan andere? Waarom wil hij niet dat het vermengd wordt?

Heeft hij hier al duidelijke antwoorden op gegeven?
pi_172206132
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk onze cultuur superieur is aan andere het koesteren en beschermen waard is?

Heeft hij hier al duidelijke antwoorden op gegeven?
Ja.
pi_172206144
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit zei baudet in HP:

Ja. Een van de belangrijke redenen om Forum voor Democratie te beginnen, los van een aantal inhoudelijke verschillen met de PVV, is dat rechts systematisch heeft nagelaten om een maatschappelijk netwerk te bouwen. Dat is wat links altijd gedaan heeft: links heeft alle musea in bezit, het onderwijs, de kranten, de journalistiek, het publieke bestel. Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken. Maar je kunt alleen maar vanuit de politiek dat bouwwerk opzetten. Je kunt alleen maar via de politiek voldoende organisatiekracht verzamelen om daadwerkelijk iets te veranderen."

Dit duidt toch vooral op de verschillen. Verder werd over de PVV eigenlijk niet veel gezegd. Misschien een ander interview? Kan je het nog terugvinden? Ik ben wel benieuwd nu.
"Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken."

Een eigen partijkartel installeren dus.
Heel jammer. Ik was er al bang voor.
Make my day!
pi_172206163
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk superieur is aan andere? Waarom wil hij niet dat het vermengd wordt?

Heeft hij hier al duidelijke antwoorden op gegeven?
Je beantwoorde mijn vraag niet, waarom is het moreel verwerpelijk om je eigen volk/cultuur te beschermen?
pi_172206181
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je beantwoorde mijn vraag niet, waarom is het moreel verwerpelijk om je eigen volk/cultuur te beschermen?
Dat is niet verkeerd, zolang je niet blank bent.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:45:42 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206189
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus jij vind dat Baudet zich moet verantwoorden of zelfs het boetekleed aan moet trekken vanwege een aantal boeken in zijn kast?
En waarom zou iemand zich geen zorgen mogen maken over demografische verdrukking?
Elk volk heeft recht op zelfbeschikking en daar voor opkomen is geen misdaad of moreel verwerpelijk.
Die boeken in zijn kast staan er niet zomaar. Ik vermoed zelfs dat ie ze in beeld gebracht wou hebben in dat tv-programma. Ze geven een boodschap af, zoals iedereen die geeft die wordt geïnterviewd voor zijn of haar boekenkast.

En zelfbeschikking heeft niets, maar dan ook niets met rassenvermenging te maken, die term gaat over politieke onderdrukking.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:46:01 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206195
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je beantwoorde mijn vraag niet, waarom is het moreel verwerpelijk om je eigen volk/cultuur te beschermen?
Ik reageerde daar niet op jou, maar zie hierboven.
pi_172206218
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je beantwoorde mijn vraag niet, waarom is het moreel verwerpelijk om je eigen volk/cultuur te beschermen?
Je kunt alleen individuen beschermen en rechten geven. De burgers.

Het volk bestaat helemaal niet als homogene groep. Het volk heeft niet een eenduidig idee van wie er tegen wat beschermd moet worden.
Make my day!
pi_172206260
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk superieur is aan andere? Waarom wil hij niet dat het vermengd wordt?

Heeft hij hier al duidelijke antwoorden op gegeven?
Jazeker. Dat van die boeken, dat kan niet. Als ik jouw mein kamf geef (niet dat ik het heb liggen ofzo) ben je ook niet opeens een racist. Niet helemaal hetzelfde, maar veel verder komt de vergelijking niet. Is Baudet het bijv. eens met alle boeken in zijn kast. Misschien staat er wel een boek over de grootsheid van de EU. Zou je dan van mening veranderen? Dat hij vindt wat in z'n kast staat?

Hij denkt niet dat ons volk (de personen die dat volk vormen) superieur zijn aan die uit het middenoosten, die bijv. het syrische volk vormen. De partij vindt dat de mensen die hier uit die landen komen, een bepaalde cultuur hebben, waarin onze normen en waarden niet op de juiste manier en voldoende tot uiting komen. Als je maar genoeg mensen hierheen haalt, leidt dat tot een cultuurverandering. Die vindt het FvD niet wenselijk. Als je weet dat vermening van volkeren leidt tot vermening van cultuur, zou je prima mogen stellen dat die vermening niet wenselijk is.

Dat het niet iets met zuiver bloed of zoiets engs te maken heeft, bevestigd bijv. Hiddema (die dit onderwerp ook zeer hoog op de agenda heeft staan) bij Tan: integratie vindt plaats onder de lakens.

Moraal van het verhaal: je hoeft niet voor een homogene mensheid zonder rassen en verschillende culturen te zijn om je van nazisme en faciame te distanciëren.
pi_172206282
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:47 schreef agter het volgende:

[..]

Je kunt alleen individuen beschermen en rechten geven. De burgers.

Het volk bestaat helemaal niet als homogene groep. Het volk heeft niet een eenduidig idee van wie er tegen wat beschermd moet worden.
Het volk bestaat wel degelijk, we delen allemaal in grote lijnen dezelfde cultuur en hebben doorgaans allemaal dezelfde normen en waarden. Het probleem is dat met immigratie die lijnen steeds vager worden met als gevolg dat je inderdaad niet meer over een homogene groep kan spreken.
Ik zie dat Baudet dat proces tegen wilt gaan en vandaar die opmerking van hem.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:51:06 #165
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172206283
Nou, dat ging/gaat weer lekker hier. :{

Ik ga vandaag niet met de vinger wijzen, want jullie verpesten dit topic met z'n allen. Er zijn aan de ene kant criticasters die hier alleen maar komen om hun zelfvoldane mening te spuien en elke gefrustreerde reactie daarop met genoegen uiten en aan de andere kant zijn er een stel FvD-aanhangers die zich een slachtofferrol van hier tot Tokio aanmeten op het moment dat er een kritische vraag in de richting van Baudet of hun partij komt. En allemaal maar klagen dat het topic naar de knoppen gaat.. Kijk nou eens naar je eigen gedrag en bedenk eens even goed of je daadwerkelijk wel die heilige kwaliteitsuser bent die je denkt dat je bent, en of dat je dan het recht geeft om maar te klagen over anderen. Persoonlijk zie ik hier alleen maar een mestveiling en een groep users die onderling vecht om de grootst mogelijke hoop stront dit topic in te mogen schuiven. Uitzonderingen heb ik her en der gezien, maar volgens mij is het geheel toeval dat een paar users nog normale bijdrages hebben geleverd, want de intentie was er totaal niet.

Als je niet in discussie wilt over Baudet en het Forum van Democratie kom hier dan gewoon niet. Dat geldt voor beide kampen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_172206290
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:43 schreef agter het volgende:

[..]

"Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken."

Een eigen partijkartel installeren dus.
Heel jammer. Ik was er al bang voor.
Zucht, dat bedoelt hij absoluut niet zo. Je gebruikt z'n woorden simpelweg tegen hem. Hij wil een maatschappelijk bewustzijn creeëren voor wat er is gebeurd de afgelopen decennia. Of dat zo is, kan je het mee eens zijn of niet. Of je dan vervolgens op het FvD moet stemmen, mag je zelf kiezen. Gelukkig hebben we, mocht er toch een FvD kartel komen, dan referenda, en dan kan jij het tegenhouden.
pi_172206333
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Die boeken in zijn kast staan er niet zomaar. Ik vermoed zelfs dat ie ze in beeld gebracht wou hebben in dat tv-programma. Ze geven een boodschap af, zoals iedereen die geeft die wordt geïnterviewd voor zijn of haar boekenkast.

En zelfbeschikking heeft niets, maar dan ook niets met rassenvermenging te maken, die term gaat over politieke onderdrukking.
Hij had het ook niet over rassenvermenging maar over het verdrukken van de Nederlandse cultuur. Dat had hij ook netjes aangegeven bij Jinek maar daar werd weer niet naar geluisterd.
pi_172206339
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
Nou, dat ging/gaat weer lekker hier. :{

Ik moet zeggen dat het er nu eigenlijk wel inhoudelijk aan toe gaat
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:54:32 #169
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172206351
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het er nu eigenlijk wel inhoudelijk aan toe gaat
Tja, mosterd na de maaltijd. Maar goed, mosterd = mosterd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_172206371
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

Tja, mosterd na de maaltijd. Maar goed, mosterd = mosterd.
Nu de bitterballen nog :) maar ben jij dus een soort moderator? Opruimer? Heb niet gezien wat je hebt weggehaald, maar wel dat het aantal posts is verminderd. Waarvan akte.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:57:20 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206385
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jazeker. Dat van die boeken, dat kan niet. Als ik jouw mein kamf geef (niet dat ik het heb liggen ofzo) ben je ook niet opeens een racist. Niet helemaal hetzelfde, maar veel verder komt de vergelijking niet. Is Baudet het bijv. eens met alle boeken in zijn kast. Misschien staat er wel een boek over de grootsheid van de EU. Zou je dan van mening veranderen? Dat hij vindt wat in z'n kast staat?

Hij denkt niet dat ons volk (de personen die dat volk vormen) superieur zijn aan die uit het middenoosten, die bijv. het syrische volk vormen. De partij vindt dat de mensen die hier uit die landen komen, een bepaalde cultuur hebben, waarin onze normen en waarden niet op de juiste manier en voldoende tot uiting komen. Als je maar genoeg mensen hierheen haalt, leidt dat tot een cultuurverandering. Die vindt het FvD niet wenselijk. Als je weet dat vermening van volkeren leidt tot vermening van cultuur, zou je prima mogen stellen dat die vermening niet wenselijk is.

Dat het niet iets met zuiver bloed of zoiets engs te maken heeft, bevestigd bijv. Hiddema (die dit onderwerp ook zeer hoog op de agenda heeft staan) bij Tan: integratie vindt plaats onder de lakens.

Moraal van het verhaal: je hoeft niet voor een homogene mensheid zonder rassen en verschillende culturen te zijn om je van nazisme en faciame te distanciëren.
Ik vind anders dat iemand die zegt dat "de mensen die hier uit die landen komen, een bepaalde cultuur hebben, waarin onze normen en waarden niet op de juiste manier en voldoende tot uiting komen" gewoon fascistisch en racistisch is.

Onze maatschappij en cultuur zijn altijd al veranderd door invloeden van buitenaf en dat heeft het gevormd tot wat het nu is. Je kan niet zomaar zeggen "nu is het klaar en nu willen we geen invloeden van buitenaf meer". Dan word je een Noord-Korea en weet je zeker dat het slecht met je afloopt.

Het standpunt van het FvD hierin lijkt gewoon heel erg op dat van de nazi's, die hun cultuur wilden zuiveren van joodse invloeden. En die boeken op de plank bij Baudet ondersteunen dat vermoeden alleen maar.
pi_172206494
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind anders dat iemand die zegt dat "de mensen die hier uit die landen komen, een bepaalde cultuur hebben, waarin onze normen en waarden niet op de juiste manier en voldoende tot uiting komen" gewoon fascistisch en racistisch is.

Onze maatschappij en cultuur zijn altijd al veranderd door invloeden van buitenaf en dat heeft het gevormd tot wat het nu is. Je kan niet zomaar zeggen "nu is het klaar en nu willen we geen invloeden van buitenaf meer". Dan word je een Noord-Korea en weet je zeker dat het slecht met je afloopt.

Het standpunt van het FvD hierin lijkt gewoon heel erg op dat van de nazi's, die hun cultuur wilden zuiveren van joodse invloeden. En die boeken op de plank bij Baudet ondersteunen dat vermoeden alleen maar.
Dat het boek niet voor hem pleit, dat wil ik ook wel toegeven. Echter is het enkel een bevestiging van wat je al vindt. Het is geen bewijs dat ie het is.

Natuurlijk is cultuur beïnvloedbaar, anders had het ook volgens het FvD geen probleem geweest dat er veel mensen uit het middenoosten hierheen zouden komen: immers onze cultuur is een vast iets.

Het is juist, dat dit veranderd, en niet ten goede naar mijn mening. Een cultuur is geen ras, dus racistisch kan het niet zijn. Over het algemeen ben je het toch wel met me eens dat veel "slechterikken" hierheen halen negatief is voor nederland toch? Dan moeten we dus bekijken of de mensen die hier komen "slecht" zijn. (De woordkeuze is kut maar gaat om het principe). Het is dan, vind ik, ook te kortzichtig om te zeggen dat je mensen hierheen moet halen in enige mate, om geen facist te zijn.

Opvang in de regio is een prima alternatief. Daar zijn al eerder legio argumenten voor aangedragen.

De vergelijking met Noord-Korea, en het deporteren (dat heeft Baudet nooit gezegd) en uitmoorden van Joden en andere minderheden is echt niet iets wat hij zegt. Het is geen facisme, daarmee sla je ook het debat dood, dat kan je dus niet zo ongefundeerd ("ik vind dat gewoon") zeggen. Waarom we toch wel asielzoekers moeten opnemen, mag echter natuurlijk worden besproken. Ook hoe dat dan zou moeten.
  donderdag 6 juli 2017 @ 01:21:18 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206545
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:13 schreef Mr.Major het volgende:
Over het algemeen ben je het toch wel met me eens dat veel "slechterikken" hierheen halen negatief is voor nederland toch?
Dit is de kern. Jij, en extreemrechts in het algemeen vindt mensen uit het middenoosten "slechterikken". Waarschijnlijk omdat ze uit een andere, in jullie ogen minderwaardige, cultuur komen.

Ik en andere weldenkenden vinden dat niet en staan wel open voor hen.
Wat niet wegneemt dat er vast wel "slechterikken" tussen zitten zoals je overal hebt. Die moeten worden aangepakt. Maar alleen op hun daden en niet op hun afkomst.
  donderdag 6 juli 2017 @ 01:23:06 #174
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172206554
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit is de kern. Jij, en extreemrechts in het algemeen vindt mensen uit het middenoosten "slechterikken". Waarschijnlijk omdat ze uit een andere, in jullie ogen minderwaardige, cultuur komen.

Ik en andere weldenkenden vinden dat niet en staan wel open voor hen.
Wat niet wegneemt dat er vast wel "slechterikken" tussen zitten zoals je overal hebt. Die moeten worden aangepakt. Maar alleen op hun daden en niet op hun afkomst.
Hou het respectvol, remlof.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 6 juli 2017 @ 01:24:39 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206561
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hou het respectvol, remlof.
Dat doe ik toch?
pi_172206570
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit is de kern. Jij, en extreemrechts in het algemeen vindt mensen uit het middenoosten "slechterikken". Waarschijnlijk omdat ze uit een andere, in jullie ogen minderwaardige, cultuur komen.

Ik en andere weldenkenden vinden dat niet en staan wel open voor hen.
Wat niet wegneemt dat er vast wel "slechterikken" tussen zitten zoals je overal hebt. Die moeten worden aangepakt. Maar alleen op hun daden en niet op hun afkomst.
Ik was hier al bang voor. Ik ben niet extreemrechts. Jij en links zijn niet objectief bepaalde weldenkenden. Zo maak je er geen open discussie van. Het is weer zo'n deugargument/drogreden. Kan dat nu eindelijk klaar zijn?

Ik wilde alleen de essentie van de discussie raken. Je mag niet zo maar mensen weren, dat snap ik. Die mensen hebben leed ondergaan, dus goede argumenten zijn nodig om ze niet op te vangen. Maar sommige mensen (links) doet alsof als je een facist bent als je je afvraagt of we dat wel moeten. Áls deze mensen negatieve effecten op nederland hebben, en die zijn groot genoeg, dan moeten we het niet doen.
De vraag is dan, of dat zo is. Ik vind het niet allemaal slechterikken, maar ik vind dat er duidelijke problemen aan kleven. De vraag is of dat opweegt tegen het goed dat je doet. Leidt een nee op die vraag altijd tot facisme? Nee, dat is het enige dat ik wilde zeggen.

Er zijn tal van argumenten te benoemen, waarom het niet wenselijk zou zijn. Laten we dan die discussie voeren, en niet mensen als facisten wegzetten. Ik maak me zorgen over de hoeveelheid mensen die niet integreert, die een uitkering krijgt, de houding van islam t.o.v. politiek, de houding tegenover homo's. Er is ook een alternatief: opvang in de regio. Dit is 10tallen malen effectiever. Daarbij leidt de asielzoekersstroom tot gigantisch veel ellende voor henzelf. Ook is het een minidruppel op de wereldplaat. We vangen zo'n klein deel op, maar doen enkel aan symtoombestrijding. Als we Assad weg willen een aantal jaar terug, wat zijn dan de gevolgen? Zou je met de kennis van nu, toen hetzelfde hebben gedaan? Mensen zeiden namelijk van te voren al dat dit zo zou lopen. Zo is het in libië ook gegaan.

Die stroom gaat door en door. Dat is op den duur niet meer houdbaar, want na 16 miljoen, staan er nog 32 miljoen. De realiteit is meer dan: we moeten dit doen. De problemen moeten echt worden opgelost. Daar kan je het geld beter aan besteden. Bovendien zal het draagvlak daarvoor ook hoger zijn als je dit verhaal verteld.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.Major op 06-07-2017 01:34:55 ]
  donderdag 6 juli 2017 @ 01:33:35 #177
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206610
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik was hier al bang voor. Ik wilde alleen de essentie van de discussie raken. Je mag niet zo maar mensen weren, dat snap ik. Die mensen hebben leed ondergaan, dus goede argumenten zijn nodig om ze niet op te vangen. Maar sommige mensen (links) doet alsof als je een facist bent als je je afvraagt of we dat wel moeten. Áls deze mensen negatieve effecten op nederland hebben, en die zijn groot genoeg, dan moeten we het niet doen.
De vraag is dan, of dat zo is. Ik vind het niet allemaal slechterikken, maar ik vind dat er duidelijke problemen aan kleven. De vraag is of dat opweegt tegen het goed dat je doet. Leidt een nee op die vraag altijd tot facisme? Nee, dat is het enige dat ik wilde zeggen.
Dit is inderdaad de kern van het grootste probleem op dit moment en de scheiding tussen links en rechts. Dus daar moeten we het over hebben.

Ik vind niet dat deze mensen een negatieve invloed op Nederland hebben. Ze zijn msschien soms nog wat conservatiever dan het FvD maar ik denk dat de liberale Europese cultuur sterk genoeg is om deze vreemdelingen te absoberen. Je hier tot op het bot tegen verzetten noem ik fascisme en ik zie het FvD daar naar neigen.

Ik vind dat dom en vooral een gebrek aan vertrouwen in onze cultuur en maatschappij.
  donderdag 6 juli 2017 @ 01:37:31 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_172206627
En we zijn fucking rijk, we kunnen met gemak nog veel en veel meer vluchtelingen opvangen dan we nu al doen.

En dat moeten we ook, we kunnen Italië er niet mee opzadelen omdat ze daar aan land komen.
pi_172206777
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de kern van het grootste probleem op dit moment en de scheiding tussen links en rechts. Dus daar moeten we het over hebben.

Ik vind niet dat deze mensen een negatieve invloed op Nederland hebben. Ze zijn msschien soms nog wat conservatiever dan het FvD maar ik denk dat de liberale Europese cultuur sterk genoeg is om deze vreemdelingen te absoberen. Je hier tot op het bot tegen verzetten noem ik fascisme en ik zie het FvD daar naar neigen.

Ik vind dat dom en vooral een gebrek aan vertrouwen in onze cultuur en maatschappij.
Ons afvragen of we dat kunnen is belangrijk. Dat kan dan ook niet dom zijn (nu doe je het stiekem weer/nog steeds, waarom?). Dan is het wel noodzakelijk te realiseren dat we zoiets als dit nog nooit gedaan hebben. Of het dan ook werkt is maar de vraag.

De europese cultuur (welke is dat?) bestaat volgens mij niet. Zo tolerant is Europa niet trouwens. Polen, Oostenrijk, voormalig oostblok, die werken echt niet mee. Italie heeft niet veel keuze.

Wat vind je van de praktische bezwaren, kan je daar misschien ook wat meer over zeggen? De aantallen, het kleine percentage dat eigenlijk is, dat je niks echt oplost, dat bepaalde dilemma's (als assad) beter (hadden) moeten worden afgewogen, dat veel mensen toch slecht integreren en tot een parallele samenleving leidt en dat hulp in de regio beter is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 06-07-2017 02:31:29 ]
pi_172206792
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:37 schreef remlof het volgende:
En we zijn fucking rijk, we kunnen met gemak nog veel en veel meer vluchtelingen opvangen dan we nu al doen.

We zijn inderdaad wel rijk (t.o.v. andere landen, niet t.o.v. bijv. Duitsland). We hebben echter geen geld over. We hebben geld tekorten. De zorg, defensie, pensioenen, lerarentekorten. Geld kan maar eenmaal uitgegeven worden. Kost het ons dan allemaal niet te veel? En kan het geld niet efficienter worden besteed?

Als je alle voor en nadelen dan in het grote geheel plaatst. Hoe kijk je dan naar het probleem aan? Wat mag het kosten?
pi_172207807
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:21 schreef remlof het volgende:
Dit is de kern. Jij, en extreemrechts in het algemeen
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:24 schreef remlof het volgende:
Dat doe ik toch?
Met iemand die je in het geheel niet kent uitmaken voor extreemrechts, gedraag jij je dus niet respectvol :N
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:37 schreef remlof het volgende:
En we zijn fucking rijk, we kunnen met gemak nog veel en veel meer vluchtelingen opvangen dan we nu al doen.
Als jij dat vindt dan staat het je vrij om ruim te doneren aan een fonds.
Dat soort maatregelen die economisch gezien geen enkel nut hebben hoeven niet door alle belastingbetalers betaald te worden.

Trouwens, hoeveel belasting betaal jij eigenlijk ?
Al die fratsen die jij wilt kosten bakken met geld.
quote:
En dat moeten we ook, we kunnen Italië er niet mee opzadelen omdat ze daar aan land komen.
Eens, daarom moeten de landen in Europa stoppen met de luxe opvang en gratis geld uitdelen aan economische migranten.
Zolang we dat niet doen blijft het aanlokkelijk om naar Europa te komen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Euribob op 06-07-2017 11:00:49 ]
pi_172207985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat heft dat nu weer met fascisme te maken |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Echt, stop er eens mee, heb je nog een trauma van dat je opa bij de NSB zat en dat je daarom gepest werd ofzo ?
(extreem) Nationalisme is wel een peiler van het fascisme, ik denk dat dat de link is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172208117
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:37 schreef remlof het volgende:
En we zijn fucking rijk, we kunnen met gemak nog veel en veel meer vluchtelingen opvangen dan we nu al doen.

En dat moeten we ook, we kunnen Italië er niet mee opzadelen omdat ze daar aan land komen.
Welke vluchtelingen? Italië heeft enkel te maken met lowlife schooiers uit donker Afrika die geen kans maken op asiel.
pi_172208203
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Welke vluchtelingen? Italië heeft enkel te maken met lowlife schooiers uit donker Afrika die geen kans maken op asiel.
"Enkel", kan je dat motiveren? Of ben je weer dingen aan het verzinnen?
pi_172208218
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit zei baudet in HP:

Ja. Een van de belangrijke redenen om Forum voor Democratie te beginnen, los van een aantal inhoudelijke verschillen met de PVV, is dat rechts systematisch heeft nagelaten om een maatschappelijk netwerk te bouwen. Dat is wat links altijd gedaan heeft: links heeft alle musea in bezit, het onderwijs, de kranten, de journalistiek, het publieke bestel. Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken. Maar je kunt alleen maar vanuit de politiek dat bouwwerk opzetten. Je kunt alleen maar via de politiek voldoende organisatiekracht verzamelen om daadwerkelijk iets te veranderen."

Dit duidt toch vooral op de verschillen. Verder werd over de PVV eigenlijk niet veel gezegd. Misschien een ander interview? Kan je het nog terugvinden? Ik ben wel benieuwd nu.
Dat laat toch zien dat zijn eerste optie gewoon de PVV was? Zeker gecombineerd met eerdere uitspraken van hem en Hiddema?

Verder toch ook niet zo vreemd? Ze positioneren zich immers beide op ongeveer dezelfde plek in het politieke spectrum.
pi_172208242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:39 schreef Mr.Major het volgende:
Misschien dat we daarom wel op zoveel onbegrip stuiten, je gaat ervanuit dat we allemaal facebook tokkies zijn. Dat zijn de meesten echter niet.
Ook hier op FOK! zijn de meeste sympathisanten van deze club wat 'bijzonder'. Dan komt de vraag op wat de uitzondering dan is...
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:42:18 #187
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172208925
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
Nou, dat ging/gaat weer lekker hier. :{

Ik ga vandaag niet met de vinger wijzen, want jullie verpesten dit topic met z'n allen. Er zijn aan de ene kant criticasters die hier alleen maar komen om hun zelfvoldane mening te spuien en elke gefrustreerde reactie daarop met genoegen uiten en aan de andere kant zijn er een stel FvD-aanhangers die zich een slachtofferrol van hier tot Tokio aanmeten op het moment dat er een kritische vraag in de richting van Baudet of hun partij komt. En allemaal maar klagen dat het topic naar de knoppen gaat.. Kijk nou eens naar je eigen gedrag en bedenk eens even goed of je daadwerkelijk wel die heilige kwaliteitsuser bent die je denkt dat je bent, en of dat je dan het recht geeft om maar te klagen over anderen. Persoonlijk zie ik hier alleen maar een mestveiling en een groep users die onderling vecht om de grootst mogelijke hoop stront dit topic in te mogen schuiven. Uitzonderingen heb ik her en der gezien, maar volgens mij is het geheel toeval dat een paar users nog normale bijdrages hebben geleverd, want de intentie was er totaal niet.

Als je niet in discussie wilt over Baudet en het Forum van Democratie kom hier dan gewoon niet. Dat geldt voor beide kampen.
Hebben jullie dit niet gelezen ? Of zijn jullie gewoon hardleers?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172209126
Toch wel zuur dat ze niet die 3 zetels aan hadden getikt. Was zo benieuwd geweest wat Susan had in te brengen mbt. Defensie
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:06:25 #189
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172210546
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]


[..]

Met iemand die je in het geheel niet kent uitmaken voor extreemrechts, gedraag jij je dus niet respectvol :N


Wat is er precies mis met iemand voor extreemrechts uitmaken? Je kunt toch gewoon de gemiddelde politieke visie van een land nemen en bepalen wat daar op extreme wijze van af wijkt? Daar zit niet noodzakelijk een waardeoordeel aan vast.

Nu zie ik ook wel dat remlof de link probeert te leggen tussen FvD = extreemrechts = fascistisch en dat is van zijn kant wat te makkelijk gedacht, maar ik denk niet dat je kan ontkennen dat FvD aan de uiterste rechterkant zit van wat ons parlement te bieden heeft. Dat maakt een partij automatisch extreemrechts, het is namelijk een relatief begrip.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:39:56 #190
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172212687
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de kern van het grootste probleem op dit moment en de scheiding tussen links en rechts. Dus daar moeten we het over hebben.

Ik vind niet dat deze mensen een negatieve invloed op Nederland hebben. Ze zijn msschien soms nog wat conservatiever dan het FvD maar ik denk dat de liberale Europese cultuur sterk genoeg is om deze vreemdelingen te absoberen. Je hier tot op het bot tegen verzetten noem ik fascisme en ik zie het FvD daar naar neigen.

Ik vind dat dom en vooral een gebrek aan vertrouwen in onze cultuur en maatschappij.
Daarom gaat het ook zo goed met de derde generatie allochtonen in de maatschappij. Laten we vooral nog een miljoen van dat soort pareltjes hierheen halen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:41:46 #191
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172212730
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:06 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met iemand voor extreemrechts uitmaken? Je kunt toch gewoon de gemiddelde politieke visie van een land nemen en bepalen wat daar op extreme wijze van af wijkt? Daar zit niet noodzakelijk een waardeoordeel aan vast.

Nu zie ik ook wel dat remlof de link probeert te leggen tussen FvD = extreemrechts = fascistisch en dat is van zijn kant wat te makkelijk gedacht, maar ik denk niet dat je kan ontkennen dat FvD aan de uiterste rechterkant zit van wat ons parlement te bieden heeft. Dat maakt een partij automatisch extreemrechts, het is namelijk een relatief begrip.
Eerder conservatief rechts. Extreemrechts wordt voornamelijk geassocieerd met Neo Nazi's die in bomberjacks, legerkisten en hakenkruizen naar demonstraties komen.

Als je redeneert zoals jij doet zijn GroenLinks en Partij voor de Dieren bijvoorbeeld extreem links. Omdat het allemaal maar relatief is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172212893
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Eerder conservatief rechts. Extreemrechts wordt voornamelijk geassocieerd met Neo Nazi's die in bomberjacks, legerkisten en hakenkruizen naar demonstraties komen.

Als je redeneert zoals jij doet zijn GroenLinks en Partij voor de Dieren bijvoorbeeld extreem links. Omdat het allemaal maar relatief is.
Dat figuurtje wat zo flipt wanneer de FvD extreem genoemd wordt maakt GL regelmatig uit voor extreemlinks. Beide kwalificaties zijn overdreven.

Maar het gaat hier over de FvD en haar strapatsen.
pi_172213530
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat laat toch zien dat zijn eerste optie gewoon de PVV was? Zeker gecombineerd met eerdere uitspraken van hem en Hiddema?

Verder toch ook niet zo vreemd? Ze positioneren zich immers beide op ongeveer dezelfde plek in het politieke spectrum.
Oke, dat is niet vreemd nee. Wat wil je hier dan mee aantonen? Dat PVV en FvD wel op elkaar lijken. Slow clap. Hij heeft de PvV bekeken; gedacht dat wordt hem niet, heeft een denktank opgericht, en later besloten om daar een politieke partij van te maken.
pi_172213645
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:06 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met iemand voor extreemrechts uitmaken? Je kunt toch gewoon de gemiddelde politieke visie van een land nemen en bepalen wat daar op extreme wijze van af wijkt? Daar zit niet noodzakelijk een waardeoordeel aan vast.

Nu zie ik ook wel dat remlof de link probeert te leggen tussen FvD = extreemrechts = fascistisch en dat is van zijn kant wat te makkelijk gedacht, maar ik denk niet dat je kan ontkennen dat FvD aan de uiterste rechterkant zit van wat ons parlement te bieden heeft. Dat maakt een partij automatisch extreemrechts, het is namelijk een relatief begrip.
Ja dat laatste is dus de essentie. Ik vind het prima als mensen me extreemrechts noemen. Ik vind het niet prima, als ze daar een tokkiebeeld bij hebben, dat ze op me projecteren. Ik vind het ook niet prima, als de hele argumentatie berust op tokkie=extreemrechts=facisme=slecht, wat nagenoeg altijd zo is.

Ook is het veel te gemakkelijk om de meest rechtse partij maar als extreemrechts aan te duiden. Groenlinks als extreemlinks wordt ook niet gepikt. Er worden stickers geplakt en daarmee is het klaar.

Er zijn zo weinig inhoudelijke discussies. Als het lukt om wel tot die discussie te komen, na voor dom te worden uitgemaakt, krijg je geen enkele reactie terug. Ben benieuwd of die nog gaat komen, vooral van remlof, maar iemand anders mag ook natuurlijk.
pi_172213735
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beide kwalificaties zijn overdreven.

Maar het gaat hier over de FvD en haar strapatsen.
Wat wil je hier mee zeggen? Dat je hier FvD leden voor extreemrechts mag uitmaken? Is het dan ook oké als wij in het GL topic gaan lopen spammen dat ze extreemlinks zijn en de maatschappij naar de kloten helpen? Elke keer hetzelfde, zonder nieuwe argumenten?
pi_172213758
FvD is verre van rechts, laat staan extreem-rechts.
pi_172213816
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:25 schreef LelijKnap het volgende:
FvD is verre van rechts, laat staan extreem-rechts.
Dat hele onderscheid slaat nergens meer op. Het zijn termen van vroeger. De maatschappij is veranderd. Hoe de PvdA nu soms praat over asielzoekers, in de tijd van Fortuyn zouden ze verbaal kapot gemaakt zijn. Deze reactie is verder natuurlijk enkel hooi op de vork van critici, want ze zijn eerder rechts dan links als je toch voor een van beiden moet kiezen.

De rechtse realiteit haalt het links idealisme dan ook keer op keer in. Hoe langer de problemen niet aangepakt worden, hoe heftigere oplossingen er moeten komen, en hoe rechtser de maatschappij wordt. Er wordt niet voor niets gesproken over verrechtsing van de samenleving (goh hoe zou dat komen). Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_172213989
Laat ik deze twee pareltjes dan ook maar even posten, het tweede filmpje is een analyse van het voorafgaande debat. Ben het wederom volledig met Baudet eens.


pi_172214541
(she/her)
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:02:12 #201
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172214593
quote:
Moest lachen :@ _O- Vooral om die "ik stem D66" poster :D
Ben wel benieuwd hoe de overige partijen erop reageren.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:05:41 #202
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172214665
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:37 schreef Mr.Major het volgende:
Laat ik deze twee pareltjes dan ook maar even posten, het tweede filmpje is een analyse van het voorafgaande debat. Ben het wederom volledig met Baudet eens.


Doet ie toch weer goed hoor. Vooral dat 2e filmpje. Dit is gewoon constructief meedenken. Scheelt ook dat ik het woord kartel niet heb gehoord voor de verandering :7. Ga zo door !
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172214701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Moest lachen :@ _O- Vooral om die "ik stem D66" poster :D
Ben wel benieuwd hoe de overige partijen erop reageren.
Ik gok zuur
(she/her)
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:13:30 #204
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172214863
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Doet ie toch weer goed hoor. Vooral dat 2e filmpje. Dit is gewoon constructief meedenken. Scheelt ook dat ik het woord kartel niet heb gehoord voor de verandering :7. Ga zo door !
Dat is ook een goede zaak ja, het moet niet dezelfde langspeelplaat worden die dhr Wilders altijd opzet over de islam. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172216086
Zoals een populistische narcist betaamt, zei Baudet dit:
"Wij zijn het vlaggenschip van de Renaissancevloot. De andere schepen kunnen volgen."
http://nos.nl/artikel/215(...)nuit-openbreken.html
Vooral je volgelingen het gevoel geven dat ze avantgarde zijn en bijzonder.
Goed voor de ego..... kan naadloos overgaan in het oppoetsen van het nationaal ego.......maar...

https://twitter.com/thierrybaudet

quote:
het vlaggenschip van Thierry Baudet, met op het zeil het logo van het Forum voor Democratie, is zeker een symbool van trots. Maar dan wel een symbool van Engelse trots.
https://overdemuur.org/vl(...)-een-engels-galjoen/

maar.....als je het nationalistisch gevoel wilt opkrikken, neem dan een schip uit het vermeende glorierijk verleden van Nederland.
Niet van de WIC, niet van de VOC, maar van de staatse marine. Das beter te verdedigen
pi_172216459
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:04 schreef Bluesdude het volgende:
Zoals een populistische narcist betaamt, zei Baudet dit:
"Wij zijn het vlaggenschip van de Renaissancevloot. De andere schepen kunnen volgen."
http://nos.nl/artikel/215(...)nuit-openbreken.html
Vooral je volgelingen het gevoel geven dat ze avantgarde zijn en bijzonder.
Goed voor de ego..... kan naadloos overgaan in het oppoetsen van het nationaal ego.......maar...

https://twitter.com/thierrybaudet

[..]

https://overdemuur.org/vl(...)-een-engels-galjoen/

maar.....als je het nationalistisch gevoel wilt opkrikken, neem dan een schip uit het vermeende glorierijk verleden van Nederland.
Niet van de WIC, niet van de VOC, maar van de staatse marine. Das beter te verdedigen
Ik stem echt niet op die partij door dat bootje hoor. Wel leuk gevonden. Verder zijn ze natuurlijk bijzonder, want ze zeggen iets heel anders dan de kartelpartijen :) uniek programma, uniek geluid. En toch zo nuttig en logisch.
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:09:33 #207
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172217931
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik stem echt niet op die partij door dat bootje hoor. Wel leuk gevonden. Verder zijn ze natuurlijk bijzonder, want ze zeggen iets heel anders dan de kartelpartijen :) uniek programma, uniek geluid. En toch zo nuttig en logisch.
Eensch! Verder staat er helaas niks inhoudelijks in het stukje behalve het bekende huilie huilie.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:14:36 #208
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172218081
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:37 schreef Mr.Major het volgende:
Laat ik deze twee pareltjes dan ook maar even posten, het tweede filmpje is een analyse van het voorafgaande debat. Ben het wederom volledig met Baudet eens.


Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven. En de vraag is, heeft hij inderdaad hier wel onderzoek naar gedaan, is het fysiek mogelijk om alle Groningers in dat gebied direct bij langs te gaan in een kort termijn? En wat als er inderdaad nog een aardbeving komt? Krijg je dan claim na claim? Ik kan mij voorstellen dat zoiets goed dichtgetimmerd moet worden en dat er niet direct iemand met een zak geld klaar kan staan.

Wel heeft hij een punt en is zijn hands on gedachte niet verkeerd.
pi_172218326
quote:
Nieuwzuur :D
pi_172218327
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven. En de vraag is, heeft hij inderdaad hier wel onderzoek naar gedaan, is het fysiek mogelijk om alle Groningers in dat gebied direct bij langs te gaan in een kort termijn? En wat als er inderdaad nog een aardbeving komt? Krijg je dan claim na claim? Ik kan mij voorstellen dat zoiets goed dichtgetimmerd moet worden en dat er niet direct iemand met een zak geld klaar kan staan.

Wel heeft hij een punt en is zijn hands on gedachte niet verkeerd.
Mwah, ik vind dat stukje niet heel belangrijk, en niet heel relavant. Of dat geld nou naar zorg of immigratie gaat is niet belangrijk voor Groningen. Feit is wel dat immigratie veel geld kost.
Dat kan ik je ook niet vertellen. Wat ik niet geloof is het verhaal van Bosman, dat er in een crisis (hoge werkeloosheid) niet genoeg mensen zouden zijn.

Toch geloof ik dat het niet heel moeilijk kan zijn. De NAM ging namelijk ook langs (er zijn filmpjes van gemaakt, is ook bij jinek geweest). Ik zal zo nog even de constructie opzoeken zoals die bij Lubach aan de orde is geweest.

Krijg je claim na claim? Ja mogelijk wel. Maar als een nieuwe aardbeving voor nieuwe schade zorgt, moet je dat ook betalen.

Kleine scheurtjes die de structurele integriteit niet aantasten, daar hoef je niet voor te dokken. Maar sommige gebouwen staan enkel nog overeind doordat ze gestut worden. Dat kan gewoon niet.

Tuurlijk zijn er nog practische bezwaren, Baudet erkent dat ook wel. Hij zet de stip op de horizon: daar moeten we heen. Die problemen kunnen nooit zo groot zijn dat we het nu op de beste manier aanpakken.

pi_172218350
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:06 schreef Euribob het volgende:Wat is er precies mis met iemand voor extreemrechts uitmaken?
Omdat extreem rechts een beladen term is.

Door die term te makkelijk te gebruiken voor een politieke partij waar jij een hekel aan hebt sla je een discussie gelijk dood, en druk je een partij in een verkeerde hoek.
quote:
Nu zie ik ook wel dat remlof de link probeert te leggen tussen FvD = extreemrechts = fascistisch en dat is van zijn kant wat te makkelijk gedacht, maar ik denk niet dat je kan ontkennen dat FvD aan de uiterste rechterkant zit van wat ons parlement te bieden heeft. Dat maakt een partij automatisch extreemrechts, het is namelijk een relatief begrip.
:N Nee, dat maakt een partij niet automatisch extreemrechts.
Extreem als politieke partij wil zeggen dat je desnoods geweld of ondemocratische middelen wilt gebruiken om je doel te verwezenlijken.
Dat heb ik de FvD nog niet zien doen of beweren,
Omdat ze over bepaalde standpunten anders denken dan de voorheen "meest rechtse" partij, de VVD, maakt ze niet automatisch extreem rechts.
Dat is een verkeerde conclusie.

De SP is ook niet automatisch extreemlinks omdat ze wat linkser in het politieke spectrum staan dan de PvdA.
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:48 schreef 99.999 het volgende:Dat figuurtje wat zo flipt wanneer de FvD extreem genoemd wordt maakt GL regelmatig uit voor extreemlinks.
GL heeft dan ook wel leden en ex-leden die extremistische activiteiten hebben ontplooid ja.
En daar doen ze geen afstand van.
De partij is op zich niet extreem links, maar een deel van hun achterban wel.
quote:
Beide kwalificaties zijn overdreven.
Dat zeg je nu opeens ?
Waarom beschuldig je dan om de haverklap mensen en partijen ervan dat ze extreemrechts zijn ?
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:14 schreef Apekoek het volgende:Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven.
Ach, dat soort cijfers zijn al vaker gepubliceerd.
Voor je het weet word dat weer afgedaan met "racisme" en "je kunt geen bedrag aan een mens hangen"
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 18:48:56 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172222370
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Moest lachen :@ _O- Vooral om die "ik stem D66" poster :D
Ben wel benieuwd hoe de overige partijen erop reageren.
Wat dacht je van niet? Meer het nivo brugklas dan 2e Kamer, zou ik zeggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172222450
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering. Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
pi_172222544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet? Meer het nivo brugklas dan 2e Kamer, zou ik zeggen.
Jammer dat je het niet leuk vond
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 18:56:57 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172222577
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet leuk vond
Ah, het was leuk bedoeld? Echt? :D

Tja, ik vermoed dan dat ik niet de doelgroep ben van iemand die denkt dat zijn mening gelijk staat aan een feit ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172222580
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering. Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
Zeker. Maar niet oneindig veel, en ook andere dingen moeten worden betaald. Dus zal je er toch over moeten praten. Zo wordt er ook gepraat over hoeveel geld we nu eigenlijk moeten besteden om iemand nog een paar jaar langer te laten leven. Dat zijn gewoon realistische discussies.
pi_172222684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, het was leuk bedoeld? Echt? :D

Tja, ik vermoed dan dat ik niet de doelgroep ben van iemand die denkt dat zijn mening gelijk staat aan een feit ;)
Voor elk probleem is een beste oplossing, soms lijkt die oplossing heel stom, soms heeft niemand 'm, en soms ligt het voor het oprapen. Als je die aandraagt als de beste oplossing, is je mening niet alleen een mening, maar toevallig ook een feit.
pi_172222750
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeker. Maar niet oneindig veel
Daar is ook helemaal geen sprake van.
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 19:02:56 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172222752
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voor elk probleem is een beste oplossing, soms lijkt die oplossing heel stom, soms heeft niemand 'm, en soms ligt het voor het oprapen. Als je die aandraagt als de beste oplossing, is je mening niet alleen een mening, maar toevalig ook een feit.
Nee. Dat is niet zo. Maar leuk geprobeerd, hij sprak overigens niet over een bepaalde oplossing, hij sprak in zijn algemeenheid.

Maar hey, zoals gezegd, ik ben niet de doelgroep.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 6 juli 2017 @ 19:06:41 #220
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172222825
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet? Meer het nivo brugklas dan 2e Kamer, zou ik zeggen.
niveau.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172223160
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is ook helemaal geen sprake van.
En ook niet te veel -.- obviously. En of dat zo is, dat is een politieke discussie. Het FvD vindt van wel.
pi_172223249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Dat is niet zo. Maar leuk geprobeerd, hij sprak overigens niet over een bepaalde oplossing, hij sprak in zijn algemeenheid.

Maar hey, zoals gezegd, ik ben niet de doelgroep.
Nee dat is prima.

Nou dat is wel zo. Je hebt de vluchtelingencrisis. Die kan je op 100 manieren oplossen. 1 daarvan leidt tot het beste eindresultaat (al is het verschil dat 1 extra Syriër chirurg in Nederland wordt). De beste oplossing, is een feit. Dat moet je achterhalen.

Heb je dat achterhaald, dan heb je de beste oplossing dus te pakken. Als je dat al vond, dan is je mening dus een feit. Het enige dat Baudet dus eigenlijk heeft gezegd, is dat hij vaak gelijk heeft. Dat zegt ie expres een beetje sterk, dat is z'n spreektaal.
pi_172223329
Baudet zei

" we willen de democratie herstellen."

http://nos.nl/artikel/215(...)nuit-openbreken.html

Dit is natuurlijk slap gelul.
Nederland is een democratie. waarom liegt ie dat in een verleden de democratie werd opgeheven ?
Is dat beter voor het slachtoffergevoel... zoiets als '' we willen Nederland terugpakken" ?

Is dat ook de reden dat zijn gelovigen dit slikken?
pi_172223443
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering.
Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
Kijk dat bedoel ik dus, met dat soort reacties probeer men dus eventuele onderzoeken naar de kosten van immigratie te ondermijnen ;)

Maar eigenlijk is het een rare reactie, waarom zou je niet de kosten willen weten van economische migranten waarvan de meesten niets bijdragen aan de maatschapij, maar de maatschappij slecht op kosten jagen ? Nu en in de komende decennia.

En als je het over "vluchtelingen" hebt, want je praat tenslotte over mensen helpen, dan is het ook een interessant vraagstuk.
Want voor de kosten van de opvang van een vluchteling in Nederland kun je heel wat meer opvangen in de regio.
  donderdag 6 juli 2017 @ 19:35:36 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_172223501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet? Meer het nivo brugklas dan 2e Kamer, zou ik zeggen.
Dat is sowieso het niveau van FvD. Nogal infantiel en puberaal.
  donderdag 6 juli 2017 @ 19:57:19 #226
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172224010
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is sowieso het niveau van FvD. Nogal infantiel en puberaal.
Ach, dit is gewoon humor bij een BBQ :P Zolang ze de plenaire zaal maar niet volplakken :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_172224075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet zei

" we willen de democratie herstellen."

http://nos.nl/artikel/215(...)nuit-openbreken.html

Dit is natuurlijk slap gelul.
Nederland is een democratie. waarom liegt ie dat in een verleden de democratie werd opgeheven ?
Is dat beter voor het slachtoffergevoel... zoiets als '' we willen Nederland terugpakken" ?

Is dat ook de reden dat zijn gelovigen dit slikken?
Ten eerste: waarom noem je ons gelovigen. Zo stom.

Heb je wel iets hersteld? Dan weet je dat het er nog steeds is, maar beschadigd, of onvolledig. In goede staat terugbrengen betekent het. Niet iets wat weg is terughalen. Ik ben het volledig eens met die constatering. Ook ben ik een voorstander van referenda. Dit is geen extreemrechts geneuzel, D66 wilde dit vroeger ook (nu vinden ze het maar lastig, want democratie). Dat heeft niets met een slachtoffer rol te maken. Ik constateer dat er dingen fout gaan, en hierin zie ik de oplossing.

Waarom moet er altijd zo geframed worden? Gelovigen, slachtofferrol. Je weet toch niet over wie je het hebt? Kap daar toch eens mee vraag ik maar voor de 100ste keer. Niet dat ik geloof dat het ophoudt, ik geef het 2 berichten voordat het weer gebeurd.
pi_172224124
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is sowieso het niveau van FvD. Nogal infantiel en puberaal.
Ga je nog reageren op de inhoudelijke en praktische bezwaren van het opnemen van asielzoekers die ik heb aangedragen. Of ga je alleen maar ongefundeerde onzin roepen? Heb je er uberhaupt over nagedacht? Of kom je niet verder dan dat we asielzoekers gewoon altijd op moeten nemen, want wij zijn zo rijk en zij zo zielig?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172224238
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En ook niet te veel -.- obviously. En of dat zo is, dat is een politieke discussie. Het FvD vindt van wel.
Het aantal asielzoekers is al vrij lang relatief laag. De FvD gaat alleen maar mee in die populistische stroom aangaande immigratie.
pi_172224249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik dus, met dat soort reacties probeer men dus eventuele onderzoeken naar de kosten van immigratie te ondermijnen ;)

Maar eigenlijk is het een rare reactie, waarom zou je niet de kosten willen weten van economische migranten waarvan de meesten niets bijdragen aan de maatschapij, maar de maatschappij slecht op kosten jagen ? Nu en in de komende decennia.

En als je het over "vluchtelingen" hebt, want je praat tenslotte over mensen helpen, dan is het ook een interessant vraagstuk.
Want voor de kosten van de opvang van een vluchteling in Nederland kun je heel wat meer opvangen in de regio.
Omdat het een gelegenheidsargument is.
pi_172224268
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het aantal asielzoekers is al vrij lang relatief laag. De FvD gaat alleen maar mee in die populistische stroom aangaande immigratie.
:') weet jij hoeveel vluchtelingen Italië zijn binnengekomen de afgelopen dagen. Als je de cijfers vermijdt snap ik ook wel hoe je jouw mening vol kan blijven houden.
pi_172224290
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat het een gelegenheidsargument is.
Een rijksbegroting is een gelegenheidsargument... En dan Baudet onrealistisch vinden. Moet ik lachen of moet ik huilen, allebei lukt me niet.
pi_172224309
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:') weet jij hoeveel vluchtelingen Italië zijn binnengekomen de afgelopen dagen. Als je de cijfers vermijdt snap ik ook wel hoe je jouw mening vol kan blijven houden.
Laat eens zien dan dat er een groei in Nederland te zien is in de afgelopen 20 jaar?
pi_172224374
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laat eens zien dan dat er een groei in Nederland te zien is in de afgelopen 20 jaar?
Geef jij altijd antwoord met een andere vraag? En dan krijg ik zeker weer te horen dat dat heeeel erg meevalt. Die cijfers zijn algemeen bekend.

Mag ik je een oprechte vraag stellen?
pi_172224393
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een rijksbegroting is een gelegenheidsargument... En dan Baudet onrealistisch vinden. Moet ik lachen of moet ik huilen, allebei lukt me niet.
Het is een druppel op een gloeiende plaat, er zijn kostenposten die daadwerkelijk destructief en inefficiënt, of nee, gewoon zinloos en verspild geld zijn. Neem bijvoorbeeld het circus wat de participatiewetgeving voor moet stellen. Kost 8 miljard per jaar ongeveer, levert geen fuck op. Horen we niemand over. Als de FvD echt zo'n vernieuwende en frisse partij is gaat het eens naar dat soort kostenposten kijken en niet naar die nog geen 100k asielzoekers per jaar. Dat is lekker makkelijk meewaaien op de populistische wind.
pi_172224426
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geef jij altijd antwoord met een andere vraag?
Ik zeg net dat het aantal asielzoekers in Nederland al vrij lang relatief laag is. Waarop jij zegt dat er net heel veel Italië binnen zijn gekomen. Prima, dan moet je toch een simpele stijging kunnen laten zien?
pi_172224526
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zeg net dat het aantal asielzoekers in Nederland al vrij lang relatief laag is. Waarop jij zegt dat er net heel veel Italië binnen zijn gekomen. Prima, dan moet je toch een simpele stijging kunnen laten zien?
Ja die is ook te zien. Logisch ook als we mensen opvangen. Dan heb je ook nog al het demografische geneuzel of je illegalen erbij op telt, hoeveel kinderen die mensen krijgen, hoeveel mensen nog komen als gevolg van gezinshereniging. Wat verwacht jij dan? Geen stijging? Daar komen dan vervolgens die 10.000 per halve week die soms in italie aankomen nog bij als de EU het nu eindelijk eens 'goed' regelt. Dan komt vervolgens ook een groot deel van afrika nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 06-07-2017 20:29:08 ]
pi_172224743
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een druppel op een gloeiende plaat, er zijn kostenposten die daadwerkelijk destructief en inefficiënt, of nee, gewoon zinloos en verspild geld zijn. Neem bijvoorbeeld het circus wat de participatiewetgeving voor moet stellen. Kost 8 miljard per jaar ongeveer, levert geen fuck op. Horen we niemand over. Als de FvD echt zo'n vernieuwende en frisse partij is gaat het eens naar dat soort kostenposten kijken en niet naar die nog geen 100k asielzoekers per jaar. Dat is lekker makkelijk meewaaien op de populistische wind.
De COA (alleen de COA!) besteed volgens de overheid ¤23.000 per asielzoeker per jaar. 80k (nog geen 100k dus even voor het gemak) is al 1,8 miljard. Denk ook niet dat dat alles is.

Als het FvD daar wat aan gaat doen staat ook iedereen weer op z'n achterste poten. Ik zou zeggen doen, het FvD vast ook.

En de overige bezwaren?
pi_172224922
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ten eerste: waarom noem je ons gelovigen. Zo stom
Het is de trouwheid van van een volgeling, niet kunnen erkennen dat de grote leider slap zit te lullen op dit punt.

quote:
Heb je wel iets hersteld? Dan weet je dat het er nog steeds is, maar beschadigd, of onvolledig. In goede staat terugbrengen betekent het. Niet iets wat weg is terughalen. Ik ben het volledig eens met die constatering.
Dus jij liegt mee met Baudet dat ooit de democratie is afgeschaft in Nederland.
En nu is er geen democratie meer?

Je kunt het ook zo draaien door aan te tekenen dat de democratie er ooit full was en toen was beknibbeld , ingeperkt, en dat wil je herstellen.
Wanneer was het dan zo full, in welk jaar en hoezo werd het deels afgebroken, bietje tot veel kapot gemaakt

quote:
Ook ben ik een voorstander van referenda.
Maar die zijn er nooit geweest als systeem zoals in Zwitserland. Nooit afgeschaft. Er valt niks te herstellen
pi_172225091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is de trouwheid van van een volgeling, niet kunnen erkennen dat de grote leider slap zit te lullen op dit punt.

[..]

Dus jij liegt mee met Baudet dat ooit de democratie is afgeschaft in Nederland.
En nu is er geen democratie meer?

Je kunt het ook zo draaien door aan te tekenen dat de democratie er ooit full was en toen was beknibbeld , ingeperkt, en dat wil je herstellen.
Wanneer was het dan zo full, in welk jaar en hoezo werd het deels afgebroken, bietje tot veel kapot gemaakt

[..]

Maar die zijn er nooit geweest als systeem zoals in Zwitserland. Nooit afgeschaft. Er valt niks te herstellen
Teringfock jantje. Niemand zegt dat het ooit helemaal weg is gegaan. Dat is niet draaien, dat is de definitie van herstellen. Daarna gaan we het nog verbeteren: referenda. Bam

Wat is democratie? Het gelul van Rutte en CDA? Die continu verkiezingsbeloften verbreken? Het continu afdragen van soevereiniteit aan de EU? Referenda naast ons neerleggen? PvdA burgemeesters met terwijl de pvda 6% van de stemmen haalde? Het enige wat je nog vol kan houden, is dat het er nooit is geweest. Nee dan kunnen we het niet herstellen, dan richten we het wel op.

Zoals inderdaad het systeem in Zwitserland, dat goed functioneert. Waarom houdt je van die semantische discussies? Het is toch volstrekt duidelijk wat ermee bedoeld wordt?

Dat eerste kan ik net zo goed over jou zeggen. Je hebt iets anders dan FvD gestemd door blindelings vertrouwen en blindheid. Blablabla waar gaat het over man. Zielig geneuzel. Ik had dit al bedacht voordat die Baudet aankwam hoor. Vandaar dat velen ook zeggen EINDELIJK gehoord te worden, en niet: oh sinds Baudet er zit weet ik hoe het wel zit, het is een kartel. Hou toch op.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 06-07-2017 20:48:26 ]
pi_172225785
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Teringfock jantje. Niemand zegt dat het ooit helemaal weg is gegaan. Dat is niet draaien, dat is de definitie van herstellen. Daarna gaan we het nog verbeteren: referenda. Bam
Zoals Baudet het formuleert beweert hij impliciet dat het is afgeschaft.
Hij overdrijft natuurlijk .. Doet ie vaker.
Maar ... jij zal ook niet het jaar van verkeerd gaan aangeven.
In welk jaar was de democratie dan nog op topniveau en waardoor werd het. afgebroken.?

quote:
dat kunnen we het niet herstellen, dan richten we het wel op.
Ok.. je erkent dat herstellen niet mogelijk is.
En je weet toch dat je hetzelfde doet als politici ? Je doet een belofte (dan richten we het wel op)
die jij en Baudet niet kunnen waarmaken.


quote:
Het is toch volstrekt duidelijk wat ermee bedoeld wordt?
Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.
Maar "herstellen" klinkt dramatischer. Hij schept een populistische afstand tussen de daders ( politieke elite) en zijn nobele bedoelingen namens het volk ( slachtoffers)
pi_172225920
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja die is ook te zien.
Waar?
pi_172226029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zoals Baudet het formuleert beweert hij impliciet dat het is afgeschaft.
Hij overdrijft natuurlijk .. Doet ie vaker.
Maar ... jij zal ook niet het jaar van verkeerd gaan aangeven.
In welk jaar was de democratie dan nog op topniveau en waardoor werd het. afgebroken.?

[..]

Ok.. je erkent dat herstellen niet mogelijk is.
En je weet toch dat je hetzelfde doet als politici ? Je doet een belofte (dan richten we het wel op)
die jij en Baudet niet kunnen waarmaken.

[..]

Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.
Maar "herstellen" klinkt dramatischer. Hij schept een populistische afstand tussen de daders ( politieke elite) en zijn nobele bedoelingen namens het volk ( slachtoffers)
Die Bluesdude-reacties zijn altijd zo'n 'stream of consciousness' zonder enige samenhang ofzo, geen doorkomen aan.
standaarddrinker
pi_172226193
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De COA (alleen de COA!) besteed volgens de overheid ¤23.000 per asielzoeker per jaar. 80k (nog geen 100k dus even voor het gemak) is al 1,8 miljard. Denk ook niet dat dat alles is.

Als het FvD daar wat aan gaat doen staat ook iedereen weer op z'n achterste poten. Ik zou zeggen doen, het FvD vast ook.

En de overige bezwaren?
Nou nee, die discussie leeft al wat langer dan dat de FvD bestaat. Ik vind het alleen nogal makkelijk van de FvD om daar op mee te liften, zeker als ze pretenderen een vernieuwende en frisse partij te zijn, maar het sluit wel naadloos aan op de hoek waar ze zich in bevinden.
pi_172226279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zoals Baudet het formuleert beweert hij impliciet dat het is afgeschaft.
Hij overdrijft natuurlijk .. Doet ie vaker.
Maar ... jij zal ook niet het jaar van verkeerd gaan aangeven.
In welk jaar was de democratie dan nog op topniveau en waardoor werd het. afgebroken.?

[..]

Ok.. je erkent dat herstellen niet mogelijk is.
En je weet toch dat je hetzelfde doet als politici ? Je doet een belofte (dan richten we het wel op)
die jij en Baudet niet kunnen waarmaken.

[..]

Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.
Maar "herstellen" klinkt dramatischer. Hij schept een populistische afstand tussen de daders ( politieke elite) en zijn nobele bedoelingen namens het volk ( slachtoffers)
Hoe discussieer jij? Je legt me van alles in de mond dat ik niet gezegd heb. Ten eerste is het natuurlijk onzin dat als ik niet kan zeggen 21 oktober 1981, dat er dan geen verval is opgetreden. De overdracht van soevereiniteit naar de EU lijken me echter prima data waarop het zeker niet beter is geworden. Als je wilt zoek ik de datum op van het referendum over de Europese grondwet. Bestaat het verval dan opeens wel?

Ten tweede: Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik denk dat de democratie niet is te herstellen. Het is zelfs vrij eenvoudig. Ik zeg, je zou kunnen beweren dat het er nooit is geweest. Dan moet het er dus komen. Hoezo zouden we dat niet waar kunnen maken? Vind je nou dat het er wel is, of niet is?

Hij noemt het herstellen, omdat we soevereiniteit aan de EU overdragen. Verder is het er voor een deel dus nooit geweest. Nogmaals, dit is een semantische discussie. Alsof ik opeens ga zeggen: oh laat maar dat referendum, want het was altijd al kut en geen volledige democratie. Je interpreteerd z'n woorden, gaat daar mee aan de haal en doet alsof hij iedereen loopt te manipuleren waardoor ze dat opeens ook vinden. Spoiler: ik was het vroeger met D66 eens hierover, dus nogmaals: hou op het als populistisch geneuzel af te doen.

Als je nou wil dat ik "tot inkeer" kom, vertel dan maar waarom die referenda geen goed idee zijn. Ook kan je misschien vertellen hoe de soevereiniteitsoverdracht aan de EU niet tot afbreuk van de democratie heeft geleid.

Verdraai je m'n woorden nou expres of per ongeluk? En zo expres: doe je dat omdat je gewoon loopt te frustreren, of omdat je er geen werkelijke argumenten tegenin kan brengen?
pi_172226445
Op google opzoeken 'aantal asielzoekers nederland' geeft als 1e deze hit:
http://www.werkwijzervluc(...)tallen-herkomst.aspx

Daar staat wel het een en ander in. Je wilt gewoon een trendlijn zien, en dan zeggen dat die stijging minimaal is. Ga je gang, ik ben het er niet mee eens.
pi_172226546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:00 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die Bluesdude-reacties zijn altijd zo'n 'stream of consciousness' zonder enige samenhang ofzo, geen doorkomen aan.
Ach ik moet een stage voorbereiden en ben een beetje aan het soggen. De wanhopige pogingen zorgen voor wat vermaak op deze druilerige avond. Een serieuze discussie hoop ik allang niet meer op. We moeten het eigenlijk ook niet verwachten, want als je de feiten erbij pakt kan je eigenlijk niet anders dan dat het met het FvD eens wordt natuurlijk.
pi_172226656
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, die discussie leeft al wat langer dan dat de FvD bestaat. Ik vind het alleen nogal makkelijk van de FvD om daar op mee te liften, zeker als ze pretenderen een vernieuwende en frisse partij te zijn, maar het sluit wel naadloos aan op de hoek waar ze zich in bevinden.
Ja, klopt. Het FvD is geen one-issue partij, voor als je het nog niet doorhad. Wat moet een nieuwe partij dan doen? Er geen mening over hebben? Dat zou inderdaad vooruitstrevend zijn -.-

Aan de ene kant moet het FvD worden aangevallen, want ze hebben zogenaamd bizarre niet werkende oplossingen, (in tegenstelling tot de PVV), maar aan de andere kant zeggen ze niks nieuws?

Hoe kan je zoiets volhouden?
pi_172226671
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:12 schreef Mr.Major het volgende:
Op google opzoeken 'aantal asielzoekers nederland' geeft als 1e deze hit:
http://www.werkwijzervluc(...)tallen-herkomst.aspx

Daar staat wel het een en ander in. Je wilt gewoon een trendlijn zien, en dan zeggen dat die stijging minimaal is. Ga je gang, ik ben het er niet mee eens.
In 2015 zie je even een flinke verhoging, daarna zakt het weer af naar de trend van voorgaande jaren. Dus welke stijging heb je het over?
pi_172226928
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja, klopt. Het FvD is geen one-issue partij, voor als je het nog niet doorhad. Wat moet een nieuwe partij dan doen? Er geen mening over hebben? Dat zou inderdaad vooruitstrevend zijn -.-

Aan de ene kant moet het FvD worden aangevallen, want ze hebben zogenaamd bizarre niet werkende oplossingen, (in tegenstelling tot de PVV), maar aan de andere kant zeggen ze niks nieuws?

Hoe kan je zoiets volhouden?
Er zitten nogal wat meters tussen 'er geen mening over hebben' en meewaaien op de populistische wind die nu rondgaat.

Verfrissend zou zijn als ze de aandacht eens ergens anders op leggen, de boel een beetje in perspectief zetten: "kijk jongens, deze trend hebben we al wat langer, het stelt niet zo gek veel voor, het is vooral een issue wat nu leeft in media en snel scoort terwijl als je de cijfers in verhouding zet ligt het toch allemaal wat genuanceerder dus laten we de aandacht op problemen vestigen zoals de huisvesting van heel veel Nederlanders, de zwakkeren in de samenleving, hoe talenten verspild worden door de participatiewet, hoe we zorgen dat geldverspilling een beetje wordt tegengegaan (inning eigen bijdragen van gedetineerden op mensen die aangewezen zijn op zorg bijvoorbeeld, of ook weer de participatiewet) hoe we de milieuproblematiek aan gaan pakken, hoe de bureaucratie meer tegengegaan kan worden, hoe de zorg beter georganiseerd kan worden, hoe waarom er in Amsterdam op 1 dakloze 10 ambtenaren worden gezet", et cetera, et cetera. Dat zijn onderwerpen die veel Nederlanders daadwerkelijk treffen.

Maar in plaats daarvan waaien ze weer mee op de gebruikelijke wind en doen ze net als de PVV tegen 'de elite' aanschoppen alleen dan verpakt door te ageren tegen 'het partijkartel'. Het is allemaal weer oude wijn in nieuwe zakken.

En een deel daarvan gaat ook op voor politieke partijen in het algemeen, er zijn maar weinig partijen die vernieuwing brengen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:28:35 #251
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172227083
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De COA (alleen de COA!) besteed volgens de overheid ¤23.000 per asielzoeker per jaar. 80k (nog geen 100k dus even voor het gemak) is al 1,8 miljard. Denk ook niet dat dat alles is.

Als het FvD daar wat aan gaat doen staat ook iedereen weer op z'n achterste poten. Ik zou zeggen doen, het FvD vast ook.

En de overige bezwaren?
http://daskapital.nl/2017/06/opvang_in_de_regio_30_keer_goe.html

Dit is ook nog een mooi stukje ter aanvulling. Het is toch schrikbarend. :{
Dit scheelt een hoop ellende, zowel in Europa als op de Middellandse zee.

Ik zou hier graag een werkbaar model van zien. Met alle effecten die opvang in de regio zou hebben. Wellicht iets voor FvD om uit te zoeken?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172227328
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach ik moet een stage voorbereiden en ben een beetje aan het soggen. De wanhopige pogingen zorgen voor wat vermaak op deze druilerige avond. Een serieuze discussie hoop ik allang niet meer op. We moeten het eigenlijk ook niet verwachten, want als je de feiten erbij pakt kan je eigenlijk niet anders dan dat het met het FvD eens wordt natuurlijk.
Ik was toch bezig met een serieuze discussie.
Jij moet wel accepteren dat mensen een andere mening hebben. En mogelijk 180 graden anders dan jouw mening.
Je hebt gelijk door te wijzen naar het slap gelul van Rutte en wie nog meer.
Ik merk op dat Baudet net zo'n politicus is, en net zo mooie beloftes doet,. en net zo met de feiten jongleert ( democratie is afgeschaft, dan wel zwaar beschadigd, vroeger was het beter )
pi_172227632
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zitten nogal wat meters tussen 'er geen mening over hebben' en meewaaien op de populistische wind die nu rondgaat.

Verfrissend zou zijn als ze de aandacht eens ergens anders op leggen, de boel een beetje in perspectief zetten: "kijk jongens, deze trend hebben we al wat langer, het stelt niet zo gek veel voor, het is vooral een issue wat nu leeft in media en snel scoort terwijl als je de cijfers in verhouding zet ligt het toch allemaal wat genuanceerder dus laten we de aandacht op problemen vestigen zoals de huisvesting van heel veel Nederlanders, de zwakkeren in de samenleving, hoe talenten verspild worden door de participatiewet, hoe we zorgen dat geldverspilling een beetje wordt tegengegaan (inning eigen bijdragen van gedetineerden op mensen die aangewezen zijn op zorg bijvoorbeeld, of ook weer de participatiewet) hoe we de milieuproblematiek aan gaan pakken, hoe de bureaucratie meer tegengegaan kan worden, hoe de zorg beter georganiseerd kan worden, hoe waarom er in Amsterdam op 1 dakloze 10 ambtenaren worden gezet", et cetera, et cetera. Dat zijn onderwerpen die veel Nederlanders daadwerkelijk treffen.

Maar in plaats daarvan waaien ze weer mee op de gebruikelijke wind en doen ze net als de PVV tegen 'de elite' aanschoppen alleen dan verpakt door te ageren tegen 'het partijkartel'. Het is allemaal weer oude wijn in nieuwe zakken.

En een deel daarvan gaat ook op voor politieke partijen in het algemeen, er zijn maar weinig partijen die vernieuwing brengen.
Zullen we dat aan de kiezer overlaten? Ik vind Baudet behoorlijk vernieuwend. Misschien is dat van die participatiewet iets om onder z'n aandacht te brengen. Ik ben er niet zo bekend mee. Ik vind wel dat bijv. uitkeringen eerst hoger mogen zijn, maar niet zo lang moeten voortduren.
Verder zijn veel van de punten die je aandraagt, zoals de zorg, gewoon onderdeel van het partijprogramma.
pi_172227719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik was toch bezig met een serieuze discussie.
Jij moet wel accepteren dat mensen een andere mening hebben. En mogelijk 180 graden anders dan jouw mening.
Je hebt gelijk door te wijzen naar het slap gelul van Rutte en wie nog meer.
Ik merk op dat Baudet net zo'n politicus is, en net zo mooie beloftes doet,. en net zo met de feiten jongleert ( democratie is afgeschaft, dan wel zwaar beschadigd, vroeger was het beter )
Als je een andere mening hebt, vertel dan waarom volgens jou referenda een slecht idee zijn. Nee je gaat lopen verkondigen dat we de democratie niet kunnen herstellen, maar misschien wel verbeteren, en dat Baudet dan niet het woord herstellen mag gebruiken, of dat hij dan slechts een populist is die iedere keer hetzelfde zegt. Daar heb je toch niks aan?
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:46:52 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_172227750
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:00 schreef Mr.Major het volgende:
Ga je nog reageren op de inhoudelijke en praktische bezwaren van het opnemen van asielzoekers die ik heb aangedragen.
Herhaal ze nog eens dan, want ik heb ze niet gezien, lees niet alles hier.
pi_172227805
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je een andere mening hebt, vertel dan waarom volgens jou referenda een slecht idee zijn.
Ik vind referenda een goed idee.Referenda kunnen een aanvulling zijn op de mandaatdemocratie
Ik vind het een slecht idee te beweren dat de Nederlandse democratie van ooit hersteld moet worden.

quote:
Nee je gaat lopen verkondigen dat we de democratie niet kunnen herstellen,
Er valt niks te herstellen . Wel te verbeteren ... en dat kan niet door 2 kamerleden .
Daar moet een kamerbrede inzet voor zijn en nog beter.... een maatschappelijk brede inzet, buiten de Kamer.
pi_172227907
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zullen we dat aan de kiezer overlaten? Verder zijn veel van de punten die je aandraagt, zoals de zorg, gewoon onderdeel van het partijprogramma.
Natuurlijk, maar dat is precies het punt: ze zijn populistisch bezig. Ze zouden er op de korte termijn minder stemmen mee winnen als ze een daadwerkelijk verfrissend geluid laten horen. Nu is het zoals ik al zei oude wijn in nieuwe zakken en zijn er een hoop mensen die zich door die illusies laten kapen.

En in het partijprogramma wordt dat ook dunnetjes bevestigd: "de gevestigde orde wil ons laten geloven dat we niet in tijden van crises leven, maar dat is wel zo!". De PVV all over again. :')

En in hun standpunt over de zorg kan ik niet zoveel concreets vinden. Alleen maar wat losse flodders: "meer vertrouwen minder regels!". Ja, leuk, maar volgens mij is de huidige wind, die van meer regulering, meer structuur, juist voortgekomen uit een tijd waarin er niet zoveel regels waren en er behoorlijk wat misbruik werd gemaakt van allerlei fondsen en potjes en zowel zorgorganisaties als particulieren geld over de balk gooiden. En verder gaat het veel over randzaken (verzekering, artsenkeuze, gelden van en naar gemeenten en partijen) en niet over de inhoud van de zorg.
pi_172227957
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Herhaal ze nog eens dan, want ik heb ze niet gezien, lees niet alles hier.
Om te beginnen:

Ik maak me zorgen over de hoeveelheid mensen die niet integreert, die een uitkering krijgt, de houding van islam t.o.v. politiek, de houding tegenover homo's. Er is ook een alternatief: opvang in de regio. Dit is 10tallen malen effectiever. Daarbij leidt de asielzoekersstroom tot gigantisch veel ellende voor henzelf. Ook is het een minidruppel op de wereldplaat. We vangen zo'n klein deel op, maar doen enkel aan symtoombestrijding. Als we Assad weg willen een aantal jaar terug, wat zijn dan de gevolgen? Zou je met de kennis van nu, toen hetzelfde hebben gedaan? Mensen zeiden namelijk van te voren al dat dit zo zou lopen. Zo is het in libië ook gegaan.

Die stroom gaat doorz Dat is op den duur niet meer houdbaar, want na 1, staan er nog 2 miljoen. De realiteit is meer dan: we moeten dit doen. De problemen moeten echt worden opgelost. Daar kan je het geld beter aan besteden. Bovendien zal het draagvlak daarvoor ook hoger zijn als je dit verhaal verteld.

We hebben geen geld over. We hebben geld tekorten. De zorg, defensie, pensioenen, lerarentekorten. Geld kan maar eenmaal uitgegeven worden. Kost het ons dan allemaal niet te veel? En kan het geld niet efficienter worden besteed?
pi_172228022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind referenda een goed idee.Referenda kunnen een aanvulling zijn op de mandaatdemocratie
Ik vind het een slecht idee te beweren dat de Nederlandse democratie van ooit hersteld moet worden.

[..]

Er valt niks te herstellen . Wel te verbeteren ... en dat kan niet door 2 kamerleden .
Daar moet een kamerbrede inzet voor zijn en nog beter.... een maatschappelijk brede inzet, buiten de Kamer.

Als je me volledig had gequote had je dat verbeteren/herstellen niet hoeven zeggen. Nee dat kan ook niet, daarom nog even 4 jaar wachten, 20 zetels scoren en andere partijen meekrijgen. Dan kan je ook die maatschappelijke inzet wel opzetten.
pi_172228192
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is precies het punt: ze zijn populistisch bezig. Ze zouden er op de korte termijn minder stemmen mee winnen als ze een daadwerkelijk verfrissend geluid laten horen. Nu is het zoals ik al zei oude wijn in nieuwe zakken en zijn er een hoop mensen die zich door die illusies laten kapen.

En in het partijprogramma wordt dat ook dunnetjes bevestigd: "de gevestigde orde wil ons laten geloven dat we niet in tijden van crises leven, maar dat is wel zo!". De PVV all over again. :')

En in hun standpunt over de zorg kan ik niet zoveel concreets vinden. Alleen maar wat losse flodders: "meer vertrouwen minder regels!". Ja, leuk, maar volgens mij is de huidige wind, die van meer regulering, meer structuur, juist voortgekomen uit een tijd waarin er niet zoveel regels waren en er behoorlijk wat misbruik werd gemaakt van allerlei fondsen en potjes en zowel zorgorganisaties als particulieren geld over de balk gooiden. En verder gaat het veel over randzaken (verzekering, artsenkeuze, gelden van en naar gemeenten en partijen) en niet over de inhoud van de zorg.
Jij vindt misschien dat alles onder controle is in de wereld, en dat het geen crisis is. Ik vind dat toch echt wel, en heel veel mensen vinden dat.

Uit m'n hoofd meen ik dat 40% van de kosten van de zorg aan bureaucratie wordt besteed. De zorg wordt daar niet beter van. Het zijn geen losse flodders, maar er staan ook geen wetinitiatieven op die ze volgende week gaan indienen. Dit is waar ze naar streven. Verzekeringen zijn zeker geen randvoorwaarde. Het is een realistisch, niet populistisch standpunt het eigen risico te verlagen, i.p.v. af te schaffen. Bovendien hebben ze al een concrete motie ingediend om het eigen risico met 100 euro te verlagen. Je kritiek komt neer op: ze hebben schriftelijk nog geen waterdicht 100% uitgedacht nieuw zorgsysteem opgericht.

De huidige wind van toenemende bureaucratie komt voort uit grotendeels ongefundeerd wantrouwen. Dat wordt door niemand meer als een goede wind beschreven.

Welke specifieke ideeen vind je nou echt verkeerd? Behalve dan het vluchtelingendebat.
pi_172228555
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je me volledig had gequote had je dat verbeteren/herstellen niet hoeven zeggen. Nee dat kan ook niet, daarom nog even 4 jaar wachten, 20 zetels scoren en andere partijen meekrijgen. Dan kan je ook die maatschappelijke inzet wel opzetten.
De insteek was dat Baudet slap aan het lullen was met "herstellen"
Als hij nou had gezegd "verbeteren" dan was deze debatlijn er niet geweest.
Het is niet zomaar een ongelukkige woordkeuze van hem... het is een terugkerende overdrijving Hij schept het beeld van een wantoestand die er niet is. Das makkelijker ageren en jezelf opwerpen als redder van de slachtoffers ( elite versus volk)
FvD is wel acceptabel voor CDA en VVD als regeringspartij met 20 zetels.
Op dit moment nog wel. Maar CDA en VVD zijn zeer tegen referenda... en over 4 jaar nog steeds, denk ik.
pi_172228684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De insteek was dat Baudet slap aan het lullen was met "herstellen"
Als hij nou had gezegd "verbeteren" dan was deze debatlijn er niet geweest.
Het is niet zomaar een ongelukkige woordkeuze van hem... het is een terugkerende overdrijving Hij schept het beeld van een wantoestand die er niet is. Das makkelijker ageren en jezelf opwerpen als redder van de slachtoffers ( elite versus volk)
FvD is wel acceptabel voor CDA en VVD als regeringspartij met 20 zetels.
Op dit moment nog wel. Maar CDA en VVD zijn zeer tegen referenda... en over 4 jaar nog steeds, denk ik.
Volgens mij maak je er een veel te groot probleem van. Misschien maakt Baudet er wel een breekpunt van, (volgens mij had ie dit al een keer gezegd) moeten ze weer over links. Ik vraag me af hoe lang de VVD en CDA dat vol gaan houden... Ik vind dat er wel degelijk sprake is van verval, namelijk door veel wet en regelgeving naar de EU te verschuiven. Of dat wenselijk is, is vervolgens weer het tweede punt. Volgens het FvD niet.
pi_172231852
Extreemlinks laat zich weer van zijn beste kant zien in Hamburg
pi_172232770
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 22:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij vindt misschien dat alles onder controle is in de wereld, en dat het geen crisis is. Ik vind dat toch echt wel, en heel veel mensen vinden dat.
Het is dom populistisch gezwets. Wat is een crisis dan? Waarin is dan een significante toename te zien dat je kunt spreken van een crisis?

quote:
Uit m'n hoofd meen ik dat 40% van de kosten van de zorg aan bureaucratie wordt besteed. De zorg wordt daar niet beter van.
Is totaal niet relevant of een reactie op wat ik zeg.

quote:
Het zijn geen losse flodders, maar er staan ook geen wetinitiatieven op die ze volgende week gaan indienen. Dit is waar ze naar streven.
Dit ook niet. Je zegt alleen "nee, het zijn geen losse flodders".

quote:
Verzekeringen zijn zeker geen randvoorwaarde. Het is een realistisch, niet populistisch standpunt het eigen risico te verlagen, i.p.v. af te schaffen. Bovendien hebben ze al een concrete motie ingediend om het eigen risico met 100 euro te verlagen. Je kritiek komt neer op: ze hebben schriftelijk nog geen waterdicht 100% uitgedacht nieuw zorgsysteem opgericht.
Mijn kritiek is dat ze zich totaal niet richten op de inhoud van de zorg maar alleen kritiek hebben op de geldstromen.

quote:
De huidige wind van toenemende bureaucratie komt voort uit grotendeels ongefundeerd wantrouwen. Dat wordt door niemand meer als een goede wind beschreven.
Aha. En hoe gaan we dan om met de PGB-gelden die door zowel particulieren als organisaties worden aangevraagd? Als controle gebaseerd is op 'ongefundeerd wantrouwen', hoe ga je daar dan precies op een goede manier mee om?

quote:
Welke specifieke ideeen vind je nou echt verkeerd? Behalve dan het vluchtelingendebat.
- Directe democratie ( :') )
- Zwaardere straffen
- Eerste 10 jaar geen uitkeringen voor immigranten

De rest is allemaal dusdanig open geformuleerd dat je er vrij weinig mee kunt.

En "weer van ons land gaan houden"? :')
  vrijdag 7 juli 2017 @ 01:33:40 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_172233141
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Om te beginnen:

Ik maak me zorgen over de hoeveelheid mensen die niet integreert, die een uitkering krijgt, de houding van islam t.o.v. politiek, de houding tegenover homo's. Er is ook een alternatief: opvang in de regio. Dit is 10tallen malen effectiever. Daarbij leidt de asielzoekersstroom tot gigantisch veel ellende voor henzelf. Ook is het een minidruppel op de wereldplaat. We vangen zo'n klein deel op, maar doen enkel aan symtoombestrijding. Als we Assad weg willen een aantal jaar terug, wat zijn dan de gevolgen? Zou je met de kennis van nu, toen hetzelfde hebben gedaan? Mensen zeiden namelijk van te voren al dat dit zo zou lopen. Zo is het in libië ook gegaan.

Die stroom gaat doorz Dat is op den duur niet meer houdbaar, want na 1, staan er nog 2 miljoen. De realiteit is meer dan: we moeten dit doen. De problemen moeten echt worden opgelost. Daar kan je het geld beter aan besteden. Bovendien zal het draagvlak daarvoor ook hoger zijn als je dit verhaal verteld.

We hebben geen geld over. We hebben geld tekorten. De zorg, defensie, pensioenen, lerarentekorten. Geld kan maar eenmaal uitgegeven worden. Kost het ons dan allemaal niet te veel? En kan het geld niet efficienter worden besteed?
Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank. Dat beantwoord ik dan even maar kort:

We zijn rijk genoeg en oorlogsvluchtelingen willen of kunnen niet altijd in de regio worden opgevangen dus moeten we dat hier doen. We moeten er echter wel van uitgaan dat ze niet of in ieder geval niet op korte termijn terug kunnen, dus moeten we ze meteen alle mogelijkheden bieden om volledig te integreren. Dus vanaf dag 1 Nederlands taalonderwijs en ze de mogelijkheid geven om te werken.
pi_172238634
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank. Dat beantwoord ik dan even maar kort:

We zijn rijk genoeg en oorlogsvluchtelingen willen of kunnen niet altijd in de regio worden opgevangen dus moeten we dat hier doen. We moeten er echter wel van uitgaan dat ze niet of in ieder geval niet op korte termijn terug kunnen, dus moeten we ze meteen alle mogelijkheden bieden om volledig te integreren. Dus vanaf dag 1 Nederlands taalonderwijs en ze de mogelijkheid geven om te werken.
Ik zie hier maar één stukje dom slecht beargumenteerd gejank, en dat die van jou. Mijn hemel. Als ik Mr.Major was zou ik er niet eens meer op reageren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_172238812
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank. Dat beantwoord ik dan even maar kort:

We zijn rijk genoeg en oorlogsvluchtelingen willen of kunnen niet altijd in de regio worden opgevangen dus moeten we dat hier doen. We moeten er echter wel van uitgaan dat ze niet of in ieder geval niet op korte termijn terug kunnen, dus moeten we ze meteen alle mogelijkheden bieden om volledig te integreren. Dus vanaf dag 1 Nederlands taalonderwijs en ze de mogelijkheid geven om te werken.
Waarom hoeven deze vluchtelingen niet opgevangen te worden in oost-azie en zuid-amerika?

Omdat wij rijk zijn betekent het niet dat we onze rijkdom hoeven te delen. We kunnen ons geld dan als nog beter investeren in dat gebied/land waar deze mensen vandaan komen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2017 @ 11:39:09 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172238970
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank. Dat beantwoord ik dan even maar kort:

We zijn rijk genoeg en oorlogsvluchtelingen willen of kunnen niet altijd in de regio worden opgevangen dus moeten we dat hier doen. We moeten er echter wel van uitgaan dat ze niet of in ieder geval niet op korte termijn terug kunnen, dus moeten we ze meteen alle mogelijkheden bieden om volledig te integreren. Dus vanaf dag 1 Nederlands taalonderwijs en ze de mogelijkheid geven om te werken.
We zijn niet rijk genoeg om oorlogsvluchtelingen te kunnen blijven opvangen. Rijkdom is niet oneindig deelbaar. Heb jij jouw vrije kamer aangeboden als slaapplek voor vluchtelingen? En zo nee, waarom dan niet? Precies, je kan dat niet onderhouden.

En dan is er ook nog de hele rare gedachtegang dat al die vluchtelingen geen vluchtelingen maar immigranten moeten zijn. Dat is de grootste fout die ooit gemaakt is. Het maakt me geen biet uit of je hier al 1 of 5 jaar zit of hebt besloten om tegen beter weten in kinderen te nemen, je hoort hier niet thuis. Je hoort je eigen land weer op te bouwen. Als Europese vluchtelingen in het land waren gebleven waar ze WO2 hadden uitgezeten, was dit hele continent naar de tering gegaan en gebleven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:41:24 #269
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172239021
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:32 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Waarom hoeven deze vluchtelingen niet opgevangen te worden in oost-azie en zuid-amerika?

Omdat wij rijk zijn betekent het niet dat we onze rijkdom hoeven te delen. We kunnen ons geld dan als nog beter investeren in dat gebied/land waar deze mensen vandaan komen.
Nog even een keertje dan :P
http://daskapital.nl/2017/06/opvang_in_de_regio_30_keer_goe.html

Dit moet remlof toch fantastisch vinden? Dat wij op deze manier met onze rijkdom ( :') ) veel meer mensen kunnen helpen?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:40:24 #270
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172240922
Njah persoonlijk vind ik wel dat je het niet kan maken om mensen die al langer dan 5 jaar hier zijn en misschien ondertussen ook al kinderen hebben die hier geboren zijn en op school zitten nog terug te sturen. Dan had je aan de poort maar duidelijker moeten zijn of de procedures zo inrichten dat asielzoekers binnen een redelijke termijn weten waar ze aan toe zijn.

Op dat gebied valt nog heel veel winst te behalen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2017 @ 13:14:45 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172241870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:40 schreef Gohf046 het volgende:
Njah persoonlijk vind ik wel dat je het niet kan maken om mensen die al langer dan 5 jaar hier zijn en misschien ondertussen ook al kinderen hebben die hier geboren zijn en op school zitten nog terug te sturen. Dan had je aan de poort maar duidelijker moeten zijn of de procedures zo inrichten dat asielzoekers binnen een redelijke termijn weten waar ze aan toe zijn.

Op dat gebied valt nog heel veel winst te behalen.
Je moet nu gewoon tegen iedereen vertellen dat je hier 2,5 jaar mag blijven voor er opnieuw gekeken wordt of je hier mag blijven. Iedereen die korter dan 2,5 jaar hier woont gaan gewoon mee in die procedure. Bootjes terugslepen naar Libië. Opgelost.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172242249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zijn niet rijk genoeg om oorlogsvluchtelingen te kunnen blijven opvangen.
Jawel; het aantal vluchtelingen of asielzoekers is al jaren redelijk gestaag en het is niet dat we ineens met allerlei nijpende tekorten zitten in onze economie, integendeel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2017 @ 13:37:54 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172242394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel; het aantal vluchtelingen of asielzoekers is al jaren redelijk gestaag en het is niet dat we ineens met allerlei nijpende tekorten zitten in onze economie, integendeel.
En iemand die dat nog durft te beweren terwijl een gesprekspartner met talloze voorbeelden is gekomen van dat dat complete bullshit is ga ik dus niet serieus nemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172242657
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En iemand die dat nog durft te beweren terwijl een gesprekspartner met talloze voorbeelden is gekomen van dat dat complete bullshit is ga ik dus niet serieus nemen.
Wat is complete bullshit? Dat het aantal asielzoekers al jaren redelijk stabiel is?
pi_172248549
Is er al wat bekend over de locatie morgen in Groningen?
Via het actieforum op de FvD site kan ik niets vinden, want die is tijdelijk dicht.

Ik wil wel handje schudden met de Hiddemeister en Thierry. Ben benieuwd of ze ergens nog een presentatie geven.
pi_172249622
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:33 schreef remlof het volgende:

Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank.

:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Ik zie hier maar één stukje dom slecht beargumenteerd gejank, en dat die van jou. Mijn hemel. Als ik Mr.Major was zou ik er niet eens meer op reageren.
Ach, ik had niet meer verwacht dan dit. Wie het wel denkt te kunnen mag het proberen

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.Major op 07-07-2017 18:22:59 ]
pi_172251534
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is dom populistisch gezwets. Wat is een crisis dan? Waarin is dan een significante toename te zien dat je kunt spreken van een crisis?

[..]

Is totaal niet relevant of een reactie op wat ik zeg.

[..]

Dit ook niet. Je zegt alleen "nee, het zijn geen losse flodders".

[..]

Mijn kritiek is dat ze zich totaal niet richten op de inhoud van de zorg maar alleen kritiek hebben op de geldstromen.

[..]

Aha. En hoe gaan we dan om met de PGB-gelden die door zowel particulieren als organisaties worden aangevraagd? Als controle gebaseerd is op 'ongefundeerd wantrouwen', hoe ga je daar dan precies op een goede manier mee om?

[..]

- Directe democratie ( :') )
- Zwaardere straffen
- Eerste 10 jaar geen uitkeringen voor immigranten

De rest is allemaal dusdanig open geformuleerd dat je er vrij weinig mee kunt.

En "weer van ons land gaan houden"? :')
Je hebt zelf alleen maar kritiek op bewoordingen, en nauwelijks op inhoud. De definitie voor crisis is vrij concreet. Er wordt ook door zowel links als rechts gesproken over de vluchtelingencrisis. Dit is dus geen altright populisme.

Hoezo is het niet relevant dat meerdere miljarden aan (deels absoluut onnodige) bureaucratie wordt besteed. Daarin zijn we doorgeschoten.

Het zijn geen losse flodders. Het is een partijprogramma, geen verzameling wetsvoorstellen. Ook valt het prima binnen het idee van de partij om een stip op de horizon te zetten, waar vakkundigen dan mee aan de slag kunnen, en dat door de kamer te laten toetsen op werkbaarheid en het halen van die stip.

De inhoud van de zorg? Wat bedoel je daarmee? Dat de overheid gaat bepalen welke zorg je krijgt? Dat vindt je wel wenselijk? De overheid moet uitkijken daarin te veel te bepalen. Dat doet de medische wereld zelf, zoals het hoort. (Misschien begrijp ik je verkeerd).

Dat ongefundeerde wantrouwens heeft niks met het PGB (de patiënt) te maken. Daar bestaat die 40% die ik bedoel ook niet uit. Het heeft te maken met het gebrek aan vertrouwen in de zorgVERLENERS.

Directere democratie werkt in Zwitserland. Ook hier is een verbetering noodzakelijk.
pi_172252083
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:00 schreef Monopoly het volgende:
Is er al wat bekend over de locatie morgen in Groningen?
Via het actieforum op de FvD site kan ik niets vinden, want die is tijdelijk dicht.

Ik wil wel handje schudden met de Hiddemeister en Thierry. Ben benieuwd of ze ergens nog een presentatie geven.
Het is in martiniplaza, ik ga ook :)
pi_172252901
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is in martiniplaza, ik ga ook :)
Moet je je ergens aanmelden? Is naast de deur, even de weg oversteken en ik ben er.
pi_172252929
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Moet je je ergens aanmelden? Is naast de deur, even de weg oversteken en ik ben er.
Volgens mij niet, anders laat ik het weten. Lijkt me wel dat je je moet identificeren.
pi_172256363
Hoe was het?
pi_172257433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 22:17 schreef bamibij het volgende:
Hoe was het?
Het is morgen
pi_172258842
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 22:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is morgen
Oh :D
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 8 juli 2017 @ 00:51:56 #284
206731 Mortaxx
Doomer
pi_172259872
Is HET interview ook ergens gratis te lezen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_172266765
Inloop begint zo. Ze spreken vanaf 14.00 ingang aan de achterkant
pi_172266791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 13:26 schreef Monopoly het volgende:
Inloop begint zo. Ze spreken vanaf 14.00 ingang aan de achterkant
Hoe zit t met demonstranten?
(she/her)
pi_172266867
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:00 schreef Monopoly het volgende:
Is er al wat bekend over de locatie morgen in Groningen?
Via het actieforum op de FvD site kan ik niets vinden, want die is tijdelijk dicht.

Ik wil wel handje schudden met de Hiddemeister en Thierry. Ben benieuwd of ze ergens nog een presentatie geven.
Ik heb beide handjes geschud haha.
Hiddema was wat terughoudend, voor hem hoefde al die fan aandacht geloof ik niet echt. Ik heb wel een sigaretje met hem gerookt haha. Thierry kwam toen aanlopen en gaf uit zichzelf een hand en stelde zich voor, hele spontane gast.
pi_172267241
Negeren ;)
  zaterdag 8 juli 2017 @ 13:47:12 #289
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172267308
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 13:45 schreef mtchel112 het volgende:
Negeren ;)
Vrij matige troll verder inderdaad. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 13:47:44 #290
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172267327
Er is weer iemand ontsnapt van de dagbesteding hoor :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172267376
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 13:45 schreef mtchel112 het volgende:
Negeren ;)
Sorry
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')