abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 juli 2017 @ 14:35:21 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172318246
De combilezers (QR-ticket + chipkaart) zijn voor mijn gevoel wel trager dan de lezers die alleen maar een chipkaart aankunnen.
pi_172318253
Ik loop altijd tegen die openslaande deurtjes aan, die moet je altijd open duwen. Echt een kansloos ontwerp
  maandag 10 juli 2017 @ 17:01:51 #203
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172321668
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:31 schreef MTL het volgende:
Dus je kijkt nooit naar het schermpje? Tja, dan houdt het snel op inderdaad :)
Ik kijk er altijd op maar weet met mijn Traject Vrij vaak nog niet zeker of ik nou in/uitgecheckt ben...

quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:35 schreef James1988 het volgende:
De combilezers (QR-ticket + chipkaart) zijn voor mijn gevoel wel trager dan de lezers die alleen maar een chipkaart aankunnen.
Die dingen hebben ook vaak moeite met het herkennen van mijn chipkaart (met andere pasjes in de buurt), met de gewone kaartlezers heb ik nooit problemen.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:39:09 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172322574
Kind valt bijna door ontbrekende toiletvloer

Maar hoe dan? Hoe kun je een trein in deze toestand vrijgeven voor de reizigersdienst? :X
pi_172322788
quote:
South Devon Railway (SDR), which runs the steam train, said it is taking the investigation "extremely seriously".
:')
pi_172322851
Hé Salatrel, ze zijn in orde hoor, je mag komen :P
pi_172322930
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:50 schreef MTL het volgende:
Hé Salatrel, ze zijn in orde hoor, je mag komen :P
[ link | afbeelding ]
dat zien we graag!
  Redactie Sport maandag 10 juli 2017 @ 17:54:54 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172322975
Afgelopen zaterdag ben ik op station Stavoren gevallen door verzakte tegels. 's Avonds even een tweet verstuurd om ze erop te wijzen zodat het gefixt wordt en er dus niet nog iemand valt:

dennistd twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 23:20:21 @ProRail @Arriva_NL @gemeenteswf Vanmiddag hard gevallen door deze losliggende tegels op station Stavoren. Hoop dat dit snel gefixt wordt. reageer retweet
ProRail twitterde op maandag 10-07-2017 om 08:19:19 @dennistd @Arriva_NL @gemeenteswf Wat ontzettend vervelend! Valt de schade mee? Kun je aangegeven waar dit precies is op het station? Dan laat ik dit zsm herstellen. ^GR reageer retweet
dennistd twitterde op maandag 10-07-2017 om 10:26:02 @ProRail @Arriva_NL @gemeenteswf Alleen een zere enkel, knie en arm gelukkig. Het is bij dit hek bij de helling van perron, achter de lantaarnpaal: https://t.co/enCi0lbyDL reageer retweet
ProRail twitterde op maandag 10-07-2017 om 11:00:56 @dennistd @Arriva_NL @gemeenteswf Ik heb het direct doorgegeven om dit te laten herstellen. Wil je nog je adresgegevens in een DM sturen? Dan stuur ik nog een aardigheidje :) ^GR reageer retweet
Mijn adresgegevens doorgegeven en wat kijk eens wat er vanmiddag bezorgd is:



Toch netjes van ze 090301_102433_vingerverf.png
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 10 juli 2017 @ 17:55:51 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172323001
Dat is erg netjes van ze!
pi_172323009
Da`s keurig.
pi_172323034
Kut NS en hun verzakte tegels :(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 juli 2017 @ 17:57:48 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172323043
Netjes afgehandeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172323211
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:31 schreef MTL het volgende:
Dus je kijkt nooit naar het schermpje? Tja, dan houdt het snel op inderdaad :)
Als er voor me iemand met hetzelfde abonnement heeft ingecheckt, is vaak niet goed te zien of het nog de melding van de vorige reiziger betreft of mijn melding. Ik zou natuurlijk kunnen wachten tot die melding weg is, maar dat vindt de wachtende meute doorgaans niet zo fijn. Je zou gewoon, net als vroeger, als reiziger altijd en overal moeten kunnen controleren of je over een geldig reisproduct beschikt.
pi_172323536
Goed bezig maar hoe kan je daarover struikelen? 8)7
  Redactie Sport maandag 10 juli 2017 @ 18:28:14 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172323686
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:21 schreef b2py het volgende:
Goed bezig maar hoe kan je daarover struikelen? 8)7
De trein kwam eraan en daar keek ik naar tijdens het lopen, niet verwachtend dat er ineens een tegel zoveel lager zou liggen. Wel dus, daar stapte ik half in/op waardoor mijn enkel omklapte en ik viel...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 10 juli 2017 @ 18:42:42 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172324009
Citybanan, een nieuwe tunnel onder Stockholm, is open! Na 9 jaar bouwen reed vanochtend om 05:00 de eerste reizigerstrein door de nieuwe tunnel, waarmee de bestaande spoorverbinding (en Stockholm Central) worden ontlast. De voorstadstreinen van Stockholm, de Pendeltågen, maken vanaf nu gebruik van de nieuwe tunnel.

Deze foto kun je nu niet meer maken, want dit treintype rijdt sinds vandaag niet meer over deze brug.
pi_172324377
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als er voor me iemand met hetzelfde abonnement heeft ingecheckt, is vaak niet goed te zien of het nog de melding van de vorige reiziger betreft of mijn melding. Ik zou natuurlijk kunnen wachten tot die melding weg is, maar dat vindt de wachtende meute doorgaans niet zo fijn. Je zou gewoon, net als vroeger, als reiziger altijd en overal moeten kunnen controleren of je over een geldig reisproduct beschikt.
Dat zeg ik dus: als het inchecken niet goed gaat, krijg je daar direct een melding van. Zie je dus gewoon een incheck staan, dan is het inchecken correct verlopen.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 juli 2017 @ 19:06:01 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172324612
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:54 schreef dennistd het volgende:
Afgelopen zaterdag ben ik op station Stavoren gevallen door verzakte tegels. 's Avonds even een tweet verstuurd om ze erop te wijzen zodat het gefixt wordt en er dus niet nog iemand valt:

dennistd twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 23:20:21 @ProRail @Arriva_NL @gemeenteswf Vanmiddag hard gevallen door deze losliggende tegels op station Stavoren. Hoop dat dit snel gefixt wordt.[ afbeelding ] reageer retweet
ProRail twitterde op maandag 10-07-2017 om 08:19:19 @dennistd @Arriva_NL @gemeenteswf Wat ontzettend vervelend! Valt de schade mee? Kun je aangegeven waar dit precies is op het station? Dan laat ik dit zsm herstellen. ^GR reageer retweet
dennistd twitterde op maandag 10-07-2017 om 10:26:02 @ProRail @Arriva_NL @gemeenteswf Alleen een zere enkel, knie en arm gelukkig. Het is bij dit hek bij de helling van perron, achter de lantaarnpaal: https://t.co/enCi0lbyDL reageer retweet
ProRail twitterde op maandag 10-07-2017 om 11:00:56 @dennistd @Arriva_NL @gemeenteswf Ik heb het direct doorgegeven om dit te laten herstellen. Wil je nog je adresgegevens in een DM sturen? Dan stuur ik nog een aardigheidje :) ^GR reageer retweet
Mijn adresgegevens doorgegeven en wat kijk eens wat er vanmiddag bezorgd is:

[ afbeelding ]

Toch netjes van ze [ afbeelding ]
Vol met rozen en distels. Ik zie het wel hoor :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 juli 2017 @ 19:12:55 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172324764
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:21 schreef b2py het volgende:
Goed bezig maar hoe kan je daarover struikelen? 8)7
Ik kan wel over minder struikelen :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172325116
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:58 schreef MTL het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus: als het inchecken niet goed gaat, krijg je daar direct een melding van. Zie je dus gewoon een incheck staan, dan is het inchecken correct verlopen.
Je doet nu alsof er maar twee situaties zijn: positieve respons en negatieve respons, maar vergeet de derde variant: geen respons. Als er dan voor je iemand met hetzelfde product is ingecheckt, is dus volkomen onduidelijk of jouw incheck wel of niet geslaagd is en de kakafonie aan piepjes op een druk station zorgt dan helaas ook niet voor duidelijkheid.
pi_172325183
Bij geen respons is je kaart stuk. En gaat ook het alarm af. Kan je direct even controleren bij de kaartautomaten binnen de poortjes of je ingecheckt bent :)
pi_172325407
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:27 schreef MTL het volgende:
Bij geen respons is je kaart stuk. En gaat ook het alarm af. Kan je direct even controleren bij de kaartautomaten binnen de poortjes of je ingecheckt bent :)
Punt is dat je dus niet het verschil kunt opmerken tussen geen respons en respons van de voorganger. Dat je kaart dan stuk is, is ook niet noodzakelijkerwijs waar, sommige poortjes pakken de kaart gewoon moeilijker dan andere heb ik al vaker ondervonden. Dat van dat alarm lijkt me sterk, nooit gehoord als ik mensen zag tailgaten.
En dat je vervolgens een kaartautomaat moet zoeken is natuurlijk het toppunt van denken vanuit de vervoerder in plaats vanuit de reiziger. Als ik voorheen wilde weten of mijn kaartje wel of niet geldig was, volstond het uit mijn zak halen van het kaartje en hoefde ik ook niet terug naar de kaartautomaat.
pi_172325547
Dr komen toch piepjes uit die dingen of ben ik nou gek :')
pi_172325618
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:39 schreef Maegrim het volgende:
Dr komen toch piepjes uit die dingen of ben ik nou gek :')
Zoals ik al eerder aangaf hoor ik in de spits echt niet bij welke reiziger en/of welk poortje welke piep hoort.
pi_172325746
Ik probeer je dus uit te leggen dat er wel degelijk verschil in respons zit als jij niet of niet correct incheckt. Maar prima joh, dan niet. Omdat jij iets nog niet hebt gehoord bestaat het niet :')
pi_172326043
En daar is weer die typische NS-houding als diverse reizigers aangeven een probleem met het systeem te ervaren: je moet je bek houden en je maar aan het systeem aanpassen, er is geen probleem.
pi_172326115
Reageren op kansenjongere is sowieso verloren tijd :') die heb ik nog nooit iets zinnigs zien posten en reageert alleen maar om te klagen
  maandag 10 juli 2017 @ 20:13:25 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172326596
Als je wil zien hoe tailgaten moet moet je maar eens een kijkje nemen in de metro van Lyon. En dat terwijl het OV daar niet bepaald duur is.

Lyon is wel een aanrader w.m.b.
pi_172326791
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:57 schreef Kansenjongere het volgende:
En daar is weer die typische NS-houding als diverse reizigers aangeven een probleem met het systeem te ervaren: je moet je bek houden en je maar aan het systeem aanpassen, er is geen probleem.
Aha. En nu?
pi_172326825
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je doet nu alsof er maar twee situaties zijn
Dat klopt want dat is zo. Dag trolletje!
Bier.
pi_172327089
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:39 schreef Maegrim het volgende:
Dr komen toch piepjes uit die dingen of ben ik nou gek :')
Oordopjes
  maandag 10 juli 2017 @ 20:48:38 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172327662
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Oordopjes
Daarmee ga je door voor de Darwin-awards.
pi_172330161
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:47 schreef MTL het volgende:
Ik probeer je dus uit te leggen dat er wel degelijk verschil in respons zit als jij niet of niet correct incheckt. Maar prima joh, dan niet. Omdat jij iets nog niet hebt gehoord bestaat het niet :')
Dat zegt hij niet - hij zegt dat die respons niet te onderscheiden is op een druk station. Wat in mijn ervaring wel klopt. Gelukkig nog nooit tegen een poortje opgelopen :P
  Redactie Sport maandag 10 juli 2017 @ 22:49:39 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172331157
Die Incidentbestrijders van ProRail hebben trouwens ook aardig wat spullen aan boord, had ik niet verwacht:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172332360
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Oordopjes
Bijna dagelijkse treinreiziger hier die standaard met minimaal 1 oortje in loopt...
Vooral in de studentensteden heb ik met mijn Student Week Vrij nog wel eens mijn twijfels of het mijn piepje was of het piepje van m'n voorganger, altijd fijn zo'n studentenstroom door de poortjes

Overigens zijn de poortjes op station Delft absurd traag. Keren dat ik daar het afgelopen halfjaar bijna tegenaan ben gelopen, zijn niet meer op 1 hand te tellen vrees ik
  maandag 10 juli 2017 @ 23:46:55 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172332485
Ze gaan ook niet altijd even snel open, is mijn idee. Hier in Breda gebruik ik vrij vaak hetzelfde (smalle) poortje, in veel gevallen kan ik meteen doorlopen maar soms gaat het ding echt tergend traag open.

Dan beuk ik 'm gewoon open. :Y
pi_172332967
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet - hij zegt dat die respons niet te onderscheiden is op een druk station. Wat in mijn ervaring wel klopt. Gelukkig nog nooit tegen een poortje opgelopen :P
Geloof me, als de alarmpiepjes afgaan omdat je niet bent ingecheckt, dat valt wel op. Zelfs op een groot station.
En voor het ene gekke geval dat je het echt niet zeker meer weet hoef je dus niet speciaal een medewerker op te zoeken die toevallig je kaart uit kan lezen, maar kan je direct na de poortjes het even bij de kaartautomaat bekijken.
pi_172333000
Met de vouwfiets door het poortje gaan, levert ook consequent alarmbellen op, bloedirritant.
pi_172333067
Ik weet niet welke poortjes je gebruikt, maar de brede zouden iets anders afgesteld moeten staan, waardoor een vouwfiets (of kinderwagen of koffer) niet direct als tailgatende persoon aangemerkt zou moeten worden (of althans, minder snel). Die zouden dus ook minder snel moeten gaan piepen.
pi_172334424
De brede en die afstelling deugt dan niet of men snapt het niet.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 08:10:42 #241
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172334817
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 00:13 schreef MTL het volgende:

[..]

Geloof me, als de alarmpiepjes afgaan omdat je niet bent ingecheckt, dat valt wel op. Zelfs op een groot station.
En voor het ene gekke geval dat je het echt niet zeker meer weet hoef je dus niet speciaal een medewerker op te zoeken die toevallig je kaart uit kan lezen, maar kan je direct na de poortjes het even bij de kaartautomaat bekijken.
Wil je dan ook geloven dat het niet dat ene gekke geval is? Ik heb dat toch echt regelmatig. Dat blijft verwarrend.

Gelukkig heb ik een abonnement dus kan het me verder niets schelen of ik ingecheckt ben, als maar door dat poortje ben.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 08:43:48 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172335171
Bij het LOCOV is de Adviesaanvraag Wijzigingen dienstregeling per 4 september 2017 te vinden. Hier kun je ook vinden wat de gevolgen zijn van "elke woensdag PHS spelen", want NS heeft spoorbezettings- (SBG) en tijdweggrafieken (TWG) bijgevoegd.

De mooie aansluiting in 's-Hertogenbosch van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) op de IC Utrecht -
Eindhoven (en verder) wordt verruimd naar 10 minuten (is nu 5) omdat de ICs op de "A2-corridor" op andere tijden gaan rijden. -O-
pi_172335719
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:50 schreef b2py het volgende:
De wijzigingen vanaf september mbt PHS in de adviesaanvraag NS aan het Locov: http://locov.nl/actueel/p(...)aag-wijzigingen.aspx
:P

Over die aansluiting. Je hebt geluk gehad vanaf december tot december, die aansluiting had er nooit mogen zijn maar is met uitstel PHS tot stand gekomen. Ontzettend grappig dat je daar een soort 'recht' aan ontleend dat je altijd kan rekenen op die aansluiting.

[ Bericht 15% gewijzigd door b2py op 11-07-2017 09:34:40 ]
  dinsdag 11 juli 2017 @ 09:44:32 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172335980
Een kortere reis is altijd mooi meegenomen, het is dan jammer als die weer wordt verruimd :P
pi_172338920
Geen toeslag meer vanaf najaar 2017 op ICDirect in daluren om de spits te ontlasten: http://www.treinreiziger.(...)rij-tijdens-daluren/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 juli 2017 @ 13:13:02 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172339616
Vanmiddag om half vijf wordt bekend gemaakt wie vanaf eind 2020 op de Noordelijke Nevenlijnen mag gaan rijden

http://www.gic.nl/nieuws/(...)vervoer-in-groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172339685
Arriva, Syntus, CXX en wat buitenlanders?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 juli 2017 @ 13:23:51 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172339872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:16 schreef b2py het volgende:
Arriva, Syntus Keolis, CXX en wat buitenlanders?
Fixed :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:34:20 #249
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172340103
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:16 schreef b2py het volgende:
wat buitenlanders?
Die doen nooit mee.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 juli 2017 @ 13:36:38 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172340155
Vorige keer hadden alleen Arriva en BBA/Transdev ingeschreven
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')