ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Maar toch doe je moeilijk over Hoogeveen als IC station. Elke trein in Hoogeveen haalt het jaarlijkse aantal instapper van dat station.
Joh wat zal mij heel dat Hoogeveen aan m'n zak schimmelen man Het is gewoon één van die begrippen en verhalen in de spoorwereld. Waar er zo veel van zijn
Ik zat nog even te kijken naar de statistieken van de treinen over de HSL maar ik vind het toch wel bijzonder dat er zo ontzettend weinig dagen zijn dat er geen uitval is. Vertraging is tot daar aan toe maar op een dag zonder externe verstoringen moet uitval toch te voorkomen zijn dunkt me. (De laatste keer was 25 juni overigens, een zomerzondag).
Op dinsdag 4 juli 2017 20:22 schreef RokStarr het volgende: Vandaag maar eens op zoek gegaan naar de tijdelijke bushalte bij Hollands Spoor. Manmanman ze kunnen ook echt niks daar
htm
Dat mensen daar niet zo apeshit over gaan als over de ns...
Dat het treinverkeer uitvalt wil nog niet zeggen dat alle bussen en auto's ineens niet meer rijden
Een tijd terug was ik onderweg naar huis toen de trein in Tilburg tot stilstand kwam. "Aanrijding met een persoon bij Gilze-Rijen, geen treinen, kan wel een tijd duren."
Over vervangend vervoer was nog niets bekend (het gebeurde vlak voor de avondspits), dus ik ben toen in de eerste de beste bus naar "Breda" gestapt. Lijn 132 via Baarle-friggin'-Nassau
Hier heb je ook wel eens mensen die de trein missen en dan met de bus van Hengelo naar Almelo of andersom willen. Is met 45 minuten tegenover 10 minuten trein ook niet echt aan te raden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In mijn geval was het net zo snel als blijven wachten. Toen ik aankwam in Breda waren de eerste treinvervangende bussen ook net aangekomen. Dan zit ik toch liever in die lijn 132, zie ik tenminste nog eens wat van de provincie
De buschauffeur deed het ook leuk, die bus zat stampvol met omreizigers. Dus noemde ze alle dorpen op waar dat ding zou stoppen
Op woensdag 5 juli 2017 17:59 schreef James1988 het volgende: In mijn geval was het net zo snel als blijven wachten. Toen ik aankwam in Breda waren de eerste treinvervangende bussen ook net aangekomen.
Dan zit ik toch liever in die lijn 132, zie ik tenminste nog eens wat van de provincie
Op woensdag 5 juli 2017 17:59 schreef James1988 het volgende: In mijn geval was het net zo snel als blijven wachten. Toen ik aankwam in Breda waren de eerste treinvervangende bussen ook net aangekomen. Dan zit ik toch liever in die lijn 132, zie ik tenminste nog eens wat van de provincie
De buschauffeur deed het ook leuk, die bus zat stampvol met omreizigers. Dus noemde ze alle dorpen op waar dat ding zou stoppen
Ik had al bedacht dat, mocht ik op Belgisch grondgebied om ID worden gevraagd, ik een sprintje zou trekken naar NL om dan vrolijk m'n rijbewijs te laten zien aan de flikken
Hier heb je ook wel eens mensen die de trein missen en dan met de bus van Hengelo naar Almelo of andersom willen. Is met 45 minuten tegenover 10 minuten trein ook niet echt aan te raden.
Tot vorige dienstregeling kon je vanuit mijn dorp met lijn 73 rechtstreeks naar Groningen.
Maar eerst met de 73 naar Emmen is sneller. Dat wist ook niet iedereen
Op woensdag 5 juli 2017 19:19 schreef Peterselieman het volgende: Kennen jullie de ombouw van de Hoekse Lijn die in september 2017 gereed had moeten zijn nog?
Hahahahhahiiiiiihoooooohhoohohoho, quelle surprise?
Overigens uitzendkracht, vandaag bij de NS ook eentje. Vlak voor Heiloo, dames en heren dit is station Alkmaar, rijden door naar Schagen, we hebben vertraging maar waar dat aan lag weet ik ook niet precies zegt de conducteur, bedankt voor het reizen met de NS, dit is het eindpunt van de trein, station Alkmaar.
Zonnesteek, uitzendkracht, grappenmaker, roept u maar!
Op woensdag 5 juli 2017 19:19 schreef Peterselieman het volgende: Kennen jullie de ombouw van de Hoekse Lijn die in september 2017 gereed had moeten zijn nog?
Op woensdag 5 juli 2017 19:19 schreef Peterselieman het volgende: Kennen jullie de ombouw van de Hoekse Lijn die in september 2017 gereed had moeten zijn nog?
Op woensdag 5 juli 2017 23:51 schreef b2py het volgende: Hi ha ho open raam boven vierkante wielen allemaal boze mens0n die gek worden van de herrie kusje kthxbye
Zeg maar tegen ze dat mensen die boos worden omdat het raam dicht is zijn nog gevaarlijker zijn
Een tijd terug was ik onderweg naar huis toen de trein in Tilburg tot stilstand kwam. "Aanrijding met een persoon bij Gilze-Rijen, geen treinen, kan wel een tijd duren."
Over vervangend vervoer was nog niets bekend (het gebeurde vlak voor de avondspits), dus ik ben toen in de eerste de beste bus naar "Breda" gestapt. Lijn 132 via Baarle-friggin'-Nassau
Dat was een lange zit.
Ik zou wat friet hebben gescoord in Baal of wat bier .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ab sofort gibt es WLAN im ICE auch über die Landesgrenzen hinaus. Wenn Sie mit dem ICE in die Niederlande oder nach Frankreich unterwegs sind, können Sie nun auch unser kostenloses WLAN nutzen
Joepie?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zou wat friet hebben gescoord in Baal of wat bier .
De Biergrens
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Iemand een idee waarom Connexxion voor dienstregeling 2018 2x/uur een pad voor een stoptrein Amersfoort - Utrecht heeft aangevraagd? Hierdoor is het baanvak nu door Prorail voor de komende dienstregeling overbelast verklaard; PDF
Op vrijdag 7 juli 2017 11:40 schreef boriq het volgende: Iemand een idee waarom Connexxion voor dienstregeling 2018 2x/uur een pad voor een stoptrein Amersfoort - Utrecht heeft aangevraagd? Hierdoor is het baanvak nu door Prorail voor de komende dienstregeling overbelast verklaard; PDF
Misschien vanwege omrijdende reizigers als het baanvak tussen Ede-Wageningen en Utrecht gestremd is
Op vrijdag 7 juli 2017 11:40 schreef boriq het volgende: Iemand een idee waarom Connexxion voor dienstregeling 2018 2x/uur een pad voor een stoptrein Amersfoort - Utrecht heeft aangevraagd? Hierdoor is het baanvak nu door Prorail voor de komende dienstregeling overbelast verklaard; PDF
Het spoor is niet overbelast verklaard. En misschien een beetje stoken, wellicht een foutje? Nobody knows
Niet? Zoals ik het lees wijst de laatste zin daar toch op: 'Conform AMvB Capaciteitsverdeling Artikel 7 is de betreffende infrastuctuur vervolgens overbelast verklaard.' Of bedoelen ze dat het overbelast is als Connexxion er echt wil rijden?
Zo. Net even gekeken hoeveel vertraging je er tussen Breda en Rotterdam uit kan rijden met de 1100. Dat blijkt behoorlijk wat te zijn: ik vertrok door een overwegstoring met een ruime +4 en kwam precies op tijd Rotterdam binnen rijden
Op vrijdag 7 juli 2017 15:21 schreef MTL het volgende: Zo. Net even gekeken hoeveel vertraging je er tussen Breda en Rotterdam uit kan rijden met de 1100. Dat blijkt behoorlijk wat te zijn: ik vertrok door een overwegstoring met een ruime +4 en kwam precies op tijd Rotterdam binnen rijden
In de categorie hoe creëer je vertraging? Tot verrassing van de machinist na vertrektijd nog een treinstel voorop bijplaatsen, zodat hij uit moest stappen, naar voren moest lopen en alle handelingen opnieuw uit moest voeren
Treinstel kwam twee minuten voor vertrektijd van opstel en ging naar spoor 50 in Groningen. Na kopmaken kon deze pas geplaatst worden. Dat was na vertrektijd. Tsja, dan verwacht je als machinist niet dat er nog een stelletje voorgebracht wordt.
Ook het treintje naar Delfzijl moest van opstel komen. Die moest op het spoor waar kopgemaakt wordt wachten tot mijn trein voorbij was en die was dus ook flink te laat.
Treinstel kwam twee minuten voor vertrektijd van opstel en ging naar spoor 50 in Groningen. Na kopmaken kon deze pas geplaatst worden. Dat was na vertrektijd. Tsja, dan verwacht je als machinist niet dat er nog een stelletje voorgebracht wordt.
Ook het treintje naar Delfzijl moest van opstel komen. Die moest op het spoor waar kopgemaakt wordt wachten tot mijn trein voorbij was en die was dus ook flink te laat.
Hoe weet je dat de machinist geen informatie van te voren heeft gehad dat die trein er aan kwam?
Hoe weet je dat de machinist geen informatie van te voren heeft gehad dat die trein er aan kwam?
Die had de trein zoals die was al vertrekgereed gemaakt en aan zijn reactie toen hij uit de cabine kwam na het aankoppelen. Als hij het wel had geweten had hij op het perron gewacht op het andere treindeel
Op vrijdag 7 juli 2017 18:11 schreef b2py het volgende: Het gaat mij er om dat die bewuste machinist gewoon een melding gemist kan hebben op zijn railpocket of waar die ook mag komen.
Het kan dat die machinist het gemist heeft. Normaal rijdt die trein met twee stellen en op normale vrijdagen wordt die trein een uur eerder al verlengd. Als er een stel stuk is wordt er met eentje minder gereden, net als midden in de zomer, waarna die pas in Leeuwarden verlengd wordt. Dus ja, het kan hem verrast hebben dat er nog een deel aan kwam.
Hoe willen ze dit ding naar Berlijn krijgen? Gesleept?
Hmmm...
Ik krijg het vermoeden dat NS een marktonderzoek aan het doen is voor de opvolger van de huidige rijtuigen. Ik kreeg net ook al vragen over of er een bistro zou moeten zijn...
Ik krijg het vermoeden dat NS een marktonderzoek aan het doen is voor de opvolger van de huidige rijtuigen. Ik kreeg net ook al vragen over of er een bistro zou moeten zijn...
Zou niet verkeerd zijn, bistro graag met ruime personeelskorting
Ik krijg het vermoeden dat NS een marktonderzoek aan het doen is voor de opvolger van de huidige rijtuigen. Ik kreeg net ook al vragen over of er een bistro zou moeten zijn...
Deze laatste heb ik nu met ¤3,50 - ¤8,50 - ¤11,00 - ¤12,50 meerprijs
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven