En dan gaat meestal iets kapot. Maar als het moet passen dan gewoon die binnenkant schoonmaken/uitkrabben en dan vaak past het wel weer of net en dan kan een smeermiddel uitkomst bieden.quote:
Kutparcours, vorig jaar ook gereden met het nsk. Peloton ligt in de eerste ronde al helemaal uit elkaarquote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen
[ afbeelding ]
Zou gewoon een Lightweight Autobahn kopen, paar spacertjes op de body en een nieuwe cassette erop gooien.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben even wat aan het sleutelen aan de fiets van junior, zodat het ding het nog een paar maanden doet. Nu wil ik dus z'n cassette overzetten op een ander achterwiel, omdat z'n as was gebroken. Maar de cassette afnemer die ik heb, past er niet op/in zoals ik het op youtube zie. De afnemer die het dus niet doet staat ernaast op de foto. Iemand die de goede naam weet voor degeen die ik nodig heb, of een andere manier om de casette te verwijderen? (En ik heb een kettingzweep, voor iemand gaat zeggen dat ik die ook nodig heb...)
[ afbeelding ]
En ja, die cassette ziet er niet uit. Het jonge zwijn oliet z'n ketting etc. nooit, en verdient eigenlijk geen andere fiets. Daarom knap ik liever z'n oude nog even op voor een paar maanden. En omdat het altijd goed oefenen is op dingen die toch weinig waard zijn...
Onderdeel van mn vaste rondje. Sterkte alvast.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen
[ afbeelding ]
Lijkt mij logisch dat alles helemaal kapot gaat op zo'n parcoursquote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kutparcours, vorig jaar ook gereden met het nsk. Peloton ligt in de eerste ronde al helemaal uit elkaar
Rijdt je bij de recreanten of bij sportklasse/amateurs?quote:Op zondag 9 juli 2017 03:48 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat alles helemaal kapot gaat op zo'n parcours
Nog even wezen stappen avond voor de koers? Of kon je niet slapen vd zenuwen?quote:Op zondag 9 juli 2017 03:48 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat alles helemaal kapot gaat op zo'n parcours
Hej, daar rijd ik ookquote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen
[ afbeelding ]
Pittig rondje dat!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen
[ afbeelding ]
Ging om 9 uur slapen en was om 3 uur wakker, wel wat zenuwen inderdaadquote:Op zondag 9 juli 2017 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog even wezen stappen avond voor de koers? Of kon je niet slapen vd zenuwen?
Hoeveel rondjes deed je mee?quote:
Zelfde ongeveer. Ik stond achteraan bij de start omdat ze geen spelden meer hadden en ik die wel in de auto had liggen, maar die stond een eindje weg. Ik kwam niet echt naar voren en nadat ik in de 2e ronde 4x een gat had dichtgereden dat voor me viel, lukte dat de 5e keer niet meer.quote:Op zondag 9 juli 2017 13:55 schreef ratatat het volgende:
Hoeveel rondjes deed je mee?
Zelf kwam ik flink wat inzicht / brutaliteit / vermogen tekort waardoor ik het 2e rondje al redelijk achteraan zat. Daarna was het al flink afzien tot de derdeweg en daar knalde ik aan het eind uit elkaar
Dat van dat de halve lager blijft zitten heb ik ook al een paar keer meegemaakt, je wordt er handig in na een paar keerquote:Op zondag 9 juli 2017 20:25 schreef Patroon het volgende:
Gvd vandaag toch wel weer even geluk gehad met het klussen.
Was bezig met mijn witte Canyon, moest ff onderste balhoofdlager vervangen. Natuurlijk dik verrot en tik ik de helft van de lager eruit, de buitenkant blijft natuurlijk weer klem zitten in het frame en krijg ik er geen mogelijkheid uit..altijd leuk als je over 2 weken op vakantie wil.
Mijn zwarte Canyon zat al een hele poos een irritante tik in, had alles al nagekeken en eigenlijk de moed opgegeven. Vanavond dan toch noodgedwongen er nog eens naar kijken, want ja die heb ik nu nodig. Ik bovenste balhoofdlager vervangen en ja hoor..tik weg.
Ja ik heb dit al eerder mee gemaakt (lees, dit gebeurd elke keer). Ik moet idd even een lange schroevendraaier hebben waarmee ik hem goed in dat randje kan tikken...waardeloos gedoe..een lageruitneemding helpt ook niet, want die tikt ook gewoon de helft van de lager eruit.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat van dat de halve lager blijft zitten heb ik ook al een paar keer meegemaakt, je wordt er handig in na een paar keer
Zit er nog een klein randje buiten de cup waar hij invalt? Dan kan je vanaf boven met een lang dunne platkop schroevendraaier voorzichtig over de hele rand tikken en dan komt hij er uiteindelijk uit..
Genoeg licht en een paar extra handen is wel handig. Je kan hem eerst nog paar keer behandelen met kruipolie.
Heb dit altijd op m'n strandfiets, maakt niet uit hoe goed ik alles insmeer maar uiteindelijke komt die buitenste ring toch een tikje vast te zitten en dan valt het binnenwerk er idd gewoon uit..quote:Op zondag 9 juli 2017 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik heb dit al eerder mee gemaakt (lees, dit gebeurd elke keer). Ik moet idd even een lange schroevendraaier hebben waarmee ik hem goed in dat randje kan tikken...waardeloos gedoe..een lageruitneemding helpt ook niet, want die tikt ook gewoon de helft van de lager eruit.
Ga hier na de vakantie wel even mee prutsen, de zwarte is iig weer goed en die neem ik mee op vakantie.
Misschien dat je wat aan onderstaande routes hebt?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 00:37 schreef eentwee het volgende:
Zou ook nooit zoveel uitgeven voor lagers. Ik heb Hope lagers en die draaien na zo'n 25.000km nog goed en spelingsvrij. Daartoe wel af en toe crankset loshalen en weer vastzetten, vorige week nog maar eens gedaan. Op mijn Isaac met Sram Red koos ik voor Token lagers, omdat die goedkoop, licht en zwart zijn. Vooralsnog geen issues mee maar alleen een paar k met mooi weer mee gereden dus dat zegt weinig.
[..]
Gaaf No-P! Veel succes zondag. Daar moet serieuze trainingsarbeid in zitten.
Ik wil binnenkort een mooie ronde te doen door het Montferland. Weet of heeft iemand daar een leuke route voor, No-P misschien? Ik zoek ook naar een prettige verbindingsweg vanaf de Posbank naar Elten, zodat ik dichterbij huis het rondje kan starten (bijv. in Arnhem). Terugweg kan dan denk ik via Zeddam - Loerbeek - Loil - Angerlo - Doesburg - Ellecom.
bekijk hem eens met google maps in sateliet view.quote:Op maandag 10 juli 2017 14:12 schreef Devv het volgende:
Ik ga vrijdag Pico Veleta beklimmen maar weet iemand toevallig of je onderweg nog de mogelijkheid hebt om bij te tanken (water en eventueel eten)? Ik kan namelijk maar heel weinig ervaringsverhalen vinden die daar op in gaan. Ik wil heel vroeg vertrekken om de ergste hitte voor te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |