abonnement Unibet Coolblue
pi_172140652
Zo ik ben mooi zoet geweest vanmiddag: rond 12 uur heb ik de auto volledig gewassen, als voorbereiding op de waxbeurt die ik de auto wou geven. Vervolgens de auto volledig afgedroogd, begonnen met het afplakken van de deurklinken en rubbers en daarna ben ik gaan waxen. Hiervoor gebruikte ik de wax van de Action en het wax set, wat alles bevat wat je nodig hebt bij het waxen!

Een gele pad voor het aanbrengen van de wax en een witte pad om de wax weer te verwijderen: het waxen zelf is vrij eenvoudig, je dient de auto in te delen in meerdere vlakken en begint dan gewoon te waxen. Waarna je het direct weer eraf kan halen, omdat het anders teveel opdroogt en lastig eraf te halen is.

Dus je kunt het beste niet te grote stukken in een keer doen, maar dat merk je snel genoeg uiteindelijk ;)



Het afplakken had ik overigens wel overschat, alleen ik raad zeker aan om deze stap niet over te slaan! Uit eigen ervaring weet ik dat je de wax lastig van de rubbers en klinken afkrijgt, vandaar het afplakken dus.



Enkele uren was ik eindelijk klaar en net op tijd gelukkig, want het begon direct licht te regenen. Over het resultaat ben ik zelf erg tevreden en als ik uit mijn raam kijk dan zie ik de auto overduidelijk meer glanzen dan normaal gesproken :D Voor die paar euro is de autowax van de Action wat mij betreft echt aan te raden, je kunt er eigenlijk niet veel verkeerd mee doen.

Enige puntje van aandacht is dat de wax snel opdroogt en je de wax dus niet te lang erop moet laten zitten, binnen twee minuten kun je de wax het beste weer verwijderen. Daarom is het ook zo belangrijk dat je in kleine oppervlakken werkt, dan komt het namelijk wel goed.
  maandag 3 juli 2017 @ 16:13:24 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_172141292
Werk je bij Action?
pi_172141552
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:13 schreef kaasplankje het volgende:
Werk je bij Action?
Absoluut niet :( Wees blij dat mensen hun ervaring delen :(
pi_172149153
De krasverwijderaar (2,99 Euro) is perfect om doffe koplampen te polijsten.
pi_172161671
Belangrijkste is echter de stand-tijd. Hoelang blijft de wax goed? Dat is namelijk vaak het verschil tussen een wax van een paar euro en een van 20+ euro, zoals Fusso of van Dodo's juice.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_172161738
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:47 schreef Marco001 het volgende:
Belangrijkste is echter de stand-tijd. Hoelang blijft de wax goed? Dat is namelijk vaak het verschil tussen een wax van een paar euro en een van 20+ euro, zoals Fusso of van Dodo's juice.
Maakt het wat uit? Zolang je de auto maar niet met afwasmiddel gaat wassen, want dat is echt funest voor de wax.

Voor het wassen van de auto gebruik ik Autoshampoo en Wax in een van de Action, alleen ik geloof niet echt dat ook een waxlaag achterlaat....

Mijn auto heeft trouwens ook maar ¤ 750 gekost, dus daar ga ik echt niet teveel geld aan besteden. En dat spul van de Action werkt gewoon goed :D
  dinsdag 4 juli 2017 @ 14:05:50 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172163672
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:08 schreef pvdplanet het volgende:
De krasverwijderaar (2,99 Euro) is perfect om doffe koplampen te polijsten.
koperpoets ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172163839
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koperpoets ook.
tandpasta ook
pi_172163853
Ik gebruik altijd de cockpit spray en tire shine van de action. Ideaal spul
pi_172163938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik gebruik altijd de cockpit spray en tire shine van de action. Ideaal spul
Die heb ik nog niet: maar eerlijk gezegd heb ik veel spul bij de Duitse Aldi vandaan, dat ligt dan in de uitverkoop bakken.

Eerst had ik niet eens fatsoenlijke doeken om de auto af te drogen, die heb ik nu wel en zijn synthetisch. Werkte wel goed moet ik zeggen :D

Action is wel altijd de eerste winkel waar ik naartoe ga, als ik iets voor de auto nodig heb. Heb daar ook gewoon de auto olie gekocht, was in aanbieding dus direct 4 liter mee genomen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 14:17:32 #11
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172163970
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:16 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet: maar eerlijk gezegd heb ik veel spul bij de Duitse Aldi vandaan, dat ligt dan in de uitverkoop bakken.

Eerst had ik niet eens fatsoenlijke doeken om de auto af te drogen, die heb ik nu wel en zijn synthetisch. Werkte wel goed moet ik zeggen :D

Action is wel altijd de eerste winkel waar ik naartoe ga, als ik iets voor de auto nodig heb. Heb daar ook gewoon de auto olie gekocht, was in aanbieding dus direct 4 liter mee genomen.
Mja motor olie zou ik er dan weer niet kopen. Maar als je zo'n oud simpel barreltje hebt zou dat wel kunnen denk ik. Ik gooi er liever een A merk in.
pi_172164808
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:16 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet: maar eerlijk gezegd heb ik veel spul bij de Duitse Aldi vandaan, dat ligt dan in de uitverkoop bakken.

Eerst had ik niet eens fatsoenlijke doeken om de auto af te drogen, die heb ik nu wel en zijn synthetisch. Werkte wel goed moet ik zeggen :D

Action is wel altijd de eerste winkel waar ik naartoe ga, als ik iets voor de auto nodig heb. Heb daar ook gewoon de auto olie gekocht, was in aanbieding dus direct 4 liter mee genomen.
Lijkt het op die groene was die "Turtle Wax" heeft?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172179168
Leuke 205! Ik ben wel fan van die autootjes, ik heb er ook heel kort eentje gehad. Ik ben wel ook benieuwd naar hoe lang de waxlaag houdt, want als het er binnen een week weer af is is koop ik liever een beter merk.
pi_172179298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:26 schreef frumslegnulk het volgende:
Leuke 205! Ik ben wel fan van die autootjes, ik heb er ook heel kort eentje gehad. Ik ben wel ook benieuwd naar hoe lang de waxlaag houdt, want als het er binnen een week weer af is is koop ik liever een beter merk.
Hoelang die houdt waxlaag houd weet ik niet: alleen aangezien ik geen garage heb, de auto altijd buiten staat. En vanmiddag over weg reed waar allemaal zand vrachtauto's rijden :(

Is het schoonmaak/wax plezier toch van korte duur: natuurlijk die waxlaag zit er nog wel op, maar om hem glanzend te houden zou ik de auto wekelijks moeten wassen.

Dus dat waxen doe ik eens om de zoveel tijd: als ik zin heb, want het neemt echt aardig wat tijd in beslag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Lijkt het op die groene was die "Turtle Wax" heeft?
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord, maar ik zou het echt niet weten. Ben er zelf tevreden mee en denk dat weinig uitmaakt, of je nou een dure of goedkope wax gebruikt.

Want het is beter dan je auto door de wasstraat jagen, want daar kun je ook voor een wax kiezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mja motor olie zou ik er dan weer niet kopen. Maar als je zo'n oud simpel barreltje hebt zou dat wel kunnen denk ik. Ik gooi er liever een A merk in.
Mauw die motorolie van de Action voldoet gewoon aan de hoogste kwaliteitseisen, daar zie ik dus echt geen verschil in hoor.

Zolang je het goede type olie erin gooit, denk ik ook niet dat het kwaad kan. Maar dat spreek voor zich!

[ Bericht 21% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-07-2017 23:38:03 ]
pi_172181433
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:50 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Maakt het wat uit? Zolang je de auto maar niet met afwasmiddel gaat wassen, want dat is echt funest voor de wax.

Voor het wassen van de auto gebruik ik Autoshampoo en Wax in een van de Action, alleen ik geloof niet echt dat ook een waxlaag achterlaat....

Mijn auto heeft trouwens ook maar ¤ 750 gekost, dus daar ga ik echt niet teveel geld aan besteden. En dat spul van de Action werkt gewoon goed :D
ben je liever elke 2 weken je auto in de wax aan het zetten of 1* per maand of 3? Ik durf te wedden dat het qua prijs ook niet veel uitmaakt. Met een pot van dodo kan ik mijn auto volgens mij minstens 10* in de wax zetten, ofterwijl, daar doe ik 2.5 jaar mee.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_172181692
Ik heb van de Action die autoshampoo met ingebouwde wax, daar kun je prima je auto mee wassen, alles poets je eraf, dat kerkhof lijkjes op je voorruit, vogelpoep, zand. En het glanst ook. Niet zo erg als die 205 doet, maar het komt aardig in de buurt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172185379
Zoals hierboven al staat: hoe langer het blijft zitten hoe beter. Vuil gaat er dan ook makkelijker af. Ik heb Collinite wax en dat heeft er echt behoorlijk lang op gezeten. Elke keer als ik 'm af spoot kreeg ik nog beading van de druppeltjes, bij de liggende delen uiteraard wat korter dan de staande delen. En of het een duurzaam potje is. Als je voor 1 wax beurt het hele potje moet gebruiken heb je er alsnog niet zoveel aan.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:06 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb van de Action die autoshampoo met ingebouwde wax, daar kun je prima je auto mee wassen, alles poets je eraf, dat kerkhof lijkjes op je voorruit, vogelpoep, zand. En het glanst ook. Niet zo erg als die 205 doet, maar het komt aardig in de buurt.
Ik hoop niet dat je het zand er af poetst :D
pi_172185697
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

ben je liever elke 2 weken je auto in de wax aan het zetten of 1* per maand of 3? Ik durf te wedden dat het qua prijs ook niet veel uitmaakt. Met een pot van dodo kan ik mijn auto volgens mij minstens 10* in de wax zetten, ofterwijl, daar doe ik 2.5 jaar mee.
Nee, maar het kan mij ook daadwerkelijk niets interesseren. Ik ben niet zo'n purist, een flesje van de Action kost geen drol in iedere geval.

Dus waxen ga ik echt niet om de twee weken doen, maar de auto poetsen doe ik wel vaker.
pi_172186733
Bij mij liet juist dat spul hele nare vlekken achter op de MX-5, ongeacht goed gebruik.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_172186789
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 12:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Bij mij liet juist dat spul hele nare vlekken achter op de MX-5, ongeacht goed gebruik.
Op het dak ben er wel achter gekomen dat het echt snel opdroogt, dus ja het waxen van het dak was daardoor niet zo goed gelukt.
  woensdag 5 juli 2017 @ 13:02:10 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172186951
We hadden ooit een topic waarin we die autopoets puristen hadden opgesloten en waar ze allemaal lief zaten te kleien :P

Deze man heeft zijn low-budget patser-205 in de aktion was gezet, helemaal trots, en nu zijn er een paar van die ontsnapten hem aan het afpissen want 'dat spul is allemaal helemaal niks' :')
Laat die jongen nou lekker trots zijn mannen.. De één rijdt auto met een klein budget en kiepert 25¤ liever in zijn tank, de ander poetst zijn auto met naast zich op een speciaal daarvoor aangekochte trolley met daarop een uitstalling van 20 verschillende potjes met onbetaalbare biologische bijenpoep en bij volle maan geoogst linksdraaiend dodo-sperma om alles mee te detailen..

Let it go, have a KitKat ofzo :D :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172187143
Oh dat ben ik gewend Sounddragon: zo is mijn website ooit tot stand gekomen. Want met scheerproducten waren er ook altijd mensen die direct goedkope scheerproducten kwamen afkraken!

Nu loopt de vergelijking iets mak, maar het komt erop neer dat veel gewoon hun eigen dure aankopen op die manier goed praten. Want ik doe het met spul van een paar euro, en ben daar tevreden mee!

Alleen puristen kunnen dat niet hebben en gaan dan oordelen, terwijl ze dit spul van de Action nog nooit zelf gebruikt hebben.

Ik ga in iedere geval geen ¤ 20 aan een wax uitgeven, of hoeveel die dure waxen ook mogen kosten. Heb ja geen Ferrari voor de deur staan ofzo, en ook niet een hobby old timer en een moderne auto voor dagelijks gebruik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Anne op 05-07-2017 16:44:03 ]
  woensdag 5 juli 2017 @ 14:32:57 #23
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_172189399
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:08 schreef pvdplanet het volgende:
De krasverwijderaar (2,99 Euro) is perfect om doffe koplampen te polijsten.
Goede tip
pi_172189755
SD slaat de spijker op z'n kop (zoals alleen hij het kan uitleggen :') ) Eigenlijk kan het me niet zoveel boeien, als het hok maar rijdt. Maar om niet helemaal voor schandaal te rijden of op de parkeerplaats voor m'n huis te laten staan was ik de auto af en toe eens. En omdat ik te lui ben om te waxen gebruik ik die action shampoo met ingebouwde wax. En ja, het zand gaat ook met de spons mee.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172189867
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 14:49 schreef Ridocar het volgende:
SD slaat de spijker op z'n kop (zoals alleen hij het kan uitleggen :') ) Eigenlijk kan het me niet zoveel boeien, als het hok maar rijdt. Maar om niet helemaal voor schandaal te rijden of op de parkeerplaats voor m'n huis te laten staan was ik de auto af en toe eens. En omdat ik te lui ben om te waxen gebruik ik die action shampoo met ingebouwde wax. En ja, het zand gaat ook met de spons mee.
Is dit om je dure aankopen voor de auto goed te praten? Of wat wil je ermee zeggen? Want zo klinkt het wel: TS gebruikt goedkope schoonmaak spulletjes, dus dat kan gewoon niet goed zijn punt uit!

Ik wax de auto trouwens wel echt apart, dus ga er niet vanuit dat die Autoshampoo en Wax in een ook daadwerkelijk een waxlaag achterlaat.

Maar hou wel graag mijn auto schoon en ben van mening, dat het ook goedkoop kan i.p.v. de wasstraat inrijden. Of met een hele wagen vol dure schoonmaak spulletjes, op de zondag morgen met de auto die enkel voor de hobby is.

Dit is dus wel echt mijn enige echte auto, en niet eentje die ik erbij heb omdat het hip is in een Youngtimer te rijden in het weekend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')