abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juli 2017 @ 10:40:42 #1
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172133596
Ik praat even in de ik-vorm, want dat is makkelijker

Ik werk dus nu bijna 6 maanden bij een lokaal bedrijfje die werkt met klanten, ik werk 40 uur per week en krijg het minimumloon, tot op de cent, dus 1551,60 euro per maand bruto.

Na lang zeuren heb ik wel reiskostenvergoeding kunnen krijgen waarmee ik bijna de heen en terugreis met de bus (uur reizen) kan betalen, soms kan ik gelukkig de terugweg met iemand meerijden, zodat ik hier niet op inlever.

Sinds een maand moet ik de mobiele telefoon van mijn werk 's avonds en op vrijdag meenemen, zodat ik in het weekend ook klanten kan beantwoorden als ze ergens mee zitten, ergens mee vastlopen of andere problemen hebben.

Heb nu al een paar keer op zaterdag of zondagochtend telefoon gehad, soms echt vroeg, waarna ik zo een uur heen en weer aan het bellen was.

Mijn 6 maanden contract loopt af, nu heb ik een contractverlenging gekregen, maar geen loonsverhoging, ik vroeg ivm weekend standby of ik iets meer kon krijgen. De baas werd toen boos en zei dat ik het maar gewoon moest tekenen. Ik zei nee, hij boos en kon dat nu niet beslissen, ben weggelopen, want hij was echt boos (schreeuwen).

Moet ik het accepteren? Ook ivm de WW-uitkering e.d.?
pi_172133635
Heel simpel. Vanaf nu werk je gewoon die 40 uur en geen seconde extra. En ondertussen zou ik lekker verder kijken en solliciteren, want dit klinkt niet alsof er doorgroeimogelijkheden zijn.

Edit: nog even een aanvulling. Incidenteel overwerk mag je niet zomaar weigeren. Echter:

quote:
Sinds een maand moet ik de mobiele telefoon van mijn werk 's avonds en op vrijdag meenemen, zodat ik in het weekend ook klanten kan beantwoorden als ze ergens mee zitten, ergens mee vastlopen of andere problemen hebben.
Dit is geen incidenteel overwerken meer, maar gewoon een capaciteitsprobleem.

[ Bericht 69% gewijzigd door Saekerhett op 03-07-2017 11:05:45 ]
  maandag 3 juli 2017 @ 10:45:29 #3
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172133669
H
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:43 schreef Saekerhett het volgende:
Heel simpel. Vanaf nu werk je gewoon die 40 uur en geen seconde extra. En ondertussen zou ik lekker verder kijken en solliciteren, want dit klinkt niet alsof er doorgroeimogelijkheden zijn.
Hij kan me niet op staande voet ontslaan als ik die telefoon niet meer mee wil in het weekend?

Solliciteren gebeurt uiteraard al.
  maandag 3 juli 2017 @ 10:45:57 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172133678
Ik neem aan dat je een vergoeding krijgt voor dat standby staan? en voor de uren die je dan maakt?

Anders zou die telefoon mooi op kantoor blijven na 17:00

Een reiskostenvergoeding is niet verplicht, maar wel netjes

Tijd om door te zoeken naar een volgende werkgever medunkt, niet een nieuw contract tekenen is wel verwijtbaar, dus invloed op de WW.

Je bent echter niet verplicht om werkzaamheden buiten je contracturen te doen zonder vergoeding, tenzij daarover wat staat in je CAO of contract.
Dum de dum
pi_172133758
en ga aub ergens ander werken. Er is tegenwoordig weer werk genoeg
  maandag 3 juli 2017 @ 10:56:05 #6
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172133845
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik neem aan dat je een vergoeding krijgt voor dat standby staan? en voor de uren die je dan maakt?

Anders zou die telefoon mooi op kantoor blijven na 17:00

Een reiskostenvergoeding is niet verplicht, maar wel netjes

Tijd om door te zoeken naar een volgende werkgever medunkt, niet een nieuw contract tekenen is wel verwijtbaar, dus invloed op de WW.

Je bent echter niet verplicht om werkzaamheden buiten je contracturen te doen zonder vergoeding, tenzij daarover wat staat in je CAO of contract.
Nee dus, alleen voor de 40 uur op kantoor. Ik pikte het tot nu toe, want wilde graag verlenging, maar had wel verwacht er nu een vergoeding voor te krijgen, al is het een paar tientjes per weekend.
  maandag 3 juli 2017 @ 11:01:11 #7
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172133939
Het is me wel redelijk duidelijk:

- Zelfde loon, accepteren, telefoon blijft op werk
- Hoger loon, prima
- Ondertussen blijven solliciteren
pi_172134004
Je baas is een flapdrol. Iemand die fulltime tegen minimumloon werkt opdragen om onbetaald bereikbaar te blijven in zijn vrije tijd :') En dan nog boos worden ook als je om een vergoeding voor gewerkte uren durft te vragen! Wat een uitzuiger zeg
pi_172134032
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:01 schreef EasyLife het volgende:
Het is me wel redelijk duidelijk:

- Zelfde loon, accepteren, telefoon blijft op werk
- Hoger loon, prima
- Ondertussen blijven solliciteren
Vooral het laatste.
  maandag 3 juli 2017 @ 11:06:02 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172134033
Hoezo minimumloon? Is het geen bedrijf wat onder een cao valt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172134258
Nee, niet alleen een hoger loon voor die 40 uur, je moet de uren die je in het weekend werkt gewoon als overuren extra uitbetaald krijgen!
pi_172134304
Mijn oplossing zou zijn: zet het toestel uit.
Ik heb voor het overgrote deel hele fijne klanten maar als ik vrij ben dan ben ik niet bereikbaar.

Anders is het nog weer als er ergens een "crisis" uitbreekt en een collega wat informatie nodig heeft op m'n vrije dag. Dan sta ik ze graag bij.

Maar je moet zelf ergens een grens trekken, anders trekt je werkgever die voor je.

Als je baas overigens boos reageert op een verzoek om loonsverhoging is dat niet echt professioneel van hem. Een "ja", "nee", of "motiveer je verzoek" zou passender zijn.

[ Bericht 44% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-07-2017 11:27:06 ]
  maandag 3 juli 2017 @ 11:24:21 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172134448
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, niet alleen een hoger loon voor die 40 uur, je moet de uren die je in het weekend werkt gewoon als overuren extra uitbetaald krijgen!
Weekeinde standby, toeslag
Daadwerkelijk gewerkt, overuren laten uitbetalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 juli 2017 @ 11:27:07 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172134531
Val je onder een CAO?
Dum de dum
pi_172134659
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weekeinde standby, toeslag
Daadwerkelijk gewerkt, overuren laten uitbetalen
Maarja, dan nog is het de vraag of je 's avonds en in het weekend beschikbaar wil zijn voor klanten.

Zelfs als ik er dubbel voor betaald werd zou ik het niet doen.
pi_172134827
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maarja, dan nog is het de vraag of je 's avonds en in het weekend beschikbaar wil zijn voor klanten.

Zelfs als ik er dubbel voor betaald werd zou ik het niet doen.
Dit dus. Ook mijn chef wil graag dat ik de telefoon aan laat staan om mn vrij vrijdag. Maandagmorgen hooi ik de voicemail wel en als de zaak in de fik staat hoor ik het wel op het journaal.

TS, ben je al lid van een vakbond?
pi_172134982
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:56 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Nee dus, alleen voor de 40 uur op kantoor. Ik pikte het tot nu toe, want wilde graag verlenging, maar had wel verwacht er nu een vergoeding voor te krijgen, al is het een paar tientjes per weekend.
Als je meer uren werkt dan die 40 uur voor het minimumloon is werkgever helemaal fout bezig want hij betaalt dan niet het wettelijk minimumloon. Hou goed de uren bij die je beschikbaar moet zijn om de telefoon op te nemen en verzamel ook bewijs van de daadwerkelijk gewerkte uren. Je kunt dan bij het juridisch loket gaan informeren wat er voor mogelijkheden zijn.
  maandag 3 juli 2017 @ 12:02:35 #18
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172135439
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:27 schreef Fe2O3 het volgende:
Val je onder een CAO?
Nee
pi_172135683
Klinkt als een uitzuiger.

Hoop dat je snel wat anders kan vinden TS
There are only 151 Pokémon.
  maandag 3 juli 2017 @ 12:45:58 #20
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172136538
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 12:14 schreef Eenskijken het volgende:
Klinkt als een uitzuiger.

Hoop dat je snel wat anders kan vinden TS
Is het ook, soort uitzendbureau, klanten zijn dus ook vaak niet al te blij aan de telefoon.
pi_172138748
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 12:45 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Is het ook, soort uitzendbureau, klanten zijn dus ook vaak niet al te blij aan de telefoon.
Mijn tip: laat de telefoon op de zaak liggen of zet hem uit als je hem meeneemt. Zeg dat ook duidelijk tegen je werkgever en reageer niet op zijn eventuele uitbarsting.

Genoeg mensen die een leven hebben, 's avonds sporten, vrijwilliger zijn op een kinderboerderij, een gezin hebben, zondag's een wedstrijd hebben, met de kinderen naar diplomazwemmen moeten, familie bezoeken, mantelzorger zijn, een feestje bezoeken, gaan stappen, etc.

Waarom zou jij (omdat je blijkbaar wél vrije tijd hebt?) je ineens onbetaald moeten opofferen? Het gaat je werkgever geen snars aan wat jij in je vrije tijd doet. En al helemaal als er niets tegenover staat.

Groei een ruggengraat, anders blijft men over je heen lopen.
pi_172138992
Ik zou sowieso nooit voor minimumloon gaan werken, daar kan je geen leven mee opbouwen. Sowieso als er klantcontact is, moet je normaal kunnen communiceren dus dan lijkt mij een minimumloon al veel te weinig.

Misschien als ze een dure studie betalen + veel doorgroeimogelijkheden en studeren in de tijd van de baas zou het als ik jong zou zijn een optie zijn (onder de <20). Anders zo snel mogelijk moven.

En zeker die telefoon niet meenemen, laat hem maar lekker boos worden. Als je het geld niet nodig hebt, gelijk wegwezen of tekenen en z.s.m. weg.
  maandag 3 juli 2017 @ 15:18:56 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172140121
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 12:02 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Nee
Dat is je expliciet gezegd, of staat dat in je contrac oid?

soort uitzendbureau zal mogelijk gewoon onder de algemene CAO vallen
Dum de dum
  maandag 3 juli 2017 @ 15:22:38 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172140222
Hoger loon eisen en anders direct iets anders zoeken. Economisch zit alles weer flink in de lift dus er is een overvloed aan baantjes waar je ook het minimumloon verdiend maar waar wel gewoon groei in zit.

Trouwens, s'avonds en in het weekend standby staan en hiervoor minimumloon vangen rijmt bij mij sowieso niet helemaal. Maar goed.

[ Bericht 15% gewijzigd door Twiitch op 03-07-2017 15:39:31 ]
  maandag 3 juli 2017 @ 15:24:47 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172140267
CAO of niet je hebt wel nog met de arbeidstijdenwet te maken.

Je mag niet meer dan 13 uur per 24 uur werken.
Per vier weken mag je maximaal 14 dagen oproepbaar zijn.
Per vier weken moet je twee keer twee dagen aaneengesloten rust hebben zonder oproep.
Direct voor of na een nachtdienst mag je geen oproep hebben.

De arbeidstijdenwet regelt helaas niet de vergoeding.
And so is the past
  maandag 3 juli 2017 @ 20:45:23 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_172148352
Het is op Europees niveau bepaald dat je geen telefoon hoeft op te nemen buiten werktijd wanneer je er niet voor betaald krijgt. Jouw baas klinkt als een enorme eikel en het klinkt ook niet of je daar ooit verder kan groeien of op je plek zal zitten. Pick your fights en zoek iets anders.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172148451
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:01 schreef EasyLife het volgende:
Het is me wel redelijk duidelijk:

- Zelfde loon, accepteren, telefoon blijft op werk
- Hoger loon, prima
- Ondertussen blijven solliciteren
Dit lijkt me prima ja, die baas van je is een idioot.
pi_172160738
Wegwezen en telefoon doorschakelen naar zijn nummer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:09:15 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_172160856
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:45 schreef EasyLife het volgende:

Hij kan me niet op staande voet ontslaan als ik die telefoon niet meer mee wil in het weekend?
Als je ontslagen wordt, krijg je WW. Dat lijkt me niet ongustig in dit geval.
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 12:19:45 #30
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_172161096
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je ontslagen wordt, krijg je WW. Dat lijkt me niet ongustig in dit geval.
Maar ontslag op staande voet is een heel ander verhaal.

• Ontslag op staande voet -> verwijtbaar ontslag -> geen WW.
• Ontslag op staande voet -> geen verwijtbaar ontslag -> eisen loondoorbetaling werkgever -> geen WW
pi_172161102
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:45 schreef EasyLife het volgende:
Hij kan me niet op staande voet ontslaan als ik die telefoon niet meer mee wil in het weekend?

Als hij je daarom op staande voet ontslaat, dan is dat wel zo'n beetje de mooiste uitkomst die je je kunt wensen. Dan ga jij niet akkoord en geeft aan beschikbaar te zijn voor werk (40 uur in de week) en mag hij je doorbetalen tot de kantonrechter zich erover heeft uitgesproken :)

Wel eerst even netjes aangeven dat je dit op deze manier niet wilt en zult blijven doen.
pi_172161123
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:45 schreef Roces18 het volgende:
Het is op Europees niveau bepaald dat je geen telefoon hoeft op te nemen buiten werktijd wanneer je er niet voor betaald krijgt.
Je zou mij er een groot plezier mee doen als je daar een verwijzing naar hebt, liefst officiële bron.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:22:28 #33
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172161149
Baas heeft tot nu toe niet meer tegen me gepraat (sinds het gesprek vrijdag) en is nog niet met een voorstel gekomen. Over een maand en 2 dagen loopt m'n contract af.

Als hij niks zegt voor die 2 dagen, wordt het dan stilzwijgend verlengd onder de voorwaarden van het huidige contract?
pi_172161220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:22 schreef EasyLife het volgende:
Baas heeft tot nu toe niet meer tegen me gepraat (sinds het gesprek vrijdag) en is nog niet met een voorstel gekomen. Over een maand en 2 dagen loopt m'n contract af.

Als hij niks zegt voor die 2 dagen, wordt het dan stilzwijgend verlengd onder de voorwaarden van het huidige contract?
Nee de arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege. Wel heb je misschien recht op een aanzegvergoeding als de beëindiging van de arbeidsovereenkomst niet tijdig wordt aangekondigd.

Als je baas niets zegt en je verschijnt de 1e werkdag na afloop van het contract op je werk en je wordt niet weggestuurd, is er wel sprake van een verlenging voor dezelfde duur en voorwaarden.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:28:16 #35
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172161260
Ok, relatie is in ieder geval waardeloos nu, was al niks. Ik wacht nog wel even af tot morgen einde dag.
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 12:31:46 #36
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_172161328
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee de arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege. Wel heb je misschien recht op een aanzegvergoeding als de beëindiging van de arbeidsovereenkomst niet tijdig wordt aangekondigd.

Als je baas niets zegt en je verschijnt de 1e werkdag na afloop van het contract op je werk en je wordt niet weggestuurd, is er wel sprake van een verlenging voor dezelfde duur en voorwaarden.
Maar de werkgever heeft aangegeven te willen verlengen tegen dezelfde voorwaarden. Dus de aanzegvergoeding vervalt want de werkgever zegt de arbeidsovereenkomst niet op, dat doet dan in dit geval de werknemer.
pi_172161350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:28 schreef EasyLife het volgende:
Ok, relatie is in ieder geval waardeloos nu, was al niks. Ik wacht nog wel even af tot morgen einde dag.
Als de relatie zo bekoelt omdat jij 1 keer over je salaris begint wil je hier sowieso niet werken. Het is heel normaal om gewoon een goed salaris te willen.
pi_172163342
Het is belachelijk dat werkgevers verwachten dat werknemers in hun vrije tijd bereikbaar zijn voor hun werk.

Bereikbaarheidsdiensten buiten de normale werktijden zijn op zich best mogelijk, maar dan moet de werkgever wel aan de nodige voorwaarden voldoen.
- Ten eerste mag je per 28 dagen maximaal 14 dagen een bereikbaarheidsdienst draaien.
- Ten tweede mag de werkgever nooit minder uitbetalen dan het minimumloon. Als je minimumloon uitbetaald krijgt en er geen vergoeding is afgesproken voor het opnemen van de telefoon, krijg je automatisch minder dan minimumloon betaald. Je besteed tijdens het telefoongesprek immers tijd aan je werk, buiten de uren waarvoor je betaald krijgt.
- Ten derde mag je Bereikbaarheidsdiensten als werknemer gewoon weigeren, als er uit je contract of CAO geen verplichting volgt. Wil de werkgever dat je vrijwillig bereikbaarheidsdiensten gaat draaien, zal hij je daartoe moeten verleiden met een (financiële) compensatie die voor jou aantrekkelijk genoeg is om een deel van je rust en privacy op te geven.

Stappenplan:
1: goed nagaan of het nieuwe contract door jou tussentijds op te zeggen is. Zo nee, dan eisen dat die mogelijkheid wél in het contract wordt opgenomen.
2: contract tekenen en melden dat je graag in overleg treedt voor een vergoeding van de bereikbaarheidsdiensten, maar dat je de telefoon lekker uit zet zolang er niets over is afgesproken.
3: telefoon elke middag uit zetten en pas de volgende werkdag bij aankomst op het werk weer aanzetten.
4: op zoek gaan naar een werkgever waar je wel fatsoenlijk behandeld wordt.
pi_172175689
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:20 schreef nanuk het volgende:

[..]

Je zou mij er een groot plezier mee doen als je daar een verwijzing naar hebt, liefst officiële bron.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_172180064
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je ontslagen wordt, krijg je WW. Dat lijkt me niet ongustig in dit geval.
ware het niet dat de ww in dit geval 70% is van je laatst verdiende loon. ts verdient al geen moer, dus 70% daarvan en je komt beneden het minimum uit.

als mijn werkgever me zou verplichten om in t weekend bereikbaar te blijven zonder daarvoor extra betaald te krijgen zou ik m smakelijk in zijn gezicht uitlachen.
pi_172181589
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:45 schreef Roces18 het volgende:
Het is op Europees niveau bepaald dat je geen telefoon hoeft op te nemen buiten werktijd wanneer je er niet voor betaald krijgt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:36 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
  woensdag 5 juli 2017 @ 08:31:01 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_172181908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:54 schreef nanuk het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar was dit in Frankrijk (excuus) ik zie het ook in USA.
In Nederland is het wel vrij normaal dat je er extra betaald voor krijgt omdat je een deel van je priveleven moet inleveren. Is dit niet het geval dan kan je altijd nog de arbeidstijdenwet erbij pakken i.v.m. verplichte rusttijden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172181924
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Blijkbaar was dit in Frankrijk (excuus) ik zie het ook in USA.
In Nederland is het wel vrij normaal dat je er extra betaald voor krijgt omdat je een deel van je priveleven moet inleveren. Is dit niet het geval dan kan je altijd nog de arbeidstijdenwet erbij pakken i.v.m. verplichte rusttijden.
OK, dank voor je moeite. Verder zal ik het onderwerp niet kapen door er verder op in te gaan.
  woensdag 5 juli 2017 @ 08:48:47 #44
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172182086
Vandaag of morgen zal ie toch wat van zich moeten laten horen, anders gaat de laatste maand in.
  woensdag 5 juli 2017 @ 09:01:51 #45
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_172182242
Ga zelf praten. Neem zelf initiatief, nu stel je het altijd maar uit
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 09:05:26 #46
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_172182296
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:48 schreef EasyLife het volgende:
Vandaag of morgen zal ie toch wat van zich moeten laten horen, anders gaat de laatste maand in.
Waarom moet hij iets van zich laten horen? Hij heeft je toch al een contractverlenging aangeboden?

Jij moet wat van jou laten horen, accepteer je het of wijs je het af?
  woensdag 5 juli 2017 @ 10:20:03 #47
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172183816
quote:
3s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Waarom moet hij iets van zich laten horen? Hij heeft je toch al een contractverlenging aangeboden?

Jij moet wat van jou laten horen, accepteer je het of wijs je het af?
Ik vermoed dat hij nog over zijn nieuwe contract wil onderhandelen. Maar als de werkgever daar niet op ingaat dan zou ik gewoon mijn biezen pakken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 5 juli 2017 @ 11:27:06 #48
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172185070
quote:
3s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Waarom moet hij iets van zich laten horen? Hij heeft je toch al een contractverlenging aangeboden?

Jij moet wat van jou laten horen, accepteer je het of wijs je het af?
Hij werd vrijdag kwaad en zei dat kan ik nu niet beslissen (meer loon), daar moet ik over nadenken.
  woensdag 5 juli 2017 @ 13:20:30 #49
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172187428
Sowieso, om welke bedrijfstak gaat het hier? Weinig bedrijven die echt het absolute minimum betalen maar toch verwachten dat de werknemers buiten werktijd bereikbaar zijn.

Als de baas al op zijn teentjes getrapt is omdat je compensatie wil voor je (tot nu toe onbetaalde) bereikbaarheidsdiensten, dan zou ik heel snel een andere baan gaan zoeken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 5 juli 2017 @ 13:54:07 #50
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172188417
Zal het zo vragen, hoor net dat ie straks voor een paar dagen in het buitenland zit.
  woensdag 5 juli 2017 @ 14:29:45 #51
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172189330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 13:54 schreef EasyLife het volgende:
Zal het zo vragen, hoor net dat ie straks voor een paar dagen in het buitenland zit.
op vakantie van zn uitgemolken geld hehe
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172198573
Gewoon arbeidsinspectie bellen en die lutser betichten van uitbuiting. Uitbuiting mag niet in Nederland.
pi_172206718
je bent niet goed als je voor die kerel blijft werken. genoeg andere werkgevers die je wel met respect behandelen en meer betalen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 07:50:21 #54
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172207545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 02:07 schreef FlipjeHolland het volgende:
je bent niet goed als je voor die kerel blijft werken. genoeg andere werkgevers die je wel met respect behandelen en meer betalen.
Inderdaad, gister had ie weer geen tijd om te praten, vandaag laatste poging, anders ga ik er niet meer achteraan en verschijn ik over een maand gewoon niet meer op m'n werk, ben er klaar mee.

Zal de situatie uitleggen bij het UWV, dat ik meer dan 40 uur moet werken, voor minimumloon en er geen mogelijkheid is tot overleg. Heb toch geen recht op heel veel uitkering, als ik er had moet blijven, pech, als ze het begrijpen, heb ik nog 3 maandjes 800 euro.

Voor een sollicitatie vorige week helaas afgewezen. Ik was té aardig voor die administratie job.
  donderdag 6 juli 2017 @ 08:27:50 #55
132191 -jos-
Money=Power
pi_172207935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:50 schreef EasyLife het volgende:

Zal de situatie uitleggen bij het UWV, dat ik meer dan 40 uur moet werken, voor minimumloon en er geen mogelijkheid is tot overleg.
Wat moet het UWV met die informatie? Ze gaan je door zo'n verhaal echt niet opeens anders behandelen, sterker nog, het zou mij verbazen als ze dit soort excuusverhaaltjes niet standaard horen. Ik zou gewoon zeggen dat de werkgever je contract niet wilde verlengen. (als ze vragen waarom, zeggen dat ze niet akkoord gingen met minimumloon voor 40 uur (dit klopt want je verdient minder dan minimumloon omdat je reiskosten betaalt en je moet meer dan 40 uur werken))

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:50 schreef EasyLife het volgende:
Voor een sollicitatie vorige week helaas afgewezen. Ik was té aardig voor die administratie job.
Je klinkt inderdaad als veel te aardig. Heb wat meer respect voor jezelf :)

[ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 06-07-2017 17:50:51 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_172208005
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wegwezen en telefoon doorschakelen naar zijn nummer.
_O- ^O^
  donderdag 6 juli 2017 @ 08:38:43 #57
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172208031
Heb toch wat meer zelfrespect man.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172208335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wegwezen en telefoon doorschakelen naar zijn nummer.
Liefst met een nieuwe pincode op de SIM zodat ie het er ook niet meteen af kan halen :D

Hoe dan ook, bij een werkgever die je zo behandelt, zou ik niet willen werken. Wat ik wél zou doen, is blijven werken totdat je iets anders hebt. Want ik vind het ook niet oké om, wanneer je wel kan werken, dat niet te doen en anderen voor jouw lasten te laten opdraaien. Maar hey, dat ben ik.
Schip ahoy!
pi_172208453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:06 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Liefst met een nieuwe pincode op de SIM zodat ie het er ook niet meteen af kan halen :D

Hoe dan ook, bij een werkgever die je zo behandelt, zou ik niet willen werken. Wat ik wél zou doen, is blijven werken totdat je iets anders hebt. Want ik vind het ook niet oké om, wanneer je wel kan werken, dat niet te doen en anderen voor jouw lasten te laten opdraaien. Maar hey, dat ben ik.
Met dat laatste eens maar dan wel via het stipt volgen van de regels en geen stap meer doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172208595
True. Je hoeft dit soort bullshit niet te accepteren. Er komt óf een vergoeding voor de bereikbaarheid plus uitbetaling van de uren die je maakt, óf de telefoon blijft mooi op de zaak (hij neemt 'm zelf maar mee).
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')