abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172130751
Dat is haar vangst tot nu toe.

Hoe weet je dat bedachtzaam? Nou, als ze iets gevangen heeft dan komt ze ermee naar binnen gewandeld. :)

Er zijn dus ook twee muisjes tijdelijk ontsnapt en vond ze gelukkig enkele uurtjes later zodat ik ze alsnog kon vangen en buiten zetten.
3 muizen waren niet meer te redden en gelukkig eet ze die ook op, de vogeltjes zijn ook weer buiten gezet, zij het met iets minder veren.
De motjes die ze vangt eet ze op zodra ze binnen is.

Veleda

Worden jullie ook getrakteerd op muizen en vogeltjes?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172131677
Onze jongste poes vangt ratten :) ze is zo gemotiveerd dat ze rechtop tegen het hekwerk van de kippenren omhoog klautert (180 hoog) en aan de andere andere kant weer naar beneden springt om ze daar te gaan vangen. Maar wij worden zelden getrakteerd (gelukkig). Soms vind ik wel eens een halve muis of rat ergens, of de hond komt mij iets brengen wat ze van poes af heeft gejat of gevonden buiten.

Heel af en toe vangt ze ook een vogeltje (tot nu toe 3 keer een musje), dat vind ik altijd nog wel sneu. Ik troost me met de gedachte dat we een klein fortuin uitgeven aan vogelvoer elke winter en een uitgebreide kolonie ring- en huismussen onderhouden puur op ons kippenvoer. Dus als poes zich zo af en toe vergrijpt aan eentje dan moet dat maar...

Ze is wel een efficiënte killer overigens. Geen half aangeslagen muisjes of ratten (of vogeltjes), alles wat ik tot nu toe heb gezien is op slag dood. Twee van onze drie andere poezen vangen ook regelmatig iets, maar dat zie ik zelden terug. Heel af en toe zie ik er eentje met een rat of muis lopen. De oudste heeft haar jachtvergunning niet verlengd geloof ik. Die is met pensioen.

Ik heb wel eens gelezen dat poezen die hun mensen 'cadeautjes' brengen dat doen omdat ze hun mens associëren met kittens die zelf nog te jong en incapabel zijn om iets te vangen. Daarom brengen ze je dan een prooi, en soms een nog levende, zodat je kunt oefenen. Jouw kat denkt dus waarschijnlijk dat je een beetje een kneusje bent op muizen-vang-gebied en vindt het nodig je te helpen ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172133923
Heel soms een muisje. Maar mijn kat is te dik om te jagen, vindt ze zelf. Ze is liever lui dan moe.
  maandag 3 juli 2017 @ 11:38:43 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_172134834
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 08:34 schreef Miss_Isis het volgende:
Jouw kat denkt dus waarschijnlijk dat je een beetje een kneusje bent op muizen-vang-gebied en vindt het nodig je te helpen ;)
TS heeft wajong?, omdat één of andere kneuzenziekte, _O-
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_172137434
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 08:34 schreef Miss_Isis het volgende:
Onze jongste poes vangt ratten :) ze is zo gemotiveerd dat ze rechtop tegen het hekwerk van de kippenren omhoog klautert (180 hoog) en aan de andere andere kant weer naar beneden springt om ze daar te gaan vangen. Maar wij worden zelden getrakteerd (gelukkig). Soms vind ik wel eens een halve muis of rat ergens, of de hond komt mij iets brengen wat ze van poes af heeft gejat of gevonden buiten.

Heel af en toe vangt ze ook een vogeltje (tot nu toe 3 keer een musje), dat vind ik altijd nog wel sneu. Ik troost me met de gedachte dat we een klein fortuin uitgeven aan vogelvoer elke winter en een uitgebreide kolonie ring- en huismussen onderhouden puur op ons kippenvoer. Dus als poes zich zo af en toe vergrijpt aan eentje dan moet dat maar...

Ze is wel een efficiënte killer overigens. Geen half aangeslagen muisjes of ratten (of vogeltjes), alles wat ik tot nu toe heb gezien is op slag dood. Twee van onze drie andere poezen vangen ook regelmatig iets, maar dat zie ik zelden terug. Heel af en toe zie ik er eentje met een rat of muis lopen. De oudste heeft haar jachtvergunning niet verlengd geloof ik. Die is met pensioen.

Ik heb wel eens gelezen dat poezen die hun mensen 'cadeautjes' brengen dat doen omdat ze hun mens associëren met kittens die zelf nog te jong en incapabel zijn om iets te vangen. Daarom brengen ze je dan een prooi, en soms een nog levende, zodat je kunt oefenen. Jouw kat denkt dus waarschijnlijk dat je een beetje een kneusje bent op muizen-vang-gebied en vindt het nodig je te helpen ;)
Nou, met dat oefenen zit het wel goed. :P
Samen zochten we naar de ontsnapte muizen, zij met haar geweldige ogen en oren, ik met de zaklamp van mijn telefoon.
Als ik deze nu aanzet staat ze klaar om samen op zoek te gaan. :D

Hier hangt in de late herfst en winter ook lekkers in de boom voor de vogels. :)

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172137916
We krijgen altijd vleermuizen van de kater, volgens mij heeft ie al meerdere populaties uitgeroeid.
  maandag 3 juli 2017 @ 15:05:49 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172139794
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:52 schreef Roofmate77 het volgende:
We krijgen altijd vleermuizen van de kater, volgens mij heeft ie al meerdere populaties uitgeroeid.
Ja joh, leuk. Lekker vleermuizen uitroeien :{.

Snap niet dat mensen trots zijn dat hun kat beschermde!!! dieren vangt en opvreet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172140047
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja joh, leuk. Lekker vleermuizen uitroeien :{.

Snap niet dat mensen trots zijn dat hun kat beschermde!!! dieren vangt en opvreet.
Waar zeg ik dat ik trots op het takkebeest ben, als het aan mij lag hadden we helemaal geen kat gehad.
  maandag 3 juli 2017 @ 15:17:28 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172140092
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:15 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik trots op het takkebeest ben, als het aan mij lag hadden we helemaal geen kat gehad.
Dat is wel weer het andere uiterste _O-.

Maar klopt. Zeg je nergens. Excuus.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172140341
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 15:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is wel weer het andere uiterste _O-.

Maar klopt. Zeg je nergens. Excuus.
Ik houd meer van honden, kat is van m'n kleine.
pi_172140735
Die van mij bracht laatst een halfdood vogeltje thuis ;(

Hij is niet goed in het jagen gelukkig doordat hij een binnenkat is geweest. Dus 1 á 2 keer in het jaar is het raak :')
Twiddel
  roze maandag 3 juli 2017 @ 15:49:15 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172140765
Ja heel veel muizen en soms vogel(tje)s. Laatst ook een babyvogel maar die is gered en opgehaald door de dierenambulance. Ik zag net nog hoe mijn kat een vogel meesleepte de bosjes in. Had verwacht dat ze hem mee naar binnen ging nemen maar gelukkig niet dit keer.

Meikevers zijn ook favoriet trouwens.
Your beauty never ever scared me.
pi_172275312
Ik heb vannacht weer lekker kunnen oefenen, was een rappe muis
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')