abonnement Unibet Coolblue
pi_172128546
Hoi allemaal,

Aanstaande donderdag ontvang ik mijn MBO niv4 diploma. Voor de universitaire opleiding, die ik wil gaan volgen is de VWO Diploma een vereiste. Daarom wil ik deze diploma zo snel mogelijk behalen, alleen weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan doen..

Ik wil me aanmelden voor de staatsexamen en aan zelf-/thuisstudie doen. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is?
Ik dacht ook aan het Nova college Hoofddorp. Heeft iemand ervaringen met dese school?

Mijn budget is niet zo groot en kan daarom niet in aanmerking komen voor speciale begeleiding. Ik heb ook geïnformeerd naar Joke Smit, maar daar moet ik 4 jaar lang doen voor een vwo diploma 🤦🏻♀..

Dus.. heeft iemand ervaring met staatsexamens? (Ook mbo naar vwo? Hoe aangepakt? Tips? )
Hoe vergroot ik mijn slagingskans?
Wat zijn andere mogelijkheden?

Alle adviezen/tips zijn welkom, ik heb het hard nodig. Bedankt allemaal!! 🌸
pi_172128637
Het ligt aan je capaciteiten. Maar vwo is een heel stuk zwaarder dan mbo 4. Als je goed kan leren zeker doen.
pi_172128679
Waarom geen hbo-propedeuse halen?
pi_172128798
@rolstaart-Beer

Ik wil me namelijk aanmelden voor de opleiding Tandheelkunde. Ookal haal ik HBO P, moet ik daarnaast vwo deelcertificaten van zes vakken halen om te kunnen aanmelden voor de opleiding. En ondanks je al deze diploma's heb behaald, is je kans op toelating kleiner dan de vwo kandidaten.. Daarom vwo!
pi_172128885
Sommige universiteiten geven, afhankelijk van de studie, ook toelating met een (in de richting) hbo-propedeuse met aanvullende eisen (bijvoorbeeld een bepaald vak op vwo-niveau). Dit is wellicht in 1 jaar te halen en haal je de aanvullende eis niet dan kun je gewoon verder op het HBO en ben je in ieder geval in de juiste richting bezig. Even rondsnuffelen of jouw gewenste studie dat biedt, al dan niet bij een andere universiteit dan je nu voor ogen hebt. Je kan ook met de studiebegeleiding van de universiteit gaan praten over wat in jouw situatie de beste stappen zijn.

Edit; tandheelkunde zie ik nu... lastige omdat dat een numerus fixus is. Zelfs al doe je het perfect dan nog kun je uitgeloot worden. Hbo mondzorgkunde is dat niets? Die mogen ook best veel in de praktijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door MrsDuck op 02-07-2017 23:46:51 ]
pi_172128915
Misschien vavo een optie?
pi_172129270
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:37 schreef MrsDuck het volgende:
Sommige universiteiten geven, afhankelijk van de studie, ook toelating met een (in de richting) hbo-propedeuse met aanvullende eisen (bijvoorbeeld een bepaald vak op vwo-niveau). Dit is wellicht in 1 jaar te halen en haal je de aanvullende eis niet dan kun je gewoon verder op het HBO en ben je in ieder geval in de juiste richting bezig. Even rondsnuffelen of jouw gewenste studie dat biedt, al dan niet bij een andere universiteit dan je nu voor ogen hebt. Je kan ook met de studiebegeleiding van de universiteit gaan praten over wat in jouw situatie de beste stappen zijn.

Edit; tandheelkunde zie ik nu... lastige omdat dat een numerus fixus is. Zelfs al doe je het perfect dan nog kun je uitgeloot worden. Hbo mondzorgkunde is dat niets? Die mogen ook best veel in de praktijk.
Ik wou eerst idd hbo p+ deelcertificaten behalen, maar kwam toen op het conclusie dat het te zwaar zou worden. Ik wil me daarom focussen op mooie cijfers voor op mijn Vwo diploma..

Ik werk momenteel als tandartsassistent in een ziekenhuis en zie echt bergen in verschil tussen het werk van tandarts en mh.. hoewel mh er ongeveer bij in de buurt komt, wil ik meer 😃
  zondag 2 juli 2017 @ 23:57:07 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172129331
Ik zou de VAVO gaan doen, volwassenonderwijs. Dat is VWO in 2 jaar tijd. Je zal dan wel eerst je Havo moeten halen denk ik.
pi_172129359
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:38 schreef jatochneetoch het volgende:
Misschien vavo een optie?
Ik heb contact opgenomen met vavo amsterdam en die hebben mij vertelt dat ik pas na 4 jaar een vwo diploma kan ontvangen.. dat vind ik weer te lang. De opleiding tandheelkunde duurt namelijk al 6 jaar. Wil er drm zsm aan beginnen!
Ik heb net Nova college gemaild. Hopen dat ik het daar binnen 2jr kan afmaken
pi_172129404
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:57 schreef Mishu het volgende:
Ik zou de VAVO gaan doen, volwassenonderwijs. Dat is VWO in 2 jaar tijd. Je zal dan wel eerst je Havo moeten halen denk ik.
dus eerst havo (1jaar?) en daarna VWO 2jaar?
pi_172129436
Heeft iemand ervaring met de staatsexamens? Hoe kan ik me daar het beste op voorbereiden??

Wil de 11 vakken waar ik een certificaat voor moet behalen, verdelen over 2 jaar. Dus 5 vakken dit jaar en 6 volgend jaar. Kan ik me goed voorbereiding zonder begeleiding? De meeste vavo opleidingen verplichten eerst havo diploma, maar dit gaat me weer extra tijd kosten.. toch?
pi_172129499
Via Vavo kan je in 1 jaar Havo en 1 jaar Vwo halen. Maar is afgerond Mbo niet gelijk aan Havo? Dat je dus alleen Vwo hoeft te halen.
  maandag 3 juli 2017 @ 00:08:45 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172129509
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:01 schreef Meliss het volgende:

[..]

dus eerst havo (1jaar?) en daarna VWO 2jaar?
Ja, zo is het in Alkmaar. VWO kan ook versneld in 1 jaar.
  maandag 3 juli 2017 @ 00:09:06 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172129513
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:08 schreef Tegan het volgende:
Via Vavo kan je in 1 jaar Havo en 1 jaar Vwo halen. Maar is afgerond Mbo niet gelijk aan Havo? Dat je dus alleen Vwo hoeft te halen.
Dat zou je even moeten uitzoeken.
  maandag 3 juli 2017 @ 00:09:52 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172129528
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:03 schreef Meliss het volgende:
Heeft iemand ervaring met de staatsexamens? Hoe kan ik me daar het beste op voorbereiden??

Wil de 11 vakken waar ik een certificaat voor moet behalen, verdelen over 2 jaar. Dus 5 vakken dit jaar en 6 volgend jaar. Kan ik me goed voorbereiding zonder begeleiding? De meeste vavo opleidingen verplichten eerst havo diploma, maar dit gaat me weer extra tijd kosten.. toch?
1 jaar extra tijd als je het in 1 keer haalt.
pi_172129544
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:08 schreef Tegan het volgende:
Via Vavo kan je in 1 jaar Havo en 1 jaar Vwo halen. Maar is afgerond Mbo niet gelijk aan Havo? Dat je dus alleen Vwo hoeft te halen.
Ik heb dat nagevraagd aan de Nieuwe School, die zeiden mij van niet helaas..
pi_172129590
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:11 schreef Meliss het volgende:

[..]

Ik heb dat nagevraagd aan de Nieuwe School, die zeiden mij van niet helaas..
Ervaringsdeskundige ;). Wellicht zijn de regels nu anders of voldoe je niet aan alle eisen? Tien jaar geleden heb ik zo mijn Vwo diploma behaald. Ik had echter al een Havo diploma.
pi_172129661
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:11 schreef Meliss het volgende:

[..]

Ik heb dat nagevraagd aan de Nieuwe School, die zeiden mij van niet helaas..
Het verschilt per vavo instelling.
Bij mij was havo 2 jaar en vwo 1 jaar.
pi_172180450
Wat heb je hiervoor gedaan qua middelbaar onderwijs? Ik rond deze maand het gymnasium af (schoolexamens laatste vakken eind juli) en heb 4,5 jaar gedaan over alle vakken (plus één vak extra) via staatsexamens (van onderbouw tot bovenbouw voor elk vak). Ik heb persoonlijk alles via zelfstudie gedaan (soms middels een correspondentie cursus) en als je er dagelijks veel tijd in kan stoppen is het te doen, maar vergis je niet in de hoeveelheid leerstof en de hoeveelheid regelwerk die je hebt zonder docent of school. Je moet een hoop doen en bent voor alles zelf verantwoordelijk lees dus altijd de syllabus goed door bij ieder vak voordat je er aan begint want sommige vakken vergen gewoon veel meer tijd dan andere vakken in verband met eventuele werkstukken, thema's etc.
Je moet er verder ook rekening mee houden dat het niet alleen de vakken zijn voor het CE die je moet halen; er zijn ook de kleinere verplichte onderdelen zoals de rekentoets, ANW, KCV/CKV,maatschappijleer,profielwerkstuk. Als je dit goed wilt doen gaat daar gewoon flink wat tijd in zitten dus plan dit ook goed in.
Ik wil je verder niet ontmoedigen maar Ik denk persoonlijk dat als je nog geen VWO/HAVO achtergrond hebt dat in twee jaar een volledig VWO diploma behalen nagenoeg (voor de meeste mensen) onmogelijk is. Ik kan alleen spreken vanuit mijn ervaring (dus bij ieder vak beginnen zonder enige achtergrondkennis), maar deze is dat je voor het gemiddelde vak toch zeker zo'n 3 maanden bezig bent (van onderbouw tot bovenbouw) en dat je daarna ook nog wat tijd nodig hebt om examens voor te bereiden door bijvoorbeeld een examenbundel uit te werken; daar gaat gewoon veel tijd in zitten.
Houd er trouwens ook rekening mee dat je ieder jaar zowel een centraal examen als een mondeling examen hebt; de eerste in mei de tweede eind juli; dit betekent dus dat je in praktijk maar vanaf augustus tot mei hebt voor de volgende examenvakken. Een mondeling kan heel veel invloed hebben op je tijdverdeling gedurende het jaar; bij bijvoorbeeld wiskunde valt het wel mee omdat de overlap tussen de stof op het CE en het SE erg groot is, maar bij bijvoorbeeld Grieks en Latijn zijn er aparte thema's die soms gewoon maanden in beslag kunnen nemen. Succes ermee en als je vragen hebt over het staatsexamen kan ik ze wel beantwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Consiliumpetens op 05-07-2017 02:03:54 ]
pi_172331563
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 01:52 schreef Consiliumpetens het volgende:
Wat heb je hiervoor gedaan qua middelbaar onderwijs? Ik rond deze maand het gymnasium af (schoolexamens laatste vakken eind juli) en heb 4,5 jaar gedaan over alle vakken (plus één vak extra) via staatsexamens (van onderbouw tot bovenbouw voor elk vak). Ik heb persoonlijk alles via zelfstudie gedaan (soms middels een correspondentie cursus) en als je er dagelijks veel tijd in kan stoppen is het te doen, maar vergis je niet in de hoeveelheid leerstof en de hoeveelheid regelwerk die je hebt zonder docent of school. Je moet een hoop doen en bent voor alles zelf verantwoordelijk lees dus altijd de syllabus goed door bij ieder vak voordat je er aan begint want sommige vakken vergen gewoon veel meer tijd dan andere vakken in verband met eventuele werkstukken, thema's etc.
Je moet er verder ook rekening mee houden dat het niet alleen de vakken zijn voor het CE die je moet halen; er zijn ook de kleinere verplichte onderdelen zoals de rekentoets, ANW, KCV/CKV,maatschappijleer,profielwerkstuk. Als je dit goed wilt doen gaat daar gewoon flink wat tijd in zitten dus plan dit ook goed in.
Ik wil je verder niet ontmoedigen maar Ik denk persoonlijk dat als je nog geen VWO/HAVO achtergrond hebt dat in twee jaar een volledig VWO diploma behalen nagenoeg (voor de meeste mensen) onmogelijk is. Ik kan alleen spreken vanuit mijn ervaring (dus bij ieder vak beginnen zonder enige achtergrondkennis), maar deze is dat je voor het gemiddelde vak toch zeker zo'n 3 maanden bezig bent (van onderbouw tot bovenbouw) en dat je daarna ook nog wat tijd nodig hebt om examens voor te bereiden door bijvoorbeeld een examenbundel uit te werken; daar gaat gewoon veel tijd in zitten.
Houd er trouwens ook rekening mee dat je ieder jaar zowel een centraal examen als een mondeling examen hebt; de eerste in mei de tweede eind juli; dit betekent dus dat je in praktijk maar vanaf augustus tot mei hebt voor de volgende examenvakken. Een mondeling kan heel veel invloed hebben op je tijdverdeling gedurende het jaar; bij bijvoorbeeld wiskunde valt het wel mee omdat de overlap tussen de stof op het CE en het SE erg groot is, maar bij bijvoorbeeld Grieks en Latijn zijn er aparte thema's die soms gewoon maanden in beslag kunnen nemen. Succes ermee en als je vragen hebt over het staatsexamen kan ik ze wel beantwoorden.
Hey bedankt voor de info! Heb er echt behoorlijk veel aan..
Vanaf augustus ga ik via VanDijk VWO boeken bestellen en alle samengevat bundels. Ik ben een uitblinker in leren, vind het ook nog eens leuk.. Ik wil in 2018 examens maken van de volgende vakken: bio, scheik, rek, Turkse taal en literatuur, Nederlands en maatschappij. Ik ga dit jaar niet op vakantie dus ga de hele maand zitten aan mijn profielwerkstuk.. Verder werk ik 3 dagen in de week. Dus 4 dagen in de week, vanaf aug, ga ik diehard leren en op werkdagen vooral herhalen..
In 2019 wil ik examens maken van de overige benodigde vakken voor mijn VWO diploma..
Verder heb ik een vriendin Op d'r VWO 6 die mij een handje gaat helpen met leerstof die ik dan niet begrijp.

Vanaf half oktober kan ik me aanmelden voor de staatsexamens via DUO. Ik ga ook aan zelfstudie doen, omdat de VAVO me iets te prijzig valt. Na mijn aanmelding krijg ik niets te horen over de staatsexamens van DUO en moet ik er voor zorgen dat ik op de examendata aanwezig ben op de juiste locatie. Klopt dit? Of krijg ik regelmatig een mailtje van ze? Is mijn behandelplan volgens jou reëel omdat ik heel goed kan leren? Heb je Evt tips om 6 vakken binnen 1 jr te halen, Ookal is dit erg moeilijk?

En het profielwerkstuk.. ondanks ik de vakinformatie gelezen heb vind ik het een beetje vaag. Ik begrijp niet precies hoe en wat. En mijn onderwerp moet toch wel gecontroleerd worden door iemand? Voor zover ik het weet doet DUO dat niet.. heb je ook tips over het profielwerkstuk?

Bedankt voor de moeite, ik waardeer dit echt heel erg!! 😘
pi_172333886
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 23:06 schreef Meliss het volgende:

[..]

Hey bedankt voor de info! Heb er echt behoorlijk veel aan..
Vanaf augustus ga ik via VanDijk VWO boeken bestellen en alle samengevat bundels. Ik ben een uitblinker in leren, vind het ook nog eens leuk.. Ik wil in 2018 examens maken van de volgende vakken: bio, scheik, rek, Turkse taal en literatuur, Nederlands en maatschappij. Ik ga dit jaar niet op vakantie dus ga de hele maand zitten aan mijn profielwerkstuk.. Verder werk ik 3 dagen in de week. Dus 4 dagen in de week, vanaf aug, ga ik diehard leren en op werkdagen vooral herhalen..
In 2019 wil ik examens maken van de overige benodigde vakken voor mijn VWO diploma..
Verder heb ik een vriendin Op d'r VWO 6 die mij een handje gaat helpen met leerstof die ik dan niet begrijp.

Vanaf half oktober kan ik me aanmelden voor de staatsexamens via DUO. Ik ga ook aan zelfstudie doen, omdat de VAVO me iets te prijzig valt. Na mijn aanmelding krijg ik niets te horen over de staatsexamens van DUO en moet ik er voor zorgen dat ik op de examendata aanwezig ben op de juiste locatie. Klopt dit? Of krijg ik regelmatig een mailtje van ze? Is mijn behandelplan volgens jou reëel omdat ik heel goed kan leren? Heb je Evt tips om 6 vakken binnen 1 jr te halen, Ookal is dit erg moeilijk?

En het profielwerkstuk.. ondanks ik de vakinformatie gelezen heb vind ik het een beetje vaag. Ik begrijp niet precies hoe en wat. En mijn onderwerp moet toch wel gecontroleerd worden door iemand? Voor zover ik het weet doet DUO dat niet.. heb je ook tips over het profielwerkstuk?

Bedankt voor de moeite, ik waardeer dit echt heel erg!! 😘
Betreffende verloop van zaken inschrijven/meldingen DUO:

Als je je hebt aangemeld voor de examens krijg je altijd een bevestiging waarin je inschrijving wordt vermeld en de vakken waarvoor je bent ingeschreven ook krijg je zo’n 3 weken voor de CE een oproep met data en locatie; zorg dat je altijd zo’n 30 minuten van te voren aanwezig bent want de tijden in je oproep zijn de starttijden van het examen, maar ze zullen je vóór die tijd moeten plaatsen en als het druk is kan daar nog weleens wat tijd in zitten.
Bij de mondeling krijg je zo’n 2 weken vóór je eerste mondeling een oproep, ook hier moet je zorgen dat je ruim op tijd bent want de tijden die er staan zijn de tijden waarop een leraar je ophaalt voor je mondeling, maar je moet bij bijna alle vakken (alleen bij het profielwerkstuk niet) een casus maken; dit begint meestal zo’n 20 minuten voordat die leraar je ophaalt en ook nu moet je weer zorgen dat je vóór die tijd al bij het lokaal aanwezig bent zodat ze je kunnen plaatsen.

Betreffende het profielwerkstuk:

Het profielwerkstuk is inderdaad heel lastig als staatsexamenkandidaat ik heb datzelfde probleem ook gehad en heb hem vorig jaar gemaakt voor geschiedenis. Helaas is het zo dat er gewoon maar weinig informatie wordt gegeven en de beste tip die ik je kan geven is dat je het doet voor een vak wat je leuk vindt en een onderwerp gebruikt waarvan je op internet gezien hebt dat het door anderen ook al eens gebruikt is.
Het vervelende aan dit werkstuk is dat je er technisch gezien 80 uur aan moet werken maar dat er nul informatie wordt gegeven over wat ze willen behalve over hoe lang het mag zijn. Ik heb het zelf uiteindelijk over de val van de Romeinse Republiek gedaan en in concreto betekende dit dat ik een werkstuk van zo’n 20 pagina’s had met verhalende geschiedenis en commentaar en een presentatie van zo’n 10 minuten. Ik haalde uiteindelijk wel een goed cijfer dus als je je best doet kom je er wel uit, maar kies een onderwerp waar je zin in hebt want daarover weet je waarschijnlijk al aardig wat zodat je de eventuele vragen wel goed kunt beantwoorden. Het onderwerp hoeft trouwens niet gecontroleerd te worden, maar je moet het gehele werkstuk wel insturen voor 1 april.

Betreffende de haalbaarheid:

De haalbaarheid zal echt liggen aan jouw persoonlijke leervermogen en capaciteiten; voor mij zou jouw doel denk ik niet haalbaar zijn omdat ik ook als doel heb hoge cijfers te halen. Zonder opscheppen heb ik voor verschillende vakken als eindcijfer een negen en voor één vak een tien dus ik kan in principe ook best goed leren, maar voor de grote vakken heb ik gewoon minimaal drie maanden nodig om examen gereed te zijn zodat ik resultaten naar mijn vermogen kan halen. Besef wel dat jij van plan bent in twee jaar te doen wat normale leerlingen in zes jaar doen en je niet voltijds kan studeren. Jij bent echter een heel ander persoon dan ik dus ga er gewoon voor en je zult dan vanzelf wel zien of je genoeg tijd vindt om je doelen te behalen en zo niet kan je altijd een of twee vakken dit jaar nog niet doen en de laatste periode focussen op de vakken die je wel gaat doen. Ik heb dit zelf één keer gedaan en toen het jaar daarop dat vak gedaan.

Tips:

Het voordeel aan jouw pakket voor 2018 is dat je twee bèta vakken hebt (biologie en scheikunde) en twee alfa vakken (Nederlands en Turks). Over het algemeen zal er de meeste tijd gaan zitten in de bèta vakken omdat dat gewoon een hoop leerwerk is doe die dus ook als eerst. De rekentoets is relatief simpel (ik had een tien met weinig leerwerk), maar ik zou hem pas doen in het jaar dat je wiskunde doet want zo sla je twee vliegen in één klap vanwege de overlap en dit geeft je wat meer tijd voor de andere dingen die je nu nog moet doen.
Maatschappijleer heeft enkel een college examen, maar je moet wel een werkstuk insturen vóór april dus zorg dat je dit dus tijdig gedaan hebt (je hoeft hiervoor niet eens heel het vak af te ronden dat kan je later nog doen). Als ik jou was zou ik ook alvast beginnen met het kijken naar een aantal examens voor Nederlands en Turks (ik veronderstel even dat je al Turks spreekt) Ik denk zelf namelijk dat je met enkel examenbundels en proefexamens deze vakken wel kan voorbereiden (heb ik met Nederlands en Engels gedaan); op die manier kost dat je niet zo heel veel tijd.
Wat betreft biologie en scheikunde zou ik dus zo snel mogelijk beginnen zodat je snel alle examenstof minimaal één keer behandeld hebt, daarna kan je dan de examenbundels maken. Kijk daarnaast ook alle filmpjes van het YouTube kanaal NGbiologie (YouTube is voor de meeste vakken trouwens een aanrader). Ik heb zelf geen scheikunde gedaan, maar ik weet dat ook hier goede YouTube filmpjes voor bestaan die ik weleens gebruikt heb voor ANW.
Succes verder met alles en als er nog iets op je pad komt kun je me een PM sturen (dit subforum gaat meestal na een tijdje op slot tot de volgende examens). Succes met alles verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Consiliumpetens op 11-07-2017 02:35:05 ]
pi_172335676
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 23:06 schreef Meliss het volgende:

[..]

Hey bedankt voor de info! Heb er echt behoorlijk veel aan..
Vanaf augustus ga ik via VanDijk VWO boeken bestellen en alle samengevat bundels. Ik ben een uitblinker in leren, vind het ook nog eens leuk.. Ik wil in 2018 examens maken van de volgende vakken: bio, scheik, rek, Turkse taal en literatuur, Nederlands en maatschappij. Ik ga dit jaar niet op vakantie dus ga de hele maand zitten aan mijn profielwerkstuk.. Verder werk ik 3 dagen in de week. Dus 4 dagen in de week, vanaf aug, ga ik diehard leren en op werkdagen vooral herhalen..
In 2019 wil ik examens maken van de overige benodigde vakken voor mijn VWO diploma..
Verder heb ik een vriendin Op d'r VWO 6 die mij een handje gaat helpen met leerstof die ik dan niet begrijp.

Vanaf half oktober kan ik me aanmelden voor de staatsexamens via DUO. Ik ga ook aan zelfstudie doen, omdat de VAVO me iets te prijzig valt. Na mijn aanmelding krijg ik niets te horen over de staatsexamens van DUO en moet ik er voor zorgen dat ik op de examendata aanwezig ben op de juiste locatie. Klopt dit? Of krijg ik regelmatig een mailtje van ze? Is mijn behandelplan volgens jou reëel omdat ik heel goed kan leren? Heb je Evt tips om 6 vakken binnen 1 jr te halen, Ookal is dit erg moeilijk?

En het profielwerkstuk.. ondanks ik de vakinformatie gelezen heb vind ik het een beetje vaag. Ik begrijp niet precies hoe en wat. En mijn onderwerp moet toch wel gecontroleerd worden door iemand? Voor zover ik het weet doet DUO dat niet.. heb je ook tips over het profielwerkstuk?

Bedankt voor de moeite, ik waardeer dit echt heel erg!! 😘
Bio en sk meteen op vwo niveau pakken..

Niet onmogelijk maar veel succes :@


Het is niet alleen goed kunnen leren hé. Vooral veel inzichtelijke vragen zul je krijgen en verbanden kunnen leggen en uitleggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')