abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172523879
Ha Kazy, nog gefeliciteerd en welkom!

Even frustratieposten... Mijn peuter zit in de fase dat hij boos kan worden omdat gras groen is en niet rood. En dat De. Hele. Dag. Om. Alles. Vermoeiend voor hemzelf en voor ons :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_172526922
Welkom, kazy!

Het is een faaaase, Phaidra. Maar wel vermoeiend.
Wij zijn nu aanbeland bij het stille verzet: als J niet meer wil, gaat hij zonder pardon op de grond zitten en doet niets meer. In de woonkamer, maar ook in de supermarkt of midden op straat :'). Er gebeurt niets zolang je niets doet. Maar probeer je hem over te halen of op te tillen, dan komt er een serieuze peuterbui bij.
pi_172527318
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Ha Kazy, nog gefeliciteerd en welkom!

Even frustratieposten... Mijn peuter zit in de fase dat hij boos kan worden omdat gras groen is en niet rood. En dat De. Hele. Dag. Om. Alles. Vermoeiend voor hemzelf en voor ons :+.
Is hij dan boos omdat hij zelf ziet dat het gras groen is en liever had gewild dat het rood was, of omdat jij zegt dat het groen is als hij beweert dat het rood is?

I kan soms ook nogal stellig dingen vinden (dat hij een meisje is en geen jongen bijvoorbeeld, of zoiets als met het gras had hij ook kunnen zeggen), maar ik praat dan gewoon mee. Er tegenin gaan levert drama op. 'Is het gras rood, liefje? Vind je rood zo'n mooie kleur? Welke kleuren vind je nog meer mooi?' Afgeleid.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_172528277
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Is hij dan boos omdat hij zelf ziet dat het gras groen is en liever had gewild dat het rood was, of omdat jij zegt dat het groen is als hij beweert dat het rood is?

I kan soms ook nogal stellig dingen vinden (dat hij een meisje is en geen jongen bijvoorbeeld, of zoiets als met het gras had hij ook kunnen zeggen), maar ik praat dan gewoon mee. Er tegenin gaan levert drama op. 'Is het gras rood, liefje? Vind je rood zo'n mooie kleur? Welke kleuren vind je nog meer mooi?' Afgeleid.
*noteert
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_172528475
Stil verzet.

Wauw.

Hier is verzet altijd in de vorm van gillen, krijsen, huilen.
Van de week gingen we naar de invalidentoilet van de Hema. Ik met Y in draagdoek en I. I werd boos ergens over (een futiliteit uiteraard), en terwijl ik net op de wc zat, zei ze: ik ga gewoon weg hoor.
Aangezien zo'n toilet nogal groot is, kon ik haar niet tegenhouden. Zij rommelde aan het slot, en kreeg het nog open ook. Dus toen zwaaide de wc deur open. Er stond een hele rij mensen ons aan te gapen. I schrok daar zo van, dat ze in een huilbui schoot die pas ophield toen we buiten op de stoep stonden. Inclusief stervende zwaan bovenaan de roltrap. En ik kreeg mijn ergernis over dit alles ook niet echt onder controle. :') .

Gelukkig sliep Y overal rustig doorheen. _O_ .

Vandaag is ze zo hangerig en huilerig, maar dat komt vast ook door het weer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172528970
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Is hij dan boos omdat hij zelf ziet dat het gras groen is en liever had gewild dat het rood was, of omdat jij zegt dat het groen is als hij beweert dat het rood is?

I kan soms ook nogal stellig dingen vinden (dat hij een meisje is en geen jongen bijvoorbeeld, of zoiets als met het gras had hij ook kunnen zeggen), maar ik praat dan gewoon mee. Er tegenin gaan levert drama op. 'Is het gras rood, liefje? Vind je rood zo'n mooie kleur? Welke kleuren vind je nog meer mooi?' Afgeleid.
Vaak het eerste :'). Zo boos omdat dingen zijn zoals ze nu eenmaal zijn. Boos omdat je nee zei tegen een koekje en het toen dus niet kreeg. Meestal kan ik er wel om lachen hoor. Maar hij zit zichzelf enorm in de weg hiermee en aan het eind van de dag ben ik er ook wel klaar mee. Zeker omdat kleuter elke gelegenheid aangrijpt om zijn broertje lekker op stang te jagen :').

Maar mooie tip wel, al ben ik bang dat eerder genoemde kleuter dat lastiger zal vinden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_172529244
Aiaiai franny. Dan is het soms jammer dat ze allerlei dingen zelf kunnen he.
pi_172530678
Franny :D sorry ik moest wel een beetje lachen
Al zou ik in jou situatie ook echt niet blij zijn geweest met zn handige peuter.

Heerlijk al die peuterbuien :7
Dan kan ik toch wel merken dat de mijne wat meer richting kleuter gaat. Op slaan na (tegen mij en mijn man) doet hij het aardig goed. Kleinigheidje hou je altijd 8-)

Hupje wat zou er gebeuren als je hem laat en 'weg' loopt?

Kazy welkom en gefeliciteerd nog met je verse peuter

Phaidra het leven is soms ook moeilijk. Waarom kan dat gras nou niet gewoon rood worden als je dat wil? Peuter zijn is soms heel vermoeiend.
Fijn dat je kleuter daar dan nog even een schepje boven op kan doen :7
pi_172535512
Franny :o _O- dat zou mij ook kunnen overkomen. Tot nu toe heb ik e.e.a. altijd nog net op tijd kunnen voorkomen.
pi_172536038
O, wat zul jij gebaald hebben, Franny.

Ikke: als we hem laten zitten en doorlopen gebeurt er niets. Zit hij bij iets te spelen (spullen, zand, steentjes) dan gaat hij daar mee spelen en anders kijkt hij wat om zich heen of gaat zitten zingen. Dat ik wegga maakt dan totaal geen indruk.
pi_172542327
:D hupje wat een eigenwijsje
Dat maakt dus geen indruk als je weg bent. Lastig want wat werkt dan wel?

Mijn peuter is vandaag voor het eerst door de kapper geknipt :D hij bleef gelukkig heel netjes zitten. Als dreumes hebben we het 1x geprobeerd maar dat was geen succes dus ik deed het elke keer zelf maar de tondeuse was kapot dus nu moest ik de kapper wel bellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172556831
Die peuters van jullie, gaan die doorgaans zonder gedoe slapen? Wij lopen echt al weken- of zelfs maandenlang nog elke 5 minuten naar boven (zo'n 1 à 2 uur lang) omdat N. ons maar terug blijft roepen. Ze trapt bijvoorbeeld bewust de dekens van zich af en begint dan te huilen omdat ze niet meer onder de dekens ligt. Zeker in combinatie met een baby die ook zo'n 1,5 uur nodig heeft om in slaap te komen 's avonds vind ik dat wel heel heftig, is het herkenbaar voor iemand? Ze is wel moe, gaat ook wel graag naar boven, maar ze lijkt gewoon aandacht te vragen.

Tips zijn meer dan welkom.
pi_172556919
Persoonlijk: negeren. :o! Nee maar serieus, als je gaat, beloon je het. 1 keer gaan, zeggen dat ze nu lekker gaat slapen, en daarna negeren. En doorzetten met bloedend hart. De volgende avond gaat het beter, beloofd. :7
pi_172557322
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:45 schreef Crumpette het volgende:
Persoonlijk: negeren. :o! Nee maar serieus, als je gaat, beloon je het. 1 keer gaan, zeggen dat ze nu lekker gaat slapen, en daarna negeren. En doorzetten met bloedend hart. De volgende avond gaat het beter, beloofd. :7
Ja dit!
en anders de avond daarna.. kook herriestoppers en chocola maar echt hou vol. :*
S. 2014
J. 2016
pi_172557731
Klinkt heel intensief met een peuter en baby inderdaad, Selv :{
Heb helaas geen tips, tot vorige week lag Lou nog bij ons in bed en viel ze half liggend op me in slaap
pi_172557980
Ja, dat negeren hebben we vorig jaar toen ik net zwanger was en het niet meer trok ook gedaan, werkte goed. Nu ben ik bang dat ze de baby wakker maakt als we niet terug gaan om haar te sussen. :{
pi_172558521
Ik blijf bij het bij liggen tot hij in slaap is gevallen. 10/15 minuten max met als gevolg rustig in slaap gevallen en de rest van de avond geen kick meer.

Franny sorry ik moest lachen om.de mental image :')
  donderdag 20 juli 2017 @ 20:38:32 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172558637
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:41 schreef Selvaria het volgende:
Die peuters van jullie, gaan die doorgaans zonder gedoe slapen? Wij lopen echt al weken- of zelfs maandenlang nog elke 5 minuten naar boven (zo'n 1 à 2 uur lang) omdat N. ons maar terug blijft roepen. Ze trapt bijvoorbeeld bewust de dekens van zich af en begint dan te huilen omdat ze niet meer onder de dekens ligt. Zeker in combinatie met een baby die ook zo'n 1,5 uur nodig heeft om in slaap te komen 's avonds vind ik dat wel heel heftig, is het herkenbaar voor iemand? Ze is wel moe, gaat ook wel graag naar boven, maar ze lijkt gewoon aandacht te vragen.

Tips zijn meer dan welkom.
Ik zou het niet negeren, ze wil kennelijk iets duidelijk maken. Wat voor behoefte kan er achter zitten? Vindt ze het vervelend dat jullie weg gaan, wil ze wat meer één op één tijd, vindt ze haar slaapkamer eng of haar bed te groot? Wat zegt ze als je haar er naar vraagt, en wat voor oplossing kunnen jullie samen verzinnen?
KuikenGuppy
pi_172558868
Hier is streng en consequent ook de enige manier want I verzint steeds nieuwe drama's (van mijn pop is dood tot mama jij houdt niet van mij) om mij bij zich te houden. Toen ik daar een tijdje vaak aan toegaf, was ik iedere avond ook anderhalf uur kwijt. Nu zijn we superduidelijk en consequent en krijgt ze genoeg ruimte tijdens en na het eten voor aandacht etc en loopt het slapengaan ook goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172558875
J roept de laatste tijd bijna niet meer als hij 's avonds in bed gelegd wordt. Doet hij dat wel, dan gaan we er 1x heen voor een knuffel en de afspraak dat hij stil in bed blijft tot het muziekje (duurt 15 min) voorbij is en dat we voor die tijd niet terugkomen. Evt daarna gaan we dus nog een keer, maar dan zakelijker en geen knuffel (tenzij er echt iets aan de hand is).

[ Bericht 11% gewijzigd door Hupje op 20-07-2017 20:55:29 ]
pi_172558901
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:41 schreef Selvaria het volgende:
Die peuters van jullie, gaan die doorgaans zonder gedoe slapen? Wij lopen echt al weken- of zelfs maandenlang nog elke 5 minuten naar boven (zo'n 1 à 2 uur lang) omdat N. ons maar terug blijft roepen. Ze trapt bijvoorbeeld bewust de dekens van zich af en begint dan te huilen omdat ze niet meer onder de dekens ligt. Zeker in combinatie met een baby die ook zo'n 1,5 uur nodig heeft om in slaap te komen 's avonds vind ik dat wel heel heftig, is het herkenbaar voor iemand? Ze is wel moe, gaat ook wel graag naar boven, maar ze lijkt gewoon aandacht te vragen.

Tips zijn meer dan welkom.
Vast niet wat je wilt horen, maar ik zit nog iedere avond tussen de 5 min en anderhalf uur bij Js..
Het lukt hem niet alleen en hij heeft onze aanwezigheid gewoon nodig..

Bij m'n oudste was dit hetzelfde en kreeg ik rond z'n derde jaar te horen dat ik weg mocht gaan (dit vraag ik altijd)..

En misschien stom, maar voor mij is het ook een "tot rust kom" momentje en fok ik een beetje (nu dus ;) ) of lees ik een boekje.
Ik heb er alle vertrouwen ik dat Js het ook binnen een paar maanden aangeeft dat ik weg mag (heeft hij al 2x gedaan).

Maar dit kost wel tijd (en oma/tante vinden het belachelijk, want we verwennen teveel ;) )
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:07:06 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172559823
Loj ik vind dat niet verwennen :).
Wij zijn soms ook de hele/halve avond kwijt met het naar bed brengen van de kinderen.
KuikenGuppy
pi_172560799
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:45 schreef Loj het volgende:

[..]

Vast niet wat je wilt horen, maar ik zit nog iedere avond tussen de 5 min en anderhalf uur bij Js..
Het lukt hem niet alleen en hij heeft onze aanwezigheid gewoon nodig..

Bij m'n oudste was dit hetzelfde en kreeg ik rond z'n derde jaar te horen dat ik weg mocht gaan (dit vraag ik altijd)..

En misschien stom, maar voor mij is het ook een "tot rust kom" momentje en fok ik een beetje (nu dus ;) ) of lees ik een boekje.
Ik heb er alle vertrouwen ik dat Js het ook binnen een paar maanden aangeeft dat ik weg mag (heeft hij al 2x gedaan).

Maar dit kost wel tijd (en oma/tante vinden het belachelijk, want we verwennen teveel ;) )
oma en tante staan niet in jou schoenen. De oma en tantes hebben hier ook wel hun meningen gehad en ze kunnen mij m'n dak op. En de tekst vroeger dit of dat.. ja fijn en dit is mijn kind en die is anders
pi_172561258
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

oma en tante staan niet in jou schoenen. De oma en tantes hebben hier ook wel hun meningen gehad en ze kunnen mij m'n dak op. En de tekst vroeger dit of dat.. ja fijn en dit is mijn kind en die is anders
Dat. En zoals ik ook mijn kind niet laat huilen doet een ander dat wel. Lekker belangrijk wat een ander doet.

Ik kijk naar wat mijn kind(eren) nodig heb(ben). En de ene avond ben ik in een half uurtje klaar incl aankleden. En een andere avond ben ik er de hele avond zoet mee. Dat is dan maar zo. Ooit gaan ze zelf. Maar nu nog niet en ja soms een beetje geirriteerd maar vaak geniet ik er nog maar van. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_172561722
Oh, ik trek mij ook niets aan hoor van wat oma's en tantes zeggen ;)

Het voelt gewoon goed als ik Js een beetje over z'n rugje kriebel :) en ik zie hem dan rustig en relax in slaap vallen...

En natuurlijk ben ik ook wel eens jaloers op moeders die hun kinderen binnen een kwartier op bed hebben maar dit is de manier waarop ons gezin zich het gelukkigst voelt :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')