abonnement Unibet Coolblue
pi_172114089
Waarom hanteren schadebedrijven verschillende prijzen?

Ik ben laatst met bumperschade naar een schadebedrijf gegaan wat op mijn groene kaart staat. Particulier zou de schade 500,- euro kosten, maar als dit via mijn verzekering zou verlopen dan was de prijs 650,- euro. Vreemd want de schade, het werk, voorwaarden en andere kosten zijn precies hetzelfde.

Vorig jaar liet ik een nieuwe voorruit plaatsen, bij aankomst bij de het glasbedrijf zei de monteur dat ik een warmte werende coating had maar de ruit die voor mij klaar stond dit niet had. Ook bleek het geen originele BMW ruit te zijn, toen ik verder vroeg vertelde hij dat ze aan mijn verzekering wel origineel berekenen en nu voegde hij daarbij ook nog de extra dure coating aan toe. Alleen op speciaal verzoek van de klant wordt er een originele ruit besteld, gezien ze dit niet kunnen weigeren.

Je bent voor de verzekering verplicht om naar een bedrijf op de groene kaart te gaan, maar je verzekering wordt bedrogen waar je bij staat.

Iets om over na te denken als de premie weer omhoog gaat?
pi_172114260
500-650 valt nog wel mee, voor veel schades kun je bij een kleine bedrijfje vaak voor de helft laten repareren, gewoon met bon.

Overigens naaien die verzekeraars net zo hard terug en eisen waarschijnlijk 50% korting op iedere klus.
.
pi_172114442
quote:
Overigens naaien die verzekeraars net zo hard terug en eisen waarschijnlijk 50% korting op iedere klus.
Dat lijkt me nogal veel, maar om met je bedrijf op de groene kaart te komen zal niet goedkoop zijn.
Maar daarmee klopt het nog niet wat ze massaal doen!
pi_172114584
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:57 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom hanteren schadebedrijven verschillende prijzen?

Ik ben laatst met bumperschade naar een schadebedrijf gegaan wat op mijn groene kaart staat. Particulier zou de schade 500,- euro kosten, maar als dit via mijn verzekering zou verlopen dan was de prijs 650,- euro. Vreemd want de schade, het werk, voorwaarden en andere kosten zijn precies hetzelfde.

Vorig jaar liet ik een nieuwe voorruit plaatsen, bij aankomst bij de het glasbedrijf zei de monteur dat ik een warmte werende coating had maar de ruit die voor mij klaar stond dit niet had. Ook bleek het geen originele BMW ruit te zijn, toen ik verder vroeg vertelde hij dat ze aan mijn verzekering wel origineel berekenen en nu voegde hij daarbij ook nog de extra dure coating aan toe. Alleen op speciaal verzoek van de klant wordt er een originele ruit besteld, gezien ze dit niet kunnen weigeren.

Je bent voor de verzekering verplicht om naar een bedrijf op de groene kaart te gaan, maar je verzekering wordt bedrogen waar je bij staat.

Iets om over na te denken als de premie weer omhoog gaat?
Je hebt een BMW en dat is gewoon duurder.
Hetzelfde werk aan je bumper zou bij mijn VW bijvoorbeeld maar 400 kosten.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 2 juli 2017 @ 15:28:25 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172114759
Puur interesse maar heb je je met die inferieure ruit laten afschepen?
And so is the past
pi_172114790
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je hebt een BMW en dat is gewoon duurder.
Hetzelfde werk aan je bumper zou bij mijn VW bijvoorbeeld maar 400 kosten.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze naar de verzekering teveel berekenen.
En dit zal toch resulteren in hogere premies.

Als ik een offerte voor iemand maak, dan bereken ik wat het materiaal kost en hoelang er mee bezig ben. Het maakt voor mij niet uit of het voor Klaas, Pietje, Mohammed of wie dan ook is.

Als je daar wel verschil in maakt dan ben je niet eerlijk bezig.
pi_172114893
quote:
11s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Puur interesse maar heb je je met die inferieure ruit laten afschepen?
Ja, de warmte werende laag vond ik geen probleem want ik vond die paarse gloed nooit mooi.
Maar toen de ruit gemonteerd was zag ik een vertekening onderaan de ruit. (de lijnen op de weg buigen rond weg), dit komt niet voor bij een ruit die onder toezicht van BMW gemaakt is.

Dus de volgende keer wordt er alleen maar een originele geplaatst.
  zondag 2 juli 2017 @ 22:04:29 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172126177
Tis op zich niet zo erg allemaal hoor, die naaierij, de bedrijven naaien de verzekering omdat die het lekker vinden, jij krijgt rotzooi voor de hoofdprijs, die betaalt de verzekering 2 keer, en jij betaalt de verzekering, en wordt dus net zo hard genaaid. Je betaalt dus gewoon de helft teveel premie voor je auto, en als je dan eens wat te claimen hebt ga je er nog mee akkoord dat je goedkope zooi krijgt voor je zuurverdiende centen ook.

Hoe dom en naief ben je dan? |:( 8)7 :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172126627
Maar het is nog steeds niet gezegd, dat de verzekering ook daadwerkelijk het hele bedrag betaalt.
.
  zondag 2 juli 2017 @ 22:41:55 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172127390
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:17 schreef Fer het volgende:
Maar het is nog steeds niet gezegd, dat de verzekering ook daadwerkelijk het hele bedrag betaalt.
het is algemeen bekend dat de verzekering altijd de dikke vette hoofdprijs berekend krijgt, én betaalt. Intereseert ze geen reet, want ze berekenen dat domweg door in jouw en mijn premie.. Ze noemen het niet voor niks witteboorden criminaliteit he.. Ze verdienen allemaal bakken met geld over jouw en mijn rug.. Autodealers idem.. Hebben bijna geen tijd meer voor jan met de pet door alle leasebakken die ze in onderhoud hebben voor wederom de hoofdprijs. Leasebedrijven leggen naar de klant toe op elk slakje zout, en de leverende dealer lacht zich een breuk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172128240
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:17 schreef Fer het volgende:
Maar het is nog steeds niet gezegd, dat de verzekering ook daadwerkelijk het hele bedrag betaalt.
De glasbedrijven rekenen de prijs van de originele ruit.


Dus in het geval dat iemand wel een originele ruit wilt hebben moeten ze het doen, maar kunnen ze niet een paar honderd euro extra in hun zak steken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 02-07-2017 23:17:49 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')