ik was al van mening dat Newtons wetten met voet overtreden zijn op de die ene bewuste dinsdag ver voordat youtube uberhaupt opgericht was.quote:Op maandag 3 juli 2017 13:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon beter opletten bij natuurkundeles, ipv naar youtube filmpjes kijken die je dat soort onzin wijsmaken.
Die mening ja.quote:Op maandag 3 juli 2017 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik was al van mening dat Newtons wetten met voet overtreden zijn op de die ene bewuste dinsdag ver voordat youtube uberhaupt opgericht was.
jij zit nog steeds te fappen om NIST conclusiesquote:
Misschien moet je al die energie in het onderbouwen van die mening steken, in plaats van dit soort reacties.quote:Op maandag 3 juli 2017 23:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
jij zit nog steeds te fappen om NIST conclusies
omdat het in de gescheidenis altijd het zelfde verhaal is geweest, en de bijbel dit bevestigt, maar dat het het werk van de duivel is dmv misleiding.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 00:12 schreef illusions het volgende:
Waarom is de mening dat joden achter alle compotten zitten, of bijbelteksten hierover, überhaupt relevant voor een topic als deze?
Ah, daar heb je een punt natuurlijk. Ik denk echter niet dat vandaag de dag mensen de joden de schuld geven omdat sommige godsdiensten dat voorschrijven, maar meer omdat dat het verhaal is wat voet aan de grond heeft gekregen, en mensen elkaar gewoon napraten. Dat dat napraten al gebeurt sinds de tijd wanneer de bijbel bekend werd (zo'n 1600 jaar geleden), is mogelijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 00:19 schreef Manke het volgende:
[..]
omdat het in de gescheidenis altijd het zelfde verhaal is geweest, en de bijbel dit bevestigt, maar dat het het werk van de duivel is dmv misleiding.
tenzij je denk dat ze er echt achter ziitten.
Hoe komt dit overeen met docenten die leerlingen expres geen examens laten doen? Willen ze nou wel of niet dat de leerling slaagt? Overigens praat dat artikel over een fenomeen maar benoemt volgens geen historische gebeurtenis waarin dit ook echt is gebeurd en/of vastgelegd - of het waar is valt dus nog maar te bezien, Als het vaak zou voorkomen, is het dus een (inter)nationaal complot waarvan geen leraar ooit mee naar buiten is gekomen.quote:Op maandag 3 juli 2017 07:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
https://www.forensicon.nl/examenfraude-bij-correctie/
Het is o.a. vanwege het feit dat joden nooit een eigen land hebben gehad zoals Israel nu. De enige manier om dan macht te vergaren, was door andere regimes te infiltreren.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 00:19 schreef Manke het volgende:
[..]
omdat het in de gescheidenis altijd het zelfde verhaal is geweest, en de bijbel dit bevestigt, maar dat het het werk van de duivel is dmv misleiding.
tenzij je denk dat ze er echt achter ziitten.
Simpel een school wil zijn ranking behouden. En past trucen en subsidies op niveau houdenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 01:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Hoe komt dit overeen met docenten die leerlingen expres geen examens laten doen? Willen ze nou wel of niet dat de leerling slaagt? Overigens praat dat artikel over een fenomeen maar benoemt volgens geen historische gebeurtenis waarin dit ook echt is gebeurd en/of vastgelegd - of het waar is valt dus nog maar te bezien, Als het vaak zou voorkomen, is het dus een (inter)nationaal complot waarvan geen leraar ooit mee naar buiten is gekomen.
Zelfs al zou het gefaked zijn, dan zouden de wetten van de natuurkunde nog niet zijn overtredenquote:Op maandag 3 juli 2017 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik was al van mening dat Newtons wetten met voet overtreden zijn op de die ene bewuste dinsdag ver voordat youtube uberhaupt opgericht was.
Ah dus toch spiridovich, de zwaar gestoorde supergelovige christelijke anti semiet met zijn fantasieboekje. Nee dan is dat ook meteen duidelijk...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 01:39 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Het is o.a. vanwege het feit dat joden nooit een eigen land hebben gehad zoals Israel nu. De enige manier om dan macht te vergaren, was door andere regimes te infiltreren.
En voornamelijk door het belachelijke "we, the chosen people" dat het afgrijselijke boekie propageert.
Saillant is dan ook dat zelfs de Nazis door de Groote Joodsche Hand (Spiridovich) gecontroleerd werden.
Van A tot Z staatspropagandaquote:Op zondag 2 juli 2017 14:31 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Complottheorieën in de klas zijn veel voorkomend en grijpen snel om zich heen. Hoe ga je als docent het gesprek aan? En wie zijn de mensen die belang hebben bij het verspreiden van desinformatie?
Directies en docenten maken zich zorgen. Ze zien een groeiende groep jongeren die zich hier niet thuis voelen, jongeren die bovendien allerlei problemen hebben en zich vaak op sleeptouw laten nemen door sociale media.
De invloed daarvan is groot en daar heeft het onderwijs nauwelijks antwoord op. Daarom heeft het ministerie van Onderwijs ook groot onderzoek gedaan naar afwijkende visies in de klas. Minister Bussemaker pleit in EenVandaag voor een brede maatschappelijke discussie en meer training voor docenten.
Docent Bart Hoogendijk van het Pierson College in Den Bosch, werkt op een normale overwegend blanke school. Twee jaar geleden besloot hij zijn leerlingen uit een 4 HAVO-klas. Hij peilde bij sommige leerlingen hun visie op complottheorieën. Zijn conclusies: “Opvallend is het wantrouwen van mijn leerlingen naar de (wereld)politiek. Politici hebben volgens veel leerlingen regelmatig banden met criminelen en/of zij laten zich beïnvloeden door derden al dan niet in ruil voor invloed, macht of geld. Het idee dat een geheim genootschap de werkelijke macht in handen heeft krijgt eveneens redelijk veel instemming.”
http://buitenland.eenvand(...)_probleem_in_de_klas
Wacht, het ging eerst over middelbare scholen, en nu wordt de ROC er bij de haren bij getrokken?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Simpel een school wil zijn ranking behouden. En past trucen en subsidies op niveau houden
Een schoolketen dat raar bezig is is ROC
Wiskunde en talen zijn staatspropaganda ja? Wie papegaait nu wie na.quote:
Het gaat toch om complottheorieën in de klas en de staat die dat wilt tegengaan ? hoezo papegaai en hoezo wiskunde en taalquote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:39 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wiskunde en talen zijn staatspropaganda ja? Wie papegaait nu wie na.
Omdat er niet maar 1 algemene docent is? Bovendien is dit helemaal geen actief beleid maar was er de mogelijkheid tot bijscholing over dit onderwerp en hoe je dit niet laat escaleren in je klassen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:47 schreef Summers het volgende:
[..]
Het gaat toch om complottheorieën in de klas en de staat die dat wilt tegengaan ? hoezo papegaai en hoezo wiskunde en taal
en terecht dat zo'n docent ontslagen zou worden als hij zulke onzin verkondigt zeker als hij dat in de klas verteld met dezelfde ontbrekende argumentatie als dat van jullie.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:58 schreef controlaltdelete het volgende:
Het onderwijs houdt zich aan wat er in de (geschiedenis)boekjes staat en wat de (algemene) media als nieuws brengt. Er zullen weinig docenten zijn die aankaarten dat 9.11 een inside job was en dat de overheid hoaxes en false flags bekokstoven zoals Sandy Hook etc. Als ze het toch zouden doen kost het hun wellicht hun baan.
Jawelquote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:50 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Omdat er niet maar 1 algemene docent is? Bovendien is dit helemaal geen actief beleid maar was er de mogelijkheid tot bijscholing over dit onderwerp en hoe je dit niet laat escaleren in je klassen.
quote:In Frankrijk bindt de regering de strijd aan tegen deze theorieën. Volgens de overheid zijn veel jonge Fransen gevoelig voor verzonnen verhalen die vooral online worden verspreid. Dat zou onder meer zijn gebleken na de aanslagen van vorig jaar in Parijs. Met een bewustwordingscampagne wil de overheid bereiken dat jongeren kritischer worden op dergelijke uitingen.
De staat die onderzoek doet naar afwijkende visies in de klas , het in het verband brengen met radicalisering . Het trainen van docenten om zich te weren .quote:Wat moet je doen als leerlingen een totaal andere visie hebben? Als ze niet geloven in de officiële lezing rond aanslagen, oorlogen of de landing op de maan? Complottheorieën in de klas zijn veel voorkomend en grijpen snel om zich heen. Hoe ga je als docent het gesprek aan? En wie zijn de mensen die belang hebben bij het verspreiden van desinformatie?
Ja ontslaan als die leraar niet in staat is om zijn verhaal te onderbouwen en te bewijzen, vind je dat zo gek?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:15 schreef controlaltdelete het volgende:
Ja joh ontslaan dit soort gasten en al die mensen die inmiddels zien dat ze voorgelogen worden aanpakken! Uitbannen zodat men niet meer twijfelt aan de gegeven stories door de media. Over schapen gesproken
Is radicalisering dan geen probleem voor de overheid?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:10 schreef Summers het volgende:
De staat die onderzoek doet naar afwijkende visies in de klas , het in het verband brengen met radicalisering . Het trainen van docenten om zich te weren .
Dat is allemaal staatspropaganda om mensen te indoctrineren in de nabije of verre toekomst nooit de staat als dader aan te wijzen en dat geluid de kiem in te smoren .
Dat is niet helemaal waar. Ik heb op school bijvoorbeeld over de Varkensbaai, de Rijksdagbrand en over het (schimmige) begin van de Amerikaanse interventie in Vietnam geleerd. Ik heb zelfs een spreekbeurt mogen houden over 'Operation Konserve'.quote:Op geen enkel moment in het hele verhaal worden complotten als een deel van de realiteit weerspiegeld , uitsluitend als deel van fantasie en uitsluitend als iets negatiefs .
Tot op zekere hoogte gebeurde dat ook wel bij maatschappijleer.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
Hooguit een paar complotjes uit de oude doos worden aangekaart op scholen waar geen hond nog van wakker ligt. Het onderwijs zou aandacht moeten besteden aan hoe verrot het politieke systeem is wat ons continu voorliegt en beduvelt. Leer kinderen daar goed bewust van worden dan volgt de rest vanzelf. Natuurlijk gebeurt dit niet want dat systeem moet in stand worden gehouden.
Waarschijnlijk omdat ze dat zelf ook niet geloven, dus waarom zouden ze die leerlingen ermee indoctrineren? Ze horen neutraal te zijn en zich aan de droge feiten te houden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:58 schreef controlaltdelete het volgende:
Het onderwijs houdt zich aan wat er in de (geschiedenis)boekjes staat en wat de (algemene) media als nieuws brengt. Er zullen weinig docenten zijn die aankaarten dat 9.11 een inside job was en dat de overheid hoaxes en false flags bekokstoven zoals Sandy Hook etc. Als ze het toch zouden doen kost het hun wellicht hun baan.
Een spreekbeurt over alternatieve 9/11 theorieën, zal niet direct verboden worden. Je moet er alleen wel voorzichtig mee zijn. Wanneer je namelijk in je spreekbeurtje 'alle joden' de schuld geeft, wordt het 'minder wenselijk'quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
Hooguit een paar complotjes uit de oude doos worden aangekaart op scholen waar geen hond nog van wakker ligt. Het onderwijs zou aandacht moeten besteden aan hoe verrot het politieke systeem is wat ons continu voorliegt en beduvelt. Leer kinderen daar goed bewust van worden dan volgt de rest vanzelf. Natuurlijk gebeurt dit niet want dat systeem moet in stand worden gehouden.
Dat is een behoorlijk ongenuanceerde kijk op zaken en volgens mij ook al een tijd niet meer waar (als het ooit al waar geweest is).quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:51 schreef Baconbus het volgende:
Geschiedenis is om data en gebeurtenissen te leren onthouden.
Waarom dingen gebeuren is niet belangrijk. Dan denk je teveel na.
Leer de feiten geschreven door overwinnaars en alles komt goed.
Probeer je geneuzel eens een keer te onderbouwen, toon eens aan dat het systeem verrot is? Dit als een lambiekje blijven roeptoeteren maakt het niet opeens de waarheid namelijk, mensen zijn wel wat kritischer.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
Hooguit een paar complotjes uit de oude doos worden aangekaart op scholen waar geen hond nog van wakker ligt. Het onderwijs zou aandacht moeten besteden aan hoe verrot het politieke systeem is wat ons continu voorliegt en beduvelt. Leer kinderen daar goed bewust van worden dan volgt de rest vanzelf. Natuurlijk gebeurt dit niet want dat systeem moet in stand worden gehouden.
Tijd dat je eens terug naar school gaat want je bent nu maar wat aan het verzinnen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:51 schreef Baconbus het volgende:
Geschiedenis is om data en gebeurtenissen te leren onthouden.
Waarom dingen gebeuren is niet belangrijk. Dan denk je teveel na.
Leer de feiten geschreven door overwinnaars en alles komt goed.
uitgaan van officiele verhandeling wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zelfs al zou het gefaked zijn, dan zouden de wetten van de natuurkunde nog niet zijn overtreden
Nou, ik heb bijvoorbeeld nooit op school geleerd dat de democraten in de VS de pro-slavernij partij was (KKK was o.a. de paramilitaire vleugel van de democraten) en dat de zwarte Amerikaan niet op de democraten ging stemmen vanwege de hele civil rights movement (overigens stemden meer dems tegen de civil rights act dan republikeinen en noemde Lyndon B. Johnson, een notoire racist, het de 'niggerbill' die het alleen effectueerde omdat de dems hiermee de zwarte stem zouden consolideren), maar vanwege FDR's New Deal.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Tijd dat je eens terug naar school gaat want je bent nu maar wat aan het verzinnen.
scholen die deelnemen aan lijstjes. Werkt corruptie in de hand.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wacht, het ging eerst over middelbare scholen, en nu wordt de ROC er bij de haren bij getrokken?
Hoe wil jij de wetten van de natuurkunde overtreden?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uitgaan van officiele verhandeling wel.
Dus of officiele standpunt klopt of Newtons wetten kloppen. Dat simpel is het
Ben je niet in staat om dit te onderbouwen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uitgaan van officiele verhandeling wel.
Dus of officiele standpunt klopt of Newtons wetten kloppen. Dat simpel is het
Dan moet je resoluut en accuut alle lesmateriaal in de prullebak flikkeren als je doelstelling is,kritische kinderen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
en terecht dat zo'n docent ontslagen zou worden als hij zulke onzin verkondigt zeker als hij dat in de klas verteld met dezelfde ontbrekende argumentatie als dat van jullie.
.
.
Je wil toch graag kritische kinderen en geen kinderen die als makke schapen inhoudsloze youtube filmpjes na blaten zoals jij dat doet?
De chaos in jouw hoofd is inderdaad lastig te volgen ja, vandaar mijn vragen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
scholen die deelnemen aan lijstjes. Werkt corruptie in de hand.
Concepten zijn moeilijk te bevatten voor je
Weer alleen maar als een idioot schreeuwen en gen onderbouwing.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan moet je resoluut en accuut alle lesmateriaal in de prullebak flikkeren als je doelstelling is,kritische kinderen.
School is allerlaatste plaats waar kritische denkvermogen wordt toegepast. School is voor zombificatie en eenheidsworst
Ik ben dat geroep zonder onderbouwing van jou inmiddels wel een beetje beu. Je draagt geen fluit bij zo.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan moet je resoluut en accuut alle lesmateriaal in de prullebak flikkeren als je doelstelling is,kritische kinderen.
School is allerlaatste plaats waar kritische denkvermogen wordt toegepast. School is voor zombificatie en eenheidsworst
Dat is wel een interessant voorbeeld inderdaad. Slavernij is tegenwoordig.sowieso een onnodig gevoelig onderwerp op school. Wat niet nodig is want als je het in die tijdsgeest plaatst snappen de meeste leerlingen wel dat dat een andere tijd was. Kinderen zijn niet dom al denken sommige mensen dat weleens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:41 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, ik heb bijvoorbeeld nooit op school geleerd dat de democraten in de VS de pro-slavernij partij was (KKK was o.a. de paramilitaire vleugel van de democraten) en dat de zwarte Amerikaan niet op de democraten ging stemmen vanwege de hele civil rights movement (overigens stemden meer dems tegen de civil rights act dan republikeinen en noemde Lyndon B. Johnson, een notoire racist, het de 'niggerbill' die het alleen effectueerde omdat de dems hiermee de zwarte stem zouden consolideren), maar vanwege FDR's New Deal.
Het standaard riedeltje is: republikeinen waren racisten en de democraten waren altijd lievertjes.
Zulke mijlpalen in de geschiedenis mogen best wat feitelijker onderwezen worden vind ik.
Wij zijn de samenleving en het is gewoon verdeel en heers om te doen alsof een deel daarvan gevaarlijke ideeen heeft die er uit bestaan dat de msm en politici niet meer op hun woord wordenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Is radicalisering dan geen probleem voor de overheid?
Terrorisme (in welke vorm dan ook) bestaat niet?
Weerbaarheid van docenten, bijvoorbeeld tegen jongeren die de holocaust ontkennen is per definitie onwenselijk?
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik heb op school bijvoorbeeld over de Varkensbaai, de Rijksdagbrand en over het (schimmige) begin van de Amerikaanse interventie in Vietnam geleerd. Ik heb zelfs een spreekbeurt mogen houden over 'Operation Konserve'.
Er is dus best ruimte om dit soort zaken te bespreken, maar wel binnen een kader. Daar heb jij gelijk in. Waar je wat mij betreft in doorschiet is dat je kennelijk niet accepteert dat afwijkende visies in de klas schadelijk kunnen zijn voor de samenleving.
Het is lastig voor machtsposities maar het onderwerp hoort bij de realiteit en kinderen zouden zodanig kritisch nadenken geleerd moeten worden dat ze ook in staat zijn verslagen van hun eigen leiders en instituten kritisch te bekijken en ze te kunnen betrappen op leugens in het dagelijks leven .quote:Overigens worden de afwijkende visies niet verboden, dat zou averechts werken. Leraren wordt alleen geleerd hoe je hiermee om moet gaan, want zeg nou zelf: Het is best een lastig onderwerp.
Zet ons eens tegenover elkaar in de klas, hoeveel nuttige discussie zou dat opleveren. Leuk, zeker! Maar we hebben er niets aan... En de rest van de klas zal redelijk rap met de ogen draaien en naar het plafond staren.
Welke partij in de VS voor slavernij was is voor leerlingen op de basis en middelbare school natuurlijk ook niet zo interessant. Geschiedenis op de middelbare school is toch voornamelijk Nederland en wat de keus is voor het eindexamen, in mijn tijd was dat Duitsland.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:55 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is wel een interessant voorbeeld inderdaad. Slavernij is tegenwoordig.sowieso een onnodig gevoelig onderwerp op school. Wat niet nodig is want als je het in die tijdsgeest plaatst snappen de meeste leerlingen wel dat dat een andere tijd was. Kinderen zijn niet dom al denken sommige mensen dat weleens.
Jouw mening komt toch ook niet elke keer met een bron maar de ander moet dat welquote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weer alleen maar als een idioot schreeuwen en gen onderbouwing.
Meeste kinderen die ik ken zijn beter in staat te argumenteren dan dat jij en cad dat zijn, maar jullie zijn dan ook alleen maar kritisch in je eigen hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |