abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172124188
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar hebben we het dan ook niet over.
Succes is mijn graadmeter, wat is de jouwe dan?
blablablabla
  zondag 2 juli 2017 @ 21:17:10 #102
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_172124298
En daarom is dat hele nieuwe stadion niet zo belangrijk. Waar het om draait is een goede scouting en een goede jeugdopleiding. Daarmee maak je geld. Je kunt dadelijk wel iets meer te besteden hebben in een nieuw stadion maar als het beleid kut is wat heb je daar dan aan?
Niets is sterker dan dat ene woord
  zondag 2 juli 2017 @ 21:44:01 #103
393053 De_Pel
Is weg.
pi_172125402
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:17 schreef PIETR het volgende:
En daarom is dat hele nieuwe stadion niet zo belangrijk. Waar het om draait is een goede scouting en een goede jeugdopleiding. Daarmee maak je geld. Je kunt dadelijk wel iets meer te besteden hebben in een nieuw stadion maar als het beleid kut is wat heb je daar dan aan?
Structureel elk jaar een speler van 5 miljoen extra kunnen kopen maakt natuurlijk best een verschil.

Vraag is of het stadion dat oplevert en, inderdaad, wat we dan uiteindelijk met die miljoenen doen.

Laten we wel wezen, de verschillen met PSV maar zeker Ajax zijn zeker nog heel fors.

Vergelijk voor de grap even het lijstje met duurste aankopen. Van Ajax is heel de top 10 duurder dan onze duurste speler ooit.

Kijk even naar de talloze jeugdspelers die Ajax voor 0,5-2,5 miljoen heeft gehaald, die wij niet kunnen betalen.

Kijk ook even naar het spelersbudget wat 2x zo hoog is. Om nog maar niet te spreken van het sowieso al hogere salarisplafond.

Dat zie je ook terug in de selecties en de verkopen. Gelukkig hebben wij dit jaar kunnen pieken met veel volwassener spelers. Hopelijk lukt dat de komende jaren nog een paar keer, zodat je de aansluiting terug vindt.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zondag 2 juli 2017 @ 22:40:04 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_172127344
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:44 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Structureel elk jaar een speler van 5 miljoen extra kunnen kopen maakt natuurlijk best een verschil.

Vraag is of het stadion dat oplevert en, inderdaad, wat we dan uiteindelijk met die miljoenen doen.

Laten we wel wezen, de verschillen met PSV maar zeker Ajax zijn zeker nog heel fors.

Vergelijk voor de grap even het lijstje met duurste aankopen. Van Ajax is heel de top 10 duurder dan onze duurste speler ooit.

Kijk even naar de talloze jeugdspelers die Ajax voor 0,5-2,5 miljoen heeft gehaald, die wij niet kunnen betalen.

Kijk ook even naar het spelersbudget wat 2x zo hoog is. Om nog maar niet te spreken van het sowieso al hogere salarisplafond.

Dat zie je ook terug in de selecties en de verkopen. Gelukkig hebben wij dit jaar kunnen pieken met veel volwassener spelers. Hopelijk lukt dat de komende jaren nog een paar keer, zodat je de aansluiting terug vindt.
Dus Ajax haalt structureel meer geld uit het stadion dan Feyenoord? Idem voor PSV?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_172127615
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus Ajax haalt structureel meer geld uit het stadion dan Feyenoord? Idem voor PSV?
Ja.

Punt is ook een beetje dat je als je alle mogelijkheden van een stadion weet te benutten je veel grotere stappen voorwaarts kunt zetten, financieel gezien, dan alleen inzetten op betere transferopbrengsten bijvoorbeeld.

Uiteraard moet het een én én verhaal zijn, maar de stelling dat, omdat ons beleid op transfergebied niet structureel op 100% zit, we daarom best in ons huidige stadion kunnen blijven zitten deel ik niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172128258
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus Ajax haalt structureel meer geld uit het stadion dan Feyenoord? Idem voor PSV?
Eigenlijk wel knap hoe psv dat doet. Dat klein kutstadion is ook al antiek en toch halen ze er genoeg geld uit dankzij slimme verbouwingen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_172128577
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:12 schreef eight het volgende:

[..]

Eigenlijk wel knap hoe psv dat doet. Dat klein kutstadion is ook al antiek en toch halen ze er genoeg geld uit dankzij slimme verbouwingen.
Dat stadion is natuurlijk ook een beetje een ratjetoe aan tribunes die individueel van elkaar verbouwd kunnen worden en dus ook makkelijker aangepast kunnen worden.
* Verwijderd *
pi_172128690
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:12 schreef eight het volgende:

[..]

Eigenlijk wel knap hoe psv dat doet. Dat klein kutstadion is ook al antiek en toch halen ze er genoeg geld uit dankzij slimme verbouwingen.
Dat is puur en alleen doordat zij eigenaar zijn van het stadion en daardoor een hogere begroting hebben. De begroting van Stadion Feijenoord NV is ongeveer 20 miljoen. Tel die op bij de begroting van Feyenoord en je zit in de buurt van Ajax en PSV.
  zondag 2 juli 2017 @ 23:32:22 #109
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_172128774
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja.

Punt is ook een beetje dat je als je alle mogelijkheden van een stadion weet te benutten je veel grotere stappen voorwaarts kunt zetten, financieel gezien, dan alleen inzetten op betere transferopbrengsten bijvoorbeeld.

Uiteraard moet het een én én verhaal zijn, maar de stelling dat, omdat ons beleid op transfergebied niet structureel op 100% zit, we daarom best in ons huidige stadion kunnen blijven zitten deel ik niet.
Ben jij voor een nieuw stadion?

Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen; Feyenoord zonder De Kuip.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_172128891
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus Ajax haalt structureel meer geld uit het stadion dan Feyenoord? Idem voor PSV?
Ajax haalt vooral meer uit sponsoring, mediabaten en transfers. Ook de inkomsten uit recettes zijn hoger.
pi_172129101
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:32 schreef PIETR het volgende:

[..]

Ben jij voor een nieuw stadion?

Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen; Feyenoord zonder De Kuip.
Ja ik ben daar voorstander van.

Ik ben ook fan van de Kuip, maar ik vind Feyenoord wel belangrijker dan het stadion, en ik denk ook dat een nieuw stadion met een goed ontwerp op termijn net zo sfeervol en legendarisch kan worden als de Kuip (al zal Feyenoord in een nieuw stadion waarschijnlijk nooit meer Europese prijzen of zelfs wereldbekers vieren, die historie verlies je dan wel).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 3 juli 2017 @ 00:01:48 #112
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_172129407
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja ik ben daar voorstander van.

Ik ben ook fan van de Kuip, maar ik vind Feyenoord wel belangrijker dan het stadion, en ik denk ook dat een nieuw stadion met een goed ontwerp op termijn net zo sfeervol en legendarisch kan worden als de Kuip (al zal Feyenoord in een nieuw stadion waarschijnlijk nooit meer Europese prijzen of zelfs wereldbekers vieren, die historie verlies je dan wel).
Vooral dat ontwerp is erg belangrijk. Als ze een kopie van de huidige Kuip gaan nerzetten, anderhalf keer zo groot en qua faciliteiten iets meer van deze tijd, dan ben ik voor. Alleen weet je, met alle eisen waaraan het nieuwe stadion moet voldoen (oa een verschuifbaar dak), dat zoiets een utopie is.

En het is niet alleen het legioen wat Feyenoord zo sterk maakt thuis. Het is een wisselwerking van het fanatisme van de supporters en de atmosfeer van De Kuip. Krijg je die sfeer niet terug in het nieuwe stadion dan verliest Feyenoord een groot deel van zijn magie.
Niets is sterker dan dat ene woord
  maandag 3 juli 2017 @ 00:09:24 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_172129521
Ik denk dat daarin vooral het belangrijkste is dat alle parterrevakken rondom het veld ook de goedkoopste vakken blijven, al lijkt me dat in een nieuw stadion een utopie.

Sowieso is de Kuip daar vrij uniek in.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_172129662
Zijn daar leuke statistieken van? Hoeveel % van de punten wij thuis pakken en hoe anders dat is bij andere ploegen bijvoorbeeld.

En dan van een jaar of 40-45.
  maandag 3 juli 2017 @ 00:32:56 #115
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_172129835
Ik snap die verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog nooit zo, wat is daar de grap van?
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_172129897
Voor mij is de associatie Feyenoord met De Kuip niet los te zien.
Wat voor aidsvoetbal je ook getrakteerd werd (met name de laatste 10 jaar) feit dat je in De Kuip was maakte het allemaal toch weer de moeite waard of zo.

Natuurlijk gaat ratio en geld voor emotie maar De Kuip krijg je nooit meer qua beleving.
blablablabla
pi_172130126
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:01 schreef PIETR het volgende:

[..]

Vooral dat ontwerp is erg belangrijk. Als ze een kopie van de huidige Kuip gaan nerzetten, anderhalf keer zo groot en qua faciliteiten iets meer van deze tijd, dan ben ik voor. Alleen weet je, met alle eisen waaraan het nieuwe stadion moet voldoen (oa een verschuifbaar dak), dat zoiets een utopie is.

En het is niet alleen het legioen wat Feyenoord zo sterk maakt thuis. Het is een wisselwerking van het fanatisme van de supporters en de atmosfeer van De Kuip. Krijg je die sfeer niet terug in het nieuwe stadion dan verliest Feyenoord een groot deel van zijn magie.
Precies dit. Je moet er toch niet aan denken dat wij dadelijk ook met zo'n gedrocht als de arena worden opgescheept :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_172131451
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:53 schreef eight het volgende:

[..]

Precies dit. Je moet er toch niet aan denken dat wij dadelijk ook met zo'n gedrocht als de arena worden opgescheept :{
Ik vermoed zo dat ze bij het ontwerp er aan denken dat het geen gelijkenis vertoond. Of zo min mogelijk.
  maandag 3 juli 2017 @ 08:10:02 #119
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_172131500
Ik hou van de kuip maar wil het beste voor Feyenoord en daar wringt de schoen een beetje, alle partijen vinden hun oplossing de beste.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_172131651
De sfeer in de kuip wordt altijd nog bepaald door de supporters....

020 arena heeft inderdaad weinig sfeer maar heeft dat nou te maken met het stadion of met de supporters....? Het stadion is een slecht excuus voor hun eigen onvermogen....De amsterdammers maken nog altijd vergelijkingen met hun oude stadion de meer....volgens mij konden daar maximaal 20000 man in ...ja dan heb je altijd sfeer.

in principe zijn de kuip en de arena kwa toeschouwersaantallen bijna hetzelfde...aan de grote kan het eigenlijk niet liggen lijkt mij....het verschil is te klein

dan moet je het gewoon naar anders aspecten kijken,...en dan blijven er niet zoveel andere zaken over....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 3 juli 2017 @ 08:32:17 #121
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172131659
quote:
'Feyenoord en Ajax vechten om handtekening nieuwe Iniesta'
03 Juli 2017 07:15

Feyenoord heeft middenvelder Sofyan Amrabat al naar de Rotterdamse Kuip gehaald, maar zou wel nog graag afscheid willen nemen van voetballers als Simon Gustafson en Marko Vejinovic. Het is onbekend of technisch manager Martin van Geel het middenrif van de landskampioen verder wil versterken, maar Feyenoord wordt nu wel in verband gebracht met een Braziliaan.

Het Braziliaanse medium Na Redondo meldt dat de toekomst van spelmaker Arthur mogelijk in de Nederlandse Eredivisie ligt. De 20-jarige aanvaller zou begeerd worden door twee topclubs uit onze competitie: Feyenoord, maar ook Ajax. Arthur staat nog tot medio 2019 onder contract bij Grêmio en moet dus mogelijk een pittig transferbedrag kosten.

De interesse van de Amsterdammers zou nog het meeste logisch zijn. Marc Overmars meldde zich immers te elfder ure voor Amrabat, die vervolgens voor Feyenoord koos. Klaarblijkelijk wil Ajax nog een middenvelder hebben. In eigen land wordt Arthur overigens 'de nieuwe Andrés Iniesta' genoemd.
Nieuwe Iniesta, altijd doen dat soort spelers _O_
pi_172131687
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 08:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nieuwe Iniesta, altijd doen dat soort spelers _O_
te duur voor feyenoord

mag 020 hebben
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_172131716
Eerste training Feyenoord vandaag

Het gaat weer beginnen :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_172131870
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:32 schreef PIETR het volgende:
Ik snap die verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog nooit zo, wat is daar de grap van?
Dat heet goedkoop scoren bij een veelal dom publiek.
  Moderator maandag 3 juli 2017 @ 08:59:39 #125
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172131911
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:32 schreef PIETR het volgende:
Ik snap die verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog nooit zo, wat is daar de grap van?
Ik begrijp dat ook niet zo. En vaak is het maar 40-45% van de tijd dat zo'n grap ook echt relevant is.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')