abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juli 2017 @ 23:20:58 #276
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172153344
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oneens. Argumentatie staat reeds in door jou gequote post: hoort erbij, moet je mee om kunnen of iig leren gaan.
Maar met die argumentatie ben ik het dus niet eens om de in mijn voorgaande post genoemde reden. :)
  maandag 3 juli 2017 @ 23:28:13 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172153525
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:20 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar met die argumentatie ben ik het dus niet eens om de in mijn voorgaande post genoemde reden. :)
Patstelling :P

So let's agree to disagree ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 07:40:05 #278
446930 crew  ESF1Gamer
pi_172156186
We vergeten het belangrijkste: Raceweek
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_172156275
Is de argumentatie van de FIA echt dat hij zijn excuses heeft aangeboden? :D Dat is natuurlijk een krankzinnige argumentatie.

Verder vind ik dat Vettel inderdaad al genoeg gestraft is voor zijn oerstomme actie, en deze pijnlijke, bijna vernederende ervaring zal nog wel even mentaal doorspelen.
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 08:00:07 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172156349
Wat is nu de straf voor Vettel? Ik kan dat niet terugvinden in deze hele discussie :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172156413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:00 schreef MaJo het volgende:
Wat is nu de straf voor Vettel? Ik kan dat niet terugvinden in deze hele discussie :D
De straf is dat hij een 10-seconde penalty kreeg waardoor hij aardig wat punten verloor. Nu geen extra straf (ja hij moet wat vrijwilligerswerk met kinderen doen, om de trollbait van Hamilton extra kracht bij te zetten).
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:18:33 #282
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172156538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is de argumentatie van de FIA echt dat hij zijn excuses heeft aangeboden? :D Dat is natuurlijk een krankzinnige argumentatie.

Verder vind ik dat Vettel inderdaad al genoeg gestraft is voor zijn oerstomme actie, en deze pijnlijke, bijna vernederende ervaring zal nog wel even mentaal doorspelen.
Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:21:18 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172156582
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.
wel mee eens hoor maar dat hadden ze dan meteen moeten zeggen
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:30:17 #284
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172156718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel mee eens hoor maar dat hadden ze dan meteen moeten zeggen
Dat moet je inderdaad gewoon een keer afkondigen, dat dat de nieuwe manier van werken is.
  Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 09:09:01 #285
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172157315
Ferrari international assistance _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 09:14:16 #286
408813 crew  trein2000
pi_172157415
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.
Mee eens, maar dan wel of een tabel met straffen of elke rae dezelfde stewards.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:01:25 #287
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172158082
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 09:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mee eens, maar dan wel of een tabel met straffen of elke rae dezelfde stewards.
Dan moet je goede richtlijnen hebben inderdaad.
pi_172158109
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.
Ware het niet dat hij al een waarschuwing had staan voor zijn misdragingen in Mexico. Zich weer misdragen zou leiden tot een Tribunaal. Hoeveel waarschuwingen moet iemand hebben voordat de FIA daadwerkelijk tot actie over gaat?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:04:58 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172158125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ware het niet dat hij al een waarschuwing had staan voor zijn misdragingen in Mexico. Binnen een jaar zich weer misdragen zou leiden tot een Tribunaal. Hoeveel waarschuwingen moet iemand hebben voordat de FIA daadwerkelijk tot actie over gaat?
ze hebben zichzelf nu wel voor schut gezet nu, het is wachten op het volgende incident en dat hoeft niet met Vettel te zijn, kijken hoe ze daarop reageren.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:05:13 #290
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172158130
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:40 schreef F1gamer het volgende:
We vergeten het belangrijkste: Raceweek
Ja! Vanmiddag ga ik die kant op *O*
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:06:46 #291
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172158155
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ferrari international assistance _O_
Ik zou het volledig hebben begrepen als ze hem alsnog uit de uitslag hadden gehaald. Echter, twee keer straffen is natuurlijk niet helemaal juist.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172158459
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zou het volledig hebben begrepen als ze hem alsnog uit de uitslag hadden gehaald. Echter, twee keer straffen is natuurlijk niet helemaal juist.
Deden ze bij Kvyat ook, dus dat zegt niets.

Maar omdat hij al een waarschuwing had staan had ik wel een straf verwacht. Krijgt hij weer een waarschuwing.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172158464
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is een schande dat hij gedwongen wordt om geen mening meer te hebben die niet in lijn is met de FIA.

Wat verlang ik terug naar de tijden dat sporters gewoon konden zeggen wat ze dachten, ook al
was dat volstrekt ongepast.
Voetbalscheidsrechters die warrig leiden en geen inhoudelijke autoriteit hebben zijn ook altijd degenen die het snelst een kaart trekken voor commentaar. Daarom wordt er ook zo'n punt gemaakt van wat Vettel er wel en niet over gezegd heeft, de stewards mogen hun goddelijke gang gaan en een potje maken van de regelhandhaving en als degenen die het daar niet mee eens is de mond wordt gesnoerd kan dat lekker zo doorgaan.

quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onwetenden? Mwah, valt nogal mee. Zijn hier aardig wat mensen die de F1 al jaren en jaren en jaren volgen en die hoogst verbaasd waren dat VET geen zwarte vlag kreeg. Dat zegt wel iets. Dat het zo'n rel geworden is ook. En daar was was VET ook een tweede maal debet aan, namelijk door na afloop van de camera's de vermoorde onschuld te spelen.
Het zegt vooral dat als er maar een boel kabaal gemaakt wordt uit chauvinistische motieven de FIA de regels gaat herinterpreteren.

quote:
En over zo subjectief als de pest gesproken: ik toon u de FIA. Of toch minimaal buitengewoon inconsequent en zeer regelmatig de schijn van subjectiviteit wekkend.
Dat klopt ja. Daarom wordt ook zo belangrijk gemaakt wat coureurs erover zeggen en moet hen de mond gesnoerd worden, onder het mom van de sport in deskrediet brengen. Dat gaat niet om 'de sport', maar om de wedstrijdleiding. Je mag rustig zeggen dat je andere coureurs nog liever van de baan ramt dan dat je je laat inhalen, maar als dat niet een beslissing van de wedstrijdleiding of FIA betreft is er niks aan de hand.

Als ze consequent zijn in de regelhandhaving zouden ze veel meer autoriteit hebben en is het ook geen enkel probleem als een coureur daar zijn mening over geeft. Dan worden beslissingen gewoon geaccepteerd. Zo is de FIA jarenlang consequent geweest in de handhaving van het technisch reglement wat betreft maten en dergelijke: Als een vleugel een mm te breed is dan is het niet starten/DSQ. Dat was duidelijk en logisch sinds James Hunt niet mocht starten bij de Britse GP vanwege een te brede vleugel en het publieke in de traditie van British sportsmanship flessen bier op de baan gingen gooien om de start uit te stellen zodat Hunts vleugel bijgezaagd kon worden. Als Mercedes dan met te lage bandenspanning rijdt staan zelfs de mannen van Sky te verkondigen dat er eigenlijk geen andere mogelijkheid is dan een DSQ. Maar ja, wijk je daar één keer vanaf omdat de uitkomst je niet bevalt, dan krijg je bij elke volgende keer gezeur van 'het is maar een paar mm/bar/gr etc. Als het niet consequent is kan iedereen ermee aan de haal, ten bate van de eigen lieveling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172158493
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.
Mee eens, wat je nu ziet vind ik sowieso achterlijk en kinderachtig. Als het gaat om de F1 top durft de FIA ineens niet meer te bijten en zul je zien hoe ze reageren als het de wat mindere goden betreft met dezelfde incident.

Gewoon simpel in de race houden, dat maakt het ook overzichtelijk voor de race fans. Want ik weet niet hoe dit bij jullie zit. Maar na de race heb ik echt geen zin of tijd om te achterhalen wat voor straf iemand gaat krijgen en of het podium nu wel of niet klopt met eventuele diskwalificaties of terug gezette coureurs in het verschiet. Dat maakt het mij veel te onoverzichtelijk en nog erger het schaadt de sport.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:24:38 #295
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172158498
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zou het volledig hebben begrepen als ze hem alsnog uit de uitslag hadden gehaald. Echter, twee keer straffen is natuurlijk niet helemaal juist.
Wat ik ervan begrijp is dat, als het tot een straf van het internationaal tribunaal was gekomen, de straf van de wedstrijdleiding zou zijn vervangen door die van het tribunaal. Er zou dus sowieso maar sprake zijn van een straf.
pi_172158560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Deden ze bij Kvyat ook, dus dat zegt niets.

Maar omdat hij al een waarschuwing had staan had ik wel een straf verwacht. Krijgt hij weer een waarschuwing.
Hij heeft gewoon al een straf gehad.

Natuurlijk telt zo'n waarschuwing mee in de beoordeling, maar als je meent dat iemand genoeg is gestraft, dan is het onrecht als je iemand zwaarder gaat straffen dan je redelijk vindt op basis van 'hij was al gewaarschuwd'.
pi_172158605
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:24 schreef beantherio het volgende:

Wat ik ervan begrijp is dat, als het tot een straf van het internationaal tribunaal was gekomen, de straf van de wedstrijdleiding zou zijn vervangen door die van het tribunaal. Er zou dus sowieso maar sprake zijn van een straf.
Hoe had dat uitgepakt bij '100.000 euro boete'? Zou hij dan ineens tot winnaar zijn gekroond? (Antw: nee, dat kan niet)

Je hebt theoretisch gelijk, maar in de praktijk kun je niet zomaar iets ongedaan maken. Als men tijdens de race niet wist wat een gepaste straf was, dan had men geen straf tijdens de race uit moeten delen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:39:57 #298
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_172158792
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De straf is dat hij een 10-seconde penalty kreeg waardoor hij aardig wat punten verloor.
nee, hij kreeg een 10s stop & go. Penalty is niet gelijk aan s&g....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 10:46:28 #299
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172158914
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zou het volledig hebben begrepen als ze hem alsnog uit de uitslag hadden gehaald. Echter, twee keer straffen is natuurlijk niet helemaal juist.
DQ en een race ban had ook gekund (al vind ik dat hier te zwaar)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_172159012
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

nee, hij kreeg een 10s stop & go. Penalty is niet gelijk aan s&g....
Klop ja, dat bedoelde ik O-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')