abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 juli 2017 @ 12:20:42 #126
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_172289816
Nee, zoiets:



8)7
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 juli 2017 @ 12:23:43 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172289882
Je moet straks eerst het oefenprogramma van Nederland in Beweging afwerken voor je de straat op mag :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172303930
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 00:53 schreef blijevis het volgende:

[..]

Moeten die calorieen in die screenshot niet eigenlijk kilocalorieen zijn?
Uiteraard. Anders zou ik wel heel efficiënt met energie omgaan. :D
  maandag 10 juli 2017 @ 09:11:28 #129
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_172311379
Kamp is klaar met z'n studie:

quote:
Postbedrijven moeten samenwerken

Amsterdam - Postbedrijven moeten samenwerken en op zoek gaan naar nieuwe verdienmodellen om de krimp van de fysieke post op te vangen. Dat blijkt uit een analyse van het ministerie van Economische Zaken.

„De tas van de postbode en de brievenbussen raken steeds leger, terwijl de eisen aan bezorging hoog zijn. Dat dwingt ons om op korte termijn het gereguleerde deel van de postmarkt te herzien”, zegt minister Kamp naar aanleiding van de studie.

Hij wil zo snel mogelijk ’een discussie’ starten met de betrokken postbedrijven. De postmarkt in Nederland wordt gedomineerd door PostNL en Sandd.

De zogeheten wet op universele postdienstverlening (UPD) regelt de postbezorging aan particulieren, onder meer het aantal bezorgdagen, de postzegelprijs en het aantal brievenbussen in Nederland. PostNL voert de UPD op dit moment uit.

Minister Kamp is voorstander van aanpassing van deze regelgeving, maar de keuzes die daarin gemaakt worden, zullen door zijn opvolger gemaakt worden.

De afgelopen jaren verdubbelde de prijs van een postzegel zodat een kaart of brief versturen steeds duurder is geworden. De onderzoekers stellen nu dat de rek eruit raakt.

Versobering van de regeling lijkt onvermijdelijk, maar is lastig. Zo is het op grond van Europese regelgeving verplicht dat er vijf dagen in de week post bezorgd moet worden. Voor ’the last mile’, het kostbaarste onderdeel, kan samenwerking gezocht worden met lokale postbedrijven.

Uit het onderzoek van het ministerie blijkt dat de levering van het resterende volume brievenpost waarschijnlijk in de toekomst worden meegenomen in andere logistieke ketens, bijvoorbeelde pizza- of pakketbezorgers.

Transporteurs als DHL en FedEx gaan ook dagelijks langs de deuren als gevolg van de sterke groei van het online-winkelen en zij zouden daarom ook brieven kunnen meenemen. Het aantal bezorgde pakketjes ten opzichte van 2010 is hard gestegen van 160 miljoen naar 300 miljoen stuks.

Het ministerie ziet dat er een hybride model zou kunnen ontstaan; concurrentie waar het kan, samenwerking waar het moet, bijvoorbeeld in dunbevolkte gebieden. Kamp vindt verder dat postbedrijven zelf op zoek moeten naar nieuwe verdienmodellen.

Verder worden er momenteel tientallen miljoenen verspild door de postbedrijven, omdat er op een kunstmatige manier concurrentie afgedwongen moet worden in een krimpende markt. „Door dalende volumes wegen de voordelen van concurrentie mogelijk minder op tegen de nadelen van het niet volledig kunnen benutten van schaalvoordelen”, stelt het rapport.

De studie biedt een opening naar het initiatief van postbedrijf Sandd. Dit bedrijf heeft eind vorig jaar een ondernemingsplan bij minister Kamp neergelegd om de UPD te gaan verzorgen. Bij de dienstverlening van Sandd zou de postzegelprijs met 40% omlaag kunnen naar ¤0,55 per zegel, waar PostNL nu ¤0,78 in rekening brengt. De partijen in de Tweede Kamer reageerden enthousiast over het voorstel van de concurrent van PostNL.
Met de een-na-laatste alinea ben ik het wel eens. Er wordt inderdaad geld verspild door het op een kunstmatige manier afdwingen van concurrentie in een krimpende markt. Maar helaas trekt Kamp hier niet de enige juiste conclusie uit: namelijk dat concurrentie onwenselijk is. Er lopen op sommige dagen wel 4 postbodes door de straat, een enorme verspilling van geld. En de concurrenten worden inderdaad kunstmatig overeind gehouden doordat zij zich niet aan allerlei bepalingen uit de postwet hoeven houden, zwaar gesubsidieerd worden door de overheid (bezorgdiensten van de sociale werkplaatsen), en bezorgers nog steeds onder het minimumloon uitbetalen (Sandd en Van Straten Post).

Briefpost meegeven met pizzabezorgers lijkt me ook niet echt een strak plan. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 10 juli 2017 @ 10:03:02 #130
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_172312169
Klik HIER als je het hele rapport wil lezen.

Interessant is ook dat de UPD ons helemaal geen monopoliepositie verschaft. Het is een opgelegde verplichting, maar het staat elke concurrent vrij om ook 24-uurs post te gaan bezorgen, brievenbussen te plaatsen, postagentschappen te openen, etc. Het voornaamste voordeel voor de UPD-dienstverlener is dat hij voor het UPD-deel BTW-vrijstelling heeft.

Ook is het zo dat onze 5-daagse bezorgplicht kennelijk niet zozeer voortvloeit uit de Postwet, maar uit een Europese richtlijn (die i.t.t. tot wat de term "richtlijn" doet vermoeden, op dit punt gewoon harde eisen stelt). En de onderhandelingen over deze Postrichtlijn zullen op z'n vroegst in 2020/2021 beginnen, dus ik verwacht dat we de komende jaren nog wel 5 dagen per week zullen bezorgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172313226
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, zoiets:

[ link | afbeelding ]

8)7
Ahah :)
  maandag 10 juli 2017 @ 11:45:34 #132
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172314420
Ga een onzekere markt nog onzekerder maken door straks elke pakketbezorger ook met post te laten lopen. Kamp leert ook niks van het buitenland waar ze het ook niet zo doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172323469
Alstublieft, uw pizza - sorry beetje koud - en de niet-thuis-pakjes voor de hele straat. ;)
(Reuze handig, pizzabestellers doen meestal wel open.)
pi_172326058
> Uit het onderzoek van het ministerie blijkt dat de levering van het resterende volume brievenpost
> [brievenpost?] waarschijnlijk in de toekomst worden [de levering worden?] meegenomen in andere
> logistieke ketens, bijvoorbeelde [bijvoorbeelde?] pizza- of pakketbezorgers.

Wat zou het ministerie voor dit broddelwerk hebben betaald?

Machinisten van goederentreinen werken ook in een logistieke keten.
Zullen we die dan maar de pizza's laten bezorgen?

Kamp is als demissionair minister alleen maar een kostenpost. Die kan dus weg.
Wellicht kan zijn chauffeur (ook al werkzaam in een logistieke keten) dan een goederentrein
voor zijn rekening nemen.
pi_172326804
2.2
Breng het poststuk dezelfde dag vóór 17:00 uur naar de afhaallocatie die op de sticker is gedrukt en draag het poststuk over.
Je ontvangt een bonnetje ter bevestiging.
Dit bonnetje hoef je niet te bewaren; het poststuk is ook te traceren via het systeem.

Uit de instructie bij de nieuwe kennisgeving. Wij moeten die dingen toch echt inleveren nog altijd, voor het geval er wat mis gaat. Anders kan ik natuurlijk niet bewijzen dat ik hem afgeleverd heb :X

Ik lever ze overigens nooit meer in op het depot, ik bewaar ze zelf wel ergens. Op het depot ligt een enorme stapel t/m maaaaanden terug. De TC kijkt er ook nooit naar.

Ook mooi dat ze toch voor 17.00 ingeleverd moeten zijn, terwijl wij hier regelmatig tot na 18.00 lopen. Voor mij komende zaterdag waarschijnlijk ook al weer voor de 3e keer op rij tot 18.30, maar ik ga mooi weer bezwaar maken en verzoeken om de post eerder te krijgen. Als je dan nog tussendoor naar de retailer moet omdat het voor 17.00 daar moet liggen, dan kost je dat zo weer een half uur extra :N

Oh en

Belangrijk:
Zorg dat je naam en barcode goed leesbaar zijn. Plak stickers niet over tekst en barcodes

Ik vind "uw bezorger" eigenlijk wel prima :') of bedoelen ze misschien de naam, dus de naam vd geadresseerde, dat die er duidelijk op moet staan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172326862
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:58 schreef blijevis het volgende:


Wellicht kan zijn chauffeur (ook al werkzaam in een logistieke keten) dan een goederentrein
voor zijn rekening nemen.
Yep, en als-ie toch onderweg is de post bezorgen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 juli 2017 @ 20:26:35 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172326950
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:23 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Yep, en als-ie toch onderweg is de post bezorgen.
en voor taxi spelen, want er zijn altijd wel mensen die dezelfde kant op moeten als de minister
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 juli 2017 @ 20:27:10 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172326963
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
2.2
Breng het poststuk dezelfde dag vóór 17:00 uur naar de afhaallocatie die op de sticker is gedrukt en draag het poststuk over.
Je ontvangt een bonnetje ter bevestiging.
Dit bonnetje hoef je niet te bewaren; het poststuk is ook te traceren via het systeem.

Uit de instructie bij de nieuwe kennisgeving. Wij moeten die dingen toch echt inleveren nog altijd, voor het geval er wat mis gaat. Anders kan ik natuurlijk niet bewijzen dat ik hem afgeleverd heb :X

Ik lever ze overigens nooit meer in op het depot, ik bewaar ze zelf wel ergens. Op het depot ligt een enorme stapel t/m maaaaanden terug. De TC kijkt er ook nooit naar.

Ook mooi dat ze toch voor 17.00 ingeleverd moeten zijn, terwijl wij hier regelmatig tot na 18.00 lopen. Voor mij komende zaterdag waarschijnlijk ook al weer voor de 3e keer op rij tot 18.30, maar ik ga mooi weer bezwaar maken en verzoeken om de post eerder te krijgen. Als je dan nog tussendoor naar de retailer moet omdat het voor 17.00 daar moet liggen, dan kost je dat zo weer een half uur extra :N

Oh en

Belangrijk:
Zorg dat je naam en barcode goed leesbaar zijn. Plak stickers niet over tekst en barcodes

Ik vind "uw bezorger" eigenlijk wel prima :') of bedoelen ze misschien de naam, dus de naam vd geadresseerde, dat die er duidelijk op moet staan.
Gaat over de naam van de geadresseerde
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 10 juli 2017 @ 20:43:12 #139
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_172327441
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
2.2
Breng het poststuk dezelfde dag vóór 17:00 uur naar de afhaallocatie die op de sticker is gedrukt en draag het poststuk over.
Bij ons is dat al aangepast. Op de stickers stond voorheen dat de zending dezelfde werkdag na 17.00 uur was af te halen, maar dat is later veranderd in de volgende werkdag na 15.00 uur. Dit omdat de bezorgers het niet altijd redden om het pakje dezelfde dag voor 17.00 uur naar de retailer te brengen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172327764
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gaat over de naam van de geadresseerde
Gelukkig :D echt geen zin om mijn eigen naam overal op te gaan zetten.

En hier staat er op de stickers nu ook wel volgende dag na 15.00, hopelijk blijft dat zo.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 10 juli 2017 @ 21:24:32 #141
258802 Yreal
henk..!
pi_172328796
Als ik postnl was, had ik allang sand en van straten lekker de upd laten doen. Die zijn in een week kapot :')
  maandag 10 juli 2017 @ 21:26:22 #142
258802 Yreal
henk..!
pi_172328846
Maar, hopelijk krijg ik dan eindelijk eens ontslag als we weer gaan reorganiseren. Ga het wel jammer vinden, maar er zijn beter betaalde dingen.
pi_172331272
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:51 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Gelukkig :D echt geen zin om mijn eigen naam overal op te gaan zetten.

En hier staat er op de stickers nu ook wel volgende dag na 15.00, hopelijk blijft dat zo.
Op vorige versies van de kennisgevingen moest je eigenlijk wel je naam zetten. Als ik dat al deed, maakte ik het bewust onleesbaar. :P
  maandag 10 juli 2017 @ 23:17:18 #144
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172331762
Wat is het probleem als ze je voornaam kennen?

Heb altijd liever dat ze me bij m'n naam noemen dan dat ze "post,post" achter me aan gillen.
Overigens zou het voor mij niks uitmaken als ik er al dan niks op zet. Ik woon in dit dorp. Als ik het fout doe gooien ze de post in m'n eigen brievenbus terug. (Mag ik het de volgende dag nog is proberen).
Vorige week sta ik bij de fysio, zegt de persoon voor me tegen hem. "Doe je wel voorzichtig met onze postdame, ik krijg nog belangrijke post strakkies".

Privacy nul.nul.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172333889
Ondertussen worden vergaderingen belegd en gaan verhuizingen van werkzaamheden/banen plaatsvinden.

zowel Rdam als Adam gaan rake klappen krijgen..

Veel gaat naar den-haag toe reistijd voor medewerkers....

En werk wat in den h zat gaat weer naar Adam...
  dinsdag 11 juli 2017 @ 09:01:01 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_172335349
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 02:27 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ondertussen worden vergaderingen belegd en gaan verhuizingen van werkzaamheden/banen plaatsvinden.

zowel Rdam als Adam gaan rake klappen krijgen..

Veel gaat naar den-haag toe reistijd voor medewerkers....

En werk wat in den h zat gaat weer naar Adam...
Klopt. Dat stond ook al in het MZ-Journaal. De werkzaamheden van Pakketservice gaan van Amsterdam en Rotterdam naar Den Haag, en de sorteermedewerkers die nu in Den Haag werken moeten straks naar Amsterdam en/of Rotterdam. Maar, de OR moet hier geloof ik nog mee instemmen en laat de personele gevolgen zwaar meewegen. Zeggen ze.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 juli 2017 @ 09:33:01 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172335830
Ga er maar vanuit dat er in het komende jaar nog veel meer verhuizingen plaats gaan vinden. Heb ook al het eea over opgevangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172336127
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:58 schreef blijevis het volgende:
> Uit het onderzoek van het ministerie blijkt dat de levering van het resterende volume brievenpost
> [brievenpost?] waarschijnlijk in de toekomst worden [de levering worden?] meegenomen in andere
> logistieke ketens, bijvoorbeelde [bijvoorbeelde?] pizza- of pakketbezorgers.
Okee, het gaat om een artikel uit de Telegraaf,
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_samenwerken__.html
vandaar die taalfouten, ook de inhoud mag je met een korreltje zout nemen.

De originele studie van het ministerie is te vinden in de bijlagen van
https://www.rijksoverheid(...)e-toekomst-postmarkt

De link in de post van Kramerica-Industries loopt helaas dood.

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 11-07-2017 10:00:18 ]
  dinsdag 11 juli 2017 @ 14:57:51 #149
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172342075
Sandd is zeker ook de Espresso doosjes kwijtgeraakt met capsules, want wij hadden ze te bezorgen. In ieder geval bij ons depot. :9 >:)
pi_172342279
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Sandd is zeker ook de Espresso doosjes kwijtgeraakt met capsules, want wij hadden ze te bezorgen. In ieder geval bij ons depot. :9 >:)
zou Sand die doen dan? nee toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')