abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:56:09 #76
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172211645
Geprinte bol.com codes op dozen kunnen hier soms door de retailer niet gescanned worden. Snap niet dat dat bedrijf niet gewoon normale labels gebruikt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172211663
Aaah vandaar! Ik vond het al zo dom vd mensen bij de retailer, maar dan valt dat toch wel mee :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172222890
Vandaag heb ik het zomerdal gevonden tussen de torens van bakken in het voscarré :D
pi_172223482
Ik was vandaag langer bezig dan normaal op donderdag, mooi zomerdal inderdaad. Volgende week is er al 14% van de tijd afgehaald, dan moet er wel aanzienlijk minder komen dan deze week om het te halen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:00:48 #80
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172224122
Volgens mij leeft dat zomerdal alleen bij de gratie van de mensen die niet durven te plussen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172226270
Hier was het ook erg druk, en van de wijk die ik vandaag had was de post van gisteren blijven staan. Hoera voor niet meer afmelden. Volgens mij was er niemand op ingepland.. Heb uiteindelijk maar alle pakjes mee genomen en een collega later de briefpost. Ik had voor die wijk ook nog gewoon 4 tassen van vandaag. Leek me niet handig als ik ook nog overal uit 2 bundels zou moeten gaan werken :P
Collega kon zo na de opleiding vd vakantiekracht nog even die briefpost nabrengen.

Laatst hadden ze ook al rond 19.00 oid nog rondgebeld omdat er een wijk was blijven staan, en de post uit de rode bakken blijft soms ook liggen als dat voor de postbode wijken is. Zijn 2 bezorgers die dat nabrengen, maar eentje vergeet dat soms. Zaterdag is er dus een rouwkaart blijven liggen voor een uitvaart die maandag was.
pi_172229642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:07 schreef VixenFromHell het volgende:

Ik had voor die wijk ook nog gewoon 4 tassen van vandaag. Leek me niet handig als ik ook nog overal uit 2 bundels zou moeten gaan werken :P
Is straks met dat postvest geen probleem, trek je er gewoon nog één achterstevoren aan.
  donderdag 6 juli 2017 @ 23:16:26 #83
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172230523
Zijwaarts kan ook. Dan heb je een platootje op elk heup en 1 op je buik...

Jullie zijn slim he ;)
In sommige steden zit er onder de oranje brievenbussen een witte kast. Wat is daar het doel van? Zit er iets in of wat?
Loesje
pi_172230525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 22:48 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Is straks met dat postvest geen probleem, trek je er gewoon nog één achterstevoren aan.
Postvest voor, postvest achter, twee schoudertassen en misschien is dit nog een idee:

Brett-Cole-India-02626_medium.jpg
Oh, en natuurlijk een heuptasje voor alle E-meuk. ^O^ Ik zie het wel zitten.
pi_172230683
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 23:16 schreef V__L_N het volgende:
Zijwaarts kan ook. Dan heb je een platootje op elk heup en 1 op je buik...

Jullie zijn slim he ;)
In sommige steden zit er onder de oranje brievenbussen een witte kast. Wat is daar het doel van? Zit er iets in of wat?
Die hebben wij tot enkele jaren geleden gebruikt als steunpunt. Je had wel echt een giga sleutel nodig om die dingen open te krijgen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 23:27:31 #86
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172230790
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 23:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Die hebben wij tot enkele jaren geleden gebruikt als steunpunt. Je had wel echt een giga sleutel nodig om die dingen open te krijgen.
Serieus? Geinig, ik ben zo'n beetje uit de tijd dat de steunpunten net afgeschaft werden. (6 jaar geleden). Maar we hadden ze hier überhaupt niet. Vandaar dat ik ze alleen ken uit de stad. Hier hadden we tot 3 jaar terug nog rode brievenbussen ipv oranje.

Raar trouwens dat ze er dan nog steeds wel staan.
Loesje
pi_172230931
ik heb zelfs nog een periode meegemaakt dat een aantal bezorgers de post aan huis afgeleverd kregen en dat er op bepaalde adressen tassen werden neergezet, zodat de bezorger onderweg bij kon laden _O-

Nu is zoiets ondenkbaar, al komt het wel eens voor dat collega's onderling elkaar een dienst bewijzen door iets voor een ander mee te nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172230998
Geen idee trouwens of er nog een ander doel voor is. Wij hebben ze maar een jaar gebruikt. Daarvoor stonden de tassen gewoon bij mensen in de tuin. Daar kon het echter zo gestolen worden of totaal veregenen. Vervolgens kwam deze oplossing, maar al snel werd het gewoon één depot.
  donderdag 6 juli 2017 @ 23:55:36 #89
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172231411
Dat aan huis heb ik ook nog een tijd gehad ja. Best een raar idee, zat je te eten wandelde er ineens een chauffeur met een rolcontainer je tuin in. "Goeie morgen, ook een koppie koffie dan maar?".
Was op bepaalde punten best handig. Je wist altijd wanneer er aangeleverd werd en vrijwillig terug naar een depot was geen punt. Het was lastiger als je een keertje een dagje weg was. Dan kwam er iemand uit de stad tassen uit jouw tuin halen.

Tegenwoordig zitten we in een garage(deel). Eigenlijk mag dat niet meer, want postnl wil alleen gebruik. Dus staat er als sinds december een kist waar de post in moet. Maar dat past niet, dus dat is ook weer geen oplossing.

Die kasten zullen ook wel gewoon te duur zijn geweest.
Loesje
pi_172231599
Daarnaast worden er af en toe ook nog depots samengevoegd, waardoor je bij bepaalde wijken een stuk verder moet fietsen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 08:18:13 #91
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172234588
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast worden er af en toe ook nog depots samengevoegd, waardoor je bij bepaalde wijken een stuk verder moet fietsen.
Maar er geen tijd bij krijgt.. want.. minder volume en blabla.
pi_172234669
Hebben sandd bezorgers een eigen topic? Of word ik hier niet met pek en veren verjaagd? :P
There are only 151 Pokémon.
pi_172234960
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
Hebben sandd bezorgers een eigen topic? Of word ik hier niet met pek en veren verjaagd? :P
Volgens mij niet. Die zitten op deze site.
Je kunt eventueel zelf een nieuw(e) topic(reeks) openen.
pi_172235467
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
Hooguit met elastiekjes ;)
pi_172238570
Ik zie nog geen afwijkende codes in de takenlijst staan :P
pi_172239812
Interessante mening over het postvest:
quote:
Wij hadden de afgelopen weken een plaatsvervangende teamleider (de onze was op vakantie). Deze man zei dat bij de evaluatie van postvest/combibundel in mijn regio Almere/Gooi het postvest vooral negatief scoort op veiligheid. Morgen is hier een bijeenkomst over voor alle postbezorgers die daar over willen meepraten/-denken. Helaas kan ik zelf niet gaan omdat ik twee nieuwe collega's in opleiding heb.

Deze teamleider zei ook dat de invoering van de combibundel sowieso doorgaat (en ik kreeg de indruk dat hij landelijke invoering bedoelde) maar dat de verplichting van het postvest niet zeker was.
https://postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?p=39332#p39332
pi_172240465
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2017 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb zelfs nog een periode meegemaakt dat een aantal bezorgers de post aan huis afgeleverd kregen en dat er op bepaalde adressen tassen werden neergezet, zodat de bezorger onderweg bij kon laden _O-

Nu is zoiets ondenkbaar, al komt het wel eens voor dat collega's onderling elkaar een dienst bewijzen door iets voor een ander mee te nemen.
Toen ik begon kregen alle bezorgers de post aan huis. En bij de wijk die ik toen meestal had had ik dan onderweg 3 steunpunten. Daaraan kun je op zich ook wel weer zien dat de hoeveelheid toch wel flink is afgenomen. Toen had ik die 3 steunpunten ook nog echt nodig en moest ik bij 1 punt zowel op de heen- als terugweg aan om alles mee te kunnen krijgen.Nu red je het voor diezelfde wijk makkelijk met 1 keertje terug naar het depot
pi_172241300
Veiligheid is idd een punt dat vaak genoemd wordt, over dat vest. Er is ook een facebook groep speciaal voor postvest discussie ;)

Maar het niet goed kunnen zien waar je loopt, vooral ook gevaarlijk bij trappen etc, met fietsen, blijven haken met dat vest, dat soort dingen worden regelmatig genoemd. Er was ook iemand die een fysio oid er naar had laten kijken, maar die vond het in dat opzicht een prima ontworpen ding, als je hem juist draagt en afstelt.

Zijn daar toch best nog wel wat mensen die nooit meer zonder willen :o

Edit: Zucht, morgen een derde folder erbij die er los bij zit. Ze snappen dat het extra tijd gaat kosten maar dat moet dan maar. Dat wordt dan wel weer half 7, net als vorige week. Ik heb toch wel ff staan vloeken net :')

[ Bericht 18% gewijzigd door VixenFromHell op 07-07-2017 15:03:23 ]
pi_172247165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie nog geen afwijkende codes in de takenlijst staan :P
Ze stonden hier ook niet in te takenlijst. Het scanicoontje ontbrak ook. Maar toch had ik 3 pakjes met een R(s) code die ik kon scannen.
pi_172247449
Ohjee :o hopelijk komt er dan geen gezeur dat ik pakjes gemist heb die ik had moeten scannen :') Vind het toch al onhandig dat deze een ander icoontje hebben, maar als ze niet goed herkenbaar zijn omdat dat icoontje ontbreekt dan is het jammer. Ik ga niet alles bestuderen :P vooral omdat er op die china pakjes vaak meerdere barcodes staan, en ook op de pakjes van bijv Wish staan barcodes. Ze moeten duidelijk herkenbaar zijn.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')