Ik denk dat het een opstartfoutje is. De al verzonden pakjes zullen dat icoontje waarschijnlijk nog niet hebben. Op die foto in de instructie ontbreekt dat icoontje namelijk ook nog. Die pakjes die ik vandaag gescand heb hadden wel een code die ik nog niet eerder bij ons gezien had.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:49 schreef gelestipjes het volgende:
In het nieuwsbericht stond duidelijk dat het ging om pakjes met zo'n scanicoontje. Dus als die er niet op staat hoef je ook niet te scannen.
Klinkt logisch alle aliexpress meuk hier kreeg vorige week ineens een LX code. Instructie is gewoon niet geheel duidelijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 18:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik had er hier wel een met zo'n raar icoontje. Gescanned, maar de code begon met LX... Dat was dan weer niet wat in de instructie stond. (Maar bij twijfel scan ik alles)
Wel voldoende slapen jijquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier op de 2e wijk ook nog een half uur boven op de zomerdaltijd. Bezig geweest van 13.00 tot 18.30, net als vorige zaterdag. Hopelijk is het volgende week zaterdag toch echt rustiger, want anders ben ik weer tot half 7 bezig.
Ook de eerste piekdag met de activity tracker
[ afbeelding ]
Nog wel met de standaard goals
Vraag me wel af of het aantal actieve minuten klopt. is nog wel een stukje minder dan de gewerkte tijd. Dat kan natuurlijk, want je staat ook stil. Maar ik ben ook van huis naar het depot gegaan, heb daar nog heen en weer lopen sjouwen, op de weg terug naar huis naar de winkel geweest. Nuja, het is alsnog wel geinig om eea een beetje bij te houden
Edit again: Vaag, heb eea opgezocht, maar onder active minutes verstaan ze activiteit die zwaarder is dan gewoon normaal rustig lopen. Ok dan
Oh oh, laat de baas niet meelezen: gij zult wel meer dan normaal actief doen tijdens het bezorgenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Edit again: Vaag, heb eea opgezocht, maar onder active minutes verstaan ze activiteit die zwaarder is dan gewoon normaal rustig lopen. Ok dan
Hier ook behoorlijk veel, ik deed er zelfs langer over dan de officiële basistijden. Niet veel, maar toch. Dit kwam ook deels door de nieuwe manier van voorbereiden die hier sinds een paar maanden gehanteerd wordt, het zgn. "doorbundelen". Dat houdt in dat voorbereiders bundels moeten maken van exact 10 cm, niet minder en niet meer. In de praktijk komt dat erop neer dat er stukken straat bij elkaar in 1 bundel worden gestopt, die helemaal niet bij elkaar horen. Dan is bijv. de eerste bundel de complete straat A, plus de oneven kant van straat B. En de tweede bundel is de even kant van straat B, plus straat C (klein straatje), plus de eerste 10 huizen van straat D. Gevolg is dat je op straat niet langer meer handig je rondjes bij elkaar kunt pakken, maar je bundels uit elkaar moet gaan trekken en weer samenbundelen met andere stukken. Op daldagen is het prima, dat doorbundelen, maar op piekdagen is het een kutsysteem. Laat ze lekker per vakje afbundelen! Waarom ze het zo doen is niet duidelijk, misschien willen ze elastiekjes uitsparen of zo.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
Er was meer dan verwacht, maar het was niet zo dat de zomerdaltijden niet haalbaar waren.
Logisch, dus je bent ten eerste meer tijd kwijt om post uit twee bundels te pakken en ten tweede moet je uit nog meer bundels graaien om een fatsoenlijk rondje bij elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Heeft te maken met het invoeren van de dubbele bundels, dan is dat beleid. Hier doen ze het al maanden, vreet tijd en enorm klote met kerstkaartjes en tijdschriften bv in een bundel.
Screenshot van mijn resultaten vandaag:quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier op de 2e wijk ook nog een half uur boven op de zomerdaltijd. Bezig geweest van 13.00 tot 18.30, net als vorige zaterdag. Hopelijk is het volgende week zaterdag toch echt rustiger, want anders ben ik weer tot half 7 bezig.
Ook de eerste piekdag met de activity tracker
[ afbeelding ]
Nog wel met de standaard goals
Vraag me wel af of het aantal actieve minuten klopt. is nog wel een stukje minder dan de gewerkte tijd. Dat kan natuurlijk, want je staat ook stil. Maar ik ben ook van huis naar het depot gegaan, heb daar nog heen en weer lopen sjouwen, op de weg terug naar huis naar de winkel geweest. Nuja, het is alsnog wel geinig om eea een beetje bij te houden
Edit again: Vaag, heb eea opgezocht, maar onder active minutes verstaan ze activiteit die zwaarder is dan gewoon normaal rustig lopen. Ok dan
Moeten die calorieen in die screenshot niet eigenlijk kilocalorieen zijn?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:15 schreef Rafierafie het volgende:
Screenshot van mijn resultaten vandaag:
[ afbeelding ]
Dit is normaal geworden op de zaterdag voor mij. Komt ook omdat de hond ook nog wel eens uitgelaten moet worden.
Uiteraard. Anders zou ik wel heel efficiënt met energie omgaan.quote:Op zondag 9 juli 2017 00:53 schreef blijevis het volgende:
[..]
Moeten die calorieen in die screenshot niet eigenlijk kilocalorieen zijn?
Met de een-na-laatste alinea ben ik het wel eens. Er wordt inderdaad geld verspild door het op een kunstmatige manier afdwingen van concurrentie in een krimpende markt. Maar helaas trekt Kamp hier niet de enige juiste conclusie uit: namelijk dat concurrentie onwenselijk is. Er lopen op sommige dagen wel 4 postbodes door de straat, een enorme verspilling van geld. En de concurrenten worden inderdaad kunstmatig overeind gehouden doordat zij zich niet aan allerlei bepalingen uit de postwet hoeven houden, zwaar gesubsidieerd worden door de overheid (bezorgdiensten van de sociale werkplaatsen), en bezorgers nog steeds onder het minimumloon uitbetalen (Sandd en Van Straten Post).quote:Postbedrijven moeten samenwerken
Amsterdam - Postbedrijven moeten samenwerken en op zoek gaan naar nieuwe verdienmodellen om de krimp van de fysieke post op te vangen. Dat blijkt uit een analyse van het ministerie van Economische Zaken.
„De tas van de postbode en de brievenbussen raken steeds leger, terwijl de eisen aan bezorging hoog zijn. Dat dwingt ons om op korte termijn het gereguleerde deel van de postmarkt te herzien”, zegt minister Kamp naar aanleiding van de studie.
Hij wil zo snel mogelijk ’een discussie’ starten met de betrokken postbedrijven. De postmarkt in Nederland wordt gedomineerd door PostNL en Sandd.
De zogeheten wet op universele postdienstverlening (UPD) regelt de postbezorging aan particulieren, onder meer het aantal bezorgdagen, de postzegelprijs en het aantal brievenbussen in Nederland. PostNL voert de UPD op dit moment uit.
Minister Kamp is voorstander van aanpassing van deze regelgeving, maar de keuzes die daarin gemaakt worden, zullen door zijn opvolger gemaakt worden.
De afgelopen jaren verdubbelde de prijs van een postzegel zodat een kaart of brief versturen steeds duurder is geworden. De onderzoekers stellen nu dat de rek eruit raakt.
Versobering van de regeling lijkt onvermijdelijk, maar is lastig. Zo is het op grond van Europese regelgeving verplicht dat er vijf dagen in de week post bezorgd moet worden. Voor ’the last mile’, het kostbaarste onderdeel, kan samenwerking gezocht worden met lokale postbedrijven.
Uit het onderzoek van het ministerie blijkt dat de levering van het resterende volume brievenpost waarschijnlijk in de toekomst worden meegenomen in andere logistieke ketens, bijvoorbeelde pizza- of pakketbezorgers.
Transporteurs als DHL en FedEx gaan ook dagelijks langs de deuren als gevolg van de sterke groei van het online-winkelen en zij zouden daarom ook brieven kunnen meenemen. Het aantal bezorgde pakketjes ten opzichte van 2010 is hard gestegen van 160 miljoen naar 300 miljoen stuks.
Het ministerie ziet dat er een hybride model zou kunnen ontstaan; concurrentie waar het kan, samenwerking waar het moet, bijvoorbeeld in dunbevolkte gebieden. Kamp vindt verder dat postbedrijven zelf op zoek moeten naar nieuwe verdienmodellen.
Verder worden er momenteel tientallen miljoenen verspild door de postbedrijven, omdat er op een kunstmatige manier concurrentie afgedwongen moet worden in een krimpende markt. „Door dalende volumes wegen de voordelen van concurrentie mogelijk minder op tegen de nadelen van het niet volledig kunnen benutten van schaalvoordelen”, stelt het rapport.
De studie biedt een opening naar het initiatief van postbedrijf Sandd. Dit bedrijf heeft eind vorig jaar een ondernemingsplan bij minister Kamp neergelegd om de UPD te gaan verzorgen. Bij de dienstverlening van Sandd zou de postzegelprijs met 40% omlaag kunnen naar ¤0,55 per zegel, waar PostNL nu ¤0,78 in rekening brengt. De partijen in de Tweede Kamer reageerden enthousiast over het voorstel van de concurrent van PostNL.
Ahahquote:Op zondag 9 juli 2017 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, zoiets:
[ link | afbeelding ]
Yep, en als-ie toch onderweg is de post bezorgen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:58 schreef blijevis het volgende:
Wellicht kan zijn chauffeur (ook al werkzaam in een logistieke keten) dan een goederentrein
voor zijn rekening nemen.
en voor taxi spelen, want er zijn altijd wel mensen die dezelfde kant op moeten als de ministerquote:Op maandag 10 juli 2017 20:23 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Yep, en als-ie toch onderweg is de post bezorgen.
Gaat over de naam van de geadresseerdequote:Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
2.2
Breng het poststuk dezelfde dag vóór 17:00 uur naar de afhaallocatie die op de sticker is gedrukt en draag het poststuk over.
Je ontvangt een bonnetje ter bevestiging.
Dit bonnetje hoef je niet te bewaren; het poststuk is ook te traceren via het systeem.
Uit de instructie bij de nieuwe kennisgeving. Wij moeten die dingen toch echt inleveren nog altijd, voor het geval er wat mis gaat. Anders kan ik natuurlijk niet bewijzen dat ik hem afgeleverd heb
Ik lever ze overigens nooit meer in op het depot, ik bewaar ze zelf wel ergens. Op het depot ligt een enorme stapel t/m maaaaanden terug. De TC kijkt er ook nooit naar.
Ook mooi dat ze toch voor 17.00 ingeleverd moeten zijn, terwijl wij hier regelmatig tot na 18.00 lopen. Voor mij komende zaterdag waarschijnlijk ook al weer voor de 3e keer op rij tot 18.30, maar ik ga mooi weer bezwaar maken en verzoeken om de post eerder te krijgen. Als je dan nog tussendoor naar de retailer moet omdat het voor 17.00 daar moet liggen, dan kost je dat zo weer een half uur extra
Oh en
Belangrijk:
Zorg dat je naam en barcode goed leesbaar zijn. Plak stickers niet over tekst en barcodes
Ik vind "uw bezorger" eigenlijk wel prima of bedoelen ze misschien de naam, dus de naam vd geadresseerde, dat die er duidelijk op moet staan.
Bij ons is dat al aangepast. Op de stickers stond voorheen dat de zending dezelfde werkdag na 17.00 uur was af te halen, maar dat is later veranderd in de volgende werkdag na 15.00 uur. Dit omdat de bezorgers het niet altijd redden om het pakje dezelfde dag voor 17.00 uur naar de retailer te brengen.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
2.2
Breng het poststuk dezelfde dag vóór 17:00 uur naar de afhaallocatie die op de sticker is gedrukt en draag het poststuk over.
Gelukkig echt geen zin om mijn eigen naam overal op te gaan zetten.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat over de naam van de geadresseerde
Op vorige versies van de kennisgevingen moest je eigenlijk wel je naam zetten. Als ik dat al deed, maakte ik het bewust onleesbaar.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:51 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Gelukkig echt geen zin om mijn eigen naam overal op te gaan zetten.
En hier staat er op de stickers nu ook wel volgende dag na 15.00, hopelijk blijft dat zo.
Klopt. Dat stond ook al in het MZ-Journaal. De werkzaamheden van Pakketservice gaan van Amsterdam en Rotterdam naar Den Haag, en de sorteermedewerkers die nu in Den Haag werken moeten straks naar Amsterdam en/of Rotterdam. Maar, de OR moet hier geloof ik nog mee instemmen en laat de personele gevolgen zwaar meewegen. Zeggen ze.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 02:27 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ondertussen worden vergaderingen belegd en gaan verhuizingen van werkzaamheden/banen plaatsvinden.
zowel Rdam als Adam gaan rake klappen krijgen..
Veel gaat naar den-haag toe reistijd voor medewerkers....
En werk wat in den h zat gaat weer naar Adam...
Okee, het gaat om een artikel uit de Telegraaf,quote:Op maandag 10 juli 2017 19:58 schreef blijevis het volgende:
> Uit het onderzoek van het ministerie blijkt dat de levering van het resterende volume brievenpost
> [brievenpost?] waarschijnlijk in de toekomst worden [de levering worden?] meegenomen in andere
> logistieke ketens, bijvoorbeelde [bijvoorbeelde?] pizza- of pakketbezorgers.
zou Sand die doen dan? nee toch?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Sandd is zeker ook de Espresso doosjes kwijtgeraakt met capsules, want wij hadden ze te bezorgen. In ieder geval bij ons depot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |