quote:De heer v.d. Laar heeft , net als de voorgaande blaaskaken in de directie bij Sandd, een hele grote bek, maar het zou hem sieren eerst eens in eigen huis schoon schip te maken in plaats van zich met allerhande luchtfietserij bezig te houden. Van alle plannen en goede voornemens in de laatste vijf jaar is nooit iets terecht gekomen. In tegendeel: de hoeveelheid post, die de bezorgers te verwerken krijgen is meer dan gehalveerd, dit ondanks de overname van Selektmail. Reden: Verlies van tal van klanten ( o.a. Postcodeloterij ), een totaal gebrek aan commerciële slagvaardigheid en het respectloos omgaan met het personeel en de door het personeel op de werkvloer aangedragen signalen uit de markt. Ook in Apeldoorn blijkt een ivoren toren te staan !
Geen idee, op dit forum zijn bij mijn weten geen pakketchauffeurs actief. Mijn eigen pakketbezorger komt overigens ook bijna nooit voor 18.00 uur.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:57 schreef Fer het volgende:
Zijn er bezorgers vertrokken of is het drukker geworden? Het lijkt er steeds vaker op dat de pakketdienst overbelast raakt, pakken te laat bezorgd of dat er tot in de avond doorgereden wordt.
Ik gok dat het flink drukker is geworden. Pakketchauffeurs mogen/moeten tot laat in de avond bezorgen. In mijn wijk kan ik de klok er gelukkig nog bijna op gelijk zetten.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:57 schreef Fer het volgende:
Zijn er bezorgers vertrokken of is het drukker geworden? Het lijkt er steeds vaker op dat de pakketdienst overbelast raakt, pakken te laat bezorgd of dat er tot in de avond doorgereden wordt.
Die kleintjes worden doorgaans door postbezorgers bezorgd en postbezorgers bezorgen - of niet - tot 18 uur.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
Wie bezorgen eigenlijk de kleine Chinese bubbelenveloppes? Pakketbezorgers of postbezorgers?
Volgens mij is dat hele systeem kapot. Goedgekeurd verlof staat ook nog als nieuw.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 20:29 schreef Thomas-sama het volgende:
De plusuren kloppen nog steeds niet t/m vorige week
Die zogenaamde "winst" in de voorbereiding is toch al een merkwaardig statement. Zeker gezien er door sommige tc's altijd werd beweerd dat het niet veel uitmaakt of je nu 1 of 10 rode bakken voor een wijk hebt.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 15:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mij bereiken overigens steeds meer signalen dat die postvestpilot toch niet zo'n heel groot succes is. Er worden steeds vaker bezorgers gesignaleerd in de pilotgebieden die het vest aan de wilgen hebben gehangen, en uit sarren moede maar met twee bundels op de arm en/of in de hand zij gaan lopen. Daarnaast blijkt de beoogde tijdswinst bij het voorbereiden ook minder groot dan gedacht. PostNL probeert dit echter onder de pet te houden, en snoert criticasters de mond.
Die bordjes bij het vossen zagen er leuk uit met van die lekkere lange codes voor de wijkenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons schakelen ze ook zo langzamerhand over op de nieuwe systemen. Gaat nog wat worden zo, omdat elke logica ontbreekt ...
moet je allerlei onlogische codes gaan leren ipv postcodes zoals het nu gaatquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die bordjes bij het vossen zagen er leuk uit met van die lekkere lange codes voor de wijken
De theorie is dat je niks hoeft te leren aangezien die code ook op elk poststuk zou moeten terugkomenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je allerlei onlogische codes gaan leren ipv postcodes zoals het nu gaat
En vergeet niet dat veel fulltimers constant enorm in de min staan, doordat hun wijken zijn "afgepakt" door postbezorgers. Die minuren worden aan het einde van het tijdvak kwijtgescholden. Dus op het moment dat je ze tot hogere snelheid aanspoort bij het voorbereiden zodat ze eerder klaar zijn heeft de TC op papier wel groen gedraaid, maar hebben ze ook weer meer minuren opgelopen, die hoe dan ook toch uitbetaald moeten worden, zodat PostNL uiteindelijk geen cent bespaard heeft.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 15:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die zogenaamde "winst" in de voorbereiding is toch al een merkwaardig statement. Zeker gezien er door sommige tc's altijd werd beweerd dat het niet veel uitmaakt of je nu 1 of 10 rode bakken voor een wijk hebt.
De praktijk is dat je nu ieder poststuk uitgebreid moet bestuderen waar het heen moet. In de situatie tot nu toe heb je aan een straatnaam of een gedeelte van de postcode al genoeg.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
De theorie is dat je niks hoeft te leren aangezien die code ook op elk poststuk zou moeten terugkomen
Klopt. Laatst stonden er ook twee codes op 1 tijdschrift. Zou dat het nieuwe sterretje 21 zijn?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De praktijk is dat je nu ieder poststuk uitgebreid moet bestuderen waar het heen moet. In de situatie tot nu toe heb je aan een straatnaam of een gedeelte van de postcode al genoeg.
Geen idee. Ik heb slechts zeer summiere info gekregen en dat terwijl ik de laatste tijd toch weer af en toe in de VOS zit.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Klopt. Laatst stonden er ook twee codes op 1 tijdschrift. Zou dat het nieuwe sterretje 21 zijn?
Keuze uit 7 vacatures binnen twee kilometer...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien dat daardoor veel mensen denken van "Ja daaaag!"
Als je iemand ergens van beschuldigt moet je wel met bewijzen komen, niet met vermoedens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:06 schreef edraket31 het volgende:
Hoe gaat post.nl met medewerkers om die schade toebrengen aan het huis van de geadresseerde?
Volgens track&trace heeft een bezorger bij mij aan de deur gestaan. Echter geen briefje in de bus, maar wel het kattenluik gesloopt. Ik vermoed dat de bezorger geprobeerd heeft om t pakketje door t luik te duwen (doen ze regelmatig).
Klantenservice gebeld en de dame aan de telefoon was nog sneller met oordelen dan ik zelf, ze klonk nogal onheilspellend.....
Daarom wel even benieuwd hoe er intern met zoiets wordt omgegaan.
Daarom schreef ik ook dat het vermoedde en dat je collega zelf al snel de conclusie trok nav mijn verhaal, heb niemand beschuldigdquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als je iemand ergens van beschuldigt moet je wel met bewijzen komen, niet met vermoedens.
Maar waarom vermoed je dan dat de bezorger het gedaan heeft, en niet, bijvoorbeeld, de kat van de buren of het rotkind van nummer 17?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:11 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook dat het vermoedde en dat je collega zelf al snel de conclusie trok nav mijn verhaal, heb niemand beschuldigd
Mijn ervaring is dat PostNL over het algemeen de schade wel vergoedt. Kapotte brievenbussen, afgebroken tochtstroken, dat soort zaken komt vaker voor. Nu zijn dit over het algemeen geen hele hoge kosten, (en gaat het om gevallen waarbij de schade vrijwel zeker door de postbode is veroorzaakt) en ik kan me voorstellen dat bij wat grotere schades er toch wel door de eisende partij bewezen moet worden dat de postbode van PostNL (dus niet die van een concurrent) hier schuldig aan is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef edraket31 het volgende:
Dat was mijn vraag niet, ik vroeg hoe er intern mee omgegaan wordt
mijn ervaring is dat ze de klager maar gewoon gelijk geven en de schade vergoeden en de postbode/ bezorger soms opdragen om persoonlijk excuses aan te bieden, ook als de postbode/bezorger zegt de schade niet veroorzaakt te hebben.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:06 schreef edraket31 het volgende:
Hoe gaat post.nl met medewerkers om die schade toebrengen aan het huis van de geadresseerde?
Volgens track&trace heeft een bezorger bij mij aan de deur gestaan. Echter geen briefje in de bus, maar wel het kattenluik gesloopt. Ik vermoed dat de bezorger geprobeerd heeft om t pakketje door t luik te duwen (doen ze regelmatig).
Klantenservice gebeld en de dame aan de telefoon was nog sneller met oordelen dan ik zelf, ze klonk nogal onheilspellend.....
Daarom wel even benieuwd hoe er intern met zoiets wordt omgegaan.
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef edraket31 het volgende:
Dat was mijn vraag niet, ik vroeg hoe er intern mee omgegaan wordt
joh, doe niet zo moeilijk. Als hier mensen zitten die iets dergelijks wel eens hebben meegemaakt kunnen die best antwoord geven op zijn vraag.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.
over het algemeen speelt de klantenservice de klacht door naar de teamcoach bezorgen van het desbetreffende gebied/ teamcoach pakketten, en die spreekt dan de bezorger er op aan. Zelf betalen hoeft gelukkig niet, tenzij ze de boel moedwillig gesloopt hebben of zo, dan zal het waarschijnlijk iets anders liggen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:49 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?
Ik vraag gewoon uit interesse hoe daarmee wordt omgesprongen richting de bezorger......
Ik was gewoon benieuwd of jullie daar wat over te horen krijgen of t zelfs nog moeten vergoeden (weet ik veel).
En wat heeft het voor zin om het aan de klachtenservice te vragen als ze mij toch "naar de mond praten"?
Oké, dank je voor je antwoordquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
over het algemeen speelt de klantenservice de klacht door naar de teamcoach bezorgen van het desbetreffende gebied/ teamcoach pakketten, en die spreekt dan de bezorger er op aan. Zelf betalen hoeft gelukkig niet, tenzij ze de boel moedwillig gesloopt hebben of zo, dan zal het waarschijnlijk iets anders liggen.
Nee. Wil je mij misschien beschuldigen van het beschadigen van je kattenluik?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:49 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |