abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172071811
Foto's zijn natuurlijk superleuk als herinnering van je vakantie, maar een heleboel mensen heben ook een bepaald muzieknummer die hun aan een vakantie doen herinneren.

Welke nummers doen jullie terug denken aan welke vakantie?
TS begint:

Ik was in juni 2014 met een neefje in Las Vegas voor het EDC Dance festival.
En daarnaast natuurlijk veel gegokt en veel van de omgeving gezien.

Maar het nummer wat telkens op de radio was, toen we in onze Ford Mustang door/rond Sin City aan het racen waren, was toch wel Calvin Harris - Summer.

En elke keer als ik dat nummer weer hoor, denk ik aan de gouden tijden die we daar beleefd hebben!
pi_172072051
met romana op de scooter van zanger rinus doet mij denken aan een berlijnvakantie 2011
pi_172075081
Alice in chains - check my brain --> Reisje naar LA en Vegas in december/januari 2009/2010. Heb dat nummer helemaal grijsgedraaid toen :)

Billy Jean - Michael Jackson --> Denemarken 2009. We waren onderweg naar Noorwegen op vakantie en reden in Denemarken toen we op de radio hoorden dat hij was overleden. Billy Jean was het eerste nummer wat ze daarna draaiden.

10000hp - Godsmack --> Woestijn Nevada 2014. We hadden een uur of 3 gereden in de woestijn van Zuid west Usa zonder een enkele radio ontvangst in onze auto. In de buurt van Vegas kregen we een of andere metal-zender te pakken waar toen dit nummer gedraaid werd.
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 30 juni 2017 @ 20:17:34 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172075121
4, 8, 15, 16, 23 en 42.
And so is the past
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 00:27:51 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172080768
Tof topic! Ik heb zelfs met specifieke nummers dat ik nog precies weet waar we reden :D Zo weet ik dat we Baskenland inreden met een nummer van Joan as Policewoman aan en Beirut de rest van de vakantie.

Een nummer waarbij ik het erg sterk heb is Do I Wanna Know van Arctic Monkeys, dat is echt verbonden aan onze VS reis in 2014. Het album (waarvan dit nummer de opener is) hebben we veel gedraaid en we zijn toen ook naar een concert van Arctic Monkeys geweest in Salt Lake City.

Een ander muzikaal moment wat ik nooit zal vergeten is luisteren naar Arcade Fire in de trein van Budapest naar Duitsland in 2007. Ik werd daar toen zo gelukkig van O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172093001
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 00:27 schreef MaJo het volgende:
Een nummer waarbij ik het erg sterk heb is Do I Wanna Know van Arctic Monkeys, dat is echt verbonden aan onze VS reis in 2014. Het album (waarvan dit nummer de opener is) hebben we veel gedraaid en we zijn toen ook naar een concert van Arctic Monkeys geweest in Salt Lake City.
Erg gaaf dat jullie toen ook nog naar een concert van Arctic Monkeys zijn gegaan!!

Hadden jullie dat al geboekt voordat jullie op reis gingen, of kwam je er daar pas achter?
pi_172094945
Zon/zuipen/ziekenhuisvakantie in Zuid-Frankrijk na halen schooldiploma:

Gigi D'Agostino - La Passion :D
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 2 juli 2017 @ 12:07:34 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172109444
Ik associeer ook bepaalde muziek met bepaalde reizen. Niet persé omdat het je favoriete muziek is maar meer omdat het toevallig in je hoofd zit vanwege een film die je net voor vertrek hebt gezien oid. Reizen die me nu even te binnen schieten:

Interrail naar Italië en Griekenland (1993):
Spin Doctors - Two Princes. (stond toen in de hitparade)

Zeilen op de Waddenzee (1995):
Clouseau - Droog je Tranen. (werd gedraaid in de keuken)

Peru (1997):
DLG - La quiero a morir (veel gehoord daar. Ook herinnering aan een vriendinnetje :') )

Nepal - Khumbu trek (2014):
Girls Aloud - The Promise. (volgens mijn vanwege een documentaire vlak daarvoor)
Peaches - Fuck the Pain Away :D (vanwege de film Lost in Translation die ik de avond voor vertrek keek)

Kungsleden Trek (2015):
Over The Rainbow - Eva Cassidy. (liedje tijdens aftiteling van de film Alpha Dog die ik de avond voor ik vertrok had gekeken)

Patagonië (2015):
Adele - Skyfall (vanwege de film, vlak voor vertrek gezien)

Arizona Trail (2017):
Red Hot Chili Peppers - Californication (hele album). Veel geluisterd tijdens training rondjes de dagen voor vertrek en zat vervolgens de hele reis in mijn hoofd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 2 juli 2017 @ 13:53:02 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172112288
Denemarken (1995)
Captain Jack - Captain Jack
Ik had de single net voor de vakantie gekocht en een week later was-ie al grijs gedraaid.

Lloret de Mar (2007)
Italobrothers - Counting Down The Days
Had het voor mijn vakantie al aan mijn MP3-collectie toegevoegd en tijdens de vakantie werd het nog toepasselijk ook... Leuke meid, maar Rotterdam - Frankfurt vond ze toch iets te ver voor een relatie.

Lloret de Mar (2009)
Clouseau - Zie me graag
Die nummer stond aan toen mijn toenmalige vriendin wakker werd nadat ik de hele nacht had door gereden en we aankwamen op plaats van bestemming.

Dominicaanse Republiek (2014)
Ramses Shaffy - Zing, vecht, huil, bid
Destijds had je nog vlak voor het boarden de security check op Schiphol en ging ik altijd als een van de laatste door die check heen (geen zin om lang opgesloten te zitten in een vissenkom waar je niet uit kon) en deze keer besloot de SD-kaart van mijn telefoon het te begeven in de bagagescanner. Daar stond dus alle muziek op van Spotify... Door een last minute swap van het vliegtuig had ik een exemplaar zonder entertainment, dus zonder Spotify zou het een hele lange vlucht worden... Met dank aan de wifi van Schiphol heb ik toen nog een groot deel van mijn collectie opnieuw kunnen downloaden. En dit nummer van Ramses was een van de eerste die ik weer kon luisteren.

Dominicaanse Republiek (2016)(1), Dominicaanse Republiek (2016)(2), Dominicaanse Republiek (2017)
Bachata
Zon, zee, drankje, mooie vrouwen en Bachata, dan komen zelfs mijn superstijve Hollandse heupen in beweging :D

Dominicaanse Republiek (2017)
Kate Perry - Get to France
Tja, rare combinatie. Dit nummer staat (samen met 3.332 andere tracks) in mijn afspeellijst met favorieten op Spotify. Deze lijst had ik at random aanstaan op de heenweg, niet wetende dat ik bijna 3 weken later ook daadwerkelijk naar Frankrijk zou gaan...
So we just called him Fred
pi_172113186
In het vliegtuig naar een duikvakantie in Nicaragua heb ik Finding Nemo gekeken. Het nummer van de aftiteling (beyond the sea, vertolkt door Robbie Williams) heeft de hele vakantie door mijn hoofd geklotst, en als ik het nu weer hoor zit ik meteen weer op Little Corn Island.

Mijn eerste verre reis ging naar Ethiopië. We hebben lange dagen in de 4WD gezeten en de Ethiopische chauffeur draaide non stop zijn muziekverzameling, bestaande uit wel drie cassettebandjes. Vooral de nummers van Tigist Bekele, een lokaal popzangeresje met synthesizer begeleiding, zitten nu in mijn geheugen gegrift en zijn voor eeuwig verbonden met die reis.
pi_172114042
Vivir la vida van Mark Anthony met Kerst en O&N vakantie op Curaçao. Op XTC salsa dansen is gewoonweg onmogelijk.

Britney Spears - I am a Slave for You keihard met mijn studenten (50+) en collega in een auto tijdens een discussie over dat kinderen wel erg snel opgroeien en hoeveel vrijheid ze zouden moeten krijgen en wat dat met de cultuur doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  roze zondag 2 juli 2017 @ 14:57:05 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172114079
Vakantie in Turkije toen ik 16 was. _O_ Hele dag hoorde ik muziek bij het zwembad wat ik niet leuk vond en ineens gingen ze keihard dit nummer draaien. _O_ Ik was ongeveer de enige die het kon waarderen maar wat ging ik los. _O_
Your beauty never ever scared me.
  Moderator zondag 2 juli 2017 @ 15:35:32 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172114914
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 16:57 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Erg gaaf dat jullie toen ook nog naar een concert van Arctic Monkeys zijn gegaan!!

Hadden jullie dat al geboekt voordat jullie op reis gingen, of kwam je er daar pas achter?
We hadden de reis al geboekt en kwamen er toen achter dat ze optraden. We hebben de reis iets omgegooid want SLC zat niet in de planning maar het was echt heel tof!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172120174
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

We hadden de reis al geboekt en kwamen er toen achter dat ze optraden. We hebben de reis iets omgegooid want SLC zat niet in de planning maar het was echt heel tof!
Gaaf hoor! Mooie herrinnering!
  Moderator zondag 2 juli 2017 @ 20:10:04 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172122160
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 18:45 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Gaaf hoor! Mooie herrinnering!
Is het zeker O+

Andere mooie herinnering met muziek is het Arcade Fire concert in Bilbao. Moet ik ook vaak aan terugdenken als ik Arcade Fire hoor O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172122201
Avondje stappen in Tanger. Ooit. Zal het liedje nooit vergeten. Enige wat ik me er nog van kan herinneren.

[youtube[/youtube]

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2017 20:11:46 ]
pi_172192718
quote:
2s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:57 schreef Amarantha het volgende:
Vakantie in Turkije toen ik 16 was. _O_ Hele dag hoorde ik muziek bij het zwembad wat ik niet leuk vond en ineens gingen ze keihard dit nummer draaien. _O_ Ik was ongeveer de enige die het kon waarderen maar wat ging ik los. _O_
Haha, ik zie het al helemaal voor me.
Lig je eerst de hele dag rustig op je ligbed en dan spring je opeens recht om helemaal los te gaan :P
en de rest van de gasten allemaal vreemd kijken, zo van "waar is die mee bezig?" of dat nog net niet?
  roze woensdag 5 juli 2017 @ 17:24:48 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172193876
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 16:49 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Haha, ik zie het al helemaal voor me.
Lig je eerst de hele dag rustig op je ligbed en dan spring je opeens recht om helemaal los te gaan :P
en de rest van de gasten allemaal vreemd kijken, zo van "waar is die mee bezig?" of dat nog net niet?

Kwam het wel beetje op neer ja. :D
Your beauty never ever scared me.
  One tough cookie woensdag 5 juli 2017 @ 17:28:24 #19
169210 liesje1979
pi_172193964
Deze kwam op verschillende momenten voorbij tijdens het reizen, vooral bij mooie natuur.
  zondag 9 juli 2017 @ 15:27:04 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_172295483
Dit nummer doet me denken aan het Las Vegas-deel van mijn US roadtrip. Mede doordat het onder de vakantievideo is gemonteerd en omdat het lekker in dat sfeertje past. Ik mene zelfs slotmachines te horen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_172342147
Ik was een keer (denk ik 2012) in een nachtclub in Riga. Het was gezellig, de sfeer was goed (goedkope drank, schaars geklede danseressen op de bar). Toen zette de DJ het nummer Rasputin van Boney M op en werkelijk elke Let in die tent werd compleet gek. Iedereen brulde mee, die hele tent stond te trillen, alles ging op en neer, iedereen stond als een debiel te dansen, mensen die ik nog nooit had gezien kwamen met me hossen, alcohol vloog door de tent... Ik had werkelijk nog nooit zoiets gezien (nouja, beetje met Carnaval, maar zelfs daar niet zo wild). Sindsdien moet ik elke keer als ik dat nummer hoor daar aan denken.

Kan me ook nog een Lowlands herinneren waar ik m'n tentje aanvankelijk had neergezet naast een groep met zo'n partytent met muziekinstallatie erin. Die draaiden dus 24 uur per dag, non-stop op repeat The Summer Is Magic van Playahitty. Serieus, echt om gek van te worden. Niet allen overdag maar ook 's nachts. Uiteindelijk kon ik er niet meer tegen en ben ik ergens anders gaan staan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172349234
Spanje 2011: Don Omar - Danza Kuduro.

Was eigenlijk net voordat het echt een hit hier in het westen werd, was uiteindelijk echt een hele late zomerhit, maar ik zat die vakantie al constant dat nummer te draaien. Heerlijk. Taal paste ook goed bij de vakantie zelf.

In de auto overal heen zat ik vooral mn eigen albums te luisteren, vooral de albums Uptown Saturday Night van Camp Lo, Goblin van Tyler, the Creator, Return of 4eva van Big K.R.I.T. en Nostalgia, Ultra van Frank Ocean luisterde ik tijdens die reis veel.

Lombok, Bali, Maleisië en Singapore 2016: Carly Rae Jepsen - Love Again

Gek genoeg pas geluisterd op een van de laatste dagen van mijn reis. Zaten in de nachtbus van Singapore naar Kuala Lumpur en ik zat in een soort half-slaap toen dit nummer opkwam, wauw. Dan wordt een nummer zoveel beter. Associeer het nummer nu automatisch met het einde van die vakantie, komen telkens de mooie momenten in me op maar ook de teleurstelling van het terug moeten gaan naar het normale leven. Ik associeer trouwens een hele hoop nummers met die vakantie. Veel muziek geluisterd toen.

Andere nummers zijn Die Young van Ke$ha wat me doet denken aan de taxi door de bergen van Lombok heen, 22 van Taylor Swift aan een regenachtige avond in Ubud, Chimes at Midnight aan het onderste gedeelte van Rinjani, maar ook een Kpop nummer: Navillera van GFriend zag ik toen op tv voorbij komen als de show winnaar die week.

2017 Taiwan: Luis Fonsi - Despacito

Tja kan bijna niet anders, overal een hit, vind het zelf ook een leuk nummer. Hoorde het zelfs bij eettentjes in Taipei, echt een wereldhit. Deze vakantie een stuk minder muziek zelf geluisterd, maar buiten wel een hele hoop gehoord. Hoorde Faded van Alan Walker ook overal. Daarnaast ook een hele hoop Kpop, alle Twice singles kwamen voorbij, meerdere nummers van BTS hoorde ik op straat.

Zelf nog herinneringen aan Bro Hymn van Pennywise (zong deze op de vliegvelden), Iris van Goo Goo Dolls (in de trein in het westen van het land), Shakira - La Bicicleta (draaiden ze in een winkel) en Do I Wanna Know? van Arctic Monkeys (hele dag in mijn hoofd in Beitou)

Verder nog zoveel nummers die ze op straat draaiden die me opvielen. Oa. Que Gano Olvidantote (had ik niet verwacht in Azië)
pi_172363139


Waar wij nu zijn is dit zomernummer wel toepasselijk.
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 14:45:22 #24
45833 crew  Fogel
pi_172364202
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:52 schreef Iwanius het volgende:


Waar wij nu zijn is dit zomernummer wel toepasselijk.
Rotterdam?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_172398284
Is dit Rotterdam?
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 21:51:26 #26
45833 crew  Fogel
pi_172399897
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:59 schreef Iwanius het volgende:
Is dit Rotterdam?
Gezien je repetoire in CUL zou me dat niks verbazen. :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_172617178
Ik heb er ook nog eentje van vorig jaar in Zuid-Afrika.
We waren in het plaatsje Knysna. En daar is een plein aan een klein haventje.
Op dat plein was allemaal jeugd van gemiddeld een jaar of 14 muziek aan het spelen op allemaal zelfgemaakte grote trommels in de vorm van bongo's, waaruit allemaal verschillende geluiden kwamen. Niet de standaard drum/bongo geluiden, maar allemaal "tropische klanken".

Het klonk echt prachtig! En het nummer wat me daarvan het beste bijgebleven is, is Coldplay - Viva La Vida.

Wat ook een mooi bijkomend feitje was, was dat er een erg knappe vrouw van ik denk half de 30, helemaal los aan het gaan was op de muziek.
Superenthousiast en ze zei een paar keer dat die kinderen haar dag helemaal perfect hadden gemaakt.

Dat maakte het gevoel bij de muziek dus NOG mooier. En elke keer als ik dat nummer nu hoor, droom ik weer een beetje weg in de droomreis van Zuid-Afrika 2016.
  maandag 24 juli 2017 @ 08:44:10 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_172636525
Eiffel 65 - Blue

Hoorde dat nummer voor de eerste keer de ochtend dat ik vakantie ging naar Frankrijk. Vervolgens de hele vakantie ook weer gehoord op de campingdisco
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 13:16:18 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172641241
Oei, daar heb ik er heel veel van! De eersten die mij te binnen schieten:

2001 Guatemala; rondreis met mijn vader: Shakira - Suerte (later ontdekte ik pas de Engelse versie)

2003 Frankrijk; wijntrip met wat vrienden: Les Compagnons de la Chanson - Le Marchand de Bonheur

2005 Colorado, VS; op bezoek bij mijn beste vriend die daar een paar jaar woonde: QOTSA - No One Knows

2005 Las Vegas, VS; heen en weer rijdend in een cabrio op The Strip met diezelfde beste vriend: Bob Sinclar - Ich Rocke (in der Disco)

2004 - 2017 Frankrijk; elke wijntrip die we ooit maakten, start met: Tom Jones - What's New Pussycat (we luisteren een best of en zingen elk lied uit volle borst mee :@ )

2009 Frankrijk; eerste segment van het grote dobbelsteenavontuur: Harry Nilsson - Coconut

2010 Oostenrijk; tweede segment van het grote dobbelsteenavontuur: Die Antwoord - Enter The Ninja

2011 Seattle, VS - Vancouver, Canada; derde segment van het grote dobbelsteenavontuur: Bill Withers - Grandma's Hands

2013 Vogezen / Elzas, Frankrijk; met bevriend stel een roadtrip gemaakt: Tindersticks - Another Night In

2016 Sri Lanka; rondreis met mijn verloofde: Duran Duran - Save a Prayer (clip is opgenomen in Sri Lanka, was voor mijn verloofde een goede reden om daar heen te gaan)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 24 juli 2017 @ 19:23:13 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_172648616
Ik heb er nog wel eentje trouwens, bedenk ik me nu.

In de zomer van 2010 ging ik naar Indonesie, tijdens het WK Voetbal. Dat was immens populair in Indonesie, op iedere straathoek kon je de wedstrijden wel ergens meepikken. De themesong van dat jaar was van Shakira, en iedere keer als ik dat nummer hoor denk ik terug aan die magische voetbalmomenten in Indonesie. Met name de wedstrijd tegen Brazilie waar we de enige buitenlanders in de kroeg waren en de halve finale en finale waarvoor ik midden in de nacht voor op moest staan, staan me bij
pi_173022661
Ik hou van nieuwe liedjes elke keer als ik op reis ga. En na de reis vind ik het leuk om naar hen te luisteren.
pi_173108742
Bezoek aan Wenen (2015) - om 5 uur 's ochtends al gearriveerd, de stad letterlijk zien ontwaken, geslapen in de tuin van de Hofburg tegen het middaguur omdat ik een nacht had doorgetrokken op weg naar Wenen toe en wat ik luisterde was The Traitor van Leonard Cohen.

Waar vooral dit bij is blijven hangen:

I could not move to warn all the younger soldiers
That they had been deserted from above
So on battlefields from here to Barcelona
I'm listed with the enemies of love
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')