abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:05:12 #26
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_172503845
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:18 schreef RanTheMan het volgende:
Maar TS, naast het feit dat mijn vrouw mij het huis uit zou schoppen als ik dit op zolder deed.. Wat voor projecten ga je maken als je alleen door een deur en trapopgang kan?
Zoveel mogelijk haha!

Ik doe het hobbymatig he, het is niet de bedoeling dat ik op een dagelijkse basis kasten de trap op en neer ga sjouwen. :)

De werkbank is demontabel en gaat over een x-aantal jaar, als mijn tuin af is, naar beneden het tuinhuis in.
pi_181569863
Blijkbaar heb ik al een tijdje verzuimd om dit te updaten. :P

De werkbank is eigenlijk nagenoeg af, ik moet alleen nog de gereedschapsbak maken.

Hieronder een aantal momentopnames. Sorry, fotodump!





Begint al wat ergens op te lijken.


Blad erop gefixeerd met dikke deuvels, dan kan het nog los. Een gat in het werkblad is exact zo groot als 1 deuvel, de ander is ca. 1 1/2 deuvel groot, dat geeft ruimte voor het werkblad om te werken. Onderkant blad is al lekker gehavend. Heb het als werkblad gebruikt.


Met het blad erop.


Werkbankklem van eiken gemaakt






Semi-klaar!
pi_181570304
Ziet er goed uit man. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181570311
En excuses voor een fotodump zijn nooit nodig hier imo. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181583047
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:58 schreef FlippingCoin het volgende:
En excuses voor een fotodump zijn nooit nodig hier imo. :@
Thanks! En bij deze excuus ingetrokken. ;-)
pi_181625351
Knap hoor! Mooi om te zien. Je zaagt op de ene foto met de handzaag. Hoe krijg je het zo recht met een handzaag? Bij mij ga ik toch altijd scheef, helemaal als iets onder een hoek gezaagd moet worden.
  zondag 2 september 2018 @ 00:18:26 #32
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_181633201
Een goede zaag helpt al heel veel, en dan niet een zaag die je bij een bouwmarkt kan kopen. En (veel) oefenen met een goede zaag.
  zondag 2 september 2018 @ 01:14:35 #33
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_181634391
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:15 schreef Struyaard het volgende:
Knap hoor! Mooi om te zien. Je zaagt op de ene foto met de handzaag. Hoe krijg je het zo recht met een handzaag? Bij mij ga ik toch altijd scheef, helemaal als iets onder een hoek gezaagd moet worden.
Veel oefenen haha. Ik zaag vaak 1 a 2 mmm naast de lijn. Daarna pak ik een handschaaf en schaaf ik naar de lijn toe. Heeft ook veel met lichaamshouding te maken enzo.

Maar ik merk dat ik doet telkens minder ver van de lijn afzaag. Wederom, blijven oefenen!

En op YouTube zijn er veel filmpjes met tips voor recht zagen.


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')