abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172058762
We maken de natuur kapot door in auto's te rijden. We verzieken ons eigen lichaam door rotzooi te consumeren. Hiermee bedoel ik de ongezonde en bewerkte voeding die bijna iedereen eet. Daarnaast zijn er ook veel mensen die drugs gebruiken, roken of alcohol drinken.

Voeding waar geen rotzooi in zit is duur en soms niet eens in de supermarkt verkrijgbaar. Daarnaast verlangen mensen naar ongezond eten omdat het lekker is.

De wereld is een puinhoop. Toen mensen primitief waren, was het in orde en leefden mensen simpel. Ze hadden niet de luxe die wij hebben, maar dat mensen vroeger slechter af waren dan wij nu zijn weten we niet zeker. Misschien is onze technologie juist een vloek ipv een zegen.

Ons leven is mogelijk ook te complex geworden.

We hebben allerlei luxe en toch zijn we niet gelukkig. Vroeger waren fysieke ziektes het probleem, terwijl tegenwoordig mentale problemen dat zijn.

We moeten tegenwoordig veel informatie tot ons nemen. Vroeger had je niet zo veel informatie in je kop zitten als nu. Toen was het leven niet veel meer dan jagen of voor je kinderen zorgen en water halen om te drinken en slapen. Er kwamen nog iets meer dingen bij kijken, maar we hadden niet zo veel onnodige informatie in ons hoofd als tegenwoordig.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 02:25:18 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172058961
Je kunt er zelf voor kiezen om niet in de moderne wereld te leven. Kies een grot in de wildernis en leef je uit.

De rest van de mensheid gaat wel verder vooruit zonder jou.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172059000
Klinkt alsof je zelf teveel drugs gebruikt hebt
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_172059118
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:25 schreef Fir3fly het volgende:
Je kunt er zelf voor kiezen om niet in de moderne wereld te leven. Kies een grot in de wildernis en leef je uit.

De rest van de mensheid gaat wel verder vooruit zonder jou.
Helaas werkt dat niet meer. Ik ben al gewend geraakt aan deze wereld. En niet zo'n beetje ook.
pi_172059120
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:38 schreef Seam het volgende:
Klinkt alsof je zelf teveel drugs gebruikt hebt
Ik heb nog nooit drugs gebruikt.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 03:31:00 #6
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_172059145
we weten trouwens niet of de moderne mens de neanderthaler heeft uitgemoord....
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 03:37:17 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172059169
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 03:31 schreef cherrycoke het volgende:
we weten trouwens niet of de moderne mens de neanderthaler heeft uitgemoord....
Maar wel dat ze geneukt hebben met elkaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172059352
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172064466
quote:
We hebben allerlei luxe en toch zijn we niet gelukkig.
Spreek voor jezelf.
Conscience do cost.
pi_172276643
Goede OP!

Eerste wat hierbij in me opkomt, is: ieder voordeel hep z'n nadeel. Er is altijd een keerzijde van de medaille; enerzijds leven we nu zonder enige twijfel in de meest luxueuze, gemakkelijkste
maatschappij om in te leven ooit. Er is super veel kennis, technologie en alles. Aan de andere kant brengt het ook weer allerlei moeilijkheden met zich mee. Zoals dat er steeds meer mensen bij komen, en er dus steeds meer monden gevoed moeten worden. Ga zo maar door.

We zijn snel geneigd te zeiken op 'de elite' en de grote bedrijven en alles wat de boel bestuurt. Maar ga er maar aanstaan. Probeer maar eens zoveel monden te voeden en zo'n massaproductie op gang te houden. De voeding van tegenwoordig wordt ook niet voor hun lol bewerkt. Daar zijn redenen voor.

De wereld die we vandaag de dag voor normaal houden en vanzelfsprekend, is in werkelijkheid ongelooflijk kwetsbaar.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 19:40:36 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172276665
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 03:21 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit drugs gebruikt.
Dat lijkt mij nogal sterk.
And so is the past
pi_172310275
Fysieke ziektes zijn ook mentale ziektes. Want van het één komt het ander. Vroeger was je gewoon de sjaak als je een ziekte kreeg. Kreeg je een zware aderlating om de kwade geesten te bevrijden. Stierf je alsnog.

Buiten dat moet je de tijd waarin mensen jaagden niet gaan lopen versimpelen en romantiseren met onze kijk van tegenwoordig. TS ziet wat holbewoners voor zich die fluitend de weide intrekken en een dier doden en weer teruglopen.

Maar vroeger moest je iedere dag fysiek gezien zwaar presteren en was je stam voortdurend in oorlog met andere stammen nabij en kon je door honger omkomen als het allemaal niet lukte. Daarnaast was de kans op blessures tijdens t jagen hoog en en als je pech had at men gewoon de zwakste op want kanibalisme was nog heel gewoon.

Het bewijs van vele wrede stammenoorlogen ligt in vele mensenresten die her en der zijn gevonden. Natuurlijk maken de geschiedenisboeken t kindvriendelijk. Kortom, geef mij deze tijd maar.

[ Bericht 44% gewijzigd door Beathoven op 10-07-2017 05:36:43 ]
pi_172333716
Deze tijd is de beste tijd ooit! Er is nog nooit zo weinig oorlog geweest en vrijwel iedereen heeft een vredig en best lang leven. Kinderen gaan niet zo vaak meer dood bij hun geboorte en als ik op straat iedereen vertel dat ik lesbisch word ik niet gelyncht.

De pest en slavernij kan ik best missen, nu heb ik vrijwel elke dag wat anders voor het avond eten, puur omdat ik er zin in heb. :)
pi_172333747
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 03:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar wel dat ze geneukt hebben met elkaar.
daar zijn we dan weer wel goed in.. misschien toch weer wat meer luv derin gooien?
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  woensdag 12 juli 2017 @ 04:09:37 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172356799
Ik denk dat in de oertijd je behoorlijk wat aan je kop had om ervoor te zorgen dat jij en je familie konden overleven (en als het even kon met comfort). Zorgen voor eten en drinken, maar rekening houden met het feit dat je ziek kunt worden van water en eten. Gif, bedorven, vervuild- en geen instrument om dat te testen, behalve je kennis en ervaring.
Vuur hebben maar geen brandblusser, dus levensgevaarlijk als je niet oppast, en anderzijds de angst dat het vuur uit gaat.
Wonden en blessures die niet genezen en tot de dood kunnen leiden, dus steeds voorzichtig blijven.
Voor comfort afhankelijk zijn van gevaarlijke dieren die vlees en bont leveren.
  woensdag 12 juli 2017 @ 10:32:25 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172359377
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:57 schreef Firewarrior het volgende:
We verzieken ons eigen lichaam door rotzooi te consumeren. Hiermee bedoel ik de ongezonde en bewerkte voeding die bijna iedereen eet.
Vroeger had je een grote kans om (eerder) dood te gaan, omdat het er niet was. Ligt een beetje aan hoe ver je teruggaat, maar van brood dat tussen stenen werd vermalen gingen je tanden kapot. (Middeleeuwen)

In de Gouden eeuw was brood (tarwe) een duur luxe product en onbetaalbaar.

Het gros at gruwel, pap en boekweit koeken. Zonder toevoegingen, dat wel. Dus als je niet snel at dan had je beschimmelde pap, gruwel en boekweit koeken.

Vlees was er niet, of nauwelijks en was duur als het er wel was.

Tot halverwege vorige eeuw was er met enige regelmaat een hongersnoodje.

Ik weet niet hoor...
quote:
De wereld is een puinhoop. Toen mensen primitief waren, was het in orde en leefden mensen simpel. Ze hadden niet de luxe die wij hebben, maar dat mensen vroeger slechter af waren dan wij nu zijn weten we niet zeker. Misschien is onze technologie juist een vloek ipv een zegen.
_O-
De wereld is vrediger, welvarender en mooier dan ooit. :D
Dat vroeger alles beter was is ultieme quatsch.

quote:
We hebben allerlei luxe en toch zijn we niet gelukkig. Vroeger waren fysieke ziektes het probleem, terwijl tegenwoordig mentale problemen dat zijn.
Mentale problemen werden niet onderkend, dat betekend niet dat ze er niet waren. ;)
quote:
We moeten tegenwoordig veel informatie tot ons nemen. Vroeger had je niet zo veel informatie in je kop zitten als nu. Toen was het leven niet veel meer dan jagen of voor je kinderen zorgen en water halen om te drinken en slapen. Er kwamen nog iets meer dingen bij kijken, maar we hadden niet zo veel onnodige informatie in ons hoofd als tegenwoordig.
Toen had je geen ruimte voor die informatie, want je moest jagen om je kinderen te verzorgen. Do or die. Nu hebben ruimte om eens over dingen na te denken. Dat niet iedereen daar goed mee om kan gaan is wat anders. :)

Waar haal je het vandaan? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172364625
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Vroeger had je een grote kans om (eerder) dood te gaan, omdat het er niet was. Ligt een beetje aan hoe ver je teruggaat, maar van brood dat tussen stenen werd vermalen gingen je tanden kapot. (Middeleeuwen)

In de Gouden eeuw was brood (tarwe) een duur luxe product en onbetaalbaar.

Het gros at gruwel, pap en boekweit koeken. Zonder toevoegingen, dat wel. Dus als je niet snel at dan had je beschimmelde pap, gruwel en boekweit koeken.

Vlees was er niet, of nauwelijks en was duur als het er wel was.

Tot halverwege vorige eeuw was er met enige regelmaat een hongersnoodje.

Ik weet niet hoor...

[..]
Dat is misschien wel zo, maar we kunnen toch beter dan dit. Waarom staan de supermarkt schappen vol met bewerkte voeding waar allerlei rotzooi in zit? Al die toevoegingen zijn niet nodig.
quote:
_O-
De wereld is vrediger, welvarender en mooier dan ooit. :D
Dat vroeger alles beter was is ultieme quatsch.

[..]
De wereld is niet vrediger dan ooit. Er worden regelmatig aanslagen gepleegd, en er is oorlog in het Midden-Oosten. Nu is er vrede in Nederland, maar je weet maar nooit wanneer er weer een oorlog uitbreekt. Omdat er tegenwoordig atoombommen bestaan, zijn mensen in staat de hele aarde in één oorlog te vernietigen. Ik verwacht ook niet dat er snel een derde wereldoorlog zal komen, (omdat mensen weten dat we dan allemaal uitsterven) maar met gekke presidenten weet je het maar nooit. Er zou sowieso geen oorlog moeten zijn, de mensen die oorlogen veroorzaken doen al iets fout.

De wereld is ook niet echt mooier. We hebben veel stukken natuur vernietigd om woonwijken, fabrieken, etc neer te zetten. Misschien was de wereld vroeger mooier, want er was meer natuur.

quote:
Toen had je geen ruimte voor die informatie, want je moest jagen om je kinderen te verzorgen. Do or die. Nu hebben ruimte om eens over dingen na te denken. Dat niet iedereen daar goed mee om kan gaan is wat anders. :)

Waar haal je het vandaan? :D
Het leven was vroeger simpeler. Dieren leven ook simpel.

Tegenwoordig heb je veel aan je hoofd. Sure, vroeger was het leven gevaarlijk, maar tegenwoordig is het dat nog steeds. Je kunt bijvoorbeeld zomaar aangereden worden door een auto.
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:14:51 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172364914
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:02 schreef Firewarrior het volgende:
Dat is misschien wel zo, maar we kunnen toch beter dan dit. Waarom staan de supermarkt schappen vol met bewerkte voeding waar allerlei rotzooi in zit? Al die toevoegingen zijn niet nodig.
Het wordt ook beter, althans men wordt bewuster. Toevoegingen zijn vaak niet (meer) nodig, maar wel uit te leggen. Smaak, houdbaarheid, kleur, kosten. Speelt allemaal mee.

Niet om het goed te praten, maar het is wel uit te leggen. Ook zijn productieprocessen e.d. niet 1, 2, 3 aan te passen of is er een (wetgeving/ kostenbesparing) incentive voor nodig om de benodigde investeringen te doen.
quote:
De wereld is niet vrediger dan ooit. Er worden regelmatig aanslagen gepleegd, en er is oorlog in het Midden-Oosten. Nu is er vrede in Nederland, maar je weet maar nooit wanneer er weer een oorlog uitbreekt. Omdat er tegenwoordig atoombommen bestaan, zijn mensen in staat de hele aarde in één oorlog te vernietigen. Ik verwacht ook niet dat er snel een derde wereldoorlog zal komen, (omdat mensen weten dat we dan allemaal uitsterven) maar met gekke presidenten weet je het maar nooit. Er zou sowieso geen oorlog moeten zijn, de mensen die oorlogen veroorzaken doen al iets fout.
De wereld is vrediger dan ooit. Vergeleken met 20, 50 of 100 jaar geleden. Hoe verder je teruggaat hoe wettelozer het wordt en hoe minder vrijheid voor de 'gewone man'.
quote:
De wereld is ook niet echt mooier. We hebben veel stukken natuur vernietigd om woonwijken, fabrieken, etc neer te zetten. Misschien was de wereld vroeger mooier, want er was meer natuur.
I'll give you that one! :D
quote:
Het leven was vroeger simpeler. Dieren leven ook simpel.
Was is simpeler? En waar had je het over? 50 jaar geleden is de werkweek van 40 uur bij wet vastgesteld. Daarvoor was een werkweek van 46, 48, 50 tot wel 75 uur gangbaar.

Daarvoor kende men het begrip 'werkweek' niet eens, omdat je ook geen 'vrije tijd' had. :D
quote:
Tegenwoordig heb je veel aan je hoofd. Sure, vroeger was het leven gevaarlijk, maar tegenwoordig is het dat nog steeds. Je kunt bijvoorbeeld zomaar aangereden worden door een auto.
Toevallig is dat voorbeeld van aangereden worden ook van de laatste 100 jaar en is de kans om nu in een dodelijk ongeval terecht te komen, vele malen kleiner dan (pak hem beet) 50 jaar geleden.

Lastig meten, maar ik denk dat we nog nooit zo veilig geweest zijn. Dat bewijst de gemiddelde leeftijd ook wel. We zijn nog nooit zo oud geworden met zijn allen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172366436
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Vroeger had je een grote kans om (eerder) dood te gaan, omdat het er niet was. Ligt een beetje aan hoe ver je teruggaat, maar van brood dat tussen stenen werd vermalen gingen je tanden kapot. (Middeleeuwen)

In de Gouden eeuw was brood (tarwe) een duur luxe product en onbetaalbaar.

Het gros at gruwel, pap en boekweit koeken. Zonder toevoegingen, dat wel. Dus als je niet snel at dan had je beschimmelde pap, gruwel en boekweit koeken.

Vlees was er niet, of nauwelijks en was duur als het er wel was.

Tot halverwege vorige eeuw was er met enige regelmaat een hongersnoodje.

Ik weet niet hoor...

[..]

_O-
De wereld is vrediger, welvarender en mooier dan ooit. :D
Dat vroeger alles beter was is ultieme quatsch.

[..]

Mentale problemen werden niet onderkend, dat betekend niet dat ze er niet waren. ;)

[..]

Toen had je geen ruimte voor die informatie, want je moest jagen om je kinderen te verzorgen. Do or die. Nu hebben ruimte om eens over dingen na te denken. Dat niet iedereen daar goed mee om kan gaan is wat anders. :)

Waar haal je het vandaan? :D
Mensen met mentale problemen werkten gewoon door tot ze letterlijk niets meer konden. Ze kwamen of in een gesticht of bleven thuis. De maatschappij zal oa dementerenden wel voor heksen hebben aangezien en we weten hoe ze die behandelden.

Het enige aanwijsbare wat vroeger ( zo voor de industriele revolutie) beter was, was dat we de planeet niet overbevolkten. Ik zou graag doorgaan met de toen wat beter beheersbare aantallen.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:22:09 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172366510
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:19 schreef Beathoven het volgende:
Het enige aanwijsbare wat vroeger ( zo voor de industriele revolutie) beter was, was dat we de planeet niet overbevolkten. Ik zou graag doorgaan met de toen wat beter beheersbare aantallen.
Het valt echt wel mee met de overbevolking. :) Als iedereen net zo veel ruimte krijgt als de Gemiddelde New Yorker, dan hebben we voldoende aan Texas.

Het is alleen hoe we ermee omgaan, de uitputting van natuurlijke bronnen, het inefficiënte grondgebruik, etc. wat funest is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')