abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:26:01 #201
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172205907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:22 schreef Nanuke het volgende:
Ik had vandaag ook een groeiecho en onze baby lijkt nu al op mij. Eigenwijs, niet fotogeniek en aan de kleine kant met z'n P26. Placenta en vruchtwater was allemaal meer dan prima, en hij was heerlijk aan het bewegen en draaien. Ergens is het toch een geruststelling om dat te zien en niet te voelen, dan ga ik er maar vanuit dat hij dat normaal ook doet. :D Mijn bloeduitslagen (hb, suiker en antistoffen) waren ook allemaal prima, bloeddruk ging iets omhoog maar was nog binnen de normale grenzen. Kortom, we zijn helemaal goedgekeurd.
^O^
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 6 juli 2017 @ 05:45:42 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172207223
Fijn, alle goede echo's en bewegende baby's! Alhoewel ze het zitten inderdaad lastig kunnen maken :')

Nog een kraambezoek-vraag. Op zich lijkt het me juist gezellig, mits op afspraak en gedoseerd enzo. Maar kwamen de eerste twee weken bij jullie ook al kinderen langs? Daarmee bedoel ik eigenlijk alles onder de 10. Ik merk dat ik dat eigenlijk niet aantrekkelijk vind, omdat ik me voorstel dat dat aandacht kost van mij en de ouders terwijl ik dst er misschien helemaal niet bij kan hebben. Herkenbaar? Onzin?
En natuurlijk kan ik gewoon aangeven wat ik wil, maar ik heb al 2x vrienden tegen hun kinderen horen zeggen 'binnenkort wordt de baby van Lemijn geboren en dan mogen we vast snel gaan kijken!'
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 6 juli 2017 @ 06:05:15 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_172207244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 05:45 schreef Lemijn het volgende:
Fijn, alle goede echo's en bewegende baby's! Alhoewel ze het zitten inderdaad lastig kunnen maken :')

Nog een kraambezoek-vraag. Op zich lijkt het me juist gezellig, mits op afspraak en gedoseerd enzo. Maar kwamen de eerste twee weken bij jullie ook al kinderen langs? Daarmee bedoel ik eigenlijk alles onder de 10. Ik merk dat ik dat eigenlijk niet aantrekkelijk vind, omdat ik me voorstel dat dat aandacht kost van mij en de ouders terwijl ik dst er misschien helemaal niet bij kan hebben. Herkenbaar? Onzin?
En natuurlijk kan ik gewoon aangeven wat ik wil, maar ik heb al 2x vrienden tegen hun kinderen horen zeggen 'binnenkort wordt de baby van Lemijn geboren en dan mogen we vast snel gaan kijken!'
yes. Ideaal. Zo vroeg mogelijk laten komen. Dan is je kraamhulp er namelijk nog.
Ik bleef dan in bed liggen met baby, de visite kwam tien minuten op de slaapkamer met hun kinderen en daarna nam de kraamhulp ze weer mee naar beneden voor koffie en beschuit.
disclaimer
pi_172207627
Fijn van alle goede echo's en onderzoeken! ^O^

Lemijn, bij ons alleen mijn nichtje (toen 6) en neefje (toen 2), maar daar hebben we ook echt een hele goede band mee, dus dat wilde ik zelf juist ook.
Neefje kwam wel pas een paar dagen later, omdat-ie net verkouden geweest was. Was heel fijn dat m'n zus dat zelf al zo ingeschat had :)

Maar ik zou op je gevoel op dat moment afgaan; jij weet immers hoe de kinderen en ouders(!) in kwestie zijn :Y

SPOILER: First world probleem klaag
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172207690
Wij kregen al vrij snel kinderen op kraambezoek, maar heb dat geen moment als storend ervaren. Het scheelt waarschijnlijk wel dat de ouders hun kroost prima in toom hielden en niet lang bleven plakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 juli 2017 @ 08:06:50 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172207693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:59 schreef twist02 het volgende:
Fijn van alle goede echo's en onderzoeken! ^O^
SPOILER: First world probleem klaag
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat stom!! |:( Ik snap je neiging totaal, al is je eigen blijdschap over de naam natuurlijk minstens zo belangrijk. Maar waarom doen mensen dat toch? En dan zelfs met anderen alvast bespreken? Waar komt die drang uit voort? Ik snap dat echt niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 6 juli 2017 @ 08:12:16 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172207749
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 06:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

yes. Ideaal. Zo vroeg mogelijk laten komen. Dan is je kraamhulp er namelijk nog.
Ik bleef dan in bed liggen met baby, de visite kwam tien minuten op de slaapkamer met hun kinderen en daarna nam de kraamhulp ze weer mee naar beneden voor koffie en beschuit.
Bezoek zonder mij beneden beschuit laten eten, hmm, dat is een interessante nieuwe optie. Ik hoef die rommel inderdaad niet op m'n vloerbedekking. Ik heb dat als bezoek nog nooit zo gezien, werd het nooit ongezellig gevonden? Het helpt misschien als beneden een partner is ofzo...
Sowieso is kort bezoek met kind en bij latere gelegenheid de vriend zelf nog eens langer spreken wel een goede, ik kon alleen maar andersom bedenken. Fijn, opties vergroten ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172207836
Wow twist, daar zou ik ook wel even flink van balen. :X. Maar houd vast aan je naam hoor, als je die zo mooi vindt!

Afgelopen weekend logeerden mijn nichtjes hier, en de oudste (11 jaar) vroeg of we al een naam hadden bedacht voor de baby, waarop ik vroeg wat zij mooie namen zouden vinden. Noemt er een dus gewoon onze naam. :D. Het kostte me wel even moeite om mijn gezicht in de plooi te houden. :+.

Lemijn, bezoek alleen even in de slaapkamer laten en daarna beneden een beschuitje laten eten kan echt heel prima. Probeer hoe dan ook je grenzen zo goed mogelijk te bewaken. Als er iets is wat ik de vorige keer heb geleerd met betrekking tot kraambezoek, is het dat wel.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:10:43 #209
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172208387
Twist wat balen!! Ik snap je neiging, dat gedoe tot in lengte van dagen aanhoren is niet tof. Maar om daar nou jullie naam voor op te geven... Waarom moeten mensen toch altijd uit zichzelf naar namen gaan vissen, ik snap dat nooit...

Dat is dan wel grappig DaD, als je er zelf naar vraagt en iemand noemt de naam dan :D

Hier nog steeds geen naam... Ik heb wel en nr 1 en man ook maar we vinden die van elkaar niet zo tof. Dus dat wordt nog even afwachten welke we gaan kiezen uiteindelijk.
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:12:55 #210
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172208420
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 06:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

yes. Ideaal. Zo vroeg mogelijk laten komen. Dan is je kraamhulp er namelijk nog.
Ik bleef dan in bed liggen met baby, de visite kwam tien minuten op de slaapkamer met hun kinderen en daarna nam de kraamhulp ze weer mee naar beneden voor koffie en beschuit.
Hmm die moet ik onthouden!

Vorige keer hadden een aantal mensen met op visite komen gewacht tot de zomervakantie 'want dan waren we tenminste allemaal vrij en heeft iedereen tijd zat' met als gevolg dat we daar echt wat weken in moesten blokken voor onszelf want anders hadden anderen hem helemaal vol gepland. Ik ben een beetje bang dat men dat deze keer met de kerstvakantie wil gaan doen dus daar moeten we dan maar een stokje voor steken...
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:14:46 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_172208463
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:12 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hmm die moet ik onthouden!

Vorige keer hadden een aantal mensen met op visite komen gewacht tot de zomervakantie 'want dan waren we tenminste allemaal vrij en heeft iedereen tijd zat' met als gevolg dat we daar echt wat weken in moesten blokken voor onszelf want anders hadden anderen hem helemaal vol gepland. Ik ben een beetje bang dat men dat deze keer met de kerstvakantie wil gaan doen dus daar moeten we dan maar een stokje voor steken...
Maak je geen zorgen. Het is immers je tweede. :')
disclaimer
pi_172208553
Wat ontzettend balen Twist! Ik snap ook niet goed waarom mensen dat doen, mag je niks meer voor jezelf houden?
Ze mogen hier blij zijn dat ze het geslacht al weten, en dat raden hebben we ook de das om gedaan.
Oma's hebben beide het idee de naam te weten :D.
Dus we hebben ze gezegd, schrijf hem op en kijk straks of een van jullie gelijk heeft en verder willen we er niks meer over horen.
Ze denken namelijk dat het een naam is die in de top 20 namen staat, helaas oma's :7

We waren al heel snel over de naam uit, alleen nu nog niet over de schrijfwijze :@
We vinden beide schrijfwijzes leuk maar kunnen geen knoop doorhakken :')
pi_172208788
Jullie hebben ook allemaal gelijk hoor, en morgen voel ik dat vast ook zo ;)

Vergeet ik in al mijn irritatie gewoon iets superleuks: één van m'n beste vriendinnen is ook zwanger en we schelen gewoon maar 9 weken! O+

Kraamvisite ga ik ook nog wel even over nadenken i.c.m. de decembermaand inderdaad, voordat iedereen collectief denkt dat ze wel even tussen Kerst en O&N kunnen komen ofzo ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:34:22 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_172208808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:32 schreef twist02 het volgende:

Kraamvisite ga ik ook nog wel even over nadenken i.c.m. de decembermaand inderdaad, voordat iedereen collectief denkt dat ze wel even tussen Kerst en O&N kunnen komen ofzo ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen. Het is immers je tweede. :')
Leuk van je vriendin trouwens!
disclaimer
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:39:09 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172208883
SQ, was het echt dramatisch minder? Zou meespelen dat ze toch meer jouw transformatie naar moeder komen bekijken dan de pasgeborene?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172208950
Wij hadden nu met de tweede meer bezoek dan bij de eerste. Komt vooral doordat we het bij de eerste wat afhielden omdat ik toen nog zo moest wennen aan de baby, het geven van bv etc. Nu voelde ik me al snel heel goed en ontspannen en vond ik bezoek juist gezellig.

Het is lastig om het voor een ander te bedenken en je weet ook niet hoe je je gaat voelen. Wij planden bezoek steeds in rond 15:00. Dan hadden we de ochtenden voor onszelf, en kon bijvoorbeeld mijn vriend er even op uit met peuter. Begin van de middag kon ik dan een dutje doen en daarna bezoek. Rond 16;00/17:00 is dat dan weer voorbij. Ik vond dat een fijne dagindeling.
Zelf zou ik het helemaal niet leuk/gezellig vinden om boven te zitten terwijl het bezoek beneden is. Ik ben gewoon altijd ook naar beneden gegaan maar dat kwam ook doordat ik me fysiek goed voelde. Bezoek is de eerste week wel heel minimaal geweest trouwens (alleen naaste familie), vanaf week 2 zijn we bezoekafspraken gaan doen.

Lemijn, ik kan me voorstellen dat je kinderen even buiten de deur wilt houden. Gewoon zeggen tegen je vrienden hoor. Bijvoorbeeld dat je het prima vindt als de kinderen op een later moment een keer meekomen, maar de eerste keer nog niet.

Nog even ter aanvulling: als ik bij een vriendin op kraambezoek ga die net bevallen is van haar eerste kindje neem ik I ook niet mee. Dan wil ik rustig kunnen praten en ook de rust in huis bewaren. Ik denk dat juist mensen met kinderen dat doorgaans goed begrijpen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Franny_G op 06-07-2017 09:55:28 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:48:08 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_172209043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:39 schreef Lemijn het volgende:
SQ, was het echt dramatisch minder? Zou meespelen dat ze toch meer jouw transformatie naar moeder komen bekijken dan de pasgeborene?
ik vond het hier wel opvallend minder de eerste weken ja. Heel veel mensen denken bij de tweede ineens dat je er niet op zit te wachten ofzo. "Ja dan kunnen jullie eerst even rustig aan elkaar wennen". Klopt, maar daar heb je een week voor nodig, geen 3 maanden :')
En dan is er ineens een familieverjaardag en dan hebben ze toch de baby al gezien dus hoeven ze ook niet meer op bezoek te komen. Bij de eerste heb ik dat écht heel anders ervaren.
disclaimer
pi_172209087
Hier viel het reuze mee: ik kan me maar twee mensen bedenken die er bij de eerste wel waren en bij de tweede niet. :) Nu wilde ik sowieso tot twee toe keer heel graag de geweldigste baby's ooit aan iedereen showen. :+
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:52:51 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_172209121
Oh nou dan heb ik gewoon uitzonderlijk stomme familie en vrienden waarschijnlijk :7
disclaimer
pi_172209204
Nee hoor, mijn ene zus is ook nog niet geweest (ze heeft Y wel al bij mijn ouders gezien, en bij een ander familiefeestje, maar toch. Beetje raar voelt het wel.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172209209
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:39 schreef Lemijn het volgende:
SQ, was het echt dramatisch minder? Zou meespelen dat ze toch meer jouw transformatie naar moeder komen bekijken dan de pasgeborene?
Ik heb het idee dat de nieuwigheid van omgwtfbbq-X-en-Y-met-een-kind :o :D *O* er wel af is bij de tweede (dat merkte ik wel een beetje bij onze families bijvoorbeeld). Al was het hier niet zo dat de hoeveelheid bezoek dramatisch minder was bij nr 2. Wel dat het andere mensen waren. Nieuwe vrienden en zo, terwijl ooms en tantes juist niet meer kwamen.

Boven blijven zou ik ook niet zo vinden, ik vond het bezoek heel leuk en gezellig juist. Vaak ging het helemaal niet zo over de baby maar was het meer bijpraten met mensen die we al een tijd niet gezien hadden. We hielden het voor onszelf wel beperkt : 1 keer per dag, niet 's avonds en we hielden als het even kon ook één weekenddag vrij. Dat ging eigenlijk prima. Het was ook weer niet zoveel bezoek dat we met zeven maanden nog steeds kraambezoek kregen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:58:55 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_172209236
Ik hield ook niet al mijn bezoek beneden he. Alleen de groepen met drukke kinderen op kraamdag 3 zeg maar :+
disclaimer
pi_172209269
Ik merkte dat ook wel, maar vooral in tijd. Bij de eerste kwam alle visite zo snel mogelijk. Bij de tweede en derde kwam iedereen ook wel, maar uitgespreid over langere tijd. Ik vond dat juist fijner. Bij S was ik echt soms overdonderd door de hoeveelheid bezoek. Wij hebben niet zoveel familieverjaardagen enzo, dus dat herken ik verder niet.

Ik merkte wel nu, vooral de eerste weken, dat ik ook liever geen heel gezin met kinderen over de vloer had. Met mijn eigen duo erbij en alles wat ik zelf moest rooien, was ik dan zelf daarna wel echt overprikkeld en kon ik daar zeker geen overprikkelde baby bij hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 06-07-2017 10:05:13 ]
pi_172209313
Ik ben één dag echt in bed gebleven, daarna kwam ik wel gewoon naar beneden. Wel trok ik me 's middags even terug op bed (de eerste 3 dagen toen mijn ouders er nog bij waren) en ging ik 's avonds weken met de kinderen mee naar bed (20 uur lag ik erin). :P
  donderdag 6 juli 2017 @ 10:03:18 #225
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172209336
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nou dan heb ik gewoon uitzonderlijk stomme familie en vrienden waarschijnlijk :7
Hier hetzelfde, SQ. Maar ach, ik vind het wel prima.
Wel heel veel aan schoonouders en schoonzus gehad, die namen peuter dan mee voor exclusieve aandacht voor haar (en rust voor ons). Dat was wel fijn :)

Nu na 3 maanden komt er nog steeds 'kraam'visite, maar dat beschouwen we maar gewoon als visite :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172209813
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vond het hier wel opvallend minder de eerste weken ja. Heel veel mensen denken bij de tweede ineens dat je er niet op zit te wachten ofzo. "Ja dan kunnen jullie eerst even rustig aan elkaar wennen". Klopt, maar daar heb je een week voor nodig, geen 3 maanden :')
En dan is er ineens een familieverjaardag en dan hebben ze toch de baby al gezien dus hoeven ze ook niet meer op bezoek te komen. Bij de eerste heb ik dat écht heel anders ervaren.
Hier is dat dus bij de eerste al zo. Van mijn mans kant is niemand gekomen. En van mijn kant maar een paar. De naaste familie en vriendinnen waren er wel snel.
pi_172210192
Jemig, wat gaat het hier hard :o Ik had weinig tijd om mee te lezen, ben van het weekend zo ziek als een hond geweest en nu pas weer een beetje fit.

Duman, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Littledrummergirl, ik vind het ook zo ontzettend hard gaan de zwangerschap, morgen al 20 weken. Ik voel haar helaas nog steeds niet -O- Maandag hebben we de 20 weken echo dus dan mag ik gelukkig weer lekker naar mijn kleine meisje kijken O+

Twist, wat frustrerend he dat gegis? Mijn zus begon er vorige week ook al mee omdat ze zegt dat ik dat bij haar ook deed, daar kan ik me eigenlijk niks van heugen; waren meer mijn moeder en andere zus, als ik 1 keer een plagerige gok gedaan heb was dat het wel. Het scheelt dat we het nog niet weten dus ze gokt er maar op los, maar kan me voorstellen dat als je hem dus al wel weet dat het zwaar irritant is :{

Eind deze maand moeten we uit ons huis :o Gelukkig hebben we een huurhuis kunnen vinden, alleen nog een hele kleine overbruggingsperiode bij mijn ouders, maar dat overleven we wel hoop ik :P Eind januari krijgen we de sleutel van onze definitieve woning, gek idee dat onze kleine meid er dan al is :o O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:14:04 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_172210696
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:03 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, SQ. Maar ach, ik vind het wel prima.
Wel heel veel aan schoonouders en schoonzus gehad, die namen peuter dan mee voor exclusieve aandacht voor haar (en rust voor ons). Dat was wel fijn :)

Nu na 3 maanden komt er nog steeds 'kraam'visite, maar dat beschouwen we maar gewoon als visite :P
Ik had gisteren nog kraamvisite! En vrijdag weer!
Allebei fokkers trouwens dus die hebben toch m'n hele bevallingsverhaal met details al gelezen :')
disclaimer
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:17:24 #229
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172210739
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:45 schreef rena het volgende:
Jemig, wat gaat het hier hard :o Ik had weinig tijd om mee te lezen, ben van het weekend zo ziek als een hond geweest en nu pas weer een beetje fit.

Duman, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Littledrummergirl, ik vind het ook zo ontzettend hard gaan de zwangerschap, morgen al 20 weken. Ik voel haar helaas nog steeds niet -O- Maandag hebben we de 20 weken echo dus dan mag ik gelukkig weer lekker naar mijn kleine meisje kijken O+

bij mij begon dat voelen ook pas rond de 20 weken, en dan heb ik niet eens de placenta aan de voorkant. In alle "je bent nu zoveel weken, deze week gebeurt er dit" staat al dat je het kan voelen vanaf 16 wk maar volgens mijn verloskundige is dat erg uitzonderlijk bij je eerste en is rond de 20/22 weken heel normaal. Hopelijk heb je snel actie *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172210915
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 07:59 schreef twist02 het volgende:

SPOILER: First world probleem klaag
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik plaatste een tijdje terug iets vergelijkbaars, dus ik snap je gevoel helemaal!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kraambezoek: ik ben benieuwd hier. De vorige keer hebben we geprobeerd de kraamweek rustig te houden, maar dat ging op dag 2 al fout :') Dat gaan we nu anders doen. Verder hadden we hetzelfde als Mineola: 1 bezoek per dag, een weekenddag voor onszelf houden, etc. Sowieso zijn er niet heel veel mensen geweest. Mensen met kleine kinderen vroegen het meestal of ze mee mochten of niet.

Ik vrees nu overigens meer voor mijn schoonzussen die snel langs willen komen incl. de volwassen thuiswonende kinderen met hun vriend dan wel vriendin. (Die normaal nergens mee naartoe gaan.) Maar goed, in dat geval blijf ik -in de kraamweek- dan wel op bed met baby.
pi_172210953
Ik snap het fwp niet Twist :@ Bij een ZIE JE WEL zou ik dan zeggen dat ze een goede namensmaak heeft oid. Pas als er steeds bij elk gesprek geprobeerd wordt een naam uit te lokken, zou ik geïrriteerd raken.
Wij hadden al een naam (nouja, ik had de naam 50x als zaadje bij vriend geplant en gewacht tot hij het ook een leuke naam vond) :P en op een verjaardag zei een oom plots tegen vriend "Met deze UD zou *naam* wel een bijzondere betekenis hebben he?" Dat maakt het voor ons nog leuker juist, dat anderen het net zo mooi vinden als wij O+

quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nou dan heb ik gewoon uitzonderlijk stomme familie en vrienden waarschijnlijk :7
Nee hoor, de mijne kwamen bij de eerste al niet opdagen :+ Dan was het "kom maar een keertje bij ons langs als je in de buurt bent. Het is wel erg ver rijden."
Met een newborn gelukkig niet, dat scheelt _O-
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:33:21 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_172211091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:26 schreef Skittles het volgende:
Ik snap het fwp niet Twist :@ Bij een ZIE JE WEL zou ik dan zeggen dat ze een goede namensmaak heeft oid. Pas als er steeds bij elk gesprek geprobeerd wordt een naam uit te lokken, zou ik geïrriteerd raken.
Wij hadden al een naam (nouja, ik had de naam 50x als zaadje bij vriend geplant en gewacht tot hij het ook een leuke naam vond) :P en op een verjaardag zei een oom plots tegen vriend "Met deze UD zou *naam* wel een bijzondere betekenis hebben he?" Dat maakt het voor ons nog leuker juist, dat anderen het net zo mooi vinden als wij O+

[..]

Nee hoor, de mijne kwamen bij de eerste al niet opdagen :+ Dan was het "kom maar een keertje bij ons langs als je in de buurt bent. Het is wel erg ver rijden."
Met een newborn gelukkig niet, dat scheelt _O-
ik ging naar aanleiding van deze opmerking meteen je UD door wikipedia halen en ben er derhalve achter gekomen dat 20 augustus World Mosquito Day is.
Dus de naam is Malaria, Dengue of Zika denk ik :7
disclaimer
pi_172211131
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ging naar aanleiding van deze opmerking meteen je UD door wikipedia halen en ben er derhalve achter gekomen dat 20 augustus World Mosquito Day is.
Dus de naam is Malaria, Dengue of Zika denk ik :7
NOU ZEG :(
*schrapt Dengue*
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:40:22 #234
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172211260
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:26 schreef Skittles het volgende:
Ik snap het fwp niet Twist :@ Bij een ZIE JE WEL zou ik dan zeggen dat ze een goede namensmaak heeft oid. Pas als er steeds bij elk gesprek geprobeerd wordt een naam uit te lokken, zou ik geïrriteerd raken.
Wij hadden al een naam (nouja, ik had de naam 50x als zaadje bij vriend geplant en gewacht tot hij het ook een leuke naam vond) :P en op een verjaardag zei een oom plots tegen vriend "Met deze UD zou *naam* wel een bijzondere betekenis hebben he?" Dat maakt het voor ons nog leuker juist, dat anderen het net zo mooi vinden als wij O+

[..]

Nee hoor, de mijne kwamen bij de eerste al niet opdagen :+ Dan was het "kom maar een keertje bij ons langs als je in de buurt bent. Het is wel erg ver rijden."
Met een newborn gelukkig niet, dat scheelt _O-
Als mensen er na 1x 'zie je wel!!' mee op zouden houden, zou het mij ook niet kunnen boeien. Maar er schijnen van die figuren te zijn die dat dan bij elk bezoek willen blijven benadrukken en dat zou ik dan toch wel zat worden...

We hebben wel heel veel ooms en tantes op bezoek gehad bij N. Had ik niet verwacht eigenlijk, ik zie ze normaal nooit en heb de meesten ook eigenlijk niks te bespreken. En we hebben ook niet vaak familiefeesten waar iedereen bij elkaar is.
Ik bedenk me net wel dat we elk jaar een familieborrel met oud&nieuw hebben. Als we daar nou gewoon ff heen gaan met het hele gezin dan ontlopen we een hoop visite denk ik O-)

Vrienden en collega's mogen van mij altijd langskomen, gezellig! Dat zijn mensen die ik nu ook vaak spreek en die nu ook willen weten hoe het gaat en aan hen wil ik juist mijn kleintje tonen.
pi_172211357
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:40 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Als mensen er na 1x 'zie je wel!!' mee op zouden houden, zou het mij ook niet kunnen boeien. Maar er schijnen van die figuren te zijn die dat dan bij elk bezoek willen blijven benadrukken en dat zou ik dan toch wel zat worden...
Dan zou ik elke keer als ze dat zeggen heel sarcastisch applaudisseren. Of m'n peuter de opdracht geven een sticker op hun voorhoofd te plakken. Dan worden zij het ook vanzelf wel zat, tenzij ze van stickers en applaus houden
pi_172211401
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:26 schreef Skittles het volgende:
Ik snap het fwp niet Twist :@ Bij een ZIE JE WEL zou ik dan zeggen dat ze een goede namensmaak heeft oid. Pas als er steeds bij elk gesprek geprobeerd wordt een naam uit te lokken, zou ik geïrriteerd raken.
Het is ook meer in de context van dingen denk ik. Als iemand anders de naam zou raden/opperen, zou ik het misschien ook wel minder erg vinden :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, komt allemaal wel goed, maar het is nu wel eventjes zuur, that's all :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172211422
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:44 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dan zou ik elke keer als ze dat zeggen heel sarcastisch applaudisseren. Of m'n peuter de opdracht geven een sticker op hun voorhoofd te plakken. Dan worden zij het ook vanzelf wel zat, tenzij ze van stickers en applaus houden
Oké die schrijf ik op! :D
Al zou het sarcasme dus serieus niet overkomen ben ik bang -O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172211763
Behalve alle "HUH GEEN NAAM??? WAT RAAR HA HA WAT BIZAR" zijn er dus toch ook voordelen aan het niet vooraf kiezen van een naam, goed om te weten ;) Wat irritant twist, zeker als ze zo blijft vissen :X

Kraamvisite, meh. Wij houden de eerste tijd vooral voor onszelf, denk ik. Echte inner circle mondjesmaat. Na een week of zes een kraamborrel van twee uurtjes en wie niet kan heeft pech ;) Ik wil deze keer het beetje energie wat ik heb graag gebruiken voor mezelf en mijn gezin, om elkaar te leren kennen en om te kunnen helen.
Make your own kind of music.
pi_172212015
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:40 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Als mensen er na 1x 'zie je wel!!' mee op zouden houden, zou het mij ook niet kunnen boeien. Maar er schijnen van die figuren te zijn die dat dan bij elk bezoek willen blijven benadrukken en dat zou ik dan toch wel zat worden...
Ja dit dus^ Toen wij vertelden dat we een jongen zouden krijgen, was het dat continu. (In de schoonfamilie is het steeds eerst een meisje en dan een jongen, dus dit 'kon ook niet anders dan een jongen zijn he' x1000.)

Maar goed, hier hebben de hormonsters nogal de overhand momenteel. Best kans dat ik na de bevalling of na 9 maanden ontzwangeren ook weer wat genuanceerder kan nadenken :D
pi_172212649
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bij mij begon dat voelen ook pas rond de 20 weken, en dan heb ik niet eens de placenta aan de voorkant. In alle "je bent nu zoveel weken, deze week gebeurt er dit" staat al dat je het kan voelen vanaf 16 wk maar volgens mijn verloskundige is dat erg uitzonderlijk bij je eerste en is rond de 20/22 weken heel normaal. Hopelijk heb je snel actie *O*
Ik ook, misschien krijg ik schopjes cadeau voor mijn verjaardag zaterdag *O* Zou het mooiste cadeau zijn :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172212760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ging naar aanleiding van deze opmerking meteen je UD door wikipedia halen en ben er derhalve achter gekomen dat 20 augustus World Mosquito Day is.
Dus de naam is Malaria, Dengue of Zika denk ik :7
Haha, zo hadden wij de naam van S. ook al en gingen hem eens Googlen. Bleek de UD (20 januari) de naamdag van de heilige Sint Sebastiaan te zijn :D dat was wel even bizar.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172212896
Twist, kun je niet gewoon een foute werknaam doorgeven? Of heel duidelijk zeggen dat ze nu moet stoppen met raden, anders hoort ze het straks als allerlaatste. En als je de naam heel mooi vindt gewoon houden! Mocht je schoonmoeder achteraf nog komen met 'ik had het toch gezegd' doen alsof je daar niks meer vanaf weet.

Lemijn, bij de geboorte van O heb ik redelijk last minute mijn broer en gezin (met toen twee kinderen van 5 en 6) nog afgezegd omdat ik echt even geen zin had in die drukte makers. Een paar dagen later kon ik dat wel prima handelen. Ik zou gewoon op het moment zelf beslissen wat je wil en sowieso duidelijk aangeven dat een half uurtje lang genoeg is. De meeste mensen hebben daar wel begrip voor, zeker als ze zelf kinderen hebben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:28:21 #243
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172213825
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:11 schreef kazy het volgende:

[..]

Ja dit dus^ Toen wij vertelden dat we een jongen zouden krijgen, was het dat continu. (In de schoonfamilie is het steeds eerst een meisje en dan een jongen, dus dit 'kon ook niet anders dan een jongen zijn he' x1000.)

Maar goed, hier hebben de hormonsters nogal de overhand momenteel. Best kans dat ik na de bevalling of na 9 maanden ontzwangeren ook weer wat genuanceerder kan nadenken :D
+1 op de hormonsters :')

Bij N had ik daar echt amper last van. Ook man benadrukte regelmatig dat er niks van merkte. Nu hint hij af en toe dat het 'lijkt alsof het nu toch misschien een beetje meer is dan toen' haha :P
Maar ik merk het zelf ook echt, ik kan huilen om niks, boos worden om niks en dan weer boos worden op mezelf (of gaan huilen) omdat ik dat stom vind. Pffff stomme hormonen...
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:28:45 #244
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172213834
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:38 schreef rena het volgende:

[..]

Ik ook, misschien krijg ik schopjes cadeau voor mijn verjaardag zaterdag *O* Zou het mooiste cadeau zijn :@
Ik hoop het voor je!! Schopjes O+
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:30:47 #245
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172215246
Hoevaak hebben jullie getest toen jullie er net achter kwamen?

Ik heb op het moment dat ik even niks "voel" meteen de neiging om te gaan testen, maar weet ook dat dat geen zin heeft. 🤔
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:32:48 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172215279
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vond het hier wel opvallend minder de eerste weken ja. Heel veel mensen denken bij de tweede ineens dat je er niet op zit te wachten ofzo. "Ja dan kunnen jullie eerst even rustig aan elkaar wennen". Klopt, maar daar heb je een week voor nodig, geen 3 maanden :')
En dan is er ineens een familieverjaardag en dan hebben ze toch de baby al gezien dus hoeven ze ook niet meer op bezoek te komen. Bij de eerste heb ik dat écht heel anders ervaren.
Echt stom als mensen dat doen. O-)
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:43:48 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_172215490
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Echt stom als mensen dat doen. O-)
hey je had tenminste een kado bij :7
disclaimer
pi_172215536
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:26 schreef Skittles het volgende:
Ik snap het fwp niet Twist :@ Bij een ZIE JE WEL zou ik dan zeggen dat ze een goede namensmaak heeft oid. Pas als er steeds bij elk gesprek geprobeerd wordt een naam uit te lokken, zou ik geïrriteerd raken.
Wij hadden al een naam (nouja, ik had de naam 50x als zaadje bij vriend geplant en gewacht tot hij het ook een leuke naam vond) :P en op een verjaardag zei een oom plots tegen vriend "Met deze UD zou *naam* wel een bijzondere betekenis hebben he?" Dat maakt het voor ons nog leuker juist, dat anderen het net zo mooi vinden als wij O+

[..]

Nee hoor, de mijne kwamen bij de eerste al niet opdagen :+ Dan was het "kom maar een keertje bij ons langs als je in de buurt bent. Het is wel erg ver rijden."
Met een newborn gelukkig niet, dat scheelt _O-
Ja dat was hier ook. 'Jullie wonen zo ver weg. Kom maar een keer hier langs'. :')
pi_172215862
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hoevaak hebben jullie getest toen jullie er net achter kwamen?

Ik heb op het moment dat ik even niks "voel" meteen de neiging om te gaan testen, maar weet ook dat dat geen zin heeft. 🤔
Ik heb in totaal 3 tests gedaan :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172216201
Hier ook zeker minder kraamvisite tot nu toe. Maar eigenlijk vind ik het niet zo erg. Lekker rustig wel. & als er dan af en toe bezoek is vind ik het wel gezellig.

Bij de eerste heb ik 2 testen gedaan. Ik had totaal niet verwacht dat het raak zou zijn en er lag nog een hele oude test die al over de datum was. Die had ik om 6u smorgens gedaan en bleek positief. Toen heeft man er nog 1 gehaald die niet over de datum was :p & na mijn werk nog een keer getest.

Bij de tweede zwangerschap gewoon 1 test gedaan en daarna geen meer.
pi_172216839
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hoevaak hebben jullie getest toen jullie er net achter kwamen?

Ik heb op het moment dat ik even niks "voel" meteen de neiging om te gaan testen, maar weet ook dat dat geen zin heeft. 🤔
Ik heb 2 tests gedaan, 1 op de NOD die zo knal positief was dat er eigenlijk geen twijfel over mogelijk was. De 2e test heb ik 1 week na m'n NOD gedaan omdat we het toch niet konden geloven O+
pi_172217007
Ik deed de vorige keer 1 test (zo eentje die zegt 'zwanger' of 'niet zwanger'). Dat vond ik wel duidelijk genoeg.

Deze keer 2 keer achter elkaar getest. Ik dacht het niet raak was, dus eerst zo'n dipstick gebruikt die bij de -een dag eerder bezorgde :') - ovulatietests zat. Ik twijfelde of er een tweede streepje stond en dus gelijk een test van Clearblue er achteraan gedaan waar alsnog de tekst 'zwanger' in beeld kwam. Toen was ik wel overtuigd :+
  donderdag 6 juli 2017 @ 15:41:33 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172217210
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hey je had tenminste een kado bij :7
Bij je
pi_172217561
Heb er 4 gedaan. 1x action maar die was beetje vaag. Toen 2x kruitvat die wel erg duidelijk waren. En 1x clear blue voor de lol.

Toevoeging: Nog Gefeliciteerd Duman;)
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:24:55 #255
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172218404
Hmm, oke! :)

Ik had op mn NOD getest, maar kreeg een negatieve test. Een paar dagen later was ik nog niet ongesteld en zag dat ik nog twee testen had liggen. Heb toen 's avonds rond half 12 gestest: positief. Dacht dat hij misschien niet goed werkte, dus had de volgende ochtend weer getest: nog positiever. :)
Nu heb ik er weer een gedaan, just to be sure, en heb weer een mooi streepje. Nu is het genoeg. :D Maar eens afwachten tot de eerste controle op 1 aug. :)

@Memoru: dankje!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:34:07 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172218703
Ja ach, als je zin hebt om er geld aan uit te geven en het geeft je zekerheid of schijnzekerheid, waarom niet. Ik heb er wel meer dan 2 gedaan hoor. Ik vond het zo ongelooflijk, ik wilde dat streepje best nog eens zien verschijnen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172218774
Hoe deden jullie dat met kraamvisite als jullie partner weer aan het werk is dan?
Dat zou hier dan pas vanaf 19:00 kunnen of alleen in het weekend. Dat schiet natuurlijk ook niet op!

Hier maar 1 test gedaan 5 dagen na nod, die knalde bijna van het scherm dus geloofde het wel.
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:36:35 #258
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172218780
Ik heb die van de action, dat scheelt. :P
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:49:49 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172219213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:36 schreef Nolita het volgende:
Hoe deden jullie dat met kraamvisite als jullie partner weer aan het werk is dan?
Dat zou hier dan pas vanaf 19:00 kunnen of alleen in het weekend. Dat schiet natuurlijk ook niet op!

Hier maar 1 test gedaan 5 dagen na nod, die knalde bijna van het scherm dus geloofde het wel.
afhankelijk van de persoon deze ook overdag ontvangen. Bijvoorbeeld collega's
pi_172219270
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:36 schreef Nolita het volgende:
Hoe deden jullie dat met kraamvisite als jullie partner weer aan het werk is dan?
Dat zou hier dan pas vanaf 19:00 kunnen of alleen in het weekend. Dat schiet natuurlijk ook niet op!
Gewoon zorgen dat ze eten meenemen, zelf even wat te drinken inschenken en ook de vloer nog even meenemen :D ;)
Make your own kind of music.
  donderdag 6 juli 2017 @ 17:02:20 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_172219588
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:36 schreef Nolita het volgende:
Hoe deden jullie dat met kraamvisite als jullie partner weer aan het werk is dan?
Dat zou hier dan pas vanaf 19:00 kunnen of alleen in het weekend. Dat schiet natuurlijk ook niet op!

Hier maar 1 test gedaan 5 dagen na nod, die knalde bijna van het scherm dus geloofde het wel.
gewoon ontvangen. Na 2 weken ben je meestal wel weer prima in staat om koffie te zetten ;)
disclaimer
  donderdag 6 juli 2017 @ 17:27:11 #262
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172220372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:36 schreef Nolita het volgende:
Hoe deden jullie dat met kraamvisite als jullie partner weer aan het werk is dan?
Dat zou hier dan pas vanaf 19:00 kunnen of alleen in het weekend. Dat schiet natuurlijk ook niet op!

Hier maar 1 test gedaan 5 dagen na nod, die knalde bijna van het scherm dus geloofde het wel.
Een hoop wachtten hier vorige keer tot het zomervakantie was 'want dan was manlief 6 weken vrij' :')
Ik heb sommigen overdag ontvangen maar veel familie wilde echt dat man er ook bij was. Dus ook het een en ander 's avonds. En dan van tevoren goed samen afspreken welke avonden wel/niet en vanaf hoe laat dan...
  donderdag 6 juli 2017 @ 18:30:02 #263
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172221939
Ik heb in 2 weken over mijn hele voorraad heen gepiest duman :D

Ik had op vrijdag een negatieve test, maar toen ik woensdag nog niet ongesteld was heb ik 2 pakjes kruidvattesten en een cb digital met indicator gekocht. Die zijn er inmiddels allemaal doorheen (ik ben nu 7 weken ongeveer :'))

Kraamvisite nadat ml weer aan het werk was: mijn meneer had 2 of 3 weken vrij en daarna kon ik het prima zelf af gelukkig.

Ik kijk ondertussen de tijd vooruit naar maandag. Echodag! Ik vind het zó spannend. Ik heb de vorige zwangerschap veel bloed verloren en inmiddels ook een mk achter de rug en nu heb ik telkens wat roze afscheiding. Ik probeer te accepteren dat mijn bmm kennelijk megagevoelig is en blijf mezelf vertellen dag het niets hoeft te zijn (het is ook telkens met een paar keer vegen weer helemaal weg, niet knalrood, niet bruin). Maar man man man. Ik vreet m'n nagels er bijna bij op. }:| En ondertussen weet ik niet meer welke kleding ik moet pakken want m'n buik doet al enthousiast zo van *ploef* en ik krijg het met mijn nauwsluitende kleding niet meer verstopt. Voor mijn gevoel dan. Mensen zijn redelijk beschaafde wezens gelukkig, dus vragen blijven uit. :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_172223529
Toen vriend weer werkte deden we vaak 's avonds en in het weekend inderdaad.
En ik deed overdag soms wat visite alleen.
Collega's van mij zijn allemaal op 1 avond gekomen, doen we altijd zo. Super gezellig, bier en wijn erbij, dan maakt één late avond ook niet zoveel uit ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172223557
Wat rot, Kimpossible. Lat het maar gauw wat weken verder zijn voor je, zodat je wat vertrouwen kunt krijgen :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172223886
Spannend kimpossible, duimen voor een goede echo maandag!

En Duman, ik heb op een gegeven.momwnt echt tegen mezelf moeten zeggen te stoppen met testen, maakte mezelf er ook een beetje gek mee. Echo's zijn voor mij toch eigenlijk het enige wat echt geruststellend werkt O+

Ik ben dinsdag in ziekenhuis geweest, ivm m'n aanhoudende lichte bloedverlies. Echo helemaal ok, en de gynaecoloog vond m'n baarmoedermond er ook normaal uitzien voor een zwangerschap. Wel uitstrijkje en soa test gedaan, maandag uitslag. Bloeden is sinds een week ook opgehouden, dus fijn als het nu gewoon weg blijft.
pi_172223940
Oh en, we wilden eigenlijk geslacht weten, maar onze spruit hield de beentje strak tegen elkaar aan. Niks hielp, hoesten, bewegen, schudden. Over 3 weken met de 20 weken echo maar poging 2 :+
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:15:06 #268
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172224502
Wat een boef Ellebel! Nu al een eigen willetje, hehe! Fijn dat je de geruststelling gekregen hebt dat het goed zit allemaal O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_172224963
Iedereen doet natuurlijk wat bij hen past. ik denk dat het hier ook afhankelijk zou zijn van wie langs wil komen of ik dat alleen in de middag of liever samen in de avond zou doen. we zien het tzt wel, maar wel goed om van tevoren alvast wat grenzen in te bouwen om te voorkomen dat je elke dag thuis zit met visite. Tijd met z'n, drieën lijkt me enorm fijn en belangrijk.

spannend kim! Dat het maar snel maandag mag worden voor jou.

elliebell fijn dat alles er goed uit zag, op naar goede uitslagen maandag!
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:04:19 #270
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172226163
Aarhg hormonen :') het onweert en regent hier ineens heel hard en ik weet dat mn vriend onderweg is met de auto. Zit ik me helemaal druk te maken over het feit dat hij wel veilig thuis komt omdat baby anders geen vader heeft :{ :'(

Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik kan er niks aan doen :@

Hebben jullie dit ook :')?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172226291
Nog even terug te komen op hoeveelheid zwangerschaptesten. Ik heb er vier gedaan. Eerst een simpele test, daarna clearblue met week aanduiding die gaf aan 2 tot 3 weken. Daarna een voor moeders voor moeders en na twee weken nog een clearblue om te kijken of de weken opliepen en dat was zo +3 weken 😀
pi_172226549
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Aarhg hormonen :') het onweert en regent hier ineens heel hard en ik weet dat mn vriend onderweg is met de auto. Zit ik me helemaal druk te maken over het feit dat hij wel veilig thuis komt omdat baby anders geen vader heeft :{ :'(

Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik kan er niks aan doen :@

Hebben jullie dit ook :')?
Herkenbaar hoor. Ik heb de laatste tijd ook veel de angst dat hem wat overkomt als hij naar/van zijn werk rijdt. Gaat echt nergens over, en kan het gelukkig goed aan de kant zetten. Maar de gedachte is er wel.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:30:32 #273
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172227143
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:14 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. Ik heb de laatste tijd ook veel de angst dat hem wat overkomt als hij naar/van zijn werk rijdt. Gaat echt nergens over, en kan het gelukkig goed aan de kant zetten. Maar de gedachte is er wel.
Oh gelukkig :+ Ik voelde me even n ontzettende dramaqueen haha.

Hij is ondertussen weer thuis en hij leeft nog :D *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172234123
Testjes: ik heb er drie gedaan. De eerste streep was heel vaag dat ik de dag erna nog een test deed met een duidelijkere streep als resultaat. Twee dagen later nog een test omdat ik het niet kon geloven.

Oh, en..ook wij hebben een kloppend hartje O+
pi_172234406
OT, jaaa wat fijn! *O*
Oh wat super zeg! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172234990
OT een kloppend hartje! O+
  vrijdag 7 juli 2017 @ 09:07:42 #277
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172235105
Gefeliciteerd. O+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 09:12:26 #278
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172235203
O+ <-- een hartje voor jullie hartje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172236453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:16 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Testjes: ik heb er drie gedaan. De eerste streep was heel vaag dat ik de dag erna nog een test deed met een duidelijkere streep als resultaat. Twee dagen later nog een test omdat ik het niet kon geloven.

Oh, en..ook wij hebben een kloppend hartje O+
Wat fijn, gefeliciteerd! *O*

Ik testte bewust pas toen ik een week overtijd was en had een knalstreep. Alleen voor MvM testte ik nog eens. :) Eigenlijk had ik de test ook niet nodig om me te vertellen wat ik al wist.

Gisteren heb ik alvast aangemeld voor de samen bevallen cursus. Ik vond het nog behoorlijk vroeg en toch zijn er al niet zoveel plekken meer. :o En ik ga nog aanmelden voor ZwangerFit, want ik vrees dat ik mezelf vervloek tijdens de bevalling als ik niet nog wat meer aan mijn conditie doe. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 10:45:18 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172237495
O+
Geeft het vertrouwen? Ik hoop het!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 7 juli 2017 @ 10:50:23 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_172237641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:16 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Testjes: ik heb er drie gedaan. De eerste streep was heel vaag dat ik de dag erna nog een test deed met een duidelijkere streep als resultaat. Twee dagen later nog een test omdat ik het niet kon geloven.

Oh, en..ook wij hebben een kloppend hartje O+
Gefeliciteerd! *O*

Ik had trouwens echt de openbaring van de eeuw laatst. Ik dacht dat jouw username Olivials Taken was. En ik kon dat al niet echt plaatsen.
Maar wat blijkt. Het is Olivia is taken _O- :')
Dus eigenlijk ben je oit :7
disclaimer
pi_172237700
OiT O+ *O*
Make your own kind of music.
pi_172237899
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

Ik had trouwens echt de openbaring van de eeuw laatst. Ik dacht dat jouw username Olivials Taken was. En ik kon dat al niet echt plaatsen.
Maar wat blijkt. Het is Olivia is taken _O- :')
Dus eigenlijk ben je oit :7
Ik las het ook steeds zoals jij dat deed. :D :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_172238272
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik las het ook steeds zoals jij dat deed. :D :@
+1 :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172239207
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik las het ook steeds zoals jij dat deed. :D :@
Haha ik ook :Y
pi_172240121
Bedankt allemaal! Het was een zenuwslopend moment, maar we staan er nu nog positiever in. Ik heb vertrouwen in deze zwangerschap en dit kindje :)

Haha, sorry voor de verwarring van mijn username _O- Achteraf sowieso niet zo'n heel slimme keuze geweest, want ik vind Olivia een erg mooie meisjesnaam. Maar het voelt een beetje gek om een dochter te 'vernoemen' naar mijn username... Ach ja, wij maken toch alleen maar jongens :)
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:52:54 #287
232094 Waterdruppel
Best nuttig
pi_172241275
Ja een knipper voor OT.Gefeliciteerd *O*
pi_172241802
Een knipper! En wat fijn dat je er vertrouwen in hebt, OIT. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_172245391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:15 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Bedankt allemaal! Het was een zenuwslopend moment, maar we staan er nu nog positiever in. Ik heb vertrouwen in deze zwangerschap en dit kindje :)

Haha, sorry voor de verwarring van mijn username _O- Achteraf sowieso niet zo'n heel slimme keuze geweest, want ik vind Olivia een erg mooie meisjesnaam. Maar het voelt een beetje gek om een dochter te 'vernoemen' naar mijn username... Ach ja, wij maken toch alleen maar jongens :)
Met die uitleg erbij is het wel heel letterlijk "Olivia is taken". :D Als je het een leuke naam vindt dan zou ik hem gewoon aan je kindje geven, als het toch een meisje is. ;)

Heel fijn dat je er vertrouwen in hebt, dat scheelt enorm. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 19:12:28 #290
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172251496
Ik denk dat ik binnenkort al moet gaan shoppen. M'n broeken passen bijna niet meer. Nu al. :+
Iemand tips? Winkels, steden, sale's? :P
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 19:23:27 #291
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172251799
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort al moet gaan shoppen. M'n broeken passen bijna niet meer. Nu al. :+
Iemand tips? Winkels, steden, sale's? :P
Gefeliciteerd!


Ik ben voor dure gegaan van Noppies want ik wilde comfort :@
Maar ben er wel blij mee! Heb ze bij mijn eerste zwangerschap uiteindelijk alleen de eerste helft van de zwangerschap gedragen want daarna zat een broek niet fijn meer en ben ik overgestapt op jurken. Maar heb ze na de zwangerschap nog lang doorgedragen ivm niet hele snelle terugplooi. En in het begin van deze zwangerschap was ik er ook weer heel blij mee en straks na de worp vast weer. Dus ik vond het zelf de investering wel waard, ze zitten zo comfortabel!

Maar via wehkamp heb ik ook al wel vaker dingen voorbij zien komen die in de sale waren van merken als mamalicious. En prenatal heeft ook eens in de zoveel tijd uitverkoop.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 19:24:15 #292
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172251818
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:15 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Bedankt allemaal! Het was een zenuwslopend moment, maar we staan er nu nog positiever in. Ik heb vertrouwen in deze zwangerschap en dit kindje :)

Haha, sorry voor de verwarring van mijn username _O- Achteraf sowieso niet zo'n heel slimme keuze geweest, want ik vind Olivia een erg mooie meisjesnaam. Maar het voelt een beetje gek om een dochter te 'vernoemen' naar mijn username... Ach ja, wij maken toch alleen maar jongens :)
Wat fijn, een kloppend hartje!!
En +zoveel op het verkeerd lezen van de user name :P
pi_172252052
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort al moet gaan shoppen. M'n broeken passen bijna niet meer. Nu al. :+
Iemand tips? Winkels, steden, sale's? :P
Geen idee, maar mocht je bij Bonprix bestellen, luister niet naar de maattabel. :P Ik krijg net mijn broek maat 44 binnen die perfect zit. Volgens de maattabel had ik maat 50 nodig. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:42:10 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_172253656
Prenatal heeft nu sale en de baby dump ook [/terugnaarlurkstand]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_172256106
Ik heb de broeken van H&M en vind die heel fijn zitten ^O^

Vandaag 10 uur gewerkt. Het is te voelen... ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 7 juli 2017 @ 23:37:18 #296
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172258655
Thanks voor de tips! Heb even rondgekeken op de sites, veel vind ik net te "volwassen" voor mijn leeftijd, jammer. Maar heb wel leuke jurkjes gezien! Zal ook eens kijken bij de H&M, die was ik vergeten. :)

Jeejtje, een terrasje pakken is ook niet meer hetzelfde. :D
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 00:35:25 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172259673
Ik dacht dat een spijkerbroek nog steeds wel van alle leeftijden was? Dat is mijn meest gebruikte positiebroek.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 8 juli 2017 @ 00:47:45 #298
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172259827
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 00:35 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht dat een spijkerbroek nog steeds wel van alle leeftijden was? Dat is mijn meest gebruikte positiebroek.
Dat wel natuurlijk, maar ik doelde vooral op de tops en jurkjes. :) Maar heb genoeg tijd om e.e.a. uit te zoeken.
Protège moi de mes désirs.
pi_172261356
Leuke zwangerschapsbroeken vinden gaat nog wel, maar zwangerschapsshirts zijn volgens mij allemaal het resultaat van een 'hoe ontwerpen we het meest lelijke shirt ooit'-wedstrijd. :{w .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_172261362
OliviaIsTaken, wat fijn een kloppend hartje! *O*

Duman, ik heb tot noch toe ook goede ervaringen met de H&M broeken, tops heb ik nog niet nodig want ik ben met 20 weken nog amper gegroeid :+

Ik treed vandaag officieel toe tot de club van 30'ers. Voelt als een hele volwassen leeftijd :') Nu gaat er ook een hoop gebeuren op dat gebied komend jaar; een baby, nieuw huis, misschien een huwelijk :o Vraag me soms af waar de tijd gebleven is :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')