abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 29 juni 2017 @ 21:59:19 #1
145738 superworm
is erbij
pi_172054618
De FOK!bijenactie heet nu Stichting Bijen Zonder Zorgen! BZZ BZZ!



Like, volg, deel en beoordeel onze pagina op Facebook: facebook.com/BijenZonderZorgen
En bezoek onze officiële website: http://bijenzonderzorgen.nl/

Wat is de tussenstand?
Tot dusver is er ¤3311,- gedoneerd in 145 losse donaties.
Daarvan is ¤1604,90 uitgegeven en nog ¤1706,10 over.

Er is 560 gram bijenbloemenzaad verkocht voor ¤206,-
Netto leverde het bijenzaad dus al ¤182,50 op!

Over BZZ: onze missie / Klik hier voor uitleg over de actie

Hoe begon het? / Klik hier voor ons 'van nul tot nu'

Wat zijn de acties tot nu toe? Klik hier voor een overzicht van de acties tot op heden

De donateurs / Klik hier voor een overzicht van alle donaties

Andere hulp / Klik hier voor een overzicht van alle helpende helden

Doneren is van harte aanbevolen: rechtstreeks of door zaaddonor te worden!
Doneren van je hulp en/of geld is zeer gewenst. Als er donaties blijven komen, kunnen we telkens weer nieuwe imkers blijven helpen. Je kunt je hier in het topic melden of een dm/pm sturen naar superworm.

Heb je geen FOK!account? Dan kun je ook het contactformulier op de website invullen, mailen naar bijenactie [at] gmail [punt] com, of een bericht sturen via Facebook.

En wil je anoniem doneren? Dat kan ook. Meld dat dan in je berichtje of e-mail. We zetten je dan als 'anoniem' in de lijst.

Koop zaad!
Voor ¤3,- krijg je een zakje van 10 gram zaad thuisgestuurd waar je 5-10 m2 tuingrond mee kunt bevruchten. Meer zakjes bestellen of meer geld overmaken dan dat, mag natuurlijk ook. Elke cent gaat dan natuurlijk weer de 'bijenpot' in.

Meer info over de zaadjes vind je hier, of op onze website.

Enkele afbeeldingen van de FOK!bijtjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 29 juni 2017 @ 22:02:08 #2
145738 superworm
is erbij
pi_172054695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef Sjeen het volgende:
Misschien een leuke tip voor hier:
https://www.bijenhouders.nl/landelijke-open-imkerijdag
Ook voor in het nieuwe topic een goeie. Volgende week zaterdag mensen! 8 juli.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 30 juni 2017 @ 10:46:39 #3
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172062815
Tip van flip: in de uitverkoopbakken bij de AH liggen bijenhotels voor een paar euro het stuk.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_172080152
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:46 schreef Cobra4 het volgende:
Tip van flip: in de uitverkoopbakken bij de AH liggen bijenhotels voor een paar euro het stuk.
:N hier niet.. flut appie :')
pi_172082999
Helaasch van het bijenhotel -O-

Leesvoer dan maar: https://decorrespondent.n(...)06372189000-a9f75046

Vooruit...deze ook nog als info https://arstechnica.com/s(...)-are-affecting-bees/

[ Bericht 26% gewijzigd door AnneX op 01-07-2017 09:09:59 ]
  zaterdag 1 juli 2017 @ 20:06:07 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172097484
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 08:48 schreef AnneX het volgende:
Helaasch van het bijenhotel -O-

Leesvoer dan maar: https://decorrespondent.n(...)06372189000-a9f75046

Vooruit...deze ook nog als info https://arstechnica.com/s(...)-are-affecting-bees/
Misschien idd eens kijken of "we" niet meer voor de wilde bijen kunnen doen, wat denk jij superworm?
Ik denk overigens dat het verkopen van bloemenzaad daar al wel iets bij helpt. Maar een kijken wat er nog meer gedaan kan worden lijkt me een goed streven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172106831
HA...dan kom ik overal bijenverhalen tegen!
Zoals hier http://www.bijenakker.nl/pagina/tuinverhaal in Odijk.

En 9 juli as. is het Open Dag hiero en op andere plaatsen.
  zondag 2 juli 2017 @ 18:03:36 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172119180
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 09:47 schreef AnneX het volgende:
HA...dan kom ik overal bijenverhalen tegen!
Zoals hier http://www.bijenakker.nl/pagina/tuinverhaal in Odijk.

En 9 juli as. is het Open Dag hiero en op andere plaatsen.
8 en 9 juli. Sommigen zijn 1 van beide dagen open, sommigen allebei de dagen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 juli 2017 @ 21:45:25 #9
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172125450
Amateur-tuinman reporting! Ze doen het! :D

Had laatst toch maar geprobeerd nog even wat zaadjes te planten op een vierkant in dat 'nieuwe' stuk tuin van me, misschien dat het dan nog net even bloeit in de nazomer. Zou ideaal zijn omdat bijen het dan al moeilijk krijgen met het vinden van voedsel.

Verse aarde erin (die echter ontzettend compact was vol harde stukken mest, dus me een ongeluk geschoffeld), 10 gram zaad ertussen met een laagje grond erop, en afwachten maar.

Helaas had ik een beetje een kutmoment uitgekozen want de dagen erna stond het dus continu te regenen. En pas ontkiemde zaadjes kunnen natuurlijk verdrinken, zelfs daarvoor al schijnt het. Dus ik had er niet veel hoop in, maar gisteren begon er toch ineens wat tevoorschijn te komen en vandaag (eerste droge dag in vijf) was het al enorm gegroeid!



De aanhoudende regen had er echter wel weer een dichte kleimassa van gemaakt, met allemaal dikke klonten bovenop die kleine plantjes lagen te pletten. ;( En er zaten aardig wat gaten tussen het opgekomen spul, terwijl ik het toch vrij egaal had ingezaaid, maar dat is dus blijkbaar prematuur gestorven. Er waren er zelfs een aantal die wel waren ontkiemd en bovengekomen, maar het daarna niet overleefd hadden. Wat wil je ook in een bak water.

Dus ben ik flink aan de slag gegaan en heb heel voorzichtig tussen het kleine grut doorgewerkt om de grond weer los te woelen. Tegelijk de kale plekken opnieuw ingezaaid met een tweede zakje, wat er nog aan zaden overbleef kon mooi in een pot die al een tijd binnen op de vensterbank stond.

Alleen moesten dan eerst de huidige bewoners eruit; een stel radijsjes uit zo'n AH moestuintje. :+ Kwam prima uit want die waren de pot allang ontgroeid en zaten elkaar in de weg. Nu dus in de tuin.

Eindresultaat (inclusief bonuskat):





(Steelt dat beest me daar gewoon m'n focus :( )

Nu maar zien wat er straks nog naar boven komt, ik ga er toch voorzichtig vanuit dat het nu heel wat dichter begroeid moet worden. Mits het deze keer tussendoor wat langer droog blijft. De Bilt beweert van wel, dus we gaan het zien.

Oh ja, en de buddleja staat nu ook in bloei. Vlinders en bijen op bezoek yay! *O*



Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 3 juli 2017 @ 13:54:00 #10
177940 Tunafish
met staart
pi_172137936
Die kat kijkt wel heerlijk dopey _O-
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 3 juli 2017 @ 17:44:02 #11
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172143845
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:54 schreef Tunafish het volgende:
Die kat kijkt wel heerlijk dopey _O-
Zou er dan toch kattenkruid in die mix zitten?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 3 juli 2017 @ 20:15:33 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172147397
Goed bezig @Kriegel ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172151661
viel me hier van de week op dat de gemeente ondanks het vele perkjes inruilen voor grasmatjes toch ook een behoorlijke hoeveelheid vlinderstruiken geplant heeft :')
  Redactie Frontpage maandag 3 juli 2017 @ 22:40:08 #14
145738 superworm
is erbij
pi_172152044
Mooie pics Kriegel :D Ik zal binnenkort eens posten hoe het er hier bij staat. Met de vele regen zijn ze wat treurig gaan hangen maar hopelijk na de komende dagen weer mooi overeind.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172159436
De lavendel is in volle bloei en ik heb me toch een zooi bijtjes in de tuin O+
pi_172161449
Hier op de zaak staan joekels van zonnebloemen.. En wemelde het vanmorgen van de bijen
  dinsdag 4 juli 2017 @ 21:00:00 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172174178
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 22:40 schreef superworm het volgende:
Mooie pics Kriegel :D Ik zal binnenkort eens posten hoe het er hier bij staat. Met de vele regen zijn ze wat treurig gaan hangen maar hopelijk na de komende dagen weer mooi overeind.
Volgens mij heb je een vraag van mij over het hoofd gezien ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage dinsdag 4 juli 2017 @ 22:39:44 #18
145738 superworm
is erbij
pi_172177856
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 20:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien idd eens kijken of "we" niet meer voor de wilde bijen kunnen doen, wat denk jij superworm?
Ik ga hier later uitvoeriger op in, maar we focussen nu vooral op imkers. Dat staat ook zo in de statuten: imkers helpen na diefstal/vermissing/vernieling/sterfte. Daar kan uiteindelijk meer uit komen. Maar aan de bijen en bloemetjes wordt al veel gedaan. Zo wordt Bijenlint door de overheid ondersteund en werken er al diverse organisaties aan dit soort zaken. Imkers schadeloos stellen doet nog niemand écht gestructureerd dus dat doen wij :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 5 juli 2017 @ 01:11:41 #19
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172180315
Dank jullie alsnog, ze zijn de laatste twee dagen merkbaar gegroeid en er steken al wat nieuwe kopjes voorzichtig boven de grond uit. Zelfs al een paar in die pot, wat echt snel is.

Echt super interessant is het natuurlijk niet, maar ik vind het toch leuk om te kunnen delen. 7.gif

SPOILER: Nog meer vlinders vandaag wheeeee (check 'm nommen)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172188376
Superworm is vandaag elders druk doende, dus ik maakte de post open. Dat is per slot mijn taak als sikkeretarus. En JA, een heel pak papier van de RABO, verder in te vullen en te tekenen door de bestuursleden. En dan komt eindelijk de bankrekening over de horizon loeren. Joechei!
pi_172191829
voor niks komt de zon op zeg maar :')
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:52:38 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172199632
quote:
12s.gif Op woensdag 5 juli 2017 13:52 schreef Gramps het volgende:
Superworm is vandaag elders druk doende, dus ik maakte de post open. Dat is per slot mijn taak als sikkeretarus. En JA, een heel pak papier van de RABO, verder in te vullen en te tekenen door de bestuursleden. En dan komt eindelijk de bankrekening over de horizon loeren. Joechei!
Eindelijk *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:54:49 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172199701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 22:39 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik ga hier later uitvoeriger op in, maar we focussen nu vooral op imkers. Dat staat ook zo in de statuten: imkers helpen na diefstal/vermissing/vernieling/sterfte. Daar kan uiteindelijk meer uit komen. Maar aan de bijen en bloemetjes wordt al veel gedaan. Zo wordt Bijenlint door de overheid ondersteund en werken er al diverse organisaties aan dit soort zaken. Imkers schadeloos stellen doet nog niemand écht gestructureerd dus dat doen wij :)
Ok, prima ^O^
Al schijnen de wilde bijen het nog moeilijker te hebben :Y
Maar je kunt idd niet alles doen. Noch tegelijk. En ik sta (zoals je wel weet) ook helemaal achter het helpen van imkers/honingbijen :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage woensdag 5 juli 2017 @ 21:07:16 #24
145738 superworm
is erbij
pi_172200092
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, prima ^O^
Al schijnen de wilde bijen het nog moeilijker te hebben :Y
Maar je kunt idd niet alles doen. Noch tegelijk. En ik sta (zoals je wel weet) ook helemaal achter het helpen van imkers/honingbijen :)
Als iemand een miljoen schenkt doen we het meteen. Nu kunnen we ons huidige plan nog niet eens dekken (dwz al het vandalisme en de bijensterfte is 100 of 1000 keer zo veel geld als wat wij kunnen doen). En zoals gezegd: de overheid springt juist op de wilde bijen heel goed in. Bijenlint. Gemeenten die dit soort dingen al ruimschoots doen. Ga zo maar door. Wij zijn daarin vrijwel compleet onnodig en overbodig.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172237663
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ingsmiddelen-in-2030

we zijn er nog langeniet nog langeniet maar het begin is er wel *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 juli 2017 @ 11:03:51 #27
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_172238017
Mochten er mensen zijn die in de buurt van Boxmeer/Nijmegen wonen en eens een Duitse imker willen bezoeken. De Imkervereniging Pfalzdorf (net over de grens) heeft morgen een open dag. Meer info: http://www.imkerverein-pfalzdorf.de/tdot2017.html
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:03:01 #28
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172239680
Voor de geinteresseerden:

Landelijke Open Imkerijdag
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juli 2017 @ 14:18:33 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_172243441
http://www.telegraaf.nl/b(...)_meer_bloemen__.html

quote:
Een groot deel van de bijen wordt met uitsterven bedreigd. Een veranderde leefomgeving is daarvoor de belangrijkste reden. Op de Landelijke Open Imkerijdagen zaterdag en zondag in het land wordt dan ook aandacht gevraagd voor de bijensterfte en krijgen bezoekers tips over welke bloemen en planten zij voor de bijen in de aarde kunnen zetten.

De afgelopen winter heeft 14 procent van de 80.000 honingbijenvolken het niet gehaald, blijkt uit onderzoek van Naturalis, Wageningen University en imkers. Voor honingbijen is, naast verslechterde leefomstandigheden, een parasitaire mijt de belangrijkste doodsoorzaak. ,,Maar imkers zijn steeds beter getraind in het verminderen van de mijt bij bijen'', aldus coördinator Frank Moens van de Nederlandse Bijenhouders Vereniging (NBV).

De honingbij is slechts één van de 358 bijensoorten in Nederland en is de enige bij die zonder de mens niet in het wild kan leven. ,,Het is eigenlijk intensieve veehouderij met vrije uitloop'', aldus een medewerker van EIS Kenniscentrum Insecten. Met de 357 wilde soorten gaat het ook niet goed: 188 soorten staan op de Rode Lijst.

Landbouw
Volgens EIS komt dit vooral door veranderingen in de landbouw na de Tweede Wereldoorlog waardoor ,,het buitengebied te netjes is geworden''. Ook blijken gewasbeschermingsmiddelen volgens twee recente onderzoeken in het wetenschappelijke tijdschrift Science een negatieve invloed te hebben op bijen.

De land- en tuinbouworganisatie LTO ontkent niet dat de gewasbeschermingsmiddelen een negatief effect hebben op de bijen ,,maar is nog niet overtuigd van de mate waarin de effecten bijdragen aan de algehele bijensterfte''. Wel ziet LTO het belang van bijen en is de organisatie betrokken het het verbeteren van de leefomgeving voor de dieren. Deze week heeft de organisatie een 'plantgezondheidsplan' gepresenteerd waarmee zij Nederland in 2030 koploper wil maken in gezonde teelt.

De NVB, LTO en andere partijen zijn met het ministerie van Economische Zaken in gesprek over een gezamenlijke 'bijenstrategie'. Een onderdeel daarvan is bijvoorbeeld het gras op tussenstukken van wegen vervangen door bloemen. Naar verwachting wordt deze bijenstrategie eind dit jaar gepresenteerd.
Conclusie: we hebben veel meer zaaddonors nodig!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 juli 2017 @ 20:31:39 #30
145738 superworm
is erbij
pi_172253404
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:03 schreef Molurus het volgende:
Voor de geinteresseerden:

Landelijke Open Imkerijdag
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:03 schreef qltel het volgende:
Mochten er mensen zijn die in de buurt van Boxmeer/Nijmegen wonen en eens een Duitse imker willen bezoeken. De Imkervereniging Pfalzdorf (net over de grens) heeft morgen een open dag. Meer info: http://www.imkerverein-pfalzdorf.de/tdot2017.html
Top, ik heb de dagen nogmaals geplugd op de FB-pagina :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 7 juli 2017 @ 20:32:31 #31
145738 superworm
is erbij
pi_172253429
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ingsmiddelen-in-2030

we zijn er nog langeniet nog langeniet maar het begin is er wel *O*
:Y Van 30 procent sterfte in 2013 tot 14 nu. Vorig jaar was het zelfs weer gewoon 10, las ik geloof ik. En 10 is goed. Of nou ja, gemiddeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:18 schreef Rewimo het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_meer_bloemen__.html

[..]

Conclusie: we hebben veel meer zaaddonors nodig!
Idd, al helpt het zaad vooral ons als stichting natuurlijk. Via Bijenlint.nl en de bijbehorende sites of je lokale imkervereniging koop je voor 10-15 euro per kilo heel goed zaad. Plus: bij je gemeente navragen wat ze er aan doen (niet snoeien + vrijwel gratis zaad = winst voor gemeentes + voor de natuur) zou ook moeten helpen.
quote:
Awww.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 7 juli 2017 @ 23:23:17 #32
145738 superworm
is erbij
pi_172258354
O nog iets:

Vandaag 3 weken en 5 dagen na het planten van onze onvolprezen majestueuze bijenbloemenzaadjes zag ik het volgende:



BIJENBLOEMEN! Of in elk geval de eerste hints. En de eerste kleur (gelig en paarsig) behalve groene blaadjes. Hoera!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 juli 2017 @ 17:47:42 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_172274157
Wij zijn net terug van de lokale imkerij van de vereniging hier in het dorp. Enthousiaste mensen met mooie verhalen O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 8 juli 2017 @ 18:22:13 #34
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_172275110
En daar waren bijen. Heeeeeeel veel bijen.



  donderdag 13 juli 2017 @ 14:37:26 #35
456362 ErwinBell
Speelt af en toe een spel
pi_172388384
De gemeente Waalwijk wil een mooi stuk weiland gaan bebouwen, tenminste, daar wordt vandaag over vergaderd en de coalitie lijkt niet te bewegen met de opvatting. Het hoort nu nog bij een natuurgebied dat al heel veel voor recreatie gebruikt wordt en eigenlijk is het idioot om daar te bouwen, vooral omdat er op andere plekken hetzelfde gebouwd kan worden.

Vandaag, wetende dat het eigenlijk te laat is, haastig een brief gestuurd met een voorstel om er een zichzelf instandhoudend ecosysteem van te maken waarbij er een grote diversiteit aan bloemen en planten als voedsel voor bijen komen te staan.

De coalitie kennende zullen ze het inzicht wel niet hebben dat het nodig is, of beter gezegd, vanuit politiek gemotiveerde redenen en eigen belang (de coalitie bestaat tenslotte uit VVD en kornuiten) en anders besluiten, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :)

ZZodra de bankrekening er is, doe ik weer eens een donatie, dat wordt wel weer eens tijd :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 14 juli 2017 @ 14:29:53 #36
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172413179
Het Bijen kanaal van Beeld en Geluid. :D http://in.beeldengeluid.nl/kanaal/3413-bijen

Oude filmpjes van bijen en imkers. o.a. uit 1925.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_172415008
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 18:22 schreef qltel het volgende:
En daar waren bijen. Heeeeeeel veel bijen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
*O* O+
  Redactie Frontpage zondag 16 juli 2017 @ 09:53:23 #38
145738 superworm
is erbij
pi_172452537
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:37 schreef ErwinBell het volgende:
De gemeente Waalwijk wil een mooi stuk weiland gaan bebouwen, tenminste, daar wordt vandaag over vergaderd en de coalitie lijkt niet te bewegen met de opvatting. Het hoort nu nog bij een natuurgebied dat al heel veel voor recreatie gebruikt wordt en eigenlijk is het idioot om daar te bouwen, vooral omdat er op andere plekken hetzelfde gebouwd kan worden.

Vandaag, wetende dat het eigenlijk te laat is, haastig een brief gestuurd met een voorstel om er een zichzelf instandhoudend ecosysteem van te maken waarbij er een grote diversiteit aan bloemen en planten als voedsel voor bijen komen te staan.

De coalitie kennende zullen ze het inzicht wel niet hebben dat het nodig is, of beter gezegd, vanuit politiek gemotiveerde redenen en eigen belang (de coalitie bestaat tenslotte uit VVD en kornuiten) en anders besluiten, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :)

ZZodra de bankrekening er is, doe ik weer eens een donatie, dat wordt wel weer eens tijd :)
Al nieuws van het bijelijk front? En die rekening... we wachten nog steeds UITERST geduldig op de documenten van de Rabo. Ik ga volgende week maar eens bellen als er dan geen pasje en zo in de bus valt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 16 juli 2017 @ 09:53:38 #39
145738 superworm
is erbij
pi_172452538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:29 schreef Cobra4 het volgende:
Het Bijen kanaal van Beeld en Geluid. :D http://in.beeldengeluid.nl/kanaal/3413-bijen

Oude filmpjes van bijen en imkers. o.a. uit 1925.
:D Vette shit dit. http://in.beeldengeluid.nl/kanaal/3413-bijen/3478-verrukkelijk
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172455348
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:53 schreef superworm het volgende:

[..]

Al nieuws van het bijelijk front? En die rekening... we wachten nog steeds UITERST geduldig op de documenten van de Rabo. Ik ga volgende week maar eens bellen als er dan geen pasje en zo in de bus valt.
Wespennest bij de rabobank naar binnen gooien :+
  zondag 16 juli 2017 @ 19:19:24 #41
456362 ErwinBell
Speelt af en toe een spel
pi_172466639
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:53 schreef superworm het volgende:

[..]

Al nieuws van het bijelijk front? En die rekening... we wachten nog steeds UITERST geduldig op de documenten van de Rabo. Ik ga volgende week maar eens bellen als er dan geen pasje en zo in de bus valt.
Tja, wat zullen we er van zeggen?
Het is weer duidelijk dat de politiek de kiezer minacht. Er is een overduidelijke meerderheid van de waalwijkse bevolking tegen het bouwen op die weilanden. De coalitie minacht de kiezer echter en zet door (voorlopig, t is nog allerminst zeker). Onder het mom van de 'zwijgende voorstander' want tegenstanders van iets zijn makkelijker tot actie op te roepen, aldus de coalitie. In dit geval onzin natuurlijk, want voorstanders hebben evengoed iets voor te knokken als ze het echt willen.
Diezelfde coalitie wil echter geen referendum of raadpleging van het inwonerspanel om het deel voorstanders zichtbaar te maken.
Als ze echt zouden denken dat de zwijgende voorstanders in de meerderheid zijn, zouden ze een dergelijk onderzoek natuurlijk toejuichen.

Er spelen duidelijk weer belangen van VVD-vriendjes mee en de bijen delven het onderspit, het bouwen moet doorgaan ongeacht dat er amper een voorstander voor te vinden is.

En maar gek vinden dat de kiezer ontevreden is...
  zondag 16 juli 2017 @ 22:42:52 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172473089
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:53 schreef superworm het volgende:

[..]

Lokquote :+
Hoe staat het met het logo eigenlijk? Heb je al voorbeelden gehad? Of iig nog contact met de kunstenaar?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage zondag 16 juli 2017 @ 23:21:07 #43
145738 superworm
is erbij
pi_172473942
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe staat het met het logo eigenlijk? Heb je al voorbeelden gehad? Of iig nog contact met de kunstenaar?
Ik had juist de afgelopen dagen en vandaag weer contact met Dave. Hij had ons blijkbaar begin juli logoschetsen gestuurd, maar die ontvingen we nooit. We mailden elkaar sindsdien allebei 'hoe nu verder?' mailtjes. Ik wacht nu even af, als het goed is komen ze er dus alsnog aan binnenkort.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 16 juli 2017 @ 23:23:35 #44
145738 superworm
is erbij
pi_172474009
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:19 schreef ErwinBell het volgende:

[..]

Tja, wat zullen we er van zeggen?
Het is weer duidelijk dat de politiek de kiezer minacht. Er is een overduidelijke meerderheid van de waalwijkse bevolking tegen het bouwen op die weilanden. De coalitie minacht de kiezer echter en zet door (voorlopig, t is nog allerminst zeker). Onder het mom van de 'zwijgende voorstander' want tegenstanders van iets zijn makkelijker tot actie op te roepen, aldus de coalitie. In dit geval onzin natuurlijk, want voorstanders hebben evengoed iets voor te knokken als ze het echt willen.
Diezelfde coalitie wil echter geen referendum of raadpleging van het inwonerspanel om het deel voorstanders zichtbaar te maken.
Als ze echt zouden denken dat de zwijgende voorstanders in de meerderheid zijn, zouden ze een dergelijk onderzoek natuurlijk toejuichen.

Er spelen duidelijk weer belangen van VVD-vriendjes mee en de bijen delven het onderspit, het bouwen moet doorgaan ongeacht dat er amper een voorstander voor te vinden is.

En maar gek vinden dat de kiezer ontevreden is...
Het verschilt ook per gemeente. Hier is al jaren bezuinigd op de plantsoenendienst, maar nu met weinig ander budget plots wel gewoon goed onderhoud. Tegelijk zie je nu overal wilde bijenbloemen. Het lijkt erop dat de gemeente besefte dat je door van dat goedkope drachtplantenzaad EN minder uitgeeft per m2, EN een milieubewust imago krijgt. Het levert geld op om GL-beleid door te voeren, zeg maar. Die gedachtegang zou meer wijdverbreid moeten zijn, maar gelukkig zijn er landelijke organisaties die hard aan die kar trekken. De natuur terug naar... natuur. En eens per jaar snoeien, niet elke maand.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 16 juli 2017 @ 23:24:19 #45
145738 superworm
is erbij
pi_172474025
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Wespennest bij de rabobank naar binnen gooien :+
Ik doe daar eerst een aanvraag via de site voor. Over 2-4 weken als het goed is contact of ze dat goed vinden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 07:04:27 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172476954
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 23:21 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik had juist de afgelopen dagen en vandaag weer contact met Dave. Hij had ons blijkbaar begin juli logoschetsen gestuurd, maar die ontvingen we nooit. We mailden elkaar sindsdien allebei 'hoe nu verder?' mailtjes. Ik wacht nu even af, als het goed is komen ze er dus alsnog aan binnenkort.
^O^
Ben benieuwd *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 08:48:48 #47
163650 Greys
pi_172477712
Fleur Agema RT op Twitter over deze stichting. Dion Graus ook. Die hebben 40.000 volgers samen. Als die nou allemaal even zaad kopen. :D

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 juli 2017 @ 10:32:42 #48
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172479288
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 08:48 schreef Greys het volgende:
Fleur Agema RT op Twitter over deze stichting. Dion Graus ook. Die hebben 40.000 volgers samen. Als die nou allemaal even zaad kopen. :D

[ afbeelding ]
:D _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 11:12:03 #49
163650 Greys
pi_172479811
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

:D _O_
Idd. Of je nou pro- of anti-PVV bent, dit is voor de stichting gewoon tof. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 20:05:46 #50
145738 superworm
is erbij
pi_172489837
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Idd. Of je nou pro- of anti-PVV bent, dit is voor de stichting gewoon tof. ^O^
:D Dank aan mijn broer, die is zoals hij het noemt 'vuig rechts' en heeft allerlei belangrijke mensen in z'n lijstje. Heel lief van 'm dat ie het deelde!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 20:17:12 #51
145738 superworm
is erbij
pi_172490074
Lievemensenlokpost: de eerste logoschetsen zijn nogmaals gemaild en nu wel goed aangekomen! :D _O_ Wat een held die vent. Echt. Hulde.

Vraag: zet je top 3 logo's
(1:
2:
3: )
even neer, en geef ook plus- en minpunten aan waar je die hebt. Dan genereren we lekker veel feedback en kan hij daar gericht wat mee.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:12 schreef Greys het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:32 schreef Cobra4 het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 07:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:19 schreef ErwinBell het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:45 schreef LovelyLady het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 18:22 schreef qltel het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 17:47 schreef Rewimo het volgende:
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:03 schreef Molurus het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 01:11 schreef Kriegel het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:54 schreef Tunafish het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 09:47 schreef AnneX het volgende:


Zelf vind ik 2/3/4/8 het mooist, vanwege het 'origineel geschetste' (maar verbeterde) BZZ, het contrast, en de duidelijkheid. Ook kan de url er dan simpel afgeknipt worden wanneer nodig. Ik vind 9 ook heel tof, met die bij die voor de B vliegt. Creatief bedacht.

Aantal andere zijn wat 'hoog' met bij en tekst en logo etc. allemaal bovenop elkaar. Een logo moet 4x3 zijn qua formaat imho.

[ Bericht 0% gewijzigd door superworm op 17-07-2017 20:26:02 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172490169
Ik vind 2 het allermooiste. Die klopt voor mij helemaal.
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 20:24:29 #53
145738 superworm
is erbij
pi_172490234
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:21 schreef Anne het volgende:
Ik vind 2 het allermooiste. Die klopt voor mij helemaal.
Eigenlijk wel eens, ook met hoe die tweede Z om de bij heen gevormd is. 2 en 8 contrasteren ook mooi, dan zou je 8 als template kunnen gebruiken als je het klein afdrukt of voor stempels en zo. :Y
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172490285
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Eigenlijk wel eens, ook met hoe die tweede Z om de bij heen gevormd is. 2 en 8 contrasteren ook mooi, dan zou je 8 als template kunnen gebruiken als je het klein afdrukt of voor stempels en zo. :Y
Ik vind persoonlijk ook de wit-gele streepjesbij iets minder leuk. Dus dan vallen er al een hoop af.
Maar verder wat jij precies zegt. Die tweede Z is mooi gedaan bij 2 en 8.
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 20:30:14 #55
145738 superworm
is erbij
pi_172490375
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk ook de wit-gele streepjesbij iets minder leuk. Dus dan vallen er al een hoop af.
Maar verder wat jij precies zegt. Die tweede Z is mooi gedaan bij 2 en 8.
Ik vind die bij ook mooier ja!

Zo'n logo is wel een heen-en-weer een paar keer, zegt hij op zijn site, dus we kunnen altijd zeggen 'die bij met dat logo, en dan dit en dat iets anders zoals bij plaatje zus-en-zo'. Dat vindt ie niet erg en ligt in z'n lijn der verwachtingen :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 juli 2017 @ 20:31:49 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172490418
9
5
8
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 juli 2017 @ 20:53:38 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491031
Tof zeg, nog best een hoop werk in gestoken. Wat onwijs O+ vd kunstenaar *O*
Ga ff kijken en dan volgt zo mijn top 3 :Y
En daarna nog even kijken of ik de ultieme (voor mij) combi kan maken uit alle logo's.
Even geduld nog :P

Ik ga voor:
1. Nummer 2. Die gele letters maken het vrolijk en zonnig, en de letters vind ik elegant geplaatst. Bovendien vind ook ik een geel-bruine bij een must.
2. Nummer 7. Totaal andere opzet dan de rest, creatief, speels, lief. En geel-bruine bij
3. Nummer 4. Zelfde elegante letters, zelfde zonnige geel, maar de bij moet dan m.i. wel geel-bruin worden

Wat vind ik mooi:
- geel-bruine bij (met idd een iets donkerder bruin)
- elegante stukjes uit de letters
- gele letters (of geel kader) want zonnig en vrolijk. Wellicht wel minder praktisch op wit papier. 8 is dan een alternatief (slechts en louter uit praktische overwegingen, want ik vind 'm te donker), maar daar is de website in gele letters, en juist dat adres moet m.i. duidelijk zijn. Dus liever 2. 4 kan ook, maar dan moet de bij aangepast (naar geel-bruin)
- Schuine stand vd letters bij 3 heeft ook wel iets. Opstijgende BZZ, net als in stripjes en hopelijk symbool voor een stijgende lijn aan donaties


Pff, dat viel nog niet mee
_O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-07-2017 21:49:08 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:01:23 #58
163650 Greys
pi_172491260
2 - al met al het mooist vind ik, al zou ik dan het bruin in de bij wel ietsje donkerder willen, wat jullie?

6 - omdat je daar alle letters echt goed ziet

4 - maar 2 is mooier :P


De enige die ik echt NIET mooi vind persoonlijk zijn 1 (wegens ontbreken outline) en 8 (wegens te donkere sombere kleur, past niet bij 'zonder zorgen').
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:05:10 #59
163650 Greys
pi_172491349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:05 schreef superworm het volgende:

[..]

:D Dank aan mijn broer, die is zoals hij het noemt 'vuig rechts' en heeft allerlei belangrijke mensen in z'n lijstje. Heel lief van 'm dat ie het deelde!
Het zal die bijen ook een rotzorg zijn, links of rechts! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 21:08:03 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172491425
Eens even de OP en alle linkjes doornemen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 17 juli 2017 @ 21:08:34 #61
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_172491439
2-5-8

Die vorm is gewoon goed en alle kleurvarianten vind ik prima passen.

6 ook mooi, letters duidelijk, flinke bij.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 17 juli 2017 @ 21:15:09 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491576
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:01 schreef Greys het volgende:
2 - al met al het mooist vind ik, al zou ik dan het bruin in de bij wel ietsje donkerder willen, wat jullie?

6 - omdat je daar alle letters echt goed ziet

4 - maar 2 is mooier :P


De enige die ik echt NIET mooi vind persoonlijk zijn 1 (wegens ontbreken outline) en 8 (wegens te donkere sombere kleur, past niet bij 'zonder zorgen').
Bruin in de bij mag van mij ook iets donkerder :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:17:49 #63
163650 Greys
pi_172491623
Werkt dit?
Superworm als je geen poll wilt gil maar dan haal ik hem weer weg.

Poll: Well logo heeft je absolute voorkeur?
LOGO 1
LOGO 2
LOGO 3
LOGO 4
LOGO 5
LOGO 6
LOGO 7
LOGO 8
LOGO 9
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 juli 2017 @ 21:18:01 #64
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172491627
2 . ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 juli 2017 @ 21:19:17 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491653
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:17 schreef Greys het volgende:
Werkt dit?
Superworm als je geen poll wilt gil maar dan haal ik hem weer weg.

Poll: Well logo heeft je absolute voorkeur?
LOGO 1
LOGO 2
LOGO 3
LOGO 4
LOGO 5
LOGO 6
LOGO 7
LOGO 8
LOGO 9
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
2 :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:19:37 #66
163650 Greys
pi_172491663
Gewoon één zin hoeven typen voor de poll en daar een fout in maken :') WELK dus, niet 'well' :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 21:19:53 #67
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172491671
Ah, superleuk! Ik waardeer de creativiteit van 7 :D , maar omdat we ook al rode vleugeltjes hebben vanwege dat hartjesgebeuren wordt het zo wel steeds moeilijker herkenbaar als een bij. Dan ga ik toch ook eerder voor 2, daar is gewoon heel weinig op aan te merken.

4 is iets statischer en misschien iets minder modern (een zegel ofwel vlag, geen los zwevende letters), maar wel makkelijker afdrukbaar en dankzij dat zegel wat beter in te passen op niet-witte achtergronden. Ik neem sowieso aan dat we niet voor alpha channel gaan, dus dan vraag ik me een beetje af waar bij 2 precies de afbakeningen liggen, dat is momenteel niet te zien. Toegegeven, ook 4 heeft een beetje dat probleem omdat de sitenaam nog steeds op wit staat.

Word 4 dan in de praktijk zoiets, op een bijvoorbeeld blauwe achtergrond van *willekeurige site* ?



Hmm, dat oogt toch al weer iets minder chique.

Oh, trouwens, afgezien van dat vraagstuk ook gelijk een stukje feedback, omdat het me direct opviel toen ik eenmaal het gedeelte met de URL afbakende: die tekst is niet goed gecentreerd. Dat zie je pas zodra het niet wit-op-wit is, maar dan valt het ook meteen lelijk op. Die onderste is dus mijn correctie. Misschien moeten we daar nog iets mee doen.

Ik weet niet zeker of dat bij 2 ook zo is omdat die compositie net even anders is. Zou ik even moeten checken eerst. :P

Verder: 9 is ook wel tof, maar ik vind dat de B dan iets teveel wegvalt. 8 is een variant op 2/4 en dus ook goed, maar persoonlijk vind ik wit binnen geel (of geel tegen wit) iets 'vriendelijker' ogen dan hard zwart. Kan wel effectief zijn voor kleine afdrukken waarbij je de URL eventueel weglaat, zoals Superworm al zei.

De rest vind ik om diverse redenen gewoon iets minder, maar er zit geen enkele echt beroerde bij. ;)

Top drie dus:

1) 2
2) 4 (maar dan wel met die bruine streepjes i.p.v. witte)
3) 7

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 17-07-2017 21:38:36 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:20:14 #68
163650 Greys
pi_172491687
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bruin in de bij mag van mij ook iets donkerder :Y
Ja hè? Net iets echter bijerig en iets meer contrast in de streepjes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 21:20:42 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491701
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:19 schreef Greys het volgende:
Gewoon één zin hoeven typen voor de poll en daar een fout in maken :') WELK dus, niet 'well' :@
Geeft niks :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:22:09 #70
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172491727
Oh, ik vind die kleur juist wel oké. Als je het veel donkerder maakt gaat het misschien een beetje op in de buitenlijnen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 17 juli 2017 @ 21:24:15 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491770
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja hè? Net iets echter bijerig en iets meer contrast in de streepjes.
Ja :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:24:41 #72
163650 Greys
pi_172491788
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:22 schreef Kriegel het volgende:
Oh, ik vind die kleur juist wel oké. Als je het veel donkerder maakt gaat het misschien een beetje op in de buitenlijnen.
Zoals ie nu is kan ik er ook prima mee leven hoor. Misschien ligt het aan m'n telefoons hem dat er nu voor mij vrij weinig verschil zit tussen het geel en het 'bruin', kan ook best. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 21:26:00 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491821
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:22 schreef Kriegel het volgende:
Oh, ik vind die kleur juist wel oké. Als je het veel donkerder maakt gaat het misschien een beetje op in de buitenlijnen.
Zou fijn zijn als de kunstenaar ook de wat donkerdere variant zou willen maken. Dat vergelijkt makkelijker. Maar voor nu neig ik naar iets donkerder.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:27:54 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491854
8 mensen gestemd al. Zou persoonlijk graag van iedereen ook de echte feedback zien. Waarom spreekt die het meest aan? Wat vind je de mooiste elementen vd ontwerpen? Etc, etc.
Geeft m.i. een grotere kans op serieuze stemmen en een evt samengesteld logo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 21:28:12 #75
145738 superworm
is erbij
pi_172491865
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:17 schreef Greys het volgende:
Werkt dit?
Superworm als je geen poll wilt gil maar dan haal ik hem weer weg.

Poll: Well logo heeft je absolute voorkeur?
LOGO 1
LOGO 2
LOGO 3
LOGO 4
LOGO 5
LOGO 6
LOGO 7
LOGO 8
LOGO 9
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Nee juist slim! Niet aan gedacht. Op de FB zegt men allemaal 7 :X Die vind ik persoonlijk weer iets te kinderdagverblijverig.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 juli 2017 @ 21:28:25 #76
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172491871
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:19 schreef Greys het volgende:
Gewoon één zin hoeven typen voor de poll en daar een fout in maken :') WELK dus, niet 'well' :@
Het is je vergeven. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 juli 2017 @ 21:30:21 #77
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172491923
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Zoals ie nu is kan ik er ook prima mee leven hoor. Misschien ligt het aan m'n telefoons hem dat er nu voor mij vrij weinig verschil zit tussen het geel en het 'bruin', kan ook best. :)
Zou best kunnen, ik zit momenteel achter een IPS monitor en ik zie het verschil prima. :P Maar tegelijk dus ook nog een helder contrast tussen het bruin 'binnen' de streepjes en het bruin eromheen (en om de bij zelf). En dat oogt wel prettig juist.

Maar als je het verschil tussen dit lichtbruin en het geel alleen goed ziet op een vrij duur scherm met hoge kleurechtheid, wat veel mensen niet hebben staan, dan is het misschien wel het overwegen waard om het iets donkerder te maken.

Kan iemand anders misschien even zeggen hoe goed zij het zien?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 17 juli 2017 @ 21:31:43 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172491962
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee juist slim! Niet aan gedacht. Op de FB zegt men allemaal 7 :X Die vind ik persoonlijk weer iets te kinderdagverblijverig.
Ik vind het leuk voor een richting (een poll), maar stel zelf de uitgebreidere feedback meer op prijs.
En ik vind 7 ook wel iets hebben (zie mijn feedback). Niet zo mooi als 2, maar alsnog wel iets hebben :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 21:33:17 #79
145738 superworm
is erbij
pi_172491986
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind het leuk voor een richting (een poll), maar stel zelf de uitgebreidere feedback meer op prijs.

Helemaal eens! Met die feedback kunnen we weer richting Dave :Y
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:35:05 #80
163650 Greys
pi_172492032
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind het leuk voor een richting (een poll), maar stel zelf de uitgebreidere feedback meer op prijs.
En ik vind 7 ook wel iets hebben (zie mijn feedback). Niet zo mooi als 2, maar alsnog wel iets hebben :@
Daarom de poll en de wat uitgebreidere posts met feedback :Y

Ik vind 7 zelf ook een kinderdagverblijf-vibe hebben net als wat superworm zegt :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 21:36:07 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492062
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:30 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Zou best kunnen, ik zit momenteel achter een IPS monitor en ik zie het verschil prima. :P Maar tegelijk dus ook nog een helder contrast tussen het bruin 'binnen' de streepjes en het bruin eromheen (en om de bij zelf). En dat oogt wel prettig juist.

Maar als je het verschil tussen dit lichtbruin en het geel alleen goed ziet op een vrij duur scherm met hoge kleurechtheid, wat veel mensen niet hebben staan, dan is het misschien wel het overwegen waard om het iets donkerder te maken.

Kan iemand anders misschien even zeggen hoe goed zij het zien?
Ik zie het verschil (op een oude iPad) prima. Maar ik zou zoals gezegd vooralsnog voor een iets donkerder bruin gaan

@superworm Zou je de kunstenaar (Dave dus kennelijk) kunnen vragen om logo 2 (bijvoorbeeld) ook in iets donkerder bruin uit te voeren zodat we kunnen vergelijken?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:39:34 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492145
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Daarom de poll en de wat uitgebreidere posts met feedback :Y

Ik vind 7 zelf ook een kinderdagverblijf-vibe hebben net als wat superworm zegt :@
Vond ik in eerste instantie ook. Bij nadere beschouwing zag ik het positiever in. De bij helemaal centraal (zoals de stichting de bij ook centraal zet), en de (naam van de) stichting totaal verweven met de bij zelf, door de letters de streepjes te maken. Symbolisch mooi. ^O^
En verder wat ik er al eerder over zei: lief, creatief en totaal anders dan de rest.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:40:40 #83
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172492176
Dank je Whiskers. :)

En ja, misschien inderdaad even een versie erbij met iets donkerdere streepjes. Maar dan a.u.b. wel nog steeds minder donker dan de outlines. Zou zonde zijn als die optisch verdwijnen aan de binnenkant.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:41:14 #84
163650 Greys
pi_172492194
Alles met een gele url eronder zou voor mij trouwens sowieso afvallen want dat is op wit papier amper zichtbaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:42:00 #85
163650 Greys
pi_172492212
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:40 schreef Kriegel het volgende:
Dank je Whiskers. :)

En ja, misschien inderdaad even een versie erbij met iets donkerdere streepjes. Maar dan a.u.b. wel nog steeds minder donker dan de outlines. Zou zonde zijn als die optisch verdwijnen.
Eens. Zo bedoelde ik het ook. Tintje donkerder maar niet outline-donker. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 21:42:41 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492227
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:40 schreef Kriegel het volgende:
Dank je Whiskers. :)

En ja, misschien inderdaad even een versie erbij met iets donkerdere streepjes. Maar dan a.u.b. wel nog steeds minder donker dan de outlines. Zou zonde zijn als die optisch verdwijnen.
Ook dat lijkt me een kwestie van smaak ;)
En ik moet echt ff kunnen vergelijken voor ik er definitief iets zinnigs over kan zeggen :@
Neig nu dus naar dinkerder bruin, maar dat kan totaal omslasn als ik heb kunnen vergelijken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:43:26 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492245
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:41 schreef Greys het volgende:
Alles met een gele url eronder zou voor mij trouwens sowieso afvallen want dat is op wit papier amper zichtbaar.
Zie ook mijn feedback :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 21:44:24 #88
145738 superworm
is erbij
pi_172492269
Dus als ik het goed begrijp willen jullie die bij in 50 tinten bruin? Vrouwen :N
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 21:46:32 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492364
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:44 schreef superworm het volgende:
Dus als ik het goed begrijp willen jullie die bij in 50 tinten bruin? Vrouwen :N
Heb jij de originele bij vd kunstenaar als UI? Zu je die even kunnen posten als pic?
Lijkt ook dunnere streepjes te hebben.

Maar nogmaals: wat heeft Dave een werk verricht, 9 (gratis) alternatieven is echt supertof *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:47:08 #90
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172492386
Nummer 2.

Van 1 vind ik de letters BZZ niet duidelijk genoeg
Van 3, 6 en 9 is het nadeel dat het webadres in geel is... waardoor het op een witte achtergrond niet heel goed te zien is.
Wat ik beter vind aan 2 tov 4 en 5 is dat het bijtje los staat van de letters
Nadeel van 7 vind ik dat als je het bijtje wilt hergebruiken in ander PR materiaal dat het dan altijd inclusief de letters moet zijn
En van 8 vind ik de zwarte letters wel heel hard

Dus 2 is wat mij betreft de beste!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 juli 2017 @ 21:47:53 #91
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172492407
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:35 schreef Greys het volgende:

[..]


Ik vind 7 zelf ook een kinderdagverblijf-vibe hebben net als wat superworm zegt :@
Dit inderdaad. Dit roept bij mij beelden op van kleuters in Maja de Bij pakjes. Niet iets wat een logo in dit geval hoort te doen.

Ik blijf bij #2. Zonder wijzigingen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 juli 2017 @ 21:49:52 #92
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172492465
Trouwens supergaaf dat die tekenaar dat heeft willen doen! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 21:51:04 #93
163650 Greys
pi_172492499
Grappig dat hier in het topic toch 2 wel duidelijk de voorkeur heeft en op FB logo 7 :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 21:52:25 #94
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172492545
Komt omdat op FB huisvrouwen met kleine kinderen zitten, die gaan juist voor dat kinderdagverblijfachtige.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 juli 2017 @ 21:52:25 #95
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172492546
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:49 schreef Molurus het volgende:
Trouwens supergaaf dat die tekenaar dat heeft willen doen! ^O^
^^ ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 juli 2017 @ 21:53:03 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492568
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:47 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Dit roept bij mij beelden op van kleuters in Maja de Bij pakjes. Niet iets wat een logo in dit geval hoort te doen.

Ik blijf bij #2. Zonder wijzigingen.
Dus geen donkerder bruin zeg jij?
Zou je het wel ok vinden als er toch een versie van 2 gemaakt wordt (als Dave dat wil doen) met een iets donkerder bruin, gewoon ter vergelijk? Ik zou dat nl echt herl erg graag doen, dat vergelijien. En dan kan het nog best zo zijn dat ik uiteindelijk het origineel verkies ook :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:54:05 #97
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172492594
5 zou trouwens wel een goede tweede keus zijn wat mij betreft. 2 en 5 ontlopen elkaar voor mij niet heel veel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_172492599
2
6
7

Ik weet niet precies waarom.
Het moet in ieder geval wel in een oogopslag goed leesbaar zijn.

Wel gaaf gedaan door die kerel in ieder geval. _O_
  maandag 17 juli 2017 @ 21:55:15 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492619
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:52 schreef Kriegel het volgende:
Komt omdat op FB huisvrouwen met kleine kinderen zitten, die gaan juist voor dat kinderdagverblijfachtige.
Dus ik ben ook een huisvrouw met kleine kinderen? }:|
Ik vind het symbolische (dat ik er in zie) juist het mooist van dat ontwerp. En het afwijken van de rest :P
Al ga ik echt voor nummer 2 *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 juli 2017 @ 21:56:15 #100
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172492648
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus geen donkerder bruin zeg jij?
Zou je het wel ok vinden als er toch een versie van 2 gemaakt wordt (als Dave dat wil doen) met een iets donkerder bruin, gewoon ter vergelijk? Ik zou dat nl echt herl erg graag doen, dat vergelijien. En dan kan het nog best zo zijn dat ik uiteindelijk het origineel verkies ook :D
Voor mij is donkerder niet nodig. Ik zie nu iets goeds en bruikbaars,

Maar vergelijken mag van mij hoor. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 juli 2017 @ 21:57:10 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492670
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:54 schreef Molurus het volgende:
5 zou trouwens wel een goede tweede keus zijn wat mij betreft. 2 en 5 ontlopen elkaar voor mij niet heel veel.
Geel-witte bij. Dat kan echt niet :{w
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 21:57:29 #102
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172492680
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geel-witte bij. Dat kan echt niet :{w
ok, ok, 2 it is. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 17 juli 2017 @ 22:01:41 #103
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172492776
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus ik ben ook een huisvrouw met kleine kinderen? }:|
Ik vind het symbolische (dat ik er in zie) juist het mooist van dat ontwerp. En het afwijken van de rest :P
Al ga ik echt voor nummer 2 *O*
Misschien? :P

Hey, ik had 7 ook in mijn top drie staan. Dus ik ben ook een huisvrouw, denk ik.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:05:49 #104
145738 superworm
is erbij
pi_172492883
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:54 schreef Albert_Einstein het volgende:
2
6
7

Ik weet niet precies waarom.
Het moet in ieder geval wel in een oogopslag goed leesbaar zijn.

Wel gaaf gedaan door die kerel in ieder geval. _O_
Briljant dit. Tot op heden is dit de uitslag:

2: FOK!keuze.
6: bijna unanieme keuze in mijn familie (jongste broer, oudste zus en ik kiezen 2/8).
7: Facebook-keuze.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 22:06:49 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492923
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

ok, ok, 2 it is. :P
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 22:07:08 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492939
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:01 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Misschien? :P

Hey, ik had 7 ook in mijn top drie staan. Dus ik ben ook een huisvrouw, denk ik.
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 22:08:41 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172492996
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:05 schreef superworm het volgende:

[..]

Briljant dit. Tot op heden is dit de uitslag:

2: FOK!keuze.
6: bijna unanieme keuze in mijn familie (jongste broer, oudste zus en ik kiezen 2/8).
7: Facebook-keuze.
Wie hebben hier nou de kar getrokken? O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:10:08 #108
145738 superworm
is erbij
pi_172493044
quote:
12s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie hebben hier nou de kar getrokken? O-)
FOK!'ers :D ;)

Op Facebook valt de keuze nog wel mee trouwens. Dit is de tussenstand daar, DE SPANNING IS ECHT OM TE SNIJDEN:

8 keer 7
6 keer 2
1 keer 1/4/5/6
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 22:10:26 #109
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_172493053
quote:
12s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie hebben hier nou de kar getrokken? O-)
Maar misschien zijn we niet meer de belangrijkste doelgroep ;(.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 17 juli 2017 @ 22:10:49 #110
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172493068
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:05 schreef superworm het volgende:

[..]

Briljant dit. Tot op heden is dit de uitslag:

2: FOK!keuze.
6: bijna unanieme keuze in mijn familie (jongste broer, oudste zus en ik kiezen 2/8).
7: Facebook-keuze.
6? Serieus?

Die bij daar lijkt niet te vliegen maar als een soort blij, dik kadetje bovenop het logo te liggen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:11:00 #111
145738 superworm
is erbij
pi_172493081
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:10 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Maar misschien zijn we niet meer de belangrijkste doelgroep ;(.
Naaaww. Jawel. Qua donaties is nog altijd vrijwel alles wat binnenkomt, FOK!. :) ^O^ _O_
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 22:11:12 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172493092
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:10 schreef superworm het volgende:

[..]

FOK!'ers :D ;)

Op Facebook valt de keuze nog wel mee trouwens. Dit is de tussenstand daar, DE SPANNING IS ECHT OM TE SNIJDEN:

8 keer 7
6 keer 2
1 keer 1/4/5/6
Als de mensen hier die FB hebben nou gewoon ook daar even stemmen? O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 22:11:56 #113
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_172493118
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als de mensen hier die FB hebben nou gewoon ook daar even stemmen? O-)
Dat had ik stiekem al gedaan. :@
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:12:23 #114
145738 superworm
is erbij
pi_172493135
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als de mensen hier die FB hebben nou gewoon ook daar even stemmen? O-)
Facebook is minder belangrijk dan FOK! tot nog toe :) Zoals veel dictators in het verleden zeiden: democratie kan altijd nog :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:12:58 #115
145738 superworm
is erbij
pi_172493152
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:11 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dat had ik stiekem al gedaan. :@
Verschillende mensen hier hebben ook op FB gestemd inderdaad :P HUP TWEE
GO TWEE
TWEE FOR LIFE

OF ACHT VOOR CONTRAST OP KLEINERE OPDRUKKEN
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 22:13:41 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172493177
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:10 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Maar misschien zijn we niet meer de belangrijkste doelgroep ;(.
Tuurlijk wel. Actie is hier gestart, groot geworden en heeft het overgrote deel vd donaties opgeleverd (zowel in cash als anderszins). De hele stichting zou niet bestaan zonder Fok!(-ers) *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 22:24:02 #117
163650 Greys
pi_172493563
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:11 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dat had ik stiekem al gedaan. :@
Ik ook _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 juli 2017 @ 22:26:22 #118
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172493637
O-)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 22:27:47 #119
163650 Greys
pi_172493679
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:12 schreef superworm het volgende:

[..]

Verschillende mensen hier hebben ook op FB gestemd inderdaad :P HUP TWEE
GO TWEE
TWEE FOR LIFE

OF ACHT VOOR CONTRAST OP KLEINERE OPDRUKKEN
Acht zegt qua kleur meer BIJEN ZIJN ZOMBIES dan Zonder Zorgen. :P

En een gele url kannie. Niet te zien straks op wit papier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 22:29:16 #120
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_172493726
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Acht zegt qua kleur meer BIJEN ZIJN ZOMBIES dan Zonder Zorgen. :P

En een gele url kannie. Niet te zien straks op wit papier.
_O-.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 17 juli 2017 @ 22:32:59 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172493862
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:12 schreef superworm het volgende:
Lok :+
Even iets heel anders, al zul je er vast al aan gedacht hebben superworm, maar de stichting zorgt er toch wel voor dat Dave credits krijgt he (in de zin van waardering, publiciteit, vermelding dat hij de onbaatzuchtige maker van het logo is, zoiets)? Wat dat verdient hij m.i. dubbel en dwars. Mensen uit een ander land die bij hem aankloppen (heel netjes wel uiteraard), en hij is gewoon bereid gratis een logo te maken en er veel tijd en moeite in te steken. 9 ontwerpen, en wil nog aanpassingen doen ook, zodat het helemaal naar wens is _O_ O+ _O_
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 22:34:25 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172493927
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Acht zegt qua kleur meer BIJEN ZIJN ZOMBIES dan Zonder Zorgen. :P

En een gele url kannie. Niet te zien straks op wit papier.
Hij wil er gewoon een stempel van maken. En de url wordt dan vast ook zwart. Hele ding wordt dan zwart _O-

Of groen, of rood, of paars :P

Dat kan dus net zo goed van 2 ook :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:39:58 #123
145738 superworm
is erbij
pi_172494149
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Acht zegt qua kleur meer BIJEN ZIJN ZOMBIES dan Zonder Zorgen. :P

En een gele url kannie. Niet te zien straks op wit papier.
:D :')

Het wordt gok ik 2. Maar dan kunnen we er nog aanpassingen aan maken. Ik zelf zeg voor de print- en herkenbaarheid, het geel van BZZ ietsjes donkerder/okerder? (Is okerder een woord?) En het bruin van de bij dus ieeetjes bruiner? Tussen het bruin van de andere logo-BZZ's en het bijenbruin in?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:41:36 #124
145738 superworm
is erbij
pi_172494219
Tussenstand FB:

9 keer 2
8 keer 7
2 keer 6
1 keer 1/4/5

Tussenstand hier: euhhhh zie poll, 2 voornamelijk.

Tussenstand mijn familie: euhhhh maar 2 van de 8 broers en zussen kocht zaadjes dus euhhh wat maakt het uit?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 22:43:37 #125
163650 Greys
pi_172494307
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Even iets heel anders, al zul je er vast al aan gedacht hebben superworm, maar de stichting zorgt er toch wel voor dat Dave credits krijgt he (in de zin van waardering, publiciteit, vermelding dat hij de onbaatzuchtige maker van het logo is, zoiets)? Wat dat verdient hij m.i. dubbel en dwars. Mensen uit een ander land die bij hem aankloppen (heel netjes wel uiteraard), en hij is gewoon bereid gratis een logo te maken en er veel tijd en moeite in te steken. 9 ontwerpen, en wil nog aanpassingen doen ook, zodat het helemaal naar wens is _O_ O+ _O_
Op FB staat de url en z'n naam toch ook al? :Y Dus daar wordt ie al zeer uitgebreid genoemd en geroemd in de post over de logo's.
Zal vast ook op de site komen zodra het klaar is. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 22:45:25 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494379
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Op FB staat de url en z'n naam toch ook al? :Y Dus daar wordt ie al zeer uitgebreid genoemd en geroemd in de post over de logo's.
Zal vast ook op de site komen zodra het klaar is. ^O^
Geen idee. Ik heb geen FB, en ik kijk er dus ook nooit. Maar top dan ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172494397
ik stem voor 8, daar komt de bij het mooiste uit :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 17 juli 2017 @ 22:46:19 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494412
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:41 schreef superworm het volgende:
Tussenstand FB:

9 keer 2
8 keer 7
2 keer 6
1 keer 1/4/5

Tussenstand hier: euhhhh zie poll, 2 voornamelijk.

Tussenstand mijn familie: euhhhh maar 2 van de 8 broers en zussen kocht zaadjes dus euhhh wat maakt het uit?
2 heerst *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:46:29 #129
145738 superworm
is erbij
pi_172494419
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Op FB staat de url en z'n naam toch ook al? :Y Dus daar wordt ie al zeer uitgebreid genoemd en geroemd in de post over de logo's.
Zal vast ook op de site komen zodra het klaar is. ^O^
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Even iets heel anders, al zul je er vast al aan gedacht hebben superworm, maar de stichting zorgt er toch wel voor dat Dave credits krijgt he (in de zin van waardering, publiciteit, vermelding dat hij de onbaatzuchtige maker van het logo is, zoiets)? Wat dat verdient hij m.i. dubbel en dwars. Mensen uit een ander land die bij hem aankloppen (heel netjes wel uiteraard), en hij is gewoon bereid gratis een logo te maken en er veel tijd en moeite in te steken. 9 ontwerpen, en wil nog aanpassingen doen ook, zodat het helemaal naar wens is _O_ O+ _O_
Woord voor woord eens en enorm waar. Die Dave is een gouden kerel, niets minder. We gaan sowieso op de site hem in de dropdownlijst met 'donateurs' vermelden, en een linkje rechts in het menuutje, en op de FB t.z.t. ook een uitgebreide post (wellicht meer dan 1) met linkjes naar zijn site. Het is echt een heleboel werk om dit te doen, we praten een heel aantal uren, en hij doet het gewoon gratis. Echt heel erg hulde. Echt top. Dat vergeten we niet snel :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:46:56 #130
145738 superworm
is erbij
pi_172494435
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Zal vast ook op de site komen zodra het klaar is. ^O^
:Y Op meerdere plekken!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 22:47:26 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494461
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:45 schreef komrad het volgende:
ik stem voor 8, daar komt de bij het mooiste uit :)
Te vroeg gejuicht -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172494509
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Te vroeg gejuicht -O-
Sorry :@
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:49:01 #133
145738 superworm
is erbij
pi_172494532
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Te vroeg gejuicht -O-
Doe eens gauw met de pompoms zwaaien Whiskers! 8 is m.i. het Darth Vader-briefpapier-equivalent van 2. Ook prima maar iets te donker. Ik ga sowieso vragen om een tussenvorm - 8 met bruin ipv zwart, 2 met iets donkerder geel, etc. :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:49:44 #134
145738 superworm
is erbij
pi_172494564
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:48 schreef komrad het volgende:

[..]

Sorry :@
Naww. Onnodig. Ik vind 8 persoonlijk de mooiste, maar ik ben dan ook een soort Germaanse zakelijke lul van een vent die het zo duidelijk mogelijk wil. SCHWARTZ AUF SCHWARTZ BITTE en zo.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 22:49:57 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494573
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:46 schreef superworm het volgende:

[..]


[..]

Woord voor woord eens en enorm waar. Die Dave is een gouden kerel, niets minder. We gaan sowieso op de site hem in de dropdownlijst met 'donateurs' vermelden, en een linkje rechts in het menuutje, en op de FB t.z.t. ook een uitgebreide post (wellicht meer dan 1) met linkjes naar zijn site. Het is echt een heleboel werk om dit te doen, we praten een heel aantal uren, en hij doet het gewoon gratis. Echt heel erg hulde. Echt top. Dat vergeten we niet snel :)
^O^ O+ ^O^
Ik wist ik zo goed als zeker dat je het wel zou doen, maar ik moest het toch even vragen :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juli 2017 @ 22:50:56 #136
163650 Greys
pi_172494610
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb geen FB, en ik kijk er dus ook nooit. Maar top dan ^O^
https://m.facebook.com/st(...)0&id=442214826139428

^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juli 2017 @ 22:50:59 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494612
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:48 schreef komrad het volgende:

[..]

Sorry :@
Nee joh, ieder zijn eigen smaak en mening ^O^
Ik bedoelde dat niet serieus :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172494648
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:49 schreef superworm het volgende:

[..]

Naww. Onnodig. Ik vind 8 persoonlijk de mooiste, maar ik ben dan ook een soort Germaanse zakelijke lul van een vent die het zo duidelijk mogelijk wil. SCHWARTZ AUF SCHWARTZ BITTE en zo.
ik vind 8 wat rustiger omdat de kleur vooral in de bij zit. 2 vind ik wat te veel kleur hebben
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172494664
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee joh, ieder zijn eigen smaak en mening ^O^
Ik bedoelde dat niet serieus :*
ik ook niet hoor, ik vind wat ik vind en uiteindelijk kiest het bestuur of zo :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 17 juli 2017 @ 22:53:10 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494682
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:49 schreef superworm het volgende:

[..]

Doe eens gauw met de pompoms zwaaien Whiskers! 8 is m.i. het Darth Vader-briefpapier-equivalent van 2. Ook prima maar iets te donker. Ik ga sowieso vragen om een tussenvorm - 8 met bruin ipv zwart, 2 met iets donkerder geel, etc. :)
Donkerder bruin }:|
Maar je wil er toch gewoon een stempel van maken (van 8)? Die zijn toch (goedkoopste variant, want zo weinig mogelijk overhead had ik begrepen) eenkleurig/uni?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:53:27 #141
145738 superworm
is erbij
pi_172494691
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:51 schreef komrad het volgende:

[..]

ik vind 8 wat rustiger omdat de kleur vooral in de bij zit. 2 vind ik wat te veel kleur hebben
Persoonlijk helemaal eens!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 22:54:17 #142
145738 superworm
is erbij
pi_172494724
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Donkerder bruin }:|
Maar je wil er toch gewoon een stempel van maken (van 8)? Die zijn toch (goedkoopste variant, want zo weinig mogelijk overhead had ik begrepen) eenkleurig/uni?
Jep, maar behalve stempel dus ook hier op FOK! en op FB en op de site een logo. Dat kunnen er altijd meerdere zijn natuurlijk. Varianten van zelfde concept. Daar zijn 2 en 8 dan weer uitstekende kandidaten voor.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 22:54:23 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494730
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 22:57:37 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494842
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:54 schreef superworm het volgende:

[..]

Jep, maar behalve stempel dus ook hier op FOK! en op FB en op de site een logo. Dat kunnen er altijd meerdere zijn natuurlijk. Varianten van zelfde concept. Daar zijn 2 en 8 dan weer uitstekende kandidaten voor.
Jouw beslissing (en vd rest vh bestuur), maar ik zou een eenduidig logo aanhouden. Zeker in de beginfase vd stichting. Uniformiteit en duidelijkheid. Stempel ernaast (die eenkleurig/uni is) kan prima, niemand verwacht een meerkleuren stempel. ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 22:59:23 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172494889
EDIT Toch niet. -O-

[ Bericht 22% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-07-2017 23:12:49 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 23:18:03 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172495554
Heb ik over deze heengelezen hier? Of? https://www.facebook.com/(...)8045/?type=3&theater

Owh, en ik post wat veel. Excuus :@

[ Bericht 21% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-07-2017 23:25:58 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 17 juli 2017 @ 23:31:12 #147
145738 superworm
is erbij
pi_172495900
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heb ik over deze heengelezen hier? Of? https://www.facebook.com/(...)8045/?type=3&theater

Owh, en ik post wat veel. Excuus :@
Hier nog niet gepost inderdaad :P We stonden in de krant lieve mensen!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 17 juli 2017 @ 23:33:40 #148
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_172495948
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:31 schreef superworm het volgende:

[..]

Hier nog niet gepost inderdaad :P We stonden in de krant lieve mensen!
Ik zag het, supervet _O_.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 juli 2017 @ 23:36:23 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_172496012
Ook leuk :D
quote:
Wie altijd al eens een nachtje heeft willen slapen in een luxe warenhuis, kan eind augustus zijn slag slaan bij de Bijenkorf in Maastricht.

Voor het goede doel openen alle zeven filialen van de winkelketen hun deuren één nacht. In elke vestiging mag één stel een nachtje slapen, inclusief ontbijt. Kosten: 250 euro per paar.

30 augustus
In de zaak in Maastricht is woensdag 30 augustus de datum. Wie kans wil maken moet uiterlijk 26 juli via de site van de Bijenkorf laten weten waarom ze die overnachting zo graag willen winnen.

De opbrengst gaat naar het behoud van de bijenstand, via The Pollinators

http://www.1limburg.nl/l/49685
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 17 juli 2017 @ 23:38:35 #150
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_172496072
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:36 schreef Sjeen het volgende:
Ook leuk :D

[..]

Sow, daar moet ik me even in verdiepen, ziet er ook uit als een prima initiatief.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 17 juli 2017 @ 23:38:57 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172496078
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:36 schreef Sjeen het volgende:
Ook leuk :D

[..]

Ik zag hier op de Bijenkorf ook al iets staan over een actie voor bijen idd. Was druk en had me er nog niet verder in verdiept. Tof wel ^O^

En over dat overnachten:
Lol, als je wint moet je dus 250 euro dokken om er te mogen slapen? Of is het gewoon laat en interpreteer ik het verkeerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-07-2017 23:53:17 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 23:39:54 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172496093
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:36 schreef Sjeen het volgende:
Ook leuk :D

[..]

En voor welk logo ga jij? Blader ff terug of zie FB
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 juli 2017 @ 23:42:22 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172496139
Hiero, actie vd Bijenkorf: https://www.debijenkorf.nl/c/letsbeekind/
Doen iets met "The Pollinators" http://thepollinators.org/initiatieven/
Misschien ook aanmelden? Wel eerst onderzoek doen naar ze uiteraard.

[ Bericht 12% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-07-2017 23:47:44 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 00:00:40 #154
145738 superworm
is erbij
pi_172496444
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hiero, actie vd Bijenkorf: https://www.debijenkorf.nl/c/letsbeekind/
Doen iets met "The Pollinators" http://thepollinators.org/initiatieven/
Misschien ook aanmelden? Wel eerst onderzoek doen naar ze uiteraard.
Aanmelden, nee. Het is geen 'concurrentie', maar wel een rivaliserend iets in eenzelfde donateursmarkt. Zij zijn deel van een groot en groeiend segment aan stichtingen en doelen die de natuur zelve probeert te helpen - heel goed, maar niet onze focus, opnieuw. Onze stichting stort zich tot op heden op imkers - gevandaliseerde imkers of imkers die op andere manieren financieel schade leden. Die focus houden we nu voorlopig. De bijenbloemenzaadjes (en evt. binnenkort honing of honingsnoepjes of mede of wat ook) die we verkopen zijn vooral ten dienste van de imkerschade, niet een doel op zich.

Komende tijd is dit het idee:

0A. Logo.
0B. Site afmaken qua tekstjes en logo.
0C. Eindelijk een rekening + iDeal-implementatie site.
1. Liefting polsen of alles nu rond is. Zo ja:
2. NRC benaderen dat hun artikel via ons tot een heuse actie is gekomen.
3. Een persbericht over ons+NRC+Liefting naar de landelijke media.
4. Navraag doen bij de Hilversumse koninginnetjes die we kochten + media-aandacht.
5. Rinse and repeat.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 18 juli 2017 @ 00:05:08 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172496502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 00:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Aanmelden, nee. Het is geen 'concurrentie', maar wel een rivaliserend iets in eenzelfde donateursmarkt. Zij zijn deel van een groot en groeiend segment aan stichtingen en doelen die de natuur zelve probeert te helpen - heel goed, maar niet onze focus, opnieuw. Onze stichting stort zich tot op heden op imkers - gevandaliseerde imkers of imkers die op andere manieren financieel schade leden. Die focus houden we nu voorlopig. De bijenbloemenzaadjes (en evt. binnenkort honing of honingsnoepjes of mede of wat ook) die we verkopen zijn vooral ten dienste van de imkerschade, niet een doel op zich.

Komende tijd is dit het idee:

0A. Logo.
0B. Site afmaken qua tekstjes en logo.
0C. Eindelijk een rekening + iDeal-implementatie site.
1. Liefting polsen of alles nu rond is. Zo ja:
2. NRC benaderen dat hun artikel via ons tot een heuse actie is gekomen.
3. Een persbericht over ons+NRC+Liefting naar de landelijke media.
4. Navraag doen bij de Hilversumse koninginnetjes die we kochten + media-aandacht.
5. Rinse and repeat.
Mijn excuses. Toen ik het zo snel las ging het over bestuiven. Dat doen de bijtjes van "onze" imkers toch ook? Maar ok, heb me er niet echt in verdiept, het is laat en ik ga slapen ;)

Verder prima plan hoor ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 juli 2017 @ 00:40:00 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_172497044
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En voor welk logo ga jij? Blader ff terug of zie FB
2
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 juli 2017 @ 00:41:30 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_172497062
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zag hier op de Bijenkorf ook al iets staan over een actie voor bijen idd. Was druk en had me er nog niet verder in verdiept. Tof wel ^O^

En over dat overnachten:
Lol, als je wint moet je dus 250 euro dokken om er te mogen slapen? Of is het gewoon laat en interpreteer ik het verkeerd?
ik vermoed dat 'winnen' inhoudt dat jij de uitverkorene bent om 250 te betalen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 juli 2017 @ 08:27:13 #158
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_172498532
Ik houd van FOK! om dit soort dingen, O+.

Een klein dingetje, maar op de site staat

quote:
Via Facebook, e-mail en het FOK!forum doneerden er bijna 150 mensen. Zij staan bij ons daarom ook bekend onder hun gebruikersnaam op die website. Via het FOK!forum doneerden er bijna 150 mensen. Zij staan bij ons daarom ook bekend onder hun gebruikersnaam op die website.
Beetje dubbel, :@?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 08:43:47 #159
145738 superworm
is erbij
pi_172498621
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:27 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik houd van FOK! om dit soort dingen, [ afbeelding ] O+.

Een klein dingetje, maar op de site staat

[..]

Beetje dubbel, :@?
Oeh, dank voor het melden, ik ga het aanpassen... zodra ik de beheerlink van de site weer kan vinden. Ben van computer veranderd twee weken geleden en sindsdien weet ik niet meer hoe ik in de beheerpagina kom :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 09:02:06 #160
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_172498786
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Oeh, dank voor het melden, ik ga het aanpassen... zodra ik de beheerlink van de site weer kan vinden. Ben van computer veranderd twee weken geleden en sindsdien weet ik niet meer hoe ik in de beheerpagina kom :')
Zie je DM _O-
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 juli 2017 @ 09:21:45 #161
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_172498983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Oeh, dank voor het melden, ik ga het aanpassen... zodra ik de beheerlink van de site weer kan vinden. Ben van computer veranderd twee weken geleden en sindsdien weet ik niet meer hoe ik in de beheerpagina kom :')
:D
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 09:31:33 #162
145738 superworm
is erbij
pi_172499069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:02 schreef qltel het volgende:

[..]

Zie je DM _O-
_O_
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:21 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

:D
Gefikst! (En linkje gebookmarked :') )
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 10:20:35 #163
145738 superworm
is erbij
pi_172499716
http://bijenzonderzorgen.nl/?page_id=42

Weer een pagina geschreven. Nu alleen nog de pagina's voor de 12 koninginnen (juni 2017) en de lopende actie (imker Liefting). Wie zich daarvoor wil vrijwilligen is welkom :P

En postzegels met korting besteld (0,725 per zegel ipv 0,78).

En Ballegeer gevraagd om foto's voor bij het artikel op de site.

En mailtje naar Arts over de opzet/voortgang van de bijenbuffer-actie.

[ Bericht 11% gewijzigd door superworm op 18-07-2017 10:41:42 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:04:22 #164
177940 Tunafish
met staart
pi_172500462
Ik kom nog even spuit 11 uithangen voor het logo :+

2 vind ik de beste, die trekt gewoon de meeste aandacht als ik ze alle negen bekijk. De bij staat leuk in de Z, niet te groot, en werkt gewoon erg goed op een witte achtergrond. Als tweede keuze #8, want eigenlijk #2 maar dan andere kleurstelling. #4 als derde. #7 is inderdaad een kinderdagverblijf, bij #9 van de B teveel weg, bij #1 moet je twee keer kijken voor je de letters ziet, schuine letters bij #3 vind ik helemaal niks, en ten slotte lijkt #6 op een obesitasbij die niet meer van de grond kan komen en die letters aan het pletten is.

Dus, nummer 2, ook omdat als je die en #8 in zwart-wit zou zetten, bij #8 de website zou wegvallen qua kleuren, terwijl we daar toch mensen heen willen hebben.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 11:08:36 #165
145738 superworm
is erbij
pi_172500531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:04 schreef Tunafish het volgende:

Dank voor de input. Ik ga naar Dave no. 2 doorgeven.

Zijn er voor ik dat doe nog inhoudelijke verzoekjes qua kleuren aanpassen e.d.?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 juli 2017 @ 11:11:03 #166
163650 Greys
pi_172500569
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:08 schreef superworm het volgende:

[..]

Dank voor de input. Ik ga naar Dave no. 2 doorgeven.

Zijn er voor ik dat doe nog inhoudelijke verzoekjes qua kleuren aanpassen e.d.?
Ik zou hem net als Whiskers ook best nog willen zien met een IETS donkerder bruin in de streepjes tussen het geel, maar dan niet zo donker als de outline.

Echter vind ik heel eerlijk gezegd ergens ook dat we maar gewoon een van deze 9 moeten kiezen en niet moeten blijven heen en weren met die Dave, want hij doet dit al voor niks en misschien moeten we dan ook niet miereneuken en weer meer van zijn tijd vragen voor aanpassingen en vergelijkingen.

Weet niet hoe jij dat inschat bij hem?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:13:57 #167
177940 Tunafish
met staart
pi_172500617
Mijn vormgevingsopleiding gaat van pas komen :o Het moment is eindelijk daar! :D

Eigenlijk zou een logo niet met al te veel kleuren moeten hebben; #2 heeft er nu vijf: Oranje voor letters en bij, rood voor hartje/vleugels, bruin-isch voor bij, wit voor het gezicht van de bij en donkerbruin voor de letters en outline van de bij. Als de bij toch een donkerder bruin moet krijgen, laat dat dan dezelfde kleur als de letters zijn. In theorie zou dat een beetje rust scheppen. In de praktijk zou het er niet uit zien, want de outline van de bij heeft die kleur al. Ik heb nu even geen fancy programma ter beschikking om het te laten zien, maar donkerbruine strepen gaan raar worden.

TLDR; lekker zo laten.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 11:15:46 #168
145738 superworm
is erbij
pi_172500648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou hem net als Whiskers ook best nog willen zien met een IETS donkerder bruin in de streepjes tussen het geel, maar dan niet zo donker als de outline.

Echter vind ik heel eerlijk gezegd ergens ook dat we maar gewoon een van deze 9 moeten kiezen en niet moeten blijven heen en weren met die Dave, want hij doet dit al voor niks en misschien moeten we dan ook niet miereneuken en weer meer van zijn tijd vragen voor aanpassingen en vergelijkingen.

Weet niet hoe jij dat inschat bij hem?
Ik vind een iets donkerder bruin een prima vraag als dat nodig zou zijn. Zodra die kogel door de kerk is vraag ik dan het volgende:

1. Logo 2 (uiteindelijke versie) met niet-transparante achtergrond (voor witte sites)
2. Logo 2 met transparante achtergrond (voor niet-witte sites)
3. Een losse bij, transparant en niet-transparant
4. Een 'scalable/zoomable' versie, zoals dat met PDF's vaak kan, voor eventueel heel grote afdrukken zoals posters en banners en zo.
5. Een zwartwitversie van het logo voor stempels
6. Een zwartwitversie met BZZ niet als ingekleurd vlak, maar met lijnen. Wellicht voor stempels fijner, anders wordt het zo'n kliederbende.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef Tunafish het volgende:
Mijn vormgevingsopleiding gaat van pas komen :o Het moment is eindelijk daar! :D
Mis ik dan nog iets?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 18 juli 2017 @ 11:18:19 #169
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172500693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef Tunafish het volgende:
Mijn vormgevingsopleiding gaat van pas komen :o Het moment is eindelijk daar! :D

Ik moest hier zo om lachen. _O-
Sorry. :@
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:19:09 #170
177940 Tunafish
met staart
pi_172500706
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:15 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik vind een iets donkerder bruin een prima vraag. Zodra die kogel door de kerk is vraag ik dan het volgende:

1. Logo 2 (uiteindelijke versie) met niet-transparante achtergrond (voor witte sites)
2. Logo 2 met transparante achtergrond (voor niet-witte sites)
3. Een losse bij, transparant en niet-transparant
4. Een 'scalable/zoomable' versie, zoals dat met PDF's vaak kan, voor eventueel heel grote afdrukken zoals posters en banners en zo.
5. Een zwartwitversie van het logo voor stempels
6. Een zwartwitversie met BZZ niet als ingekleurd vlak, maar met lijnen. Wellicht voor stempels fijner, anders wordt het zo'n kliederbende.

Mis ik dan nog iets?
Je bedoelt een vectorbestand: als het goed is krijg je gewoon een lading .png/jpg bestanden, en een vector van het origineel, waar alles uit afgeleid is. Dat zal een .eps of .svg zijn, en die kun je inderdaad tot planeetformaat schalen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:20:38 #171
177940 Tunafish
met staart
pi_172500736
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:18 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik moest hier zo om lachen. _O-
Sorry. :@
Ik sta nog te trillen :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 11:20:43 #172
145738 superworm
is erbij
pi_172500738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:19 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Je bedoelt een vectorbestand: als het goed is krijg je gewoon een lading .png/jpg bestanden, en een vector van het origineel, waar alles uit afgeleid is. Dat zal een .eps of .svg zijn, en die kun je inderdaad tot planeetformaat schalen.
Fijn dat jij dit soort termen kent, dan kom ik niet over als een debiel als ik de mail uiteindelijk stuur :') Of nou ja, iets minder in elk geval :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:43:28 #173
177940 Tunafish
met staart
pi_172502202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Fijn dat jij dit soort termen kent, dan kom ik niet over als een debiel als ik de mail uiteindelijk stuur :') Of nou ja, iets minder in elk geval :')
Ik ben allang blij dat ik eindelijk eens iets aan die opleiding heb _O-

Hij zal uiteindelijk wel meer klanten hebben die ook geen idee hebben van al die termen, dus zo achterlijk zul je nog niet overkomen. Zolang je geen logo's in Word-documenten gaat rondsturen naar drukkers, komt het meestal wel goed :P
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_172522589
En daar is Gramps dan weer eens. Ik babbelde gisteravond even met Bert over het logo. Als basis een ouderwetse bijenkorf die ik ergens zag. Je weet wel, zo'n gevlochten ding, bovenaan eindigend in een punt. Ik denk op goede gronden dat dit nog altijd het beeld is dat bij de meeste mensen binnenkomt als ze aan een bijenkorf denken. Het ziet er ook veel aardiger en knusser uit dan zo'n moderne vierkante kist. Ik gooide het idee op om zo'n geval samen met een gestileerde bij in het logo te laten verwerken. Bert stond daar in eerste instantie niet afkerig tegenover.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 juli 2017 @ 11:42:18 #175
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172522750
Wie had het over zo'n vierkant ding in het logo dan?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage woensdag 19 juli 2017 @ 13:05:41 #176
145738 superworm
is erbij
pi_172525084
quote:
12s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:34 schreef Gramps het volgende:
En daar is Gramps dan weer eens. Ik babbelde gisteravond even met Bert over het logo. Als basis een ouderwetse bijenkorf die ik ergens zag. Je weet wel, zo'n gevlochten ding, bovenaan eindigend in een punt. Ik denk op goede gronden dat dit nog altijd het beeld is dat bij de meeste mensen binnenkomt als ze aan een bijenkorf denken. Het ziet er ook veel aardiger en knusser uit dan zo'n moderne vierkante kist. Ik gooide het idee op om zo'n geval samen met een gestileerde bij in het logo te laten verwerken. Bert stond daar in eerste instantie niet afkerig tegenover.
Nou ja, we zijn de experimentenfase wel voorbij nu. Het wordt een van de negen logo's die zijn aangeleverd, eventueel met kleine aanpassingen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage woensdag 19 juli 2017 @ 13:55:48 #177
145738 superworm
is erbij
pi_172526283
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou hem net als Whiskers ook best nog willen zien met een IETS donkerder bruin in de streepjes tussen het geel, maar dan niet zo donker als de outline.

Echter vind ik heel eerlijk gezegd ergens ook dat we maar gewoon een van deze 9 moeten kiezen en niet moeten blijven heen en weren met die Dave, want hij doet dit al voor niks en misschien moeten we dan ook niet miereneuken en weer meer van zijn tijd vragen voor aanpassingen en vergelijkingen.

Weet niet hoe jij dat inschat bij hem?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef Tunafish het volgende:
Mijn vormgevingsopleiding gaat van pas komen :o Het moment is eindelijk daar! :D

Eigenlijk zou een logo niet met al te veel kleuren moeten hebben; #2 heeft er nu vijf: Oranje voor letters en bij, rood voor hartje/vleugels, bruin-isch voor bij, wit voor het gezicht van de bij en donkerbruin voor de letters en outline van de bij. Als de bij toch een donkerder bruin moet krijgen, laat dat dan dezelfde kleur als de letters zijn. In theorie zou dat een beetje rust scheppen. In de praktijk zou het er niet uit zien, want de outline van de bij heeft die kleur al. Ik heb nu even geen fancy programma ter beschikking om het te laten zien, maar donkerbruine strepen gaan raar worden.

TLDR; lekker zo laten.
Ik heb dat dus gedaan: nog even nagedacht over het vele-kleuren-verhaal van Tunafish, en hem gemaild met het lijstje aan 'kun je het zus en zo aanleveren' dingetjes zonder nog op verdere correcties te hameren. Logo 2 wordt 'm dus.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage woensdag 19 juli 2017 @ 15:56:29 #178
145738 superworm
is erbij
pi_172528791
Nou riep ik al eerder:



Maar we bleken zelf het formulier verkeerd ingevuld te hebben :') Was ook veel bankiertaal, maar anyway, nogmaals ingevuld en doorlopen met mijn Rabo-mattie (steeds dezelfde jongen die belt) en zo even inleveren bij ons onvolprezen lokale filiaal. Er is licht aan het eind van de Rabo.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:04:34 #179
456362 ErwinBell
Speelt af en toe een spel
pi_172547963
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Fijn dat jij dit soort termen kent, dan kom ik niet over als een debiel als ik de mail uiteindelijk stuur :') Of nou ja, iets minder in elk geval :')
Die Dave zal hier toch ook wel meelezen waardoor dat alsnog het geval is? })

Overigens helemaal eens met nr. 2 :)
Ik ben wel van mening, met mijn gebrekkige grafische vormgevingkennis, dat die lichtbruine strepen gewoon zwart moeten zijn, het mag toch wel een beetje op een bij lijken...

8 is tweede keus, omdat het 2 in een andere kleurstelling is
en 9 de derde, omdat de bij daar uit een gat van de B lijkt te komen en daarmee de B een bijenkorf wordt en daarmee dus het doel van de stichting goed symboliseert.

[ Bericht 7% gewijzigd door ErwinBell op 20-07-2017 13:12:35 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 juli 2017 @ 13:51:29 #180
163650 Greys
pi_172548991
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage donderdag 20 juli 2017 @ 15:26:48 #181
145738 superworm
is erbij
pi_172551278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:51 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Awwww.

Ik heb een hele bende boeken en dvd's en Nat Geos en zo online gemikt op Marktplaats. Alles van vandaag (bovenste helft ongeveer, t/m de opladers halverwege) = 100 procent naar de bijtjes! :) https://www.marktplaats.nl/verkopers/1068786.html

[ Bericht 1% gewijzigd door superworm op 20-07-2017 15:46:40 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 20 juli 2017 @ 15:52:00 #182
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172551860
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:26 schreef superworm het volgende:

[..]

Awwww.

Ik heb een hele bende boeken en dvd's en Nat Geos en zo online gemikt op Marktplaats. Alles van vandaag (bovenste helft ongeveer, t/m de opladers halverwege) = 100 procent naar de bijtjes! :) https://www.marktplaats.nl/verkopers/1068786.html
Biggles! :D _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage zondag 23 juli 2017 @ 14:00:40 #183
145738 superworm
is erbij
pi_172619519
Alweer even geleden dat we een update van de stand maakten!

Semisane en Kriegel kochten allebei zaadjes: Semisane schafte 4 zakjes aan voor 20 euro en Kriegel 5 voor 15! Allebei hartelijk dank en zaaize. *O*

Nieuwe tussenstand is dan:

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 23 juli 2017 @ 14:04:05 #184
145738 superworm
is erbij
pi_172619598
En op FB postte ik al het volgende - het gaat om onze eigenste FOK!user Floris:

https://www.facebook.com/(...)_id=1500811409047559

quote:
Bijenliefhebber Floris raakte mede dankzij onze stichting zó geïnteresseerd in bijen, dat hij nu zelf ook begonnen is met imkeren! Bij-zonder mooi om te horen! De komende dagen volgen hier wat foto's van zijn nieuwe kast.
Floris vertelt dat een lokale imker hem hielp met het uitzoeken van de juiste spullen en bijenkast. "Hij heeft mijn kast na het schilderen en in de olie zetten, gevuld met bijen van een ander volk en er een koningin in gedaan." Morgen meer!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172620563
4096 euries? Hee, een rekengek als ik ben ziet meteen dat dit bedrag 2 tot de macht 14 is! Dat moet iets betekenen.
  Redactie Frontpage zondag 23 juli 2017 @ 15:17:48 #186
145738 superworm
is erbij
pi_172621230
quote:
12s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:44 schreef Gramps het volgende:
4096 euries? Hee, een rekengek als ik ben ziet meteen dat dit bedrag 2 tot de macht 14 is! Dat moet iets betekenen.
En 2^14 was ook het jaar waarin we begonnen! :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172625334
op naar de 8192? :+
  zondag 23 juli 2017 @ 18:49:09 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_172625567
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:04 schreef superworm het volgende:
En op FB postte ik al het volgende - het gaat om onze eigenste FOK!user Floris:

https://www.facebook.com/(...)_id=1500811409047559

[..]

_O_

Echte FOK!bijen!! O+

Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 24 juli 2017 @ 19:37:49 #189
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172648946
EXLOO - Opnieuw is bij bijen in Drenthe de besmettelijke ziekte Amerikaans vuilbroed vastgesteld. Het ministerie van Economische Zaken liet maandagavond weten dat het betreffende bijenvolk in Exloo wordt geruimd.

Begin juni werd de ziekte al vastgesteld bij diverse bijenvolken van één imker in Drenthe. Die werden ook geruimd in verband met besmettingsgevaar en er werd een vervoersverbod van dertig dagen ingesteld in een straal van 3 kilometer rond de bijenkasten. Zo’n verbod geldt nu ook rond Exloo.

Amerikaans vuilbroed is een ziekte onder larven van de honingbij. Het wordt veroorzaakt door de bacterie Paeni-bacillus larvae. De sporen van deze bacterie zijn resistent tegen hitte en uitdroging.

http://www.telegraaf.nl/b(...)te_in_Drenthe__.html

;(
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 24 juli 2017 @ 19:52:55 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172649311
quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:37 schreef Papabear het volgende:
EXLOO - Opnieuw is bij bijen in Drenthe de besmettelijke ziekte Amerikaans vuilbroed vastgesteld. Het ministerie van Economische Zaken liet maandagavond weten dat het betreffende bijenvolk in Exloo wordt geruimd.

Begin juni werd de ziekte al vastgesteld bij diverse bijenvolken van één imker in Drenthe. Die werden ook geruimd in verband met besmettingsgevaar en er werd een vervoersverbod van dertig dagen ingesteld in een straal van 3 kilometer rond de bijenkasten. Zo’n verbod geldt nu ook rond Exloo.

Amerikaans vuilbroed is een ziekte onder larven van de honingbij. Het wordt veroorzaakt door de bacterie Paeni-bacillus larvae. De sporen van deze bacterie zijn resistent tegen hitte en uitdroging.

http://www.telegraaf.nl/b(...)te_in_Drenthe__.html

;(
-O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 24 juli 2017 @ 21:08:44 #191
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_172651636
Opnieuw besmettelijke bijenziekte vastgesteld in Drenthe
http://nu.nl/dieren/48552(...)teld-in-drenthe.html
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_172658822
;(
  Redactie Frontpage dinsdag 25 juli 2017 @ 08:29:03 #193
145738 superworm
is erbij
pi_172659232
Shitzooi zeg.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage woensdag 26 juli 2017 @ 12:54:56 #194
145738 superworm
is erbij
pi_172687634
quote:
De Britse illustrator van MightyIsland.co.uk doneerde gul aan Stichting BZZ: hij maakte grátis een logo voor ons. Hierbij danken we hem heel hartelijk: thanks so much, Dave! We kunnen met gepaste trots het nieuwe logo laten zien en zijn er heel erg blij mee!

Help ons tegen bijensterfte en vandalisme te vechten - elke gedoneerde euro levert 500 nieuwe bijen op. Kijk op bijenzonderzorgen.nl/doneren voor meer info.
https://www.facebook.com/BijenZonderZorgen/posts/470256973335213

_O_
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 26 juli 2017 @ 12:56:24 #195
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172687667
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:42:27 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172695579
quote:
Huh? Dat lijkt origineel logo 2. Zou er niet nog een versie met een iets donkerder bruin komen etc?

Wel fijn dat er een logo is hoor :Y *O*
En heel veel dank aan Dave O+ ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:46:57 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172695678
Zat dit eens te bekijken: http://bijenzonderzorgen.nl/andere-hulp/
Maar had je de laatste batch bijenbloemenzaad ook niet via hem? Kan er wellicht nog bij :)

En Dave natuurlijk :Y (in de opsomming bedoel ik)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage donderdag 27 juli 2017 @ 11:06:05 #198
145738 superworm
is erbij
pi_172709124
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Huh? Dat lijkt origineel logo 2. Zou er niet nog een versie met een iets donkerder bruin komen etc?

Wel fijn dat er een logo is hoor :Y *O*
En heel veel dank aan Dave O+ ^O^
Ja we besloten het hem niet té lastig te maken, het was wel prima zo :) (Zie hierboven ergens voor de discussie erover.)

quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zat dit eens te bekijken: http://bijenzonderzorgen.nl/andere-hulp/
Maar had je de laatste batch bijenbloemenzaad ook niet via hem? Kan er wellicht nog bij :)

En Dave natuurlijk :Y (in de opsomming bedoel ik)
De tweede kilo werd geregeld tegen normale prijs bij Peter Arts, dat zal ik er t.z.t. wellicht nog wel bij zetten (verzenden deed hij gratis), en voor het logo maak ik even een aparte pagina in het 'dank' dropdownmenuutje, incl. wat screenshots van zijn werk en een kleine uitleg.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 27 juli 2017 @ 19:57:05 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172720323
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:06 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja we besloten het hem niet té lastig te maken, het was wel prima zo :) (Zie hierboven ergens voor de discussie erover.)

[..]

De tweede kilo werd geregeld tegen normale prijs bij Peter Arts, dat zal ik er t.z.t. wellicht nog wel bij zetten (verzenden deed hij gratis), en voor het logo maak ik even een aparte pagina in het 'dank' dropdownmenuutje, incl. wat screenshots van zijn werk en een kleine uitleg.
Dank voor de toelichting. ^O^

Post 177 heb ik verkeerd begrepen, ik dacht dat er stond dat je wel dat lijstje had verstuurd.

Ik doelde idd op Peter Arts. Omdat je die andere imker (in de vestigingsplaats vd stichting) mbt het bloemenzaad ook vermeldde. Dat heb je toch ook gewoon van hem gekocht? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
En gratis verzenden is ook tof :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2017 @ 11:26:15 #200
145738 superworm
is erbij
pi_172733612
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank voor de toelichting. ^O^

Post 177 heb ik verkeerd begrepen, ik dacht dat er stond dat je wel dat lijstje had verstuurd.

Ik doelde idd op Peter Arts. Omdat je die andere imker (in de vestigingsplaats vd stichting) mbt het bloemenzaad ook vermeldde. Dat heb je toch ook gewoon van hem gekocht? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
En gratis verzenden is ook tof :Y
Ja beide zakken zaad zijn gewoon tegen nominale inkoopprijs gekocht :) Arts stuurde echter de zak gratis op dus dat scheelt 7 euro verzendkosten.

Goed nieuws op 2 fronten:

-Rekening eindelijk geregeld!
-Bijenbuffer officieel van start!


iDeal-aanvraag is nu gestart (is opnieuw een heel proces blijkbaar) want WE HEBBEN EEN REKENING!

NL40RABO0320XXXXXX t.n.v. Stichting Bijen Zonder Zorgen te Woudenberg. HOERA! *O* *O*

Nog meer goed nieuws: Arts meldt dat alle materialen nu zijn aangeschaft voor de 10-15 kleine kastjes (OPERATIE BIJENBUFFER _O_ ) en stuurt een factuur + aankoopbewijzen naar ons toe per post. Zodra dat binnen is gaan we het overmaken en dat weer aan de grote klok hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door superworm op 28-07-2017 12:08:47 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 28 juli 2017 @ 12:04:51 #201
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172734385
Goede ontwikkelingen! ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 28 juli 2017 @ 13:32:25 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172736219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:26 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja beide zakken zaad zijn gewoon tegen nominale inkoopprijs gekocht :) Arts stuurde echter de zak gratis op dus dat scheelt 7 euro verzendkosten.

Goed nieuws op 2 fronten:

-Rekening eindelijk geregeld!
-Bijenbuffer officieel van start!


iDeal-aanvraag is nu gestart (is opnieuw een heel proces blijkbaar) want WE HEBBEN EEN REKENING!

NL40RABO0320XXXXXX t.n.v. Stichting Bijen Zonder Zorgen te Woudenberg. HOERA! *O* *O*

Nog meer goed nieuws: Arts meldt dat alle materialen nu zijn aangeschaft voor de 10-15 kleine kastjes (OPERATIE BIJENBUFFER _O_ ) en stuurt een factuur + aankoopbewijzen naar ons toe per post. Zodra dat binnen is gaan we het overmaken en dat weer aan de grote klok hangen.
Goed bezig! ^O^ *O*

Maar waarom geef je niet gewoon het rekeningnummer vrij eigenlijk?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2017 @ 13:49:35 #203
145738 superworm
is erbij
pi_172736553
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed bezig! ^O^ *O*

Maar waarom geef je niet gewoon het rekeningnummer vrij eigenlijk?
Ik zat even te dubben hoe je dat doet zonder dat meteen iedereen met Google je reknr kan opzoeken. Nu een plaatje van gemaakt.

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172740177
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:49 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik zat even te dubben hoe je dat doet zonder dat meteen iedereen met Google je reknr kan opzoeken. Nu een plaatje van gemaakt.

[ afbeelding ]
Een spatie bij het rekeningnummer zou lekkerder lezen. Groepjes van 4.

(NL40 RABO XXXX XXXX XX)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 16:40:28 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2017 @ 16:40:58 #205
145738 superworm
is erbij
pi_172740244
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een spatie bij het rekeningnummer zou lekkerder lezen. Groepjes van 4.

(NL40 RABO XXXX XXXX XX)
U heeft gelijk.

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172740439
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:40 schreef superworm het volgende:

[..]

U heeft gelijk.

[ afbeelding ]
Als ik nog een kleine voorstel mag doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat net wat duidelijk dat het een rekeningnummer is. Door de witruimte en omdat de naam van de stichting in bold staat, vind ik dit net wat fijner lezen.

(Even snel gemaakt in Paint, lettertype en zo kloppen niet, dus de verhoudingen ook niet, het was meer om een idee te geven.)

Maar... Goed bezig! ^O^.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 16:51:23 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2017 @ 17:00:05 #207
145738 superworm
is erbij
pi_172740605
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als ik nog een kleine voorstel mag doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat net wat duidelijk dat het een rekeningnummer is. Door de witruimte en omdat de naam van de stichting in bold staat, vind ik dit net wat fijner lezen.

(Even snel gemaakt in Paint, lettertype en zo kloppen niet, dus de verhoudingen ook niet, het was meer om een idee te geven.)

Maar... Goed bezig! ^O^.
Alleen maar goed hoor, die tips. Beetje aangepast nog. Zo dan?

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:23:02 #208
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172741066
Ik vind 'm helemaal leuk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172741485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Alleen maar goed hoor, die tips. Beetje aangepast nog. Zo dan?

[ afbeelding ]
Juist. I like.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:46:33 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172741636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Alleen maar goed hoor, die tips. Beetje aangepast nog. Zo dan?

[ afbeelding ]
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 29 juli 2017 @ 23:04:25 #211
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172771678
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Alleen maar goed hoor, die tips. Beetje aangepast nog. Zo dan?

[ afbeelding ]
_O_
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  zaterdag 29 juli 2017 @ 23:19:59 #212
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_172772078
Ik ben een trage, maar ik check net even de website,
op de homepage kom je gelijk terecht op het nieuwsoverzicht/weblog.
Is het niet handig om even kort in twee zinnen het doel van de stichting op de homepage al neer te zetten bovenaan?
Een kleine intro nodigt meer uit, nu wordt de onbekende bezoeker gelijk getrakteerd op allerlei info over bijvoorbeeld het logo, zonder dat hij/zij weet waar het over gaat.

De website is trouwens prachtig mooi, overzichtelijk en netjes ingericht. :Y)
  Redactie Frontpage zondag 30 juli 2017 @ 10:35:03 #213
145738 superworm
is erbij
pi_172777946
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 23:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben een trage, maar ik check net even de website,
op de homepage kom je gelijk terecht op het nieuwsoverzicht/weblog.
Is het niet handig om even kort in twee zinnen het doel van de stichting op de homepage al neer te zetten bovenaan?
Een kleine intro nodigt meer uit, nu wordt de onbekende bezoeker gelijk getrakteerd op allerlei info over bijvoorbeeld het logo, zonder dat hij/zij weet waar het over gaat.

De website is trouwens prachtig mooi, overzichtelijk en netjes ingericht. :Y)
Heel goed punt, daar moet men nu echt op OVER ONS voor klikken. Ik ga kijken of ik een soort landingspagina-constructie kan bedenken.

Vraagje aan NoorderNederlanders: de hulp aan imker Liefting zit in de eindfase. Is er iemand met een aardige camera en fotomaakskills, die als alles is aangeschaft en neergezet, langs zou willen bij hem? Dat zal ergens in augustus zijn, op afspraak in overleg natuurlijk. Een kort filmpje van de bijtjes/een paar shots die te monteren zijn als filmpje zouden mooi zijn, maar alleen foto's is ook al goed.

Zijn bijen staan door de halve provincie Groningen en west-Overijssel geloof ik, maar hij woont zelf in de omgeving van Steenwijk. Als wij hier heen moeten rijden kost het een fortuin aan benzine, dus ik hoor het graag.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 juli 2017 @ 11:00:40 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172778504
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 10:35 schreef superworm het volgende:

[..]

Heel goed punt, daar moet men nu echt op OVER ONS voor klikken. Ik ga kijken of ik een soort landingspagina-constructie kan bedenken.

Vraagje aan NoorderNederlanders: de hulp aan imker Liefting zit in de eindfase. Is er iemand met een aardige camera en fotomaakskills, die als alles is aangeschaft en neergezet, langs zou willen bij hem? Dat zal ergens in augustus zijn, op afspraak in overleg natuurlijk. Een kort filmpje van de bijtjes/een paar shots die te monteren zijn als filmpje zouden mooi zijn, maar alleen foto's is ook al goed.

Zijn bijen staan door de halve provincie Groningen en west-Overijssel geloof ik, maar hij woont zelf in de omgeving van Steenwijk. Als wij hier heen moeten rijden kost het een fortuin aan benzine, dus ik hoor het graag.
Als het op een zaterdag kan, kan ik er wel heen.(eind augustus)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage zondag 30 juli 2017 @ 11:37:04 #215
145738 superworm
is erbij
pi_172779244
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

Als het op een zaterdag kan, kan ik er wel heen.(eind augustus)
Ik gok van wel, dank voor het aanbod :) Natuurlijk zouden de beelden ook weer gebruikt kunnen worden (buiten FB, dit topic, en de site om) in een nieuwsbericht en zo :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_172780980
Gaat hem voor mij helaas niet worden, sowieso even weinig actie van mij verwachten :(

even een zware tegenvaller hier.. niks om jullie zorgen over te maken hoor.. maar gaat gewoon veel tijd kosten de komende tijd :(
  maandag 31 juli 2017 @ 02:08:23 #217
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_172799262
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 10:35 schreef superworm het volgende:

[..]

Heel goed punt, daar moet men nu echt op OVER ONS voor klikken. Ik ga kijken of ik een soort landingspagina-constructie kan bedenken.

Wat mij ook opviel is dat links naar andere pagina's in hetzelfde venster geopend worden, als je klinkt op een link naar facebook of naar de website van de maker van het logo bijvoorbeeld, dan verlaat je de bijenzonderzorgen. Het is denk ik beter de links in een nieuw venster te laten te openen, dan verlaten mensen niet gelijk de website. c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door BasEnAad op 31-07-2017 03:07:50 ]
  Redactie Frontpage woensdag 2 augustus 2017 @ 09:19:26 #218
145738 superworm
is erbij
pi_172846893
We hebben de aankoopbewijzen/facturen etc. van de bijenbuffer-actie binnen. Nu was mijn idee om dat niet alleen via FOK! en Facebook wereldkundig te maken, maar ook een voorgeschreven nieuwsberichtje op te sturen naar twee lokale huis-aan-huiskranten in Etten/Doetinchem, alsook het Gelders Dagblad te sturen. Ik heb daarom dit onderstaande geschreven; kritiek is welkom! Dan gaat het z.s.m. naar de media en schrijf ik ook een FOK!nieuwsje en een FB-post.

quote:
Stichting BZZ investeert in 'bijenbuffer' of: Gelderse imkers beginnen aan proef met 'bijenreserve'

Elke winter sterven in Nederland tien tot vijftien procent van alle bijenvolken. Daarnaast gaan de beestjes soms ook ten onder aan ziektes of vandalisme. Om de volken sneller en goedkoper te kunnen vervangen, beginnen bijenhouders in het Gelderse Etten deze maand aan een proef met 'reservebijen'. De kosten hiervoor worden gedekt door de imkers helpende stichting Bijen Zonder Zorgen (www.bijenzonderzorgen.nl).

Het idee is om in plaats van elk jaar te zwoegen om de verloren volken aan te vullen, altijd tien of vijftien procent 'reservevolken' te behouden. De bijenhouders in Etten hebben als afdeling van bijenhoudersvereniging Imkers Nederland ongeveer 70 volken. Zij krijgen nu de materiaalkosten voor tien kleine 'reservekasten' vergoed door Stichting Bijen Zonder Zorgen, die imkers financieel bijstaat wanneer ze schade door bijensterfte of vandalisme hebben.

Lokaal afdelingshoofd Peter Arts geeft aan dat deze 'bijenbuffer' of 'bijenreserve' een pilot is, die wanneer het succesvol blijkt te zijn, landelijk uitgerold kan worden. Hoewel het te laat in het bijenseizoen is om dit jaar nog alle reservekasten vol te stoppen met volken, hoopt Arts dat men volgend jaar volledig voorbereid de winter in kan gaan. “Mochten wij als afdeling deze extra volkjes niet nodig hebben, dan gaan ze naar andere afdelingen of worden verenigd.”

De tien kleine kastjes worden puur gebouwd voor de reservebijen, en dus niet voor de honing of het kweken van grotere volken. Om die reden zijn ze niet al te duur. De materiaalkosten van in totaal ¤370 zijn door Stichting BZZ vergoed en in de komende weken zullen de Ettense imkers de kasten in elkaar gaan timmeren. Vanzelfsprekend volgen daar ter zijner tijd ook foto's van.

Stichting Bijen Zonder Zorgen ontstond naar aanleiding van crowdfunding op de website www.fok.nl in 2014, toen de bijen van een imker met vuurpijlen waren bestookt. Sindsdien hielp de stichting tientallen bijenhouders door middel van gerichte en persoonlijk aangepaste financiële hulp en kochten zij zo miljoenen bijen, vele koninginnen, tientallen bijenkasten, verzekeringen en een camerasysteem voor getroffen imkers.

Een bijdrage leveren kan door de stichting leuk te vinden op Facebook (www.facebook.com/bijenzonderzorgen), of door via de site van de stichting (www.sbzz.nl) geld te doneren of bijenbloemenzaad te kopen. Van elke gedoneerde euro gaat ruim 99 cent naar imkers.


[ Bericht 0% gewijzigd door superworm op 02-08-2017 09:36:40 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:46:25 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172864140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:19 schreef superworm het volgende:
We hebben de aankoopbewijzen/facturen etc. van de bijenbuffer-actie binnen. Nu was mijn idee om dat niet alleen via FOK! en Facebook wereldkundig te maken, maar ook een voorgeschreven nieuwsberichtje op te sturen naar twee lokale huis-aan-huiskranten in Etten/Doetinchem, alsook het Gelders Dagblad te sturen. Ik heb daarom dit onderstaande geschreven; kritiek is welkom! Dan gaat het z.s.m. naar de media en schrijf ik ook een FOK!nieuwsje en een FB-post.

[..]

Ik zou dit eerst overleggen met Arts. En dan coordineren met Arts: gezamenlijk persbericht. Of afspreken dat "wij" het mogen doen en dan overleg over de tekst.

Niet zomaar zelf en zonder overleg gaan rondsturen. Het is hun idee, hun actie. "Wij" hebben wel financieel ondersteund, maar publiciteit doe je in onderling overleg lijkt me.

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-08-2017 21:53:36 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:49:36 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172864219
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:19 schreef superworm het volgende:
We hebben de aankoopbewijzen/facturen etc. van de bijenbuffer-actie binnen. Nu was mijn idee om dat niet alleen via FOK! en Facebook wereldkundig te maken, maar ook een voorgeschreven nieuwsberichtje op te sturen naar twee lokale huis-aan-huiskranten in Etten/Doetinchem, alsook het Gelders Dagblad te sturen. Ik heb daarom dit onderstaande geschreven; kritiek is welkom! Dan gaat het z.s.m. naar de media en schrijf ik ook een FOK!nieuwsje en een FB-post.

[..]

Voor een inhoudelijke reactie op de tekst (als je die nog wil na mijn vorige post): kun je de tekst even gewoon plakken? Kan die niet zien als ik quote en dat maakt het voorstellen van wijzigingen wat lastig ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 augustus 2017 @ 22:19:05 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172865249
Elke winter komen in Nederland tien tot vijftien procent van alle bijenvolken om het leven. Naast de 'gewone sterfte' gaan de beestjes soms ook ten onder aan ziektes of vandalisme. Om de volken sneller en goedkoper te kunnen vervangen, beginnen bijenhouders in het Gelderse Etten deze maand aan een proef met 'reservebijen'. De kosten hiervoor worden gedekt door de imkers helpende stichting Bijen Zonder Zorgen.

Het idee is om in plaats van elk jaar te zwoegen om de verloren volken aan te vullen, altijd tien of vijftien procent 'reservevolken' te behouden. De bijenhouders in Etten hebben als afdeling van bijenhoudersvereniging Imkers Nederland ongeveer 70 volken. Zij krijgen nu de materiaalkosten voor tien kleine 'reservekasten' vergoed door Stichting Bijen Zonder Zorgen, die imkers financieel bijstaat wanneer ze schade door bijensterfte of vandalisme ondervinden.

Lokaal afdelingshoofd Peter Arts geeft aan dat deze 'bijenbuffer' of 'bijenreserve' een pilot is, die wanneer het succesvol blijkt te zijn, landelijk uitgerold kan worden. Hoewel het te laat in het bijenseizoen is om dit jaar nog alle reservekasten vol te stoppen met volken, hoopt Arts dat men volgend jaar volledig voorbereid de winter in kan gaan. “Mochten wij als afdeling deze extra volkjes niet nodig hebben, dan gaan ze naar andere afdelingen of worden verenigd.”

De tien kleine kastjes worden puur gebouwd voor de reservebijen, en dus niet voor de honing of het kweken van grotere volken. Om die reden zijn ze niet al te duur. De materiaalkosten van in totaal ¤370 zijn door Stichting BZZ vergoed en in de komende weken zullen de Ettense imkers de kasten in elkaar gaan timmeren. Vanzelfsprekend volgen daar ter zijner tijd ook foto's van.

Stichting Bijen Zonder Zorgen ontstond naar aanleiding van crowdfunding op de website FOK! in 2014, toen de bijen van een imker met vuurpijlen waren bestookt. Sindsdien helpt de stichting tientallen bijenhouders door middel van gerichte en persoonlijk aangepaste financiële hulp en vergoedde zij zo miljoenen bijen, vele koninginnen, tientallen bijenkasten, verzekeringen en een camerasysteem voor getroffen imkers.

Een bijdrage leveren kan door de stichting leuk te vinden op Facebook of door via de website van de stichting geld te doneren of bijenbloemenzaad te kopen. Van elke gedoneerde euro gaat ruim 99 cent naar imkers.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:39:14 #222
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172899180
Goede tekst. Daar drink ik vanavond dit even op.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:42:13 #223
145738 superworm
is erbij
pi_172899245
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:39 schreef Cobra4 het volgende:
Goede tekst. Daar drink ik vanavond dit even op.

[ afbeelding ]
Fuck dat wil ik ook, waar haal je dat? :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:42:30 #224
145738 superworm
is erbij
pi_172899251
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:19 schreef DJMO het volgende:
Elke winter komen in Nederland tien tot vijftien procent van alle bijenvolken om het leven. Naast de 'gewone sterfte' gaan de beestjes soms ook ten onder aan ziektes of vandalisme. Om de volken sneller en goedkoper te kunnen vervangen, beginnen bijenhouders in het Gelderse Etten deze maand aan een proef met 'reservebijen'. De kosten hiervoor worden gedekt door de imkers helpende stichting Bijen Zonder Zorgen.

Het idee is om in plaats van elk jaar te zwoegen om de verloren volken aan te vullen, altijd tien of vijftien procent 'reservevolken' te behouden. De bijenhouders in Etten hebben als afdeling van bijenhoudersvereniging Imkers Nederland ongeveer 70 volken. Zij krijgen nu de materiaalkosten voor tien kleine 'reservekasten' vergoed door Stichting Bijen Zonder Zorgen, die imkers financieel bijstaat wanneer ze schade door bijensterfte of vandalisme ondervinden.

Lokaal afdelingshoofd Peter Arts geeft aan dat deze 'bijenbuffer' of 'bijenreserve' een pilot is, die wanneer het succesvol blijkt te zijn, landelijk uitgerold kan worden. Hoewel het te laat in het bijenseizoen is om dit jaar nog alle reservekasten vol te stoppen met volken, hoopt Arts dat men volgend jaar volledig voorbereid de winter in kan gaan. “Mochten wij als afdeling deze extra volkjes niet nodig hebben, dan gaan ze naar andere afdelingen of worden verenigd.”

De tien kleine kastjes worden puur gebouwd voor de reservebijen, en dus niet voor de honing of het kweken van grotere volken. Om die reden zijn ze niet al te duur. De materiaalkosten van in totaal ¤370 zijn door Stichting BZZ vergoed en in de komende weken zullen de Ettense imkers de kasten in elkaar gaan timmeren. Vanzelfsprekend volgen daar ter zijner tijd ook foto's van.

Stichting Bijen Zonder Zorgen ontstond naar aanleiding van crowdfunding op de website FOK! in 2014, toen de bijen van een imker met vuurpijlen waren bestookt. Sindsdien helpt de stichting tientallen bijenhouders door middel van gerichte en persoonlijk aangepaste financiële hulp en vergoedde zij zo miljoenen bijen, vele koninginnen, tientallen bijenkasten, verzekeringen en een camerasysteem voor getroffen imkers.

Een bijdrage leveren kan door de stichting leuk te vinden op Facebook of door via de website van de stichting geld te doneren of bijenbloemenzaad te kopen. Van elke gedoneerde euro gaat ruim 99 cent naar imkers.
Dank! Deze tekst naar Arts gestuurd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:44:01 #225
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172899294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:42 schreef superworm het volgende:

[..]

Fuck dat wil ik ook, waar haal je dat? :P
In dit geval de AH in Ede. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:46:15 #226
145738 superworm
is erbij
pi_172899356
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:44 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

In dit geval de AH in Ede. :D
Ik ga de AH eens langs dan maar :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:47:53 #227
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172899401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:46 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik ga de AH eens langs dan maar :P
Staat bij de streekbieren. Deze is van de Heide Brouwerij.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:09:15 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172899808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:42 schreef superworm het volgende:

[..]

Dank! Deze tekst naar Arts gestuurd.
één tip: wees consequent in een tekst hoe je de stichting noemt. Niet dan: stichting bijen zonder zorgen, en vervolgens sbzz.nl ... houd één duiding aan (ook qua linkgebruik)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:11:30 #229
145738 superworm
is erbij
pi_172904385
We gaan geen iDeal-ondersteuning doen! Aangevraagd en de juiste papieren binnengekregen, die shit kost dus gewoon een extra 10 euro per maand puur om het te hebben. Helaas pindakaas. Wat ik sinds de oprichting van de stichting heb geleerd is dat banken bloedzuigers zijn die hardwerkende mensen geld uit de zak kloppen voor diensten die je MOET hebben als moderne burger.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 6 augustus 2017 @ 10:48:15 #230
145738 superworm
is erbij
pi_172942110
quote:
Wij zijn heel verrast en dankbaar door een enorme donatie van maar liefst...

¤ 1000,- :D

De anonieme donatie is een "eenmalige gift uit de nalatenschap van onze broer." Gecondoleerd met het verlies, en ongelooflijk bedankt, broer en nabestaanden. Dit geld gaat heel veel goeds doen.
We staan daarmee in één klap op ¤ 5,096,-
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 augustus 2017 @ 10:51:34 #231
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_172942176
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:48 schreef superworm het volgende:

[..]

We staan daarmee in één klap op ¤ 5,096,-
Wauw. De aanleiding is natuurlijk erg vervelend, maar wat een prachtig gebaar van de anonieme gever. Ook van mij veel sterkte gewenst met dit verlies.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 augustus 2017 @ 11:27:47 #232
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_172942852
Wat een prachtig gebaar O+ Sterkte met het verlies van uw broer, lieve gever.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_172943500
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:11 schreef superworm het volgende:
We gaan geen iDeal-ondersteuning doen! Aangevraagd en de juiste papieren binnengekregen, die shit kost dus gewoon een extra 10 euro per maand puur om het te hebben. Helaas pindakaas. Wat ik sinds de oprichting van de stichting heb geleerd is dat banken bloedzuigers zijn die hardwerkende mensen geld uit de zak kloppen voor diensten die je MOET hebben als moderne burger.
Is er niet een module van Mollie (https://www.mollie.com/nl/) die werkt voor de site (wordpress toch)? Kost ¤0,29 per transactie, verder geen vaste kosten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 augustus 2017 @ 12:18:00 #234
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172943804
Wat een lief gebaar. O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 6 augustus 2017 @ 14:28:05 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172945898
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:48 schreef superworm het volgende:

[..]

We staan daarmee in één klap op ¤ 5,096,-
Wow, wat een bedrag...
Wat een mooi gebaar!
En wat een verdrietige aanleiding helaas. Veel sterkte gewenst aan de nabestaanden vd anonieme gever.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 augustus 2017 @ 14:32:02 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172945956
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:11 schreef superworm het volgende:
We gaan geen iDeal-ondersteuning doen! Aangevraagd en de juiste papieren binnengekregen, die shit kost dus gewoon een extra 10 euro per maand puur om het te hebben. Helaas pindakaas. Wat ik sinds de oprichting van de stichting heb geleerd is dat banken bloedzuigers zijn die hardwerkende mensen geld uit de zak kloppen voor diensten die je MOET hebben als moderne burger.
is PayPal (zakelijk) een optie?
https://www.paypal.com/nl(...)iness%20Brand%20-%20(E)&creative=187252074379&matchtype=e&PID2=zU24aNpN&network=g&adposition=1t1&target=&devicemodel=&campaign=NL_NL_B_TM_GS_Accounts%20&%20Services_(E)&adtype=&geo_region=&geo_country=&ct=[program]&act=[account]&obj=[objective]&ch=[campaigntype]&tt=[tm]&mv=google&PID1=szU24aNpN|dm;187252074379;paypal%20zakelijk;e;;eu84e2fpi0&gclid=Cj0KCQjw_JrMBRDPARIsACis1Hz5OP9MXNL8M0GA5V3JgGCJpUPUToF4R1KiNJrarKaWgeEeq68SZqkaAuPiEALw_wcB&mpch=ads&rftp=4&srce=cnvr&ercc=27730-205743-2056-4&spid=300703850586305227
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_172978787
Wow, die laatste donatie... :o

_O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:43:40 #238
145738 superworm
is erbij
pi_172993505
quote:
Op 1 januari maken wij zoals elke stichting de balans op: een jaarverslag van de acties, inkomsten en uitgaven vanaf de stichtingswording op 16-06-2017.

Alle inkomsten en uitgaven in de 3,5 jaar tót dat moment hebben we voor jullie inzichtelijk gemaakt in deze spreadsheet. Zo zie je wat het precieze 'beginsaldo' van de stichting was toen de handtekeningen bij de notaris gezet werden!
http://bijenzonderzorgen.(...)chting-stichting.pdf
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:46:12 #239
145738 superworm
is erbij
pi_172993580
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:16 schreef Molurus het volgende:
Wow, die laatste donatie... :o

_O_
:Y _O_
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:46:29 #240
145738 superworm
is erbij
pi_172993593
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:32 schreef DJMO het volgende:

[..]

is PayPal (zakelijk) een optie?
https://www.paypal.com/nl(...)iness%20Brand%20-%20(E)&creative=187252074379&matchtype=e&PID2=zU24aNpN&network=g&adposition=1t1&target=&devicemodel=&campaign=NL_NL_B_TM_GS_Accounts%20&%20Services_(E)&adtype=&geo_region=&geo_country=&ct=[program]&act=[account]&obj=[objective]&ch=[campaigntype]&tt=[tm]&mv=google&PID1=szU24aNpN|dm;187252074379;paypal%20zakelijk;e;;eu84e2fpi0&gclid=Cj0KCQjw_JrMBRDPARIsACis1Hz5OP9MXNL8M0GA5V3JgGCJpUPUToF4R1KiNJrarKaWgeEeq68SZqkaAuPiEALw_wcB&mpch=ads&rftp=4&srce=cnvr&ercc=27730-205743-2056-4&spid=300703850586305227
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:01 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Is er niet een module van Mollie (https://www.mollie.com/nl/) die werkt voor de site (wordpress toch)? Kost ¤0,29 per transactie, verder geen vaste kosten.
Ik ga me hier eens in verdiepen. Ziet er uit als een betere optie, ja!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:42:00 #241
145738 superworm
is erbij
pi_172996226
quote:
Op maandag 7 augustus 2017 @ 23:47 schreef Cristan het volgende:
Mooie actie en een goed doel! ^O^ Meteen maar de daad bij het woord gevoegd :)
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:22 schreef superworm het volgende:

[..]
Ongelooflijk! ¤150,-, lieve hemel! _O_

Heel hartelijk bedankt *O*
:D _O_

En nog eens anoniem 5,- overgemaakt door iemand :) ^O^

Daarmee nieuwe tussenstand:

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:30:08 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173000890
Komende zaterdag gaan Superworm en ondergetekende op bezoek bij Liefting om wat plaatjes te schieten 8-)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:43:50 #243
163650 Greys
pi_173001150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:42 schreef superworm het volgende:

[..]


[..]

:D _O_

En nog eens anoniem 5,- overgemaakt door iemand :) ^O^

Daarmee nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]
_O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:03:58 #244
145738 superworm
is erbij
pi_173001492
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:30 schreef DJMO het volgende:
Komende zaterdag gaan Superworm en ondergetekende op bezoek bij Liefting om wat plaatjes te schieten 8-)
:Y Hij heeft inmiddels koninginnen gekocht en de kasten ook. Dus we gaan kijken hoe het er allemaal uitziet en daarna hier plaatjes posten + het totaalbedrag overmaken!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:14:18 #245
163650 Greys
pi_173001655
Leuk, ben benieuwd!
En ook weer leuke content voor op FB en de site *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:48:54 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173002264
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:03 schreef superworm het volgende:

[..]

:Y Hij heeft inmiddels koninginnen gekocht en de kasten ook. Dus we gaan kijken hoe het er allemaal uitziet en daarna hier plaatjes posten + het totaalbedrag overmaken!
^O^
Ben al benieuwd naar het verslag :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 augustus 2017 @ 15:25:38 #247
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173020433
"De bijenhoudersvereniging Harskamp-Otterlo-Wekerom houdt op zaterdag 12 augustus van 10.30 tot 15.00 uur een open dag op de bijenstal aan de Mosselseweg te Otterlo. Te bereiken vanaf de weg Ede-Otterlo. Tegenover tuincentrum De Bruine Meren neemt men de zandweg. Hier staat een wegwijzer. Na het passeren van camping De Kwekerij vindt men de stal bij een vlag. Toegang gratis"

www.edestad.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 augustus 2017 @ 15:27:27 #248
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173020473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:03 schreef superworm het volgende:

[..]

:Y Hij heeft inmiddels koninginnen gekocht en de kasten ook. Dus we gaan kijken hoe het er allemaal uitziet en daarna hier plaatjes posten + het totaalbedrag overmaken!
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:30:03 #249
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_173020549
Wat een poen zeg :9.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:58:06 #250
145738 superworm
is erbij
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:50:26 #251
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173066305
quote:
Als jullie wat groter zijn, is het misschien wel interessant om een ANBI-status aan te vragen bij de Belastingsdienst. Dat heeft voor zowel jullie, de imkers als de donateurs bepaalde voordelen.

Daarnaast vind ik jullie jaarverslag heel onprettig lezen :@ Die donateurs hoeven bijvoorbeeld niet op 5 bladzijdes. Zou voor de staat van baten en lasten deze op 1 pagina weergeven en dan alle informatie over de donateurs en de rest als toelichting. Oh en denk eens aan een kort bestuursverslag, dat leest altijd wel leuk als introductie :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Frontpage vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:11:14 #252
145738 superworm
is erbij
pi_173066688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als jullie wat groter zijn, is het misschien wel interessant om een ANBI-status aan te vragen bij de Belastingsdienst. Dat heeft voor zowel jullie, de imkers als de donateurs bepaalde voordelen.

Daarnaast vind ik jullie jaarverslag heel onprettig lezen :@ Die donateurs hoeven bijvoorbeeld niet op 5 bladzijdes. Zou voor de staat van baten en lasten deze op 1 pagina weergeven en dan alle informatie over de donateurs en de rest als toelichting. Oh en denk eens aan een kort bestuursverslag, dat leest altijd wel leuk als introductie :P
ANBI wordt langzaam aan gewerkt idd :)

Het overzicht van financiën werd puur even gegeven om aan te tonen hoe we tot die 1890 'beginsaldo' kwamen qua stichting. Dat is geen écht jaarverslag, maar slechts een in PDF uitgedrukte vorm van een Excelbestand. En puur de cijfers, niks anders - voornamelijk vanwege de transparantie.

Tegen 1 januari doen we dat vermoedelijk anders, uitgebreider.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:47:55 #253
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173067496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:11 schreef superworm het volgende:

[..]

ANBI wordt langzaam aan gewerkt idd :)

Het overzicht van financiën werd puur even gegeven om aan te tonen hoe we tot die 1890 'beginsaldo' kwamen qua stichting. Dat is geen écht jaarverslag, maar slechts een in PDF uitgedrukte vorm van een Excelbestand. En puur de cijfers, niks anders - voornamelijk vanwege de transparantie.

Tegen 1 januari doen we dat vermoedelijk anders, uitgebreider.
^O^ helder. Ga zo door!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Frontpage zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:15:29 #254
145738 superworm
is erbij
pi_173083806
Zit met DJMO in de trein nu tussen Zwolle en Steenwijk. Over een half uurtje pikt Liefting ons op van het station!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:16:55 #255
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173083834
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:15 schreef superworm het volgende:
Zit met DJMO in de trein nu tussen Zwolle en Steenwijk. Over een half uurtje pikt Liefting ons op van het station!
:W Veel plezier. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:22:20 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173083955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:15 schreef superworm het volgende:
Zit met DJMO in de trein nu tussen Zwolle en Steenwijk. Over een half uurtje pikt Liefting ons op van het station!
Als we uitstappen moet ik eerst roken }:| :7
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:30:20 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173090967
Dat was een heel bij-zondere dag O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:04:28 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173091722
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:30 schreef DJMO het volgende:
Dat was een heel bij-zondere dag O+
Kan niet wachten op het verslag *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:14:05 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173091981
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan niet wachten op het verslag *O*
we hadden echt een fantastische dag. Liefting en zijn vrouw waren bij-zonder gastvrij en hartelijk. Als het aan hen had gelegen hadden we er ook blijven avondeten. Daarnaast zijn de eerste stappen gezet om de stichting ANBI-proof te maken *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:05:21 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173099298
goed, ik ben nu een uurtje thuis, heb de foto's (173 stuks, alleen op de camera, de foto en videobeelden op onze telefoons niet meegeteld!) even vluchtig doorgescrolld en er zitten, al zeg ik het zelf, pareltjes tussen _O_ Morgen ga ik schiften en met SW overleggen welke we gaan gebruiken ^O^

we'll keep you posted dus ^O^
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:30:55 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173099875
Goed bezig ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:53:11 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173254759
We zijn nu een week verder. Waar blijft dat verslag? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 augustus 2017 @ 21:02:37 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173350043
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
We zijn nu een week verder. Waar blijft dat verslag? :P
geduld is een schone zaak. We moesten even wat dingen afronden. :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:05:31 #264
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173391002
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:13:11 #265
145738 superworm
is erbij
pi_173392340
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:05 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Het duurde even, maar dan heb je ook wat - met een heus filmpje voor het allereerst ooit!

Bijen Zonder Zorgen doneert ¤941

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:26:44 #266
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173394327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Het duurde even, maar dan heb je ook wat - met een heus filmpje voor het allereerst ooit!

Bijen Zonder Zorgen doneert ¤941

_O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173394691
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Het duurde even, maar dan heb je ook wat - met een heus filmpje voor het allereerst ooit!

Bijen Zonder Zorgen doneert ¤941

Cool!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:46:55 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173394760
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Cool!
nou , zo cool vond ik het niet om tussen die bijen te staan _O- ik scheet 7 kleuren stront, ondanks beschermend pak aan :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 17:27:42 #269
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173426331
Ik liep net in de kruidentuin van Huize Kernhem. Ergens in de omgeving gaat de honing vast heerlijk smaken. Tientallen bijen hard aan het werk in die tuin.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 09:44:57 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173438501



Al dat bezige bijen maakt dorstig :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:46:25 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173464279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Het duurde even, maar dan heb je ook wat - met een heus filmpje voor het allereerst ooit!

Bijen Zonder Zorgen doneert ¤941

Was op vakantie, dus zie deze post nu pas. En wilde het uiteraard meteen kijken :Y
Maar YT zegt dat het filmpje niet beschikbaar is -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:16:51 #272
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_173466190
De Aziatische hoornaar rukt op naar Nederland. Deze monsterwesp is bijna twee keer zo groot als een normale wesp, kan vervelend steken en is berucht om zijn moordlustige gedrag: hij is gek op honingbijen. Een massaslachting onder honingbijen kan de voedselproductie voor de mens in gevaar brengen.

,,In Vlaanderen is hij op ongeveer 40 kilometer van de Nederlandse grens gesignaleerd. Dat toont aan dat hij ook in ons Nederlandse klimaat waarschijnlijk prima kan overleven.”

http://www.ad.nl/binnenla(...)t-te-maken~ae8443bc/

-O-
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 augustus 2017 @ 14:06:26 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173480737
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Was op vakantie, dus zie deze post nu pas. En wilde het uiteraard meteen kijken :Y
Maar YT zegt dat het filmpje niet beschikbaar is -O-

Hier doet hij het gewoon.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 augustus 2017 @ 14:06:53 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173480751
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Al dat bezige bijen maakt dorstig :)
wauw! Mooie foto's!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 14:08:02 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480780
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

wauw! Mooie foto's!
Niet van mij hoor van mijn broer, hij heeft een volk(je) van mijn zus in zijn tuin staan, als tijdelijke opvang terwijl mijn zus aan het verhuizen is. En foto's maken vind hij leuk werk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 30 augustus 2017 @ 20:41:33 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173489515
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:06 schreef DJMO het volgende:

[..]


Hier doet hij het gewoon.
Hier dus niet -O-
Jammer, zou het graag zien :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 augustus 2017 @ 20:42:03 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173489525
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hier dus niet -O-
Jammer, zou het graag zien :Y
waar is hier?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 30 augustus 2017 @ 20:42:45 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173489548
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

waar is hier?
Gewoon in NL.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 augustus 2017 @ 20:46:07 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173489634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:03 schreef qltel het volgende:
lok
heb jij enig idee waarom whiskers de vid niet ziet?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_173490081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Het duurde even, maar dan heb je ook wat - met een heus filmpje voor het allereerst ooit!

Bijen Zonder Zorgen doneert ¤941

_O_ _O_ _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 augustus 2017 @ 22:16:59 #281
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_173492174
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

heb jij enig idee waarom whiskers de vid niet ziet?
Whiskers, probeer je het mobiel? Want dan werkt het niet, vanwege de muziek die erin zit.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:13:55 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173507323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:16 schreef qltel het volgende:

[..]

Whiskers, probeer je het mobiel? Want dan werkt het niet, vanwege de muziek die erin zit.
Met een iPad.
Zal het morgen (ben vandaag elders) eens via de pc proberen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 september 2017 @ 00:06:01 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173535842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:16 schreef qltel het volgende:

[..]

Whiskers, probeer je het mobiel? Want dan werkt het niet, vanwege de muziek die erin zit.
Op de pc kon ik het wel zien ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 11 september 2017 @ 21:01:16 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173720149
Update? O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage woensdag 13 september 2017 @ 22:18:19 #285
145738 superworm
is erbij
pi_173762228
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Update? O-)
We zijn met Liefting in conclaaf voor een uitgebreider artikel over hem als bijenmeneer :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 14 september 2017 @ 15:51:04 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173773806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:18 schreef superworm het volgende:

[..]

We zijn met Liefting in conclaaf voor een uitgebreider artikel over hem als bijenmeneer :)
Ah, top ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 september 2017 @ 21:40:06 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173898991
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_173899098
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

Amerikaans vuilbroed treft bijen in Drenthe
We hebben zelf ook een nieuwssectie 8-)
Geheel correct maar daar was ik nog niet langs gesurft.. :P
  maandag 25 september 2017 @ 00:28:35 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173980563
Moet de stichting niet wat meer gepromoot worden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 25 september 2017 @ 12:52:15 #291
4530 crew  Crazy Harry
pi_173985716
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:16 schreef qltel het volgende:

[..]

Whiskers, probeer je het mobiel? Want dan werkt het niet, vanwege de muziek die erin zit.
Loop je daarmee niet het gevaar dat je een take-down request krijgt?

Sowieso is het natuurlijk niet handig wanneer een filmpje die het werk van de stichting aantoont, niet op mobiele apparaten bezichtigd kan worden...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 september 2017 @ 13:49:06 #292
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_173986510
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:52 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Loop je daarmee niet het gevaar dat je een take-down request krijgt?

Sowieso is het natuurlijk niet handig wanneer een filmpje die het werk van de stichting aantoont, niet op mobiele apparaten bezichtigd kan worden...
Nee, kennelijk doen ze daar niet aan.

Het vervelende is dat er iets mis is gegaan bij het filmen, waardoor er geen geluid bij de filmpjes zit. En da's wel heel erg saai, vandaar dat ik er muziek bij heb gezet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 september 2017 @ 13:52:36 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_173986565
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:52 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Loop je daarmee niet het gevaar dat je een take-down request krijgt?

Sowieso is het natuurlijk niet handig wanneer een filmpje die het werk van de stichting aantoont, niet op mobiele apparaten bezichtigd kan worden...
nee, je krijgt dan een melding dat de eigenaar van de muziek reclameinkomsten over je filmpje opeist.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage maandag 25 september 2017 @ 16:53:22 #294
4530 crew  Crazy Harry
pi_173989622
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 13:49 schreef qltel het volgende:

[..]

Nee, kennelijk doen ze daar niet aan.

Het vervelende is dat er iets mis is gegaan bij het filmen, waardoor er geen geluid bij de filmpjes zit. En da's wel heel erg saai, vandaar dat ik er muziek bij heb gezet.
Hoe heb je dat gechecked? Want ik heb afgelopen weekend toevallig ontdekt dat het standaard Win10 programma om filmpjes af te spelen, niet altijd het geluid afspeelt dat wel in de filmpjes zit...
Als je het nog niet gedaan hebt, moet je het originele filmpje eens in VLC afspelen in het audio-menu kijken of er meerdere sporen inzitten (alleen te zien tijdens dat het filmpje afgespeeld wordt)
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 september 2017 @ 17:30:43 #295
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_173990401
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:53 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gechecked? Want ik heb afgelopen weekend toevallig ontdekt dat het standaard Win10 programma om filmpjes af te spelen, niet altijd het geluid afspeelt dat wel in de filmpjes zit...
Als je het nog niet gedaan hebt, moet je het originele filmpje eens in VLC afspelen in het audio-menu kijken of er meerdere sporen inzitten (alleen te zien tijdens dat het filmpje afgespeeld wordt)
Bij 3 personen en in diverse programma's geen geluid helaas.
pi_174190904
Zaadjes binnengekregen.
  Redactie Frontpage woensdag 4 oktober 2017 @ 21:32:13 #297
145738 superworm
is erbij
pi_174198426
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:39 schreef zorro28 het volgende:
Zaadjes binnengekregen.
Hoera! Wel pas zaaien in maart, als het nog niet gebloeid heeft kan het kapotvriezen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:08:10 #298
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_174284232
TVP, ik was het topic kwijt :@
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 15:58:11 #299
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174302815
Ook TVP want ik heb zeer waarschijnlijk nooit echt goed gekeken :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:07:38 #300
145738 superworm
is erbij
pi_174410965
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:08 schreef knokkels het volgende:
TVP, ik was het topic kwijt :@
quote:
17s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:58 schreef puzziepie het volgende:
Ook TVP want ik heb zeer waarschijnlijk nooit echt goed gekeken :@
Ik open even een nieuw deeltje :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:07:49 #301
145738 superworm
is erbij
pi_174410970
Vol
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')