abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178254835
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:57 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.
Bij mijn bus blijft het ook aan, maar die heeft wel 2 accu’s. Alleen het opstarten duurt wel even.
pi_178255753
Aan het stop-start systeem begin ik mij wel weer te irriteren: er zijn gewoon teveel variabelen, waardoor het systeem niet in werking treedt.

Als je dan zoals mij niet iedere dag de auto gebruikt, dan treed het systeem niet in werking omdat de accu natuurlijk niet vol is. Hoe dan ook, dat hele systeem lijkt wel door een autist ontwikkeld.

Als het werkt, dan is het wel een fijn systeem: maar door al die variabelen, werkt het de helft van de tijd toch niet. Zo is dat ontworpen, dus het is niet een defect of dergelijke.
  maandag 2 april 2018 @ 15:36:46 #278
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178258162
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Ik moet zeggen dat de automaat in de FH4 me tegenviel, die van Scania doet het over het algemeen ook prima. Al hebben we exemplaren met tragere reactietijd.

Ik heb ooit op een Daf gereden uit 2004 die gooide hem , als je een klein beetje gas gaf, gelijk twee versnellingen terug. :X 8)7 Dat ding stond bij mij daarna altijd op handmatig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 2 april 2018 @ 15:38:18 #279
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178258195
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Herkenbaar idd, effe snel straatje keren met zo'n ruk Daf was een drama, en helemaal als je een hellingproefje moest doen.. Als het ding lichtjes naar voren wil rollen en hem dan in achteruit zetten, dan kon je echt 'lachen' :')

Als hij eenmaal reed trok hij wel als een lier trouwens ^O^
Dat is ook irritant idd. Ik zit in de winkeldistributie. Moet je op een drukke straat aan komen rijden en dan in de achteruit om ergens in te draaien. Duurt het soms ook wel een seconde of wat voor hij in de achteruit springt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_178260095
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Automaat van DAF is ronduit slecht, schakelt traag en ook nog eens op de verkeerde momenten.
Bijvoorbeeld als je met je lading van zo'n 25 ton op een rotonde zit, aanhanger/chassis wringt dan al behoorlijk en je DAF besluit dan om op te schakelen.
Geen kracht meer uiteraard dus de snelheid valt terug en daardoor gaat ie dan eindelijk terug naar de juiste versnelling.
Handgeschakeld blijft mijn voorkeur houden.
pi_178272577
Er is afgelopen weekend weer een irritatie bijgekomen:

Het klepje van de asbak vibreert bij een bepaald toerental. Laat dat nu net bij 1130-40 km/h zijn.

En om nog even verder te zeuren, ik mis cruisecontrol. Zeker op afstanden van 800 kilometer zo nu en dan. Zeg ik nu al voor de zoveelste keer, maar alsnog laten inbouwen voor ¤500 euro vind ik toch een beetje ver gaan.
Münchense Nederlander. Met voorliefde voor Taiwan.
pi_178272955
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Aan het stop-start systeem begin ik mij wel weer te irriteren: er zijn gewoon teveel variabelen, waardoor het systeem niet in werking treedt.

Als je dan zoals mij niet iedere dag de auto gebruikt, dan treed het systeem niet in werking omdat de accu natuurlijk niet vol is. Hoe dan ook, dat hele systeem lijkt wel door een autist ontwikkeld.

Als het werkt, dan is het wel een fijn systeem: maar door al die variabelen, werkt het de helft van de tijd toch niet. Zo is dat ontworpen, dus het is niet een defect of dergelijke.
Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.

Als ik het zou hebben zou ik het uitschakelen denk ik.
pi_178275616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.

Als ik het zou hebben zou ik het uitschakelen denk ik.
Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.

Je kunt dan wel handmatig de motor afzetten, maar een stop-start is veel handiger. Vanmorgen werkte het bijvoorbeeld wel: ik moest mijn vriendin bij treinstation afzetten, dan blijf ik zelf in de auto.

Is ja onzin, dat de motor dan moet blijven draaien. En je bent ook weer snel weggereden, met zo'n stop-start systeem.

Dus ja onzin is het niet: maar ik ben een autist, en vind het irritant als het systeem de ene keer wel geactiveerd wordt. En de andere keer niet: aangezien ik mijzelf af probeer te leren, om stil te staan met de versnelling in de 1.

Dat laatste zorgt er ja voor, dat het systeem niet werkt. Je moet de auto echt in zijn neutraal zetten.
pi_178275817
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.

Je kunt dan wel handmatig de motor afzetten, maar een stop-start is veel handiger. Vanmorgen werkte het bijvoorbeeld wel: ik moest mijn vriendin bij treinstation afzetten, dan blijf ik zelf in de auto.

Is ja onzin, dat de motor dan moet blijven draaien. En je bent ook weer snel weggereden, met zo'n stop-start systeem.

Dus ja onzin is het niet: maar ik ben een autist, en vind het irritant als het systeem de ene keer wel geactiveerd wordt. En de andere keer niet: aangezien ik mijzelf af probeer te leren, om stil te staan met de versnelling in de 1.

Dat laatste zorgt er ja voor, dat het systeem niet werkt. Je moet de auto echt in zijn neutraal zetten.
Ik zou mijn auto nooit zomaar in neutraal zetten, zeker niet zonder handrem. Dan liever in zijn 1. Mooi voorbeeld gehoord van een politie-agent daarover, als je voor een stoplicht staat in zijn neutraal en er klapt er eentje achterop dan sta jij op het kruispunt stil met alle gevolgen van dien. Heb je hem in zijn 1, dan schiet je voet echt wel van de koppeling en slaat de auto af en sta je niet midden op het kruispunt.

Maar aangezien ik al jaren fijn automaat rijdt, heb ik daar niet zoveel meer aan :)
pi_178276026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Er is afgelopen weekend weer een irritatie bijgekomen:

Het klepje van de asbak vibreert bij een bepaald toerental. Laat dat nu net bij 1130-40 km/h zijn.

En om nog even verder te zeuren, ik mis cruisecontrol. Zeker op afstanden van 800 kilometer zo nu en dan. Zeg ik nu al voor de zoveelste keer, maar alsnog laten inbouwen voor ¤500 euro vind ik toch een beetje ver gaan.
Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
pi_178276618
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
F16c.jpg
pi_178277019
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_178278606
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?
jazeker en anders doet de cruisecontrol het wel, echter zal ik dan nooit in de buurt van 1140km/h komen.
pi_178279253
Oh ja, vergeten te vermelden. Mijn 1 Serie heeft natuurlijk een 30.0L motor die dat soort snelheden mogelijk maakt. ;)

Voor de context; ik woon in Zuid Duitsland dus een beetje gas erop i.c.m. cruise control (voor de 800 km naar Zuidwest Nederland) zou geen overbodige luxe zijn. Een een niet vibrerend asbakklepje al helemaal niet.
Münchense Nederlander. Met voorliefde voor Taiwan.
pi_178280812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Oh ja, vergeten te vermelden. Mijn 1 Serie heeft natuurlijk een 30.0L motor die dat soort snelheden mogelijk maakt. ;)

Voor de context; ik woon in Zuid Duitsland dus een beetje gas erop i.c.m. cruise control (voor de 800 km naar Zuidwest Nederland) zou geen overbodige luxe zijn. Een een niet vibrerend asbakklepje al helemaal niet.
Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.
pi_178281205
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.
Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Münchense Nederlander. Met voorliefde voor Taiwan.
pi_178281440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.

Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
Welk bouwjaar?

Die van mij 2006, geen klachten over zitcomfort. Quiksilver stoelen, zitten heerlijk en hebben een hoge rand. Stoelen hebben ook meer mogelijke instellingen dan die van een 106/AX/Saxo. En ja de achteruit en achterste 2 ramen zijn een stuk groter dan die van een 206.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:00:50 #293
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_178281612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaring :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_178281637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggen ;)
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:04:16 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178281689
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggen ;)
Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_178281842
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
_O-
pi_178281863
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
155km/u om precies te zijn ;)
pi_178282012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:00 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaring :)
Ook dat ja. Maar er zijn er voor de E87 een hoop te koop. E87 en E90 hebben allemaal dezelfde systemen wat dat betreft.
Münchense Nederlander. Met voorliefde voor Taiwan.
pi_178286643
Ik zou die 500 euro er al voor overhebben, 300 euro nog beter. Mits OEM dan, niet die aftermarket shit 😬 Maar dat inleren moet wel goedkoper kunnen toch? Al in een BMW facebook groep gevraagd of op een BMW forum? Ik rijd veel lange afstanden en zou niet zonder cruise control willen hoor.
pi_178322288
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:52 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Welk bouwjaar?

Die van mij 2006, geen klachten over zitcomfort. Quiksilver stoelen, zitten heerlijk en hebben een hoge rand. Stoelen hebben ook meer mogelijke instellingen dan die van een 106/AX/Saxo. En ja de achteruit en achterste 2 ramen zijn een stuk groter dan die van een 206.
2002 met zo'n standaard blauw velours interieur.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')