abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172052088
registreer om deze reclame te verbergen
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.

M'n werkauto: '12 MB Actros 1842.
- Kruipmodus. De auto gedraagt zich als een automaat met koppelomvormer door continu met slippende koppeling te draaien. Rem los en hij begint dus te rollen. Ja, je kunt het uitzetten, maar bij iedere start staat kruipmodus weer aan. Sowieso snap ik niet dat een vrachtauto een functie heeft dat je koppeling harder laat slijten.
- Cabine zit aan de voorkant stijf vast aan het chassis. Een ritje over de N3 heeft veel weg van een kermisattractie. Je kunt ook alles weer terugleggen waar het lag. Alles rammelt uit de vakjes, telefoonhouder, en kastjes. Laat staan dat je probeert een bakje koffie te drinken.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_172052443
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Rooklucht door de fabrikant? ;) Maar je kunt naar poetsers of waar ze (volgens mij) een ozon behandeling uitvoeren. En ik had 'm persoonlijk overgeslagen als 'ie zo stinkt.

Punt 2 is bij heel veel auto's zo. Ik film veel auto's met m'n broer en stap dan vaak uit, hij gaat even rijden en dan moet ik er weer in: auto op slot. Bovendien vind ik dat wel fijn, aangezien er voor een paar mille aan apparatuur in de achterbak ligt *) Vaak kun je het overigens wel uitzetten, zou dat bij de Skoda niet kunnen? Weet nog dat mijn pa het juist had aangezet in de Renault in 1999, dus zou zeggen dat het ook wel bij modernere auto's kan.

Bij mijn werkbus en privauto stoor ik met eigenlijk nergens aan (behalve misschien wat achterstallig onderhoud, maar daar kan de fabrikant niks aan doen). Betreft een MB Sprinter 319CDI automaat en BMW E34 540iA Touring.
pi_172054623
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
Roken is dood. Dampen heeft de toekomst. De toekomst begint nu.
pi_172054813
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.

Puntje 2 is zo in te stellen. Ik had 't ingeschakeld bij mijn Skoda, maar vond t achteraf toch irritant, dus heb t weer uitgezet.

Zelfs met een chinese wifi dongle werkt dat. Zoek iemand met Vagcom/VCDS in de buurt of iemand met een dongle+app.

Woon zelf in Nunspeet, kan t eventueel ook wel doen


https://blog.caristaapp.c(...)ssat-b6-9a092ac9d673
Auto-lock doors when moving (Yes / No)
Auto-unlock doors when key is taken out of ignition (Yes / No)
pi_172054939
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Vreemd. Mijn Peugeot Partner heeft een aparte knop om alles op slot en er vanaf te zetten. Standaard los. Verder iets vreemds met lampjes binnen en in de bagageruimte: gaan branden als je al bent uitgestapt.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_172055976
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citron AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.

Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_172055982
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten :+ Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan :P

Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
pi_172056901
2014 Seat Leon TDi

Wielophanging achter, veel te stug op rechte drempels, te slap in bochten. Liefst zou ik het als een Benz willen, rechtdoor zacht en in bochten strak. Sowieso beginnen de dempers al minder te worden, ik zit nu bijna op 100000km. Vorige VAG bak, een Golf had het ook. Niet als een 20 jaar oude Renault, maar de demping was strakker toen ze nieuw waren.

Bakverhoudingen, ding heeft om lekker de ECE test te sjoemelen, aangepaste versnellingen. Het gat tussen 1 en 2 is mega, hij valt zo ver terug dat ik minstens naar 3000 toeren moet, om te voorkomen dat je in 2 weer naar 1000 toeren terugvalt.

Turbolag, heeft bijna 2 seconden nodig om druk op te bouwen vanuit stilstand.
.
pi_172057086
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)

Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.

(verder vind ik het wel een erg fijne auto :))
pi_172057409
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:40 schreef Palomar het volgende:
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)

Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.

(verder vind ik het wel een erg fijne auto :))
Ik heb een ST, zal wel zwaarder zijn achter.
.
pi_172058398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Dingest het volgende:

[..]

Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten :+ Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan :P

Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.

Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
Roken is dood. Dampen heeft de toekomst. De toekomst begint nu.
pi_172058518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:05 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.

Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo' ;)
pi_172058534
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172058716
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:29 schreef Dingest het volgende:

[..]

Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo' >:)
Ik denk vast dat ze zich daar bij de volgende Jazz wel 2 keer over gaan bedenken.
Volgens mij vonden ze er op deze manier niets aan >:)
Roken is dood. Dampen heeft de toekomst. De toekomst begint nu.
pi_172058815
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:31 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
Ik heb zelf ook een algemeen irritatiepuntje gepost. Misschien is het idd beter als we ons beperken tot ontwerpfoutjes.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
  vrijdag 30 juni 2017 @ 02:15:30 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172058908
Volvo V70R : geen

Fiat 500:
Electronica van de sequentiele bak 'denkt' niet hetzelfde als ik.
Oplossing: automaat uitzetten en zelf flipperen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172059149
-knip-

- Kofferbak is redelijk diep maar nog geen meter breed, vrij onbruikbaar.

-knip-

[ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 30-06-2017 06:22:32 (beetje geknipt, rest was offtopic namelijk. ) ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 07:20:54 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_172059598
Peug 406 Coupe: een jaar geleden had ik een zesde versnelling wel prettig gevonden, maar nu kom ik niet veel meer op snelwegen dus mis ik het niet meer. Verder helemaal niets O+

De 106 is ook gewoon helemaal goed O+
pi_172059991
VW Polo 2001 1.4:

Je zou zeggen dat een 1.4 ruim voldoende is voor een auto van ca 900 kilo, maar VAG wist er in 2001 slechts 60pk uit te halen.

In de stad gaat het nog wel, maar buiten bebouwde kom en op de snelweg is traagheid het motto. In de 5e versnelling bij 100 km/u het gaspedaal tot de bodem intrappen en je merkt nauwelijks iets. Terugschakelen naar de 4e versnelling veranderd er wel iets aan, maar het blijft een zeer trage acceleratie.

Het is dat het ding weinig gekost heeft in aanschaf en ook in maandelijkse kosten voordelig is, want er in rijden is met zo'n motorblok geen plezier.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:39:23 #20
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172060287
Werkvervoer: VW Up! 2017
Flink moeten trappen om 'm op gang te houden (driepitter ter grootte van een paar colablikjes), maar dat went.
Vooral jammer dat aan bijna iedere optie gedacht is maar ze de cruise control hebben overgeslagen.

Gezinsvervoer: Skoda Fabia Combi 2008
De aftermarket parkeerhulp die de vorige eigenaar er in heeft geklust maar bijna nooit werkt.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:46:45 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_172060359
VW Tiguan diesel "rammelt" op 1500 toeren, wat erger wordt als het buiten koud is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_172061468
Volvo C30 1.8 2008 - geen USB.. er had een 6bak in gemogen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:39:54 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_172063933
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft :(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:44:46 #24
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_172064044
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft :(
Dan had je een andere moeten kopen.
Ik vind mijn buurman een toffe peer
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:47:28 #25
440166 Sigaartje
Dictatorfan
pi_172064101
Uit mijn verleden:

Golf: het ouderwetse dashboard
Opel Rekord: Veel interieurherrie (prachtige wagen trouwens)
Camry: het vervangen van de koplampjes, je moet er van alles uitslopen tot je erbij kunt, de vele accessiores, het sterft van de automatische dingen en knopjes, verder was het een briljante auto.
Ik vind mijn buurman een toffe peer
pi_172064170
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 - geen USB..
usb-autolader-2x-usb-2100-ma-aanbieding-uitgaande-stroomsterkte-2x-usb-1050-ma.jpg
Roken is dood. Dampen heeft de toekomst. De toekomst begint nu.
pi_172072072
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radio
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:09:06 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_172072379
Skoda Fabia:
-Vaak rateltjes en trillingen in het harde plastic van het dashboard
-Bij harde regen is het zicht op de buitenspiegels niet goed door de waterloop (op te lossen met spray)
-Je moet 'm echt goed doortrappen en veel omlaag schakelen om snelheid te maken, maar dit wist ik van tevoren dus daar stoor ik me niet vaak aan.
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_172072502
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:46 schreef Tinkepink het volgende:
VW Tiguan diesel "rammelt" op 1500 toeren, wat erger wordt als het buiten koud is.
Heb nog een tijdje gekeken voor een Tiguan, maar kwamen niet echt super betrouwbaar over, hoe is dat bij die van jou? Welk bouwjaar?
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:26:07 #30
146393 Sometimes
Pantha Rhei
pi_172072679
Alarmgeluiden van parkeersensoren achter wanneer ik 's morgens (vruit) weg wil rijden.
Auto staat met z'n kont in de begroeiing.

En inderdaad, geen usb aansluiting op de radio.

Mercedes C-klasse (S203).
You have to be very clean to get really dirty
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:33:17 #31
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172072795
Lexus IS350 2006
- Temperaturen (airco en buitentemperatuur) worden weergegeven in Fahrenheit.
- Odometer geeft alleen de afstand in mijlen aan.
- De radio kan geen zenders met even frequenties ontvangen.

Auto is oorspronkelijk afkomstig uit de VS aangezien dit model nooit in Europa geleverd is, vandaar ;)
Don't let my username fool you...
pi_172079471
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radio
Maar dat had je er niet bij geschreven ;)
Roken is dood. Dampen heeft de toekomst. De toekomst begint nu.
pi_172079507
Teveel pks
pi_172079551
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:19 schreef Geerd het volgende:
Teveel pks
Of een te zware rechter voet?
Roken is dood. Dampen heeft de toekomst. De toekomst begint nu.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 00:01:08 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_172080374
Trage gasrespons in mijn 308 zou m liefst eens laten chippen maar ik rijd toch meest cruise stijl dus laat het maar zo.
pi_172081170
Ik rijd niet echt een vaste auto momenteel... Algemene irritaties, al dan niet uit gehuurde auto's:
- Kia's: Gaan op slot, bestuurdersportier open doen met de motor uit ontgrendelt nog niet de andere deuren, maar daarvoor moet je apart op een knopje drukken.
- Fiat, Toyota, e.d.: Piepje van de gordel zorgt ervoor dat je parkeersensoren niet meer te horen zijn. Ik verzet dat hok voor de laatste paar meters op eigen terrein, dan doe ik geen gordel meer om. Maar wil ik wel gewoon graag horen hoeveel ruimte ik nog heb.
-Opel: Startstop systeem schakelt de motor weer in op het moment dat je je deur open doet.
-Peugeot: Ontgrendelknop voor de deuren werkt vaak slecht.
-BMW: Automaat slaat telkens terug naar zijn P als een portier niet (goed) dicht zit.

Verder is bij heel veel merken de stuurbediening van de radio opvallend traag. Contact aan, radio vol aan (dank u collega die de auto voor mij gebruikte op standje concertzaal), controls over de radio werken gewoon nog minstens een halve minuut niet. Je kan op je stuur rammen, aan de knoppen draaien, op de uitknop drukken, niks werkt.
Ook irritant, vooral Fiat en Ford: Op het moment dat je een telefoon aan de USB hangt, gaat de radio meteen naar USB. Vooral fijn op hobbelweggetjes met een telefoon waarvan het contact wat versleten is geraakt. Kan je eigenlijk je vinger gewoon op de FM-knop houden. En veel van die USB poorten leveren eigenlijk niet genoeg vermogen, blijft je telefoon bij navigeren nog leeglopen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 2 juli 2017 @ 15:44:28 #37
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_172115146
BMW 523i
Waarom kan ik geen koelvloeistofniveau controleren?
Volgens boekje moet je daarvoor naar de dealer. Belachelijke shit.
Heb ook al geen oliepijlstok. :(


Verder wel een goeie wagen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 02-07-2017 22:13:05 ]
#ivorytowerlivesmatter
  zondag 2 juli 2017 @ 20:14:54 #38
412562 Cultuur058
Hier gebeurt het!
pi_172122284
Kapotte baan in de achterruit verwarming, geen airco, veel lawaai door rijwind.

En dat de dagwaarde gelijk is aan die van een ton schroot.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:50:04 #39
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_172125624
Peugeot 207 SW

3700 rpm bij 130km/h, en redelijk wat interieurgeluid.
Verder prima. Mag dan wel frans zijn, weinig probleempjes.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_172126797
Nissan Micra: Het geluidje voor het niet omhebben van de gordel zou iets zachter en korter mogen. Na een paar seconden weet ik het wel. Voor de rest heb ik geen iritaties (behalve als mijn vrouw rijdt)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_172135274
BMW E87 130i - geen ruimte voor reservewiel of thuiskomer / krasgevoelige interieurlak

Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
pi_172135356
Alfa 156:
- De achterbank kan niet plat
- Geen zesde versnelling
- Geen bekerhouders

Verder een heerlijke wagen.
pi_172149504
Honda CR-Z:

• Zicht naar achter is bagger: moeten wachten bij het verlaten van een drukke rotonde is geen pretje met al die fietsers.
• Auto is vlot genoeg, maar verlang soms wel naar wat extra vermogen.
• Nutteloze achterbank, het is praktisch een tweezitter: ik gooi de stoeltjes meestal plat voor wat extra laadruimte.

Voor de rest heb ik geen irritaties. Ik vind het een mooie en prettig rijdende wagen.
Sinds ik hem heb, heb ik er nog maar n op de weg gezien, ook best uniek dus. :)
  dinsdag 4 juli 2017 @ 05:12:41 #44
252747 WcPot
Niemand kan zonder mij.
pi_172155445
Volvo V60 D2

370.- wegenbelasting per kwartaal :r
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_172158905
Subaru Outback 2016
- geen skiluik in achterbank, ook niet op gelet tijdens koop of dat een optie was.
- dakraam en spiegels zijn niet meer te bedienen vlak na uitzetten contact.
pi_172159375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2

370.- wegenbelasting per kwartaal :r
Volvo V60 D6 566 euro per kwartaal. :)
pi_172159516
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.

Gekocht in maart 2016, al gehad:
- Bobine unit
- Injector (2x)
- Zekeringkast
- Versnellingsbak
- Bougies (8x)
- Bougies kabels (of die van de bobine, dat ben ik kwijt)

2 weken terug is de tweede injector vervangen. Auto doet het zonder storingen maar is alles behalve rustig. Stationair wisselt het toerental constant een beetje waardoor hij 'schommelt', bij het rustig optrekken voel je hem haperen en tijdens het rijden ook niet echt rustig. Ook kan ik maar niet wennen aan de slechte communicatie tussen het gaspedaal en de computer.

Helemaal klaar met die auto. Hij gaat er volgende maand uit, ik moet er eerst nog even de caravan mee trekken en bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:22:02 #48
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172159804
BMW E61 530D uit 2005
- Achterbanden gaan zo snel op
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:49:44 #49
252747 WcPot
Niemand kan zonder mij.
pi_172160445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:03 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Volvo V60 D6 566 euro per kwartaal. :)
Dat had ik niet verwacht. De dacht dat de plugin hybride/ Twin engine goedkoper waren door de elektrische motor. Maar dat is dus niet zo.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_172160476
Grootste irritatie aan mijn voertuig is het feit dat er geen airco in zit, voor de rest kan ik niet echt zaken bedenken waar ik mij aan stoor.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:54:45 #51
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_172160534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:10 schreef Coritchando het volgende:
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.

...bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
Hehe, dat lucht op. :)
#ivorytowerlivesmatter
pi_172160724
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hehe, dat lucht op. :)
Nog niet genoeg, pas als ie weg is zal ik rusten :P

Rijd al jaren Frans en hiervoor een 307SW gehad die ik tot 350k heb gereden zonder noemenswaardige problemen. Dan is dit toch een behoorlijke tegenvaller hoor :D
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:07:28 #53
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172160818
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:56 schreef pvdplanet het volgende:

Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. :P.
And so is the past
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:49:18 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172168880
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 .. er had een 6bak in gemogen
Toch niet handgeschakeld, he? Heb net drie dagen in een V40 met handgeschakelde 6-bak gereden.....was het na drie verkeerslichten al zat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 juli 2017 @ 06:03:00 #55
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_172404971
BMW M550d (maar geldt ook voor andere BMWs zover ik weet)
- Instellingen voor dempers, start stop systeem gaan terug naar de originele stand als de motor uit is geweest.
- Hele korte vermogens dip wanneer de 3e turbo mee begint te doen vanaf 2800 toeren. Blijkt normaal te zijn, maar toch irritant.
- achterklep bediening die je met de voet kan activeren is niet goed genoeg waardoor je als een malle met je voet heen en weer beweegt :D
Horrible Cunt!
pi_172409870
Momenteel veel onkosten :X

Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest :( :(

En dan moet de beurt + apk nog komen.

* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
pi_172410695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Momenteel veel onkosten :X

Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest :( :(

En dan moet de beurt + apk nog komen.

* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_172411289
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
Jap van 12 jaar oud 126000 km
pi_172411480
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Jap van 12 jaar oud 126000 km
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_172411573
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
pi_172411892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_172411915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Ow jah :o
pi_172412258
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Kunnen ze niet afgedraaid worden?
.
pi_172412885
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Kunnen ze niet afgedraaid worden?
Nee was al 1 keer gedaan ze zouden te dun/zwak gaan worden.
pi_172413263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Topidee, ga ik meteen doen
*potje vaseline koopt

Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_172413467
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:33 schreef Ridocar het volgende:

Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
Ja, dan worden de blokken ook gesmeerd nl.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  Forum Admin vrijdag 14 juli 2017 @ 15:34:05 #67
50937 crew  Anne
Has a nice big pony.
pi_172414674
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken :P.

PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?

Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
Team Jean
pi_172415439
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:34 schreef Anne het volgende:
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken :P.

PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?

Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
pi_172415786
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
.
pi_172415843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.

Oh ja, ik heb dat niet, alleen een schakelindicator, die mij de hele vakantie gaat vragen waarom ik niet in de Alpen met een aanhanger 100 in zijn 6 wil rijden (1600 rpm ofzo, zou dat zijn)
.
pi_172415933
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
pi_172416421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
Veel bakken reageren erop, de truuk is echt rustig het gas steeds dieper indrukken.
.
pi_172418100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Nog nooit een XE, XF of XJ diesel automaat gereden zeker? Daar ligt een 8bak in, maar niet bijstersnel. Als je van 130 naar 150 wilt is het sneller om de flippers te pakken dan het gas intrappen, want hij moet even nadenken dat ie toch wel van zijn 8 naar zijn 5 terug moet. :P Als je rustig rijdt echter, dan krijg je het toerental nauwelijks boven de 1800 toeren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172425630
Grootste irritatie bij mijn Peugeot 406 is dat ze in de fabriek vergeten zijn een airco in te bouwen. Die zit er dus nog steeds niet in.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:27:18 #75
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172427041
quote:
407
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?
pi_172428000
Ooit een 407 leenauto met 50000km, leek eerder op 5 miljoen. Pook hing zo los, alsof er geen mechaniek maar achter zat, zo schakelde hij. Uitlijnen helemaal scheef, achteras voelde ook niet zuiver. Rare geluiden, allemaal meldingen op dashboard, cruise control dood, die dingen kunnen niks hebben.
.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 00:58:44 #77
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172429245
Dat de trein te kort is vaak en dat de conducteurs niet meer langs durven komen!
pi_172433451
'00 BMW Z3 Coupe
- Versnellingsbakken maken was niet helemaal BMW's ding in die periode. Fijne auto om te rijden maar wat een hakerige bak om mee te schakelen.
- BMW kon in die tijd niet voor een normale prijs een cruisecontrol leveren, dus zit ie er niet op. Best een gemis op langere ritten

'17 Opel Corsa 1.3 CDTi (werk)
- Erg nerveus stuurgedrag, draai het stuur 2mm uit de middenstand en je begint al een rijbaan op te schuiven. Erg irritant op een hobbelige snelweg. Dus als je ooit een nieuwe Corsa ziet slingeren: nee de bestuurder is waarschijnlijk niet dronken :X
pi_172442422
2009 ford fiesta.
Eigenlijk maar 3 minpunten.
Achter zitten van die ouderwetse remcilinders(?) Ipv schijven
Isolatiemateriaal onder de motorkap komt los doordat de zwarte kap waar het achter zit niet goed vast kan.
Geen 6e versnelling/korte bak waardoor 100kmh al 3000rpm betekent.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 15 juli 2017 @ 19:44:47 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172443109
Dat mijn auto in 2001 echt veel mooier was:
0004.jpg
pi_172443130
Dat de benzinekraan in het midden van de onderkant van de tank zit. }:| Ik voel me elke keer een soort middeleeuwse ridder als ik de tank zo ver mogelijk optil (max 8cm ruimte), een lange schroevendraaier pak en probeer in het donker dat kraantje dicht te draaien. Dat had toch echt wel handiger gekund. ;(
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:32:50 #82
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_172445862
Eigenlijk zijn de enige irritaties die ik heb dingen die gerepareerd moeten worden (airco doet het niet goed meer en een kromme remschijf waardoor de auto trilt tijdens afremmen) maar dat is geen feature van de auto dus kan ik niet echt noemen hier.

Qua opties zijn er een paar opties die ik handig had gevonden (parkeersensoren, automatisch dimmende binnenspiegel, auto-up en down van alle ramen ipv alleen het bestuurdersraam), maar dat dat er niet op zit is geen irritatie maar hoogstens een onhandigheidje.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:32:16 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172852255
Fiat Fullback 2016

• 'Groot' aanraakscherm in het dashboard zonder navigatie.
• Waardeloze interface/bediening voor het telefoongedeelte.
• Alleen sjor-ogen aan de bovenste rand van de laadbak waardoor alles lager dan de rand van de laadbak niet fatsoenlijk vast te zetten is.
• Geen sjor-ogen op de kopse kant van de laadbak.
• Geen tweede pookje voor de 4WD maar een draaiknop.
• Het waarschuwingslampje voor de brandstof begint al te miepen als er 61 liter uit de tank is. Van de 75 liter. Daar kan ik nog minimaal 150 km mee rijden :7 .

Pluspunten: 180pk/430 nm op de achterwielen, lage gearing en de achteruitrij-camera. Die komt nog wel eens van pas als je een 5.30m lang slagschip in een klein vak moet proppen.

[ Bericht 27% gewijzigd door fathank op 02-08-2017 13:38:23 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:00:47 #84
37248 BertV
R-L48/S162 + H17a1
pi_172852839
aygo, super aankoop maar toch:

- (ongebruikte) gordel aan de passagierskant rammelt tegen de zijkant van het interieur.
Vergeet het telkens te melden bij onderhoud.

- Zelf gekochte moersleutel bonkt op het reservewiel in de bagageruimte (oude was krom)
(heb er nu dikke folie omheen voor een doffere bonk)

- kleine parkeerschade door anderen. :(
pi_172858644
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:00 schreef BertV het volgende:
aygo, super aankoop maar toch:

- (ongebruikte) gordel aan de passagierskant rammelt tegen de zijkant van het interieur.
Vergeet het telkens te melden bij onderhoud.

- Zelf gekochte moersleutel bonkt op het reservewiel in de bagageruimte (oude was krom)
(heb er nu dikke folie omheen voor een doffere bonk)

- kleine parkeerschade door anderen. :(
Vast tapen is geen optie?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172863451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:27 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?
Vroeg je dat aan mij?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:30:46 #87
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172863577
Nee aan hyperdude, een 407 leek mij altijd een geweldige auto.

OT: Mijn auto uit 1993 heeft superslechte koplampen en hij roest als een dolle inmiddels.
pi_172867621
De versnelling van mijn Gazelle uit 1986 doet het niet meer. Kan alleen nog maar in z'n 2 :( Mooi kut met aanhanger vol kampeerspul de Holterberg op.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841
pi_172868993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:44 schreef PluggieOD het volgende:
Dat mijn auto in 2001 echt veel mooier was:
[ afbeelding ]
Je gsi staat er op de foto nog wel knap bij!
Feel the fuzz!
pi_172869103
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:00 schreef BertV het volgende:

- kleine parkeerschade door anderen. :(
Terechte klacht!!! :( :(
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:23:29 #91
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_172869554
bij de swift de roest.
vroeger was alles beter
k_vl_m_zm_n_lln_vndg_wl_emnd_mt_m_prt
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:27:20 #92
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_172869559
bij de polo de walgelijk saaie kleur, de stroef werkende ramen, de stroeve koppeling pedaal, het lelijke interieur, de kleur van de tellers, geen airco, ventilator die toch al geen lucht blaast ook op stand 4, de plastic afdekking die voeten klemt bij pedalen, enz
vroeger was alles beter
k_vl_m_zm_n_lln_vndg_wl_emnd_mt_m_prt
pi_172869571
Toyota,

De achterruit ruitenwisser heeft geen interval stand.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_172872817
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon te groot voor die auto. :P.
Ik heb er ook last van in mn mx-5 NB en ik ben 1,77m
pi_172877368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 04:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Toyota,

De achterruit ruitenwisser heeft geen interval stand.
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word. :{
pi_172877811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word. :{
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?
pi_172878686
Wie rijdt er dan met zijn achterwisser aan? Enige reden dat mijne wist is dat het vanzelf gaat als ik hem in achteruit zet.
.
pi_172879148
Niet alle auto's zijn hetzelfde h... ;) En en ander heeft met stroomlijning en ontwerp te maken. Bij sommige auto's zorgt dat ervoor dat je nauwelijks een achterruitenwisser nodig hebt (en sedans hebben ze eigenlijk niet), bij anderen vangt de achterruit bijna net zoveel water - van boven of onder - als de voorruit en moet hij in een goede regenbui constant aanstaan om goed zicht naar achter te behouden.
pi_172880484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?
Het gaat hier over de achterwisser.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:26:15 #100
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172880539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:31 schreef Dingest het volgende:
Niet alle auto's zijn hetzelfde h... ;) En en ander heeft met stroomlijning en ontwerp te maken. Bij sommige auto's zorgt dat ervoor dat je nauwelijks een achterruitenwisser nodig hebt (en sedans hebben ze eigenlijk niet), bij anderen vangt de achterruit bijna net zoveel water - van boven of onder - als de voorruit en moet hij in een goede regenbui constant aanstaan om goed zicht naar achter te behouden.
Nonsens.
pi_172882096
Ik hoef geen zicht naar achter.
.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 17:57:50 #102
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_172882171
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:55 schreef Fer het volgende:
Ik hoef geen zicht naar achter.
Echte koningen rijden vooraan in de file. :P
#ivorytowerlivesmatter
pi_172882487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:23 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het gaat hier over de achterwisser.
Ja ik ook. Rij jij wel es auto?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:17:50 #104
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172882702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja ik ook. Rij jij wel es auto?
Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:20:09 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172882773
Bij mij vond iemand dattie me hele auto moest bekrassen en de autowisser ook om moest knakken.

Ik gebruik trouwens de achterwisser echt vrij vaak!

Stomste van toen ik de C20XE kocht is dat ik me kapot schrok over de mensen achter je.
Je hebt plots de verantwoordelijkheid over mensen achter je die niet op tijd remmen.
pi_172883042
Echt helemaal niks. Kia c'eed SW dynamicline 1.6 CRDi. Heb hem nu 4 maanden en gaat volgende week op zijn 30.000km beurtje. Kan enkel pluspunten ontdekken. Misschien ervaringsdeskundigen die mij al ergens op voor kunnen bereiden?
Dus.
pi_172883059
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:26 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nonsens.
Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen. venturi3.jpg

In de Xsara Picasso van mijn ouders had ik de achterwisser alleen nodig als ik de achterruit eens schoon wilde maken. Nu hebben ze een Ford C-Max, met een vrij rechte klep, en bij elke beetje stevige regenbui moet die standaard aanstaan anders zie ik er niets meer door. De achterwisser daarop heeft zelfs twee standen.

De Saab 95 (1959-1980) had trouwens een aflopende gleuf in de achterrand van het dak zodat, als een soort spoiler, de luchtstroom over de auto heen langs de achterruit geblazen werd om deze zo schoon te houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of berhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:40:42 #108
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172883362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:12 schreef Fer het volgende:
Wie rijdt er dan met zijn achterwisser aan? Enige reden dat mijne wist is dat het vanzelf gaat als ik hem in achteruit zet.
Ik, gebruik hem heel vaak.

- om te weten wie achter me niet kan rijden.
- om te weten wat achter me zit
- om te weten wie van rijbaan wisselt
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:41:37 #109
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172883390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen. [ afbeelding ]

In de Xsara Picasso van mijn ouders had ik de achterwisser alleen nodig als ik de achterruit eens schoon wilde maken. Nu hebben ze een Ford C-Max, met een vrij rechte klep, en bij elke beetje stevige regenbui moet die standaard aanstaan anders zie ik er niets meer door. De achterwisser daarop heeft zelfs twee standen.

De Saab 95 (1959-1980) had trouwens een aflopende gleuf in de achterrand van het dak zodat, als een soort spoiler, de luchtstroom over de auto heen langs de achterruit geblazen werd om deze zo schoon te houden.

[..]

Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of berhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.
Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.
Af en toe even wissen is meer dan genoeg.

Het tweede ruitje onder de achterspoiler van mijn auto heeft het zelfde probleem als jouw hele achterruit en daar zit geen wisser op. Ook daar valt wekenlang prima doorheen te kijken, alleen in de winter wil dat nog weleens erg ondoorzichtig worden.
pi_172883509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:41 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.
Af en toe even wissen is meer dan genoeg.

Het tweede ruitje onder de achterspoiler van mijn auto heeft het zelfde probleem als jouw hele achterruit en daar zit geen wisser op. Ook daar valt wekenlang prima doorheen te kijken, alleen in de winter wil dat nog weleens erg ondoorzichtig worden.
Neuh, maar ik heb wel zo'n ding binnenin de auto hangen waar ik regelmatig in kijk om verkeer achter mij ook in de gaten te kunnen houden. Heb ik geen klap aan als de achterruit ondoorzichtig is. En zoals ik al zei, in de C-Max (en de Stilo van een kennis van mij) tijdens een fatsoenlijke regenbui gebeurt dat zo snel dat de achterwisser rustig aan kan blijven staan.

Nogmaals, auto's zijn niet allemaal hetzelfde.
pi_172884125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Ik heb het over de interval modus van de achterruitwisser
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')