Rooklucht door de fabrikant? Maar je kunt naar poetsers of waar ze (volgens mij) een ozon behandeling uitvoeren. En ik had 'm persoonlijk overgeslagen als 'ie zo stinkt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.
En omdat ts mag beginnen:
M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Puntje 2 is zo in te stellen. Ik had 't ingeschakeld bij mijn Skoda, maar vond t achteraf toch irritant, dus heb t weer uitgezet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.
En omdat ts mag beginnen:
M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Vreemd. Mijn Peugeot Partner heeft een aparte knop om alles op slot en er vanaf te zetten. Standaard los. Verder iets vreemds met lampjes binnen en in de bagageruimte: gaan branden als je al bent uitgestapt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaanquote:Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten
Voor de rest ben ik er wel blij mee.
Ik heb een ST, zal wel zwaarder zijn achter.quote:Op donderdag 29 juni 2017 23:40 schreef Palomar het volgende:
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)
Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.
(verder vind ik het wel een erg fijne auto )
Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan
Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo'quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:05 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.
Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
Ik denk vast dat ze zich daar bij de volgende Jazz wel 2 keer over gaan bedenken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:29 schreef Dingest het volgende:
[..]
Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo'
Ik heb zelf ook een algemeen irritatiepuntje gepost. Misschien is het idd beter als we ons beperken tot ontwerpfoutjes.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:31 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
Dan had je een andere moeten kopen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft
Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radioquote:
Heb nog een tijdje gekeken voor een Tiguan, maar kwamen niet echt super betrouwbaar over, hoe is dat bij die van jou? Welk bouwjaar?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 08:46 schreef Tinkepink het volgende:
VW Tiguan diesel "rammelt" op 1500 toeren, wat erger wordt als het buiten koud is.
Maar dat had je er niet bij geschrevenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radio
Of een te zware rechter voet?quote:
Volvo V60 D6 566 euro per kwartaal.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2
¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal
Dat had ik niet verwacht. De dacht dat de plugin hybride/ Twin engine goedkoper waren door de elektrische motor. Maar dat is dus niet zo.quote:
Hehe, dat lucht op.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:10 schreef Coritchando het volgende:
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.
...bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
Nog niet genoeg, pas als ie weg is zal ik rustenquote:
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. .quote:Op maandag 3 juli 2017 11:56 schreef pvdplanet het volgende:
Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
Toch niet handgeschakeld, he? Heb net drie dagen in een V40 met handgeschakelde 6-bak gereden.....was het na drie verkeerslichten al zat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 .. er had een 6bak in gemogen
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Momenteel veel onkosten
Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest
En dan moet de beurt + apk nog komen.
* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
Jap van 12 jaar oud 126000 kmquote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Jap van 12 jaar oud 126000 km
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Ow jahquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Kunnen ze niet afgedraaid worden?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Nee was al 1 keer gedaan ze zouden te dun/zwak gaan worden.quote:
Topidee, ga ik meteen doenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Ja, dan worden de blokken ook gesmeerd nl.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:33 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:34 schreef Anne het volgende:
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken .
PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?
Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snelquote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
Veel bakken reageren erop, de truuk is echt rustig het gas steeds dieper indrukken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
Nog nooit een XE, XF of XJ diesel automaat gereden zeker? Daar ligt een 8bak in, maar niet bijstersnel. Als je van 130 naar 150 wilt is het sneller om de flippers te pakken dan het gas intrappen, want hij moet even nadenken dat ie toch wel van zijn 8 naar zijn 5 terug moet. Als je rustig rijdt echter, dan krijg je het toerental nauwelijks boven de 1800 toeren.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?quote:407
Vast tapen is geen optie?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:00 schreef BertV het volgende:
aygo, super aankoop maar toch:
- (ongebruikte) gordel aan de passagierskant rammelt tegen de zijkant van het interieur.
Vergeet het telkens te melden bij onderhoud.
- Zelf gekochte moersleutel bonkt op het reservewiel in de bagageruimte (oude was krom)
(heb er nu dikke folie omheen voor een doffere bonk)
- kleine parkeerschade door anderen.
Vroeg je dat aan mij?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:27 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?
Je gsi staat er op de foto nog wel knap bij!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:44 schreef PluggieOD het volgende:
Dat mijn auto in 2001 echt veel mooier was:
[ afbeelding ]
Ik heb er ook last van in mn mx-5 NB en ik ben 1,77mquote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. .
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 04:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Toyota,
De achterruit ruitenwisser heeft geen interval stand.
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word.
Het gaat hier over de achterwisser.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?
Nonsens.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:31 schreef Dingest het volgende:
Niet alle auto's zijn hetzelfde hè... Eén en ander heeft met stroomlijning en ontwerp te maken. Bij sommige auto's zorgt dat ervoor dat je nauwelijks een achterruitenwisser nodig hebt (en sedans hebben ze eigenlijk niet), bij anderen vangt de achterruit bijna net zoveel water - van boven of onder - als de voorruit en moet hij in een goede regenbui constant aanstaan om goed zicht naar achter te behouden.
Echte koningen rijden vooraan in de file.quote:
Ja ik ook. Rij jij wel es auto?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 16:23 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het gaat hier over de achterwisser.
Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja ik ook. Rij jij wel es auto?
Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creëer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen.quote:
Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of überhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Ik, gebruik hem heel vaak.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:12 schreef Fer het volgende:
Wie rijdt er dan met zijn achterwisser aan? Enige reden dat mijne wist is dat het vanzelf gaat als ik hem in achteruit zet.
Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:32 schreef Dingest het volgende:
[..]
Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creëer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen. [ afbeelding ]
In de Xsara Picasso van mijn ouders had ik de achterwisser alleen nodig als ik de achterruit eens schoon wilde maken. Nu hebben ze een Ford C-Max, met een vrij rechte klep, en bij elke beetje stevige regenbui moet die standaard aanstaan anders zie ik er niets meer door. De achterwisser daarop heeft zelfs twee standen.
De Saab 95 (1959-1980) had trouwens een aflopende gleuf in de achterrand van het dak zodat, als een soort spoiler, de luchtstroom over de auto heen langs de achterruit geblazen werd om deze zo schoon te houden.
[..]
Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of überhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.
Neuh, maar ik heb wel zo'n ding binnenin de auto hangen waar ik regelmatig in kijk om verkeer achter mij ook in de gaten te kunnen houden. Heb ik geen klap aan als de achterruit ondoorzichtig is. En zoals ik al zei, in de C-Max (en de Stilo van een kennis van mij) tijdens een fatsoenlijke regenbui gebeurt dat zo snel dat de achterwisser rustig aan kan blijven staan.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:41 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.
Af en toe even wissen is meer dan genoeg.
Het tweede ruitje onder de achterspoiler van mijn auto heeft het zelfde probleem als jouw hele achterruit en daar zit geen wisser op. Ook daar valt wekenlang prima doorheen te kijken, alleen in de winter wil dat nog weleens erg ondoorzichtig worden.
Ik heb het over de interval modus van de achterruitwisserquote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Het milieu-gedram slaat inderdaad op sommige punten net iets te ver door ja.quote:Op zondag 11 februari 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)
Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Dat zou je ook allemaal via de buitenspiegels moeten kunnen zienquote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:40 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik, gebruik hem heel vaak.
- om te weten wie achter me niet kan rijden.
- om te weten wat achter me zit
- om te weten wie van rijbaan wisselt
1 plastic clipje los en je kun er prima bij.. 5 min per kant...quote:Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten
Voor de rest ben ik er wel blij mee.
Is gewoon een kwestie van motorschade voorkomen..quote:Op zondag 11 februari 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)
Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Het stomme is dat dingen als koelvloeistof en olie juist belangrijk zijn voor de bedrijfszekerheid van de motor, en dat Adblue (of eigenlijk een ureumoplossing) daar geen ene zak mee te maken heeft. Het goedje wordt direct in het uitlaatsysteem ingespoten en is puur bedoeld om de uitlaatgassen na te behandelen. Zonder Adblue rijdt kan het hok prima rijden (maar haalt 'ie natuurlijk niet de Euro 6-norm)quote:Op maandag 12 februari 2018 00:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is gewoon een kwestie van motorschade voorkomen..
of je brengt hem eens naar de fietsenmaker als je er zelf niks aan wilt doen.quote:Op maandag 12 februari 2018 10:06 schreef Shittieboy het volgende:
Bij alles op of onder het vriespunt vriezen de versnellingen vast, achteras is krom, remmen willen nog wel eens blokkeren, lampen werken niet meer en stuur schiet met een drempeltje nog wel eens los.
Zodra het kan maar eens upgraden naar een model met motor.
Euh okeequote:Op maandag 12 februari 2018 00:09 schreef XanderH het volgende:
- Cruise Control is maximaal op 180km/h in te stellen.
Als het goed is staat volgende week nog een nieuw voertuig voor de deur, dan is oplossen van de problemen op dit voertuigje niet meer nodig. Scheelt weer. Daarnaast zou de fietsenmaker zeggen dat voor hetzelfde geld je een vergelijkbare tweedehands hebt.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je brengt hem eens naar de fietsenmaker als je er zelf niks aan wilt doen.
True, probleem opgelost dusquote:Op maandag 12 februari 2018 21:49 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Als het goed is staat volgende week nog een nieuw voertuig voor de deur, dan is oplossen van de problemen op dit voertuigje niet meer nodig. Scheelt weer. Daarnaast zou de fietsenmaker zeggen dat voor hetzelfde geld je een vergelijkbare tweedehands hebt.
typisch peugeot, zijn over het algemeen auto's voor kleinere mensen. Ik heb in een aantal gereden en allen voelen ze krap aan, weinig beenruimte en weinig hoofdruimte. De grotere SUV's en nieuwe modellen ken ik minder goed, hopelijk hebben ze dat nu aangepakt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.
Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
Zwarte rookpluimen = niet/slecht verbrande diesel meestal.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:42 schreef scoober het volgende:
Ford focus 1.6 TDci 2008
90pk, trekt voor geen meter boven de 3krpm
Turbogat van 20 seconden.
interieur is oubollig. Dieseltje pluimt ondanks minimaal olie gebruik ietwat te veel naar mijn mening. ( stinkt )
achterin te weinig ruimte, de hoofdsteun zit in je nek te porren.
bij achteruit rijden en zachtjes remmen hoor je soms een vreemd piepend schurend geluid ( lijkt vanaf de remmen te komen ) kan het echter niet herleiden.
De chrome sierstrip vd achterklep is er al 2 x af geflikkerd. Zit nu vast gekit..
Ondanks dat, wel lekker zuinig, 1 op 20 gemiddeld, en van alle luxe en opties voorzien.
Piepen bij het achteruit rijden is vaak een beetje roest op de schijf. Paar keer flink remmen en je zou het niet meer moeten horen. Tenminste dat is het vaak.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:42 schreef scoober het volgende:
Ford focus 1.6 TDci 2008
90pk, trekt voor geen meter boven de 3krpm
Turbogat van 20 seconden.
interieur is oubollig. Dieseltje pluimt ondanks minimaal olie gebruik ietwat te veel naar mijn mening. ( stinkt )
achterin te weinig ruimte, de hoofdsteun zit in je nek te porren.
bij achteruit rijden en zachtjes remmen hoor je soms een vreemd piepend schurend geluid ( lijkt vanaf de remmen te komen ) kan het echter niet herleiden.
De chrome sierstrip vd achterklep is er al 2 x af geflikkerd. Zit nu vast gekit..
Ondanks dat, wel lekker zuinig, 1 op 20 gemiddeld, en van alle luxe en opties voorzien.
In de 106 kan de stoel niet ver genoeg naar achter/stuur niet ver genoeg omhoog.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 11:56 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
typisch peugeot, zijn over het algemeen auto's voor kleinere mensen. Ik heb in een aantal gereden en allen voelen ze krap aan, weinig beenruimte en weinig hoofdruimte. De grotere SUV's en nieuwe modellen ken ik minder goed, hopelijk hebben ze dat nu aangepakt.
net zo lang doorrijden totdat er een flinke beschermlaag over je witte lak zit.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 12:37 schreef DrDarwin het volgende:
De kleur van mijn auto, wit.
Mooi hoor, als ze schoon is, maar ze wordt zo snel weer vies.
Zal wel langer worden als het buiten warmer is.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
3-serie MY18,
Start-stop past niet bij het formaat auto, schiet ook na 30 seconden weer aan, ik denk omdat de accu te snel wordt leeggetrokken.
Dat kan ik zo'n elegante verschijning niet aandoen.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:58 schreef fathank het volgende:
[..]
net zo lang doorrijden totdat er een flinke beschermlaag over je witte lak zit.
Koffiebekertjesplastic wordt verrekte breekbaar bij lage temperaturen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:53 schreef JDude het volgende:
Dat de tankklep van gerecyclede koffiebekertjes is gemaakt en ik ie vandaag gesloopt heb .
Wacht maar tot je een keer stuurverwarming hebt geprobeerd, dan lach je om stoelverwarmingquote:Op donderdag 1 maart 2018 18:46 schreef Irritatie100 het volgende:
-geen stoelverwarming. Met de huidige temperatuur is leren bekleding echt steenkoud had in mijn eigen auto wel stoelverwarming, dus waarschijnlijk gewoon een kwestie van te verwend zijn geraakt
Irritaties? Dat is juist een groot pluspunt met dit weerquote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:52 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Met dit weer, achterwielaandrijving.
Stond net met mijn peen en uien ogen vast op een kruispunt, zie niet in waarom.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 11:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Irritaties? Dat is juist een groot pluspunt met dit weer
Wat voor auto?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 18:43 schreef Parzival het volgende:
dat die niet in zn vrij (neutral) kan als de motor niet draait.. er komt bij mij heel fancy zo'n ronde knop naar boven als de motor eenmaal draait.. en dan pas kun je schakelen.. maar staat de motor uit.. heb je geen enkele mogelijkheid om m in neutral te zetten.. denk je slim te zijn door m uit te zetten terwijl die in neutral staat.. gaat die weer gewoon in de P stand ..
verder.. dat je het knopje van het dak de heule tijd moet inhouden om m open te doen.. en als die dan eenmaal open is kunnen de achterramen niet naar boven..
en bij een auto van boven de 120k euro.. verwacht ik standaard toch wel een windvanger.. maar das een acessoire blijkbaar.. een van 700 euro..
maar het aller irritantste is toch wel dat als ik een podcast luister vanaf mijn iPhone en de telefoon gaat.. dat de podcast door blijft spelen over de telefoon verbinding.. en als je denkt dan pauzeer ik de podcast.. gaat die vrolijk door..
verder.. 5l V8 met 360pk, open dakje en sportief onderstel.. /meIsHappy as can be zeker omdat ik met een kleine tweak alsnog het dak met 1 knops bediening, en de achterramen omhoog kan doen.. (langLevedehobbyisten die het wel snappen...en hun ideeen verkopen:))
een jaguar XKquote:
de F-Type heeft een maual override voor de neutral:quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:00 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ah. Mijn F-type heeft hetzelfde euvel met de neutral inderdaad.
9 van de 10 keer een knopje met [TP].quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:23 schreef Tommeke het volgende:
Dat m’n autoradio steeds op radio springt als er ergens filemeldingen worden uitgezonden.
Rot op, ik ben muziek aan ‘t luisteren en hier in ‘t noorden kennen we geen files
Ben ook te laks om met de instellingen te prutsen.
Nooit geweten dit maar wie kijkt daar dan ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
de F-Type heeft een maual override voor de neutral:
Thanks! Ga er naar zoeken wanneer ik er weer eens in zit.quote:
Welke taal is dat begin van die zinquote:Op zaterdag 3 maart 2018 18:35 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Stond net met mijn peen en uien ogen vast op een kruispunt, zie niet in waarom.
CX? BX? DS?quote:Op maandag 5 maart 2018 00:47 schreef Haasbeuntje het volgende:
Dat het 1 hele minuut duurt voordat mn auto op rijhoogte is
Slecht onderhouden, zelfs mijn gare BX was in luttele seconden op rij hoogte.quote:Op maandag 5 maart 2018 00:47 schreef Haasbeuntje het volgende:
Dat het 1 hele minuut duurt voordat mn auto op rijhoogte is
bestel jij auto's op internet??quote:Op vrijdag 2 maart 2018 09:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De eerste 10 minuten is het erg koud vooral het stuur.
Volgende keer de optie stuurverwarming aanvinken bij het bestellen.
Die bestaat al.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 18:46 schreef Spanky78 het volgende:
Een zelfrijdende auto lijkt me ideaal. Kan ik lekker beetje relaxen als ik reis.
Wat doe je voor de kost als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:00 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ah. Mijn F-type heeft hetzelfde euvel met de neutral inderdaad.
Diebetaalt mijn werkgever nog niet voor me helaas.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die bestaat al.
Dan ga langs de straat staan bij zo'n bordje en dan komt er een hele grote auto met chauffeur jou ophalen! Ideaal.
En de auto wordt wel betaald?quote:Op maandag 5 maart 2018 22:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Diebetaalt mijn werkgever nog niet voor me helaas.
Zou kunnen, maar nee ons ben zunigquote:
Nee, vrij normaal met mijne, ik ben de 1e eigenaar en elke 2 jaar is de LHM vervangen. Misschien dat de pomp iets minder goed druk opbouwt als toen hij nieuw was maar om die nou te vervangen om een paar seconden eerder weg te rijden is ook weer watquote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Slecht onderhouden, zelfs mijn gare BX was in luttele seconden op rij hoogte.
Nog een ergernis van mijn auto: stoelwang links zit geen vulling meer in na 14 jaar en 280.000 Km. Zit toch niet lekker... (Citroën C5)
Ja krijg je zo’n mail met een link, daar log je in. Je vinkt de auto en de auto en opties in en dan komt dat ding na een paar weken/maanden. Vroeger ging ik nog eens bij de dealer kijken, maar de laatse paar keren kies ik zo’n ding ingezien.quote:
Een stoel kan je toch zo vinden op de sloop? Of je moet hele speciale (custom) bekleding hebben.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Slecht onderhouden, zelfs mijn gare BX was in luttele seconden op rij hoogte.
Nog een ergernis van mijn auto: stoelwang links zit geen vulling meer in na 14 jaar en 280.000 Km. Zit toch niet lekker... (Citroën C5)
Maar dat is wel aanzienlijk meer werk. Een hele stoel met bekleding overzetten kost je 20 minuten, paar boutjes en friemelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
Bekleding kun je natuurlijk gewoon overzetten, dat is niks meer dan een hoes. Je zou zelfs een donorstoel uitelkaar kunnen trekken en kijken of je alleen een wang kunt overbouwen.
Hoho, wel even een op- en neertje naar de dealer incalculeren he.. stekkertje van de plofzak is dan losgeweest, dus : lampje..quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:09 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Maar dat is wel aanzienlijk meer werk. Een hele stoel met bekleding overzetten kost je 20 minuten, paar boutjes en friemelen.
Aan zoiets zou ik mij niet gaan zitten irriteren, 20 minuten en 50 euro en klaar ben je. Goedkoper en sneller dan een andere auto kopen.
Accu los tijdens de wissel? Dat werkte bij m’n BMW uit 1994 en Audi uit 1999.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoho, wel even een op- en neertje naar de dealer incalculeren he.. stekkertje van de plofzak is dan losgeweest, dus : lampje..
Bij Anne d'r Ibiza iig niet, en in mijn vorige Benz ook niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Accu los tijdens de wissel? Dat werkte bij m’n BMW uit 1994 en Audi uit 1999.
Heb je geen ODB II geval?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoho, wel even een op- en neertje naar de dealer incalculeren he.. stekkertje van de plofzak is dan losgeweest, dus : lampje..
Ikke wel, maar niet iedereen heah.quote:
Hmm, dan had ik misschien mazzel. Bij Audi alleen het stuur gedaan trouwens. Accu pad weer vast toen stuur aangesloten was. Bij de BMW wel de stoel vervangen, maar dat is al een wst ouder beestje.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij Anne d'r Ibiza iig niet, en in mijn vorige Benz ook niet.
Heb 3 winkels en een 15 tal appartementen/huizen in de verhuur.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Wat doe je voor de kost als ik vragen mag?
Daar heeft m'n 406 een handige feature voor: als de saus onder een bepaald niveau komt doen de koplampsproeiers niet meer mee. Dan past er weer een kan inquote:Op woensdag 7 maart 2018 13:16 schreef DrMarten het volgende:
Derde puntje, maar dat hebben de meeste auto's volgens mij en dat is dat je het reservoir van de ruitenwisservloeistof niet kunt zien en dus op dengok maar zo nu en dan wat van die troep erbij gooit of, als je te lang wacht, zonder komt te staan.
Je krijgt geen melding op je dashboard als het onder een bepaald niveau komt?quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:16 schreef DrMarten het volgende:
Seat Cordoba uit 2007
Derde puntje, maar dat hebben de meeste auto's volgens mij en dat is dat je het reservoir van de ruitenwisservloeistof niet kunt zien en dus op dengok maar zo nu en dan wat van die troep erbij gooit of, als je te lang wacht, zonder komt te staan.
Verder prima auto
Nee joh, is maar een simpele auto hequote:Op woensdag 7 maart 2018 13:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je krijgt geen melding op je dashboard als het onder een bepaald niveau komt?
Dat is 90 pk 1.6 TDCI met 'vaste' turbo.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:42 schreef scoober het volgende:
Ford focus 1.6 TDci 2008
90pk, trekt voor geen meter boven de 3krpm
Turbogat van 20 seconden.
Juist met een motorfiets rij je veel meer op gevoel dus voel je in welke versnelling je zit.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:47 schreef Ranzbal het volgende:
Ducati Monster 2004, geen versnellingsindicator.
Klopt, maar het komt nog wel eens een enkele keer voor dat ik het vergeet. In die gevallen was het handig geweest.quote:Op donderdag 8 maart 2018 10:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Juist met een motorfiets rij je veel meer op gevoel dus voel je in welke versnelling je zit.
Of let je niet zo op toeren/koppel/vermogen en snelheid?
Ah okquote:Op donderdag 8 maart 2018 11:08 schreef Ranzbal het volgende:
[..]
Klopt, maar het komt nog wel eens een enkele keer voor dat ik het vergeet. In die gevallen was het handig geweest.
Dat betaal ik bijna per kwartaalquote:Op vrijdag 9 maart 2018 20:01 schreef boertie het volgende:
De wegenbelasting voor mijn golfje IV. Ruim ¤1200,- per jaar. Maar ik ben verslaafd aan het koppel van wat de (ietwat aangepaste) 1.9 tdi levert. Ruim 450Nm vanaf 2500rpm. Die douw in je rug blijft verbazen als je het gas in trapt. Ook al rijd je 130 in z´n 5
Wie niet!quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:38 schreef CoExist het volgende:
Ik heb verder geen auto, maar zou graag een DeLorean willen.
Haha! Believe me, die heb je echt nodig.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 02:08 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Wie niet!
Zorg er dan ook voor dat je 1.21 gigawatts of electrical power hebt
Ik heb dat ding echt nog nooit gebruikt in elke hatback die ik heb gehadquote:Op zaterdag 10 maart 2018 19:47 schreef Verbodsbord het volgende:
Honda civic hatchback (2008): Geen ruitenwisser achter. Geen gigantisch euvel, maar toch vervelend, vooral bij donker+regen.
Prijs valt erg mee voor zo'n maat.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
BMW 530d: 2x per jaar nieuwe achterbanden.
Net weer setje 275/30/19 eronder: 300 euro
Dat is simpel op te lossen, hebben verbazingwekkend veel auto’s last van.quote:Op zondag 11 maart 2018 19:02 schreef Het_Bokje het volgende:
Ford Fiesta 1.6 2008 benzine:
Bij kleine hobbeltjes (kasseien ofzo) trilt/piept de achterbank.
In Germania kun je daar dus voor bekeurd worden. Auto niet aangepast aan de omstandigheden.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nee joh, is maar een simpele auto he
Maar he mb bij mijn oude autootje een keer zonder spul gestaan in de winter met zout op de weg. Dan is het knap kut. Sindsdien dus maar vaker bij gaan vullen terwijl het misschien nog lang niet nodig is.
Ik kon in mijn oude Prius de ACC omzetten naar gewoon CC, volgens mij moest ik dan de hendel even van mij afdrukken en dan werd ACC weer gewoon CC, na een herstart was het dan weer wel ACC.quote:Op maandag 12 maart 2018 11:35 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Adaptieve cruise control; werkt heerlijk, maar niet wanneer de sensor vuil is. Dan krijg je een foutmelding. Tot zo ver niks geks, maar je kunt de cruise control dan ook niet meer 'normaal' gebruiken dus zonder automatisch afstand te houden. Ergo: naar de wintersport rijden als het sneeuwt houdt in dat je geen enkele vorm van cruise control kunt gebruiken. Ergelijk.
Oh, en verkeersbordenherkenning. Hoe vaak ik 120 binnen de bebouwde kom zou mogen rijden volgens dat ding is niet bij te houden
In Nederland ook. Bij een controle moet het gewoon werken.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:40 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In Germania kun je daar dus voor bekeurd worden. Auto niet aangepast aan de omstandigheden.
In mijn auto moet op zijn minst een zwembad onder de auto ergens hangen, want als de BC aangeeft dat het reservoir te laag is kan ik er een in mijn ogen ongelimiteerde hoeveelheid vloeistof in blijven gooien ik zie nooit dat het echt vol is.quote:Op maandag 12 maart 2018 14:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
In Nederland ook. Bij een controle moet het gewoon werken.
Maar het is gewoon kut als het leeg is, daarom regelmatig bijvullen en niet omdat ik er een boete voor kan krijgen.
quote:Op maandag 12 maart 2018 13:43 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik kon in mijn oude Prius de ACC omzetten naar gewoon CC, volgens mij moest ik dan de hendel even van mij afdrukken en dan werd ACC weer gewoon CC, na een herstart was het dan weer wel ACC.
Afschieten moeten ze die dingenquote:
Jawel, maar moet je handmatig doen en iedere keer weer opnieuw als je de auto start. Zie het als een extra handeling....quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:22 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je die startstopshit niet uit laten schakelen?
Koppeling in is voldoende.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:24 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jawel, maar moet je handmatig doen en iedere keer weer opnieuw als je de auto start. Zie het als een extra handeling....
In geval van schakelbak is dus makkelijk, gewoon bij stilstand naar de 1 schakelen. Dan activeert het stop-start systeem ook niet.
Ja en bij een automaat?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:42 schreef ManianMan het volgende:
Ik snap dat gedoe niet van start stop. Ik heb het ook maar zolang je de auto in versnelling houdt blijft de motor draaien.
Via de dealer kan het niet. Milieudelict....quote:Op dinsdag 20 maart 2018 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou die meuk gewoon in de pjoeter uit laten zetten. Opbokken met die ellende.
Dat zei de dealer ook van mijn gordelverklikker, en toch issie uit, rara politiepet.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:00 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Via de dealer kan het niet. Milieudelict....
I know. Maar ook via andere manieren is het bij mijn weten erg lastig te regelen vwb de start-stop.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zei de dealer ook van mijn gordelverklikker, en toch issie uit, rara politiepet.
klopt, ging om dat bullshit verhaal; 'kan niet niet'. Tis meer 'mag niet', maar het is altijd wel grappig dat 'mag niet' vaak op excursie is als het hen uitkomt snappie?quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:17 schreef Blue_note het volgende:
[..]
I know. Maar ook via andere manieren is het bij mijn weten erg lastig te regelen vwb de start-stop.
En een gordelverklikker heeft geen belastingtechnische invloed
Ik had laatst een IS300h mee als leenauto, mijn grootste ergernis zou het oudbollige klokje zijn. Verder een erg fijne auto inderdaad.quote:Op maandag 12 maart 2018 14:03 schreef DrDarwin het volgende:
Aceton was de oplossing, ik heb nu weer een pristeen schermpje alsof het nieuw is, en ik ben blij dat mijn enige ergernis aan mijn auto nu weg is.
Wij vinden dat klokje nou juist weer heel erg mooi.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik had laatst een IS300h mee als leenauto, mijn grootste ergernis zou het oudbollige klokje zijn. Verder een erg fijne auto inderdaad.
Heeft niets met de motor te maken, maar de accuspanning. Als jij je airco, radio, ruitenwissers, achterruitverwarming, stoelverwarming aan hebt staan slaat 'ie ook pas later af.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind het stop-start systeem ondertussen trouwens wel handig, maar irriteer mij er meer aan dat het niet werkt bij bepaalde omstandigheden.
Zo moest ik ongeveer 15 minuten wachten, bij het tankstation tot een oude mevrouw en meneer eindelijk hun banden opgepompt hadden. Waarbij ik ze nog geholpen had.
Toen ik zelf eindelijk aan de buurt was, ben ik weer verder gereden en dacht: nu wil ik het stop-start systeem wel gebruiken. Alleen daar draaide de motor niet lang genoeg voor, terwijl die natuurlijk niet binnen 15 minuten volledig is afgekoeld.
Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)quote:Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2
¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal
Dat is mij voor de volle 100% meegevallen gaat als de brandweer. In een ver verleden nog met een Peugeot 306 1.9D gereden dat hok was niet vooruit te branden maar was wel een hele fijne auto.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)
Dit, dus. Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter...quote:Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
- dat irritante piepje als het onder de 4 graden is en als het rond de 0 graden is piept hij elke keer als hij de 0 graden passeert.
Maar dat is eenmalig. Rond het vriespunt wordt het echt irritant. Om de haverklap een piep. Als het van 1 naar 0 gaat, van 0 naar -1, van -1 weer naar 0. Al die keren piept hij dan ook.quote:Op maandag 2 april 2018 00:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit, dus. Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter...
Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.quote:Op maandag 2 april 2018 00:00 schreef Geralt het volgende:
Van de winter nog een irritatie ontdekt aan mijn auto.
Het achterste zijraampje rechts van mijn station zit raamverwarming in, zodat dat ruitje, net als de achterruit, snel ijsvrij is.
Die doet het niet ben ik achter gekomen. Nadat ik er dus achter kwam dat daar verwarming in zit. Dat wist ik niet. Dat ie het niet deed ook niet.
Had ik overigens nog nooit op een andere auto gezien zo een zijraampje met van die draadjes erin. De linkerkant heeft het niet. Geen idee of die het ook had moeten hebben vanuit de fabriek; ik gok van niet, want daar kan je als bestuurder toch niet doorheen kijken.
Ergo: irritatie is dat een optie die erop zit (waarvan je het nut in twijfel kan trekken) niet functioneert.
lolwat?!quote:Op maandag 2 april 2018 06:37 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.
Haha geinig 😄quote:
Waarschijnlijk zit er alsnog ook een op het dak.quote:Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Kan ook zijn dat er alleen bekabeling zit als voorbereiding, en dat de automatische antenne zelf een optie was.quote:Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.quote:Op maandag 2 april 2018 10:41 schreef spierbal het volgende:
Hier een Peugeot 207 sw.
Wat mij enorm irriteert is dat als het contact aan staat, en mijn telefoon gekoppeld wordt, ik het een en ander instel qua muziek, ik wil gaan rijden en dus de motor laat starten. Dat het multimedia systeem geen stroom krijgt ( waarschijnlijk gaat alles naar de startmotor) en kan ik weer wachten tot mijn telefoon opnieuw gekoppeld is.
Weet iemand toevallig of dit zelf op te lossen is?
Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...quote:Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
Werkauto's
Daf CF400:
die trage kutautomaat. Helemaal als je op een stoplicht af komt rijden en gas geeft als het ding ineens op groen springt. Dan duurt het zeker een volle seconde voor dat de bak bedacht heeft in welke versnelling dat moet. Maar in een Actros was dat nog erger.
Scania G410:
die piepende stoelen. En de deurknop op kniehoogte waardoor ik onbedoeld de deur op slot doe onderweg.
ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.quote:Op maandag 2 april 2018 10:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.
Bij mijn bus blijft het ook aan, maar die heeft wel 2 accu’s. Alleen het opstarten duurt wel even.quote:Op maandag 2 april 2018 12:57 schreef spierbal het volgende:
[..]
ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.
Ik moet zeggen dat de automaat in de FH4 me tegenviel, die van Scania doet het over het algemeen ook prima. Al hebben we exemplaren met tragere reactietijd.quote:Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Dat is ook irritant idd. Ik zit in de winkeldistributie. Moet je op een drukke straat aan komen rijden en dan in de achteruit om ergens in te draaien. Duurt het soms ook wel een seconde of wat voor hij in de achteruit springt.quote:Op maandag 2 april 2018 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Herkenbaar idd, effe snel straatje keren met zo'n ruk Daf was een drama, en helemaal als je een hellingproefje moest doen.. Als het ding lichtjes naar voren wil rollen en hem dan in achteruit zetten, dan kon je echt 'lachen'
Als hij eenmaal reed trok hij wel als een lier trouwens
Automaat van DAF is ronduit slecht, schakelt traag en ook nog eens op de verkeerde momenten.quote:Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.quote:Op maandag 2 april 2018 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Aan het stop-start systeem begin ik mij wel weer te irriteren: er zijn gewoon teveel variabelen, waardoor het systeem niet in werking treedt.
Als je dan zoals mij niet iedere dag de auto gebruikt, dan treed het systeem niet in werking omdat de accu natuurlijk niet vol is. Hoe dan ook, dat hele systeem lijkt wel door een autist ontwikkeld.
Als het werkt, dan is het wel een fijn systeem: maar door al die variabelen, werkt het de helft van de tijd toch niet. Zo is dat ontworpen, dus het is niet een defect of dergelijke.
Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.quote:Op dinsdag 3 april 2018 10:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.
Als ik het zou hebben zou ik het uitschakelen denk ik.
Ik zou mijn auto nooit zomaar in neutraal zetten, zeker niet zonder handrem. Dan liever in zijn 1. Mooi voorbeeld gehoord van een politie-agent daarover, als je voor een stoplicht staat in zijn neutraal en er klapt er eentje achterop dan sta jij op het kruispunt stil met alle gevolgen van dien. Heb je hem in zijn 1, dan schiet je voet echt wel van de koppeling en slaat de auto af en sta je niet midden op het kruispunt.quote:Op dinsdag 3 april 2018 12:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.
Je kunt dan wel handmatig de motor afzetten, maar een stop-start is veel handiger. Vanmorgen werkte het bijvoorbeeld wel: ik moest mijn vriendin bij treinstation afzetten, dan blijf ik zelf in de auto.
Is ja onzin, dat de motor dan moet blijven draaien. En je bent ook weer snel weggereden, met zo'n stop-start systeem.
Dus ja onzin is het niet: maar ik ben een autist, en vind het irritant als het systeem de ene keer wel geactiveerd wordt. En de andere keer niet: aangezien ik mijzelf af probeer te leren, om stil te staan met de versnelling in de 1.
Dat laatste zorgt er ja voor, dat het systeem niet werkt. Je moet de auto echt in zijn neutraal zetten.
Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Er is afgelopen weekend weer een irritatie bijgekomen:
Het klepje van de asbak vibreert bij een bepaald toerental. Laat dat nu net bij 1130-40 km/h zijn.
En om nog even verder te zeuren, ik mis cruisecontrol. Zeker op afstanden van 800 kilometer zo nu en dan. Zeg ik nu al voor de zoveelste keer, maar alsnog laten inbouwen voor ¤500 euro vind ik toch een beetje ver gaan.
quote:Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?quote:Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
jazeker en anders doet de cruisecontrol het wel, echter zal ik dan nooit in de buurt van 1140km/h komen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?
Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 3 april 2018 15:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Oh ja, vergeten te vermelden. Mijn 1 Serie heeft natuurlijk een 30.0L motor die dat soort snelheden mogelijk maakt.
Voor de context; ik woon in Zuid Duitsland dus een beetje gas erop i.c.m. cruise control (voor de 800 km naar Zuidwest Nederland) zou geen overbodige luxe zijn. Een een niet vibrerend asbakklepje al helemaal niet.
Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.
Welk bouwjaar?quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.
Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaringquote:Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggenquote:Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.quote:Op dinsdag 3 april 2018 17:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggen
quote:Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
155km/u om precies te zijnquote:Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
Ook dat ja. Maar er zijn er voor de E87 een hoop te koop. E87 en E90 hebben allemaal dezelfde systemen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 3 april 2018 17:00 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaring
2002 met zo'n standaard blauw velours interieur.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:52 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Welk bouwjaar?
Die van mij 2006, geen klachten over zitcomfort. Quiksilver stoelen, zitten heerlijk en hebben een hoge rand. Stoelen hebben ook meer mogelijke instellingen dan die van een 106/AX/Saxo. En ja de achteruit en achterste 2 ramen zijn een stuk groter dan die van een 206.
Ah phase 1, ik koop sowieso nooit autos met velours bekleding, vind ik vies. Heb nooit het gevoel dat het echt schoon is, wat ik ook probeer.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
2002 met zo'n standaard blauw velours interieur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |