abonnement Unibet Coolblue
pi_172052088
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.

M'n werkauto: '12 MB Actros 1842.
- Kruipmodus. De auto gedraagt zich als een automaat met koppelomvormer door continu met slippende koppeling te draaien. Rem los en hij begint dus te rollen. Ja, je kunt het uitzetten, maar bij iedere start staat kruipmodus weer aan. Sowieso snap ik niet dat een vrachtauto een functie heeft dat je koppeling harder laat slijten.
- Cabine zit aan de voorkant stijf vast aan het chassis. Een ritje over de N3 heeft veel weg van een kermisattractie. Je kunt ook alles weer terugleggen waar het lag. Alles rammelt uit de vakjes, telefoonhouder, en kastjes. Laat staan dat je probeert een bakje koffie te drinken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172052443
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Rooklucht door de fabrikant? ;) Maar je kunt naar poetsers of waar ze (volgens mij) een ozon behandeling uitvoeren. En ik had 'm persoonlijk overgeslagen als 'ie zo stinkt.

Punt 2 is bij heel veel auto's zo. Ik film veel auto's met m'n broer en stap dan vaak uit, hij gaat even rijden en dan moet ik er weer in: auto op slot. Bovendien vind ik dat wel fijn, aangezien er voor een paar mille aan apparatuur in de achterbak ligt *) Vaak kun je het overigens wel uitzetten, zou dat bij de Skoda niet kunnen? Weet nog dat mijn pa het juist had aangezet in de Renault in 1999, dus zou zeggen dat het ook wel bij modernere auto's kan.

Bij mijn werkbus en privéauto stoor ik met eigenlijk nergens aan (behalve misschien wat achterstallig onderhoud, maar daar kan de fabrikant niks aan doen). Betreft een MB Sprinter 319CDI automaat en BMW E34 540iA Touring.
pi_172054623
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172054813
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.

En omdat ts mag beginnen:

M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.

Puntje 2 is zo in te stellen. Ik had 't ingeschakeld bij mijn Skoda, maar vond t achteraf toch irritant, dus heb t weer uitgezet.

Zelfs met een chinese wifi dongle werkt dat. Zoek iemand met Vagcom/VCDS in de buurt of iemand met een dongle+app.

Woon zelf in Nunspeet, kan t eventueel ook wel doen


https://blog.caristaapp.c(...)ssat-b6-9a092ac9d673
Auto-lock doors when moving (Yes / No)
Auto-unlock doors when key is taken out of ignition (Yes / No)
pi_172054939
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Vreemd. Mijn Peugeot Partner heeft een aparte knop om alles op slot en er vanaf te zetten. Standaard los. Verder iets vreemds met lampjes binnen en in de bagageruimte: gaan branden als je al bent uitgestapt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172055976
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.

Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_172055982
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten :+ Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan :P

Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
pi_172056901
2014 Seat Leon TDi

Wielophanging achter, veel te stug op rechte drempels, te slap in bochten. Liefst zou ik het als een Benz willen, rechtdoor zacht en in bochten strak. Sowieso beginnen de dempers al minder te worden, ik zit nu bijna op 100000km. Vorige VAG bak, een Golf had het ook. Niet als een 20 jaar oude Renault, maar de demping was strakker toen ze nieuw waren.

Bakverhoudingen, ding heeft om lekker de ECE test te sjoemelen, aangepaste versnellingen. Het gat tussen 1 en 2 is mega, hij valt zo ver terug dat ik minstens naar 3000 toeren moet, om te voorkomen dat je in 2 weer naar 1000 toeren terugvalt.

Turbolag, heeft bijna 2 seconden nodig om druk op te bouwen vanuit stilstand.
.
pi_172057086
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)

Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.

(verder vind ik het wel een erg fijne auto :))
pi_172057409
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:40 schreef Palomar het volgende:
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)

Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.

(verder vind ik het wel een erg fijne auto :))
Ik heb een ST, zal wel zwaarder zijn achter.
.
pi_172058398
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Dingest het volgende:

[..]

Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten :+ Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan :P

Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.

Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172058518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:05 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.

Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo' ;)
pi_172058534
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172058716
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:29 schreef Dingest het volgende:

[..]

Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo' >:)
Ik denk vast dat ze zich daar bij de volgende Jazz wel 2 keer over gaan bedenken.
Volgens mij vonden ze er op deze manier niets aan >:)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172058815
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:31 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
Ik heb zelf ook een algemeen irritatiepuntje gepost. Misschien is het idd beter als we ons beperken tot ontwerpfoutjes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 02:15:30 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172058908
Volvo V70R : geen

Fiat 500:
Electronica van de sequentiele bak 'denkt' niet hetzelfde als ik.
Oplossing: automaat uitzetten en zelf flipperen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172059149
-knip-

- Kofferbak is redelijk diep maar nog geen meter breed, vrij onbruikbaar.

-knip-

[ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 30-06-2017 06:22:32 (beetje geknipt, rest was offtopic namelijk. ) ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 07:20:54 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_172059598
Peug 406 Coupe: een jaar geleden had ik een zesde versnelling wel prettig gevonden, maar nu kom ik niet veel meer op snelwegen dus mis ik het niet meer. Verder helemaal niets O+

De 106 is ook gewoon helemaal goed O+
pi_172059991
VW Polo 2001 1.4:

Je zou zeggen dat een 1.4 ruim voldoende is voor een auto van ca 900 kilo, maar VAG wist er in 2001 slechts 60pk uit te halen.

In de stad gaat het nog wel, maar buiten bebouwde kom en op de snelweg is traagheid het motto. In de 5e versnelling bij 100 km/u het gaspedaal tot de bodem intrappen en je merkt nauwelijks iets. Terugschakelen naar de 4e versnelling veranderd er wel iets aan, maar het blijft een zeer trage acceleratie.

Het is dat het ding weinig gekost heeft in aanschaf en ook in maandelijkse kosten voordelig is, want er in rijden is met zo'n motorblok geen plezier.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:39:23 #20
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172060287
Werkvervoer: VW Up! 2017
Flink moeten trappen om 'm op gang te houden (driepitter ter grootte van een paar colablikjes), maar dat went.
Vooral jammer dat aan bijna iedere optie gedacht is maar ze de cruise control hebben overgeslagen.

Gezinsvervoer: Skoda Fabia Combi 2008
De aftermarket parkeerhulp die de vorige eigenaar er in heeft geklust maar bijna nooit werkt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:46:45 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_172060359
VW Tiguan diesel "rammelt" op 1500 toeren, wat erger wordt als het buiten koud is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_172061468
Volvo C30 1.8 2008 - geen USB.. er had een 6bak in gemogen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:39:54 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_172063933
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft :(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_172064044
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft :(
Dan had je een andere moeten kopen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172064101
Uit mijn verleden:

Golf: het ouderwetse dashboard
Opel Rekord: Veel interieurherrie (prachtige wagen trouwens)
Camry: het vervangen van de koplampjes, je moet er van alles uitslopen tot je erbij kunt, de vele accessiores, het sterft van de automatische dingen en knopjes, verder was het een briljante auto.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172064170
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 - geen USB..
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172072072
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radio
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:09:06 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_172072379
Skoda Fabia:
-Vaak rateltjes en trillingen in het harde plastic van het dashboard
-Bij harde regen is het zicht op de buitenspiegels niet goed door de waterloop (op te lossen met spray)
-Je moet 'm echt goed doortrappen en veel omlaag schakelen om snelheid te maken, maar dit wist ik van tevoren dus daar stoor ik me niet vaak aan.
pi_172072502
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:46 schreef Tinkepink het volgende:
VW Tiguan diesel "rammelt" op 1500 toeren, wat erger wordt als het buiten koud is.
Heb nog een tijdje gekeken voor een Tiguan, maar kwamen niet echt super betrouwbaar over, hoe is dat bij die van jou? Welk bouwjaar?
pi_172072679
Alarmgeluiden van parkeersensoren achter wanneer ik 's morgens (vóóruit) weg wil rijden.
Auto staat met z'n kont in de begroeiing.

En inderdaad, geen usb aansluiting op de radio.

Mercedes C-klasse (S203).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:33:17 #31
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172072795
Lexus IS350 2006
- Temperaturen (airco en buitentemperatuur) worden weergegeven in Fahrenheit.
- Odometer geeft alleen de afstand in mijlen aan.
- De radio kan geen zenders met even frequenties ontvangen.

Auto is oorspronkelijk afkomstig uit de VS aangezien dit model nooit in Europa geleverd is, vandaar ;)
Don't let my username fool you...
pi_172079471
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radio
Maar dat had je er niet bij geschreven ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172079507
Teveel pks
Ik zwaai naar dieren.
pi_172079551
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:19 schreef Geerd het volgende:
Teveel pks
Of een te zware rechter voet?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 00:01:08 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_172080374
Trage gasrespons in mijn 308 zou m liefst eens laten chippen maar ik rijd toch meest cruise stijl dus laat het maar zo.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 juli 2017 @ 01:02:24 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172081170
Ik rijd niet echt een vaste auto momenteel... Algemene irritaties, al dan niet uit gehuurde auto's:
- Kia's: Gaan op slot, bestuurdersportier open doen met de motor uit ontgrendelt nog niet de andere deuren, maar daarvoor moet je apart op een knopje drukken.
- Fiat, Toyota, e.d.: Piepje van de gordel zorgt ervoor dat je parkeersensoren niet meer te horen zijn. Ik verzet dat hok voor de laatste paar meters op eigen terrein, dan doe ik geen gordel meer om. Maar wil ik wel gewoon graag horen hoeveel ruimte ik nog heb.
-Opel: Startstop systeem schakelt de motor weer in op het moment dat je je deur open doet.
-Peugeot: Ontgrendelknop voor de deuren werkt vaak slecht.
-BMW: Automaat slaat telkens terug naar zijn P als een portier niet (goed) dicht zit.

Verder is bij heel veel merken de stuurbediening van de radio opvallend traag. Contact aan, radio vol aan (dank u collega die de auto voor mij gebruikte op standje concertzaal), controls over de radio werken gewoon nog minstens een halve minuut niet. Je kan op je stuur rammen, aan de knoppen draaien, op de uitknop drukken, niks werkt.
Ook irritant, vooral Fiat en Ford: Op het moment dat je een telefoon aan de USB hangt, gaat de radio meteen naar USB. Vooral fijn op hobbelweggetjes met een telefoon waarvan het contact wat versleten is geraakt. Kan je eigenlijk je vinger gewoon op de FM-knop houden. En veel van die USB poorten leveren eigenlijk niet genoeg vermogen, blijft je telefoon bij navigeren nog leeglopen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 2 juli 2017 @ 15:44:28 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172115146
BMW 523i
Waarom kan ik geen koelvloeistofniveau controleren?
Volgens boekje moet je daarvoor naar de dealer. Belachelijke shit.
Heb ook al geen oliepijlstok. :(


Verder wel een goeie wagen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 02-07-2017 22:13:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 juli 2017 @ 20:14:54 #38
412562 Cultuur058
lamme zak.
pi_172122284
Kapotte baan in de achterruit verwarming, geen airco, veel lawaai door rijwind.

En dat de dagwaarde gelijk is aan die van een ton schroot.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:50:04 #39
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_172125624
Peugeot 207 SW

3700 rpm bij 130km/h, en redelijk wat interieurgeluid.
Verder prima. Mag dan wel frans zijn, weinig probleempjes.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_172126797
Nissan Micra: Het geluidje voor het niet omhebben van de gordel zou iets zachter en korter mogen. Na een paar seconden weet ik het wel. Voor de rest heb ik geen iritaties (behalve als mijn vrouw rijdt)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_172135274
BMW E87 130i - geen ruimte voor reservewiel of thuiskomer / krasgevoelige interieurlak

Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
pi_172135356
Alfa 156:
- De achterbank kan niet plat
- Geen zesde versnelling
- Geen bekerhouders

Verder een heerlijke wagen.
pi_172149504
Honda CR-Z:

• Zicht naar achter is bagger: moeten wachten bij het verlaten van een drukke rotonde is geen pretje met al die fietsers.
• Auto is vlot genoeg, maar verlang soms wel naar wat extra vermogen.
• Nutteloze achterbank, het is praktisch een tweezitter: ik gooi de stoeltjes meestal plat voor wat extra laadruimte.

Voor de rest heb ik geen irritaties. Ik vind het een mooie en prettig rijdende wagen.
Sinds ik hem heb, heb ik er nog maar één op de weg gezien, ook best uniek dus. :)
pi_172155445
Volvo V60 D2

¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal :r
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_172158905
Subaru Outback 2016
- geen skiluik in achterbank, ook niet op gelet tijdens koop of dat een optie was.
- dakraam en spiegels zijn niet meer te bedienen vlak na uitzetten contact.
pi_172159375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2

¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal :r
Volvo V60 D6 566 euro per kwartaal. :)
pi_172159516
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.

Gekocht in maart 2016, al gehad:
- Bobine unit
- Injector (2x)
- Zekeringkast
- Versnellingsbak
- Bougies (8x)
- Bougies kabels (of die van de bobine, dat ben ik kwijt)

2 weken terug is de tweede injector vervangen. Auto doet het zonder storingen maar is alles behalve rustig. Stationair wisselt het toerental constant een beetje waardoor hij 'schommelt', bij het rustig optrekken voel je hem haperen en tijdens het rijden ook niet echt rustig. Ook kan ik maar niet wennen aan de slechte communicatie tussen het gaspedaal en de computer.

Helemaal klaar met die auto. Hij gaat er volgende maand uit, ik moet er eerst nog even de caravan mee trekken en bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:22:02 #48
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172159804
BMW E61 530D uit 2005
- Achterbanden gaan zo snel op
pi_172160445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:03 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Volvo V60 D6 566 euro per kwartaal. :)
Dat had ik niet verwacht. De dacht dat de plugin hybride/ Twin engine goedkoper waren door de elektrische motor. Maar dat is dus niet zo.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_172160476
Grootste irritatie aan mijn voertuig is het feit dat er geen airco in zit, voor de rest kan ik niet echt zaken bedenken waar ik mij aan stoor.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:54:45 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172160534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:10 schreef Coritchando het volgende:
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.

...bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
Hehe, dat lucht op. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172160724
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 11:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hehe, dat lucht op. :)
Nog niet genoeg, pas als ie weg is zal ik rusten :P

Rijd al jaren Frans en hiervoor een 307SW gehad die ik tot 350k heb gereden zonder noemenswaardige problemen. Dan is dit toch een behoorlijke tegenvaller hoor :D
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:07:28 #53
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172160818
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:56 schreef pvdplanet het volgende:

Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. :P.
And so is the past
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:49:18 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172168880
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 .. er had een 6bak in gemogen
Toch niet handgeschakeld, he? Heb net drie dagen in een V40 met handgeschakelde 6-bak gereden.....was het na drie verkeerslichten al zat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 juli 2017 @ 06:03:00 #55
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_172404971
BMW M550d (maar geldt ook voor andere BMWs zover ik weet)
- Instellingen voor dempers, start stop systeem gaan terug naar de originele stand als de motor uit is geweest.
- Hele korte vermogens dip wanneer de 3e turbo mee begint te doen vanaf 2800 toeren. Blijkt normaal te zijn, maar toch irritant.
- achterklep bediening die je met de voet kan activeren is niet goed genoeg waardoor je als een malle met je voet heen en weer beweegt :D
Horrible Cunt!
pi_172409870
Momenteel veel onkosten :X

Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest :( :(

En dan moet de beurt + apk nog komen.

* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
pi_172410695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Momenteel veel onkosten :X

Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest :( :(

En dan moet de beurt + apk nog komen.

* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172411289
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
Jap van 12 jaar oud 126000 km
pi_172411480
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Jap van 12 jaar oud 126000 km
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172411573
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
pi_172411892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172411915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Ow jah :o
pi_172412258
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Kunnen ze niet afgedraaid worden?
.
pi_172412885
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Kunnen ze niet afgedraaid worden?
Nee was al 1 keer gedaan ze zouden te dun/zwak gaan worden.
pi_172413263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Topidee, ga ik meteen doen
*potje vaseline koopt

Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172413467
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:33 schreef Ridocar het volgende:

Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
Ja, dan worden de blokken ook gesmeerd nl.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172414674
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken :P.

PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?

Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
pi_172415439
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:34 schreef Anne het volgende:
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken :P.

PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?

Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
pi_172415786
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
.
pi_172415843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.

Oh ja, ik heb dat niet, alleen een schakelindicator, die mij de hele vakantie gaat vragen waarom ik niet in de Alpen met een aanhanger 100 in zijn 6 wil rijden (1600 rpm ofzo, zou dat zijn)
.
pi_172415933
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
pi_172416421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
Veel bakken reageren erop, de truuk is echt rustig het gas steeds dieper indrukken.
.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juli 2017 @ 17:44:39 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172418100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Nog nooit een XE, XF of XJ diesel automaat gereden zeker? Daar ligt een 8bak in, maar niet bijstersnel. Als je van 130 naar 150 wilt is het sneller om de flippers te pakken dan het gas intrappen, want hij moet even nadenken dat ie toch wel van zijn 8 naar zijn 5 terug moet. :P Als je rustig rijdt echter, dan krijg je het toerental nauwelijks boven de 1800 toeren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172425630
Grootste irritatie bij mijn Peugeot 406 is dat ze in de fabriek vergeten zijn een airco in te bouwen. Die zit er dus nog steeds niet in.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:27:18 #75
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172427041
quote:
407
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?
pi_172428000
Ooit een 407 leenauto met 50000km, leek eerder op 5 miljoen. Pook hing zo los, alsof er geen mechaniek maar achter zat, zo schakelde hij. Uitlijnen helemaal scheef, achteras voelde ook niet zuiver. Rare geluiden, allemaal meldingen op dashboard, cruise control dood, die dingen kunnen niks hebben.
.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 00:58:44 #77
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172429245
Dat de trein te kort is vaak en dat de conducteurs niet meer langs durven komen!
pi_172433451
'00 BMW Z3 Coupe
- Versnellingsbakken maken was niet helemaal BMW's ding in die periode. Fijne auto om te rijden maar wat een hakerige bak om mee te schakelen.
- BMW kon in die tijd niet voor een normale prijs een cruisecontrol leveren, dus zit ie er niet op. Best een gemis op langere ritten

'17 Opel Corsa 1.3 CDTi (werk)
- Erg nerveus stuurgedrag, draai het stuur 2mm uit de middenstand en je begint al een rijbaan op te schuiven. Erg irritant op een hobbelige snelweg. Dus als je ooit een nieuwe Corsa ziet slingeren: nee de bestuurder is waarschijnlijk niet dronken :X
pi_172442422
2009 ford fiesta.
Eigenlijk maar 3 minpunten.
Achter zitten van die ouderwetse remcilinders(?) Ipv schijven
Isolatiemateriaal onder de motorkap komt los doordat de zwarte kap waar het achter zit niet goed vast kan.
Geen 6e versnelling/korte bak waardoor 100kmh al 3000rpm betekent.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 15 juli 2017 @ 19:44:47 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172443109
Dat mijn auto in 2001 echt veel mooier was:
pi_172443130
Dat de benzinekraan in het midden van de onderkant van de tank zit. }:| Ik voel me elke keer een soort middeleeuwse ridder als ik de tank zo ver mogelijk optil (max 8cm ruimte), een lange schroevendraaier pak en probeer in het donker dat kraantje dicht te draaien. Dat had toch echt wel handiger gekund. ;(
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:32:50 #82
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_172445862
Eigenlijk zijn de enige irritaties die ik heb dingen die gerepareerd moeten worden (airco doet het niet goed meer en een kromme remschijf waardoor de auto trilt tijdens afremmen) maar dat is geen feature van de auto dus kan ik niet echt noemen hier.

Qua opties zijn er een paar opties die ik handig had gevonden (parkeersensoren, automatisch dimmende binnenspiegel, auto-up en down van alle ramen ipv alleen het bestuurdersraam), maar dat dat er niet op zit is geen irritatie maar hoogstens een onhandigheidje.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:32:16 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172852255
Fiat Fullback 2016

• 'Groot' aanraakscherm in het dashboard zonder navigatie.
• Waardeloze interface/bediening voor het telefoongedeelte.
• Alleen sjor-ogen aan de bovenste rand van de laadbak waardoor alles lager dan de rand van de laadbak niet fatsoenlijk vast te zetten is.
• Geen sjor-ogen op de kopse kant van de laadbak.
• Geen tweede pookje voor de 4WD maar een draaiknop.
• Het waarschuwingslampje voor de brandstof begint al te miepen als er 61 liter uit de tank is. Van de 75 liter. Daar kan ik nog minimaal 150 km mee rijden :7 .

Pluspunten: 180pk/430 nm op de achterwielen, lage gearing en de achteruitrij-camera. Die komt nog wel eens van pas als je een 5.30m lang slagschip in een klein vak moet proppen.

[ Bericht 27% gewijzigd door fathank op 02-08-2017 13:38:23 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:00:47 #84
37248 BertV
Handgemaakt
pi_172852839
aygo, super aankoop maar toch:

- (ongebruikte) gordel aan de passagierskant rammelt tegen de zijkant van het interieur.
Vergeet het telkens te melden bij onderhoud.

- Zelf gekochte moersleutel bonkt op het reservewiel in de bagageruimte (oude was krom)
(heb er nu dikke folie omheen voor een doffere bonk)

- kleine parkeerschade door anderen. :(
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_172858644
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:00 schreef BertV het volgende:
aygo, super aankoop maar toch:

- (ongebruikte) gordel aan de passagierskant rammelt tegen de zijkant van het interieur.
Vergeet het telkens te melden bij onderhoud.

- Zelf gekochte moersleutel bonkt op het reservewiel in de bagageruimte (oude was krom)
(heb er nu dikke folie omheen voor een doffere bonk)

- kleine parkeerschade door anderen. :(
Vast tapen is geen optie?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172863451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:27 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?
Vroeg je dat aan mij?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:30:46 #87
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172863577
Nee aan hyperdude, een 407 leek mij altijd een geweldige auto.

OT: Mijn auto uit 1993 heeft superslechte koplampen en hij roest als een dolle inmiddels.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 2 augustus 2017 @ 23:19:34 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172867621
De versnelling van mijn Gazelle uit 1986 doet het niet meer. Kan alleen nog maar in z'n 2 :( Mooi kut met aanhanger vol kampeerspul de Holterberg op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172868993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:44 schreef PluggieOD het volgende:
Dat mijn auto in 2001 echt veel mooier was:
[ afbeelding ]
Je gsi staat er op de foto nog wel knap bij!
Feel the fuzz!
pi_172869103
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:00 schreef BertV het volgende:

- kleine parkeerschade door anderen. :(
Terechte klacht!!! :( :(
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:23:29 #91
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_172869554
bij de swift de roest.
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:27:20 #92
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_172869559
bij de polo de walgelijk saaie kleur, de stroef werkende ramen, de stroeve koppeling pedaal, het lelijke interieur, de kleur van de tellers, geen airco, ventilator die toch al geen lucht blaast ook op stand 4, de plastic afdekking die voeten klemt bij pedalen, enz
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_172869571
Toyota,

De achterruit ruitenwisser heeft geen interval stand.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_172872817
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon te groot voor die auto. :P.
Ik heb er ook last van in mn mx-5 NB en ik ben 1,77m
pi_172877368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 04:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Toyota,

De achterruit ruitenwisser heeft geen interval stand.
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word. :{
pi_172877811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word. :{
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?
pi_172878686
Wie rijdt er dan met zijn achterwisser aan? Enige reden dat mijne wist is dat het vanzelf gaat als ik hem in achteruit zet.
.
pi_172879148
Niet alle auto's zijn hetzelfde hè... ;) Eén en ander heeft met stroomlijning en ontwerp te maken. Bij sommige auto's zorgt dat ervoor dat je nauwelijks een achterruitenwisser nodig hebt (en sedans hebben ze eigenlijk niet), bij anderen vangt de achterruit bijna net zoveel water - van boven of onder - als de voorruit en moet hij in een goede regenbui constant aanstaan om goed zicht naar achter te behouden.
pi_172880484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?
Het gaat hier over de achterwisser.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:26:15 #100
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172880539
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:31 schreef Dingest het volgende:
Niet alle auto's zijn hetzelfde hè... ;) Eén en ander heeft met stroomlijning en ontwerp te maken. Bij sommige auto's zorgt dat ervoor dat je nauwelijks een achterruitenwisser nodig hebt (en sedans hebben ze eigenlijk niet), bij anderen vangt de achterruit bijna net zoveel water - van boven of onder - als de voorruit en moet hij in een goede regenbui constant aanstaan om goed zicht naar achter te behouden.
Nonsens.
pi_172882096
Ik hoef geen zicht naar achter.
.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 17:57:50 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172882171
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:55 schreef Fer het volgende:
Ik hoef geen zicht naar achter.
Echte koningen rijden vooraan in de file. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172882487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:23 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het gaat hier over de achterwisser.
Ja ik ook. Rij jij wel es auto?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:17:50 #104
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172882702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja ik ook. Rij jij wel es auto?
Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:20:09 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172882773
Bij mij vond iemand dattie me hele auto moest bekrassen en de autowisser ook om moest knakken.

Ik gebruik trouwens de achterwisser echt vrij vaak!

Stomste van toen ik de C20XE kocht is dat ik me kapot schrok over de mensen achter je.
Je hebt plots de verantwoordelijkheid over mensen achter je die niet op tijd remmen.
pi_172883042
Echt helemaal niks. Kia c'eed SW dynamicline 1.6 CRDi. Heb hem nu 4 maanden en gaat volgende week op zijn 30.000km beurtje. Kan enkel pluspunten ontdekken. Misschien ervaringsdeskundigen die mij al ergens op voor kunnen bereiden?
pi_172883059
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:26 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nonsens.
Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creëer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen.

In de Xsara Picasso van mijn ouders had ik de achterwisser alleen nodig als ik de achterruit eens schoon wilde maken. Nu hebben ze een Ford C-Max, met een vrij rechte klep, en bij elke beetje stevige regenbui moet die standaard aanstaan anders zie ik er niets meer door. De achterwisser daarop heeft zelfs twee standen.

De Saab 95 (1959-1980) had trouwens een aflopende gleuf in de achterrand van het dak zodat, als een soort spoiler, de luchtstroom over de auto heen langs de achterruit geblazen werd om deze zo schoon te houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of überhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:40:42 #108
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172883362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:12 schreef Fer het volgende:
Wie rijdt er dan met zijn achterwisser aan? Enige reden dat mijne wist is dat het vanzelf gaat als ik hem in achteruit zet.
Ik, gebruik hem heel vaak.

- om te weten wie achter me niet kan rijden.
- om te weten wat achter me zit
- om te weten wie van rijbaan wisselt
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:41:37 #109
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172883390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creëer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen. [ afbeelding ]

In de Xsara Picasso van mijn ouders had ik de achterwisser alleen nodig als ik de achterruit eens schoon wilde maken. Nu hebben ze een Ford C-Max, met een vrij rechte klep, en bij elke beetje stevige regenbui moet die standaard aanstaan anders zie ik er niets meer door. De achterwisser daarop heeft zelfs twee standen.

De Saab 95 (1959-1980) had trouwens een aflopende gleuf in de achterrand van het dak zodat, als een soort spoiler, de luchtstroom over de auto heen langs de achterruit geblazen werd om deze zo schoon te houden.

[..]

Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of überhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.
Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.
Af en toe even wissen is meer dan genoeg.

Het tweede ruitje onder de achterspoiler van mijn auto heeft het zelfde probleem als jouw hele achterruit en daar zit geen wisser op. Ook daar valt wekenlang prima doorheen te kijken, alleen in de winter wil dat nog weleens erg ondoorzichtig worden.
pi_172883509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:41 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.
Af en toe even wissen is meer dan genoeg.

Het tweede ruitje onder de achterspoiler van mijn auto heeft het zelfde probleem als jouw hele achterruit en daar zit geen wisser op. Ook daar valt wekenlang prima doorheen te kijken, alleen in de winter wil dat nog weleens erg ondoorzichtig worden.
Neuh, maar ik heb wel zo'n ding binnenin de auto hangen waar ik regelmatig in kijk om verkeer achter mij ook in de gaten te kunnen houden. Heb ik geen klap aan als de achterruit ondoorzichtig is. En zoals ik al zei, in de C-Max (en de Stilo van een kennis van mij) tijdens een fatsoenlijke regenbui gebeurt dat zo snel dat de achterwisser rustig aan kan blijven staan.

Nogmaals, auto's zijn niet allemaal hetzelfde.
pi_172884125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Ik heb het over de interval modus van de achterruitwisser
pi_177116921
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)

Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177117019
Ik rijd voor m’n werk in een mini cooper, en de tuning knop van de radio is vermomd als volumeknop, daar erger ik me echt verschrikkelijk de tyfus aan.
-nee-
pi_177117504
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)

Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Het milieu-gedram slaat inderdaad op sommige punten net iets te ver door ja. |:(

Waar kan ik met mijn auto eens starten? Kvs lek bij de verwarming, trilling bij de motor (geen 2 massa vliegwiel probleem overigens), kleine ouderheidskwaaltjes als een niet goed functionerend automatisch raam.
Kort gezegd; tijd voor een nieuwe bak.
pi_177117740
Yaris uit 2001.

Als ik of de bijrijder de zonneklep uitklapt komt deze tegen de binnenspiegel, welke dan verspringt en ik niks meer achteruit zie. Ff zelf de binnenspiegel terug zetten... maar de zonneklep moet natuurlijk ook weer terug ingeklapt worden :P

Ontwerpfoutje denk ik zo...

Verder de achterruitenwisser die geen interval heeft.

En ohja, ik heb altijd mijn verlichting aan, ook overdag. Het digitale dashboard dimt dan waardoor ik niks meer kan aflezen met fel licht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Miniem op 11-02-2018 21:18:58 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zondag 11 februari 2018 @ 23:33:11 #116
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_177120567
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:40 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Ik, gebruik hem heel vaak.

- om te weten wie achter me niet kan rijden.
- om te weten wat achter me zit
- om te weten wie van rijbaan wisselt
Dat zou je ook allemaal via de buitenspiegels moeten kunnen zien
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_177120704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:22 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Of een te zware rechter voet?
Rechterhand :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_177120834
Astra uit 2017
Die fucking parkeersensoren:
-ze gaan automatisch aan ookal heb je ze uitgezet
-volume kent maar 1 stand, zijnde 100db
-ze staan altijd allemaal aan, staat er een auto voor me op de oprit en zet ik hem in de achteruit, gaat ie voor piepen en vice versa
-te gevoelig, bepaalde drempels gaat ie al af.

Bonus
Collision warning.... Dat kreng gaat af om letterlijk niks
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177121064
Vorige privé auto (Fiat Grande Punto 1.4 8v, 2007):
- Meer dan 4000rpm bij 130km/h. :') Niet fijn op de snelweg dus.
- Middenarmsteun zit in de weg om de handrem fatsoenlijk te bereiken.
- Ruitensproeiers sproeien niet op de ruit, maar tegen de wisserarm bij een snelheid hoger dan 30km/h. Kopjes zijn niet te verstellen.
- Regenwater kwam (langs het derde remlicht en de ruitenwisser?) in de kofferklep, en liep dan bij geopende klep in het hoekje weer naar buiten. Te vaak onder een straal water gestaan. :')
- Slecht ontwerp van de kap over het interieurfilter. Ding is slecht bereikbaar onder het dashboard en het haakt met een plastic lipje van nog geen 1mm dik vast. Dit werd steevast ieder jaar bij de onderhoudsbeurt gesloopt, door de merkdealer. Gevolg is dat er een hoop (koude) lucht onder het dashboard weg lekt.

Huidige privé auto (Ford Focus Wagon 1.6 Ecoboost, 2013):
- Cruise Control is maximaal op 180km/h in te stellen.
- Rolscherm in de kofferbak zit snel in de weg als je grote dingen wilt vervoeren en dit ding kun je nergens in de auto fatsoenlijk kwijt.
- Wel een niveaumeting op de ruitensproeiervloeistof, niet op de belangrijke dingen (koelvloeistof, oliepeil). Voor de koelvloeistof loopt er nu een terugroepactie waar ze dit retrofitten. :)
- Elektrische spiegels klappen in bij het sluiten van de auto en dit kun je niet uitschakelen. Ik verwacht op koude ochtenden steeds dat die dingen vastgevroren zitten (dat is nog niet daadwerkelijk gebeurd).

Bedrijfsauto (Opel Vivaro L1H1 2.0, 2009):
- Enige aanwezige optie is de dagteller. Geen elektrische ramen, geen airco, geen cruisecontrol, niets.
- Enorme dode hoek aan de rechter zijkant. Er zitten dodehoekspiegels in de spiegel maar ik moet m'n hoofd 40cm laten zakken om hier iets nuttigs in te zien. Dingen zijn niet verstelbaar. :')
- Achterdeuren gaan nèt niet open met aanhangwagen aangekoppeld. Als de kogel een centimeter verder naar achteren had gezeten wel...
  maandag 12 februari 2018 @ 00:11:12 #120
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177121068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
1 plastic clipje los en je kun er prima bij.. 5 min per kant...
Voor iemand die nog nooit zo'n auto gezien heeft max 20 min..

Ik zou even een andere garage zoeken als ik jou was.. _O-

Oh.. beetje oude post wel..
  maandag 12 februari 2018 @ 00:16:28 #121
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177121110
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)

Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Is gewoon een kwestie van motorschade voorkomen..
pi_177122335
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Is gewoon een kwestie van motorschade voorkomen..
Het stomme is dat dingen als koelvloeistof en olie juist belangrijk zijn voor de bedrijfszekerheid van de motor, en dat Adblue (of eigenlijk een ureumoplossing) daar geen ene zak mee te maken heeft. Het goedje wordt direct in het uitlaatsysteem ingespoten en is puur bedoeld om de uitlaatgassen na te behandelen. Zonder Adblue rijdt kan het hok prima rijden (maar haalt 'ie natuurlijk niet de Euro 6-norm)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177122786
Genoeg auto's die geheel niet starten als de AdBlue op is. :')
  maandag 12 februari 2018 @ 10:06:03 #124
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_177124348
Bij alles op of onder het vriespunt vriezen de versnellingen vast, achteras is krom, remmen willen nog wel eens blokkeren, lampen werken niet meer en stuur schiet met een drempeltje nog wel eens los.

Zodra het kan maar eens upgraden naar een model met motor.
  maandag 12 februari 2018 @ 21:36:51 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177139433
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:06 schreef Shittieboy het volgende:
Bij alles op of onder het vriespunt vriezen de versnellingen vast, achteras is krom, remmen willen nog wel eens blokkeren, lampen werken niet meer en stuur schiet met een drempeltje nog wel eens los.

Zodra het kan maar eens upgraden naar een model met motor.
of je brengt hem eens naar de fietsenmaker als je er zelf niks aan wilt doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 12 februari 2018 @ 21:40:27 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177139543
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:09 schreef XanderH het volgende:

- Cruise Control is maximaal op 180km/h in te stellen.

Euh okee
  maandag 12 februari 2018 @ 21:42:38 #127
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_177139588
Ford focus 1.6 TDci 2008

90pk, trekt voor geen meter boven de 3krpm
Turbogat van 20 seconden.

interieur is oubollig. Dieseltje pluimt ondanks minimaal olie gebruik ietwat te veel naar mijn mening. ( stinkt )

achterin te weinig ruimte, de hoofdsteun zit in je nek te porren.

bij achteruit rijden en zachtjes remmen hoor je soms een vreemd piepend schurend geluid ( lijkt vanaf de remmen te komen ) kan het echter niet herleiden.

De chrome sierstrip vd achterklep is er al 2 x af geflikkerd. Zit nu vast gekit.. :N

Ondanks dat, wel lekker zuinig, 1 op 20 gemiddeld, en van alle luxe en opties voorzien.
  maandag 12 februari 2018 @ 21:49:32 #128
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_177139741
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

of je brengt hem eens naar de fietsenmaker als je er zelf niks aan wilt doen.
Als het goed is staat volgende week nog een nieuw voertuig voor de deur, dan is oplossen van de problemen op dit voertuigje niet meer nodig. Scheelt weer. Daarnaast zou de fietsenmaker zeggen dat voor hetzelfde geld je een vergelijkbare tweedehands hebt.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:42:22 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177147853
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:49 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Als het goed is staat volgende week nog een nieuw voertuig voor de deur, dan is oplossen van de problemen op dit voertuigje niet meer nodig. Scheelt weer. Daarnaast zou de fietsenmaker zeggen dat voor hetzelfde geld je een vergelijkbare tweedehands hebt.
True, probleem opgelost dus ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177148296
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.

Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
typisch peugeot, zijn over het algemeen auto's voor kleinere mensen. Ik heb in een aantal gereden en allen voelen ze krap aan, weinig beenruimte en weinig hoofdruimte. De grotere SUV's en nieuwe modellen ken ik minder goed, hopelijk hebben ze dat nu aangepakt.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:09:08 #131
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177148617
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:42 schreef scoober het volgende:
Ford focus 1.6 TDci 2008

90pk, trekt voor geen meter boven de 3krpm
Turbogat van 20 seconden.

interieur is oubollig. Dieseltje pluimt ondanks minimaal olie gebruik ietwat te veel naar mijn mening. ( stinkt )

achterin te weinig ruimte, de hoofdsteun zit in je nek te porren.

bij achteruit rijden en zachtjes remmen hoor je soms een vreemd piepend schurend geluid ( lijkt vanaf de remmen te komen ) kan het echter niet herleiden.

De chrome sierstrip vd achterklep is er al 2 x af geflikkerd. Zit nu vast gekit.. :N

Ondanks dat, wel lekker zuinig, 1 op 20 gemiddeld, en van alle luxe en opties voorzien.
Zwarte rookpluimen = niet/slecht verbrande diesel meestal.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177149161
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:42 schreef scoober het volgende:
Ford focus 1.6 TDci 2008

90pk, trekt voor geen meter boven de 3krpm
Turbogat van 20 seconden.

interieur is oubollig. Dieseltje pluimt ondanks minimaal olie gebruik ietwat te veel naar mijn mening. ( stinkt )

achterin te weinig ruimte, de hoofdsteun zit in je nek te porren.

bij achteruit rijden en zachtjes remmen hoor je soms een vreemd piepend schurend geluid ( lijkt vanaf de remmen te komen ) kan het echter niet herleiden.

De chrome sierstrip vd achterklep is er al 2 x af geflikkerd. Zit nu vast gekit.. :N

Ondanks dat, wel lekker zuinig, 1 op 20 gemiddeld, en van alle luxe en opties voorzien.
Piepen bij het achteruit rijden is vaak een beetje roest op de schijf. Paar keer flink remmen en je zou het niet meer moeten horen. Tenminste dat is het vaak.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:34:37 #133
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_177149291
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:56 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

typisch peugeot, zijn over het algemeen auto's voor kleinere mensen. Ik heb in een aantal gereden en allen voelen ze krap aan, weinig beenruimte en weinig hoofdruimte. De grotere SUV's en nieuwe modellen ken ik minder goed, hopelijk hebben ze dat nu aangepakt.
In de 106 kan de stoel niet ver genoeg naar achter/stuur niet ver genoeg omhoog.
Maar de 406 is echt groot van binnen. Niet op de achterbank, maar daar is het een Coupe voor. Voorin heb je echter zeeën van ruimte.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:37:44 #134
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177149360
De kleur van mijn auto, wit.
Mooi hoor, als ze schoon is, maar ze wordt zo snel weer vies.
pi_177149388
VW Polo 1.0 TSI 2017

De adaptive cruise control is "maar" in te stellen tot 160 km/h en kan (naar mijn weten) niet als standaard cruise control ingesteld worden. Ik gebruik het eigenlijk sporadisch, het meeste bij files, stadsverkeer of andere omstandigheden waarbij inhalen niet of beperkt mogelijk is. De adaptive CC kent wel 3 modi, namelijk Sport, Normal en Eco, echter reageert de CC nooit zoals ik dat wil. Dan maar weer ouderwets planken. :)

Verder destijds een Helix soundsysteem bij besteld aangezien het Beats by Dre systeem niet meer leverbaar was. Nou hou ik best van een beetje bass, maar dit systeem is totaal ongebalanceerd, zelfs na het spelen met de equalizer.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:58:26 #136
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177154360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:37 schreef DrDarwin het volgende:
De kleur van mijn auto, wit.
Mooi hoor, als ze schoon is, maar ze wordt zo snel weer vies.
net zo lang doorrijden totdat er een flinke beschermlaag over je witte lak zit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177155652
Heb net sinds 2 weken een seat ibiza freestyle 1.6 uit 2007.

Maar nu blijkt dat mijn zijspiegels niet altijd sporen als ik ze ingeklapt heb gehad en weerwil laten uitklappen.
Als ik dit doe heeft hij vaak de neiging om te ver door te gaan en dus over het eigenlijk draaipunt heen gaat. :{ voor de rest fijne auto
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_177159207
3-serie MY18,

Start-stop past niet bij het formaat auto, schiet ook na 30 seconden weer aan, ik denk omdat de accu te snel wordt leeggetrokken.

Spotify op BMWConnected werkt slecht, als hij hem al pakt is de vertraging enorm, beter om gewoon via BT het geluid over te nemen, ook dan kan ik nummers selecteren.
Meer of minder Meeuwen?
pi_177159943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
3-serie MY18,

Start-stop past niet bij het formaat auto, schiet ook na 30 seconden weer aan, ik denk omdat de accu te snel wordt leeggetrokken.

Zal wel langer worden als het buiten warmer is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 23:03:08 #140
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177167789
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:58 schreef fathank het volgende:

[..]

net zo lang doorrijden totdat er een flinke beschermlaag over je witte lak zit.
Dat kan ik zo'n elegante verschijning niet aandoen.
pi_177236584
Geen irritaties nu, want weer een Jap.
De vorige, een Renault Scenic, alleen maar irritatie.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:10:32 #142
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_177349288
Hij lust nog steeds geen slootwater :(
pi_177356767
Heb mijn C200 verkocht en ben alles op de motor gaan doen. Daarom rij ik nu met een GSX600F.

Als het vriest, dan krijg ik het heel koud als ik ga rijden.
Ik heb geen ramen. Geen radio. Geen reservewiel. Bij gladheid merk je wel dat vier wielen best handig zijn. Noem maar op. Ik heb echt een kutvoertuig.

Handvatverwarming en tussen de files doorrijden maakt een hoop goed btw.

[ Bericht 43% gewijzigd door LangeJan op 21-02-2018 22:51:52 ]
  donderdag 1 maart 2018 @ 17:27:41 #144
46794 Berkery
Fat bastard
pi_177531351
Parkeersensoren voor die tekeer gaan als ik de auto start en de versnelling in de achteruit zet. Ik heb hem nu een half jaar en ik kan er niet aan wennen. Maar ik snap de logica ook niet.

Focus C-Max uit 2008
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 17:51:52 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177531823
Dat ie Frans is. Electronica dus.
Even afkloppen, laatste maand gaat het goed.

Als ik naar de garage wil om het te laten fixen na een paar weken, is het vaak vanzelf over :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 1 maart 2018 @ 17:53:25 #146
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177531845
Dat de tankklep van gerecyclede koffiebekertjes is gemaakt en ik die vandaag gesloopt heb :').

[ Bericht 0% gewijzigd door JDude op 01-03-2018 18:25:42 (groetjes, veldmuis) ]
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 1 maart 2018 @ 18:22:02 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177532427
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:53 schreef JDude het volgende:
Dat de tankklep van gerecyclede koffiebekertjes is gemaakt en ik ie vandaag gesloopt heb :').
Koffiebekertjesplastic wordt verrekte breekbaar bij lage temperaturen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 1 maart 2018 @ 18:46:17 #148
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_177532881
Sinds een week een nieuwe auto. Mijn eerste leasebak, dus nog geen al te hoog budget. Derhalve heb ik nu een Kia Picanto met de volgende irritaties:

-999cc, 3 cilinders en 67pk. Mijn vorige (eigen, maar helaas economisch total loss verklaard bij de APK afgelopen november) auto was een gechipte Octavia RS (1.8T met 235 paardjes), dus dit is wel even een overgang.

-geen middenarmsteun

-geen stoelverwarming. Met de huidige temperatuur is leren bekleding echt steenkoud :{ had in mijn eigen auto wel stoelverwarming, dus waarschijnlijk gewoon een kwestie van te verwend zijn geraakt :+

-ondanks het geleuter wat betreft downsizen is het ding op de snelweg ongeveer net zo (on)zuinig als mijn RS was. In de stad is het ding niet te evenaren overigens, dan rij ik makkelijk 1:35 ofzo.

Verder moet ik zeggen dat zo'n Picanto me eigenlijk wel prima bevalt. Hij is lekker luxe verder en het rijdt gewoon best goed. En spelen met moderne multimedia als bluetooth, Android Auto en navigatie enzo is ook leuk gezien m'n RS uit 2002 kwam en ik dus al blij mocht zijn dat die geen cassettedeck meer had :D
pi_177532929
Nevermind

[ Bericht 49% gewijzigd door Juup© op 01-03-2018 21:31:10 (Laat maar) ]
pi_177543603
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:46 schreef Irritatie100 het volgende:
-geen stoelverwarming. Met de huidige temperatuur is leren bekleding echt steenkoud :{ had in mijn eigen auto wel stoelverwarming, dus waarschijnlijk gewoon een kwestie van te verwend zijn geraakt :+
Wacht maar tot je een keer stuurverwarming hebt geprobeerd, dan lach je om stoelverwarming :P

Man wat is dat fijn in mijn auto. Na het krabben instappen, handschoenen uit en heerlijk warm stuurtje in de knuisten. Je gaat vanzelf weer doorgeven ipv overpakken of met 1 hand sturen, nog veiliger ook :)

Verder irriteerde ik mij nogal aan het formaat van mijn Citroën Saxo (heb nog 2 kleine auto's) en het feit dat er meer automaatbak olie onder de auto dan in de auto zat. Gisteren dus een C4 gekocht die van de week geleverd wordt *O*
pi_177543757
De eerste 10 minuten is het erg koud vooral het stuur.

Volgende keer de optie stuurverwarming aanvinken bij het bestellen.
pi_177569887
Met dit weer, achterwielaandrijving.

Ook lukt het niet meer om mijn telefoon te verbinden met bluetooth...
Meer of minder Meeuwen?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:35:36 #153
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177571856
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:52 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Met dit weer, achterwielaandrijving.
Irritaties? Dat is juist een groot pluspunt met dit weer 8-)
Don't let my username fool you...
pi_177572413
Ford Focus mk2 2006. Telkens zet ik het boordcomputer op huidig verbruik. Wanneer je hem herstart, staat boordcomputer weer op actuele kilometerstand en temperatuur.
pi_177581376
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Irritaties? Dat is juist een groot pluspunt met dit weer 8-)
Stond net met mijn peen en uien ogen vast op een kruispunt, zie niet in waarom.
Meer of minder Meeuwen?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:43:28 #156
54408 Parzival
Where it happens
pi_177581538
dat die niet in zn vrij (neutral) kan als de motor niet draait.. er komt bij mij heel fancy zo'n ronde knop naar boven als de motor eenmaal draait.. en dan pas kun je schakelen.. maar staat de motor uit.. heb je geen enkele mogelijkheid om m in neutral te zetten.. denk je slim te zijn door m uit te zetten terwijl die in neutral staat.. gaat die weer gewoon in de P stand ..

verder.. dat je het knopje van het dak de heule tijd moet inhouden om m open te doen.. en als die dan eenmaal open is kunnen de achterramen niet naar boven..

en bij een auto van boven de 120k euro.. verwacht ik standaard toch wel een windvanger.. maar das een acessoire blijkbaar.. een van 700 euro..

maar het aller irritantste is toch wel dat als ik een podcast luister vanaf mijn iPhone en de telefoon gaat.. dat de podcast door blijft spelen over de telefoon verbinding.. en als je denkt dan pauzeer ik de podcast.. gaat die vrolijk door..

verder.. 5l V8 met 360pk, open dakje en sportief onderstel.. /meIsHappy as can be :) zeker omdat ik met een kleine tweak alsnog het dak met 1 knops bediening, en de achterramen omhoog kan doen.. (langLevedehobbyisten die het wel snappen...en hun ideeen verkopen:))
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_177581606
Is het enige wat ik mis. Stuurverwarming. En ik zou ook wel led-verlichting willen, maar dat kon niet omdat dit een lease auto is. Raar maar waar.

Verder ben ik best tevreden. Een zelfrijdende auto lijkt me ideaal. Kan ik lekker beetje relaxen als ik reis.
Whatever...
pi_177581680
Het vaak moeten tanken. Puur omdat ik een hekel heb aan tanken.
pi_177581738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:43 schreef Parzival het volgende:
dat die niet in zn vrij (neutral) kan als de motor niet draait.. er komt bij mij heel fancy zo'n ronde knop naar boven als de motor eenmaal draait.. en dan pas kun je schakelen.. maar staat de motor uit.. heb je geen enkele mogelijkheid om m in neutral te zetten.. denk je slim te zijn door m uit te zetten terwijl die in neutral staat.. gaat die weer gewoon in de P stand ..

verder.. dat je het knopje van het dak de heule tijd moet inhouden om m open te doen.. en als die dan eenmaal open is kunnen de achterramen niet naar boven..

en bij een auto van boven de 120k euro.. verwacht ik standaard toch wel een windvanger.. maar das een acessoire blijkbaar.. een van 700 euro..

maar het aller irritantste is toch wel dat als ik een podcast luister vanaf mijn iPhone en de telefoon gaat.. dat de podcast door blijft spelen over de telefoon verbinding.. en als je denkt dan pauzeer ik de podcast.. gaat die vrolijk door..

verder.. 5l V8 met 360pk, open dakje en sportief onderstel.. /meIsHappy as can be :) zeker omdat ik met een kleine tweak alsnog het dak met 1 knops bediening, en de achterramen omhoog kan doen.. (langLevedehobbyisten die het wel snappen...en hun ideeen verkopen:))
Wat voor auto?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:58:15 #160
54408 Parzival
Where it happens
pi_177581911
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:51 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat voor auto?
een jaguar XK
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_177581970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:58 schreef Parzival het volgende:

[..]

een jaguar XK
Ah. Mijn F-type heeft hetzelfde euvel met de neutral inderdaad.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 19:14:05 #162
54408 Parzival
Where it happens
pi_177582307
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ah. Mijn F-type heeft hetzelfde euvel met de neutral inderdaad.
de F-Type heeft een maual override voor de neutral:
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_177582545
Dat m’n autoradio steeds op radio springt als er ergens filemeldingen worden uitgezonden.

Rot op, ik ben muziek aan ‘t luisteren en hier in ‘t noorden kennen we geen files :P

Ben ook te laks om met de instellingen te prutsen.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 19:24:44 #164
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177582579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:23 schreef Tommeke het volgende:
Dat m’n autoradio steeds op radio springt als er ergens filemeldingen worden uitgezonden.

Rot op, ik ben muziek aan ‘t luisteren en hier in ‘t noorden kennen we geen files :P

Ben ook te laks om met de instellingen te prutsen.
9 van de 10 keer een knopje met [TP].
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_177582921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:14 schreef Parzival het volgende:

[..]

de F-Type heeft een maual override voor de neutral:
Nooit geweten dit _O- maar wie kijkt daar dan ook.

Maar eigenlijk gebruik ik het ook nooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2018 19:36:52 ]
pi_177583407
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:24 schreef JDude het volgende:

[..]

9 van de 10 keer een knopje met [TP].
Thanks! Ga er naar zoeken wanneer ik er weer eens in zit.
pi_177587852
Ibiza 2016, nog nooit zulke slechte stoelen in een auto gehad.
  zondag 4 maart 2018 @ 14:02:52 #168
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177599639
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:35 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Stond net met mijn peen en uien ogen vast op een kruispunt, zie niet in waarom.
Welke taal is dat begin van die zin :?
Don't let my username fool you...
pi_177612717
Dat het 1 hele minuut duurt voordat mn auto op rijhoogte is
pi_177613276
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:24 schreef JDude het volgende:

[..]

9 van de 10 keer een knopje met [TP].
[TA] denk ik. ( traffic announcement ). ;)
pi_177617726
Renault clio 2015:

ELKE keer dat waarschuwingsbericht bij gebruik navi
Navi zelf, blijft indien mogelijk keren geven ipv route aanpassen.

Rest prima autotje
pi_177617921
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:47 schreef Haasbeuntje het volgende:
Dat het 1 hele minuut duurt voordat mn auto op rijhoogte is
CX? BX? DS?
pi_177617944
Oh wel iets irritants in mijn nieuwste karretje. Af en toe (lijkt random) een melding dat je tijdens het rijden op de weg moet letten op het 7" scherm. En dat komt dan 2 of 3 keer na het starten en dan weer weken niet.

WAAROM?
pi_177630017
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:47 schreef Haasbeuntje het volgende:
Dat het 1 hele minuut duurt voordat mn auto op rijhoogte is
Slecht onderhouden, zelfs mijn gare BX was in luttele seconden op rij hoogte.

Nog een ergernis van mijn auto: stoelwang links zit geen vulling meer in na 14 jaar en 280.000 Km. Zit toch niet lekker... (Citroën C5)
...
pi_177630047
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De eerste 10 minuten is het erg koud vooral het stuur.

Volgende keer de optie stuurverwarming aanvinken bij het bestellen.
bestel jij auto's op internet??
5 Ferrari's op videoband!
pi_177630107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:46 schreef Spanky78 het volgende:

Een zelfrijdende auto lijkt me ideaal. Kan ik lekker beetje relaxen als ik reis.
Die bestaat al.
Dan ga langs de straat staan bij zo'n bordje en dan komt er een hele grote auto met chauffeur jou ophalen! Ideaal.
5 Ferrari's op videoband!
pi_177630144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ah. Mijn F-type heeft hetzelfde euvel met de neutral inderdaad.
Wat doe je voor de kost als ik vragen mag?
5 Ferrari's op videoband!
pi_177630447
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Die bestaat al.
Dan ga langs de straat staan bij zo'n bordje en dan komt er een hele grote auto met chauffeur jou ophalen! Ideaal.
Diebetaalt mijn werkgever nog niet voor me helaas.
Whatever...
pi_177631107
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Diebetaalt mijn werkgever nog niet voor me helaas.
En de auto wordt wel betaald?
pi_177631168
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

bestel jij auto's op internet??
Zou kunnen, maar nee ons ben zunig :P
pi_177632275
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Slecht onderhouden, zelfs mijn gare BX was in luttele seconden op rij hoogte.

Nog een ergernis van mijn auto: stoelwang links zit geen vulling meer in na 14 jaar en 280.000 Km. Zit toch niet lekker... (Citroën C5)
Nee, vrij normaal met mijne, ik ben de 1e eigenaar en elke 2 jaar is de LHM vervangen. Misschien dat de pomp iets minder goed druk opbouwt als toen hij nieuw was maar om die nou te vervangen om een paar seconden eerder weg te rijden is ook weer wat ;)

Mijn BX en andere hydropneumaten die ik heb gehad waren wel sneller, maar die hadden geen antizink/kleppen in het syteem (Xantia activa).
pi_177632945
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

bestel jij auto's op internet??
Ja krijg je zo’n mail met een link, daar log je in. Je vinkt de auto en de auto en opties in en dan komt dat ding na een paar weken/maanden. Vroeger ging ik nog eens bij de dealer kijken, maar de laatse paar keren kies ik zo’n ding ingezien.

Trouwens nog een klacht, maar dat heeft bijna iedere auto. Als het vriest werken de gasveren van de kofferklep amper en vandaag bij 12c krijg ik dat ding amper dicht geduwd.
.
pi_177635618
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Slecht onderhouden, zelfs mijn gare BX was in luttele seconden op rij hoogte.

Nog een ergernis van mijn auto: stoelwang links zit geen vulling meer in na 14 jaar en 280.000 Km. Zit toch niet lekker... (Citroën C5)
Een stoel kan je toch zo vinden op de sloop? Of je moet hele speciale (custom) bekleding hebben.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:57:31 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177637855
Bekleding kun je natuurlijk gewoon overzetten, dat is niks meer dan een hoes. Je zou zelfs een donorstoel uitelkaar kunnen trekken en kijken of je alleen een wang kunt overbouwen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177638101
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
Bekleding kun je natuurlijk gewoon overzetten, dat is niks meer dan een hoes. Je zou zelfs een donorstoel uitelkaar kunnen trekken en kijken of je alleen een wang kunt overbouwen.
Maar dat is wel aanzienlijk meer werk. Een hele stoel met bekleding overzetten kost je 20 minuten, paar boutjes en friemelen.

Aan zoiets zou ik mij niet gaan zitten irriteren, 20 minuten en 50 euro en klaar ben je. Goedkoper en sneller dan een andere auto kopen.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:22:13 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177641314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:09 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Maar dat is wel aanzienlijk meer werk. Een hele stoel met bekleding overzetten kost je 20 minuten, paar boutjes en friemelen.

Aan zoiets zou ik mij niet gaan zitten irriteren, 20 minuten en 50 euro en klaar ben je. Goedkoper en sneller dan een andere auto kopen.
Hoho, wel even een op- en neertje naar de dealer incalculeren he.. stekkertje van de plofzak is dan losgeweest, dus : lampje..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177641448
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoho, wel even een op- en neertje naar de dealer incalculeren he.. stekkertje van de plofzak is dan losgeweest, dus : lampje..
Accu los tijdens de wissel? Dat werkte bij m’n BMW uit 1994 en Audi uit 1999.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:35:36 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177641661
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Accu los tijdens de wissel? Dat werkte bij m’n BMW uit 1994 en Audi uit 1999.
Bij Anne d'r Ibiza iig niet, en in mijn vorige Benz ook niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177641896
Ducati Monster 2004, geen versnellingsindicator.
pi_177642072
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoho, wel even een op- en neertje naar de dealer incalculeren he.. stekkertje van de plofzak is dan losgeweest, dus : lampje..
Heb je geen ODB II geval? :P
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:56:16 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177642088
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Heb je geen ODB II geval? :P
Ikke wel, maar niet iedereen heah. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177642362
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij Anne d'r Ibiza iig niet, en in mijn vorige Benz ook niet.
Hmm, dan had ik misschien mazzel. Bij Audi alleen het stuur gedaan trouwens. Accu pad weer vast toen stuur aangesloten was. Bij de BMW wel de stoel vervangen, maar dat is al een wst ouder beestje.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:57:03 #193
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_177643220
Honda civic hybrid: De parkeersensoren zijn leuk maar dan moet je niet de muziek hard aan hebben staan want dan hoor je ze niet meer aangezien de piepjes blijkbaar niet over de radio afgespeeld worden :X
Ohja en de achterbank kan niet plat maar dat wist ik van te voren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator dinsdag 6 maart 2018 @ 16:05:54 #194
236264 crew  capricia
pi_177643347
Audi A3 limousine 2016:
Ruitensproeivloeistof is zo snel op. Krijg je weer van die waarschuwingen op je dashbord in de bocht. :')

Verders geen klachten.
Definitely not CIA
pi_177646348
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wat doe je voor de kost als ik vragen mag?
Heb 3 winkels en een 15 tal appartementen/huizen in de verhuur.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2018 19:06:26 ]
pi_177661065
Seat Cordoba uit 2007
Net als TS dat gezeik met deuren die op slot gaan waardoor passagiers 2x aan de hendel moeten trekken om eruit te kunnen. Ook irritant dat andere deuren niet automatisch van het slot gaan als ik de motor uitzet. Sta je weer vokr Jan met de korte lul aan de achterklep te trekken omdat je vergeten bent om op een knopje te drukken.
Miet nog uitvinden hoe ik dit anders in kan stellen

Tweede puntje is de diepliggende ventilatieroosters. Ik wilde een telefoonhouder in een ventilatierooster bevestigen maar dat wil dus niet omdat die te diep liggen

Derde puntje, maar dat hebben de meeste auto's volgens mij en dat is dat je het reservoir van de ruitenwisservloeistof niet kunt zien en dus op dengok maar zo nu en dan wat van die troep erbij gooit of, als je te lang wacht, zonder komt te staan.

Verder prima auto :)
A mind with a heart of it's own
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:23:29 #197
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_177661190
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:16 schreef DrMarten het volgende:
Derde puntje, maar dat hebben de meeste auto's volgens mij en dat is dat je het reservoir van de ruitenwisservloeistof niet kunt zien en dus op dengok maar zo nu en dan wat van die troep erbij gooit of, als je te lang wacht, zonder komt te staan.
Daar heeft m'n 406 een handige feature voor: als de saus onder een bepaald niveau komt doen de koplampsproeiers niet meer mee. Dan past er weer een kan in :D
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 13:28:44 #198
236264 crew  capricia
pi_177661270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:16 schreef DrMarten het volgende:
Seat Cordoba uit 2007

Derde puntje, maar dat hebben de meeste auto's volgens mij en dat is dat je het reservoir van de ruitenwisservloeistof niet kunt zien en dus op dengok maar zo nu en dan wat van die troep erbij gooit of, als je te lang wacht, zonder komt te staan.

Verder prima auto :)
Je krijgt geen melding op je dashboard als het onder een bepaald niveau komt?
Definitely not CIA
pi_177661321
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Je krijgt geen melding op je dashboard als het onder een bepaald niveau komt?
Nee joh, is maar een simpele auto he :P

Maar he mb bij mijn oude autootje een keer zonder spul gestaan in de winter met zout op de weg. Dan is het knap kut. Sindsdien dus maar vaker bij gaan vullen terwijl het misschien nog lang niet nodig is.
A mind with a heart of it's own
pi_177664142
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:42 schreef scoober het volgende:
Ford focus 1.6 TDci 2008

90pk, trekt voor geen meter boven de 3krpm
Turbogat van 20 seconden.
Dat is 90 pk 1.6 TDCI met 'vaste' turbo.
Je hebt ook 1.6 TDCI 2008 met variabele turbo (109 pk). Die levert vermogen in hele toerenbereik en geen turbogat.
pi_177679297
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:38 schreef Light het volgende:

[..]

En de auto wordt wel betaald?
Ja, tenminste, de bijtelling betaal ik.
Whatever...
pi_177681472
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:47 schreef Ranzbal het volgende:
Ducati Monster 2004, geen versnellingsindicator.
Juist met een motorfiets rij je veel meer op gevoel dus voel je in welke versnelling je zit.

Of let je niet zo op toeren/koppel/vermogen en snelheid?
pi_177681717
quote:
5s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Juist met een motorfiets rij je veel meer op gevoel dus voel je in welke versnelling je zit.

Of let je niet zo op toeren/koppel/vermogen en snelheid?
Klopt, maar het komt nog wel eens een enkele keer voor dat ik het vergeet. In die gevallen was het handig geweest. :+
pi_177682082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:08 schreef Ranzbal het volgende:

[..]

Klopt, maar het komt nog wel eens een enkele keer voor dat ik het vergeet. In die gevallen was het handig geweest. :+
Ah ok
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:01:10 #205
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_177712121
De wegenbelasting voor mijn golfje IV. Ruim ¤1200,- per jaar. Maar ik ben verslaafd aan het koppel van wat de (ietwat aangepaste) 1.9 tdi levert. Ruim 450Nm vanaf 2500rpm. Die douw in je rug blijft verbazen als je het gas in trapt. Ook al rijd je 130 in z´n 5 :9~
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_177712362
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:01 schreef boertie het volgende:
De wegenbelasting voor mijn golfje IV. Ruim ¤1200,- per jaar. Maar ik ben verslaafd aan het koppel van wat de (ietwat aangepaste) 1.9 tdi levert. Ruim 450Nm vanaf 2500rpm. Die douw in je rug blijft verbazen als je het gas in trapt. Ook al rijd je 130 in z´n 5 :9~
Dat betaal ik bijna per kwartaal :{w
NL en auto's ...
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:19:39 #207
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_177712405
Hobby mag geld kosten maar dit vind ik toch wel de max als ik tussen de 10k en 12k per jaar rijd :{
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 9 maart 2018 @ 21:44:40 #208
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177713928
Zakelijk heb ik vooral een probleem met esp die en te vroeg ingrijpt, en niet volledig uit te zetten is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 9 maart 2018 @ 22:14:48 #209
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_177714400
BMW 530d: 2x per jaar nieuwe achterbanden.

Net weer setje 275/30/19 eronder: 300 euro
pi_177714726
Aprilia Motó 6.5 (1999)

- Geen brandstofmeter.
- Kleine tankinhoud van 16 liter waarvan 2 reserve.
- Dure en moeilijk te verkrijgen onderdelen en accessoires.

Ik heb verder geen auto, maar zou graag een DeLorean willen. :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_177717637
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:38 schreef CoExist het volgende:

Ik heb verder geen auto, maar zou graag een DeLorean willen. :)
:D Wie niet!

Zorg er dan ook voor dat je 1.21 gigawatts of electrical power hebt :+
pi_177729116
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:08 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

:D Wie niet!

Zorg er dan ook voor dat je 1.21 gigawatts of electrical power hebt :+
Haha! Believe me, die heb je echt nodig.
Heb het geluk gehad om ooit eens in een DeLorean te mogen rijden, maar die dingen zijn niet vooruit te branden...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:47:05 #213
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_177729658
Honda civic hatchback (2008): Geen ruitenwisser achter. Geen gigantisch euvel, maar toch vervelend, vooral bij donker+regen.
pi_177729721
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:47 schreef Verbodsbord het volgende:
Honda civic hatchback (2008): Geen ruitenwisser achter. Geen gigantisch euvel, maar toch vervelend, vooral bij donker+regen.
Ik heb dat ding echt nog nooit gebruikt in elke hatback die ik heb gehad :D
pi_177730859
Honda accord '12: 2 keer op de ontgrendel knop drukken om alle portieren te openen, bij 1 keer gaat alleen de bestuurderportier open. Kan het ook niet veranderen.
pi_177743606
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
BMW 530d: 2x per jaar nieuwe achterbanden.

Net weer setje 275/30/19 eronder: 300 euro
Prijs valt erg mee voor zo'n maat.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_177752926
Prive:

Volvo 940: Geen opmerkingen, tank.

Werk:

Peugeot Expert:
Vering zo stijf dat je gewoon door de cabine wordt geslingerd bij een paar hobbels
Bandengeluid, daar ben je aan het eind van de week echt gewoon he-le-maal klaar mee...
pi_177753100
Ford Fiesta 1.6 2008 benzine:

Redelijk hard geveerd. Bij kleine hobbeltjes (kasseien ofzo) trilt/piept de achterbank.

Voorlampjes vervangen een relatief drama.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 11 maart 2018 @ 19:07:24 #219
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_177753241
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:02 schreef Het_Bokje het volgende:
Ford Fiesta 1.6 2008 benzine:

Bij kleine hobbeltjes (kasseien ofzo) trilt/piept de achterbank.

Dat is simpel op te lossen, hebben verbazingwekkend veel auto’s last van.

Achterbank naar voren klappen en een klein beetje tape om de ijzeren beugels wikkelen waar de bovenkant van de achterbank invalt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_177764299
Adaptieve cruise control; werkt heerlijk, maar niet wanneer de sensor vuil is. Dan krijg je een foutmelding. Tot zo ver niks geks, maar je kunt de cruise control dan ook niet meer 'normaal' gebruiken dus zonder automatisch afstand te houden. Ergo: naar de wintersport rijden als het sneeuwt houdt in dat je geen enkele vorm van cruise control kunt gebruiken. Ergelijk.

Oh, en verkeersbordenherkenning. Hoe vaak ik 120 binnen de bebouwde kom zou mogen rijden volgens dat ding is niet bij te houden
  maandag 12 maart 2018 @ 13:40:19 #221
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177767327
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Nee joh, is maar een simpele auto he :P

Maar he mb bij mijn oude autootje een keer zonder spul gestaan in de winter met zout op de weg. Dan is het knap kut. Sindsdien dus maar vaker bij gaan vullen terwijl het misschien nog lang niet nodig is.
In Germania kun je daar dus voor bekeurd worden. Auto niet aangepast aan de omstandigheden.
  maandag 12 maart 2018 @ 13:43:31 #222
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177767402
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:35 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Adaptieve cruise control; werkt heerlijk, maar niet wanneer de sensor vuil is. Dan krijg je een foutmelding. Tot zo ver niks geks, maar je kunt de cruise control dan ook niet meer 'normaal' gebruiken dus zonder automatisch afstand te houden. Ergo: naar de wintersport rijden als het sneeuwt houdt in dat je geen enkele vorm van cruise control kunt gebruiken. Ergelijk.

Oh, en verkeersbordenherkenning. Hoe vaak ik 120 binnen de bebouwde kom zou mogen rijden volgens dat ding is niet bij te houden
Ik kon in mijn oude Prius de ACC omzetten naar gewoon CC, volgens mij moest ik dan de hendel even van mij afdrukken en dan werd ACC weer gewoon CC, na een herstart was het dan weer wel ACC.
  maandag 12 maart 2018 @ 14:03:00 #223
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177767925
De vorige eigenaar van mijn IS300 had blijkbaar een plakfolie op het navigatiescherm geplakt om schittering tegen te gaan ofzo. Ik had natuurlijk geen idee of en wat men op dat schermpje geplakt had, misschien zat het er niet goed op, maar pre aflevering aan mij had men dat er vanaf getrokken.

Op het schermpje zaten dus allerlei onzichtbare lijmresten maar die hielden wel allerlei vuil vast, en dat hoopt zich op. Na 5 maanden begon het schermpje gewoon echt lelijk te worden, en ik wil gewoon een foutloze auto, ik koop niet voor niets een Lexus.

Glassex hielp niet, ruitenpoets ook niet, dan maar eens voorzichtig met spiritus proberen in een hoekje van het schermpje, low and behold, de stroeve gedeeltes begonnen steeds gladder te voelen.

Aceton was de oplossing, ik heb nu weer een pristeen schermpje alsof het nieuw is, en ik ben blij dat mijn enige ergernis aan mijn auto nu weg is.
pi_177767985
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:40 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

In Germania kun je daar dus voor bekeurd worden. Auto niet aangepast aan de omstandigheden.
In Nederland ook. Bij een controle moet het gewoon werken.
Maar het is gewoon kut als het leeg is, daarom regelmatig bijvullen en niet omdat ik er een boete voor kan krijgen.
A mind with a heart of it's own
  maandag 12 maart 2018 @ 14:10:37 #225
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177768129
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

In Nederland ook. Bij een controle moet het gewoon werken.
Maar het is gewoon kut als het leeg is, daarom regelmatig bijvullen en niet omdat ik er een boete voor kan krijgen.
In mijn auto moet op zijn minst een zwembad onder de auto ergens hangen, want als de BC aangeeft dat het reservoir te laag is kan ik er een in mijn ogen ongelimiteerde hoeveelheid vloeistof in blijven gooien ik zie nooit dat het echt vol is.
pi_177777752
Hmmm dat knopje heb ik helaas niet ontdekt. Kan me voorstellen dat het ook met de veiligheid te maken heeft, maar irritant is het wel.


quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:43 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik kon in mijn oude Prius de ACC omzetten naar gewoon CC, volgens mij moest ik dan de hendel even van mij afdrukken en dan werd ACC weer gewoon CC, na een herstart was het dan weer wel ACC.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 15:54:46 #227
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177959199
Dat z'n opvolger pas in juli geleverd wordt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_177962238
Pas ontdekt:
De toeren- en kilometertellers zitten niet symmetrisch met het stuur.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:10:48 #229
476709 Ik2
Gradueel
pi_177962312
start stop systeem
man man man
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_177962584
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:10 schreef Ik2 het volgende:
start stop systeem
man man man
Gewenning of niet?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:27:15 #231
476709 Ik2
Gradueel
pi_177962757
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Gewenning of niet?
nee
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_177963725
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:10 schreef Ik2 het volgende:
start stop systeem
man man man
Afschieten moeten ze die dingen :r
Zeker bij een automaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 19:12:41 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 19:22:47 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177964024
Kan je die startstopshit niet uit laten schakelen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177964107
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 19:22 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je die startstopshit niet uit laten schakelen?
Jawel, maar moet je handmatig doen en iedere keer weer opnieuw als je de auto start. Zie het als een extra handeling....

In geval van schakelbak is dus makkelijk, gewoon bij stilstand naar de 1 schakelen. Dan activeert het stop-start systeem ook niet.
pi_177964150
Enigste nadeel is dat de aandrijfas zwabbert. De rest vind ik echt alles tof.

Toyota verso s
pi_177964174
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 19:24 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Jawel, maar moet je handmatig doen en iedere keer weer opnieuw als je de auto start. Zie het als een extra handeling....

In geval van schakelbak is dus makkelijk, gewoon bij stilstand naar de 1 schakelen. Dan activeert het stop-start systeem ook niet.
Koppeling in is voldoende.
Bij een automaat heb je vaak een net niet volledig remstand waarbij de motor ook niet afslaat.
Maar dan nog, ik vind het gewoon niet comfortabel rijden. En garages zetten het niet standaard uit, want milieudelict enzo.
pi_177964628
Ik snap dat gedoe niet van start stop. Ik heb het ook maar zolang je de auto in versnelling houdt blijft de motor draaien.
pi_177965154
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 19:42 schreef ManianMan het volgende:
Ik snap dat gedoe niet van start stop. Ik heb het ook maar zolang je de auto in versnelling houdt blijft de motor draaien.
Ja en bij een automaat?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 23:02:29 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177972185
Ik zou die meuk gewoon in de pjoeter uit laten zetten. Opbokken met die ellende.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177972319
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 19:57 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja en bij een automaat?
Automaat is voor op de kermis :+
  dinsdag 20 maart 2018 @ 23:26:04 #241
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_177972952
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:05 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Automaat is voor op de kermis :+
En pizzakoeriers
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:14:42 #242
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_177980934
Geen thermometer,alle werkbussen hebben dat en imo is het gewoon handig, en geen Startstop systeem (in een handbak, iedereen die daar niet mee om kan gaan in een handbak gewoon rijbewijs afnemen, zo moeilijk is het niet)
Ohja, en cruisecontrol, zit er ook niet op
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:46:10 #243
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177989329
2015 Opel Astra Sport+
• Niet mogelijk om de spiegels automatisch in te laten klappen wanneer je de sleutels uit het contact haalt of bij het op slot doen van de auto, bij veel andere functies is dat wel in te stellen. Dus moet altijd een knopje gebruiken.
• Ingebouwde navi doet z'n werk, maar leest niet prettig af.
• Stoelverwarming kent 3 standen, maar waarom? :? Bij stand 3 fikt je reet weg.
• Melding "Verversen olie" komt wel heel snel weer naar voren na een beurt.
pi_177991003
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou die meuk gewoon in de pjoeter uit laten zetten. Opbokken met die ellende.
Via de dealer kan het niet. Milieudelict....
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:16:56 #245
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177993767
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 20:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Via de dealer kan het niet. Milieudelict....
Dat zei de dealer ook van mijn gordelverklikker, en toch issie uit, rara politiepet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177993802
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zei de dealer ook van mijn gordelverklikker, en toch issie uit, rara politiepet.
I know. Maar ook via andere manieren is het bij mijn weten erg lastig te regelen vwb de start-stop.

En een gordelverklikker heeft geen belastingtechnische invloed ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2018 21:18:02 ]
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:28:46 #247
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177994363
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

I know. Maar ook via andere manieren is het bij mijn weten erg lastig te regelen vwb de start-stop.

En een gordelverklikker heeft geen belastingtechnische invloed ;)
klopt, ging om dat bullshit verhaal; 'kan niet niet'. Tis meer 'mag niet', maar het is altijd wel grappig dat 'mag niet' vaak op excursie is als het hen uitkomt snappie? O-)

Tis stomsimpel: als er een storing in het s-s systeem zit doet 'ie het ook niet.. En dus is het een kwestie van een stekkertje los en de melding wegwerken. En ik durf er 100 euro op te verwedden dat je het gewoon uit kunt zetten in de software, just like that.

Ik snap dat je auto dan niet meer aan de typegoedkeuring voldoet blaatblaatmekkerkwaak, maar hoeveel mensen rijden er met egr of DPF-delete rond? Da's gewoon exact hetzelfde als sjoemelsoftware, maar dan moedwillig en stelselmatig.
Maar autofabrikanten zijn fout, echt, boeven zijn het, wij consumenten zijn altijd braaf, echt waar :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177994598
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:03 schreef DrDarwin het volgende:

Aceton was de oplossing, ik heb nu weer een pristeen schermpje alsof het nieuw is, en ik ben blij dat mijn enige ergernis aan mijn auto nu weg is.
Ik had laatst een IS300h mee als leenauto, mijn grootste ergernis zou het oudbollige klokje zijn. Verder een erg fijne auto inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2018 21:34:16 ]
pi_177994694
Golf V ooit met Automaat, StartStop en Automatische handrem.

Stoppen met voetrem, motor slaat af, handrem gaat er vanzelf op. Laat je dan de rem los (want je hebt immers een automatische handrem) start de motor weer 8)7
.
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:52:22 #250
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_177995500
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik had laatst een IS300h mee als leenauto, mijn grootste ergernis zou het oudbollige klokje zijn. Verder een erg fijne auto inderdaad.
Wij vinden dat klokje nou juist weer heel erg mooi. ^O^
pi_178000829
Ik vind het stop-start systeem ondertussen trouwens wel handig, maar irriteer mij er meer aan dat het niet werkt bij bepaalde omstandigheden.

Zo moest ik ongeveer 15 minuten wachten, bij het tankstation tot een oude mevrouw en meneer eindelijk hun banden opgepompt hadden. Waarbij ik ze nog geholpen had.

Toen ik zelf eindelijk aan de buurt was, ben ik weer verder gereden en dacht: nu wil ik het stop-start systeem wel gebruiken. Alleen daar draaide de motor niet lang genoeg voor, terwijl die natuurlijk niet binnen 15 minuten volledig is afgekoeld.
pi_178001503
Vrij kort lijstje voor een oude auto, maar wat mij vooral irriteert is de piepende stoel, doet 'ie niet altijd en misschien is't met WD40 wel op te lossen maar hij piept vrij hevig bij oneffenheden in de weg.

Oh, en dat de passagiersstoel niet naar voren geklapt kan worden is ook wel een dingetje.

Verder op de slappe schokbrekers na eigenlijk totaal geen irritaties _O_ 360k and still going strong.
pi_178004724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 23:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind het stop-start systeem ondertussen trouwens wel handig, maar irriteer mij er meer aan dat het niet werkt bij bepaalde omstandigheden.

Zo moest ik ongeveer 15 minuten wachten, bij het tankstation tot een oude mevrouw en meneer eindelijk hun banden opgepompt hadden. Waarbij ik ze nog geholpen had.

Toen ik zelf eindelijk aan de buurt was, ben ik weer verder gereden en dacht: nu wil ik het stop-start systeem wel gebruiken. Alleen daar draaide de motor niet lang genoeg voor, terwijl die natuurlijk niet binnen 15 minuten volledig is afgekoeld.
Heeft niets met de motor te maken, maar de accuspanning. Als jij je airco, radio, ruitenwissers, achterruitverwarming, stoelverwarming aan hebt staan slaat 'ie ook pas later af.
pi_178039334
BMW 116i uit 2009

-Missend skiluik in de achterbank
-Missende missende gordel (kwam ik pas een half jaar na tweedehands aankoop achter).
-Via bluetooth kan ik wel telefoneren, maar geen audio afspelen
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178052590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2

¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal :r
Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_178054496
Gruwelijke steenslag..
Schokkend optrekken bij kou
pi_178060667
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)
Dat is mij voor de volle 100% meegevallen gaat als de brandweer. In een ver verleden nog met een Peugeot 306 1.9D gereden dat hok was niet vooruit te branden maar was wel een hele fijne auto.

Toen ik ging proefrijden met de 1.6 D2 verwachte ik er niet veel van maar er zit meer pit in dan je denkt. Weet bijna wel zeker dat deze auto sneller is dan mijn vorige V40 1.8 benzine ;)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_178068065
2014 Seat Leon SC FR, rammelende deurpanelen.
Heel irritant!
Binnenkort als het wat warmer is de deurpanelen er maar eens af schroeven.
  zondag 1 april 2018 @ 23:37:15 #259
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178247677
Eigen auto
Ford Focus Wagon 1.6 Cool Edition (2002)

- er zit geen cruise control op.
- dat irritante piepje als het onder de 4 graden is en als het rond de 0 graden is piept hij elke keer als hij de 0 graden passeert.
- de airco die autmatisch aan gaat als je de ventilatie op de voorruit zet.
- die gare draagarmrubbers op de achteras, die schijnen nogal snel te slijten.

Werkauto's

Daf CF400:
die trage kutautomaat. Helemaal als je op een stoplicht af komt rijden en gas geeft als het ding ineens op groen springt. Dan duurt het zeker een volle seconde voor dat de bak bedacht heeft in welke versnelling dat moet. Maar in een Actros was dat nog erger.

Scania G410:
die piepende stoelen. En de deurknop op kniehoogte waardoor ik onbedoeld de deur op slot doe onderweg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 1 april 2018 @ 23:57:11 #260
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_178247964
Clio estate

Achterlijk scherpe randen aan het stuur.
Overbrenging op het stuur is veel te licht.
Geen armsteun
Kut geluid
Ramen gaan niet volledig naar beneden bij 1x indrukken.

Franse rommel
  maandag 2 april 2018 @ 00:00:44 #261
369251 Geralt
of Rivia
pi_178248014
Van de winter nog een irritatie ontdekt aan mijn auto.

Het achterste zijraampje rechts van mijn station zit raamverwarming in, zodat dat ruitje, net als de achterruit, snel ijsvrij is.

Die doet het niet ben ik achter gekomen. Nadat ik er dus achter kwam dat daar verwarming in zit. Dat wist ik niet. Dat ie het niet deed ook niet.

Had ik overigens nog nooit op een andere auto gezien zo een zijraampje met van die draadjes erin. De linkerkant heeft het niet. Geen idee of die het ook had moeten hebben vanuit de fabriek; ik gok van niet, want daar kan je als bestuurder toch niet doorheen kijken.

Ergo: irritatie is dat een optie die erop zit (waarvan je het nut in twijfel kan trekken) niet functioneert.

Antiklacht, de ruitenwisserverwarming werkt wel goed :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 2 april 2018 @ 00:03:34 #262
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178248045
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
- dat irritante piepje als het onder de 4 graden is en als het rond de 0 graden is piept hij elke keer als hij de 0 graden passeert.
Dit, dus. _O- Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter... :(
Protège moi de mes désirs.
  maandag 2 april 2018 @ 00:08:07 #263
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178248114
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 00:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dit, dus. _O- Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter... :(
Maar dat is eenmalig. Rond het vriespunt wordt het echt irritant. Om de haverklap een piep. Als het van 1 naar 0 gaat, van 0 naar -1, van -1 weer naar 0. Al die keren piept hij dan ook.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_178248255
Citigo

Hoedenplank gaat niet mee als ik de kofferbak dicht doe. Wil ik daarna achteruit rijden zie ik niks, omdat dat ding nog omhoog staat. Kan er ook net niet bij vanaf de stoel, dus moet altijd een paraplu oid gebruiken om hem dan naar beneden te duwen.

Onderaan de voorbumper zit een soort zwarte rand die elke keer over de grond schraapt als ik iets te hard over een drempel ga.
  maandag 2 april 2018 @ 06:37:49 #265
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178250295
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2018 00:00 schreef Geralt het volgende:
Van de winter nog een irritatie ontdekt aan mijn auto.

Het achterste zijraampje rechts van mijn station zit raamverwarming in, zodat dat ruitje, net als de achterruit, snel ijsvrij is.

Die doet het niet ben ik achter gekomen. Nadat ik er dus achter kwam dat daar verwarming in zit. Dat wist ik niet. Dat ie het niet deed ook niet.

Had ik overigens nog nooit op een andere auto gezien zo een zijraampje met van die draadjes erin. De linkerkant heeft het niet. Geen idee of die het ook had moeten hebben vanuit de fabriek; ik gok van niet, want daar kan je als bestuurder toch niet doorheen kijken.

Ergo: irritatie is dat een optie die erop zit (waarvan je het nut in twijfel kan trekken) niet functioneert.

Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 2 april 2018 @ 08:46:10 #266
369251 Geralt
of Rivia
pi_178250724
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 06:37 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.
lolwat?! :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178250786
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2018 08:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

lolwat?! :@
Haha geinig 😄
Zat in de jaren ‘90 al in de luxe wagens (mijn BMW uit 1994 heeft het ook, is alleen stuk).
  Moderator maandag 2 april 2018 @ 09:07:15 #268
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 2 april 2018 @ 09:33:26 #269
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178251132
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Waarschijnlijk zit er alsnog ook een op het dak.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178251315
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Kan ook zijn dat er alleen bekabeling zit als voorbereiding, en dat de automatische antenne zelf een optie was.

--

Grootste ergernis aan mijn auto is dat het een 4-bak is, zeker op de snelweg is de eindoverbrenging niet ideaal (lees: lawaaiig).
  maandag 2 april 2018 @ 10:41:15 #271
345721 spierbal
Tricepbal
pi_178251993
Hier een Peugeot 207 sw.

Wat mij enorm irriteert is dat als het contact aan staat, en mijn telefoon gekoppeld wordt, ik het een en ander instel qua muziek, ik wil gaan rijden en dus de motor laat starten. Dat het multimedia systeem geen stroom krijgt ( waarschijnlijk gaat alles naar de startmotor) en kan ik weer wachten tot mijn telefoon opnieuw gekoppeld is.

Weet iemand toevallig of dit zelf op te lossen is?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_178252112
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 10:41 schreef spierbal het volgende:
Hier een Peugeot 207 sw.

Wat mij enorm irriteert is dat als het contact aan staat, en mijn telefoon gekoppeld wordt, ik het een en ander instel qua muziek, ik wil gaan rijden en dus de motor laat starten. Dat het multimedia systeem geen stroom krijgt ( waarschijnlijk gaat alles naar de startmotor) en kan ik weer wachten tot mijn telefoon opnieuw gekoppeld is.

Weet iemand toevallig of dit zelf op te lossen is?
Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.
pi_178252425
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

Werkauto's

Daf CF400:
die trage kutautomaat. Helemaal als je op een stoplicht af komt rijden en gas geeft als het ding ineens op groen springt. Dan duurt het zeker een volle seconde voor dat de bak bedacht heeft in welke versnelling dat moet. Maar in een Actros was dat nog erger.

Scania G410:
die piepende stoelen. En de deurknop op kniehoogte waardoor ik onbedoeld de deur op slot doe onderweg.
Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 2 april 2018 @ 11:18:39 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178252658
Herkenbaar idd, effe snel straatje keren met zo'n ruk Daf was een drama, en helemaal als je een hellingproefje moest doen.. Als het ding lichtjes naar voren wil rollen en hem dan in achteruit zetten, dan kon je echt 'lachen' :')

Als hij eenmaal reed trok hij wel als een lier trouwens ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 april 2018 @ 12:57:00 #275
345721 spierbal
Tricepbal
pi_178254597
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 10:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.
ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_178254835
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:57 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.
Bij mijn bus blijft het ook aan, maar die heeft wel 2 accu’s. Alleen het opstarten duurt wel even.
pi_178255753
Aan het stop-start systeem begin ik mij wel weer te irriteren: er zijn gewoon teveel variabelen, waardoor het systeem niet in werking treedt.

Als je dan zoals mij niet iedere dag de auto gebruikt, dan treed het systeem niet in werking omdat de accu natuurlijk niet vol is. Hoe dan ook, dat hele systeem lijkt wel door een autist ontwikkeld.

Als het werkt, dan is het wel een fijn systeem: maar door al die variabelen, werkt het de helft van de tijd toch niet. Zo is dat ontworpen, dus het is niet een defect of dergelijke.
  maandag 2 april 2018 @ 15:36:46 #278
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178258162
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Ik moet zeggen dat de automaat in de FH4 me tegenviel, die van Scania doet het over het algemeen ook prima. Al hebben we exemplaren met tragere reactietijd.

Ik heb ooit op een Daf gereden uit 2004 die gooide hem , als je een klein beetje gas gaf, gelijk twee versnellingen terug. :X 8)7 Dat ding stond bij mij daarna altijd op handmatig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 2 april 2018 @ 15:38:18 #279
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178258195
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Herkenbaar idd, effe snel straatje keren met zo'n ruk Daf was een drama, en helemaal als je een hellingproefje moest doen.. Als het ding lichtjes naar voren wil rollen en hem dan in achteruit zetten, dan kon je echt 'lachen' :')

Als hij eenmaal reed trok hij wel als een lier trouwens ^O^
Dat is ook irritant idd. Ik zit in de winkeldistributie. Moet je op een drukke straat aan komen rijden en dan in de achteruit om ergens in te draaien. Duurt het soms ook wel een seconde of wat voor hij in de achteruit springt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_178260095
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Automaat van DAF is ronduit slecht, schakelt traag en ook nog eens op de verkeerde momenten.
Bijvoorbeeld als je met je lading van zo'n 25 ton op een rotonde zit, aanhanger/chassis wringt dan al behoorlijk en je DAF besluit dan om op te schakelen.
Geen kracht meer uiteraard dus de snelheid valt terug en daardoor gaat ie dan eindelijk terug naar de juiste versnelling.
Handgeschakeld blijft mijn voorkeur houden.
pi_178272577
Er is afgelopen weekend weer een irritatie bijgekomen:

Het klepje van de asbak vibreert bij een bepaald toerental. Laat dat nu net bij 1130-40 km/h zijn.

En om nog even verder te zeuren, ik mis cruisecontrol. Zeker op afstanden van 800 kilometer zo nu en dan. Zeg ik nu al voor de zoveelste keer, maar alsnog laten inbouwen voor ¤500 euro vind ik toch een beetje ver gaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178272955
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Aan het stop-start systeem begin ik mij wel weer te irriteren: er zijn gewoon teveel variabelen, waardoor het systeem niet in werking treedt.

Als je dan zoals mij niet iedere dag de auto gebruikt, dan treed het systeem niet in werking omdat de accu natuurlijk niet vol is. Hoe dan ook, dat hele systeem lijkt wel door een autist ontwikkeld.

Als het werkt, dan is het wel een fijn systeem: maar door al die variabelen, werkt het de helft van de tijd toch niet. Zo is dat ontworpen, dus het is niet een defect of dergelijke.
Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.

Als ik het zou hebben zou ik het uitschakelen denk ik.
pi_178275616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.

Als ik het zou hebben zou ik het uitschakelen denk ik.
Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.

Je kunt dan wel handmatig de motor afzetten, maar een stop-start is veel handiger. Vanmorgen werkte het bijvoorbeeld wel: ik moest mijn vriendin bij treinstation afzetten, dan blijf ik zelf in de auto.

Is ja onzin, dat de motor dan moet blijven draaien. En je bent ook weer snel weggereden, met zo'n stop-start systeem.

Dus ja onzin is het niet: maar ik ben een autist, en vind het irritant als het systeem de ene keer wel geactiveerd wordt. En de andere keer niet: aangezien ik mijzelf af probeer te leren, om stil te staan met de versnelling in de 1.

Dat laatste zorgt er ja voor, dat het systeem niet werkt. Je moet de auto echt in zijn neutraal zetten.
pi_178275817
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.

Je kunt dan wel handmatig de motor afzetten, maar een stop-start is veel handiger. Vanmorgen werkte het bijvoorbeeld wel: ik moest mijn vriendin bij treinstation afzetten, dan blijf ik zelf in de auto.

Is ja onzin, dat de motor dan moet blijven draaien. En je bent ook weer snel weggereden, met zo'n stop-start systeem.

Dus ja onzin is het niet: maar ik ben een autist, en vind het irritant als het systeem de ene keer wel geactiveerd wordt. En de andere keer niet: aangezien ik mijzelf af probeer te leren, om stil te staan met de versnelling in de 1.

Dat laatste zorgt er ja voor, dat het systeem niet werkt. Je moet de auto echt in zijn neutraal zetten.
Ik zou mijn auto nooit zomaar in neutraal zetten, zeker niet zonder handrem. Dan liever in zijn 1. Mooi voorbeeld gehoord van een politie-agent daarover, als je voor een stoplicht staat in zijn neutraal en er klapt er eentje achterop dan sta jij op het kruispunt stil met alle gevolgen van dien. Heb je hem in zijn 1, dan schiet je voet echt wel van de koppeling en slaat de auto af en sta je niet midden op het kruispunt.

Maar aangezien ik al jaren fijn automaat rijdt, heb ik daar niet zoveel meer aan :)
pi_178276026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Er is afgelopen weekend weer een irritatie bijgekomen:

Het klepje van de asbak vibreert bij een bepaald toerental. Laat dat nu net bij 1130-40 km/h zijn.

En om nog even verder te zeuren, ik mis cruisecontrol. Zeker op afstanden van 800 kilometer zo nu en dan. Zeg ik nu al voor de zoveelste keer, maar alsnog laten inbouwen voor ¤500 euro vind ik toch een beetje ver gaan.
Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
pi_178276618
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
  dinsdag 3 april 2018 @ 13:48:19 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178277019
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178278606
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?
jazeker en anders doet de cruisecontrol het wel, echter zal ik dan nooit in de buurt van 1140km/h komen.
pi_178279253
Oh ja, vergeten te vermelden. Mijn 1 Serie heeft natuurlijk een 30.0L motor die dat soort snelheden mogelijk maakt. ;)

Voor de context; ik woon in Zuid Duitsland dus een beetje gas erop i.c.m. cruise control (voor de 800 km naar Zuidwest Nederland) zou geen overbodige luxe zijn. Een een niet vibrerend asbakklepje al helemaal niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178280812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Oh ja, vergeten te vermelden. Mijn 1 Serie heeft natuurlijk een 30.0L motor die dat soort snelheden mogelijk maakt. ;)

Voor de context; ik woon in Zuid Duitsland dus een beetje gas erop i.c.m. cruise control (voor de 800 km naar Zuidwest Nederland) zou geen overbodige luxe zijn. Een een niet vibrerend asbakklepje al helemaal niet.
Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.
pi_178281205
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.
Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178281440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.

Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
Welk bouwjaar?

Die van mij 2006, geen klachten over zitcomfort. Quiksilver stoelen, zitten heerlijk en hebben een hoge rand. Stoelen hebben ook meer mogelijke instellingen dan die van een 106/AX/Saxo. En ja de achteruit en achterste 2 ramen zijn een stuk groter dan die van een 206.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:00:50 #293
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_178281612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaring :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_178281637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggen ;)
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:04:16 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178281689
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggen ;)
Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178281842
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
_O-
pi_178281863
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
155km/u om precies te zijn ;)
pi_178282012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:00 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaring :)
Ook dat ja. Maar er zijn er voor de E87 een hoop te koop. E87 en E90 hebben allemaal dezelfde systemen wat dat betreft.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178286643
Ik zou die 500 euro er al voor overhebben, 300 euro nog beter. Mits OEM dan, niet die aftermarket shit 😬 Maar dat inleren moet wel goedkoper kunnen toch? Al in een BMW facebook groep gevraagd of op een BMW forum? Ik rijd veel lange afstanden en zou niet zonder cruise control willen hoor.
pi_178322288
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:52 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Welk bouwjaar?

Die van mij 2006, geen klachten over zitcomfort. Quiksilver stoelen, zitten heerlijk en hebben een hoge rand. Stoelen hebben ook meer mogelijke instellingen dan die van een 106/AX/Saxo. En ja de achteruit en achterste 2 ramen zijn een stuk groter dan die van een 206.
2002 met zo'n standaard blauw velours interieur.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_178337475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:24 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

2002 met zo'n standaard blauw velours interieur.
Ah phase 1, ik koop sowieso nooit autos met velours bekleding, vind ik vies. Heb nooit het gevoel dat het echt schoon is, wat ik ook probeer.

Weet niet of er interesse is in een deel 2, wie nog wat irritaties wenst te delen mag van mij deel 2 openen. ^O^
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')