abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 juni 2017 @ 20:06:06 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172051179
7-jarige wonderkind Laurent loopt al mee in het ziekenhuis

A AMSTERDAM - (AT5) In Frankrijk noemen ze hem al 'Le Petit Einstein': de 7 jarige Laurent. Hij zit op de privéschool Winford in Amsterdam-Zuid, deed de IQ-test in een uurtje en scoorde het hoogst haalbare puntenaantal, namelijk 145. Zelf was hij eigenlijk niet onder de indruk.

In een half jaar rondde Laurent het eerste en tweede jaar van het gymnasium af en hij begint zich nu echt te vervelen. Daarom mag hij een halve dag per week meelopen in het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam, om meer te leren over medische onderzoeken.

"Hoopt dat hij opa en oma kan helpen"
"Zijn opa en oma zijn allebei 70 plus en die tobben heel erg met hartkwalen en je ziet dat Laurent dat heel vervelend vindt. Als hij dan iets voor ze kan betekenen, dan doet hij dat graag", vertelt zijn vader Alexander. "Hij vond cardiologie sowieso al een heel erg interessant onderwerp en nu hoopt hij dat hij opa en oma kan helpen."

De vrijdagavond van Laurent ziet er dan ook bijzonder uit. Op de keukentafel wordt regelmatig een dier ontleed. "Omdat ik dat leuk vind, gewoon interessant eigenlijk", vertelt hij zelf, terwijl hij foto's laat zien van de ontleed-sessies.

Intelligentie van vader
Zelf denkt Laurent zijn intelligentie van zijn vader te hebben, maar daar gaat zijn Alexander niet in mee. "Ik geef liever geen antwoord, dat is het verstandigst."

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ee-in-het-ziekenhuis
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_172051238
Arm ventje.

Nou ja, hopen dat hij nog een beetje normaal kan leven en eventueel wat voor de samenleving kan betekenen, voordat hij helemaal van het padje raakt en het gesticht terecht komt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172051305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:08 schreef Jordy-B het volgende:
Arm ventje.

Nou ja, hopen dat hij nog een beetje normaal kan leven en eventueel wat voor de samenleving kan betekenen, voordat hij helemaal van het padje raakt en het gesticht terecht komt.
Waarom dat?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172051317
zielig....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172051344
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom dat?
Omdat hij een zevenjarig ventje is die met de dokter aan zijn handje mag meelopen in het ziekenhuis. zeven!

De fuck, lees jij eigenlijk wel voordat je reageert?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172051354
Einstein wist al dingen waar hele groepen geleerden nu nog mee aan het stoeien zijn.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172051381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Omdat hij een zevenjarig ventje is die met de dokter aan zijn handje mag meelopen in het ziekenhuis. zeven!

De fuck, lees jij eigenlijk wel voordat je reageert?
Jeetje, rustig aan maar kerel...
Misschien vindt die dat wel heel tof.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 20:16:03 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_172051434
Dougie Howser dus
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 29 juni 2017 @ 20:19:07 #9
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172051516
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 29 juni 2017 @ 20:19:40 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172051532
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jeetje, rustig aan maar kerel...
Misschien vindt die dat wel heel tof.
Ongetwijfeld :Y
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_172051576
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vind hij waarschijnlijk ook.
Om het acceptabel te maken dat er een kind rondloopt die intelligenter is dan zij. Maakt het wat makkelijker.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2017 @ 20:23:26 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172051638
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
Het kind heeft een prachtige gift, maar een gemiddeld leven/kindertijd heeft ie niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172051668
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het kind heeft een prachtige gift, maar een gemiddeld leven/kindertijd heeft ie niet.
Maar anders dan gemiddeld is niet gelijk ronduit kut toch? Aardig hysterische reacties hierboven. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2017 @ 20:25:09 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172051689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar anders dan gemiddeld is niet gelijk ronduit kut toch? Aardig hysterische reacties hierboven. :P
Die kunnen het gewoon niet bevatten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172051862
Ik liep op mijn 3e al in het ziekenhuis
pi_172051903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:31 schreef hafcfan het volgende:
Ik liep op mijn 3e al in het ziekenhuis
Pffffft..... ik ben er geboren. :O
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172051930
quote:
11s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Pffffft..... ik ben er geboren. :O
Ik niet :{
pi_172051967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar anders dan gemiddeld is niet gelijk ronduit kut toch? Aardig hysterische reacties hierboven. :P
Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172052720
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
ja, vind ik ook.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 29 juni 2017 @ 21:05:41 #20
206731 Mortaxx
Doomer
pi_172052851
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
ja beter had hij down dan was die tenminste altijd vrolijk!

Nederland op z'n smalst weer dit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 29 juni 2017 @ 21:13:31 #21
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_172053103
Anders verveelt dat kind zich. Op zijn leeftijd kan hij beter dit soort dingen doen dan op z'n achtste naar de universiteit denk ik. En wie weet kan hij over een aantal jaar echt een bijdrage leveren aan de medische wetenschap. Mooi dat het AMC hem helpt :)
pi_172053251
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

ja beter had hij down dan was die tenminste altijd vrolijk!

Nederland op z'n smalst weer dit
Het gaat meer over een heel jong kind die misschien met zijn verstand hetzelfde loopt als volwassenen maar qua lichamelijke ontwikkeling e.d niet
pi_172053355
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

ja beter had hij down dan was die tenminste altijd vrolijk!

Nederland op z'n smalst weer dit
_O-
pi_172053469
Prachtig dat deze jongen alle kansen krijgt....En toch heb ik er wat moeite mee. In mijn familie is er ook zo'n wonderkind....inmiddels volwassen en een mooie carriere opgebouwd maar dat is het dan ook wel.
Sociaal niet vaardig,egoistisch, erg kinderlijk in voorkomen en eenzaam.

Ik wens de beste jongen veel succes voor de toekomst
pi_172053704
Dit lijkt me een heel vervelend betweterig kutkind. Vreselijke ouders waarschijnlijk.
I.p.v. kind zijn en buiten spelen staat hij op 7 jarige leeftijd in een operatiekamer, hoe sneu :')
Gelukkig weet hij niet beter.
U MAD?
pi_172054662
Laat hem in ieder geval zijn natuurlijke interesses volgen zodat hij zich kan blijven ontwikkelen, en niet gaan betuttelen. Gewoon toegang geven en laten gaan.

Verplicht laten 'kleuteren' om maar zogenaamd pedagogisch verantwoord bezig te zijn gaat het niet worden vrees ik. Hij lijkt intelligent genoeg om eens een boekje te laten lezen over de psychologische stadia waar mensen doorheen gaan..
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172055254
Het probleem met hyper intelligente kinderen is dat ze op sociaal-emotioneel gebied vaak problemen krijgen omdat ze niet de kans krijgen om zich op die gebieden echt te ontwikkelen..
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:21:25 #28
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172055263
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:16 schreef Karina het volgende:
Dougie Howser dus
[ afbeelding ]
Jezus... ziet er ook bizar wijs en eigenlijk volwassen uit. Damn, 7??
Dit is wel echt bizar ja. Je hoort wel een van hoogbegaafde kinderen, maar 7 is wel echt heel jong om dat al allemaal gedaan te hebben.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172055267
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:30 schreef de_boswachter het volgende:
Dit lijkt me een heel vervelend betweterig kutkind. Vreselijke ouders waarschijnlijk.
I.p.v. kind zijn en buiten spelen staat hij op 7 jarige leeftijd in een operatiekamer, hoe sneu :')
Gelukkig weet hij niet beter.
Best triest inderdaad. Zo ken ik er nog een, berend , wat een ongelovelijk tering joch is dat. En hij is nog maar 8 ofzo, betweterig, irritant etc.
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:26:25 #30
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172055413
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Best triest inderdaad. Zo ken ik er nog een, berend , wat een ongelovelijk tering joch is dat. En hij is nog maar 8 ofzo, betweterig, irritant etc.
Dat heeft denk ik ook wel te maken met dat hij totaal tegen je kind-concept ingaat die je van binnen hebt. Beetje eenzelfde iets als een vent die zich verschrikkelijk verwijfd gedraagt; verwarrend. Zo'n kind die heel wijs is, strookt totaal niet met wat een kind normaal gesproken voor je is: een onwetend, vaak schattig (of totaal niet natuurlijk hehe) wezentje. We vinden kinderen al snel 'te wijs voor z'n leeftijd'. Dat ervaren we dan als uiterst irritant.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172055433
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis :')

  donderdag 29 juni 2017 @ 22:27:11 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172055442
Voor medische wetenschap is meer nodig dan IQ. Beslissen over leven en dood kun je beter aan iemand met meer levenservaring en wijsheid overlaten. Wat gaat dat joch doen als oma en opa door zijn falen sterven?
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:30:38 #33
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_172055514
7 jaar en nu al achter de verpleegsters aan. :o
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:33:47 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172055589
quote:
11s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Pffffft..... ik ben er geboren. :O
Lol
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_172056181
Die vader is trouwens wel echt compleet de weg kwijt.. Op de vraag hoe groot de kans is dat hij daadwerkelijk iets voor zijn opa en oma zal kunnen doen, antwoord hij 'ik denk vrij groot'..

Hoe groot zal de klap voor dat jochie zijn als het hem niet lukt..
  donderdag 29 juni 2017 @ 23:03:23 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_172056276
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:06 schreef Nikonlover het volgende:
7-jarige wonderkind Laurent loopt al mee in het ziekenhuis

A AMSTERDAM - (AT5) In Frankrijk noemen ze hem al 'Le Petit Einstein': de 7 jarige Laurent. Hij zit op de privéschool Winford in Amsterdam-Zuid, deed de IQ-test in een uurtje en scoorde het hoogst haalbare puntenaantal, namelijk 145. Zelf was hij eigenlijk niet onder de indruk.

In een half jaar rondde Laurent het eerste en tweede jaar van het gymnasium af en hij begint zich nu echt te vervelen. Daarom mag hij een halve dag per week meelopen in het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam, om meer te leren over medische onderzoeken.

"Hoopt dat hij opa en oma kan helpen"
"Zijn opa en oma zijn allebei 70 plus en die tobben heel erg met hartkwalen en je ziet dat Laurent dat heel vervelend vindt. Als hij dan iets voor ze kan betekenen, dan doet hij dat graag", vertelt zijn vader Alexander. "Hij vond cardiologie sowieso al een heel erg interessant onderwerp en nu hoopt hij dat hij opa en oma kan helpen."

De vrijdagavond van Laurent ziet er dan ook bijzonder uit. Op de keukentafel wordt regelmatig een dier ontleed. "Omdat ik dat leuk vind, gewoon interessant eigenlijk", vertelt hij zelf, terwijl hij foto's laat zien van de ontleed-sessies.

Intelligentie van vader
Zelf denkt Laurent zijn intelligentie van zijn vader te hebben, maar daar gaat zijn Alexander niet in mee. "Ik geef liever geen antwoord, dat is het verstandigst."

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ee-in-het-ziekenhuis
Psychiatrische afdeling zeker. Laat dat kind kind zijn.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_172057190
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:01 schreef Satori-Amori het volgende:
Laat hem in ieder geval zijn natuurlijke interesses volgen zodat hij zich kan blijven ontwikkelen, en niet gaan betuttelen. Gewoon toegang geven en laten gaan.

Verplicht laten 'kleuteren' om maar zogenaamd pedagogisch verantwoord bezig te zijn gaat het niet worden vrees ik. Hij lijkt intelligent genoeg om eens een boekje te laten lezen over de psychologische stadia waar mensen doorheen gaan..
Dat je een knappe kop heb betekent niet dat je jezelf op die vlakken zelfhulp kan bieden, zeker niet op die leeftijd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172057239
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:27 schreef Lunatiek het volgende:
Voor medische wetenschap is meer nodig dan IQ. Beslissen over leven en dood kun je beter aan iemand met meer levenservaring en wijsheid overlaten. Wat gaat dat joch doen als oma en opa door zijn falen sterven?
Ik denk dat ze hem ook geen medische handelingen laten uitvoeren. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 29 juni 2017 @ 23:55:19 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172057380
Als hij mijn zoon was zou ik samen met hem een deeltjesversneller en een nevelkamer bouwen, een vulkaan maken uit zand en thermiet, een differentieel maken, quantum mechanische experimenten uitvoeren met polarisatie, raketmotoren maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 30-06-2017 00:13:17 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172057747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:00 schreef madam-april het volgende:
Die vader is trouwens wel echt compleet de weg kwijt.. Op de vraag hoe groot de kans is dat hij daadwerkelijk iets voor zijn opa en oma zal kunnen doen, antwoord hij 'ik denk vrij groot'..

Hoe groot zal de klap voor dat jochie zijn als het hem niet lukt..
Ik krijg bij die vader toch wel duidelijk minder rillingen dan bij de ouders van deze kinderen.

https://www.npo.nl/2doc/26-06-2017/VPWON_1266043
pi_172057852
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat je een knappe kop heb betekent niet dat je jezelf op die vlakken zelfhulp kan bieden, zeker niet op die leeftijd.
Wie zegt dat hij daar hulp behoeft? Dat is het hele punt juist, misschien als hij zijn passie volgt dat hij gelukkiger zal zijn dan als er 'hulp' geboden wordt.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172057877
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:16 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij daar hulp behoeft? Dat is het hele punt juist, misschien als hij zijn passie volgt dat hij gelukkiger zal zijn dan als er 'hulp' geboden wordt.
Niemand, maar mocht dat wel zo zijn is het niet vanzelfsprekend dat die dit door zijn intelligentie zelf op kan lossen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172057955
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niemand, maar mocht dat wel zo zijn is het niet vanzelfsprekend dat die dit door zijn intelligentie zelf op kan lossen.
Dat is zo, het leven is zonder garanties helaas, ook met hulp.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172058399
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
Of hij nu wel of niet meeloopt in het ziekenhuis maakt dan niet uit. Dan kun je nog altijd beter ouders hebben die je laten experimenteren en vrijheid en ruimte bieden dan ouders die dat maar ongezond vinden en van alles verbieden.
pi_172058413
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik krijg bij die vader toch wel duidelijk minder rillingen dan bij de ouders van deze kinderen.

https://www.npo.nl/2doc/26-06-2017/VPWON_1266043
Ik vond juist dat al die kinderen het verdomd goed doen. Die oudste ook, je merkt totaal niet aan hem dat hij zich er tegen afzet of ouders zich niet om hem bekommeren als hij zich niet met schaken bezig zou houden.

Het enige wat raar was dat die moeder zei niet trots te kunnen zijn. Zij leek nog de gekste.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 01:09:07 #47
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_172058420
Wel oppassen dat er niet een gekke patholoog rondloopt die benieuwd is naar zijn hersenpan. :+
pi_172058437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:08 schreef Jordy-B het volgende:
Arm ventje.

Nou ja, hopen dat hij nog een beetje normaal kan leven en eventueel wat voor de samenleving kan betekenen, voordat hij helemaal van het padje raakt en het gesticht terecht komt.
Maak je nou een grapje?
pi_172058467
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vond juist dat al die kinderen het verdomd goed doen. Die oudste ook, je merkt totaal niet aan hem dat hij zich er tegen afzet of ouders zich niet om hem bekommeren als hij zich niet met schaken bezig zou houden.

Het enige wat raar was dat die moeder zei niet trots te kunnen zijn. Zij leek nog de gekste.
Het was dan ook geen kritiek op de kinderen. :)
pi_172058889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef madam-april het volgende:
Het probleem met hyper intelligente kinderen is dat ze op sociaal-emotioneel gebied vaak problemen krijgen omdat ze niet de kans krijgen om zich op die gebieden echt te ontwikkelen..
Klopt de chicks rennen van je weg omdat je niet stoer bent....

Tot de chicks 30 worden en zien dat jij wel succesvol bent op financieel vlak en dan als vliegen op verse stront komen ze op je af!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 02:31:52 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172058972
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
Even je hersentjes gebruiken: een 7-jarige die qua intelligentie met chirurgen kan meekomen. Maar dat is sociaal-emotioneel natuurlijk niet zo. En dat is waar het meestal mis gaat met heel erg intelligente mensen. Het is een kind zonder aansluiting bij zijn leeftijdgenootjes. En dat gaat waarschijnlijk altijd zo blijven. Mijn 6-jarige scheurt lekker rond op een skelter of speelt met een vriendje met auto's, lego of playmobil. Dat is wat 6-jarige jongetjes doen.

Daarnaast draagt hij de last van de gezondheid van zijn opa en oma.
quote:
"Hij vond cardiologie sowieso al een heel erg interessant onderwerp en nu hoopt hij dat hij opa en oma kan helpen.".
Maar als zijn opa en oma overlijden (en de kans daarop is 100%), blijft hij met het gevoel achter dat hij iets had moeten doen, maar niet kon.

Dus 'zielig' is waarschijnlijk een accurate omschrijving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172059012
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis :')

Toekomstig DJ dus.

  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:14:26 #53
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_172059385
Als ik dit lees vraag ik me wel af: al die tijd dat hij investeert in leren en kennis opdoen, en niet in spelen, zoals een kind op zijn leeftijd dan ook spelenderwijs leert, gaat hij dan niet dingen missen op latere leeftijd?
Lijkt me dat ze van spelen met leeftijdsgenootjes ook heel veel leren en kennis opdoen...
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:32:39 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_172059431
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Als ik dit lees vraag ik me wel af: al die tijd dat hij investeert in leren en kennis opdoen, en niet in spelen, zoals een kind op zijn leeftijd dan ook spelenderwijs leert, gaat hij dan niet dingen missen op latere leeftijd?
Lijkt me dat ze van spelen met leeftijdsgenootjes ook heel veel leren en kennis opdoen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Even je hersentjes gebruiken: een 7-jarige die qua intelligentie met chirurgen kan meekomen. Maar dat is sociaal-emotioneel natuurlijk niet zo. En dat is waar het meestal mis gaat met heel erg intelligente mensen. Het is een kind zonder aansluiting bij zijn leeftijdgenootjes. En dat gaat waarschijnlijk altijd zo blijven.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:44:44 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172059465
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:04 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Psychiatrische afdeling zeker. Laat dat kind kind zijn.
Ik zou eerder zijn genen harvesten en daarna klonen voor een super leger. Maarja wie ben ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:48:48 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172059472
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Als ik dit lees vraag ik me wel af: al die tijd dat hij investeert in leren en kennis opdoen, en niet in spelen, zoals een kind op zijn leeftijd dan ook spelenderwijs leert, gaat hij dan niet dingen missen op latere leeftijd?
Lijkt me dat ze van spelen met leeftijdsgenootjes ook heel veel leren en kennis opdoen...
Ik denk dat zo'n kind niet altijd goed meekomt in de klas wat betreft spelen met andere kinderen. Dus als de keuze is om hem daar tussen te zetten en hij zich een outsider voelt of hem iets doen wat hij leuk vind, waarom dan niet de tweede optie?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172059475
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n kind niet altijd goed meekomt in de klas wat betreft spelen met andere kinderen. Dus als de keuze is om hem daar tussen te zetten en hij zich een outsider voelt of hem iets doen wat hij leuk vind, waarom dan niet de tweede optie?
Omdat dat tot problemen zal leiden.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:51:25 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172059480
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:49 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Omdat dat tot problemen zal leiden.
En je je hele jeugd als een outsider voelen op school niet? Kijk je zal hem toch ander lesmateriaal moeten geven anders is ie verveeld as fuck. Maar daarmee maak je hem dus al anders dan de andere kinderen, wat doorgaans niet echt positief bijdraagt aan het beeld van hem bij de andere kinderen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172059486
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En je je hele jeugd als een outsider voelen op school niet? Kijk je zal hem toch ander lesmateriaal moeten geven anders is ie verveeld as fuck. Maar daarmee maak je hem dus al anders dan de andere kinderen, wat doorgaans niet echt positief bijdraagt aan het beeld van hem bij de andere kinderen.
Hij zit nu als 7 jarige tussen volwassenen, en daar is hij geen outsider? Kinderen leren ook dingen van andere kinderen.
pi_172059496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis :')

Raar vreeemd kereltje die vader. Of het komt door het accent, daar krijg ik wel vaker de kriebels van als mannen zo praten. :P En waarom heeft hij toen een persbericht naar alle media gestuurd?

En z'n leraar: 'slimmer dan mij'. ;(
pi_172059497
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Even je hersentjes gebruiken: een 7-jarige die qua intelligentie met chirurgen kan meekomen. Maar dat is sociaal-emotioneel natuurlijk niet zo. En dat is waar het meestal mis gaat met heel erg intelligente mensen. Het is een kind zonder aansluiting bij zijn leeftijdgenootjes. En dat gaat waarschijnlijk altijd zo blijven. Mijn 6-jarige scheurt lekker rond op een skelter of speelt met een vriendje met auto's, lego of playmobil. Dat is wat 6-jarige jongetjes doen.

Daarnaast draagt hij de last van de gezondheid van zijn opa en oma.

[..]

Maar als zijn opa en oma overlijden (en de kans daarop is 100%), blijft hij met het gevoel achter dat hij iets had moeten doen, maar niet kon.

Dus 'zielig' is waarschijnlijk een accurate omschrijving.
Gelukkig maar dat opa en oma dit al zien aankomen, en hem dus kunnen voorbereiden op het eindige leven hier op aard, ondanks de moedige en oprechte poging van hun kleinzoon.. maw: als het al zielig is dan is het te danken aan de onwil om die jongen op te voeden gelet op de realiteit.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:57:11 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172059499
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:54 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Hij zit nu als 7 jarige tussen volwassenen, en daar is hij geen outsider? Kinderen leren ook dingen van andere kinderen.
Het gaat erom wat hij wil. Niet wat jij denkt dat hij wil. Als zo'n kind kan meelopen in het ziekenhuis en hij wil dat, dan moet je dat stimuleren.

Ik ken zelf ook zo'n gozer die ook zo was. Wellicht iets later, hij kreeg vrijstelling van de overheid voor de middelbare school en mocht toen aan zijn eigen projecten werken. Die kerel beheert nu meerdere grote en creatieve toeristische attracties en ondernemingen in Nederland. Dit zijn mensen die je moet stimuleren. Echt typisch Nederlands om iedereen maar terug te duwen die zijn kop boven de rest uitsteekt omdat mensen bang zijn dat ze anders niet blij zullen zijn. Zag je ook met Laura, het zeilmeisje goed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_172059501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:40 schreef Nober het volgende:

[..]

Toekomstig DJ dus.

Hij deed 2 jaar in 6 maanden toen hij 7 was.. En 5 jaar over de rest? Mijn fout, niet dezelfde jongen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Satori-Amori op 30-06-2017 07:35:36 ]
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172059503
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het gaat erom wat hij wil. Niet wat jij denkt dat hij wil. Als zo'n kind kan meelopen in het ziekenhuis en hij wil dat, dan moet je dat stimuleren.

Ik ken zelf ook zo'n gozer die ook zo was. Wellicht iets later, hij kreeg vrijstelling van de overheid voor de middelbare school en mocht toen aan zijn eigen projecten werken. Die kerel beheert nu meerdere grote en creatieve toeristische attracties en ondernemingen in Nederland. Dit zijn mensen die je moet stimuleren. Echt typisch Nederlands om iedereen maar terug te duwen die zijn kop boven de rest uitsteekt omdat mensen bang zijn dat ze anders niet blij zullen zijn. Zag je ook met Laura, het zeilmeisje goed.
Iedereen moet je stimuleren.
pi_172059547
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het gaat erom wat hij wil. Niet wat jij denkt dat hij wil. Als zo'n kind kan meelopen in het ziekenhuis en hij wil dat, dan moet je dat stimuleren.

Ik ken zelf ook zo'n gozer die ook zo was. Wellicht iets later, hij kreeg vrijstelling van de overheid voor de middelbare school en mocht toen aan zijn eigen projecten werken. Die kerel beheert nu meerdere grote en creatieve toeristische attracties en ondernemingen in Nederland. Dit zijn mensen die je moet stimuleren. Echt typisch Nederlands om iedereen maar terug te duwen die zijn kop boven de rest uitsteekt omdat mensen bang zijn dat ze anders niet blij zullen zijn. Zag je ook met Laura, het zeilmeisje goed.
Van mij mogen ze, ik zou het nooit zo doen.
pi_172059557
Hij heeft trouwens een erg sterke vrouwelijke aura
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172060214
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik ook wel te maken met dat hij totaal tegen je kind-concept ingaat die je van binnen hebt. Beetje eenzelfde iets als een vent die zich verschrikkelijk verwijfd gedraagt; verwarrend. Zo'n kind die heel wijs is, strookt totaal niet met wat een kind normaal gesproken voor je is: een onwetend, vaak schattig (of totaal niet natuurlijk hehe) wezentje. We vinden kinderen al snel 'te wijs voor z'n leeftijd'. Dat ervaren we dan als uiterst irritant.
hmm. Kan kloppen. Hoewel ik een volwassene die zijn gedrag vertoont ook niet zou mogen.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:33:30 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172060237
Ik zou wel eens wat toekomstbeelden willen zien van al die wonderkindjes. Ik vermoed dat ze niet allemaal even goed terechtkomen.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 juni 2017 @ 08:37:30 #69
842 Zorro
Z
pi_172060267
quote:
Zelf denkt Laurent zijn intelligentie van zijn vader te hebben, maar daar gaat zijn Alexander niet in mee. "Ik geef liever geen antwoord, dat is het verstandigst."
Je gaat je toch afvragen wie nou de echte vader is dan
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:40:16 #70
37248 BertV
Handgemaakt
pi_172060298
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:37 schreef Zorro het volgende:

[..]

Je gaat je toch afvragen wie nou de echte vader is dan
:D

Dat zou wel een verklaring kunnen zijn van dat stamelen op een simpele vraag.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:42:43 #71
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172060320
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:23 schreef Brybry het volgende:
Prachtig dat deze jongen alle kansen krijgt....
Genoeg kinderen met vergelijkbare intelligentie die die kansen niet krijgen.

Ik mocht vroeger ook mee met mijn pa op de vrachtwagen. Deze knaap mag met papa de cardioloog mee.
And so is the past
pi_172060369
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik zou wel eens wat toekomstbeelden willen zien van al die wonderkindjes. Ik vermoed dat ze niet allemaal even goed terechtkomen.
Wie wel...
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172060423
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:42 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Genoeg kinderen met vergelijkbare intelligentie die die kansen niet krijgen.

Ik mocht vroeger ook mee met mijn pa op de vrachtwagen. Deze knaap mag met papa de cardioloog mee.
Denk je? Ik schat hem zelf ergens richting 200 qua werkelijke intelligentie.. Losjes uit de pols geschud, maar wel gebaseerd op 'feitelijke waarnemingen' van vergelijkbare mensen die ik ken. 145 is het plafond van de test, niet zijn capaciteit.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172060707
Niet op die leeftijd papieren pijltjes uit een stuk PVC-buis schieten :') __!

Snertjong.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 10:22:31 #75
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172062291
Super intelligent of verstandelijk beperkt is beide niet makkelijk. Ook voor ouders niet. Lijkt mij zelf ook vreselijk. Had mijn jeugd met al die vrienden op een ongeveer gelijk niveau niet willen missen. Juist je jeugd is de mooiste tijd van je leven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172062905
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:42 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Genoeg kinderen met vergelijkbare intelligentie die die kansen niet krijgen.

Ik mocht vroeger ook mee met mijn pa op de vrachtwagen. Deze knaap mag met papa de cardioloog mee.
Zijn pa is tandarts toch?
En inderdaad, genoeg kinderen die deze kansen niet krijgen, blijft toch mooi voor die jongen dat hij die wel krijgt.
Ik heb zelf een bovengemiddeld iq en heb geen enkele kans gekregen, arbeidsmilieu , ik was een irritant en betweterig kutkind dat maar beter kon gaan werken dan naar school gaan want dat kost alleen maar geld.
Juist daarom ben ik blij dat we nu in een tijd leven waarin dit talent opvalt en ontwikkeld kan worden.
Hoewel kinderen uit arme milieus helaas niet dezelfde kansen krijgen als een jongen als Laurent.
pi_172062976
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 02:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Even je hersentjes gebruiken: een 7-jarige die qua intelligentie met chirurgen kan meekomen. Maar dat is sociaal-emotioneel natuurlijk niet zo. En dat is waar het meestal mis gaat met heel erg intelligente mensen. Het is een kind zonder aansluiting bij zijn leeftijdgenootjes. En dat gaat waarschijnlijk altijd zo blijven.
Dan wordt het waarschijnlijk een Fok!er.
standaarddrinker
pi_172063058
Wortel van 9 is 81 zegt hij. Wat een dom kind, ik ben slimmer dan dat kind.
standaarddrinker
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:02:17 #79
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_172063147
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik zou wel eens wat toekomstbeelden willen zien van al die wonderkindjes. Ik vermoed dat ze niet allemaal even goed terechtkomen.
Niet allemaal, sommige wel.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:28:40 #80
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172063677
Die pa spoort duidelijk niet, met z'n geneuzel over de koning en de Min-pres. Hopeloos op zoek naar erkenning van het genie dat zijn kind is.

Uiteraard is het prachtig waartoe zo'n jochie in staat is. Maar deze jongen groeit op in een wereld waarin wat hij doet allemaal fantastisch prachtig is. Zijn vader vindt zelfs dat de koning hem moet eren en respecteren. Lekker gezond beeld van zichzelf krijgt hij zo. Straks gaat er ongetwijfeld iets voorvallen waarbij blijkt dat hij niet Superman is (bijvoorbeeld met dames die hem afwijzen, problemen die hij niet opgelost krijgt, afhankelijk zijn van anderen die niet zo slim zijn als hijzelf) en dan heeft hij totaal geen bagage om hiermee om te gaan.

Het is wel een ongelooflijk moeilijke situatie voor de ouders. Je kan het bijna niet goed doen, want Laurent is en zal altijd een outsider zijn. Zijn IQ-verschil met "normale" mensen is twee keer zo groot als dat tussen iemand met Down en diezelfde persoon.

Stimuleren is prima, alleen is er geen ruimte voor spel heb ik het idee (hij is ook al een keer bij Ivo Niehe geweest). Laat dat jochie lekker uit de publiciteit, stimuleer zijn ontwikkeling door hem zijn interesses te laten aftasten, maar laat hem alsjeblieft ook spelen.

Misschien een vooroordeel, maar hij woont in een Middeleeuws grachtenpand in Amsterdam, loopt in overhempjes en wollen truitjes. Allemaal stijfjes, volwassen, netjes. Nooit eens gek doen. Dát wordt een heel groot probleem voor hem ben ik bang.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_172071016
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis :')

Aha, dit soort vaders....
Willen het beste voor hun kind, maar vergeten even dat het kind 7 jaar is en geen 27.
Dit soort kinderen eindigt uiteindelijk in een lab, omdat ze de druk niet aankunnen en/of ziels ongelukkig zijn. Die ouwe moet zich schamen.
U MAD?
pi_172071045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:28 schreef Bugno het volgende:
Die pa spoort duidelijk niet, met z'n geneuzel over de koning en de Min-pres. Hopeloos op zoek naar erkenning van het genie dat zijn kind is.

Uiteraard is het prachtig waartoe zo'n jochie in staat is. Maar deze jongen groeit op in een wereld waarin wat hij doet allemaal fantastisch prachtig is. Zijn vader vindt zelfs dat de koning hem moet eren en respecteren. Lekker gezond beeld van zichzelf krijgt hij zo. Straks gaat er ongetwijfeld iets voorvallen waarbij blijkt dat hij niet Superman is (bijvoorbeeld met dames die hem afwijzen, problemen die hij niet opgelost krijgt, afhankelijk zijn van anderen die niet zo slim zijn als hijzelf) en dan heeft hij totaal geen bagage om hiermee om te gaan.

Het is wel een ongelooflijk moeilijke situatie voor de ouders. Je kan het bijna niet goed doen, want Laurent is en zal altijd een outsider zijn. Zijn IQ-verschil met "normale" mensen is twee keer zo groot als dat tussen iemand met Down en diezelfde persoon.

Stimuleren is prima, alleen is er geen ruimte voor spel heb ik het idee (hij is ook al een keer bij Ivo Niehe geweest). Laat dat jochie lekker uit de publiciteit, stimuleer zijn ontwikkeling door hem zijn interesses te laten aftasten, maar laat hem alsjeblieft ook spelen.

Misschien een vooroordeel, maar hij woont in een Middeleeuws grachtenpand in Amsterdam, loopt in overhempjes en wollen truitjes. Allemaal stijfjes, volwassen, netjes. Nooit eens gek doen. Dát wordt een heel groot probleem voor hem ben ik bang.
Menging met leeftijdsgenoten lijkt mij ook wel verstandig, lekker gaan voetballen of hockyen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172071596
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:28 schreef Bugno het volgende:
Die pa spoort duidelijk niet, met z'n geneuzel over de koning en de Min-pres. Hopeloos op zoek naar erkenning van het genie dat zijn kind is.

Uiteraard is het prachtig waartoe zo'n jochie in staat is. Maar deze jongen groeit op in een wereld waarin wat hij doet allemaal fantastisch prachtig is. Zijn vader vindt zelfs dat de koning hem moet eren en respecteren. Lekker gezond beeld van zichzelf krijgt hij zo. Straks gaat er ongetwijfeld iets voorvallen waarbij blijkt dat hij niet Superman is (bijvoorbeeld met dames die hem afwijzen, problemen die hij niet opgelost krijgt, afhankelijk zijn van anderen die niet zo slim zijn als hijzelf) en dan heeft hij totaal geen bagage om hiermee om te gaan.

Het is wel een ongelooflijk moeilijke situatie voor de ouders. Je kan het bijna niet goed doen, want Laurent is en zal altijd een outsider zijn. Zijn IQ-verschil met "normale" mensen is twee keer zo groot als dat tussen iemand met Down en diezelfde persoon.

Stimuleren is prima, alleen is er geen ruimte voor spel heb ik het idee (hij is ook al een keer bij Ivo Niehe geweest). Laat dat jochie lekker uit de publiciteit, stimuleer zijn ontwikkeling door hem zijn interesses te laten aftasten, maar laat hem alsjeblieft ook spelen.

Misschien een vooroordeel, maar hij woont in een Middeleeuws grachtenpand in Amsterdam, loopt in overhempjes en wollen truitjes. Allemaal stijfjes, volwassen, netjes. Nooit eens gek doen. Dát wordt een heel groot probleem voor hem ben ik bang.
Helemaal mee eens..
pi_172071833
Alsof dat kind geen andere hobby's heeft en zich enkel bezighoudt met moeilijke boeken lezen. Hij heeft uitdaging nodig, met een blokkendoos maak je hem gewoon niet blij. Met hem verbieden zich bezig te houden met dingen die hij interessant vindt al helemaal niet.

Ik maak me hooguit zorgen over dat hij opgroeit zonder iets fout te (kunnen) doen voor zijn omgeving, niet over waar hij zich mee bezig houdt. Iedereen is alleen maar enthousiast over alles wat hij doet, ervaring met falen of mensen die niet onder de indruk zijn heeft hij niet. Dat kan later wel een probleem worden.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:22:37 #85
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172072613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 17:40 schreef Physsic het volgende:
Alsof dat kind geen andere hobby's heeft en zich enkel bezighoudt met moeilijke boeken lezen. Hij heeft uitdaging nodig, met een blokkendoos maak je hem gewoon niet blij. Met hem verbieden zich bezig te houden met dingen die hij interessant vindt al helemaal niet.

Ik maak me hooguit zorgen over dat hij opgroeit zonder iets fout te (kunnen) doen voor zijn omgeving, niet over waar hij zich mee bezig houdt. Iedereen is alleen maar enthousiast over alles wat hij doet, ervaring met falen of mensen die niet onder de indruk zijn heeft hij niet. Dat kan later wel een probleem worden.
Je kan het interview kijken met Laurent met Ivo Niehe. Hij heeft wel normale/intelligente ouders en dergelijke, dus denk dat dat wel goed komt :Y Zo kwam het over althans

Disclaimer: ver-schrik-ke-lijk interview. Ivo Niehe is echt zeldzaam kut. Maar dan heb je wel een indruk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:30:16 #86
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172072742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:23 schreef Brybry het volgende:
In mijn familie is er ook zo'n wonderkind....inmiddels volwassen en een mooie carriere opgebouwd maar dat is het dan ook wel.
Sociaal niet vaardig,egoistisch, erg kinderlijk in voorkomen en eenzaam.
Niet zo bescheiden!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:23:18 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172166931
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:56 schreef Satori-Amori het volgende:

Gelukkig maar dat opa en oma dit al zien aankomen, en hem dus kunnen voorbereiden op het eindige leven hier op aard, ondanks de moedige en oprechte poging van hun kleinzoon.. maw: als het al zielig is dan is het te danken aan de onwil om die jongen op te voeden gelet op de realiteit.
Je ziet mijn punt niet: bijna elk kind krijgt vroeg of laat te maken met overlijden van grootouders. Dat hoort gewoon bij het leven. Maar in dit geval wordt de illusie gecreeerd dat hij er iets aan kan doen. Maw hij gaat de verantwoordelijkheid er voor dragen. En dat moet niet zo zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172172164
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je ziet mijn punt niet: bijna elk kind krijgt vroeg of laat te maken met overlijden van grootouders. Dat hoort gewoon bij het leven. Maar in dit geval wordt de illusie gecreeerd dat hij er iets aan kan doen. Maw hij gaat de verantwoordelijkheid er voor dragen. En dat moet niet zo zijn.
Vandaar natuurlijk de taak aan de omgeving om wel duidelijk te maken dat ondanks zijn prijzenswaardige inzet er geen garanties zijn en iedereen vroeg of laat overlijdt, dat hoort bij het leven. Dat bedoelde ik.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  dinsdag 4 juli 2017 @ 20:06:27 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172172441
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 19:58 schreef Satori-Amori het volgende:

Vandaar natuurlijk de taak aan de omgeving om wel duidelijk te maken dat ondanks zijn prijzenswaardige inzet er geen garanties zijn en iedereen vroeg of laat overlijdt, dat hoort bij het leven. Dat bedoelde ik.
Zo natuurlijk is dat niet. En dan nog, hij is emotioneel gezien 7.

Heb je de film Inception gezien? Deze korte monoloog komt uit die film:

quote:
What is the most resilient parasite?

Bacteria? A virus? An intestinal worm?

No, it's an idea.

Resilient... highly contagious.
Once an idea has taken hold of the brain it's almost impossible to eradicate. An idea that is fully formed - fully understood - that sticks; right in there somewhere.
Een idee: zodra het in je hoofd zit is het vrijwel onverwoestbaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172172795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zo natuurlijk is dat niet. En dan nog, hij is emotioneel gezien 7.

Heb je de film Inception gezien? Deze korte monoloog komt uit die film:

[..]

Een idee: zodra het in je hoofd zit is het vrijwel onverwoestbaar.
En vooral bij kinderen is dit het geval..
pi_172174145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zo natuurlijk is dat niet. En dan nog, hij is emotioneel gezien 7.

Heb je de film Inception gezien? Deze korte monoloog komt uit die film:

[..]

Een idee: zodra het in je hoofd zit is het vrijwel onverwoestbaar.
Zou kunnen zijn, en dan is dat zijn levenspad, je kunt niet iedereen beschermen voor het leven en zijn grillen. Al wat je kunt doen is je best.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  dinsdag 4 juli 2017 @ 21:08:18 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172174531
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 20:58 schreef Satori-Amori het volgende:

Zou kunnen zijn, en dan is dat zijn levenspad, je kunt niet iedereen beschermen voor het leven en zijn grillen. Al wat je kunt doen is je best.
Ik reageerde alleen maar op een post van iemand die de typering 'zielig' niet begreep en het allemaal mooi vind. Dat wilde ik nuanceren. Nee, je kunt niet iedereen beschermen. Mijn 8- en 6-jarige zijn gewone zorgeloze kinderen. Dat is bij hem al voorbij. Hij is met 7 jaar al geen kind meer. Ik vind dat wel sneu.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:07:25 #93
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_172205626
7 jaar en nu al geneeskunde studeren? Zou bijna denken dat zelfs een iq van 145 daarvoor te laag zou zijn :')
pi_172205912
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:07 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
7 jaar en nu al geneeskunde studeren? Zou bijna denken dat zelfs een iq van 145 daarvoor te laag zou zijn :')
Kun jij wel lezen?
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:31:13 #95
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_172205985
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Kun jij wel lezen?
Het is wat laat oké :') Punt blijft dat wat hij nu doet echt een uitzonderlijke prestatie is.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:35:41 #96
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_172206036

Dit (prachtige) nummer gaat over zo iemand
Non possumus non loqui
pi_172206682
De ouders ontkennen dat ze deze arme jongen niet onder druk zetten om te presteren.
Maar ik geloof er niets van. Ik denk dat kinderen die constant onder druk worden gezet om hun kennis te vermeerderen, op den duur aan een vorm van autisme gaan lijden en vaak ook te maken krijgen met een of andere vorm van dwangneurose. Het gevaar is dat, als een kind al aan een lichtere vorm van autisme lijdt, dit door dwang om te presteren versterkt kan worden. Met als gevolg dat zo een kind psychische klachten aan overhoudt.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  donderdag 6 juli 2017 @ 06:56:04 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_172207301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 01:51 schreef Begripvol het volgende:
Ik denk dat kinderen die constant onder druk worden gezet om hun kennis te vermeerderen, op den duur aan een vorm van autisme gaan lijden en vaak ook te maken krijgen met een of andere vorm van dwangneurose. Het gevaar is dat, als een kind al aan een lichtere vorm van autisme lijdt, dit door dwang om te presteren versterkt kan worden.
:o Zo! Je durft nogal wat uitspraken te doen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 10:38:50 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172210083
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Als hij mijn zoon was zou ik samen met hem een deeltjesversneller en een nevelkamer bouwen, een vulkaan maken uit zand en thermiet, een differentieel maken, quantum mechanische experimenten uitvoeren met polarisatie, raketmotoren maken.
Volgensmij zijn beide ouders artsen dus dan is het niet zo gek dat deze jongen wil meelopen in een ziekenhuis....

Verder goed dat ze zijn verveling proberen tegen te gaan, het probleem is misschien wel dat hij straks niet meer weet hoe zich normaal te vervelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:11:10 #100
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172210640
Ja doei als mijn papa ook kk rijk was en in A'dam Zui nota bene een huis had en me prive scholen van 30k per jaar gaf zat ik ook op me 7e te lopen in een hospital

verwend kutnest
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:27:35 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172212398
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:16 schreef Karina het volgende:
Dougie Howser dus
[ afbeelding ]
Barney "wait for it" Stinson.
pi_172225612
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 06:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

:o Zo! Je durft nogal wat uitspraken te doen!
Wat ik niet begrijp, is het volgende: Als het om een Aziatisch kind zou gaan, dan zou men geneigd zijn dit kind aan een onderzoek te onderwerpen om na te gaan of dit kind wel of niet gedwongen wordt tot presteren. Maar als het om een blank kind gaat dan is onderzoek hiernaar niet nodig.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_180093210
quote:
Laurent (8) haalt in anderhalf jaar gymnasiumdiploma

Anderhalf jaar, zolang had kindgenie Laurent Simons nodig om het gymnasium te doorlopen. Op zich al een hele prestatie, maar gezien de leeftijd van de Vlaams-Nederlandse studiebol is het er een van wereldformaat. Laurent is namelijk 8 en heeft een IQ van 145.


Gisterenavond nam Laurent zijn diploma in ontvangst op het Sint-Jozef Humaniora in Brugge. ,,We zijn ongelooflijk trots’’, zegt vader Alexander (35), die denkt dat het nog sneller had gekund, tegen RTL Nieuws.

Hoewel Laurents hart vorig jaar nog bij een toekomst in de cardiologie lag, is hij daar nu toch niet helemaal zeker van. ,,We zijn ons nog een beetje aan het oriënteren’’, aldus zijn vader, die een tandartsenpraktijk runt in Amsterdam. De verwachting is dat zijn zoontje kiest voor een wetenschappelijke carrière. ,,Hij wilde eerst geneeskunde studeren, maar het wordt waarschijnlijk wis-, natuur- of scheikunde.''

Nieuwe Einstein of Newton
Laurent is acht jaar, maar nu al klaar met het gymnasium.
Laurent is acht jaar, maar nu al klaar met het gymnasium.

Een combinatie is ook mogelijk, schat Alexander in. ,,Mensen zeggen dat Laurent de nieuwe Albert Einstein of Isaac Newton kan worden.’’ De jeugdige bolleboos wordt van alle kanten benaderd met aanbiedingen, zowel uit binnen- als buitenland. ,,We laten in de vakantie alles rustig bezinken, dan kan Laurent nadenken over wat hij nu precies wil.’’

Het ultraslimme kereltje deed vorig jaar nog de tweede klas van de privéschool Winford in Amsterdam. Hij verveelde zich en ging via de hoofdstedelijke universiteit aan de slag als hartonderzoeker bij het AMC. ,,Hij staat elke dag te popelen'', aldus zijn vader destijds tegen de NOS. ,,Ik heb begrepen dat ze bij het AMC druk bezig zijn met het bestuderen van hartfilmpjes. Dat vindt Laurent erg interessant.’’

De boekenwurm, die volgens zijn ouders allesbehalve een nerd is, vond het ook heerlijk door pa’s tandheelkundige literatuur te bladeren. ,,De Donald Duck leest hij ook hoor, maar dat is wel het enige niet-wetenschappelijke’’.

Universitaire aspiraties
In voorgaande jaren ging Laurent al eens langs op de prestigieuze universiteit van Oxford om kennis te maken. Zijn vader sprak ook met een hoogleraar van de Amerikaanse topuniversiteit Harvard. Waarschijnlijk wordt het toch een Nederlandse of Belgische universiteit voor Laurent, die werd opgevoed door zijn opa en oma. ,,Het buitenland is nog te ver weg, hij kan hen niet missen.’’

Over wat Laurent gaat doen als hij straks afgestudeerd is, denkt Alexander al helemaal niet na. Hij spreekt de hoop uit dat Laurent Nederland en België in de toekomst nog trotser gaat maken. Hoewel Laurant nog erg jong is, trekt hij zijn eigen plan. Zijn ouders steunen hem daarin met alle liefde. ,,Wat hij ook kiest, wij staan er achter’’, zegt Simons monter.
Het is heel knap en bijzonder, maar ik heb toch echt vooral medelijden met dit jongentje.. Kind zijn is er voor hem niet bij.


Dit artikel beschrijft dat heel erg goed.
pi_180093327
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het is heel knap en bijzonder, maar ik heb toch echt vooral medelijden met dit jongentje.. Kind zijn is er voor hem niet bij.


Dit artikel beschrijft dat heel erg goed.
Maar wat nou als dat kind-zijn hem niet bevalt?
pi_180093432
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar wat nou als dat kind-zijn hem niet bevalt?
Heb je het artikel waar ik naar linkte gelezen?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)j-emotioneel-instort
  donderdag 28 juni 2018 @ 00:10:25 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_180093447
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:47 schreef Begripvol het volgende:

Wat ik niet begrijp, is het volgende: Als het om een Aziatisch kind zou gaan, dan zou men geneigd zijn dit kind aan een onderzoek te onderwerpen om na te gaan of dit kind wel of niet gedwongen wordt tot presteren. Maar als het om een blank kind gaat dan is onderzoek hiernaar niet nodig.
White privilege _O_
pi_180093468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:47 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp, is het volgende: Als het om een Aziatisch kind zou gaan, dan zou men geneigd zijn dit kind aan een onderzoek te onderwerpen om na te gaan of dit kind wel of niet gedwongen wordt tot presteren. Maar als het om een blank kind gaat dan is onderzoek hiernaar niet nodig.
Zelfs in 2017 was dit een debiele uitspraak.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180093654
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je het artikel waar ik naar linkte gelezen?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)j-emotioneel-instort
Ja.
pi_180093975
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja.
Dan begrijp ik niet zo goed waarom je vraagt 'Maar wat nou als dat kind-zijn hem niet bevalt?'. Want het is namelijk heel logisch dat het kind-zijn hem niet bevalt omdat hij door zijn intelligentie weinig/geen raakvlakken heeft met leeftijdsgenoten, maar dat betekent niet dat hij het kind-zijn niet nodig heeft voor zijn emotionele en sociale ontwikkeling.
pi_180094288
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:41 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet zo goed waarom je vraagt 'Maar wat nou als dat kind-zijn hem niet bevalt?'. Want het is namelijk heel logisch dat het kind-zijn hem niet bevalt omdat hij door zijn intelligentie weinig/geen raakvlakken heeft met leeftijdsgenoten, maar dat betekent niet dat hij het kind-zijn niet nodig heeft voor zijn emotionele en sociale ontwikkeling.
Edit: ah, wacht. Ik denk dat ik je verkeerd heb begrepen. Ik dacht dat je met het linken naar dat artikel wilde aangeven dat het traject dat hij nu doorloopt slecht is voor hem en dat je daarom medelijden met hem hebt.
Ik vind het inderdaad ook erg voor hem dat hij zo slim is dat er eigenlijk geen ‘normale ontwikkeling’ op alle vlakken voor hem mogelijk is. :Y

[ Bericht 26% gewijzigd door Physsic op 28-06-2018 01:06:39 ]
pi_180094649
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar wat nou als dat kind-zijn hem niet bevalt?
Ik heb het artikel niet gelezen.

Een kind heeft niet zoveel te willen. Geef je toe? dan zou het zich kunnen ontwikkelen tot een narcist. Zeker als het kind een 'bijzonder' talent bezit..
Blijkbaar iets waarmee ouders kunnen pronken omdat ze zelf weinig kunnen.

Zit het in de genen? Dan is de kans groot dat men wil 'wedijveren'..[..]
Uiteraard brengt dat nogal wat spanningen tussen de grote ego's..met alle gevolgen vandien, dat zich pas veel later zal openbaren...

Anyway...lang verhaal kort; ik zou dit kind sowieso niet aan mijn ziekenhuisbed willen. :') :W
´
pi_180094697
Wat vind de arbeidsinspectiedienst hier eigenlijk van. Ik dacht dat we hier in Nederland strenge regelgeving hadden rondom kinderarbeid en arbeidstijden. Voor 7 jarigen is dit volgens mij uiterst streng en ik vraag me af hoeveel wetten je hiermee overtreed.
pi_180094860
Wij hebben hier ook vier zeer slimme kinderen.

Nummer een slaat een klas over, we zijn thuis gestopt met lezen, met haar kennis zou ze weer een jaar verder kunnen, maar dat vinden wij persoonlijk op sociaal gebied niet gezond. Ze maakt wel veel vrienden in de klas boven haar. Dus dat is prima.

Nummer twee ging naar school en zei zelf tegen de juf dat het voor baby’s was en dat ze naar groep 2 wilde. Ze hebben haar met toestemming getest en net als nummer 1 overal hoge scores. Ze zei vervolgens dat ze nog wat beter haar best ging doen want dan kon ze naar groep 3.

Nu vinden wij dat kinderen die extreem intelligent zijn juist kind moeten blijven. Dus prima zolang ze maar genieten en leven. En ze er zelf voor kiezen.

Dus juist in de breedte aanbod bieden, de oudste wil dat doen in dans en zang. Nummer twee nog haar ding nu uitzoeken en onze jongste is 6 maanden eet zelf met een vork en wil gaan staan.

Wij, mijn man en ik denken dat dit komt door een ouderwetse maar duidelijke opvoeding. Nu hebben wij vier slimmeriken in huis dus verdelen we de aandacht. Maar ik blijf thuis en mijn man werkt. En elke dag complimenten geven, daar wordt toch elk mens blij van.

Dat de mensen uit de OP hun zoon, ik neem even aan, enigs kind begeleiden in zijn behoeftes, tja ik snap het wel. Er dan kan het heel hard gaan met zo’n slimmerik. Ik hoop daar in tegen ook dat hij weet hoe hij zandkastelen en hutten moet bouwen. Hoe je vrienden maakt en kan behouden. En vooral weet dat niet elk kind gezegend is met een fijn nest, en dan het juist zijn taak kan zijn om anderen te helpen.
pi_180095099
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
Typisch calvinistisch trekje.
pi_180095123
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2018 01:42 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Typisch calvinistisch trekje.
Sommige kinderen zijn gewoon zo
pi_180095135
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Wij hebben hier ook vier zeer slimme kinderen..
^O^

Ik hoop daar in tegen ook dat hij weet hoe hij zandkastelen en hutten moet bouwen. Hoe je vrienden maakt en kan behouden. En vooral weet dat niet elk kind gezegend is met een fijn nest, en dan het juist zijn taak kan zijn om anderen te helpen.
Juist. En dat ze een camping ook hebben meegemaakt.
Al die hotels over de wereld in Beverwijk en Den Dolder gaan ook vervelen
´
pi_180095160
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:11 schreef corehype het volgende:
Ja doei als mijn papa ook kk rijk was en in A'dam Zui nota bene een huis had en me prive scholen van 30k per jaar gaf zat ik ook op me 7e te lopen in een hospital

verwend kutnest
gewoon stelen van rijke tata's, jeweettoch. Ik ben hooggeleid G.

OT: zou mooi zijn als deze jongen een geneeskundige doorbraak kan ontdekken.
There are only 151 Pokémon.
pi_180095203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 01:50 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

gewoon stelen van rijke tata's, jeweettoch. Ik ben hooggeleid G.

OT: zou mooi zijn als deze jongen een geneeskundige doorbraak kan ontdekken.
Zal ik eens kijken of ik bij jou ook een doorbraak kan ontdekken? :9
´
pi_180095253
Vaak zijn mensen met een abnormaal hoog IQ autistisch.
pi_180095530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 02:19 schreef vigen98 het volgende:
Vaak zijn mensen met een abnormaal hoog IQ autistisch.
En emotioneel naar de klote. Een beetje zoals de gemiddelde FOK!ker, zeg maar
´
  donderdag 28 juni 2018 @ 04:48:51 #121
117098 Hathor
Effe niet
pi_180095547
Sheldon.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180095666
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juni 2018 04:41 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

En emotioneel naar de klote. Een beetje zoals de gemiddelde FOK!ker, zeg maar
Daarom beste IQ van 125-130 en gewoon normaal verder _O_
pi_180095669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 06:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daarom beste IQ van 125-130 en gewoon normaal verder _O_
:')
´
pi_180095678
verkeerd topic
´
pi_180095734
Echt gaaf, zo'n kind! Dat hij veel moge gaan betekenen voor de wereld.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 28 juni 2018 @ 07:10:21 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180095744
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:04 schreef bijdehand het volgende:
Echt gaaf, zo'n kind! Dat hij veel moge gaan betekenen voor de wereld.
Meestal loopt dat uiteindelijk niet zo'n vaart jammer genoeg. Hoe veel wonderkinderen hebben we in de jaren 70, 80, 90 wel niet langs zien komen waar je nu niks meer van hoort.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180095761
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:06 schreef Nikonlover het volgende:
Zelf denkt Laurent zijn intelligentie van zijn vader te hebben, maar daar gaat zijn Alexander niet in mee. "Ik geef liever geen antwoord, dat is het verstandigst."
Zo te lezen heeft hij het idd van zijn vader, klinkt als een slimme man.
pi_180095830
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Meestal loopt dat uiteindelijk niet zo'n vaart jammer genoeg. Hoe veel wonderkinderen hebben we in de jaren 70, 80, 90 wel niet langs zien komen waar je nu niks meer van hoort.
Die zijn allemaal dood
´
pi_180095960
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
Ik begrijp dat ook niet helemaal.
  donderdag 28 juni 2018 @ 07:52:44 #130
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180096037
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Meestal loopt dat uiteindelijk niet zo'n vaart jammer genoeg. Hoe veel wonderkinderen hebben we in de jaren 70, 80, 90 wel niet langs zien komen waar je nu niks meer van hoort.
Dat je niets meer van ze hoort hoeft niets te betekenen. De nieuwswaarde van wonderkinderen is veel groter dan volwassenen die uber-intelligent zijn.
With the stars as her umbrella
pi_180096083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis :')

Dit soort dingen helpen dus ook niet denk ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 28 juni 2018 @ 07:57:41 #132
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180096086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:44 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet helemaal.
Zielig vind ik ook niet echt een passende term. Maar ik vraag me wel af hoe de ontwikkeling van zo'n zevenjarig wonderkind op sociaal en emotioneel vlak verloopt.
Cognitief komt hij natuurlijk helemaal aan zijn trekken maar ik vraag me af hoe de wat-ga-jij-in-het-weekend-doen-gesprekken verlopen als hij met zijn AMC-collega's aan het lunchen is :+

Maar goed, tof vind ik het wel!
With the stars as her umbrella
pi_180096139
Mijn dochter heeft een IQ van 145+. Zit in een klas voor hoogbegaafde kinderen. Behandelen de normale lesstof (in 20% van de reguliere tijd) en verder bieden ze heel veel verbreding aan. Dit proberen we zelf ook te doen; bezoekje aan bv
het British Museum vindt ze echt geweldig.

Daarnaast is ze ook nog lekker kind. Buiten spelen, met een bestuurbare auto racen, hockey, zwemmen, hutten bouwen, insecten vangen en verkleden kan ze zich ook prima mee vermaken.

Deze jongen heeft blijkbaar nog meer nodig. Fijn dat er mogelijkheden zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:02:42 #134
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180096150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Jezus... ziet er ook bizar wijs en eigenlijk volwassen uit. Damn, 7??

Uhm...

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:09:18 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180096204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:52 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dat je niets meer van ze hoort hoeft niets te betekenen. De nieuwswaarde van wonderkinderen is veel groter dan volwassenen die uber-intelligent zijn.
Je zou verwachten dat een wonderkind wat actief bijdraagt aan allerhande wetenschappelijk onderzoek een soort "sweetheart of the nation" wordt die nauwlettend door de media wordt gevolgd... een beetje zoals de jongste persoon in de film "Children of Men"
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:12:41 #136
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180096223
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat een wonderkind wat actief bijdraagt aan allerhande wetenschappelijk onderzoek een soort "sweetheart of the nation" wordt die nauwlettend door de media wordt gevolgd... een beetje zoals de jongste persoon in de film "Children of Men"
Die film heb ik niet gezien, aanrader?

Ik denk dat mensen het nieuws snel zat zijn, op naar het volgende wondertje.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat zo'n wonderarts niet per se zit te wachten op aandacht van de media, ook voor hen is de nieuwigheid eraf en je doet immers gewoon je werk. Misschien werken ze ook nog samen in een team en wil je niet in je eentje pronken.

Nou ja suggesties en aannames weer :+

Misschien eens op zoek naar een 'Hoe is het nu met...'reportage.
With the stars as her umbrella
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:14:18 #137
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180096232
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft een IQ van 145+. Zit in een klas voor hoogbegaafde kinderen. Behandelen de normale lesstof (in 20% van de reguliere tijd) en verder bieden ze heel veel verbreding aan. Dit proberen we zelf ook te doen; bezoekje aan bv
het British Museum vindt ze echt geweldig.

Daarnaast is ze ook nog lekker kind. Buiten spelen, met een bestuurbare auto racen, hockey, zwemmen, hutten bouwen, insecten vangen en verkleden kan ze zich ook prima mee vermaken.

Deze jongen heeft blijkbaar nog meer nodig. Fijn dat er mogelijkheden zijn.
Wat tof :D
With the stars as her umbrella
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:19:08 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180096255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:12 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Die film heb ik niet gezien, aanrader?
Niet een absolute must-see maar wel gewoon een solide uitgewerkt concept. Dus sure.

quote:
Ik denk dat mensen het nieuws snel zat zijn, op naar het volgende wondertje.
Misschien heeft dat wat met de tijd te maken. Einstein had in zijn dagen wel een soort hype-status. Maargoed.. dat was ook de eindtijd van een wetenschap waarin de bijdragen van een individu de grootste drijfveer was. Tegenwoordig komt alles voort uit groepsresultaten of mega-projecten.

quote:
Daarnaast kan ik me voorstellen dat zo'n wonderarts niet per se zit te wachten op aandacht van de media, ook voor hen is de nieuwigheid eraf en je doet immers gewoon je werk. Misschien werken ze ook nog samen in een team en wil je niet in je eentje pronken.

Nou ja suggesties en aannames weer :+

Misschien eens op zoek naar een 'Hoe is het nu met...'reportage.
Ja met Jambers als presentator het liefst.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:20:10 #139
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180096264
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

ja beter had hij down dan was die tenminste altijd vrolijk!

Nederland op z'n smalst weer dit
Hardnekkig misverstand dat downies altijd vrolijk zijn. Er komt namelijk ook een hele hoop agressie bij voor, maar dat zie je natuurlijk niet op TV in die walgelijke Johnny de Mol shows.

quote:
17s.gif Op donderdag 28 juni 2018 01:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Juist. En dat ze een camping ook hebben meegemaakt.
Al die hotels over de wereld in Beverwijk en Den Dolder gaan ook vervelen
God, wat ben ik blij dat ik nooit de ellende van campings heb meegemaakt als kind :r
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:32:03 #140
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180096369
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:56 schreef madam-april het volgende:
Waarschijnlijk wordt het toch een Nederlandse of Belgische universiteit voor Laurent, die werd opgevoed door zijn opa en oma. ,,Het buitenland is nog te ver weg, hij kan hen niet missen.’’

Hmm? Verder lijkt het er wel een beetje op dat die vader dat kind een beetje als claim to faim proxy gebruikt. :@. Aan de andere kant kan die jongen wel helemaal wild gaan met kennis opzuigen, hopelijk doet het ook echt omdat hij het zelf wil en niet omdat zijn pa hem (te hard) pushed. Wel tof verder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180096427
Pfff 7 jaar en dan al zo geinterseerd zijn in dingen die de meeste mensen niet eens willen weten.

Je ziet overigens in het filmpje aan alle kanten dat Laurent zich nog heel erg kinds opstelt en zich geen houding weet te geven wanneer het er op aan komt. Dit is in mijn ogen echt iets waar ze zich mee bezig moeten houden.

Want daaraan kun je merken dat er ook ruimte nodig is om kind te zijn. Prima dat je een wonderkind hebt en prima dat die dingen doet waar zijn/haar interesses liggen, maar wees wel op voorbereid dat een kind ook altijd een kind moet kunnen zijn.
  donderdag 28 juni 2018 @ 08:43:50 #142
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180096469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:

God, wat ben ik blij dat ik nooit de ellende van campings heb meegemaakt als kind :r
Kinderen vermaken zich overal.
And so is the past
pi_180097549
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:04 schreef bijdehand het volgende:
Echt gaaf, zo'n kind! Dat hij veel moge gaan betekenen voor de wereld.
Er zijn geen garanties. Zijn ouders zouden er goed aan doen hun verwachtingen wat te temperen.

Er is ook best veel te vinden over super slimme mensen (150-200+), al een nat/wis phd op hun 15-18e, die de verwachtingen niet hebben kunnen waarmaken. Ik geloof dat er zelfs een of andere genie beetje ergens ergens op Hawaii werkloos het inkomen verdient met kansspelletjes. Genoeg werken ook bij een universiteit maar hoor je (via de media) nooit iets.

Dus leuk voor het kind (hoop ik). Maar iets leren != iets uitvinden.
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:01:42 #144
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180097701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
Jemig wat een kutleven moet je hebben als je direct zo negatief denkt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180097991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis :')

Die docent :')
"Beter dan mij" :')
pi_180098366
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kinderen vermaken zich overal.
Dat is een groot misverstand...!
´
pi_180098687
Lekker hoor, zo'n jonkie is vast heel goedkoop...doet ie ook uitstrijkjes en bevallingen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180098804
Het kan best goed gaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Terence_Tao
Al denk ik dat in de wiskunde en theoretische natuurkunde en biologie individuele genialiteit eerder tot echte doorbraken leidt dan in de medische wetenschap of experimentele wetenschappen, waar het groepswerk veel belangrijker is.
pi_180099414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:10 schreef DrParsifal het volgende:
Het kan best goed gaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Terence_Tao
Al denk ik dat in de wiskunde en theoretische natuurkunde en biologie individuele genialiteit eerder tot echte doorbraken leidt dan in de medische wetenschap of experimentele wetenschappen, waar het groepswerk veel belangrijker is.
Hoeft ook niet. Mensen die b.v. studies wiskunde of natuurkunde makkelijk doorlopen, zijn lang niet altijd bovengemiddeld goede onderzoekers. Dat zijn toch weer andere vaardigheden, zoals creativiteit, intuïtie en dergelijke.

Leuk voor zo'n joch, maar hopen dat-ie er goed in begeleid wordt. :)
-
pi_180099669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Mensen die b.v. studies wiskunde of natuurkunde makkelijk doorlopen, zijn lang niet altijd bovengemiddeld goede onderzoekers. Dat zijn toch weer andere vaardigheden, zoals creativiteit, intuïtie en dergelijke.
Mee eens, maar ik denk dat dit soort wiskundige creativiteit wel gecombineerd moet worden met genialiteit. (En misschien wordt de creativiteit deels doodgeslagen als er te veel gehamerd wordt op het leren van al bestaande methoden)
pi_180103139
http://www.hb-kind-forum.nl/

De ouders op dit vreselijke hoogbegaafdheid forum zullen ongetwijfeld jaloers zijn op de ouders van Laurant.
pi_180103852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:10 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik denk dat dit soort wiskundige creativiteit wel gecombineerd moet worden met genialiteit. (En misschien wordt de creativiteit deels doodgeslagen als er te veel gehamerd wordt op het leren van al bestaande methoden)
Wat dat betreft; ik dacht dat Einstein zijn theorieën juist in alle rust kon uitwerken tijdens het uitvoeren van een of ander muf baantje, en dat hij juist zo matig scoorde op school dat hij nooit als genie werd gezien, en dus niet werd geremd door de druk van het zijn van een 'wonderkind'.
(Of het een indianenverhaal is weet ik niet, maar het klonk wel logisch)
pi_180103889
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:10 schreef DrParsifal het volgende:
Het kan best goed gaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Terence_Tao
Al denk ik dat in de wiskunde en theoretische natuurkunde en biologie individuele genialiteit eerder tot echte doorbraken leidt dan in de medische wetenschap of experimentele wetenschappen, waar het groepswerk veel belangrijker is.
Mooi voorbeeld lijkt het, Terence Tao, van wat ik bedoel. Een "genie" die belangrijke academische bijdragen levert aan takken van sport binnen de wiskunde. Indrukwekkend wel, maar buiten de academische kringen denk ik niet dat veel hem kennen (vanwege zijn intellect en academische werk).

Mooi persoon voor iemand als Laurent en zijn ouders om als rolpatroon te nemen. In plaats nu al Laurent te presenteren als saint die de wetenschap op zijn kop gaat zetten ;)
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:51:24 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180103943
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:23 schreef Brybry het volgende:
Prachtig dat deze jongen alle kansen krijgt....En toch heb ik er wat moeite mee. In mijn familie is er ook zo'n wonderkind....inmiddels volwassen en een mooie carriere opgebouwd maar dat is het dan ook wel.
Sociaal niet vaardig,egoistisch, erg kinderlijk in voorkomen en eenzaam.

...
Ben je familie van onze premier?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180104001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:28 schreef Bugno het volgende:
Die pa spoort duidelijk niet, met z'n geneuzel over de koning en de Min-pres. Hopeloos op zoek naar erkenning van het genie dat zijn kind is.

Uiteraard is het prachtig waartoe zo'n jochie in staat is. Maar deze jongen groeit op in een wereld waarin wat hij doet allemaal fantastisch prachtig is. Zijn vader vindt zelfs dat de koning hem moet eren en respecteren. Lekker gezond beeld van zichzelf krijgt hij zo. Straks gaat er ongetwijfeld iets voorvallen waarbij blijkt dat hij niet Superman is (bijvoorbeeld met dames die hem afwijzen, problemen die hij niet opgelost krijgt, afhankelijk zijn van anderen die niet zo slim zijn als hijzelf) en dan heeft hij totaal geen bagage om hiermee om te gaan.

Het is wel een ongelooflijk moeilijke situatie voor de ouders. Je kan het bijna niet goed doen, want Laurent is en zal altijd een outsider zijn. Zijn IQ-verschil met "normale" mensen is twee keer zo groot als dat tussen iemand met Down en diezelfde persoon.

Stimuleren is prima, alleen is er geen ruimte voor spel heb ik het idee (hij is ook al een keer bij Ivo Niehe geweest). Laat dat jochie lekker uit de publiciteit, stimuleer zijn ontwikkeling door hem zijn interesses te laten aftasten, maar laat hem alsjeblieft ook spelen.

Misschien een vooroordeel, maar hij woont in een Middeleeuws grachtenpand in Amsterdam, loopt in overhempjes en wollen truitjes. Allemaal stijfjes, volwassen, netjes. Nooit eens gek doen. Dát wordt een heel groot probleem voor hem ben ik bang.
Denk ik ook. Als hij echt heel slim is dan zal hij nooit helemaal in het kader passen, zeker niet onder het hollandse maaiveld. Maar een beetje kind moet iemand kunnen zijn. En met dergelijke ouders... dan wordt het snel een beetje eng. Overigens is op 7 jarige leeftijd 2 jaar gymnasium in 1 doen wel bizar.

Overigens is dokter worden voor hem weinig boeiend, maar ook voor de maatschappij niet. Zou mooi zijn als deze jongen kernfusie werkend weet te krijgen, of andere doorbraken weet te realiseren waar onze wetenschap of toegepaste wetenschap nog tegenaan loopt.
Whatever...
pi_180104889
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat dat betreft; ik dacht dat Einstein zijn theorieën juist in alle rust kon uitwerken tijdens het uitvoeren van een of ander muf baantje, en dat hij juist zo matig scoorde op school dat hij nooit als genie werd gezien, en dus niet werd geremd door de druk van het zijn van een 'wonderkind'.
(Of het een indianenverhaal is weet ik niet, maar het klonk wel logisch)
Natuurlijk was niet iedere genie een wonderkind. In mijn eigen tak van wiskunde hebben grootheden als Andrey Kolmogorov, Oded Schramm en John Kingman ook meer normale trajecten gevolgd. Wiskunde en theoretische natuurkunde zijn wel takken van wetenschap waar wonderkinderen zich kunnen ontwikkelen. Zie ook dit lijstje https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_child_prodigies waar je toch aardig wat echt grote namen onder de wiskundigen ziet (en niet alleen de unabomber).
pi_180107872
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Edit: ah, wacht. Ik denk dat ik je verkeerd heb begrepen. Ik dacht dat je met het linken naar dat artikel wilde aangeven dat het traject dat hij nu doorloopt slecht is voor hem en dat je daarom medelijden met hem hebt.
Ik vind het inderdaad ook erg voor hem dat hij zo slim is dat er eigenlijk geen ‘normale ontwikkeling’ op alle vlakken voor hem mogelijk is. :Y

Dat bedoelde ik inderdaad. En dat ik hoop dat er wel genoeg aandacht wordt besteed aan zijn sociaal-emotionele ontwikkeling. Want hij is ook gewoon nog echt een kind, ondanks zijn extreme intelligentie.
pi_180108236
Natuurlijk is het belangrijk om aandacht te hebben voor de emotionele ontwikkeling van het kind, maar ik ben er niet per se op tegen dat hij op zijn 8e al zijn gymnasiumdiploma heeft. Je kan niet van iedereen een soort eenheidsworst maken. Als je deze jongen dezelfde stof had gegeven als leeftijdsgenootjes (op hetzelfde trage tempo) was hij waarschijnlijk diep ongelukkig geworden. Veel hoogbegaafden gaan door het ontbreken van maatwerk/extra uitdaging juist onderpresteren.

Ik vind die vader van hem trouwens wel een beetje een engerd :s)
pi_180108664
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. En dat ik hoop dat er wel genoeg aandacht wordt besteed aan zijn sociaal-emotionele ontwikkeling. Want hij is ook gewoon nog echt een kind, ondanks zijn extreme intelligentie.
Ja, dan snap ik je helemaal. :Y
  donderdag 28 juni 2018 @ 20:44:58 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180109011
quote:
12s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:51 schreef Hyperdude het volgende:

Ben je familie van onze premier?
Ik zie dat jij de premier niet kent.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180109626
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dan snap ik je helemaal. :Y
:)
pi_180110110
Vaak zie je dat de echte slimmeriken, de mensen die veel bereiken, helemaal niet diegenen zijn die het beste scoren op school, of diegenen zijn met de hoogste IQ's (en ook niet op kinderleeftijd).

Natuurlijk helpt het om makkelijk informatie te kunnen onthouden en goed te kunnen begrijpen wat de docent uitlegt. Maar in het onderwijs is er maar weinig ruimte voor creativiteit, intuïtie, het goed kunnen inschatten van risico's en om bijvoorbeeld aan te kunnen voelen wat een team nodig heeft. Dat klinkt allemaal wat vaag, maar is ook allemaal te leren/trainen. Iets wat zo'n jonge bolleboos natuurlijk maar nauwelijks doet.

Neem Steve Jobs (school drop-out) die heel goed wist te bedenken wat mensen willen hebben. Die het aan de man bracht, een hype kon creëren. En ook door zijn halsstarrige (en zelfs agressieve gedrag) ervoor kon zorgen dat gebaande wegen werden verlegd. Men tot andere producten kwam.

Kortom, je leert van alles in het leven. En juist niet goed zijn op school, kan je weer creatiever maken of ervoor zorgen dat je beter begrijpt wat voor spelletjes men speelt en wat daar de gevolgen van zijn.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 28 juni 2018 @ 21:35:32 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180110237
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. En dat ik hoop dat er wel genoeg aandacht wordt besteed aan zijn sociaal-emotionele ontwikkeling. Want hij is ook gewoon nog echt een kind, ondanks zijn extreme intelligentie.
Ik denk dat mensen dat ook bedoelen als ze het over zielig hebben. Het is en blijft een kind.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_180110397
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen dat ook bedoelen als ze het over zielig hebben. Het is en blijft een kind.
Ja, ik in ieder geval wel..
pi_180111455
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:23 schreef Brybry het volgende:
Prachtig dat deze jongen alle kansen krijgt....En toch heb ik er wat moeite mee. In mijn familie is er ook zo'n wonderkind....inmiddels volwassen en een mooie carriere opgebouwd maar dat is het dan ook wel.
Sociaal niet vaardig,egoistisch, erg kinderlijk in voorkomen en eenzaam.

Ik wens de beste jongen veel succes voor de toekomst
Het schijnt dat je op bepaalde vlakken wonderkinderen kunt kweken. Gewoon vanaf de geboorte trainen en voor de piano zetten en lesgeven met iedere dag intens oefenen. Zelfde met sporten en andere disciplines.

Dit is dan wel weer eentje van een ander soort
pi_180112980
Wat een kut naam
  donderdag 28 juni 2018 @ 23:51:58 #167
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180113199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:23 schreef Brybry het volgende:
Prachtig dat deze jongen alle kansen krijgt....En toch heb ik er wat moeite mee. In mijn familie is er ook zo'n wonderkind....inmiddels volwassen en een mooie carriere opgebouwd maar dat is het dan ook wel.
Sociaal niet vaardig,egoistisch, erg kinderlijk in voorkomen en eenzaam.

Ik wens de beste jongen veel succes voor de toekomst
Familie van Sheldon Cooper? :P
With love :*
pi_180114343
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:06 schreef Nikonlover het volgende:

In Frankrijk noemen ze hem al 'Le Petit Einstein'
Hij is Belg, er is geen enkele Franse bron die hem zo noemt.
pi_180117804
Waarom zie ik sinds dit topic allemaal advertenties van z’n school?
En ik vraag me af wat de waarde van een privéschool is voor zo’n kind. Moet ie nou perse in een bubbel leven?
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:15:57 #170
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180117868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
Klopt. Het zal voor hem ontzettend lastig zijn aansluiting te vinden in zijn omgeving. Kinderen zitten intellectueel niet op zijn niveau en volwassen zijn emotioneel al veel verder. De kans is vrij groot dat hij zich ontzettend eenzaam gaat voelen of misschien al voelt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180117963
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2018 07:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Meestal loopt dat uiteindelijk niet zo'n vaart jammer genoeg. Hoe veel wonderkinderen hebben we in de jaren 70, 80, 90 wel niet langs zien komen waar je nu niks meer van hoort.
Dat jij er niets meer van hoort wil niet zeggen dat ze niks meer doen. Kan natuurlijk ook aan je eigen kennis van de wetenschap liggen.

Daarbij kun je nog extreem slim zijn maar daarmee vind je ook niet elke dag het middel tegen een dodelijke ziekte uit. Dat zijn processen zich achter de schermen afspelen en die lang duren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:21:25 #172
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180118000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:11 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
http://www.hb-kind-forum.nl/

De ouders op dit vreselijke hoogbegaafdheid forum zullen ongetwijfeld jaloers zijn op de ouders van Laurant.
Dat forum _O- Een kind op de kleuterschool kan cijfers herkennen en dan spreekt men al over een hoogbegaafd kind _O-
pi_180118012
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waarom zie ik sinds dit topic allemaal advertenties van z’n school?
En ik vraag me af wat de waarde van een privéschool is voor zo’n kind. Moet ie nou perse in een bubbel leven?
Dat is hoe gepersonaliseerde advertenties werken. Er wordt bijgehouden waar jij ‘interesse’ in hebt en daarvan krijg je vervolgens advertenties te zien.
pi_180118025
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat forum _O- Een kind kan op de kleuterschool cijfers herkennen en dan spreekt men al over een hoogbegaafd kind _O-
Welk topic? :D
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:23:46 #175
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180118054
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat forum _O- Een kind kan op de kleuterschool cijfers herkennen en dan spreekt men al over een hoogbegaafd kind _O-
Of als die kinderen die op jonge leeftijd een klas overslaan, maar later niet meer mee kunnen komen. Ontwikkeling gaat nu eenmaal in sprongen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180118086
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is hoe gepersonaliseerde advertenties werken. Er wordt bijgehouden waar jij ‘interesse’ in hebt en daarvan krijg je vervolgens advertenties te zien.
Dat weet ik wel. Maar dat is dus dom.
Heb ik net een shitload aan kleding besteld, raad eens waar ik reclame van krijg...
Dat heb ik dus NIET nodig....

Net als die privéschool.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:29:06 #177
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180118189
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:23 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of als die kinderen die op jonge leeftijd een klas overslaan, maar later niet meer mee kunnen komen. Ontwikkeling gaat nu eenmaal in sprongen.
Het elitaire druipt er werkelijk vanaf. Het is toch zo erg voor hun "hb-kinderen" wanneer ze in een klas komen met vooral "mb-kinderen". Hemeltjelief :')
pi_180118521
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het elitaire druipt er werkelijk vanaf. Het is toch zo erg voor hun "hb-kinderen" wanneer ze in een klas komen met vooral "mb-kinderen". Hemeltjelief :')
Wat een jankouders zeg. Zich een beetje druk maken om het feit dat hun zoon of dochter zich al maanden de tering verveelt op school en niks meer mag vragen van de juf omdat ze er toch geen antwoord op kan geven. Kom, laten we ze keihard gaan uitlachen omdat ze willen praten over het feit dat hun kinderen zich ongelukkig voelen. Hahaha wat een stelletje elitaire debielen! Ik vraag me echt af wat voor kronkel er in je hoofd zit als je je om dat soort dingen druk gaat maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180118642
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een jankouders zeg. Zich een beetje druk maken om het feit dat hun zoon of dochter zich al maanden de tering verveelt op school en niks meer mag vragen van de juf omdat ze er toch geen antwoord op kan geven. Kom, laten we ze keihard gaan uitlachen omdat ze willen praten over het feit dat hun kinderen zich ongelukkig voelen. Hahaha wat een stelletje elitaire debielen! Ik vraag me echt af wat voor kronkel er in je hoofd zit als je je om dat soort dingen druk gaat maken.
Dit heb ik net deels gelezen. http://www.hb-kind-forum.nl/viewtopic.php?f=15&t=13676&start=20
Ik kan me voorstellen dat mensen niet alle ouders daar redelijk vinden :P
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:56:03 #180
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180118770
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een jankouders zeg. Zich een beetje druk maken om het feit dat hun zoon of dochter zich al maanden de tering verveelt op school en niks meer mag vragen van de juf omdat ze er toch geen antwoord op kan geven. Kom, laten we ze keihard gaan uitlachen omdat ze willen praten over het feit dat hun kinderen zich ongelukkig voelen. Hahaha wat een stelletje elitaire debielen! Ik vraag me echt af wat voor kronkel er in je hoofd zit als je je om dat soort dingen druk gaat maken.
Ouder van een "hb-kind" die net tot 10 kan tellen en het verschil tussen groen en blauw weet gespot.
pi_180118772
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit heb ik net deels gelezen. http://www.hb-kind-forum.nl/viewtopic.php?f=15&t=13676&start=20
Ik kan me voorstellen dat mensen niet alle ouders daar redelijk vinden :P
Wellicht, maar feit is en blijft dat er echt schrijnende gevallen zijn en ouders die echt niet meer weten wat ze moeten doen. Lang leve het afschaffen van het speciale onderwijs waardoor leerkrachten moeten kunnen omgaan met (grote) achterstand, de regulieren en (grote) voorsprong. Uiteindelijk zijn alle partijen de dupe.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:01:31 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180120127
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit heb ik net deels gelezen. http://www.hb-kind-forum.nl/viewtopic.php?f=15&t=13676&start=20
Ik kan me voorstellen dat mensen niet alle ouders daar redelijk vinden :P
Ik ben al klaar met die OP.... het gaat goddomme om een kind op de peuterspeelzaal.... echt, dan wil je niet anders dan dat je kind hoogbegaafd is en heb je duidelijk geen idee dat hoogbegaafdheid helemaal niet zo positief hoeft te zijn.

Edit: oh wacht, de link was niet naar de OP maar naar de eerste post op de volgende pagina, wel van de TS dus toch een terechte conclusie (de OP ook nog maar even gelezen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:10:48 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180120289
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wellicht, maar feit is en blijft dat er echt schrijnende gevallen zijn en ouders die echt niet meer weten wat ze moeten doen. Lang leve het afschaffen van het speciale onderwijs waardoor leerkrachten moeten kunnen omgaan met (grote) achterstand, de regulieren en (grote) voorsprong. Uiteindelijk zijn alle partijen de dupe.
Het zijn vaak ouders die vooral willen dat hun kind als hoogbegaafd erkend wordt, ongeacht of het kind dat daadwerkelijk is.
Hoorde pas ook weer van een ouder wiens kind "waarschijnlijk hoogbegaafd" was, want dat toetsuitslagen. Mijn kind scoort op sommige punten ook off the chart (dus niet in het deel boven de hoogste 20%, maar letterlijk hoger dan de hoogste score op de kaart) prima toch, ik kan hem nog wel bieden wat hij nodig heeft, plus dat ik weet dat er een aantal kinderen in de klas zitten die sowieso hoger zullen scoren dan dat kind (en het mijne), en dat de school daar uitstekend mee omgaat, maar goed... laat ze maar lekker iets gaan doen met die mogelijke hoogbegaafdheid, dan hebben ze gelijk een excuus voor het gedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180120439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zijn vaak ouders die vooral willen dat hun kind als hoogbegaafd erkend wordt, ongeacht of het kind dat daadwerkelijk is.

Dat is echt onzin, van jou had ik meer inzicht verwacht. Ongetwijfeld zullen er dergelijke ouders tussen zitten maar de meesten zijn ouders die met hun kind compleet vast liepen op school.

Daarnaast zijn er ontzettend veel scholen die er helemaal niet goed mee omgaan.

Onze oudste is zeer hoogbegaafd. Van onze jongste denken we dat ze gemiddeld slim is. Prima als dat zo is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:26:21 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180120571
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is echt onzin, van jou had ik meer inzicht verwacht. Ongetwijfeld zullen er dergelijke ouders tussen zitten maar de meesten zijn ouders die met hun kind compleet vast liepen op school.

Daarnaast zijn er ontzettend veel scholen die er helemaal niet goed mee omgaan.

Onze oudste is zeer hoogbegaafd. Van onze jongste denken we dat ze gemiddeld slim is. Prima als dat zo is.
Vaak, niet altijd, als je op de peuterspeelzaal al over je hoogbegaafde kind gaat zitten miepen wil je wat mij betreft vooral graag, uitzonderingen daargelaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180120648
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vaak, niet altijd, als je op de peuterspeelzaal al over je hoogbegaafde kind gaat zitten miepen wil je wat mij betreft vooral graag, uitzonderingen daargelaten.
Je kan inderdaad beter wachten tot het helemaal fout loopt dan een vinger aan de pols houden, daar heb je gelijk in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180121171
Laatst sprak ik zo'n muntthee moeder die haar wonderkind de hemel aan het inprijzen was, het was zo'n slim kind en ze gingen allerlei extra vakken aanbieden blablabla want kind is hoogbegaafd maar school erkent het niet blablabla.

Ik vertelde toen dat mijn kind voor lezen en spelling eigenlijk al wel klaar was voor de komende tijd, zit in groep 4 en scoort op niveau groep 7 . Zo, toen was het hek voor de dam. Ik moet mijn kind laten testen en waarom heeft ze in vredesnaam geen klas(sen) overgeslagen ?!
Uhm...omdat ze niet overal in uitblinkt en ze het verder prima naar haar zin heeft misschien?

Ze was ontdaan, dat ik mijn tekort doe met die relaxte houding e.d. Echt, wat een raar mens.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:41:12 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180121864
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan inderdaad beter wachten tot het helemaal fout loopt dan een vinger aan de pols houden, daar heb je gelijk in.
Ja, dat is idd wat ik zeg... man, man, man, of je voelt je even niet zo aangesproken, je kind is toch erkend hoogbegaafd? Dan heb ik het dus niet over ouders als jij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:44:32 #189
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180121909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Jezus... ziet er ook bizar wijs en eigenlijk volwassen uit. Damn, 7??
Dit is wel echt bizar ja. Je hoort wel een van hoogbegaafde kinderen, maar 7 is wel echt heel jong om dat al allemaal gedaan te hebben.
:')!!!!
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:47:31 #190
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180123906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef Brybry het volgende:
Laatst sprak ik zo'n muntthee moeder die haar wonderkind de hemel aan het inprijzen was, het was zo'n slim kind en ze gingen allerlei extra vakken aanbieden blablabla want kind is hoogbegaafd maar school erkent het niet blablabla.

Ik vertelde toen dat mijn kind voor lezen en spelling eigenlijk al wel klaar was voor de komende tijd, zit in groep 4 en scoort op niveau groep 7 . Zo, toen was het hek voor de dam. Ik moet mijn kind laten testen en waarom heeft ze in vredesnaam geen klas(sen) overgeslagen ?!
Uhm...omdat ze niet overal in uitblinkt en ze het verder prima naar haar zin heeft misschien?

Ze was ontdaan, dat ik mijn tekort doe met die relaxte houding e.d. Echt, wat een raar mens.
Sowieso, andere moeders die gaan bepalen wat goed is voor jouw kind.. Wat een muts.
With love :*
  vrijdag 29 juni 2018 @ 22:43:18 #191
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180130418
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wellicht, maar feit is en blijft dat er echt schrijnende gevallen zijn en ouders die echt niet meer weten wat ze moeten doen. Lang leve het afschaffen van het speciale onderwijs waardoor leerkrachten moeten kunnen omgaan met (grote) achterstand, de regulieren en (grote) voorsprong. Uiteindelijk zijn alle partijen de dupe.
Klopt. Ik was zo’n slim kind in een klas met achterstandskinderen. In plaats van dat ik extra gestimuleerd werd, moest ik de anderen helpen en dingen uitleggen. Zo zonde.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180131284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben al klaar met die OP.... het gaat goddomme om een kind op de peuterspeelzaal.... echt, dan wil je niet anders dan dat je kind hoogbegaafd is en heb je duidelijk geen idee dat hoogbegaafdheid helemaal niet zo positief hoeft te zijn.

Edit: oh wacht, de link was niet naar de OP maar naar de eerste post op de volgende pagina, wel van de TS dus toch een terechte conclusie (de OP ook nog maar even gelezen).
Heb het hele topic gelezen.. ;(
pi_180132743
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
Op een gewone school, proberen te gedragen als een normaal kind, gaat ook niet werken en loopt hij waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan. Gelukkig kan hij prive onderwijs op maat krijgen, lijkt me de enige oplossing tegen verveling.
.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 01:18:25 #194
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180132954
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je het artikel waar ik naar linkte gelezen?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)j-emotioneel-instort
"Op een gegeven moment kijkt een kind achterom denkt: waar is mijn jeugd gebleven?"

Ja, dat had ik ook toen ik klaar was met havo op mijn 22e. Man man man...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 30 juni 2018 @ 01:24:52 #195
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180133033
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

God, wat ben ik blij dat ik nooit de ellende van campings heb meegemaakt als kind :r
Ellende? Ik heb er de beste tijden van mijn kind zijn meegemaakt. Je leert sociaal zijn want op elke camping maak je nieuwe vriendjes. Je gaat dingen bouwen, dammen maken in beekjes, je leert oplossingen te vinden. Ik heb me ook nooit verveeld.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_180133756
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
Omdat hij altijd eenzaam zal zijn.

Bijna niemand kan hem begrijpen hij moet dus altijd zich naar beneden aanpassen om te communiceren.

Heb je ook maar enig idee hoe het is om niemand te hebben waarmee je op niveau mee kunt praten?
pi_180133846
Lijkt me een vervelend betweterig kutkind
U MAD?
pi_180133870
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 04:08 schreef de_boswachter het volgende:
Lijkt me een vervelend betweterig kutkind
Lijkt mij vervelend pleegouders die je nooit kunnen bevatten.
pi_180133890
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 04:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Lijkt mij vervelend pleegouders die je nooit kunnen bevatten.
Hij heeft gewoon ouders. Beter lezen.
U MAD?
pi_180134040
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het kind heeft een prachtige gift, maar een gemiddeld leven/kindertijd heeft ie niet.
Het kan jaren en jaren duren voordat iemand er achter komt dat deze hoogbegaafd is. In die tussentijd is het voor velen een ontbering te moeten leven in het onbekende van zijn/haar eigen gedrag.
Vooral de sociale afwijzing van anderen, die kunnen de betrokkene niet begrijpen, wordt een diepe wond.

Overigens claimt de wetenschap dat IQ erfelijk wordt bepaald door de moeder.

[ Bericht 5% gewijzigd door cempexo op 30-06-2018 06:38:58 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180134113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:31 schreef hafcfan het volgende:
Ik liep op mijn 3e al in het ziekenhuis
Romdlopen op de gesloten afdeling is niet helemaal hetzelfde.
pi_180137071
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 04:35 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon ouders. Beter lezen.
Je snapt mijn hint niet.

Biologische ouders hebben waarschijnlijk ook een hoog IQ pleegouders zouden een normaal IQ kunnen hebben :s)
pi_180138017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis :')

Ik vind het kind hier niet bijzonder intelligent overkomen.
pi_180138026
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:27 schreef Lunatiek het volgende:
Voor medische wetenschap is meer nodig dan IQ. Beslissen over leven en dood kun je beter aan iemand met meer levenservaring en wijsheid overlaten. Wat gaat dat joch doen als oma en opa door zijn falen sterven?
Misschien wordt dit jochie wel de nieuwe Josef Mengele, weet jij veel.
pi_180138512
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:25 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik vind het kind hier niet bijzonder intelligent overkomen.
Lijkt me dat dat wonderkind de wortel van negen wel zou mogen weten.

Overigens komt die vader behoorlijk griezelig op mij over, hij zit boven de 145, maar we willen niet weten hoeveel. Want misschien zit hij er veel boven, dan wordt hij verwaand of anders is het een domper.

Als je op zevenjarige een IQ hebt van 145, is dat al genoeg reden om verwaand te worden natuurlijk.

En voor de rest teleurgesteld zijn dat je niet door de president en koning uitgenodigd bent.

''Maar goed, we zullen kijken wat Laurent er van vindt later'', alsof Laurent dan de baas van Nederland is ofzo :')
pi_180138905
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me dat dat wonderkind de wortel van negen wel zou mogen weten.

Overigens komt die vader behoorlijk griezelig op mij over, hij zit boven de 145, maar we willen niet weten hoeveel. Want misschien zit hij er veel boven, dan wordt hij verwaand of anders is het een domper.

Als je op zevenjarige een IQ hebt van 145, is dat al genoeg reden om verwaand te worden natuurlijk.

En voor de rest teleurgesteld zijn dat je niet door de president en koning uitgenodigd bent.

''Maar goed, we zullen kijken wat Laurent er van vindt later'', alsof Laurent dan de baas van Nederland is ofzo :')
Dit dus, daarnaast zegt een hoog IQ over algemeen vrij weinig qua carriere kansen, daarnaast leven ze vaak vrij normaal leven, vind dit wel een baas: https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_180139239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me dat dat wonderkind de wortel van negen wel zou mogen weten.

Overigens komt die vader behoorlijk griezelig op mij over, hij zit boven de 145, maar we willen niet weten hoeveel. Want misschien zit hij er veel boven, dan wordt hij verwaand of anders is het een domper.

Als je op zevenjarige een IQ hebt van 145, is dat al genoeg reden om verwaand te worden natuurlijk.

En voor de rest teleurgesteld zijn dat je niet door de president en koning uitgenodigd bent.

''Maar goed, we zullen kijken wat Laurent er van vindt later'', alsof Laurent dan de baas van Nederland is ofzo :')
Ze meten in Nederland niet hoger dan 145. Maar als je op je 8ste het gymnasium doorlopen hebt is de kans dat je daar erg ver boven zit redelijk hoog.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180142812
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit dus, daarnaast zegt een hoog IQ over algemeen vrij weinig qua carriere kansen, daarnaast leven ze vaak vrij normaal leven, vind dit wel een baas: https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan
Beetje een domper dat deze man Trump ondersteunt...
IQ zegt dus toch niet alles....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180143621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Beetje een domper dat deze man Trump ondersteunt...
IQ zegt dus toch niet alles....
Of dit soort onnozele zaken claimt:

quote:
You can prove the existence of God, the soul and an afterlife, using mathematics.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180143853
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of dit soort onnozele zaken claimt:

[..]

Met wiskunde het bestaan van God bewijzen, uh?
pi_180145391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:25 schreef Rangono het volgende:

[..]

Met wiskunde het bestaan van God bewijzen, uh?
Er is een omstreden theorie die wiskundig de ziel bewijst en er zijn mensen die dat aanhangen. Maar vraag me niet welke dit is, want ik heb dat 10 jaar geleden een keer ergens gelezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180156635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is een omstreden theorie die wiskundig de ziel bewijst en er zijn mensen die dat aanhangen. Maar vraag me niet welke dit is, want ik heb dat 10 jaar geleden een keer ergens gelezen.
Volgens mij zijn ze wel gekkere dingen wetenschappelijk aan het onderzoeken, volgens mij ook dat we in een soort van Matrix leven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_180156868
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:25 schreef Rangono het volgende:

[..]

Met wiskunde het bestaan van God bewijzen, uh?
Dat doen crackpots :Y :P
-
pi_180157016
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 08:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze wel gekkere dingen wetenschappelijk aan het onderzoeken, volgens mij ook dat we in een soort van Matrix leven.
Nee. Ik denk dat mensen vooral niet zo goed weten wat "wetenschappelijk onderzoeken" betekent. De matrix is eerder gebaseerd op het "Brain in a vat"-idee uit de filosofie. Maar filosofie is geen wetenschap.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180157073
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat mensen vooral niet zo goed weten wat "wetenschappelijk onderzoeken" betekent. De matrix is eerder gebaseerd op het "Brain in a vat"-idee uit de filosofie. Maar filosofie is geen wetenschap.
https://www.telegraph.co.(...)ed-the-question.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_180157216
quote:
Wat ze vooral doen is natuurkundig onderzoek. Het hele matrix gebeuren is nogal een vergezochte hypothese die daarop geplakt wordt. Het is feitelijk net als het soort hypotheses dat God bestaat omdat er zaken prachtig op elkaar zijn afgestemd in het universum.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180157232
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat ze vooral doen is natuurkundig onderzoek. Het hele matrix gebeuren is nogal een vergezochte hypothese die daarop geplakt wordt. Het is feitelijk net als het soort hypotheses dat God bestaat omdat er zaken prachtig op elkaar zijn afgestemd in het universum.
Al met al is het interessant onderzoek, je kunt wel zeggen dat je in god geloofd, maar toon het maar aan :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_180159789
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat mensen vooral niet zo goed weten wat "wetenschappelijk onderzoeken" betekent. De matrix is eerder gebaseerd op het "Brain in a vat"-idee uit de filosofie. Maar filosofie is geen wetenschap.
Dat komt ook omdat de term wetenschap geen vaste definitie heeft die breed gedragen geaccepteerd is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180159798
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Al met al is het interessant onderzoek, je kunt wel zeggen dat je in god geloofd, maar toon het maar aan :)
Een geloof toon je niet aan, dat voel je :Y O-)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180159799
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat doen crackpots :Y :P
Uhh?
pi_180160703
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Al met al is het interessant onderzoek, je kunt wel zeggen dat je in god geloofd, maar toon het maar aan :)
Iemand kan vrij eenvoudig aantonen dat hij in een god gelooft, namelijk door dat gewoon te zeggen.
Als je bedoelt dat je graag 'god bewezen' wilt zien, dan mis je in mijn ogen een beetje het hele punt van een 'geloof'. Bovendien is het hele idee achter metafysische zaken doorgaans dat je ze niet kunt bewijzen. Als jij metafysische claims doet die effecten zouden moeten hebben die we empirisch kunnen toetsen, dan kun je wel de onjuistheid van je geloof aantonen, maar eigenlijk nooit de juistheid. Je ziet dat ook in de evolutie van het Christendom. Men stelde initieel een hoop zaken die door vooruitgang in de wetenschap empirisch te toetsen waren zoals de claim dat de mens / aarde het middelpunt van alles is, dat mensen in elkaar gekleid zijn pakweg 6000 jaar geleden en ga zo maar door. Behoudens wat fundamentalisten is er vrijwel niemand meer die dat gelooft. Het geloof is niet zozeer verdwenen maar 'geherinterpreteerd'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180208101
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Iemand kan vrij eenvoudig aantonen dat hij in een god gelooft, namelijk door dat gewoon te zeggen.
Als je bedoelt dat je graag 'god bewezen' wilt zien, dan mis je in mijn ogen een beetje het hele punt van een 'geloof'. Bovendien is het hele idee achter metafysische zaken doorgaans dat je ze niet kunt bewijzen. Als jij metafysische claims doet die effecten zouden moeten hebben die we empirisch kunnen toetsen, dan kun je wel de onjuistheid van je geloof aantonen, maar eigenlijk nooit de juistheid. Je ziet dat ook in de evolutie van het Christendom. Men stelde initieel een hoop zaken die door vooruitgang in de wetenschap empirisch te toetsen waren zoals de claim dat de mens / aarde het middelpunt van alles is, dat mensen in elkaar gekleid zijn pakweg 6000 jaar geleden en ga zo maar door. Behoudens wat fundamentalisten is er vrijwel niemand meer die dat gelooft. Het geloof is niet zozeer verdwenen maar 'geherinterpreteerd'.
Ben jij gelovig?
pi_180208985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:07 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ben jij gelovig?
Nee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:58:06 #224
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_180217883
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me dat dat wonderkind de wortel van negen wel zou mogen weten.

Overigens komt die vader behoorlijk griezelig op mij over, hij zit boven de 145, maar we willen niet weten hoeveel. Want misschien zit hij er veel boven, dan wordt hij verwaand of anders is het een domper.

Als je op zevenjarige een IQ hebt van 145, is dat al genoeg reden om verwaand te worden natuurlijk.

En voor de rest teleurgesteld zijn dat je niet door de president en koning uitgenodigd bent.

''Maar goed, we zullen kijken wat Laurent er van vindt later'', alsof Laurent dan de baas van Nederland is ofzo :')
6 jaar destijds, camera vol op je bakkes en @random een vraag toe geslingerd krijgen van een journalist. Ja dat is een betere graadmeter dan het reeds behaalde gymnasium diploma op een leeftijd van 8 jaar. Hoever zit jij boven de 145?
pi_180222760
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:58 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

6 jaar destijds, camera vol op je bakkes en @random een vraag toe geslingerd krijgen van een journalist. Ja dat is een betere graadmeter dan het reeds behaalde gymnasium diploma op een leeftijd van 8 jaar. Hoever zit jij boven de 145?
Toen ik 6 was keek ik diegene aan met wie ik aan het praten was, niet continu naar een scherm.
pi_180222769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toen ik 6 was keek ik diegene aan met wie ik aan het praten was, niet continu naar een scherm.
En kijk waar het jou heeft gebracht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180222902
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

En kijk waar het jou heeft gebracht.
Ik vraag me af waarom iemand die zichzelf zo intelligent vindt, zo weinig inhoudelijks te zeggen heeft (en dan heb ik het over jou).
pi_180252463
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik krijg bij die vader toch wel duidelijk minder rillingen dan bij de ouders van deze kinderen.

https://www.npo.nl/2doc/26-06-2017/VPWON_1266043
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:07 schreef Xa1pt het volgende:

Het enige wat raar was dat die moeder zei niet trots te kunnen zijn. Zij leek nog de gekste.
Ik heb de docu ook gezien. Ik vond de moeder juist wel leuk, omdat ze op haar eigen manier tegen de wereld aankijkt.

Als je er goed over nadenkt ís trots ook een vreemde emotie. Waarom zou je trots zijn op wat een ander doet? Ik zou dan ook eerder blij voor die persoon zijn, niet trots.

Maar het is wel een andere zienswijze dan wat gangbaar is. En kennelijk mag je niet zo over de dingen nadenken. Of mag je het in elk geval niet uitspreken. Want dan word je ‘eng’ of ‘gek’ gevonden. Jammer.

Sorry voor de kick, het zat me gewoon dwars. Het verbaast me al een tijdje dat ze heel erg aangevallen wordt op de woorden waardoor ik haar juist zo'n leuk mens vond. :@


[ Bericht 1% gewijzigd door Brandaris01 op 05-07-2018 10:02:59 ]
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 10:03:00 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180252584
Het lijkt me vooral erg lastig voor het jochie, en toch ben ik benieuwd wat hij gaat doen als hij gaat puberen :P Dat is toch vaak de tijd dat je tofste ideeën hebt (maar nog niet de intellectuele capaciteit) bij hem is dat misschien anders. Al kan het ook juist problemen veroorzaken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180271382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:55 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]


[..]

Ik heb de docu ook gezien. Ik vond de moeder juist wel leuk, omdat ze op haar eigen manier tegen de wereld aankijkt.

Als je er goed over nadenkt ís trots ook een vreemde emotie. Waarom zou je trots zijn op wat een ander doet? Ik zou dan ook eerder blij voor die persoon zijn, niet trots.

Maar het is wel een andere zienswijze dan wat gangbaar is. En kennelijk mag je niet zo over de dingen nadenken. Of mag je het in elk geval niet uitspreken. Want dan word je ‘eng’ of ‘gek’ gevonden. Jammer.

Sorry voor de kick, het zat me gewoon dwars. Het verbaast me al een tijdje dat ze heel erg aangevallen wordt op de woorden waardoor ik haar juist zo'n leuk mens vond. :@

Gisteren stond er een interview met (met name) de vader en Lauren in de Volkskrant. Ik vond de vader ontzettend arrogant overkomen. Hij had vaak opmerkingen als "weet je dan dan niet" en andere opmerkingen in dezelfde strekking tegen de journalist die hen interviewde. Op papier kan de lezer een ander beeld krijgen van hoe een verhaal eigenlijk echt bedoeld is, daar ben ik me terdege van bewust. Papalief kwam echter wel erg uit de hoogte over. Hopelijk wordt zijn zoon niet zo.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 01:48:33 #231
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180271676
Nog even de tekst bij het bovengenoemde nummer gevonden

Once in every hundered years they appear
Why they're here and where they're from isn't clear
But they're here for howard

He was reading and writing before he was three
By the time he was nine he earned a degree
At the age of thirteen he discovered a way
He could change the molecular structure of clay
He could change it from clay into silver or gold
Don't forget he was yet only thirteen years old

On the day of his seventeenth birthday he made
A machine that showed every [?] as [?]
Then he worked night and and day on a proces that led
To a way of rerviving a man who was dead

He couldn't understand
All the people making such a fuzz about
What he considered such a useless thing

Everyone says he's a genius
Now what I' m going to say should stay between us
'cause Howard Christman's older
And lately I noticed that he is starting to slow down

He was nineteen wehen he said that he woul create
A machine that would make there would be no more hate
It could take him a week, or a month, maybe four
But he promised the people there'd be no more war

So they waited a week, then a month then a year
They were anxiously waiting for him to appear

Everyone says he's a genius
Now what I am gonna say should stay between us
'cause Howard Christman's older
And lately I noticed that he's starting to slow down..
Non possumus non loqui
  vrijdag 6 juli 2018 @ 02:06:41 #232
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180271809
Ik kwam al sinds mijn intrede op aard in het ziekenhuis, ik ben er voor geboren!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_180283045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:28 schreef Bugno het volgende:
Die pa spoort duidelijk niet, met z'n geneuzel over de koning en de Min-pres. Hopeloos op zoek naar erkenning van het genie dat zijn kind is.

Uiteraard is het prachtig waartoe zo'n jochie in staat is. Maar deze jongen groeit op in een wereld waarin wat hij doet allemaal fantastisch prachtig is. Zijn vader vindt zelfs dat de koning hem moet eren en respecteren. Lekker gezond beeld van zichzelf krijgt hij zo. Straks gaat er ongetwijfeld iets voorvallen waarbij blijkt dat hij niet Superman is (bijvoorbeeld met dames die hem afwijzen, problemen die hij niet opgelost krijgt, afhankelijk zijn van anderen die niet zo slim zijn als hijzelf) en dan heeft hij totaal geen bagage om hiermee om te gaan.

Het is wel een ongelooflijk moeilijke situatie voor de ouders. Je kan het bijna niet goed doen, want Laurent is en zal altijd een outsider zijn. Zijn IQ-verschil met "normale" mensen is twee keer zo groot als dat tussen iemand met Down en diezelfde persoon.

Stimuleren is prima, alleen is er geen ruimte voor spel heb ik het idee (hij is ook al een keer bij Ivo Niehe geweest). Laat dat jochie lekker uit de publiciteit, stimuleer zijn ontwikkeling door hem zijn interesses te laten aftasten, maar laat hem alsjeblieft ook spelen.

Misschien een vooroordeel, maar hij woont in een Middeleeuws grachtenpand in Amsterdam, loopt in overhempjes en wollen truitjes. Allemaal stijfjes, volwassen, netjes. Nooit eens gek doen. Dát wordt een heel groot probleem voor hem ben ik bang.
Beter laat je zo'n kind inschrijven bij Mensa en vraag je daar tips/begeleiding. Daar heeft hij gelijkgestemde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')