abonnement Unibet Coolblue
pi_172047611
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump

  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2017 @ 17:00:28 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172047641
Wie zijn die lui die hij beledigde eigenlijk?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:06:08 #3
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172047771
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:00 schreef Ulx het volgende:
Wie zijn die lui die hij beledigde eigenlijk?
Weet niet of je serieus bent, maar het zijn de 2 hosts van het ochtendprogramma van MSNBC.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2017 @ 17:12:55 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172047889
Oh, kijk ik nooit. Dat is zoiets als Koffietijd met Nieuwsberichten of zo toch? Nou ja, whatever. Wat hebben die lui gedaan dat de Potus over de zeik is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:16:47 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172047936
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:12 schreef Ulx het volgende:
Oh, kijk ik nooit. Dat is zoiets als Koffietijd met Nieuwsberichten of zo toch? Nou ja, whatever. Wat hebben die lui gedaan dat de Potus over de zeik is?
Geen idee, kijk het ook niet.
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 17:20:41 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172048002
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:12 schreef Ulx het volgende:
Oh, kijk ik nooit. Dat is zoiets als Koffietijd met Nieuwsberichten of zo toch? Nou ja, whatever. Wat hebben die lui gedaan dat de Potus over de zeik is?
Nee, het is wel echt een nieuwsprogramma voor de ochtend. Het is niet voor kokende en handwerkende huisvrouwen.

Joe Scarborough was vroeger pro-Trump en toen-ie kritisch werd op Trump, had-ie meteen afgedaan bij de president.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_172048005
Hij keek het wel altijd zijn twitter volgde ook de topics daar. Maar in de basis, msnbc morning joe is een grote advertorial waar ze altijd met logo van starbucks over koetjes en aandeeltjes vertellen.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2017 @ 17:43:22 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172048388
Hij is niet loyaal. Ja, daar kan Trump ook niet tegen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172049831
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:14:57 #10
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_172050126
quote:
De media krijgt gewoon ook zo hard op zijn flikker omdat ze in ieder geval de laatste 8 jaar hun werk niet hebben gedaan. En zoals uit het Pravda 1 filmpje, daar zegt die producer dat hij (en collega's) cynisch zijn over hun werk. Ik denk dat vele graag weer aan echte journalistiek willen doen i.p.v. propaganda.

2019: The Great Awakening
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:19:28 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172050208
Ah, van 2014, zo rond de Benghazi heksenjacht.
pi_172050227
Het enige waar Gowdy goed in is, is zweten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 19:25:59 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172050348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:14 schreef MangoTree het volgende:

[..]

De media krijgt gewoon ook zo hard op zijn flikker omdat ze in ieder geval de laatste 8 jaar hun werk niet hebben gedaan. En zoals uit het Pravda 1 filmpje, daar zegt die producer dat hij (en collega's) cynisch zijn over hun werk. Ik denk dat vele graag weer aan echte journalistiek willen doen i.p.v. propaganda.

Ja, dat bleek wel tijdens de ondervraging van Clinton wat Gowdy allemaal te brengen had, he? Oh...wacht...helemaal niets, zeg je? Tsssss...

Kortom, de media had dus volkomen gelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:35:56 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172050596
Ik vraag me af of als twitter ooit failliet gaat, of trump dan persoonlijk vermogen erin steekt om het levend te houden. Waar zou Trump anders zijn spuisels kunnen plaatsen waar iedereen (links en rechts) het snel leest.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:44:28 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172050740
jaketapper twitterde op donderdag 29-06-2017 om 15:22:58 This reminds me: how is @FLOTUS's campaign against cyber-bullying going? https://t.co/X4xmyreGLH reageer retweet
Géén kloon van tvlxd!
pi_172051046
Trump mengt zich al jaren in dit soort tabloid gedoe. Joe en Mika waren overigens de grootste Trump fans, totdat ze zich zonder reden opeens tegen hem keerde. Eerder al had Trump gelijk toen hij zei dat ze een relatie hadden (en ze ontkende het toen nog allebei), kans is groot dat ook nu Trump weer gelijk heeft en Mika en Joe inderdaad een baantje wilden het Witte Huis.



pi_172051281
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:00 schreef Nintex het volgende:
Trump mengt zich al jaren in dit soort tabloid gedoe. Joe en Mika waren overigens de grootste Trump fans, totdat ze zich zonder reden opeens tegen hem keerde. Eerder al had Trump gelijk toen hij zei dat ze een relatie hadden (en ze ontkende het toen nog allebei), kans is groot dat ook nu Trump weer gelijk heeft en Mika en Joe inderdaad een baantje wilden het Witte Huis.



En wat als Trump gelijk heeft maakt dat hem, omdat hij zich zo druk maakt om dit soort non-zaken, een goede president?

Of zou je van een staatshoofd iets meer mogen verwachten?
pi_172051296
Oh zit het zo? Nou dan snap ik Trump's reactie wel. Volkomen gerechtvaardigd.
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 20:14:24 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172051389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:00 schreef Nintex het volgende:
Trump mengt zich al jaren in dit soort tabloid gedoe. Joe en Mika waren overigens de grootste Trump fans, totdat ze zich zonder reden opeens tegen hem keerde.

Dat was niet zonder reden. Dat was toen ze zagen hoe Trump zich gedroeg tijdens de primaries. Trump deed bv net of hij nooit van David Duke gehoord had, terwijl hij op beeld gewoon over Duke gesproken had in het verleden. Daarna werd het van kwaad tot erger. Zo kenden ze Trump ook niet, met alle rechtse praat die hij uitsloeg.

quote:
Joe Scarborough: This guy has been our friend for 10, 11, 12 years. We had him on the show. But at the same time, Mika and I both said ... in December of 2015, I said I could never vote for a Republican that supported a Muslim ban, or even talked about it. That was three months before the first vote. I know CNN and some of our opponents like to suggest we were trying to help him and trying to promote him, but if you look at what we said, and not only on TV but in my columns in The Washington Post, I think it was in early March before Super Tuesday after he denied knowing David Duke and how bad the Klan was - I said those comments were disqualifying.
bron: http://variety.com/2017/t(...)ld-trump-1202012697/

Privé konden ze daarvoor altijd prima met Trump opschieten, maar zodra je kritiek op Trump uit, dan is het afgelopen met de goede relatie.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_172051470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

En wat als Trump gelijk heeft maakt dat hem, omdat hij zich zo druk maakt om dit soort non-zaken, een goede president?

Of zou je van een staatshoofd iets meer mogen verwachten?
Of je van Donald Trump meer mag verwachten? Mij was gezegd dat als hij president zou worden hij direct Mexico zou bombarderen en het Midden Oosten zou nuken. Tot dusver loopt het allemaal nog prima.

Tja, zijn gedrag zal hij waarschijnlijk nooit veranderen na 71 jaar. Het Amerikaanse volk is zo wijs geweest om Donald Trump te verkiezen tot hun leider. Wie zijn wij om de beslissing van 60 miljoen kiezers in twijfel te trekken?
pi_172051657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:17 schreef Nintex het volgende:

[..]

Of je van Donald Trump meer mag verwachten? Mij was gezegd dat als hij president zou worden hij direct Mexico zou bombarderen en het Midden Oosten zou nuken. Tot dusver loopt het allemaal nog prima.
Dan zou ik voortaan wat kritischer zijn op de bronnen die je dat vertellen.

quote:
Tja, zijn gedrag zal hij waarschijnlijk nooit veranderen na 71 jaar. Het Amerikaanse volk is zo wijs geweest om Donald Trump te verkiezen tot hun leider. Wie zijn wij om de beslissing van 60 miljoen kiezers in twijfel te trekken?
Maar dit is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag en waarom zouden wij niet kritisch mogen zijn en mogen 65 miljoen Amerikaanse kiezers die 62 miljoen wel in twijfel trekken?
pi_172051794
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan zou ik voortaan wat kritischer zijn op de bronnen die je dat vertellen.

[..]

Maar dit is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag en waarom zouden wij niet kritisch mogen zijn en mogen 65 miljoen Amerikaanse kiezers die 62 miljoen wel in twijfel trekken?
Wat is presidentieel gedrag?

Iets roepen op Twitter of je tegenstanders afluisteren(Nixon), de geheime gangen gebruiken voor je affaires(Kennedy), je sigaar in een stagair stoppen(Clinton) of je klem zuipen(Bush).

Dignity of the office? Me neus.

Of het een goede president is weten we eigenlijk pas over 4 jaar. Tot dusver loopt de economie nog als een trein en is ISIS bijna verslagen.
pi_172052017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:17 schreef Nintex het volgende:

[..]

Of je van Donald Trump meer mag verwachten? Mij was gezegd dat als hij president zou worden hij direct Mexico zou bombarderen en het Midden Oosten zou nuken. Tot dusver loopt het allemaal nog prima.

Tja, zijn gedrag zal hij waarschijnlijk nooit veranderen na 71 jaar. Het Amerikaanse volk is zo wijs geweest om Donald Trump te verkiezen tot hun leider. Wie zijn wij om de beslissing van 60 miljoen kiezers in twijfel te trekken?
Door wie was je dat verteld? vast door niemand.

En owjah we mogen niet kritisch zijn want hij heeft de verkiezingen gewonnen. Sorry.
pi_172052274
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:37 schreef koemleit het volgende:

[..]

Door wie was je dat verteld? vast door niemand.

En owjah we mogen niet kritisch zijn want hij heeft de verkiezingen gewonnen. Sorry.
Michael Moore in Trumpland. een soort van waarschuwing voor het volk dat op Trump wilde gaan stemmen. Had zelfs een montage gemaakt van straaljagers die mexican border towns gingen bombarderen en zei: "I'm not joking around guys, I'm dead serious, THIS IS DANGEROUS!"
http://trumplandmovie.com/

wat betreft de nukes:
http://www.ploughshares.org/how-donald-trump-could-blow-world-all-himself
https://www.theverge.com/2016/12/11/13903336/donald-trump-nukes-nuclear-weapons-proliferation-legal-psychological-barriers
http://www.msnbc.com/all-in/watch/trump-and-the-nukes-737750595523
https://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/nervous-about-nukes-again-heres-what-you-need-to-know-about-the-button-there-is-no-button/2016/08/03/085558b6-4471-11e6-8856-f26de2537a9d_story.html?utm_term=.e6def81326bd

etc. enz.
  donderdag 29 juni 2017 @ 20:46:58 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172052308
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:28 schreef Nintex het volgende:

Tot dusver loopt de economie nog als een trein en is ISIS bijna verslagen.
Thanks Obama.
Géén kloon van tvlxd!
pi_172052933
En over het verslaan van ISIS gesproken:

Pentagon plan to defeat ISIS looks very much like Obama’s approach

quote:
The Pentagon is putting the final touches on a promised new counter-Islamic State strategy for Syria and Iraq, and it looks very much like the one the Obama administration pursued, according to senior defense officials.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 29 juni 2017 @ 21:18:34 #27
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172053294
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik vraag me af of als twitter ooit failliet gaat, of trump dan persoonlijk vermogen erin steekt om het levend te houden. Waar zou Trump anders zijn spuisels kunnen plaatsen waar iedereen (links en rechts) het snel leest.
Ik vraag me af of Trump wel het vermogen zou hebben om het in die hypothetische situatie draaiende te houden. Dat zit dacht ik voor het grootste deel toch in vastgoed?

Vraag me btw ook af of deze tweets de TOS van Twitter niet overschreiden ... het scenario van een gebannede Trump lijkt me ietsje waarschijnlijker en zou wel nieuwsgierig zijn naar die fallout... denk echter niet dat ze het aan zouden durven.
pi_172053351
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vraag me btw ook af of deze tweets de TOS van Twitter niet overschreiden ... het scenario van een gebannede Trump lijkt me ietsje waarschijnlijker, maar denk niet dat ze het aan zouden durven.
Zou wel humor zijn als Twitter Trump zou bannen.

Jammer is dan wel weer dat hij daar dan geen boze tweets over kan versturen.
in a crowd you lose humanity
pi_172053473
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_172053780
Haha die bleeding facelift tweets.. godverdomme ik moet toch altijd lachen om die tweets vooral omdat ze afkomstig van de PRESIDENT VAN DE VS zijn. Dat had geen voorganger kunnen bedenken.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 21:37:47 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172053948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:32 schreef DrDentz het volgende:
Haha die bleeding facelift tweets.. godverdomme ik moet toch altijd lachen om die tweets vooral omdat ze afkomstig van de PRESIDENT VAN DE VS zijn. Dat had geen voorganger kunnen bedenken.
Klopt, die hadden met al hun fouten nog fatsoen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172054200
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt, die hadden met al hun fouten nog fatsoen.
Fatsoen is erg belangrijk :)
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 21:49:05 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172054302
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:45 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Fatsoen is erg belangrijk :)
Dat klopt, ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172055113
Langzaam aan valt de russia-narrative uit elkaar. NYT doet ook een retraction van een hier veelgebruikte claim. Namelijk dat 17 intelligence agencies het erover eens waren dat het er zeer waarschijnlijk Russische inmenging was.
Het waren er niet 17, maar 4.

De retraction is mooi weggestopt in een ander bericht.
https://mobile.nytimes.co(...)even-his-allies.html

quote:
Correction: June 29, 2017

A White House Memo article on Monday about President Trump’s deflections and denials about Russia referred incorrectly to the source of an intelligence assessment that said Russia orchestrated hacking attacks during last year’s presidential election. The assessment was made by four intelligence agencies — the Office of the Director of National Intelligence, the Central Intelligence Agency, the Federal Bureau of Investigation and the National Security Agency. The assessment was not approved by all 17 organizations in the American intelligence community.
Hier de invloed van fakenews, want dat is het, heel duidelijk zichtbaar.
Er werd in januari een bericht de wereld in gestuurd dat feitelijk onjuist was. Alle media gaan ermee aan de haal. Maanden later komt er ergens op pagina 26 (bij wijze van spreken) een kleine correctie.
Tja, de schade is al gedaan, maar dat lijkt niet uit te maken.
En dit is zeker weten niet de eerste keer maar lijkt een standaard werkwijze te worden.
Sterk verhaal de wereld inschieten, verdeeldheid zaaien, daarna correctie plaatsen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:18:22 #35
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_172055187
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:15 schreef Refragmental het volgende:
Langzaam aan valt de russia-narrative uit elkaar. NYT doet ook een retraction van een hier veelgebruikte claim. Namelijk dat 17 intelligence agencies het erover eens waren dat het er zeer waarschijnlijk Russische inmenging was.
Het waren er niet 17, maar 4.

De retraction is mooi weggestopt in een ander bericht.
https://mobile.nytimes.co(...)even-his-allies.html

[..]

Hier de invloed van fakenews, want dat is het, heel duidelijk zichtbaar.
Er werd in januari een bericht de wereld in gestuurd dat feitelijk onjuist was. Alle media gaan ermee aan de haal. Maanden later komt er ergens op pagina 26 (bij wijze van spreken) een kleine correctie.
Tja, de schade is al gedaan, maar dat lijkt niet uit te maken.
En dit is zeker weten niet de eerste keer maar lijkt een standaard werkwijze te worden.
Sterk verhaal de wereld inschieten, verdeeldheid zaaien, daarna correctie plaatsen.
Dat klopt wel aardig, ja 8-)
2019: The Great Awakening
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:21:26 #36
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172055264
Welke Russia narrative valt uit elkaar?
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:21:44 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172055272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:15 schreef Refragmental het volgende:

Er werd in januari een bericht de wereld in gestuurd dat feitelijk onjuist was.
Welke?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 22:26:39 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172055421
Dus garblegarblegarble, een fout niewsbericht waarvoor mensen ontslagen zijn ontmaskert alle berichten, want zo werkt de echte wereld.

Je vraagt je echt af waarom Refragmental diezelfde argumentatie nooit gebruikt op Trump zelf. Heel vreemd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172055444
quote:
5s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welke?
Dat de 17 agencies binnen de Amerikaanse intelligence community het eens waren dat er met zeer hoge waarschijnlijkheid russische hackers achter de DNC hacks zaten.
pi_172055533
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef Tijger_m het volgende:
Dus garblegarblegarble, een fout niewsbericht waarvoor mensen ontslagen zijn ontmaskert alle berichten, want zo werkt de echte wereld.
Waar zeg ik dit?
Dit is een losstaand iets, maar wel het zoveelste puzzelstukje.

quote:
Je vraagt je echt af waarom Refragmental diezelfde argumentatie nooit gebruikt op Trump zelf. Heel vreemd.
Maar inhoudelijk durf je dus niet te reageren.
Duidelijk.

Bron is NYTimes zelf overigens.
Of is dat opeens niet meer goed genoeg?

Serieus kansloos dit.
Kom ik een keer met een vooraf goedgekeurde bron, met een inhoudelijk stuk... krijg je deze flauwekul als reactie terug. :')
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 22:32:44 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172055571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waar zeg ik dit?
Dit is een losstaand iets, maar wel het zoveelste puzzelstukje.

[..]

Maar inhoudelijk durf je dus niet te reageren.
Duidelijk.

Bron is NYTimes zelf overigens.
Of is dat opeens niet meer goed genoeg?

Serieus kansloos dit.
Kom ik een keer met een vooraf goedgekeurde bron, met een inhoudelijk stuk... krijg je deze flauwekul als reactie terug. :')
Doe niet zo huillie, joh, iedereen weet dat CNN dat bericht heeft teruggetrokken en drie man ontslagen heeft.

De enige flauwekul hier komt altijd van jou met je wazige conspiracies en nooit toegeven dat je fout zit/zat.

PS: Als het een losstaand iets is dan is het dus geen puzzelstukje, die houden namelijk verband met elkaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:39:23 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172055690
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat de 17 agencies binnen de Amerikaanse intelligence community het eens waren dat er met zeer hoge waarschijnlijkheid russische hackers achter de DNC hacks zaten.
Welk artikel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172055749
Nog een stukje van the Economist over de stand van zaken in Washington:
http://econ.st/2u31spt
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172055750
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doe niet zo huillie, joh, iedereen weet dat CNN dat bericht heeft teruggetrokken en drie man ontslagen heeft.

De enige flauwekul hier komt altijd van jou met je wazige conspiracies en nooit toegeven dat je fout zit/zat.

PS: Als het een losstaand iets is dan is het dus geen puzzelstukje, die houden namelijk verband met elkaar.
Waarom de fuck heb je het over CNN? Dit is heel iets anders! Heel ander verhaal, heel andere retraction.
Serieus, als je de ballen hebt geef je nu gelijk toe dat je ernaast zit en gewoon niet hebt gelezen wat er stond.
Heb je de ballen niet dan raad ik je aan om uit dit topic weg te blijven. Want blijkbaar vind je het belangrijker om ongefundeerd op de man te spelen dan wat anders.
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:43:15 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172055777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat de 17 agencies binnen de Amerikaanse intelligence community het eens waren dat er met zeer hoge waarschijnlijkheid russische hackers achter de DNC hacks zaten.
Maar hoe relevant is dat preciese getal dan? Dat getal van 17 komt nog van voor de uitslag van de verkiezing voor zover ik kan nagaan en dat was in referentie naar Clinton die het had over 17. Hier is het 'Joint statement from the Department Of Homeland Security and Office of the Director of National Intelligence on Election Security'.

Daarin is de eerste zin:

quote:
The U.S. Intelligence Community (USIC) is confident that the Russian Government directed the recent compromises of e-mails from US persons and institutions, including from US political organizations.
De leden staan hier te lezen en het zijn er 17.

Kortom, die organisatie bracht namens die 17 naar buiten dat hun standpunt datgene was.

Vermoedelijk is de NYTimes verslaggever dus gewoon wat slordig geweest met het aantal wat specifiek betrokken was bij een later verslag. Het lijkt me sowieso ook vrij sterk dat pak-em-beet de 'Office of Naval Intelligence' zelf onderzoek naar inmenging in stemsystemen, waar het hoofd van de overkoepelende organisatie destijds wel namens alle 17 wat kon roepen.
pi_172055779
quote:
3s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welk artikel.
Vraag het Luda. Tis hier 100.000 keer langsgekomen. Maar nu opeens leiden we blijkbaar massaal aan geheugenverlies :')
  donderdag 29 juni 2017 @ 22:43:40 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172055787
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vraag het Luda. Tis hier 100.000 keer langsgekomen. Maar nu opeens leiden we blijkbaar massaal aan geheugenverlies :')
Welk artikel uit januari heb je het over.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator donderdag 29 juni 2017 @ 22:45:23 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172055816
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom de fuck heb je het over CNN? Dit is heel iets anders! Heel ander verhaal, heel andere retraction.
Serieus, als je de ballen hebt geef je nu gelijk toe dat je ernaast zit en gewoon niet hebt gelezen wat er stond.
Heb je de ballen niet dan raad ik je aan om uit dit topic weg te blijven. Want blijkbaar vind je het belangrijker om ongefundeerd op de man te spelen dan wat anders.
Dank je voor de raad, ik zal hem vooral niet opvolgen :D

Nou, doei :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172056063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dank je voor de raad, ik zal hem vooral niet opvolgen :D

Nou, doei :)
Nog niet eens de ballen om toe te geven dat je fout zat.
Heerlijk om te zien hoe hard je op je plaat gaat, vooral na deze opmerking van je.

quote:
De enige flauwekul hier komt altijd van jou met je wazige conspiracies en nooit toegeven dat je fout zit/zat.
Hypocriet figuur :W
pi_172056132
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar hoe relevant is dat preciese getal dan? Dat getal van 17 komt nog van voor de uitslag van de verkiezing voor zover ik kan nagaan en dat was in referentie naar Clinton die het had over 17. Hier is het 'Joint statement from the Department Of Homeland Security and Office of the Director of National Intelligence on Election Security'.

Daarin is de eerste zin:

[..]

De leden staan hier te lezen en het zijn er 17.

Kortom, die organisatie bracht namens die 17 naar buiten dat hun standpunt datgene was.

Vermoedelijk is de NYTimes verslaggever dus gewoon wat slordig geweest met het aantal wat specifiek betrokken was bij een later verslag. Het lijkt me sowieso ook vrij sterk dat pak-em-beet de 'Office of Naval Intelligence' zelf onderzoek naar inmenging in stemsystemen, waar het hoofd van de overkoepelende organisatie destijds wel namens alle 17 wat kon roepen.
"Slordig" inderdaad. Vooral dat het een half jaar overal wordt gebruikt en de rectificatie een half jaar op zich moet laten wachten.
Vreemd hoe de "Slordigheid" toch altijd wel positief uitpakt voor het anti-trump verhaal.

Een dobbelsteen waar je altijd 6 mee rolt is geen dobbelsteen laten we maar zeggen.
pi_172056179
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

"Slordig" inderdaad. Vooral dat het een half jaar overal wordt gebruikt en de rectificatie een half jaar op zich moet laten wachten.
Vreemd hoe de "Slordigheid" toch altijd wel positief uitpakt voor het anti-trump verhaal.

Een dobbelsteen waar je altijd 6 mee rolt is geen dobbelsteen laten we maar zeggen.
Dat is nog steeds een dobbelsteen, alleen geen zuivere dobbelsteen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172056239
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is nog steeds een dobbelsteen, alleen geen zuivere dobbelsteen.
Een... fake dobbelsteen zou je zelfs kunnen zeggen.

Tijd om te slapen. Truste! :W
  donderdag 29 juni 2017 @ 23:09:17 #53
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172056384
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

"Slordig" inderdaad. Vooral dat het een half jaar overal wordt gebruikt en de rectificatie een half jaar op zich moet laten wachten.
Vreemd hoe de "Slordigheid" toch altijd wel positief uitpakt voor het anti-trump verhaal.

Een dobbelsteen waar je altijd 6 mee rolt is geen dobbelsteen laten we maar zeggen.
De correctie liet 4 dagen op zich wachten. Het artikel waar naar verwezen wordt is deze uit december: https://www.nytimes.com/2(...)ck-election-dnc.html

Ik kan niet gauw zien waar die fout daar staat. Er staat me zo rondom de verkiezing echter wel bij dat destijds gesproken werd over 17 agencies, wat ik denk ik net afdoende verklaard heb. Mits dat ook niet in het artikel staat zou het handig zijn als je het artikel kunt vinden waarin de fout wel staat.

Welke narrative uit elkaar zou vallen is me ook nog niet duidelijk. Experts van de FBI, CIA en NSA hebben onderzoek verricht en daarvan is een deel naar buiten gekomen. Daarnaast hebben de vorige en huidige hoofden van deze organisaties ook verklaard tegen Senaat en Huis dat het hun inschatting is dat Russen gehacked hebben, bots / trolls hebben ingezet, etc. Lijkt me vanuit de VS bezien uitermate verstandig om dat tot de bodem uit te zoeken en de systemen in de toekomst te wapenen mochten ze nog verder gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 29-06-2017 23:31:32 ]
pi_172056898
realDonaldTrump twitterde op donderdag 29-06-2017 om 23:13:22 "Mattis Says Trump’s Warning Stopped Chemical Weapons Attack In Syria" https://t.co/XL9LLNKh8i reageer retweet
En ik dacht nog toen dat bericht verscheen, daar gaat ie vast over een paar dagen de eer van opstrijken. Zo voorspelbaar.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_172056985
Clean coal kan ook nog niet echt buigen op succesverhalen:
https://www.technologyrev(...)-project-has-failed/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 29 juni 2017 @ 23:37:37 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172057025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:35 schreef Monolith het volgende:
Clean coal kan ook nog niet echt buigen op succesverhalen:
https://www.technologyrev(...)-project-has-failed/
*bogen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 30 juni 2017 @ 03:37:27 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172059171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou wel humor zijn als Twitter Trump zou bannen.

Jammer is dan wel weer dat hij daar dan geen boze tweets over kan versturen.
Zou zeker humor zijn, maar eerlijk is eerlijk, volgens mij heeft Trump twitter weer springlevend (en winstgevend) gemaakt. Het ging namelijk helemaal niet zo goed met Twitter de laatste jaren. Trump heeft Twitter volgens mij een enorme boost gegeven.Ik bedoel, ik keek vrijwel nooit op Twitter, maar door Trump doe ik dat nu toch zeker wel een aantal keer per maand :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:33:19 #58
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172059435
De Russia narative laait weer op met een bericht in de WSJ over Flynn en jr en connecties met de Russische hackers. "He is a good guy".
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 06:38:02 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172059445
De senaat is op vakantie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:43:30 #60
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_172059460
Monolith plaatste de link naar het originele onderzoek. Altijd leuk om te zien dat als politici de uitslag van onderzoek niet leuk vinden ze op zoek gaan naar 'wetenschappers' die wel met de gewenste uitkomsten van hun 'onderzoeken' komen http://www.foxnews.com/po(...)g-first-results.html
a man convinced against his will is of the same opinion still
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 07:00:13 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172059505
Hawaii stapt alweer naar de rechter.

http://www.politico.com/s(...)ges-trump-ban-240122
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172059534
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:33 schreef Montov het volgende:
De Russia narative laait weer op met een bericht in de WSJ over Flynn en jr en connecties met de Russische hackers. "He is a good guy".
Het artikel:

https://www.wsj.com/artic(...)-to-flynn-1498770851

De 'bombshell' in dat artikel:

quote:
Those investigators have examined reports from intelligence agencies that describe Russian hackers discussing how to obtain emails from Mrs. Clinton's server and then transmit them to Mr. Flynn via an intermediary, according to U.S. officials with knowledge of the intelligence.
Dat zou een aardige gevangenisstraf betekenen voor Flynn. Ik snap wel waarom hij op immuniteit zat te azen.
pi_172059633
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nog niet eens de ballen om toe te geven dat je fout zat.
Heerlijk om te zien hoe hard je op je plaat gaat, vooral na deze opmerking van je.

[..]

Hypocriet figuur :W
Snap je nu waarom ik je agressief noemde?

Deze reactie van jou is ook weer zo fel en emotioneel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 30 juni 2017 @ 07:58:59 #64
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172059874
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
Monolith plaatste de link naar het originele onderzoek. Altijd leuk om te zien dat als politici de uitslag van onderzoek niet leuk vinden ze op zoek gaan naar 'wetenschappers' die wel met de gewenste uitkomsten van hun 'onderzoeken' komen http://www.foxnews.com/po(...)g-first-results.html
Niet dat ik per se voor of tegen hoger minimumloon ben, 1 onderzoek is natuurlijk ook maar 1 en idd, politici zullen vaak kiezen wat hun het beste uitkomt. Echter, als 1 onderzoek zegt dat er hoofdzakelijk negatieve effecten aan iets verbonden zijn, dat onderzoek is niet peer-reviewed en laat een substantieel deel van het domein weg (grote werkgevers in dit geval), en meerdere wel peer-reviewed studies wijzen de andere kant op, dan zou ik denken dat de kans groter is dat die andere studies gelijk hebben.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 08:02:00 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172059898
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het artikel:

https://www.wsj.com/artic(...)-to-flynn-1498770851

De 'bombshell' in dat artikel:

[..]

Dat zou een aardige gevangenisstraf betekenen voor Flynn. Ik snap wel waarom hij op immuniteit zat te azen.
Wow. Dan moet men hem maar eens onder ede aan de tand voelen. En de vraag: "Wat wist Trump en wanneer wist hij het" stellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172059960
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Niet dat ik per se voor of tegen hoger minimumloon ben, 1 onderzoek is natuurlijk ook maar 1 en idd, politici zullen vaak kiezen wat hun het beste uitkomt. Echter, als 1 onderzoek zegt dat er hoofdzakelijk negatieve effecten aan iets verbonden zijn, dat onderzoek is niet peer-reviewed en laat een substantieel deel van het domein weg (grote werkgevers in dit geval), en meerdere wel peer-reviewed studies wijzen de andere kant op, dan zou ik denken dat de kans groter is dat die andere studies gelijk hebben.
Het artikel dat ik postte was van The Atlantic en daarin werden inderdaad ook al dergelijke kanttekeningen geplaatst.

Dit is natuurlijk ook wel weer heel erg Fox:

quote:
Many leading economists have reviewed the University of Washington study. Several have praised the work as credible.
Uiteraard zijn er een paar die het een prima studie vinden, maar hiermee laat je ook achterwege dat er heel veel (professionele) kritiek was op de studie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:12:55 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172060001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het artikel dat ik postte was van The Atlantic en daarin werden inderdaad ook al dergelijke kanttekeningen geplaatst.

Dit is natuurlijk ook wel weer heel erg Fox:

[..]

Uiteraard zijn er een paar die het een prima studie vinden, maar hiermee laat je ook achterwege dat er heel veel (professionele) kritiek was op de studie.
Nou is the Atlantic ook niet bepaald ongekleurd natuurlijk.

Dat politici shoppen en cherrypicken als het op wetenschap aankomt is een kwalijke zaak, maar wat doe je er aan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172060002
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Niet dat ik per se voor of tegen hoger minimumloon ben, 1 onderzoek is natuurlijk ook maar 1 en idd, politici zullen vaak kiezen wat hun het beste uitkomt. Echter, als 1 onderzoek zegt dat er hoofdzakelijk negatieve effecten aan iets verbonden zijn, dat onderzoek is niet peer-reviewed en laat een substantieel deel van het domein weg (grote werkgevers in dit geval), en meerdere wel peer-reviewed studies wijzen de andere kant op, dan zou ik denken dat de kans groter is dat die andere studies gelijk hebben.
Laten we wel wezen. Trumps administration draagt de wetenschappelijke methode nou niet bepaald hoog in het vaandel.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:14:53 #69
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172060020
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het artikel dat ik postte was van The Atlantic en daarin werden inderdaad ook al dergelijke kanttekeningen geplaatst.

Dit is natuurlijk ook wel weer heel erg Fox:

[..]

Uiteraard zijn er een paar die het een prima studie vinden, maar hiermee laat je ook achterwege dat er heel veel (professionele) kritiek was op de studie.
Inderdaad ja, typisch Fox News. Benoem die leading economists dan, zou ik denken... het lijkt me sterk dat als het er veel zijn je er geen kunt vinden die niet bij naam genoemd zou willen worden.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:18:39 #70
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172060065
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laten we wel wezen. Trumps administration draagt de wetenschappelijke methode nou niet bepaald hoog in het vaandel.
We zijn het wat dit betreft eens! Al ben ik er niet zeker van wat het minimum-loon in Seattle met Trump te maken heeft?
pi_172060110
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

We zijn het wat dit betreft eens! Al ben ik er niet zeker van wat het minimum-loon in Seattle met Trump te maken heeft?
Excuus. Ik bedoel republikeinen in het algemeen.
pi_172060129
Ik maakte de "een mus is een vogel, maar een vogel is geen mus" fout hier.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:28:37 #73
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172060185
Ja, helder, ik denk alleen niet dat het voorbehouden is aan republikeinen, hoewel ze in mijn beleving wel verder buiten de realiteit lijken te staan dan democraten ofschoon die ook niet op alles wetenschap omarmen .. politici blijven politici.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 08:32:04 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172060217
http://www.politico.com/s(...)aises-worries-240124

Volgende week gaat Trump met Poetin praten. Ik ben benieuwd of hij opkomt voor de VS (en de democratische landen). of dat hij door zijn knieën gaat of er op een andere manier een potje van maakt.
quote:
It is unclear what messages Trump might deliver to Putin at a time of high tension between Washington and Moscow over Russia’s reported interference in the 2016 election and its military presence in Ukraine and Syria.
But many national security experts and Russia hawks inside the Trump administration are concerned that a president who has spoken for months about the prospect of a friendship with Putin might be too eager to please his strong-willed Russian counterpart.
Although Trump administration officials have condemned Putin’s behavior in several areas, from repression of domestic dissent to cyber-intrusions of U.S. voting systems, White House officials suggested Thursday that Trump had no particular plan for his meeting with Putin, a meticulously well-prepared former KGB agent.
“There’s no specific agenda. It’s really going to be whatever the president wants to talk about,” McMaster told reporters.
Het lijkt dat de Amateur-in-Chief weer gaat improviseren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:45:40 #75
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_172060352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:35 schreef Monolith het volgende:
Clean coal kan ook nog niet echt buigen op succesverhalen:
https://www.technologyrev(...)-project-has-failed/
Dat is altijd wat koddig geweest. Steenkool is niet 'clean' en zal dat ook niet worden als je miljarden uitgeeft om de uitstoot in de grond te pompen.

Al die mitigerende maatregelen zijn puur voor de show en wellicht voor werkgelegenheid.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:57:01 #76
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172060481
Trump’s voter-fraud commission wants to know voting history, party ID and address of every voter in the U.S.

Californië, Virginia, Kentucky en Massachusetts hebben al laten weten hier niet aan mee te werken.

Ze willen ook de laatste 4 cijfers van de social security nummers, terwijl dat kennelijk net het enige moeilijk te gokken deel van iemands nummer is.
pi_172060482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:23 schreef Refragmental het volgende:
Ik maakte de "een mus is een vogel, maar een vogel is geen mus" fout hier.
Het heeft gewoon überhaupt niets met de Republikeinen te maken. Seattle wordt doorgaans bestuurd door Democraten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 09:07:23 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172060635
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump’s voter-fraud commission wants to know voting history, party ID and address of every voter in the U.S.

Californië, Virginia, Kentucky en Massachusetts hebben al laten weten hier niet aan mee te werken.

Ze willen ook de laatste 4 cijfers van de social security nummers, terwijl dat kennelijk net het enige moeilijk te gokken deel van iemands nummer is.
Wtf?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:11:59 #79
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172060702
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wtf?
Indeed ... komt erg schimmig op me over ... net als het hoofd van die commissie, een schimmiger figuur had niet gekozen kunnen worden hiervoor. Of zoals de secretary of state van Connecticut zei in het artikel:

quote:
She added, however, that Kobach "has a lengthy record of illegally disenfranchising eligible voters in Kansas" and that "given Secretary Kobach's history we find it very difficult to have confidence in the work of this Commission."
Nog los van meewerken aan Trumps herverkiezing in 2020 willen ze de gevevens publiek maken en met al die gegevens kun je er op rekenen dat er massaal identiteitsfraude gepleegd kan gaan worden.
pi_172060750
Ulx niet bekend dat er behoorlijk wat gesjoemeld wordt tijdens verkiezingen en dat men dit nu wil aanpakken?

Er lijken nogal veel doden te stemmen op de democraten. En in staten als Cali kun je als illegaal vrij makkelijk stemmen, wat dan ook veelvuldig wordt gedaan.

Verkiezingsfraude aanpakken en voter-id invoeren kan ik alleen maar toejuichen. ^O^
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:16:04 #81
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_172060776
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump’s voter-fraud commission wants to know voting history, party ID and address of every voter in the U.S.

Californië, Virginia, Kentucky en Massachusetts hebben al laten weten hier niet aan mee te werken.

Ze willen ook de laatste 4 cijfers van de social security nummers, terwijl dat kennelijk net het enige moeilijk te gokken deel van iemands nummer is.
Dit is net zo'n show als het geboortecertificaat van Obama. Trump houdt gewoon net zo lang vol om z'n achterban koest te houden, en die achterban gelooft heilig in de illusie van stemfraude (en waarschijnlijk ook nog dat Obama in Kenia is geboren).
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_172060830
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:16 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dit is net zo'n show als het geboortecertificaat van Obama. Trump houdt gewoon net zo lang vol om z'n achterban koest te houden, en die achterban gelooft heilig in de illusie van stemfraude (en waarschijnlijk ook nog dat Obama in Kenia is geboren).
Illusie inderdaad.
Hier is er 1tje die toevallig gepakt is.

http://dailycaller.com/20(...)dead-people-to-vote/
pi_172060839
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Illusie inderdaad.
Hier is er 1tje die toevallig gepakt is.

http://dailycaller.com/20(...)dead-people-to-vote/
Dat het voor komt, betekent niet dat het op grote schaal gebeurt, zoals Trump beweert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172060844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Illusie inderdaad.
Hier is er 1tje die toevallig gepakt is.

http://dailycaller.com/20(...)dead-people-to-vote/
Eentje nog wel. Nog een paar miljoen te gaan dus :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 09:20:18 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172060856
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:15 schreef Refragmental het volgende:
Ulx niet bekend dat er behoorlijk wat gesjoemeld wordt tijdens verkiezingen en dat men dit nu wil aanpakken?

Er lijken nogal veel doden te stemmen op de democraten. En in staten als Cali kun je als illegaal vrij makkelijk stemmen, wat dan ook veelvuldig wordt gedaan.

Verkiezingsfraude aanpakken en voter-id invoeren kan ik alleen maar toejuichen. ^O^
Is het dan niet makkelijker om het stemgeheim op te heffen? Gewoon je naam achter je kandidaat te zetten? Of mensen van de regering het stemhok in sturen, ter controle?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172060861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het voor komt, betekent niet dat het op grote schaal gebeurt, zoals Trump beweert.
Daarvoor is het onderzoek dus.
pi_172060889
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Daarvoor is het onderzoek dus.
Ik vind het helemaal prima.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172060959
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is het dan niet makkelijker om het stemgeheim op te heffen? Gewoon je naam achter je kandidaat te zetten? Of mensen van de regering het stemhok in sturen, ter controle?
Of gewapende GOP-leden, nog beter.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:24:37 #89
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172060964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Illusie inderdaad.
Hier is er 1tje die toevallig gepakt is.

http://dailycaller.com/20(...)dead-people-to-vote/
Er is wel een issuetje met dat artikel hoewel het gros wel lijkt te kloppen. In Virginia worden mensen niet geregistreerd als democraat of republikein, dus zoals zij zeggen dat affiliation getracked wordt is uit de duim gezogen.

Buiten dat zijn er denk ik niet veel mensen tegen een voter id. Laat de federale overheid die maar gratis toesturen aan iedereen, hoewel ik vermoed dat de republikeinen daar tegen zijn.
pi_172061073
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:32 schreef Ulx het volgende:
http://www.politico.com/s(...)aises-worries-240124

Volgende week gaat Trump met Poetin praten. Ik ben benieuwd of hij opkomt voor de VS (en de democratische landen). of dat hij door zijn knieën gaat of er op een andere manier een potje van maakt.

[..]

Het lijkt dat de Amateur-in-Chief weer gaat improviseren.

Even mijn alu-hoedje op gezet:

Wat nu als Putin een improviserende Trump uit de tent lokt en dingen laat zeggen die schadelijk zijn voor zijn presidentschap en het vervolgens heimelijk opneemt?
Dat zou het ideale drukmiddel kunnen zijn om Trump te laten doen wat Putin wil.
pi_172061137
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er is wel een issuetje met dat artikel hoewel het gros wel lijkt te kloppen. In Virginia worden mensen niet geregistreerd als democraat of republikein, dus zoals zij zeggen dat affiliation getracked wordt is uit de duim gezogen.

Buiten dat zijn er denk ik niet veel mensen tegen een voter id. Laat de federale overheid die maar gratis toesturen aan iedereen, hoewel ik vermoed dat de republikeinen daar tegen zijn.
Voter-Id kost geen drol.
Dat argument is ook al tig keer onderuit geschopt.

Wil je je democratie blijven waarborgen, dan ontkom je er niet aan om voter-id in te voeren.
Als het India al lukt voor haar miljard miljoen inwoners, dan moet het een modern land als de VS toch ook wel lukken lijkt mij.
Sterker nog, volgens mij hebben alle democratieën ter wereld iets als voter-id, behalve de VS, die bungelt onderaan samen met een groepje Afrikaanse "democratieën"
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:42:23 #92
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172061329
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Voter-Id kost geen drol.
Dat argument is ook al tig keer onderuit geschopt.
Het gaat ook niet om het geld voor 1 voter id, sterker, dat zou overal gratis moeten zijn!
Het gaat veel eerder om de tijdsinspanning die geleverd moet worden of dat het erg moeilijk gemaakt wordt.

quote:
Wil je je democratie blijven waarborgen, dan ontkom je er niet aan om voter-id in te voeren.
Als het India al lukt voor haar miljard miljoen inwoners, dan moet het een modern land als de VS toch ook wel lukken lijkt mij.
Sterker nog, volgens mij hebben alle democratieën ter wereld iets als voter-id, behalve de VS, die bungelt onderaan samen met een groepje Afrikaanse "democratieën"
Zoals gezegd, er zijn weinig mensen tegen een voter ID. Waar mensen bezwaar tegen maken is dat het bewust moeilijk gemaakt wordt in een aantal gevallen. Een tweede gehoord bezwaar is dat de omvang van de fraude dermate laag is dat het gewoon een verspilling van resources zou zijn.

Anyway, het is iets waar het kiesvolk het wel over eens is:



(Bron)
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:42:29 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172061333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als het India al lukt voor haar miljard miljoen inwoners, dan moet het een modern land als de VS toch ook wel lukken lijkt mij.
Zou kunnen, als Republikeinen dat niet systematisch proberen te misbruiken als voter suppression. Zet daar tegenover de Democraten die er tegen zijn en je hebt een impasse.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 10:44:11 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172062762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:30 schreef archito het volgende:

[..]

Even mijn alu-hoedje op gezet:

Wat nu als Putin een improviserende Trump uit de tent lokt en dingen laat zeggen die schadelijk zijn voor zijn presidentschap en het vervolgens heimelijk opneemt?
Dat zou het ideale drukmiddel kunnen zijn om Trump te laten doen wat Putin wil.
Als Trump braaf ja gaat knikken tegen Poetin heeft hij wat uit te leggen. En aangezien hij nogal een zwakkeling is vrees ik gedonder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172062841
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zou kunnen, als Republikeinen dat niet systematisch proberen te misbruiken als voter suppression. Zet daar tegenover de Democraten die er tegen zijn en je hebt een impasse.
In 28 staten worden al mensen uitgesloten omdat ze al in een andere staat geregistreerd zijn af en toe klopt middle name niet of staan de laatste 4 nummers van het social security nummer er niet bij maar dat maakt niet uit.

http://www.rollingstone.c(...)ainst-voters-w435890
Hoor je hier over in de MSM?

[ Bericht 1% gewijzigd door thesiren.nl op 30-06-2017 10:55:54 ]
pi_172063733
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Voter-Id kost geen drol.
Dat argument is ook al tig keer onderuit geschopt.

Wil je je democratie blijven waarborgen, dan ontkom je er niet aan om voter-id in te voeren.
Als het India al lukt voor haar miljard miljoen inwoners, dan moet het een modern land als de VS toch ook wel lukken lijkt mij.
Sterker nog, volgens mij hebben alle democratieën ter wereld iets als voter-id, behalve de VS, die bungelt onderaan samen met een groepje Afrikaanse "democratieën"
Dat is natuurlijk onzin. Een democratie staat of valt niet bij voter IDs. Een democratie staat of valt eerder bij de participatiegraad van de burger. Die is in de VS al bedroevend laag de laatste decennia, helemaal voor de midterms:



Het aantal concrete gevallen van fraude is ook volstrekt verwaarloosbaar.

De VS heeft een lange geschiedenis van het opwerpen van barrières om te kunnen stemmen. Met name de zwarte bevolking hebben ze op die wijze lange tijd niet expliciet, maar impliciet uitgesloten van het actieve kiesrecht. Daarom liggen dat soort dingen ook vrij gevoelig in de VS.

De Republikeinen hebben op dit moment natuurlijk sowieso het liefst zeer beperkte participatie, want dat gaat ten koste van demografische groepen (lagere inkomens, jongeren, minderheden) die overwegend Democratisch stemmen.

Natuurlijk kun je prima een voter ID systeem invoeren, maar daarbij moet je heel erg waken voor het opwerpen van een extra grote barrière voor burgerparticipatie. En dat is nu juist waar ze in de VS een handje van hebben.

Mensen lijken vaak opeens nogal selectief voorstander te zijn van democratie wanneer dat in hun eigen voordeel is. Je ziet het hier bijvoorbeeld ook dat mensen die woest waren over het feit dat een UKIP slachtoffer werd van een vergelijkbaar systeem geen enkel bezwaar hebben tegen het Amerikaanse zolang de Democraten maar verliezen.
Ik heb ook niet de illusie dat de Democraten een haar beter zijn wat dat betreft. Een hoge participatie komt hen in deze tijden gewoon beter uit.

Je kunt de VS wat betreft democratie best een bananenrepubliek noemen, maar dan eerder op basis van het feit dat gemiddeld eigenlijk maar 50% van de bevolking deelneemt en niet omdat er geen identificatie met een fotootje wordt vereist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:33:04 #97
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172063768
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:20 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, het is wel echt een nieuwsprogramma voor de ochtend. Het is niet voor kokende en handwerkende huisvrouwen.

Joe Scarborough was vroeger pro-Trump en toen-ie kritisch werd op Trump, had-ie meteen afgedaan bij de president.
Trump geeft een jaknikkerfetish
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172063820
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:47 schreef thesiren.nl het volgende:

[..]

In 28 staten worden al mensen uitgesloten omdat ze al in een andere staat geregistreerd zijn af en toe klopt middle name niet of staan de laatste 4 nummers van het social security nummer er niet bij maar dat maakt niet uit.

http://www.rollingstone.c(...)ainst-voters-w435890
Hoor je hier over in de MSM?
Later dat gebagger over de 'MSM' lekker in BNW. Rolling stone is ten eerste al niet een of ander alternatief medium en daarbij staan de Amerikaanse media vol met berichten over allerhande voter surpression.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172063891
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 08:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laten we wel wezen. Trumps administration draagt de wetenschappelijke methode nou niet bepaald hoog in het vaandel.
Jawel hoor, Trump had zelfs zijn eigen universiteit.
pi_172064075
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Een democratie staat of valt niet bij voter IDs. Een democratie staat of valt eerder bij de participatiegraad van de burger. Die is in de VS al bedroevend laag de laatste decennia, helemaal voor de midterms:

[ afbeelding ]

Het aantal concrete gevallen van fraude is ook volstrekt verwaarloosbaar.

De VS heeft een lange geschiedenis van het opwerpen van barrières om te kunnen stemmen. Met name de zwarte bevolking hebben ze op die wijze lange tijd niet expliciet, maar impliciet uitgesloten van het actieve kiesrecht. Daarom liggen dat soort dingen ook vrij gevoelig in de VS.

De Republikeinen hebben op dit moment natuurlijk sowieso het liefst zeer beperkte participatie, want dat gaat ten koste van demografische groepen (lagere inkomens, jongeren, minderheden) die overwegend Democratisch stemmen.

Natuurlijk kun je prima een voter ID systeem invoeren, maar daarbij moet je heel erg waken voor het opwerpen van een extra grote barrière voor burgerparticipatie. En dat is nu juist waar ze in de VS een handje van hebben.

Mensen lijken vaak opeens nogal selectief voorstander te zijn van democratie wanneer dat in hun eigen voordeel is. Je ziet het hier bijvoorbeeld ook dat mensen die woest waren over het feit dat een UKIP slachtoffer werd van een vergelijkbaar systeem geen enkel bezwaar hebben tegen het Amerikaanse zolang de Democraten maar verliezen.
Ik heb ook niet de illusie dat de Democraten een haar beter zijn wat dat betreft. Een hoge participatie komt hen in deze tijden gewoon beter uit.

Je kunt de VS wat betreft democratie best een bananenrepubliek noemen, maar dan eerder op basis van het feit dat gemiddeld eigenlijk maar 50% van de bevolking deelneemt en niet omdat er geen identificatie met een fotootje wordt vereist.
Ik zeg dan ook niet dat een democratie valt of staat bij voter-id.
Ik zeg dat het belangrijk is voor het waarborgen van een (eerlijke) democratie, en dat sluit jouw verhaal over participatie zeker niet uit.

Fraude moet wat mij betreft op alle mogelijk manieren worden tegengegaan. Uiteraard zonder barrières op te gooien voor bepaalde groepen.
Al is het ook een fabeltje dat voter-id (en het verkrijgen ervan) een barrière is voor de african-american gemeenschap.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:47:46 #101
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172064108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Jawel hoor, Trump had zelfs zijn eigen universiteit.
http://www.nationalreview.com/corner/432010/trump-university-scam
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172064223
Maar wat als oom Donald nou gewoon gelijk had? Dat het gezicht van Mika aan het bloeden was? Niemand gaat ook nooit inhoudelijk in op oom Donald's standpunten!
pi_172064301
Burgerparticipatie afmeten in hoeveel mensen gaan stemmen :')
pi_172064356
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat een democratie valt of staat bij voter-id.
Ik zeg dat het belangrijk is voor het waarborgen van een (eerlijke) democratie, en dat sluit jouw verhaal over participatie zeker niet uit.

Dat belang wordt schromelijk overschat. Zelfs een paar duizend gevallen van fraude op 140 miljoen stemmen is praktisch verwaarloosbaar tenzij je die specifiek weet te concentreren in een specifieke staat voor presidentsverkiezingen bijvoorbeeld. Zeker als je dat afzet tegen de bekende impact van strengere wetgeving op opkomstpercentages.

quote:
Fraude moet wat mij betreft op alle mogelijk manieren worden tegengegaan. Uiteraard zonder barrières op te gooien voor bepaalde groepen.
Ja dat is leuk natuurlijk, maar ook vrij onrealistisch. Extra eisen leveren altijd een barrière op. Als je een dergelijk systeem wilt optuigen, dan moet je in de VS toch eerst gaan zorgen dat er een fatsoenlijk federaal programma komt om iedereen op eenvoudige wijze een photo ID kan krijgen. En je zult een transitieperiode gaan krijgen waarin je behoorlijk schappelijk moet gaan zijn, ook met fors risico op 'fraude' natuurlijk.
Ik denk dat mensen nog wel eens onderschatten hoe wezenlijk anders men tegen identificatie aankijkt in de VS dan in Nederland. De VS kent geen burgerlijke stand zoals we die in Nederland kennen.

quote:
Al is het ook een fabeltje dat voter-id (en het verkrijgen ervan) een barrière is voor de african-american gemeenschap.
Het lijkt toch echt een
effectief middel te zijn. Blijkt ook uit deze studie (zie ook dit begeleidende artikel).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 12:08:04 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172064430
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Jawel hoor, Trump had zelfs zijn eigen universiteit.
Lol
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:13:20 #106
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172064536
Topic weer even opgeschoond.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_172064557
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:13 schreef Euribob het volgende:
Topic weer even opgeschoond.
Bedankt, dat op de persoon spelen hier van sommigen raakt soms echt uit de hand ^O^.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:15:29 #108
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172064587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bedankt, dat op de persoon spelen hier van sommigen raakt soms echt uit de hand ^O^.
Je speelt hier zelf net zo goed op de man. Hou de boel gewoon inhoudelijk. Waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 12:40:23 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172065066
Wel navrant dat alle bewezen gevallen van verkiezingsfraude dan toch vooral door Republikeinen begaan zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:52:07 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172065369
https://mobile.twitter.co(...)s/880739852286918656

Trump stuurt hulp naar Chicago...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:53:26 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172065407
Repeal zonder een gelijktijdige replace? Wat moeten mensen in de tussentijd dan?
https://mobile.twitter.co(...)s/880737163247267840
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:00:40 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172065614
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)s/880739852286918656

Trump stuurt hulp naar Chicago...
Alweer of zijn dat dezelfde 300 man die Obama al had gestuurt? Of doet hij gewoon helemaal niks behalve blaaten op Twitter?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:02:46 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172065656
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Repeal zonder een gelijktijdige replace? Wat moeten mensen in de tussentijd dan?
https://mobile.twitter.co(...)s/880737163247267840
En dan de reacties van die wappie die net doet alsof ze geen verzekering over de staatsgrenzen mogen verkopen. Typische Republikein weer, dat mag namelijk wel alleen willen de verzekeringsmaatschappijen dat helemaal niet.

Who cares als er mensen doodgaan, Trump al helemaal niet, maar goed, gaat de Senaat nooit doen natuurlijk want dat kost ze stemmen. Weer praatjes voor de vaak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:08:04 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_172065775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dan de reacties van die wappie die net doet alsof ze geen verzekering over de staatsgrenzen mogen verkopen. Typische Republikein weer, dat mag namelijk wel alleen willen de verzekeringsmaatschappijen dat helemaal niet.
Dat snap ik dus nooit aan Amerikaanse politiek. Hoe kunnen mensen met zo weinig kennis (en dat ook trots etaleren) ooit gekozen worden? Wie zit hier zo gruwelijk niet op te letten?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:09:40 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172065811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat snap ik dus nooit aan Amerikaanse politiek. Hoe kunnen mensen met zo weinig kennis (en dat ook trots etaleren) ooit gekozen worden? Wie zit hier zo gruwelijk niet op te letten?

De kiezer. Nou ja, het kleine deel wat kiezer is en daadwerkelijk gaat stemmen en daarvan dan meer dan de helft, of minder in het geval van Trump.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:19:25 #116
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172066059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat snap ik dus nooit aan Amerikaanse politiek. Hoe kunnen mensen met zo weinig kennis (en dat ook trots etaleren) ooit gekozen worden? Wie zit hier zo gruwelijk niet op te letten?

Dat heeft er weinig mee te maken. In de VS win je met retoriek, niet met verstand.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172066209
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
Wel navrant dat alle bewezen gevallen van verkiezingsfraude dan toch vooral door Republikeinen begaan zijn.
Nog geen pagina terug van een veroordeelde student die fraude had gepleegd ten gunste van de democraten.
http://dailycaller.com/20(...)dead-people-to-vote/
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:25:45 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172066217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat snap ik dus nooit aan Amerikaanse politiek. Hoe kunnen mensen met zo weinig kennis (en dat ook trots etaleren) ooit gekozen worden? Wie zit hier zo gruwelijk niet op te letten?

Ga eens met een stel kamerleden praten, dat zijn ook niet altijd de scherpste mesjes in de lade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:25:53 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172066224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nog geen pagina terug van een veroordeelde student die fraude had gepleegd ten gunste van de democraten.
http://dailycaller.com/20(...)dead-people-to-vote/
Daily Caller. Het zegt weer alles.

Ik dacht dat fake news sites niet meer toegestaan waren? En btw? Jouw voorbeeld bevat 0 stemmen uitgebracht.

Anyway, een bloemlezing:

https://www.google.nl/?gf(...)ud&spf=1498822170786

[ Bericht 5% gewijzigd door Tijger_m op 30-06-2017 13:31:48 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172066373
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daily Caller. Het zegt weer alles.

Ik dacht dat fake news sites niet meer toegestaan waren?
Als je het artikel gelezen had, had je de originele bron kunnen vinden.
Ik had simpelweg de eerste google hit gepakt. Originele bron is CBS... ga je nogmaals op je plaat in je poging om ongefundeerd op de man te spelen. :W
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:32:39 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172066396
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als je het artikel gelezen had, had je de originele bron kunnen vinden.
Ik had simpelweg de eerste google hit gepakt. Originele bron is CBS... ga je nogmaals op je plaat in je poging om ongefundeerd op de man te spelen. :W
En als je je eigen bron had gelezen had je geweten dat er geen enkele stem is uitgebracht met die fake registraties. Goed gedaan, jochie, bewijs gevonden van 0 stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172066437
quote:
Confirmation bias.
Echt triest en kansloos dit _O-

Hier confirmation bias de andere kant op.
https://www.google.nl/sea(...)_l=mobile-gws-serp.3...7608.10204.0.11248.10.10.0.0.0.0.297.1373.3j4j2.9.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-serp..2.0.0.pyT_RoGiTtI
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:34:36 #123
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172066442
http://deadline.com/2017/(...)briefing-1202122144/

Dit is toch echt het toppunt!

Trump heeft ZELF met zijn kleine handjes deze tweets de wereld in geholpen

Sarah Huckabee, die zich blijkbaar laat leiden door den bijbel, maar accepteert dat haar president 10 keer harder terugslaat terwijl Christus indertijd duidelijk maakte dat die daar een heel andere opvatting over had. Blasfemie in dienst van de president.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:35:55 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172066482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:34 schreef klappernootopreis het volgende:
http://deadline.com/2017/(...)briefing-1202122144/

Dit is toch echt het toppunt!

Trump heeft ZELF met zijn kleine handjes deze tweets de wereld in geholpen

Sarah Huckabee, die zich blijkbaar laat leiden door den bijbel, maar accepteert dat haar president 10 keer harder terugslaat terwijl Christus indertijd duidelijk maakte dat die daar een heel andere opvatting over had. Blasfemie in dienst van de president.
Christelijke waardes is waar anderen zich aan moeten houden, niet zijzelf. Snap dat dan toch ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:37:25 #125
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172066535
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Christelijke waardes is waar anderen zich aan moeten houden, niet zijzelf. Snap dat dan toch ;)
ook niet als "die andere" de president is, die met de hand op de Bijbel een eed heeft afgelegd en haar instructies geeft wat ze moet zeggen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172066556
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En als je je eigen bron had gelezen had je geweten dat er geen enkele stem is uitgebracht met die fake registraties. Goed gedaan, jochie, bewijs gevonden van 0 stemmen.
Dit is dan ook de enige democraat in de geschiedenis van de VS die dit geprobeerd heeft natuurlijk. :')


Nouja, je komt met de stelling dat alle bewezen fraude van republikeinen afkomstig is. Onderbouw dit maar eens met een bron zou ik zeggen.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:39:31 #127
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172066590
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ook niet als "die andere" de president is, die met de hand op de Bijbel een eed heeft afgelegd en haar instructies geeft wat ze moet zeggen?
Nee, die staat aan haar kant, die geeft speeches op de "Liberty" University en benoemt een fundamentalist, Falwell, als "onderwijs hervormer", dus dan is het goed. Dan mag het, gods wegen zijn ondoorgrondelijk, he?

Het is wel de dochter van Mike Huckabee, natuurlijk, he? Hypocritie wordt daar met de paplepel ingegoten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:39:55 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172066603
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dit is dan ook de enige democraat in de geschiedenis van de VS die dit geprobeerd heeft natuurlijk. :')

Nouja, je komt met de stelling dat alle bewezen fraude van republikeinen afkomstig is. Onderbouw dit maar eens met een bron zou ik zeggen.
Je liegt. Dat heb ik niet gezegd. Le-zen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172066609
Als er niet zoveel werd gefraudeerd, had Trump gewoon de popular vote gewonnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172066793
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je liegt. Dat heb ik niet gezegd. Le-zen.
Jij zegt:
"Wel navrant dat alle bewezen gevallen van verkiezingsfraude dan toch vooral door Republikeinen begaan zijn."

Hiermee stel je dat alle bewezen fraude door republikeinen wordt gepleegd.
Ik kan er niet iets anders van maken dan dat.

In de kern sowieso een flauwekul stelling, wat iedereen hier wel kan beamen, incl je anti-trump vriendjes, er is slechts 1 frauderende democraat nodig om je hele stelling de prullenbak in te mikken.

Daarnaast kom je ook nog met een confirmation bias zoekopdracht. Beetje zoals een anti-vaxxer.

Maar hey, als je het anders bedoelde, of het moet anders gelezen worden, dan verklaar je graag nader.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:50:26 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172066828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij zegt:
"Wel navrant dat alle bewezen gevallen van verkiezingsfraude dan toch vooral door Republikeinen begaan zijn."

Hiermee stel je dat alle bewezen fraude door republikeinen wordt gepleegd.
Ik kan er niet iets anders van maken dan dat.

In de kern sowieso een flauwekul stelling, wat iedereen hier wel kan beamen, incl je anti-trump vriendjes, er is slechts 1 frauderende democraat nodig om je hele stelling de prullenbak in te mikken.

Daarnaast kom je ook nog met een confirmation bias zoekopdracht. Beetje zoals een anti-vaxxer.

Maar hey, als je het anders bedoelde, of het moet anders gelezen worden, dan verklaar je graag nader.
Dan kun je niet lezen. Jouw probleem. Ik ben jou geen rekenschap of verklaring schuldig.

Mijn suggestie is dat je terug gaat naar de Daily Caller of Breibart, die schrijven meestal wat simpeler.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172066835
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij zegt:
"Wel navrant dat alle bewezen gevallen van verkiezingsfraude dan toch vooral door Republikeinen begaan zijn."

Hiermee stel je dat alle bewezen fraude door republikeinen wordt gepleegd.
Ik kan er niet iets anders van maken dan dat.

In de kern sowieso een flauwekul stelling, wat iedereen hier wel kan beamen, incl je anti-trump vriendjes, er is slechts 1 frauderende democraat nodig om je hele stelling de prullenbak in te mikken.

Daarnaast kom je ook nog met een confirmation bias zoekopdracht. Beetje zoals een anti-vaxxer.

Maar hey, als je het anders bedoelde, of het moet anders gelezen worden, dan verklaar je graag nader.
Als het citaat klopt kraam je onzin uit, "vooral" is wat anders dan "alle"
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:53:43 #133
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172066913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, die staat aan haar kant, die geeft speeches op de "Liberty" University en benoemt een fundamentalist, Falwell, als "onderwijs hervormer", dus dan is het goed. Dan mag het, gods wegen zijn ondoorgrondelijk, he?

Het is wel de dochter van Mike Huckabee, natuurlijk, he? Hypocritie wordt daar met de paplepel ingegoten.
De hypocrisie van de hardcore republikeinen zal leiden tot idiocracy..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172066951
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als het citaat klopt kraam je onzin uit, "vooral" is wat anders dan "alle"
Ah correct, excuses, dat ene woordje straal overheen gelezen. |:(
Gelukkig heb ik het fatsoen wel om mijn ongelijk toe te geven :)

Neemt overigens niet weg dat het een onzin stelling is zonder enige onderbouwing.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:55:12 #135
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172066953
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als het citaat klopt kraam je onzin uit, "vooral" is wat anders dan "alle"
Selectief lezen en dan verdraaien om je gelijk te halen noemen ze dit.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:55:32 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172066961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De hypocrisie van de hardcore republikeinen zal leiden tot idiocracy..
Ik denk dat we daar allang aangeland zijn. Tegen globalisme en outsourcing stemmen door op een man te stemmen die zijn producten laat maken in 21 landen niet genaamd de VS en die chinees staal gebruikt om dat het goedkoper is. Dat is gewoon idiocracy ten voeten uit.

Als je zo fel tegen de elite bent dat je op de elite stemt die dan prompt de elite tot zijn kabinet benoemt...tja...ik weet er geen ander woord.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172066967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij zegt:
"Wel navrant dat alle bewezen gevallen van verkiezingsfraude dan toch vooral door Republikeinen begaan zijn."

Hiermee stel je dat alle bewezen fraude door republikeinen wordt gepleegd.
Ik weet niet of je de betekenis van vooral kent, maar dat is niet hetzelfde als enkel en alleen.
Overigens staat er nog een uitgebreide reactie te wachten op antwoord. Is misschien niet van het niveau lekker schelden en tieren, maar de discussie was juist voor de verandering eens aardig beschaafd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:57:18 #138
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172066995
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat we daar allang aangeland zijn. Tegen globalisme en outsourcing stemmen door op een man te stemmen die zijn producten laat maken in 21 landen niet genaamd de VS en die chinees staal gebruikt om dat het goedkoper is. Dat is gewoon idiocracy ten voeten uit.
een wapendeal afsluiten met Saoedi-Arabië is ook een teken aan de wand dat het daar helemaal mis gaat.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172067001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De hypocrisie van de hardcore republikeinen zal leiden tot idiocracy..
Mwah, het met hordes binnenhalen van on geschoolden die tig meer kinderen nemen dan de inheemse bevolking leid eerder tot idiocracy.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:58:49 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172067051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

een wapendeal afsluiten met Saoedi-Arabië is ook een teken aan de wand dat het daar helemaal mis gaat.
Nu ja, die was al niet nieuw, ondanks Trumps pretenties, natuurlijk maar is al sinds 2015 in voorbereiding, navranter is het om 72 F-15's te verkopen aan Qatar een dag nadat je Qatar min of meer een terroristenstaat noemt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:59:11 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172067062
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mwah, het met hordes binnenhalen van on geschoolden die tig meer kinderen nemen dan de inheemse bevolking leid eerder tot idiocracy.
Ah, zoals duitse criminelen?

Niet echt op de hoogte van de wordings geschiedenis van de VS, he? Dat is hoe de huidige VS bevolkt is de afgelopen 200 jaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:03:21 #142
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172067184
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mwah, het met hordes binnenhalen van on geschoolden die tig meer kinderen nemen dan de inheemse bevolking leid eerder tot idiocracy.
De VS heeft ten eerste veel betere scholingssystemen dan bijvoorbeeld zo'n platgebombardeerd vluchtelingenland waar de meeste scholen hopen puin zijn. je opvatting "ongeschoolden" slaat als een tang op een varken. Het betere scholingssysteem heeft niet bijgedragen tot betere kennis bij de gemiddelde Amerikaan zelf. Idiocracy heeft ons duidelijk gemaakt dat het verval van binnenuit komt, niet van buiten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172067354
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat belang wordt schromelijk overschat. Zelfs een paar duizend gevallen van fraude op 140 miljoen stemmen is praktisch verwaarloosbaar tenzij je die specifiek weet te concentreren in een specifieke staat voor presidentsverkiezingen bijvoorbeeld. Zeker als je dat afzet tegen de bekende impact van strengere wetgeving op opkomstpercentages.

[..]

Ja dat is leuk natuurlijk, maar ook vrij onrealistisch. Extra eisen leveren altijd een barrière op. Als je een dergelijk systeem wilt optuigen, dan moet je in de VS toch eerst gaan zorgen dat er een fatsoenlijk federaal programma komt om iedereen op eenvoudige wijze een photo ID kan krijgen. En je zult een transitieperiode gaan krijgen waarin je behoorlijk schappelijk moet gaan zijn, ook met fors risico op 'fraude' natuurlijk.
Ik denk dat mensen nog wel eens onderschatten hoe wezenlijk anders men tegen identificatie aankijkt in de VS dan in Nederland. De VS kent geen burgerlijke stand zoals we die in Nederland kennen.

[..]

Het lijkt toch echt een
effectief middel te zijn. Blijkt ook uit deze studie (zie ook dit begeleidende artikel).
Excuus, deze gemist in de commotie. Moest even terugbladeren.
Het verplichten van voter-id is geen wetgeving op opkomstpercentages.
Als landen als India het kunnen invoeren, waar er veel mensen zijn die moeten leven van minder dan 1 dollar per dag... of zelfs maand, dan moet dit de VS toch ook wel lukken.

Dat er bij de aanvragen van die ids lastig kan worden gedaan is een op zichzelf staand iets wat keihard aangepakt moet worden.

Het is echter van belang dat je als democratie ervoor kunt zorgen dat ieders stem even zwaar weegt en dat iedereen eenmaal kan en mag stemmen.
Zonder voter-id is dit niet te doen.
Dat de fraude minimaal is kun je helaas niet concluderen, want je heb geen enkel overzicht.
Op persoonlijk niveau zal dit misschien wel kloppen. Maar wanneer grotere partijen zich ermee gaan bemoeien en eigenlijk ongecontroleerd hun gang kunnen gaan, kan dit zeker van grote invloed zijn.
Ergens rond de verkiezingen genoeg getuigenverklaringen waarbij men in afgesloten achterafkamertjes absentee ballots bij de duizenden waren aan het fabriceren, of dat dozen vol met uitgebrachte stemmen werd weggemikt, of dat busladingen vol van pollingstation naar pollingstation reden. En dit is niet inherent aan 1 partij, maar beide partijen maken zich er schuldig aan. Ik heb niet de illusie dat de ene partij minder of meer corrupt is dan de ander.

Het is naar mijn mening van uitermate belang dat je in een democratie kunt aantonen dat jij bent wie je bent (ergo, iemand met rechten om te stemmen), en dat je maar 1 stem kunt uit brengen.

Je wapo link kan ik helaas niet lezen.
Andere lijkt een onderzoek uit Cali te zijn, waar ik helaas weinig vertrouwen aan hecht, maar okay.
Zelf voorbeelden gezien waarbij met op straat ging in de arme buurten van bijvoorbeeld NY en men vroeg of men daar voor voter-id was en of de redenen tegen voter-id gegrond waren. Geen echt onderzoek uiteraard, maar niemand leek er problemen mee te hebben en men vond het zelfs raar dat het er niet al was.
pi_172067571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De VS heeft ten eerste veel betere scholingssystemen dan bijvoorbeeld zo'n platgebombardeerd vluchtelingenland waar de meeste scholen hopen puin zijn. je opvatting "ongeschoolden" slaat als een tang op een varken. Het betere scholingssysteem heeft niet bijgedragen tot betere kennis bij de gemiddelde Amerikaan zelf. Idiocracy heeft ons duidelijk gemaakt dat het verval van binnenuit komt, niet van buiten.
Het gros van de vluchtelingen en illegalen zijn naar westerse maatstaven zo goed als ongeschoold, ook in de VS waar het scholingssysteem al aardig ruk is.

En leuk en aardig dat je Idiocracy als bron aanhaalt, maar dat is een film.

De kern was vooral, domme mensen meer kinderen, slimme mensen minder/geen kinderen.
Etniciteit doet er niet toe en was ook niet mijn punt.
Hier in nederland zie je overigens exact hetzelfde. Vluchtelingen, illegalen, en tokkies zijn vaak laaggeletterd maar hebben regelmatig wel tig kinderen, daar waar de hoger opgeleide minder kinderen heeft.
Om dit probleem tegen te gaan moet je die niet alsnog de groep die we in de hand kunnen houden (vluchtelingen en illegalen) blijven uitbreiden met nieuwe aanwassen, blijf je die namelijk gewoon binnen halen dan blijf je het probleem alleen maar versterken, erger nog, je zet een neerwaartse spiraal in, de vluchtelingen die al hier zijn krijgen het moeilijker want minder middelen om hun te helpen.

Alas, leuk onderwerp, maar eigenlijk offtopic.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 14:20:33 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172067588
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nu ja, die was al niet nieuw, ondanks Trumps pretenties, natuurlijk maar is al sinds 2015 in voorbereiding, navranter is het om 72 F-15's te verkopen aan Qatar een dag nadat je Qatar min of meer een terroristenstaat noemt.
Dat geeft vooral aan dat er totaal geen overleg is tussen het WH en State Dept.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:25:27 #146
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172067705
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat geeft vooral aan dat er totaal geen overleg is tussen het WH en State Dept.
En dat gaat ze op gegeven moment toch een keer opbreken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172067728
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

dan de inheemse bevolking
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Etniciteit doet er niet toe en was ook niet mijn punt.
Ik spreek mezelf hier een beetje tegen. Echter hoop ik mijn punt duidelijker te hebben gemaakt in mijn 2e post.
Al waren het allemaal blanken die perfect nederlands spraken die massaal ongeschoold binnenstromen, punt blijft staan.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 14:30:42 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172067838
De inheemse bevolking van de VS zijn de indianen overigens. Die heten niet voor niets "Native Americans"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172067893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
De inheemse bevolking van de VS zijn de indianen overigens. Die heten niet voor niets "Native Americans"
Ik denk niet dat er hier iemand is die anders zal beweren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Refragmental op 30-06-2017 14:39:53 ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:42:49 #150
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172068101
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
De inheemse bevolking van de VS zijn de indianen overigens. Die heten niet voor niets "Native Americans"
En die hebben natuurlijk een hoop invloed op die blanke immigranten in de VS :X
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 14:44:41 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172068137
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er hier iemand is die anders zal beweren.
Hm? Lijkt er toch op dat jouw quote hieronder iets anders suggereert.

quote:
Mwah, het met hordes binnenhalen van on geschoolden die tig meer kinderen nemen dan de inheemse bevolking leid eerder tot idiocracy
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 14:45:55 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172068150
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:42 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En die hebben natuurlijk een hoop invloed op die blanke immigranten in de VS :X
Ja, leuk he? Ik heb het hier boven nog even duidelijker gemaakt, blijkbaar ontgaat het sommigen wat nou eigenlijk de inheemse bevolking is en dat mensen als Trump gewoon afstammen van dezelfde immigranten als waar men zich tegen schijnt te moeten weren.

Maar mischien zijn afstammelingen van criminele Duitsers wel ok en die van onschuldige laagopgeleiden niet? Je weet het niet, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172068193
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm? Lijkt er toch op dat jouw quote hieronder iets anders suggereert.

[..]

Jep, de indianen haalden dan ook massaal ongeschoolde Europeanen naar Amerika. 8)7
En ik had het inderdaad ook over de situatie van 300-500 jaar geleden.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 14:49:40 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172068242
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jep, de indianen haalden dan ook massaal ongeschoolde Europeanen naar Amerika. 8)7
En ik had het inderdaad ook over de situatie van 300-500 jaar geleden.
Nou ja, die hadden natuurlijk wel allemaal enge ziektes bij zich, wie weet hebben ongeschoolde mensen die nu immigreren in de VS dat ook wel. Je weet het niet, he?

Maar mischien heb je er vast wel over gelezen of een gerucht gehoord, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172068832

8-) :7

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 14:55:08 Watched low rated @Morning_Joe for first time in long time. FAKE NEWS. He called me to stop a National Enquirer article. I said no! Bad show reageer retweet
_O_ _O-

"Mr. President we have the latest briefing on Syria and mr. Mattis wanted to talk to you about the situation in Ukraine before we visit Putin."

"Cool Mike, but first we gotta watch Morning Joe."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 15:15:22 #156
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172068931
Australië heeft als historie dat die voortkomt uit kolonisatie van criminelen uit Engeland.

Na een stroeve start is gaande weg acceptatie gekomen

Amerika heeft als historie dat die voortkomt uit kolonisatie van "brave burgers" uit heel europa.

Ze hebben de oorspronkelijke bewoners grotendeels vermoord en hun land gestolen. acceptatie is nog ver weg.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172068975
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Excuus, deze gemist in de commotie. Moest even terugbladeren.
Het verplichten van voter-id is geen wetgeving op opkomstpercentages.
Ik stel ook nergens dat dat 'wetgeving op opkomstpercentages' is. Wat ik stel is dat dergelijke wetgeving een negatieve impact heeft op opkomstpercentages. In veel gevallen is dat ook gewoon het gewenste gevolg.

quote:
Als landen als India het kunnen invoeren, waar er veel mensen zijn die moeten leven van minder dan 1 dollar per dag... of zelfs maand, dan moet dit de VS toch ook wel lukken.

Dat er bij de aanvragen van die ids lastig kan worden gedaan is een op zichzelf staand iets wat keihard aangepakt moet worden.

Het is echter van belang dat je als democratie ervoor kunt zorgen dat ieders stem even zwaar weegt en dat iedereen eenmaal kan en mag stemmen.
Zonder voter-id is dit niet te doen.
Bijzondere stellingen in de Amerikaanse context. Allereerst hebben ze helemaal geen proportioneel systeem. Zelfs voor de de presidentsverkiezingen geldt al dat een stemgerechtigde in staten als Wyoming ongeveer 3,5 keer zoveel gewicht heeft als een stem in Californië. Wat de senaat betreft is die verdeling natuurlijk helemaal absurd.
Daarbij zie ik niet in waarom je dat zonder 'voter-id' niet zou kunnen doen. Er zijn allerhande manieren om preregistratie in te richten. Er is natuurlijk ook wel iets van een 'voter-id' in de VS. Je moet je registreren om te stemmen en daarbij moet je dan enig bewijs hebben dat je de persoon bent die je zegt dat je bent.

quote:
Dat de fraude minimaal is kun je helaas niet concluderen, want je heb geen enkel overzicht.
Er zit altijd wel enige correlatie tussen geconstateerde onregelmatigheden, daadwerkelijk gedetecteerde gevallen en het daadwerkelijke aantallen gevallen. Feitelijk zeg je hier ook dat je helemaal niet kunt concluderen dat er miljoenen illegale migranten in de VS wonen, want je hebt immers geen overzicht.

quote:
Op persoonlijk niveau zal dit misschien wel kloppen. Maar wanneer grotere partijen zich ermee gaan bemoeien en eigenlijk ongecontroleerd hun gang kunnen gaan, kan dit zeker van grote invloed zijn.
Ergens rond de verkiezingen genoeg getuigenverklaringen waarbij men in afgesloten achterafkamertjes absentee ballots bij de duizenden waren aan het fabriceren, of dat dozen vol met uitgebrachte stemmen werd weggemikt, of dat busladingen vol van pollingstation naar pollingstation reden. En dit is niet inherent aan 1 partij, maar beide partijen maken zich er schuldig aan. Ik heb niet de illusie dat de ene partij minder of meer corrupt is dan de ander.
Je bedoelt heel veel vage geruchten. Daar kan ik niet zo veel mee. Er gaan heel veel vage geruchten over van alles en nog wat, maar zolang er geen concreet bewijs wordt geleverd en er dus ook geen veroordelingen zijn heb je er weinig aan.
De zaken die je hier noemt hebben ook niet zoveel te maken met voter-ID. In Nederland identificeer je je ook enkel bij het in ontvangst nemen van een anoniem stembiljet. Of er vervolgens op het stembureau op allerlei wijze fraude wordt gepleegd door biljetten weg te gooien of juist er bij in te deponeren heeft geen enkel raakvlak met voter-ID.

quote:
Het is naar mijn mening van uitermate belang dat je in een democratie kunt aantonen dat jij bent wie je bent (ergo, iemand met rechten om te stemmen), en dat je maar 1 stem kunt uit brengen.
Maar is dat zo belangrijk dat je het een daling van een opkomstpercentage van zeg 50% naar 40% zou rechtvaardigen? Het punt dat ik nu al de hele tijd maak is dat je een heel leuke principiële discussie aan het voeren bent, maar abstraheert van de daadwerkelijke consequentie van dergelijk beleid, namelijk het drukken van opkomst en daarbij ook nog eens vaak die van specifieke groepen. Je ontkomt in de praktijk niet aan een belangenafweging.

quote:
Je wapo link kan ik helaas niet lezen.
Andere lijkt een onderzoek uit Cali te zijn, waar ik helaas weinig vertrouwen aan hecht, maar okay.
Zelf voorbeelden gezien waarbij met op straat ging in de arme buurten van bijvoorbeeld NY en men vroeg of men daar voor voter-id was en of de redenen tegen voter-id gegrond waren. Geen echt onderzoek uiteraard, maar niemand leek er problemen mee te hebben en men vond het zelfs raar dat het er niet al was.
(Goed uitgevoerd) wetenschappelijk onderzoek neem ik een heel stuk serieuzer dan 'een interview met de man in de straat'. Het blijft complex om effecten los te trekken van andere oorzaken en trends, maar daar kun je vaak wel enigszins voor corrigeren.
Het is nog wel een onderwerp in ontwikkeling aangezien echte harde foto-ID laws nog vrij recent en beperkt zijn, maar er is redelijk wat literatuur beschikbaar op het gebied van stricte voter ID laws en effect op opkomst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 15:18:02 #158
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172069005
Oh god, is hij weer aan het tweeten geslagen. Komt geregeld zo op me over, alsof er een gek naar binnen zit te schreeuwen:
pi_172069016
Blijkbaar worden de Tweets van Trump over Obamacare snel beantwoord door een tweetstorm van Paul Nehlen, de challenger van Paul Ryan.

https://twitter.com/pnehlen

pnehlen twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 12:45:10 @realDonaldTrump @SpeakerRyan Ryan hasn't fulfilled his promises. Nor has he supported you, Sir. He's not working h… https://t.co/7CSCnFUuEm reageer retweet
pnehlen twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 15:07:10 @realDonaldTrump @Morning_Joe @Morning_Joe is a fake conservative like @SpeakerRyan, both would knife you,... https://t.co/zJuarsnmh0 reageer retweet
Lijkt erop dat pro-Trump kandidaten een hardere lijn kiezen tegenover de zittende republikeinen. Die halve gek Cernovich wilde ook al de politiek in voor Team Trump.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 15:26:30 #160
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_172069226
quote:
Lijkt erop dat pro-Trump kandidaten een hardere lijn kiezen tegenover de zittende republikeinen. Die halve gek Cernovich wilde ook al de politiek in voor Team Trump.
Ik denk dat dit te maken heeft met de GOP health bill. Het geeft ook aan dat de republikeinen absoluut niet op één lijn staan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_172069341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:26 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk dat dit te maken heeft met de GOP health bill. Het geeft ook aan dat de republikeinen absoluut niet op één lijn staan.
Weet alleen niet waar Trump het idee vandaan haalt om Obamacare eerst af te schaffen en dan pas later te vervangen. Misschien om nog meer druk op te voeren.

Zijn vorige plan: "Let it crash and burn and then the democrats will beg us to save it" was een stuk logischer. :s)
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 15:50:02 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172069811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

Weet alleen niet waar Trump het idee vandaan haalt om Obamacare eerst af te schaffen en dan pas later te vervangen. Misschien om nog meer druk op te voeren.

Zijn vorige plan: "Let it crash and burn and then the democrats will beg us to save it" was een stuk logischer. :s)
Daar is het nu een beetje laat voor. Hij faalde hard met zijn Trumpcare op dag één. Repeal/Replace is een major clusterfuck. En nu het Huis/Senaat bewerken om een totale kill te doen? Ik denk niet dat men het weet te spinnen in het voordeel van de GOP.

Ik hoop dat ze het proberen. Dat wel . Dan trollt hij echt zijn eigen achterban, want de belastingverlaging voor de elite gaat dan niet lukken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:06:48 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172070277
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

Weet alleen niet waar Trump het idee vandaan haalt om Obamacare eerst af te schaffen en dan pas later te vervangen. Misschien om nog meer druk op te voeren.

Zijn vorige plan: "Let it crash and burn and then the democrats will beg us to save it" was een stuk logischer. :s)
alleen werkt chantage niet

En volledige repeal kan sowieso niet, dan zit je met een filibuster en geen federale health care
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:19:48 #164
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172070540
Bizar...

Via dit artikeltje:


JoeNBC twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 15:02:20 Yet another lie. I have texts from your top aides and phone records. Also, those records show I haven't spoken with you in many months. reageer retweet
pi_172070567
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bizar...

Via dit artikeltje:


JoeNBC twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 15:02:20 Yet another lie. I have texts from your top aides and phone records. Also, those records show I haven't spoken with you in many months. reageer retweet
Vandaar deze tweet:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 14:55:08 Watched low rated @Morning_Joe for first time in long time. FAKE NEWS. He called me to stop a National Enquirer article. I said no! Bad show reageer retweet
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:24:12 #166
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172070620
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vandaar deze tweet:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 14:55:08 Watched low rated @Morning_Joe for first time in long time. FAKE NEWS. He called me to stop a National Enquirer article. I said no! Bad show reageer retweet
Deze tweet was waar Joe op reageerde in zijn tweet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 16:24:12 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172070621
Ik zat de reacties op die tweet te lezen, en het valt mee hoe mensen reageren. Ze raden hem aan hulp te zoeken. Te gaan slapen.. Een rally te doen. Eens lekker aan het werk te gaan. Dat soort dingen.

De anti-Trumpers zijn behoorlijk constructief.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172070665
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Deze tweet was waar Joe op reageerde in zijn tweet.
Ik zag het net te laat ja ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 16:26:59 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172070671
En volgende week naar Poetin. Hij is een beetje nerveus, denk ik. Hij krijgt dan toch een beoordeling.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:39:22 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 16:53:42 #171
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172071086
Kan Trump volgende week de sancties tegen Rusland opheffen? Of dat beloven? Want daar gaat Poetin wel op inzetten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172071114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:53 schreef Ulx het volgende:
Kan Trump volgende week de sancties tegen Rusland opheffen? Of dat beloven? Want daar gaat Poetin wel op inzetten.
Misschien kan hij ook nog wat geheimen lekken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:57:22 #173
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172071147
Hij kan alles beloven, maar dat waarmaken denk ik niet. Onlangs zijn met 97-2 door de senaat extra sancties tegen Rusland aangenomen, wat op een fout is teruggestuurd door het Huis, is aangepast en unaniem akkoord bevonden ... nu weer terug naar het Huis.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 16:57:34 #174
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172071152
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien kan hij ook nog wat geheimen lekken.
Het zijn geen geheimen als hij het lekt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172071153


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 30-06-2017 17:04:38 (Geen fakenieuws hier) ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  vrijdag 30 juni 2017 @ 17:07:11 #176
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172071318
Naar aanleiding van Trumps tweet eerder over dat er dan maar eerst nu een repeal zou moeten komen en later ooit een replace: Senate GOP: Repeal then replace isn't happening

...

• "Not going to happen," said one senior GOP aide. "15 votes for that strategy. Which is why we are where we are."
• Another senior GOP aide went further, saying if the president continues his erratic messaging, "Not really seeing anything happening in July if this keeps up."
• And a third GOP aide said the chances of repealing first and replacing later are "zero."

...
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 17:10:01 #177
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172071360
Als de Dems zouden meewerken lukt het wel. Maar ja, dat zijn obstructionisten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172071585
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 17:10 schreef Ulx het volgende:
Als de Dems zouden meewerken lukt het wel. Maar ja, dat zijn obstructionisten.
De Democrats en Republicans hebben dit niet slim aangepakt.

De Democrats hebben destijds letterlijk een tijdbom ingevoerd en de Republicans hebben altijd geroepen dat ze er vanaf wilden, maar nooit nagedacht over een alternatief. Het heeft zo wel zijn gelijkenissen met de Brexit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 17:33:06 #179
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172071723
Trump is nu zes maanden president. De GOP heeft een meerderheid. De ACA is hun probleem. Trump roeptoeterde dat hij het ging vervangen door iets beters. Iets mooiers. Nu moet hij leveren. Als hij dat niet kan is hij een faalhaas.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172072215
Nog een stukje van David Frum over hoe de Republikeinen het zorgvraagstuk zouden moeten aanpakken:

http://theatln.tc/2uqVU7U
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 30 juni 2017 @ 18:46:49 #181
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172073052
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 16:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bizar...
Als een volleerde mijnwerker bereikt hij een nieuw dieptepunt om kolen op het vuur te gooien. #maga #yolo #kony2012
Géén kloon van tvlxd!
pi_172073834
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 17:33 schreef Ulx het volgende:
Trump is nu zes maanden president. De GOP heeft een meerderheid. De ACA is hun probleem. Trump roeptoeterde dat hij het ging vervangen door iets beters. Iets mooiers. Nu moet hij leveren. Als hij dat niet kan is hij een faalhaas.
Dat mag wel zo zijn, maar de meeste daar in Washington willen na Trump nog een politieke toekomst.

Doet me een beetje denken aan die scene van Fargo seizoen 3:
"Do you hear them coming Emmit, the peasants with the pitchforks?"

Trump is zo'n beetje het laatste eindstation voor de boze bevolking. Als het hem niet lukt zwaait hij naar 4 jaar af als een faalhaas. Boos op Twitter, maar verder lekker Golfen in schotland en in zijn toren van het uitzicht genieten.

Paul Ryan et all moeten het volk onder ogen komen. :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 19:40:44 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172074177
Trump heeft zich kandidaat gesteld voor 2020. Dus die geeft niet op.

De ACA bestaat al veel te lang om hem te kunnen herroepen, dat is het probleem voor Trump en de GOP. De meerderheid van het volk is er niets eens op tegen. Maar repareren is een politieke nederlaag. Het kapot laten gaan is een faal. Alles wat de GOP en Trump willen of kunnen doen is nu kut voor ze.

En zo trollt Obama ze lekker terug. Gewoon door op vakantie te gaan. Terwijl Trumpcare een groot fiasco is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:54:25 #184
323401 Kijkertje
met filter
pi_172074527
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_172074587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:25 schreef Nintex het volgende:

Paul Ryan et all moeten het volk onder ogen komen. :')
Het is 'et al', oh ongestudeerde.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 19:58:50 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172074652
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is 'et al', oh ongestudeerde.
Trump loves the poorly educated.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172074703
quote:
Tja, get on board or get run over. 8-)


Trump en het team zouden een global trade war overwegen:
https://www.axios.com/exclusive-trump-plots-trade-wars-2450764900.html

3 voor en 22 tegen, maar onder de 3 is The Donald dus het een done deal.

quote:
With the political world distracted by President Trump's media wars, one of the most consequential and contentious internal debates of his presidency unfolded during a tense meeting Monday in the Roosevelt Room of the White House, administration sources tell Axios.

With more than 20 top officials present, including Trump and Vice President Pence, the president and a small band of America First advisers made it clear they're hell-bent on imposing tariffs -- potentially in the 20% range -- on steel, and likely other imports.

The penalties could eventually extend to other imports. Among those that may be considered: aluminum, semiconductors, paper, and appliances like washing machines.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 20:12:37 #188
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172074999
De EU is groter dan de VS. De rest van de wereld is groter dan de VS. Dus dat verliezen ze.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172076135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:15 schreef Refragmental het volgende:
Ulx niet bekend dat er behoorlijk wat gesjoemeld wordt tijdens verkiezingen en dat men dit nu wil aanpakken?

Er lijken nogal veel doden te stemmen op de democraten. En in staten als Cali kun je als illegaal vrij makkelijk stemmen, wat dan ook veelvuldig wordt gedaan.

Verkiezingsfraude aanpakken en voter-id invoeren kan ik alleen maar toejuichen. ^O^
Ik juich dat ook toe! Verkiezingsfraude moet aangepakt worden ^O^
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:19:17 #190
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_172076713
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Voter-Id kost geen drol.
Dat argument is ook al tig keer onderuit geschopt.

Wil je je democratie blijven waarborgen, dan ontkom je er niet aan om voter-id in te voeren.
Als het India al lukt voor haar miljard miljoen inwoners, dan moet het een modern land als de VS toch ook wel lukken lijkt mij.
Sterker nog, volgens mij hebben alle democratieën ter wereld iets als voter-id, behalve de VS, die bungelt onderaan samen met een groepje Afrikaanse "democratieën"
Dan bungelen wij ook onderaan, wij hebben ook geen voter-id.

En als ik een paar honderd euro moet betalen voor zo'n pasje, welke ik alleen elke 2e donderdag van de maand kan halen tussen 2 en 3 bij een 1 of ander kantoor, waarvoor ik het hele land door moet rijden om hem te kunnen halen en welke iedere 2 jaar vernieuwd moet worden, dan ga ik niet meer stemmen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_172076746
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:57 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Ik juich dat ook toe! Verkiezingsfraude moet aangepakt worden ^O^
Behalve als Trump daarmee de winst heeft gekregen. Dan is het slim toch?
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 21:58:59 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172077667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:20 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Behalve als Trump daarmee de winst heeft gekregen. Dan is het slim toch?
Zou jij een cadeau van Poetin weigeren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 22:34:20 #193
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172078448
http://www.politico.com/s(...)tack-enquirer-240138

Als ik het zo lees, lijkt het bijna chantage. Ook dat dreigen dat ze Trump's kont moesten kussen want anders.. lijkt op iets dat niet mag.

quote:
According to a White House official, Trump son-in-law and senior adviser Jared Kushner was in touch with Scarborough about the story. Kushner and Scarborough are known to regularly communicate, and according to Vanity Fair, it was Kushner who helped broker a meeting earlier this year between Scarborough, Brzezinski and Trump in the aftermath of a tweet from last summer in which Trump threatened to "tell the real story" about their relationship.
Hij maakt het Mueller wel makkelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172079175
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 22:55:44 The era of strategic patience with the North Korea regime has failed. That patience is over. We are working closely… https://t.co/MxN04V2Yn4 reageer retweet
Ow jee.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2017 @ 23:13:30 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172079363
Oei. Kim krijgt straks een tweetstorm over zich heen. Of een nasty artikel in the Enquirer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172079833
Nog een aardige longread over de politieke geschiedenis van medicaid:

http://www.politico.com/m(...)-gop-215314?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 1 juli 2017 @ 00:29:15 #197
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172080792
Pennsylvania Governor Tom Wolf (D): "You can add PA to that list. We will not participate in this systematic effort to suppress the vote."

Mississippi Secretary of State Delbert Hosemann (R) said Friday that President Trump's voter fraud commission can "go jump in the Gulf of Mexico."

California Secretary of State Alex Padilla (D): "California’s participation would only serve to legitimize the false and already debunked claims of massive voter fraud"

New York Governor Andrew Cuomo (D): "New York refuses to perpetuate the myth voter fraud played a role in our election."

Virginia Governor Terry McAuliffe (D): "We will not be complying with this request."

Indiana Secretary of State Connie Lawson (R): "Indiana law doesn’t permit the Secretary of State to provide the personal information requested by Secretary Kobach"

Al met al staat de teller op 21 staten die niet alle gevraagde informatie willen leveren: California, Connecticut, Indiana, Iowa, Kentucky, Massachusetts, Minnesota, Mississippi, New Mexico, Nevada, New York, North Dakota, Ohio, Oklahoma, Pennsylvania, Rhode Island, Tennessee, Utah, Vermont, Virginia and Wisconsin.
pi_172080832
Het is toch ook van de gekke 100 landen dekken meer voor de gewone man in gezondheidzorg terwijl amerika het rijkste land is, als je niet af en toe een beetje aan trickle down economics doet, dan gaat het toch mislopen. Ik denk dat een chinese muur op internet minder erg is als 4 eigenaars van alle media. Daarmee zeg ik dat chinezen waarschijnlijk beter af zijn als ze een ongeluk of een hartanaval krijgen.
pi_172080875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 17:24 schreef Nintex het volgende:

[..]

De Democrats en Republicans hebben dit niet slim aangepakt.

De Democrats hebben destijds letterlijk een tijdbom ingevoerd en de Republicans hebben altijd geroepen dat ze er vanaf wilden, maar nooit nagedacht over een alternatief. Het heeft zo wel zijn gelijkenissen met de Brexit.
Incorrect. De democraten wilden destijds goede healthcare voor het Amerikaanse volk, maar lieten er door de republikeinen een paar virussen inspuiten zodat het een tijdbom werd. Het oorspronkelijke plan was veel beter.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 00:40:54 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172080929
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Tja, get on board or get run over. 8-)

Trump en het team zouden een global trade war overwegen:
https://www.axios.com/exclusive-trump-plots-trade-wars-2450764900.html

3 voor en 22 tegen, maar onder de 3 is The Donald dus het een done deal.

[..]

Moet ie goed doen, eens kijken hoe lang het duurt voordat de massa ontslagen beginnen in de VS, zal eerder weken dan maanden zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172080931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:20 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Behalve als Trump daarmee de winst heeft gekregen. Dan is het slim toch?
Waarom vind jij het slim om met bedrog iets te winnen?
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  zaterdag 1 juli 2017 @ 00:48:06 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172081013
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 00:57:48 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172081114
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172081199
Een overzichtje van hoe ver de publieke pensioenen in elke staat onder water staan:
https://www.bloomberg.com(...)ok&utm_medium=social
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 01:26:37 #205
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172081451
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 01:06 schreef Monolith het volgende:
Een overzichtje van hoe ver de publieke pensioenen in elke staat onder water staan:
https://www.bloomberg.com(...)ok&utm_medium=social
Ja, dat drama gaat ook nog komen. Ongelofelijk, gewoon, ik noem het ronduit crimineel maar het mag, Christie heeft er een tijdje geleden een rechtszaak over gewonnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 01:58:59 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172081838
En om het nog "leuker" te maken:

The US government is removing scientific data from the Internet.

https://arstechnica.com/v(...)a-from-the-internet/

Godzijdank komt de idiocratie van de immigranten zoals ons vandaag verteld werd :')
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172081927
quote:
Die speech, de ceremonie wat een eindbaas is het ook.

"The Infinity well maybe there's something, well it could be infinity right?"
_O- _O_
  zaterdag 1 juli 2017 @ 03:32:44 #208
323401 Kijkertje
met filter
pi_172082314
Trump just made a humiliating economic error in front of South Korea’s president

And trade was supposed to be Trump’s sweet spot.

quote:
President Trump just used a White House meeting with South Korean President Moon Jae-in to complain about the US–South Korean trade deficit, a perennial Trump talking point. The problem is that what he said isn’t true.

Here’s what Trump said while sitting across the table from Moon, who was elected in May after a scandal led to the arrest of his predecessor:

The United States has trade deficits with many, many countries, and we cannot allow that to continue ... with South Korea right now, but we cannot allow that to continue. This is really a statement that I make about all trade: For many, many years the United States has suffered through massive trade deficits; that’s why we have $20 trillion in debt.

The president’s distaste for trade deficits with any country is not news, but that last sentence is striking — Trump is claiming that trade deficits are at the root of the national debt.

That is a creative explanation — and an incorrect one.

Let’s step back and clarify some terms. The US trade deficit refers to the fact that the US imports more from the world than it exports. The national debt is the result of the fact that the US government spends more revenue than it collects. There’s no direct relationship between the two.

Running a trade surplus — that is, exporting more to the rest of the world than you import from it — is no defense against incurring debt, which has to do with how much the government spends compared with how much it takes in from taxes.

“It would be easy to imagine a country with a trade surplus that ran large budget deficits — that's clearly happened in the past,” Josh Bivens, the director of research at the Economic Policy Institute, told me. “My guess that right now Germany has a small budget deficit even though they're running big trade surpluses.”

The simplest way to reduce the debt has nothing to do with trade. It would instead involve simply ending the mismatch between how much money the government raises and how much it spends.

The problem is that major events in recent history have made that difficult, and could do so in the future as well.

“A big chunk of the national debt was incurred because of the economic crisis,” Bivens explains. “As the economy just cratered in 2008, 2009, and 2010, tax collection just cratered along with it, and [then with spending on] automatic stabilizers like unemployment insurance, food stamps, and some legislation like the Recovery Act, there was a large increase in the national debt over those years.”

The accumulation of debt isn’t just something that happens to the economy — it’s also the product of policy decisions. Prior to the Great Recession, US debt skyrocketed because President George W. Bush implemented huge tax cuts for the rich while spending trillions of dollars on the Iraq and Afghanistan wars.

It’s not unreasonable for Trump to want to try to shrink the US’s trade deficit, but that won’t bring down the national debt. One actual way to reduce the debt would be to close tax loopholes on income for corporations and the super wealthy. But right now he and his party are looking to do just the opposite — they want more cuts for the rich through both health care legislation and comprehensive tax reform.

The fact that Trump made a big stumble when describing how policy works is not a surprise. But on the issue of trade, the one policy domain where he’s consistently engaged and seems to have some sincere interest, one might expect him to show some degree of fluency in the issue. One would be wrong.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_172082959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:19 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Dan bungelen wij ook onderaan, wij hebben ook geen voter-id.
Wat gek. Ik meen me toch echt te herinneren dat ik me moest identificeren met een idkaart of paspoort bij het uitbrengen van mijn stem.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 09:01:54 #210
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172083187
Naar aanleiding van het verhaal in de WSJ over de connecties van Flynn en Russische hackers, een van de tussenpersonen doet zijn verhaal:

quote:
The Time I Got Recruited to Collude with the Russians

https://lawfareblog.com/time-i-got-recruited-collude-russians
Géén kloon van tvlxd!
pi_172083420
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:01 schreef Montov het volgende:
Naar aanleiding van het verhaal in de WSJ over de connecties van Flynn en Russische hackers, een van de tussenpersonen doet zijn verhaal:

[..]

Flynn zit er wel echt diep in, hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 09:37:55 #212
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172083510
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 08:44 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat gek. Ik meen me toch echt te herinneren dat ik me moest identificeren met een idkaart of paspoort bij het uitbrengen van mijn stem.
Dat is in principe net wat anders. Het gaat bij voter-id echt om een losstaande manier van identificeren. Zaken als een rijbewijs of een door de staat afgegeven id-kaart kun je doorgaans ook gebruiken in staten waar identificatie verplicht is. Bijvoorbeeld:

pi_172083586
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat is in principe net wat anders. Het gaat bij voter-id echt om een losstaande manier van identificeren. Zaken als een rijbewijs of een door de staat afgegeven id-kaart kun je doorgaans ook gebruiken in staten waar identificatie verplicht is. Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
Voter ID wetgeving is wel iets breder. Feitelijk betreft het alle wetgeving die enige vorm van officiële identificatie vereist voor registratie of het stemmen zelf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 09:46:48 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172083602
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Flynn zit er wel echt diep in, hoor.
Het lijkt tot aan de top van de Trump campagne te gaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172083708
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het lijkt tot aan de top van de Trump campagne te gaan.
Zitten we maanden qua nul harde bewijsvoering nog steeds in die Russische hoax? :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Elzies op 01-07-2017 10:09:46 ]
  zaterdag 1 juli 2017 @ 09:57:38 #216
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172083726
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Voter ID wetgeving is wel iets breder. Feitelijk betreft het alle wetgeving die enige vorm van officiële identificatie vereist voor registratie of het stemmen zelf.
Ja, dat wilde ik ook niet bestrijden. Als dat wel zo overkwam heb ik het wat ongelukkig opgeschreven. Ik wilde slechts aangeven dat er een extra gratis manier van identificeren bij komt die wij, volgens mij, gewoon niet kennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 01-07-2017 10:07:31 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 10:20:52 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172084022
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zitten we maanden qua nul harde bewijsvoering nog steeds in die Russische hoax? :)

Die gekke anti-Trumpies ook. Blijf lachen om die op de mens gelijkende wezentjes. En liegen dat ze kunnen! _O-
We zien het wel. Bewijs hoef je pas na het onderzoek te leveren. En de onderzoeken lopen nog. Tot nu toe is het heerlijk amusement. Een president die geen wet door het congres kan jassen, die maar wat doet. Zich toe laat juichen door miljoenen bots op Twitter. Zijn stafleden slaan elkaar de hersens in. Trump die zegt te gaan improviseren in zijn gesprek met Poetin komende week. Idiote rants over ontbijttelevisie. Zijn mensen die elke blunder moeten goedpraten. Hij lijkt op een op hol geslagen slingeraap die met een brandende fakkel aan zijn staart door het WH banjert. En de GOP er maar achteraan rennen met emmertjes water.

Ik ben de Trumpanzees wel dankbaar voor deze kermis.

Nou ja, zolang hij geen derde wereldoorlog start. Dat zou minder zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172084177
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

We zien het wel. Bewijs hoef je pas na het onderzoek te leveren. En de onderzoeken lopen nog. Tot nu toe is het heerlijk amusement. Een president die geen wet door het congres kan jassen, die maar wat doet. Zich toe laat juichen door miljoenen bots op Twitter. Zijn stafleden slaan elkaar de hersens in. Trump die zegt te gaan improviseren in zijn gesprek met Poetin komende week. Idiote rants over ontbijttelevisie. Zijn mensen die elke blunder moeten goedpraten. Hij lijkt op een op hol geslagen slingeraap die met een brandende fakkel aan zijn staart door het WH banjert. En de GOP er maar achteraan rennen met emmertjes water.

Ik ben de Trumpanzees wel dankbaar voor deze kermis.

Nou ja, zolang hij geen derde wereldoorlog start. Dat zou minder zijn.
Ik had de reactie al een beetje aangepast. Tevergeefs zo zie ik. :)

Er is buiten veel gespeculeer geen hard bewijs. We weten allemaal dat dit zogenaamde bewijs nooit boven tafel zal komen. Dit is een farce, een hoax met als enige doel een zittende en gekozen president te beschadigen. Ik benoem het liever zoals het is.

Ik zie overigens geen Derde Wereldoorlog uitbreken onder Trump. Die kans was onder Clinton vele malen groter geweest.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 10:38:04 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172084284
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik had de reactie al een beetje aangepast. Tevergeefs zo zie ik. :)

Er is buiten veel gespeculeer geen hard bewijs. We weten allemaal dat dit zogenaamde bewijs nooit boven tafel zal komen. Dit is een farce, een hoax met als enige doel een zittende en gekozen president te beschadigen. Ik benoem het liever zoals het is.

Ik zie overigens geen Derde Wereldoorlog uitbreken onder Trump. Die kans was onder Clinton vele malen groter geweest.
:O
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_172084308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Tja, die Elzies heeft het opnieuw bij het juiste eind. Ik begin ook steeds meer te houden van Donald Trump. :)
:)
  zaterdag 1 juli 2017 @ 10:40:09 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172084319
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

:)
Nee Elzies, je valt weer door de mand.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 juli 2017 @ 10:41:18 #222
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172084335
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:01 schreef Montov het volgende:
Naar aanleiding van het verhaal in de WSJ over de connecties van Flynn en Russische hackers, een van de tussenpersonen doet zijn verhaal:

[..]

Het WSJ artkel:

quote:
GOP Activist Who Sought Clinton Emails Cited Trump Campaign Officials

WASHINGTON—A longtime Republican activist who led an operation hoping to obtain Hillary Clinton emails from hackers listed senior members of the Trump campaign, including some who now serve as top aides in the White House, in a recruitment document for his effort.

The activist, Peter W. Smith, named the officials in a section of the document marked “Trump Campaign.” The document was dated Sept. 7, 2016. That was around the time Mr. Smith said he started his search for 33,000 emails Mrs. Clinton deleted from the private server she used for official business while secretary of state. She said the deleted emails concerned personal matters. She turned over tens of thousands of other emails to the State Department.

As reported Thursday by The Wall Street Journal, Mr. Smith and people he recruited to his effort theorized the deleted emails might have been stolen by hackers and might contain matters that were politically damaging. He and his associates said they were in touch with several groups of hackers, including two from Russia they suspected were tied to the Moscow government, in a bid to find any stolen emails and potentially hurt Mrs. Clinton’s prospects.

Mr. Smith’s purpose in listing the officials isn’t clear. There is no indication in the document that he sought or received any coordination from the campaign officials or the campaign in general.

Mr. Smith died in mid-May at age 81, about 10 days after he spoke to the Journal. He said he operated independently of the Trump campaign.

Officials identified in the document include Steve Bannon, now chief strategist for President Donald Trump; Kellyanne Conway, former campaign manager and now White House counselor; Sam Clovis, a policy adviser to the Trump campaign and now a senior adviser at the Agriculture Department; and retired Lt. Gen. Mike Flynn, who was a campaign adviser and briefly was national security adviser in the Trump administration.

Mr. Bannon said he never met with Mr. Smith or anyone affiliated with a limited-liability company, KLS Research LLC, that the document said had been established for its mission. “Never heard of KLS Research or Peter Smith,” Mr. Bannon said.

Ms. Conway said she knew Mr. Smith from Republican politics but hadn’t spoken to him in years. “I never met with him” during the campaign, Ms. Conway said. “There were no calls, no meetings, no nothing.”

The White House didn’t immediately respond to a request for comment. Neither did the Agriculture Department, Mr. Clovis’s employer.

Mr. Flynn, his consulting firm Flynn Intel Group and his son Michael G. Flynn, who was chief of staff at Flynn Intel, were cited more extensively as Mr. Smith sought to recruit researchers, as well as in documents related to the effort that have been described to the Journal. Neither Mr. Flynn nor his son responded to requests for comment.

The names of the other campaign officials haven’t surfaced in connection with Mr. Smith’s work except in the document, which the Journal reviewed on Friday.

The document section that lists campaign officials is followed by the words, “in coordination to the extent permitted as an independent expenditure.”—a possible reference to campaign strictures imposed by campaign finance and disclosure laws.

The document was included in a package of opposition research Mr. Smith shared through an encrypted email with Matt Tait, a cybersecurity expert who once worked for British intelligence. Mr. Tait said he was approached last summer by Mr. Smith, who wanted him to help verify whether emails offered to the group by hackers came from Mrs. Clinton’s private serve.

After discussing his project by phone and in emails Mr. Smith gave him a document called the “KLS research packet,” which contained articles Mr. Smith planned to use for opposition research, Mr. Tait said. The packet cover sheet is the document that listed the Trump campaign officials. Mr. Smith’s name and phone number are typed at the bottom of it.

Mr. Smith asked Mr. Tait to sign a nondisclosure agreement. Mr. Tait said he declined and ceased communications with Mr. Smith, never reviewing any purported Clinton emails.

The document Mr. Smith presented to Mr. Tait, which he kept, is titled, “A Demonstrative Pedagogical Summary to be Developed and Released Prior to November 8, 2016,” which was Election Day.

It cites as the “preferred vehicle” for the effort a limited-liability company established in Delaware. Mr. Smith established KLS Research as that vehicle on Sept. 2, according to incorporation documents.

The House Intelligence Committee and its counterpart in the Senate are investigating Russian election meddling and whether there was coordination with the Trump campaign. So is Special Counsel Robert Mueller. President Trump has denied any collusion. The Russian government has denied it tried to interfere.

U.S. investigators have examined reports from intelligence agencies that tell of Russian hackers discussing how to get emails from Mrs. Clinton’s server and transmit them to Mr. Flynn via an intermediary, according to U.S. officials with knowledge of the intelligence. It isn’t clear who the intermediary might have been or whether Mr. Smith’s operation was the one allegedly under discussion by the Russian hackers.

Mr. Smith said in the May interview he had assembled a group of technology experts, lawyers and a Russian-speaking investigator based in Europe to acquire emails his group theorized might have been stolen from Mrs. Clinton’s private server.

He said that after vetting batches of emails offered to him by hacker groups last fall, he couldn’t be sure enough of their authenticity to leak them himself and told the hackers to give them to WikiLeaks.

WikiLeaks has never published such emails or claimed to have them. In a statement to the Journal, it said, “WikiLeaks has never revealed a source and never will.”


[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 01-07-2017 10:50:54 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 10:41:56 #223
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172084353
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:31 schreef Elzies het volgende:

[..]
We weten allemaal dat dit zogenaamde bewijs nooit boven tafel zal komen.
Och, Trump een beetje fucken in de pers is voldoende om hem een bekentenis via twitter de wereld in te laten knallen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172084422
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee Elzies, je valt weer door de mand.
Welke mand? Die lege mand waar ik het harde bewijs kan vinden dat de Russen verantwoordelijk zijn voor het aantreden van Trump? Volgens mij ligt die naast het 9/11 bewijs waar wordt aangetoond dat George W Bush jr opdracht gaf vliegtuigen in de Twin Towers te laten vliegen. _O-
pi_172084440
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee Elzies, je valt weer door de mand.
Gewoon negeren. Het enige wat hij doet is het onderzoek onzin en een hoax noemen en iedereen die kritiek heeft op beleid uitmaken voor linkse gekkies. Enige inhoudelijke reactie op beleid van Trump en de regering geeft hij nooit.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 10:47:27 #226
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172084458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Welke mand? Die lege mand waar ik het harde bewijs kan vinden dat de Russen verantwoordelijk zijn voor het aantreden van Trump? Volgens mij ligt die naast het 9/11 bewijs waar wordt aangetoond dat George W Bush jr opdracht gaf vliegtuigen in de Twin Towers te laten vliegen. _O-
Nee je hebt een argument die je wel vaker hebt, maar je spreekt jezelf tegen in je eigen comment. Dat is door de mand vallen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_172084610
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee je hebt een argument die je wel vaker hebt, maar je spreekt jezelf tegen in je eigen comment. Dat is door de mand vallen.
Nee, door de mand vallen is iets claimen wat je vervolgens niet kunt aantonen, zoals die Russische hoax rondom Trump.

Natuurlijk te idioot voor woorden dat bepaalde mensen hier een dagtaak aan hebben. Het gefrustreerd blijven uitdrukken van een hoax waar ze zelf nog in geloven ook.

Dat is toch bizar te noemen? Het niet kunnen accepteren dat de ander heeft gewonnen? Dit riekt naar psychologische rouwverwerking. Niet normaal meer. :')
  zaterdag 1 juli 2017 @ 11:00:37 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172084804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, door de mand vallen is iets claimen wat je vervolgens niet kunt aantonen, zoals die Russische hoax rondom Trump.

Natuurlijk te idioot voor woorden dat bepaalde mensen hier een dagtaak aan hebben. Het gefrustreerd blijven uitdrukken van een hoax waar ze zelf nog in geloven ook.

Dat is toch bizar te noemen? Het niet kunnen accepteren dat de ander heeft gewonnen? Dit riekt naar psychologische rouwverwerking. Niet normaal meer. :')
Prima, toon dan eens aan dat de kans tot WW3 onder Clinton groter was. Want dat is waar ik je op aanspreek.

En jij weet zelf ook dat de benoeming van een hoog persoon niet gelijk staat aan onaantastbaarheid. Vind je dat wel. dan zou je perfect kunnen leven in Noord Korea. Wel gek dat Flynn is opgestapt, dat Sessions uit het onderzoek is gestapt en dat allemaal vanwegen liegen over contact hebben met Rusland. Maar het iss een totale hoax, hoor!

Misschien moet jij eens accepteren dat Clinton verloren heeft en dat zij eigenlijk helemaal geen argument kan zijn in deze discussie....want zij is dus geen president. Als je dit allemaal niet snapt, snap je niets van hoe het in het leven werkt, nee ik bedoel: dan wil je niet snappen hoe het werkt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 11:06:58 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172084941
Maar....haar....emails! En Benghazi!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172084948
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Prima, toon dan eens aan dat de kans tot WW3 onder Clinton groter was. Want dat is waar ik je op aanspreek.

En jij weet zelf ook dat de benoeming van een hoog persoon niet gelijk staat aan onaantastbaarheid. Vind je dat wel. dan zou je perfect kunnen leven in Noord Korea. Wel gek dat Flynn is opgestapt, dat Sessions uit het onderzoek is gestapt en dat allemaal vanwegen liegen over contact hebben met Rusland. Maar het iss een totale hoax, hoor!

Misschien moet jij eens accepteren dat Clinton verloren heeft en dat zij eigenlijk helemaal geen argument kan zijn in deze discussie....want zij is dus geen president. Als je dit allemaal niet snapt, snap je niets van hoe het in het leven werkt, nee ik bedoel: dan wil je niet snappen hoe het werkt.
Ten eerste heeft IS dankzij het veel te laat optreden van Obama/Clinton (in haar rol als minister van Buitenlandse zaken) zijn Kalifaat en zijn gruwelbeleid kunnen uitbouwen. Het terrorisme is onder Obama/Clinton enorm gegroeid terwijl zijn voorganger juist successen boekte in het bestrijden ervan.

De Koude Oorlog is onder het beleid van Obama/Clinton weer opgestart, Hield zijn voorganger nog warme banden met Poetin en bestreden ze gezamenlijk het terrorisme, onder Obama/Clinton is de klok weer terug gedraaid.

Het beleid Obama/Clinton heeft niets gedaan in de uitbouw van de nucleaire ambities van Noord-Korea. Tja, een waarschuwinkje dit of dat maar men keek toe en deed niets. Nu kan Trump deze erfenis van het rampzalige Obama/Clinton beleid gaan oppakken.
pi_172085094
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ten eerste heeft IS dankzij het veel te laat optreden van Obama/Clinton (in haar rol als minister van Buitenlandse zaken) zijn Kalifaat en zijn gruwelbeleid kunnen uitbouwen. Het terrorisme is onder Obama/Clinton enorm gegroeid terwijl zijn voorganger juist successen boekte in het bestrijden ervan.
Mooi staaltje geschiedvervalsing wel. _O- Als Obama's voorganger de zaken anders aangepakt had, was er niet eens een kalifaat geweest.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 1 juli 2017 @ 11:18:23 #232
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172085170
George "Iraq" W "Bin Laden is niet meer belangrijk" Bush?
Als dat al een succes was, dan is het logisch dat Trump weer aan het winnen is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_172086120
knip
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_172086323
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, door de mand vallen is iets claimen wat je vervolgens niet kunt aantonen, zoals die Russische hoax rondom Trump.

Natuurlijk te idioot voor woorden dat bepaalde mensen hier een dagtaak aan hebben. Het gefrustreerd blijven uitdrukken van een hoax waar ze zelf nog in geloven ook.

Dat is toch bizar te noemen? Het niet kunnen accepteren dat de ander heeft gewonnen? Dit riekt naar psychologische rouwverwerking. Niet normaal meer. :')
Trump won door een paar staten te flippen waar Hillary besloot om geen campagne te voeren.

In het boek over haar gefaalde campagne staat ook uitgebreid hoe het mis ging. Mensen die naar partijkantoren kwamen voor campagne materiaal, maar erachter kwamen dat er niets was. Ze werden weggestuurd dat de staat al gewonnen was en campagne voeren niet nodig.

Toen Clinton op 9/11 in elkaar zakte hadden de Democrats direct Joe Biden moeten neerzetten als vervanger. De hele strategie was Trump zwart maken, 0 visie en als oktober surprise die Access Hollywood Tapes.

De Russen kunnen onmogelijk de verkiezingen voor Trump hebben gewonnen en degene die het meeste binding zouden hebben met Moskou, zoals Manafort, maakte er juist een bende van.

Hoeveel stampij ze ook maken over die Rusland onzin, Hillary Clinton gaat de geschiedenisboeken in als de kandidaat die verloor van Donald Trump.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 12:33:05 #235
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172086883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump won door een paar staten te flippen waar Hillary besloot om geen campagne te voeren.
Het klopt niet wat je zegt. Pennsylvania was de staat waar Clinton het meest campagne heeft gevoerd. Michigan heeft ze ook campagne gevoerd (meer dan Colorado en Virginia die ze won). Alleen Wisconsin heeft ze niet bezocht. Alledrie bleken cruciaal.

http://abcnews.go.com/Pol(...)rs/story?id=43356783
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 12:38:30 #236
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172087039
Even wat personeelszaken:

http://thehill.com/homene(...)ounsels-russia-probe

quote:
A federal prosecutor in Manhattan is joining special counsel Robert Mueller's probe into Russia's interference in the 2016 presidential election.
Andrew Goldstein is departing as chief of the public corruption unit in Manhattan after serving in the role for roughly a year, The New York Times reported Friday.
The office is known for its work pursuing public corruption and white-collar crime cases.

Goldstein was a member of the prosecuting team that won the conviction of former New York Assembly Speaker Sheldon Silver, a Democrat, in 2015.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172088378
Trumps onderonsje met Buzz kan de geschiedenisboeken in. _O_
  zaterdag 1 juli 2017 @ 13:32:19 #238
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172088450
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:29 schreef Nintex het volgende:
Trumps onderonsje met Buzz kan de geschiedenisboeken in. _O_
[ afbeelding ]
Ik snap niet waarom je het etaleren van de onnozelheid van Trump toejuicht?!
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 13:35:38 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172088528
Interview met Mika. Ze klinkt wel normaal eigenlijk. Ze is geen schuimbekkende huilende snowflake volgens mij. Trump lijkt me gestoorder.

http://www.instyle.com/ne(...)zinski-melania-trump
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 13:47:22 #240
192592 SureD1
------------------------------
pi_172088748
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:35 schreef Ulx het volgende:
Interview met Mika. Ze klinkt wel normaal eigenlijk. Ze is geen schuimbekkende huilende snowflake volgens mij. Trump lijkt me gestoorder.

http://www.instyle.com/ne(...)zinski-melania-trump
Haar vader - pas gestorven - is chief of staff geweest...

POTUS heeft de gewraakte tweetserie inmiddels verwijderd...
pi_172088826
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Haar vader - pas gestorven - is chief of staff geweest...

POTUS heeft de gewraakte tweetserie inmiddels verwijderd...
Zag het al ja, dat is eigenlijk nog sneuer dan de tweets al waren. :') Want, zoals mijn natuurkundeleraar vroeger altijd zei: "je moet kiezen voor de keuzes die je maakt".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_172089035
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je het etaleren van de onnozelheid van Trump toejuicht?!
Ik heb Nintex hier nog nooit een inhoudelijke politieke discussie zien voeren, enkel juichen om de infantiliteit van Trump toejuichen. Zal wel een feest van herkenning zijn ofzo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:00:59 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172089055
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Haar vader - pas gestorven - is chief of staff geweest...

POTUS heeft de gewraakte tweetserie inmiddels verwijderd...
Ik zie het nog gewoon staan...
Je bedoelt toch de facelift-tweet etc?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 14:21:17 #244
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172089507
Waarom haalt hij ze weg? Moet de Archiving Office niet eerst kijken of ze bewaard moeten blijven? Dat is de wettelijke procedure als het gaat om berichten van de POTUS. Niet zo maar iets publiceren en bij backlash doen alsof het niet gedaan is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:43:46 #245
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_172090102
Mika's facelift staat nu in het Library of Congress tot in de eeuwigheid? _O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:47:06 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172090171
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 14:21 schreef Ulx het volgende:
Waarom haalt hij ze weg? Moet de Archiving Office niet eerst kijken of ze bewaard moeten blijven? Dat is de wettelijke procedure als het gaat om berichten van de POTUS. Niet zo maar iets publiceren en bij backlash doen alsof het niet gedaan is.
Ze zijn NIET weg, ik zie ze nog gewoon staan..

https://mobile.twitter.co(...)s/880408582310776832
https://mobile.twitter.co(...)s/880410114456465411
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:48:48 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172090210
Trump feliciteert Canada en noemt Trudeau "new found friend"
https://mobile.twitter.co(...)s/881131368520056832

Heb ik iets gemist? En dan doel ik niet op het feit dat Canada 150 jaar oud is vandaag..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 juli 2017 @ 15:02:03 #248
323401 Kijkertje
met filter
pi_172090493
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Haar vader - pas gestorven - is chief of staff geweest...

POTUS heeft de gewraakte tweetserie inmiddels verwijderd...
Maar het zijn officiële verklaringen!

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 1 juli 2017 @ 15:16:47 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172090811
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 15:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar het zijn officiële verklaringen!

Moet ik nou nog 10x zeggen dat ze NIET verwijderd zijn?!?!
Heb het bewijs nog gepost nota bene... :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 1 juli 2017 @ 15:20:51 #250
323401 Kijkertje
met filter
pi_172090913
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Moet ik nou nog 10x zeggen dat ze NIET verwijderd zijn?!?!
Heb het bewijs nog gepost nota bene... :|W
Zag ik te laat :@ :*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 1 juli 2017 @ 15:41:45 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172091406
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ten eerste heeft IS dankzij het veel te laat optreden van Obama/Clinton (in haar rol als minister van Buitenlandse zaken) zijn Kalifaat en zijn gruwelbeleid kunnen uitbouwen. Het terrorisme is onder Obama/Clinton enorm gegroeid terwijl zijn voorganger juist successen boekte in het bestrijden ervan.

De Koude Oorlog is onder het beleid van Obama/Clinton weer opgestart, Hield zijn voorganger nog warme banden met Poetin en bestreden ze gezamenlijk het terrorisme, onder Obama/Clinton is de klok weer terug gedraaid.

Het beleid Obama/Clinton heeft niets gedaan in de uitbouw van de nucleaire ambities van Noord-Korea. Tja, een waarschuwinkje dit of dat maar men keek toe en deed niets. Nu kan Trump deze erfenis van het rampzalige Obama/Clinton beleid gaan oppakken.
En dit is jouw bewijs dat Clinton veel meer kans heeft op het veroorzaken van WW3?

En hoe is dit wel onderbouwd genoeg om te kunnen beweren t.o.v. de aantijgingen van de connecties met Trump en Rusland?

[ Bericht 7% gewijzigd door Vis1980 op 01-07-2017 15:53:30 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 juli 2017 @ 16:19:37 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172092309
Hemeltje, hij is weer volkomen uit zijn plaat gegaan met een stuk of 4 tweets over de afschuwelijke media, waaronder weeeer 1 over Joe en Mika: https://mobile.twitter.co(...)s/881140479454310401
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172092483
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hemeltje, hij is weer volkomen uit zijn plaat gegaan met een stuk of 4 tweets over de afschuwelijke media, waaronder weeeer 1 over Joe en Mika: https://mobile.twitter.co(...)s/881140479454310401
Deze man heeft dus het nucleaire arsenaal van de VS onder zijn hoede.

Wat een wereld.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 16:33:43 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172092595
Ongelooflijk dat deze man zolang kan doen wat hij doet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 17:02:25 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172093092
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 16:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Deze man heeft dus het nucleaire arsenaal van de VS onder zijn hoede.

Wat een wereld.
En in Nederland toegejuicht. Kun je nagaan wat dat dan voor wappies zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172093191
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 14:59:52 Word is that @Greta Van Susteren was let go by her out of control bosses at @NBC & @Comcast because she refused to go along w 'Trump hate!' reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:07:05 Numerous states are refusing to give information to the very distinguished VOTER FRAUD PANEL. What are they trying to hide? reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:12:40 I am extremely pleased to see that @CNN has finally been exposed as #FakeNews and garbage journalism. It's about time! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:20:35 Crazy Joe Scarborough and dumb as a rock Mika are not bad people, but their low rated show is dominated by their NBC bosses. Too bad! reageer retweet
Choo Choo!

Get on board or get run over. 8-) :7
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 17:10:14 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172093220
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:08 schreef Nintex het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 14:59:52 Word is that @Greta Van Susteren was let go by her out of control bosses at @NBC & @Comcast because she refused to go along w 'Trump hate!' reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:07:05 Numerous states are refusing to give information to the very distinguished VOTER FRAUD PANEL. What are they trying to hide? reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:12:40 I am extremely pleased to see that @CNN has finally been exposed as #FakeNews and garbage journalism. It's about time! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:20:35 Crazy Joe Scarborough and dumb as a rock Mika are not bad people, but their low rated show is dominated by their NBC bosses. Too bad! reageer retweet
Choo Choo!

Get on board or get run over. 8-) :7
De Titanic, bedoel je? Want daar begint Trump steeds meer op te lijken, het orkest wat doorspeelt terwijl het schip zinkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172093341
A new challenger voor 2020 approaches

thehill twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 23:40:07 Cory Booker says he'll "pause" taking donations from big pharma due to backlash https://t.co/ZtvV7hQplu https://t.co/Jcd62a1GT7 reageer retweet
pi_172093420
Trump die andere mensen dom gaat noemen. Het moet niet gekker worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:26:05 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172093569
Deze is nog van gisteren (en niet direct van of over Trump) en over Kobach, maar wel weer buitengewoon bijzonder:

https://mobile.twitter.com/rickhasen/status/880874935228416000

En hier een artikel van hem over betreffende commissie: http://www.slate.com/arti(...)src=sh_all_dt_tw_top

Dat account is sowieso wel interessant voor alles wat met "elections" te maken heeft

Ook wel mooi:
https://mobile.twitter.co(...)s/881165817307693056

[ Bericht 16% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-07-2017 17:38:24 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172093597
http://www.nationalreview.com/article/449161/trump-russia-collusion-nonsense

Mooi stuk over de laatste ontwikkelingen rond Russia-gate.

quote:
Besides having no relationship with Trump, Smith also had no relationship with the Russian regime. Besides not knowing whether the Clinton e-mails were actually hacked, he also had no idea whether the Kremlin or anyone close to Vladimir Putin had obtained the e-mails. In short, he wouldn’t have been able to tell you whether Trump and Putin were colluding with each other because he wasn’t colluding with either one of them.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:27:33 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172093607
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:08 schreef Nintex het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 14:59:52 Word is that @Greta Van Susteren was let go by her out of control bosses at @NBC & @Comcast because she refused to go along w 'Trump hate!' reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:07:05 Numerous states are refusing to give information to the very distinguished VOTER FRAUD PANEL. What are they trying to hide? reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:12:40 I am extremely pleased to see that @CNN has finally been exposed as #FakeNews and garbage journalism. It's about time! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:20:35 Crazy Joe Scarborough and dumb as a rock Mika are not bad people, but their low rated show is dominated by their NBC bosses. Too bad! reageer retweet
Choo Choo!

Get on board or get run over. 8-) :7
Toch fijn dat jij de 4 tweets díe ik bedoel nog even leesbaar neerzet. Mobiel lukt me dat niet.
Je commentaar slaat echter helaas nergens op..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juli 2017 @ 17:36:26 #263
862 Arcee
Look closer
pi_172093779
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:08 schreef Nintex het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 14:59:52 Word is that @Greta Van Susteren was let go by her out of control bosses at @NBC & @Comcast because she refused to go along w 'Trump hate!' reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:07:05 Numerous states are refusing to give information to the very distinguished VOTER FRAUD PANEL. What are they trying to hide? reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:12:40 I am extremely pleased to see that @CNN has finally been exposed as #FakeNews and garbage journalism. It's about time! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:20:35 Crazy Joe Scarborough and dumb as a rock Mika are not bad people, but their low rated show is dominated by their NBC bosses. Too bad! reageer retweet
Wauw, vier tweets zonder Hillary en Obama te noemen.
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 17:38:17 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172093805
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
Trump die andere mensen dom gaat noemen. Het moet niet gekker worden.
Jij had zelfkennis verwacht van Trump? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:38:40 #265
56724 Wombcat
rent wiel
pi_172093815
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Titanic, bedoel je? Want daar begint Trump steeds meer op te lijken, het orkest wat doorspeelt terwijl het schip zinkt.
The crazy train.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:43:32 #266
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172093932
De clown car.
Géén kloon van tvlxd!
pi_172094023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:27 schreef Nintex het volgende:
http://www.nationalreview.com/article/449161/trump-russia-collusion-nonsense

Mooi stuk over de laatste ontwikkelingen rond Russia-gate.

[..]

Je bedoelt 'hier staat wat ik graag wil lezen'. Er zijn feitelijk maar weinig mensen die denken dat Trump capabel genoeg is om samen te werken met de Russen. Zijn probleem is eerder de incompetentie die ertoe leidt dat hij mogelijk in de problemen komt vanwege het hinderen van de rechtsgang.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172094081
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 15:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En dit is jouw bewijs dat Clinton veel meer kans heeft op het veroorzaken van WW3?

En hoe is dit wel onderbouwd genoeg om te kunnen beweren t.o.v. de aantijgingen van de connecties met Trump en Rusland?
Elzies heeft wat moeite met basale feiten. Obama had feitelijk de intentie om de relaties met Rusland die onder Bush flink verzuurd waren weer te normaliseren. Die kwam er al vrij snel achter dat dat niet werkte. Ondanks het geroeptoeter van Trump escaleert de situatie met Rusland ook steeds verder o.a. in Syrië.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 18:06:07 #269
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172094573
Komende week spreken Poetin en Trump elkaar. Poetin weet wat hij wil en bereidt.alles altijd goed voor. Trump heeft aangegeven te gaan improviseren. De kans dat Poetin blij gaat zijn met met Trump is erg groot. Hij zal over de Grote Oranje Amateur heenwalsen. En Trump zal dat verkopen als een overwinning voor de VS.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172094648
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:06 schreef Ulx het volgende:
Komende week spreken Poetin en Trump elkaar. Poetin weet wat hij wil en bereidt.alles altijd goed voor. Trump heeft aangegeven te gaan improviseren. De kans dat Poetin blij gaat zijn met met Trump is erg groot. Hij zal over de Grote Oranje Amateur heenwalsen. En Trump zal dat verkopen als een overwinning voor de VS.
Putin is een heel klein mannetje vergeleken met Trump, dit kan nog wel eens heel anders uitpakken dan je verwacht.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 18:15:16 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172094748
:D

Poetin laat gewoon wat documenten lekken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172094915
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:15 schreef Ulx het volgende:
:D

Poetin laat gewoon wat documenten lekken.
Wat voor documenten?

De Access Hollywood Tapes konden Trump niets doen. Zijn gelekte belastingpapieren waaruit bleek dat hij 0 belasting betaalde niet. etc. Teflon Don.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 18:23:01 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172095013
Met Teflon pannen kun je nog iets klaarmaken. Trump bakt er niets van.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:23:46 #274
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172095046
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat voor documenten?

De Access Hollywood Tapes konden Trump niets doen. Zijn gelekte belastingpapieren waaruit bleek dat hij 0 belasting betaalde niet. etc. Teflon Don.
De belangrijkere vraag is denk ik waarom jij en andere fanbois mee doen met het laten afglijden van wezenlijke issues bij deze man.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 18:26:44 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172095150
Zijn enige prestatie is dat hij de verkiezing won. En sinds die tijd weet hij niet wat hij moet doen. Geen visie . Geen idee. Geen resultaten. Nada, noppes niemendal.
En volgende week geeft die clown het hele circus weg. Dat zal wel trollen zijn. Whatever.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 18:31:56 #276
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172095334
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De belangrijkere vraag is denk ik waarom jij en andere fanbois mee doen met het laten afglijden van wezenlijke issues bij deze man.
Sommige lui steken hun eigen huis in de fik zodat ze kunnen zeggen dat ze de brandweer hebben weten te trollen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:37:08 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172095503
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:27 schreef Nintex het volgende:
http://www.nationalreview.com/article/449161/trump-russia-collusion-nonsense

Mooi stuk over de laatste ontwikkelingen rond Russia-gate.

[..]

Ah fijne bron. Dat is dan natuurlijk weer geen fake nieuws.

"Author William F. Buckley Jr. Buckley founded the magazine in the early 50s and, himself, was known for several controversies: He co-authored a book defending McCarthyism and referred to HIV/AIDS as a “gay curse,” calling for immediate sterilization of people with HIV."
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 18:39:23 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172095597
Buckley is een neoconservatief fossiel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172095709
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De belangrijkere vraag is denk ik waarom jij en andere fanbois mee doen met het laten afglijden van wezenlijke issues bij deze man.
Het is gewoon een top show. 8-)
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:44:07 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172095746
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:08 schreef Nintex het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 14:59:52 Word is that @Greta Van Susteren was let go by her out of control bosses at @NBC & @Comcast because she refused to go along w 'Trump hate!' reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:07:05 Numerous states are refusing to give information to the very distinguished VOTER FRAUD PANEL. What are they trying to hide? reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:12:40 I am extremely pleased to see that @CNN has finally been exposed as #FakeNews and garbage journalism. It's about time! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 01-07-2017 om 15:20:35 Crazy Joe Scarborough and dumb as a rock Mika are not bad people, but their low rated show is dominated by their NBC bosses. Too bad! reageer retweet
Choo Choo!

Get on board or get run over. 8-) :7
Bedoel je zoals leiders als Kim en Erdogan? Wat jij hier zegt is eigenlijk als de president wilt dat jij zijn lul gaat pijpen, dat je dat dan doet, omdat je anders als een Trumphater wordt gezien. Een echte Dicktator. Eigenlijk zeg je daar hele gevaarlijke dingen.

Dat iemand gekozen is, wil niet zeggen datie onaantastbaar is. Daarnaast is dit echt kleuterklasniveau. En prachtig dat je het vindt...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:54:20 #281
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172096064
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is gewoon een top show. 8-)
Lol, naja, dat ben ik dan wel met eens.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:56:49 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172096097
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is gewoon een top show. 8-)
Het is zeer vermakelijk...als je geen Amerikaan bent.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 18:57:59 #283
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172096110
In europa rijden de TGV en de ICE met 300 km/u rond. In Japan de bullet train. In China de Maglev met 400 km/uur of zo.

En Trumpfans hebben het over de Trumptrain. Choo-Choo. Natuurlijk hoor. Ga maar lekker choo-choo naar de kolenmijn. Met je stoomlocomotief uit het jaar kruik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ulx op 01-07-2017 19:03:58 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 19:23:54 #284
192592 SureD1
------------------------------
pi_172096621
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Moet ik nou nog 10x zeggen dat ze NIET verwijderd zijn?!?!
Heb het bewijs nog gepost nota bene... :|W
Op mijn mobiel zijn ze weg... ik ga een aluhoedje vouwen ;)
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juli 2017 @ 19:27:15 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172096683
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Op mijn mobiel zijn ze weg... ik ga een aluhoedje vouwen ;)
Ik zie ze nog op mijn mobieltje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 19:28:40 #286
192592 SureD1
------------------------------
pi_172096712
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zie ze nog op mijn mobieltje.
Ik heb die van 30 juni nog over dat hij gekeken heeft, maar die van de facelift zie ik niet meer...

Edit, die zaten daarvoor... ik ben aan vakantie toe, nevermind
  zaterdag 1 juli 2017 @ 19:29:17 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172096730
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Op mijn mobiel zijn ze weg... ik ga een aluhoedje vouwen ;)
Ach er zijn weer een paar verse van hem over dit onderwerp. Don't worry, the show is not over yet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_172096787
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:57 schreef Ulx het volgende:
In europa rijden de TGV en de ICE met 300 km/u rond. In Japan de bullet train. In China de Maglev met 400 km/uur of zo.

En Trumpfans hebben het over de Trumptrain. Choo-Choo. Natuurlijk hoor. Ga maar lekker choo-choo naar de kolenmijn. Met je stoomlocomotief uit het jaar kruik.
I said, “You don’t use steam anymore for catapult?” “No sir.” I said, “Ah, how is it working?” “Sir, not good. Not good. Doesn’t have the power. You know the steam is just brutal. You see that sucker going and steam’s going all over the place, there’s planes thrown in the air.”

It sounded bad to me. Digital. They have digital. What is digital? And it’s very complicated, you have to be Albert Einstein to figure it out. And I said—and now they want to buy more aircraft carriers. I said, “What system are you going to be—” “Sir, we’re staying with digital.” I said, “No you’re not. You going to goddamned steam, the digital costs hundreds of millions of dollars more money and it’s no good.”

- DONALD J TRUMP
https://www.theatlantic.com/technology/archive/2017/05/trump-wants-goddamned-steam-not-digital-catapults-on-aircraft-carriers/526386/

_O_ _O-
  zaterdag 1 juli 2017 @ 19:39:29 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172096964
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

I said, “You don’t use steam anymore for catapult?” “No sir.” I said, “Ah, how is it working?” “Sir, not good. Not good. Doesn’t have the power. You know the steam is just brutal. You see that sucker going and steam’s going all over the place, there’s planes thrown in the air.”

It sounded bad to me. Digital. They have digital. What is digital? And it’s very complicated, you have to be Albert Einstein to figure it out. And I said—and now they want to buy more aircraft carriers. I said, “What system are you going to be—” “Sir, we’re staying with digital.” I said, “No you’re not. You going to goddamned steam, the digital costs hundreds of millions of dollars more money and it’s no good.”

- DONALD J TRUMP
https://www.theatlantic.com/technology/archive/2017/05/trump-wants-goddamned-steam-not-digital-catapults-on-aircraft-carriers/526386/

_O_ _O-
En vind jij dit nu allemaal grappig of ben je het met hem eens?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 juli 2017 @ 19:39:51 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_172096973
Nintex is een soort van The Joker uit de Batman-serie 8-).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 juli 2017 @ 19:40:52 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172097003
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

I said, “You don’t use steam anymore for catapult?” “No sir.” I said, “Ah, how is it working?” “Sir, not good. Not good. Doesn’t have the power. You know the steam is just brutal. You see that sucker going and steam’s going all over the place, there’s planes thrown in the air.”

It sounded bad to me. Digital. They have digital. What is digital? And it’s very complicated, you have to be Albert Einstein to figure it out. And I said—and now they want to buy more aircraft carriers. I said, “What system are you going to be—” “Sir, we’re staying with digital.” I said, “No you’re not. You going to goddamned steam, the digital costs hundreds of millions of dollars more money and it’s no good.”

- DONALD J TRUMP
https://www.theatlantic.com/technology/archive/2017/05/trump-wants-goddamned-steam-not-digital-catapults-on-aircraft-carriers/526386/

_O_ _O-
Ik zou zweren dat ik dit al eens gelezen had....


EDIT Dat klopt dus, oud artikel..
WAAROM post je dit nogmaals :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172097045
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:39 schreef Falco het volgende:
Nintex is een soort van The Joker uit de Batman-serie 8-).
Trump is het genie, wij zijn slechts toeschouwers. Alleen hij weet waar het plot naartoe gaat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat ik dit al eens gelezen had....

EDIT Dat klopt dus, oud artikel..
WAAROM post je dit nogmaals :?
Omdat werkelijk van alles wat de man fout doet, raar doet of beweerd ergens wel een quote of tweet te vinden is waar hij 'all in' gaat. ^O^
pi_172097047
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 00:40 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Waarom vind jij het slim om met bedrog iets te winnen?
Net zoals het slim is dat hij geen belasting betaalt. Dat vonden zijn aanhangers ook mooi.
pi_172097062
Als het zo'n genie is, waarom krijgt hij dan niks voor elkaar?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_172097086
Er mag wel weer eens even wat gedaan worden aan het verbaggeren van het topic. :')

Ondertussen poetst Christie z'n CV nog wat op:

quote:
Christie adds government shutdown to his legacy
The move comes after New Jersey lawmakers failed to pass a budget by the annual deadline.

Chris Christie is heading into his final six months as governor presiding over New Jersey’s biggest government crisis in more than a decade: A shutdown that will literally turn the lights out in Trenton.

New Jersey lawmakers failed to pass a budget by the annual deadline at midnight last night, and Christie promptly issued an order sparking the closure of government offices and services deemed non-essential. State parks and beaches will likely be closed this morning, just in time for the holiday, as will motor vehicle offices. Courts could be closed come Monday. Tens of thousands of state government employees will be furloughed.

And while the origins of the shutdown are complex, only one person is likely to bear the blame in the public eye: Christie.

“It’s all going to come down to when folks get up tomorrow for the July 4th weekend and drive down to Island Beach State Park to spend the day and a sign says it’s closed,” said Patrick Murray, director of the Monmouth University Polling Institute. “They’re going to blame Gov. Christie and nobody else.”

After two terms that saw his rise to GOP superstardom derailed by Bridgegate and then a fallout with the Trump team, Christie — the least popular governor in New Jersey recorded history, with an approval rating at 15 percent — is already so politically toxic that his own lieutenant governor, Kim Guadagno, is running away from him while campaigning to succeed him.

But he still has the extraordinary power of the New Jersey governership — one of the strongest in the country - on his side, and he’s intent on exerting it before he truly becomes a lame duck.

Christie has staked his legacy – the national ambitions some think he still harbors - on battling the opioid epidemic. So in February he sought control over the reserve fund of the non-profit Horizon Blue Cross Blue Shield of New Jersey, the state’s largest health insurer that was created by the state, to pay for drug addiction programs, and in recent weeks he’s insisted that his plan be tied to a final budget, a demand bolstered by his line item veto powers.

The Senate has moved in his direction, on Thursday passing a bill acceptable to Christie that would give the state government more control over the insurer. Christie has also demanded the Legislature send him a bill to transfer the state lottery into the woefully underfunded public worker pension system to lessen its unfunded liability. The Legislature has reluctantly agreed to send him that bill.

But Democratic Assembly Speaker Vincent Prieto is holding fast against the Horizon bill, refusing to put it up for a vote. Christie has vowed that if he’s not sent the bill, he’ll line-item veto from the budget $325 million in Democratic spending priorities, including school funding and social welfare programs.

“I'm not happy about this,” Christie said in a press conference just eight hours before the shutdown deadline. "This is completely avoidable."

Such a fiscal debacle had been avoided since 2006, when New Jersey Democrats shut down the government in an argument over raising the state sales tax despite controlling the governorship and both chambers of the Legislature.

But that streak was broken at midnight.

Half of Prieto’s own members, as well as Senate Democrats, refused to pass a budget without Christie’s commitment that he will sign it with their spending priorities intact, leaving Christie and the Legislature in a stalemate.

Christie on Friday afternoon showed reporters a list of 73 Democratic items in the budget and playfully talked about which ones he would likely cut, including a project in the Meadowlands region — which Prieto’s hometown Secaucus is a part of.

“They send me a budget with Horizon and with the Lottery then these 73 spending items will stay,” Christie said. “If they send me a budget without lottery and without Horizon, I will still sign a budget. But then many of these 73 spending items will go.”

To make matters worse, Prieto is facing a challenge for his speakership by an Assemblyman who’s allied with most of the lawmakers who are refusing to vote on the budget.

The Horizon bill (S4) would give Christie no power over Horizon’s reserves, leaving it to the next governor, and make changes to its governance structure. But it would be a political win for Christie.

“It really seems that it’s his last gasp attempt at political relevance in a way that may help bolster his political ambitions nationally,” said Monmouth University's Murray.

Christie’s move on Horizon led to a furious lobbying effort by the insurer and prompted a counter-effort by an unusual coalition of labor unions, environmental and business lobbying organizations.

The labor and liberal groups just want a budget passed, and they warned Democrats withholding their votes that they were betting on the wrong politician by effectively siding with Christie.

“You are willing to side with an unpopular governor to hurt your own constituents,’ said Ginger Gold Schnitzer, a lobbyist for the NJEA — New Jersey’s largest teachers union. “It is unfair, it is unjust, it is unreasonable. And you will pay.”

The business groups were opposed to the government meddling in a private company.

“The NJ Chamber realizes that by not passing this legislation there is the potential of a government shutdown,” New Jersey Chamber of Commerce President Tom Bracken said in a statement Tuesday. “The shutdown will be temporary. The negative impact of this legislation will be permanent.”

Christie, for his part, took pains to blame the shutdown on Prieto’s recalcitrance.

“This is a fit of complete hypocrisy and arrogance from the speaker,” he said.

But Murray noted most New Jerseyans don’t know who Prieto is.

And at least one family will be at Island Beach State Park this weekend: Christie’s, at a state-owned beach house reserved for the governor. The governor said he might join them if the Legislature gavels out of session.

Asked if that was fair, Christie said “I don’t know if it’s fair, but they’re not asking for any services.”
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 1 juli 2017 @ 20:23:56 #296
323401 Kijkertje
met filter
pi_172097851
Onderzoek onder millennials

Trump and millennials have completely different economic priorities

quote:


President Trump and American millennials have drastically different priorities when it comes to the economy.

Trump wants to boost the shrinking manufacturing industry and revive dying coal jobs. He wants to limit international trade. And he also wants to cut taxes for the wealthiest Americans.

That doesn’t seem to be at all what young Americans want. A survey of 1,750 Millennials across the country shows that a majority of young Americans (of all races) care most about job wage growth and income inequality —two things that the administration has shown little interest in.

In May, Trump released a budget that, among other things, drastically increases military spending while cutting funding for welfare programs and scientific research. It’s basically the opposite vision that millennials have for their country, even just white millennials — a demographic group that voted for Trump. For one, they strongly believe that the federal government should increase taxes on the wealthy, not cut their taxes.

How this generation views the president’s action could have a huge impact on the 2020 elections, as Millennials make up most of the American workforce and have the same share of registered voters as the baby boomer generation. Many, including a large number of young black voters, did not turn out to the polls on Election Day. That had a lot to do with dissatisfaction with the two candidates, said Cathy Cohen, a political science professor at the University of Chicago and lead researcher on the GenForward survey. That could easily be a different story in 2020.

“A lot of millennials were not taken by the Clinton candidacy,” said Cohen. “If another Democrat can fight the right economic agenda to motivate millennials of color to turn out, it would negate any advances that the Trump administration would make.”

This is what Millennials think the president (and Congress) should be thinking about when it comes to economic policy, according to the GenForward survey, which polled Latino, black, white and Asian adults between the ages of 18 and 34 in April and May.

Taxes

The most glaring difference between what the president has proposed and what millennials want comes down to taxes. Trump’s tax plan, which he released earlier this year, would overwhelmingly benefit the top income earners in the country, particularly by lowering taxes on owner-operated businesses and eliminating the alternative minimum tax. Yet millennials want the federal government to raise taxes on millionaires, not give them a tax breaks. The vast majority of black, whites, Asians and Latinos felt that way.



One reason behind their thinking is that reducing income inequality is one of the top economic priorities for millennials. The gap between rich and poor has been getting worse since the Great Recession, and young Americans want Congress to address this.

Trump’s tax plan would just widen the gulf, as some analysts have argued. If Congress goes along with Trump’s tax plan, it could be the Republican party’s biggest liability in the midterm elections.

Infrastructure spending

The one economic issue that was heralded as a bipartisan issue is federal spending on rebuilding highways, bridges and airports. Though Trump promised to push for infrastructure spending, so far, Congress has not come up with a bill to make it happen. If they did, it would likely have strong support from young voters. The majority of white, Latino and Asian-American millennials support increased federal spending on infrastructure. On the other hand, most young African-Americans (57 percent) oppose it.



Here is where Trump and millennials can find common ground when it comes to infrastructure. Both would prefer that spending be in the form of decreased business regulations and tax incentives that would boost infrastructure investment from private businesses. Asian Millennials were the only group that favored direct federal spending on these projects.

Business regulation

One of the core elements of Trump’s economic agenda involves deregulation. One of his most-often repeated mantras involves description of how the federal government is strangling businesses with excessive rules. Whether that means deregulating Wall Street banks or power plants, Trump has been pretty clear that he wants the government to leave businesses alone (hence, the two-for-one rule he instituted shortly after his inauguration).

While Millennials think that some deregulation is good to spur infrastructure spending, they don’t seem to agree with Trump that government rules are that bad for businesses. In fact, most young Latino, white and Asian Americans think government regulations are necessary to protect the public. Only a slight majority of black respondents think that business regulations do more harm than good.

Here is the breakdown:



Right now, Trump’s budget represents everything that Millennials do not want to see happen. For young African-Americans, the most important economic issue for the president to address is increasing wages. For Asian Americans, it’s reducing the gap between poor and rich. For Latinos, it’s increasing the minimum wage. White millennials want the president to create more jobs.

The only one of these issues the president seems to care about is creating jobs. So far, his promise to increase manufacturing and coal mining jobs has not materialized.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 1 juli 2017 @ 20:27:27 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172097925
Het valt mij zo op dat elke directe vraag aan het witte huis beantwoord wordt met:"let me tell you that..." en dan ergens of Obama of Clinton in de zin voorkomt.

Het zou eens leuk zijn als men echt antwoord gaat geven op de vragen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 juli 2017 @ 20:36:05 #298
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172098124
pi_172098178
Nog een stukje over de aversie van Trump tegen steden:
http://www.politico.com/m(...)980s-215316?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172098416
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 20:27 schreef Vis1980 het volgende:
Het valt mij zo op dat elke directe vraag aan het witte huis beantwoord wordt met:"let me tell you that..." en dan ergens of Obama of Clinton in de zin voorkomt.

Het zou eens leuk zijn als men echt antwoord gaat geven op de vragen.
Ze zeggen ook nooit dat ze het met Trump eens zijn of achter 'm staan. Het is altijd 'Trump is van mening dat', 'ik denk dat Trump denkt dat...' op dat soort directe vragen van journalisten. Als Trump president-af is, dan komen me er toch een partij nabranders uit het Witte Huis van ex-medewerkers, dat wordt een flinke voorraad popcorn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 1 juli 2017 @ 20:50:06 #301
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_172098439
quote:
Die kleine handjes :') één van de troefkaarten van anti-Trump. Hilarisch.
2019: The Great Awakening
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')