abonnement Unibet Coolblue
pi_172069150
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:14 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Startende docenten vo verdienen nog meer zelfs.
Maar zit je dan na twee jaar ook op een bruto jaarsalaris van 47k en een contract voor onbepaalde tijd? Het traineeship is even een soort proeftijd met opleiding, maar daarna ga je wel direct een lekkere schaal in.
pi_172069304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat zou wel een redelijke daggeldvergoeding zijn naast een company creditcard?

Ik weet dat onze directeur het ook doet met 25 euro per dag, maar hij heeft natuurlijk wel een stuk hoger loon.
In NL is het voor mij rond de 50. Buitenland kan het oplopen tot 60 of 70 afhankelijk van het land.
pi_172069379
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:34 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
01: Bedrijfstak: Geen
02: Functie: Geen
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 0
06: Aantal vakantiedagen: 365
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 0
09: Netto maand salaris: 0
10: Overuren betaald: Nee, maar maak ze ook niet
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: Bijstandskaart; korting sportschool, et cetera.
13: Tevreden?: yep
Zelfde hier, met een kleine aanpassing.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2017 15:33:46 ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 15:34:58 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_172069418
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ah ja. Bij de overheid word je natuurlijk ook niet rijk. Salaris is precies gelijk aan dat van een management traineeship van een commerciële bank, wat wel goed vergelijkingsmateriaal is denk ik. Dus op dat gebied kan je de concurrentie best aan. Tegelijkertijd weer stukken lager dan bij een normale wo-startfunctie bij Shell, McKinsey of DeBrauw oid inderdaad. Maar dan heb je weer een grote afruil met het wekelijks aantal werkuren en het aantal vakantiedagen, waar je voor moet willen kiezen. En als je traineeship klaar is klim je bruto met ca. 1/3 (netto zal het iets minder zijn). Je hoort me niet klagen, al zijn er zeker een boel plekken waar je meer verdient. Bewuste keuze geweest.

Hoeveel klim je eigenlijk als je na 2-3 jaar de stap van advocaat-stagiair naar medewerker maakt?
Verschilt een beetje, hier van ongeveer 4200 naar 5800 (excl vakantiegeld / bonus etc) per maand.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_172069447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Verschilt een beetje, hier van ongeveer 4200 naar 5800 (excl vakantiegeld / bonus etc) per maand.
Kan je wel mooie schoentjes van kopen.

Maar ik word volgens mij toch naar aangekeken als ik dat hier ga doen.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 15:43:37 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172069624
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Kan je wel mooie schoentjes van kopen.

Maar ik word volgens mij toch naar aangekeken als ik dat hier ga doen.
Och, iemand merkte al op dat je voor een criminele organisatie nu gaat werken, kan toch nauwelijks slechter dan dat? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172069695
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Och, iemand merkte al op dat je voor een criminele organisatie nu gaat werken, kan toch nauwelijks slechter dan dat? ;)
Die man moet zelf af en toe ook onder dwang voor "die criminele organisatie" werken, want anders raak je de uitkering kwijt. Zou graag toekijken vanuit een campingstoeltje met een cocktail als zo'n overheidshater langs de kant van de weg een beetje staat te schoffelen hihi.
pi_172069902
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die man moet zelf af en toe ook onder dwang voor "die criminele organisatie" werken, want anders raak je de uitkering kwijt. Zou graag toekijken vanuit een campingstoeltje met een cocktail als zo'n overheidshater langs de kant van de weg een beetje staat te schoffelen hihi.
Uitkering? Bestaat niet.

Gewoon hard werken en cashen en een tijdje genieten.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172069949
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Uitkering? Bestaat niet.

Gewoon hard werken en cashen en een tijdje genieten.
Owhhh ik weet wie je bent. Welkom terug. Is Lichtkogel nou ook een account van je?
pi_172070053
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Owhhh ik weet wie je bent. Welkom terug. Is Lichtkogel nou ook een account van je?
Hoe ik ooit met die volslagen idioot vergeleken kan zijn is me echt een raadsel. Hitlerfan, hoe kom je erop.

Maar gracias. En gefeliciteerd met je baan, al is het natuurlijk fouter dan fout.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172070647
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:58 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Hoe ik ooit met die volslagen idioot vergeleken kan zijn is me echt een raadsel. Hitlerfan, hoe kom je erop.

Maar gracias. En gefeliciteerd met je baan, al is het natuurlijk fouter dan fout.
Er zijn overeenkomsten.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 20:28:45 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_172075383
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ah ja. Bij de overheid word je natuurlijk ook niet rijk. Salaris is precies gelijk aan dat van een management traineeship van een commerciële bank, wat wel goed vergelijkingsmateriaal is denk ik.
Management traineeship van 2500 is wel wat aan de lage kant. Meen dat ABN, toen ik er naar keek, nog wel wat hoger zat voor traineeships. Geen verkeerd loon hoor, maar 36k per jaar is ook geen vetpot voor het neusje van de zalm.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_172086192
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 20:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Management traineeship van 2500 is wel wat aan de lage kant. Meen dat ABN, toen ik er naar keek, nog wel wat hoger zat voor traineeships. Geen verkeerd loon hoor, maar 36k per jaar is ook geen vetpot voor het neusje van de Zalm.
Ik moest ff lachen
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 1 juli 2017 @ 13:07:11 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172087749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat zou wel een redelijke daggeldvergoeding zijn naast een company creditcard?

Ik weet dat onze directeur het ook doet met 25 euro per dag, maar hij heeft natuurlijk wel een stuk hoger loon.
In duitsland is het wettelijk geregeld, per land. Bekijk de volgende tabel eens:

http://www.postsitter.de/reisen/spesen.htm

Het is niet perfect, maar wel een redelijk eerlijke leidraad. 25 euro is waanzin. Mijn baas zegt altijd, doe op kosten van de firma niet wat je prive ook niet zou doen. Dat is lastig te controleren maar fair. Ik slaap dus vaak bij Ibis Budget (hotel interesseert me niet), maar eet wel fatsoenlijk (minimum eis: een kok) en geen fast food omdat alleen dat in het budget past.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_172088424
01: Bedrijfstak: Multinational
02: Functie: Medewerker Master Data Management
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2800
09: Netto maand salaris: 2000
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Geen
13: Tevreden?: Mwah salaris is aan de lage kant en er zijn weinig doorgroeimogelijkheden in deze functie
pi_172088630
Ziet er inderdaad vrij laag uit, voor een hbo functie met 10 jaar werkervaring. Geen kansen op bijscholing waardoor je eventuele doorgroeimogelijkheden krijgt?
  zaterdag 1 juli 2017 @ 13:46:53 #92
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172088739
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:07 schreef XL het volgende:

[..]

In duitsland is het wettelijk geregeld, per land. Bekijk de volgende tabel eens:

http://www.postsitter.de/reisen/spesen.htm

Het is niet perfect, maar wel een redelijk eerlijke leidraad. 25 euro is waanzin. Mijn baas zegt altijd, doe op kosten van de firma niet wat je prive ook niet zou doen. Dat is lastig te controleren maar fair. Ik slaap dus vaak bij Ibis Budget (hotel interesseert me niet), maar eet wel fatsoenlijk (minimum eis: een kok) en geen fast food omdat alleen dat in het budget past.
Ik krijg misschien wel relatief weinig daggeld, maar ik wil wel het volgende vermelden. Een goed restaurant of een Thai of sushi is nooit een probleem ook niet wanneer het wat duurder dan standaard is, een 4 sterren hotel met zwembad en spa wordt bijvoorbeeld ook nooit moeilijk over gedaan. Dit allemaal op de companycard.

Is 25 euro erbij dan nog steeds weinig?
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:08:42 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172089242
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik krijg misschien wel relatief weinig daggeld, maar ik wil wel het volgende vermelden. Een goed restaurant of een Thai of sushi is nooit een probleem ook niet wanneer het wat duurder dan standaard is, een 4 sterren hotel met zwembad en spa wordt bijvoorbeeld ook nooit moeilijk over gedaan. Dit allemaal op de companycard.

Is 25 euro erbij dan nog steeds weinig?
Wat is dan je daggeld? Als je eten er niet van betaalt?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:16:29 #94
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172089412
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 14:08 schreef XL het volgende:

[..]

Wat is dan je daggeld? Als je eten er niet van betaalt?
De creditcard, dat betaalt het bedrijf direct. Die 25 euro is een extra omdat ik niet thuis slaap, dus geen vergoeding voor eten of hotel. Zelfs een museum of bioscoop bezoek mag ik op de company creditcard doen.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:26:24 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172089633
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 14:16 schreef Apekoek het volgende:

[..]

De creditcard, dat betaalt het bedrijf direct. Die 25 euro is een extra omdat ik niet thuis slaap, dus geen vergoeding voor eten of hotel. Zelfs een museum of bioscoop bezoek mag ik op de company creditcard doen.
Dat is toch prima, zoiets is niet gebruikelijk hoor (eten, drinken, hotel, bioscoop etc wel).

Blijft alleen je salaris laag. Vanwege de brede verantwoordelijkheden, maar als technische sales vooral door je grote invloed op nieuwe projecten. Lijkt me dat b2b op verpakkingsmateriaal er ook meer dan voldoende marge zit om minimaal het dubbele te betalen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 1 juli 2017 @ 14:41:50 #96
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172090055
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 14:26 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is toch prima, zoiets is niet gebruikelijk hoor (eten, drinken, hotel, bioscoop etc wel).

Blijft alleen je salaris laag. Vanwege de brede verantwoordelijkheden, maar als technische sales vooral door je grote invloed op nieuwe projecten. Lijkt me dat b2b op verpakkingsmateriaal er ook meer dan voldoende marge zit om minimaal het dubbele te betalen.
Bedankt voor de feedback en goed om te horen dat het een prima regeling is. Zo ervaar ik het zelf ook wel.

Salaris mag inderdaad hoger, b2b en inderdaad verantwoordelijk voor nieuwe technische projecten. Echter blijven wij wel een MKB dat een 10 tot 20% winst pakt per project, dat is niet enorm. Ondanks dat wij een redelijk uniek product maken zijn de marges niet heel groot (vanwege bepaalde Duitse en Chinese concurrentie).
  zaterdag 1 juli 2017 @ 15:11:45 #97
67670 Skv
Cynist.
pi_172090696
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

De rijksoverheid is ook van de centjes tegenwoordig, lijkt het.
2520 valt toch wel mee? Geloof dat ik ook op zoiets startte, maar dat was 5 jaar terug.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 16:08:03 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_172092060
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 13:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik krijg misschien wel relatief weinig daggeld, maar ik wil wel het volgende vermelden. Een goed restaurant of een Thai of sushi is nooit een probleem ook niet wanneer het wat duurder dan standaard is, een 4 sterren hotel met zwembad en spa wordt bijvoorbeeld ook nooit moeilijk over gedaan. Dit allemaal op de companycard.

Is 25 euro erbij dan nog steeds weinig?
Waarom heb je het 90% van de tijd over je secundaire arbeidsvoorwaarden? Je bent wel een beetje een klein kind als je je laat afschepen met een BMW 3 ipv als een volwassen persoon ¤500 salarisverhoging voor elkaar proberen te krijgen. Je werkgever lacht zich dood. Over een paar maanden een iPhone 8 en Apekoek glundert weer van oor tot oor.

Dit is een beetje het beeld wat ik van jou krijg. Stop met eindeloos soebatten over broodkruimels (lekker boeiend welke auto je rijdt en wat voor restaurants je mag eten). Grow up. Van Instagram likes brandt de kachel niet.
2000 light years from home
  zaterdag 1 juli 2017 @ 16:28:38 #99
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172092482
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 16:08 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom heb je het 90% van de tijd over je secundaire arbeidsvoorwaarden? Je bent wel een beetje een klein kind als je je laat afschepen met een BMW 3 ipv als een volwassen persoon ¤500 salarisverhoging voor elkaar proberen te krijgen. Je werkgever lacht zich dood. Over een paar maanden een iPhone 8 en Apekoek glundert weer van oor tot oor.

Dit is een beetje het beeld wat ik van jou krijg. Stop met eindeloos soebatten over broodkruimels (lekker boeiend welke auto je rijdt en wat voor restaurants je mag eten). Grow up. Van Instagram likes brandt de kachel niet.
Wow, moet eigenlijk zeggen dat ik jouw reactie kinderachtiger vind dan ik hier laat blijken hoe mijn secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Ik wil hier graag informeren wat ik kan onderhandelen qua salaris en daarbij spelen secundaire arbeidsvoorwaarden wel degelijk een rol. Dit heeft niets met Facebook posts te maken (zit nauwelijks op social media btw, wat een vooroordelen trouwens), maar ik vind het wel prettig om onderweg voor werk het comfortabel te hebben. Is dat echt zo raar? Vind het overigens geen broodkruimels, dan ben je ondankbaar als je dat vindt.

Ik wil een goed balans van salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, beide maken het leven en het werk net wat leuker. En ja ik zit binnenkort dus ook aan tafel om te onderhandelen richting de 4k loon.

Daarbij drukken secundaire arbeidsvoorwaarden altijd het loon en is een loonsverhoging van bruto 500 euro netto niet eens zo veel. Dan kunnen dergelijke extra voorwaarden wel degelijk voor meer positieve ervaringen zorgen (tov wat meer netto loon).

Ik spaar niet alleen voor de toekomst, ik leef ook in het nu. Van een goed restaurant en een leuke auto kan ik inderdaad genieten, is dat zo erg?

[ Bericht 3% gewijzigd door Apekoek op 01-07-2017 16:40:51 ]
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:22:53 #100
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_172093494
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 16:28 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik spaar niet alleen voor de toekomst, ik leef ook in het nu. Van een goed restaurant en een leuke auto kan ik inderdaad genieten, is dat zo erg?
Je begrijpt niet wat ik zeg. Het is niet erg dat je daarvan geniet, vooral doen. Alleen ik krijg het gevoel dat je er dusdanig blij mee bent dat je de primaire arbeidsvoorwaarden minder belangrijk lijkt te gaan vinden (je verdient nu al drie jaar lang hetzelfde bedrag las ik net). Voor de werkgever is dat ideaal omdat je nu een goedkope werknemer bent die makkelijk te pleasen is. Ik zal het wat positiever verwoorden: kom meer voor jezelf op. Die BMW is leuk maar daar betaal je voor een groot gedeelte ook gewoon zelf voor. Een lease-auto is naar mijn mening geen compensatie voor een lager salaris (al zal de werkgever jou dat wel proberen wijs te maken natuurlijk).
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')