abonnement Unibet Coolblue
pi_172041702
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.
pi_172041976
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:34 schreef carebaer het volgende:

[..]

Hoe doen andere dit? Die gaan we met hun volledig cryptovermogen de exchange op?
Nope nope nope. Kleine stukjes, maar meestal is het deposit, omzetten in de coin die je wil, withdraw. Er zijn een paar coins met gare/vage/geen wallets. Daarvan heb ik minimale hoeveelheden en die staan nu op Bittrex. De rest heb ik op mijn Ledger Nano S staan met als seed ouwe vogelzoeker geile kikkerhaas koe penis hangoor stierenkl
pi_172042293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:42 schreef BlockchainStories het volgende:

[..]

Herkenbaar? :+
yup
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172042300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nope nope nope. Kleine stukjes, maar meestal is het deposit, omzetten in de coin die je wil, withdraw. Er zijn een paar coins met gare/vage/geen wallets. Daarvan heb ik minimale hoeveelheden en die staan nu op Bittrex. De rest heb ik op mijn Ledger Nano S staan met als seed ouwe vogelzoeker geile kikkerhaas koe penis hangoor stierenkl
hehe
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:27:02 #5
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_172042338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:52 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

En dan telkens transfer én trading fees betalen (bij coinbase 1,49% als je terug wilt van BTC-->EUR)?
ja, deed ik. Maargoed, dat betaal je graag als de markt 20% inklapt en je geen enorme bedragen op een exchange wil hebben.

Je koopt uiteindelijk ook dik meer btc terug voor je EUR, dus wat doet die fee je dan nog?

Kijk, via een exchange is natuurlijk altijd handiger, beter, goedkoper. En daar zie je ook tientallen btc's in een enkele order voorbij komen. Maar als je in fiat gaat met 300.000 Euro, voel jij je dan lekker op een exchange?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_172042481
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:27 schreef Sosa het volgende:

[..]

ja, deed ik. Maargoed, dat betaal je graag als de markt 20% inklapt en je geen enorme bedragen op een exchange wil hebben.

Je koopt uiteindelijk ook dik meer btc terug voor je EUR, dus wat doet die fee je dan nog?

Kijk, via een exchange is natuurlijk altijd handiger, beter, goedkoper. En daar zie je ook tientallen btc's in een enkele order voorbij komen. Maar als je in fiat gaat met 300.000 Euro, voel jij je dan lekker op een exchange?
Vind jij Coinbase geen exchange? :+
pi_172042657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:27 schreef Sosa het volgende:

[..]

ja, deed ik. Maargoed, dat betaal je graag als de markt 20% inklapt en je geen enorme bedragen op een exchange wil hebben.

Je koopt uiteindelijk ook dik meer btc terug voor je EUR, dus wat doet die fee je dan nog?

Kijk, via een exchange is natuurlijk altijd handiger, beter, goedkoper. En daar zie je ook tientallen btc's in een enkele order voorbij komen. Maar als je in fiat gaat met 300.000 Euro, voel jij je dan lekker op een exchange?
Als die kosten geen probleem zijn ga je naar BTC op Bittrex. Daar kan je als je 2FA aanzet dan 1337 BTC per dag withdrawen. Daar veeg je op Bl3p alle kooporders mee op en dan laat je de euro's met ¤100k per dag naar je bankrekening overboeken. Alternatief is dat je op de DEX euro's koopt en hoopt dat Waves morgen nog bestaat.
pi_172042982
ETH niet zo'n lage low nu.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:16:44 #9
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_172043729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:32 schreef BlockchainStories het volgende:

[..]

Vind jij Coinbase geen exchange? :+
ja nou nee, het wallet gedeelte heb ik het over. Echt de coinbase site zelf. Het exchange gedeelte ben ik nooit geweest. Is dat niet GDAX ofzo?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:19:30 #10
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_172043785
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als die kosten geen probleem zijn ga je naar BTC op Bittrex. Daar kan je als je 2FA aanzet dan 1337 BTC per dag withdrawen. Daar veeg je op Bl3p alle kooporders mee op en dan laat je de euro's met ¤100k per dag naar je bankrekening overboeken. Alternatief is dat je op de DEX euro's koopt en hoopt dat Waves morgen nog bestaat.
ja dat is ook een mogelijkheid.

Weetje ik had een paar BTC en ETH in de coinbase wallet om snel om te wisselen en naar mijn rabo over te schrijven. Die fee kan mij gestolen worden bij een flinke stijging, dan maar een paar tientjes minder op duizenden euro's winst.

Nu zit toch alles in waves (dex), btc, eur en dollars. Ik haal er niks meer uit, ben all-in.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_172046140
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:32 schreef BlockchainStories het volgende:

[..]

Vind jij Coinbase geen exchange? :+
Die gozer op je site ook;

quote:
“Bitcoin is alleen anoniem als je weet wat je doet”
:D no shit sherlock :D
Lambo of Rekt
pi_172048075
Als ik mijn adres check op WavesGo zie ik dat er een verschil is tussen het aantal Waves dat ik heb op op de balance en de generating balance. Op dit moment lease ik niks uit ik zou verwachten dat beiden gelijk zijn. De generating balance is nu lager dan de balance

Iemand hier enig idee hoe dat komt??
pi_172048502
quote:
5s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:24 schreef fukforce het volgende:
Als ik mijn adres check op WavesGo zie ik dat er een verschil is tussen het aantal Waves dat ik heb op op de balance en de generating balance. Op dit moment lease ik niks uit ik zou verwachten dat beiden gelijk zijn. De generating balance is nu lager dan de balance

Iemand hier enig idee hoe dat komt??
Wanneer heb je de waves op het betreffende adres ontvangen? Het duurt even (een paar dagen) voordat ze generating worden.
pi_172048621
Het duurt 1000 blokken totdat Waves die op een adres binnenkomen gaan meetellen in de generating balance.
pi_172048665
Wat is
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het duurt 1000 blokken totdat Waves die op een adres binnenkomen gaan meetellen in de generating balance.
wat is het verschil tussen waves laten staan als generation of ze leasen?
pi_172048701
Ans gaat ook goed , wacht tot ze zakken na 5 en dan ga ik kopen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172048762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:57 schreef S-tr00pwafel het volgende:
Wat is

[..]

wat is het verschil tussen waves laten staan als generation of ze leasen?
Je generating balance doet zelf niks. Om er mee te verdienen moet je zelf een node draaien of ze leasen, waarbij het ook weer 1000 blokken duurt voor ze bij de leasenode meetellen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:09:59 #18
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_172048860
Ik voel me bijna een whale. Heb mijn eigen muurtje het orderbook van Waves staan. :D
pi_172049240
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je generating balance doet zelf niks. Om er mee te verdienen moet je zelf een node draaien of ze leasen, waarbij het ook weer 1000 blokken duurt voor ze bij de leasenode meetellen.
Danku!
pi_172050440
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:49 schreef korsakowski het volgende:

[..]

Wanneer heb je de waves op het betreffende adres ontvangen? Het duurt even (een paar dagen) voordat ze generating worden.
Ik heb ze inderdaad pas vandaag overgemaakt naar de wallet

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het duurt 1000 blokken totdat Waves die op een adres binnenkomen gaan meetellen in de generating balance.
Helder verhaal ^O^
pi_172050538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:09 schreef Repeating het volgende:
Ik voel me bijna een whale. Heb mijn eigen muurtje het orderbook van Waves staan. :D
Koop of verkoop?
  donderdag 29 juni 2017 @ 21:07:34 #22
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_172052910
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:33 schreef fukforce het volgende:

[..]

Koop of verkoop?
Koop natuurlijk :P
pi_172054784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:59 schreef Thezappa het volgende:
Ans gaat ook goed , wacht tot ze zakken na 5 en dan ga ik kopen
Verwacht je dat ze weer terugvallen naar 5? Ik heb op 5,70 ingekocht, ik wacht rustig tot ie doorstroomt naar 15 juist 👌. En dan de rest ;-)
pi_172055074
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:05 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Verwacht je dat ze weer terugvallen naar 5? Ik heb op 5,70 ingekocht, ik wacht rustig tot ie doorstroomt naar 15 juist 👌. En dan de rest ;-)
hoop op 4
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172055379
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:14 schreef Thezappa het volgende:

[..]

hoop op 4
Haha, liever niet lager dan 6 imo ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')