abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 juli 2017 @ 08:22:05 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_172082859
1 keer aangereden door een auto die me geen voorrang gaf en een keer uitgegeleden op een gladde brug.

1 keer bijna op m'n muil gegaan tijdens een FOK!meet :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 09:37:41 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_172083506
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 01:12 schreef Andyy het volgende:

[..]

Krijg je als je op je kop land
Nee was buikschuiver. :7

Ik ben wel een keer over de kop gegaan en op mijn kop geland met training achter de brommer. Ik had toen boven op mijn hoofd een schaafplek onder mijn helm. Fiets moesten we toen uit het kanaal opdreggen.
Maar dat is al lang geleden.
pi_172083604
Over dat achter de brommer aanfietsen. Is dat niet hinderlijk irritant? Met al die uitlaatgassen?
Onz
  zaterdag 1 juli 2017 @ 10:01:56 #154
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_172083775
Ja nou en of.
pi_172083897
Laatst heel lang achter een elektrische scooter gereden.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 10:13:28 #156
117107 MarcoD
.........
pi_172083906
Die elektrische dingen zijn wel een uitkomst!

Iemand tips om Golden Cheetah in te richten?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_172084226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:13 schreef MarcoD het volgende:
Die elektrische dingen zijn wel een uitkomst!

Iemand tips om Golden Cheetah in te richten?
Wat wil je?

Op de website van ze staan ook een hoop goede videos over wat er allemaal mogelijk is.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 10:42:00 #158
117107 MarcoD
.........
pi_172084356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:34 schreef ratatat het volgende:

[..]

Wat wil je?

Op de website van ze staan ook een hoop goede videos over wat er allemaal mogelijk is.
Nog geen idee eigenlijk.. Misschien is dat het probleem :P


Nu nog even data verzamelen en in het najaar testje doen en misschien proberen om eens met een trainert te werken.
Heb ook al een tijdje racing and training with a power meter, maar moet nog tijd vinden om daar in te beginnen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_172085006
http://road.cc/content/te(...)ighter-and-more-aero

Strakke bak. Maar het blijft een iamspecialized.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 11:22:58 #160
130803 Gripper
Get a grip
pi_172085299
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:42 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Nog geen idee eigenlijk.. Misschien is dat het probleem :P


Nu nog even data verzamelen en in het najaar testje doen en misschien proberen om eens met een trainert te werken.
Heb ook al een tijdje racing and training with a power meter, maar moet nog tijd vinden om daar in te beginnen.
Wij "trainen" echt precies hetzelfde Marco :) zou zoveel meer eruit kunnen halen als ik nou eens gerichter met vermogen ging werken, of een trainer die me begeleidt. Maar weet toch al dat ik freewheelen veel te leuk vind.
Als ik GC open op m'n laptop zie ik vooral heel veel cijfertjes....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_172085435
'Goed' trainen is ook gewoon helemaal kut om te doen :P. Zeker als je van die zware intervaltraining gaat doen waar je jezelf helemaal de vernieling in rijdt tot je koppijn krijgt / misselijk bent / sterretjes ziet. Ik ben mentaal te zwak om dat altijd maar op te kunnen brengen.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 11:44:23 #162
117107 MarcoD
.........
pi_172085889
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wij "trainen" echt precies hetzelfde Marco :) zou zoveel meer eruit kunnen halen als ik nou eens gerichter met vermogen ging werken, of een trainer die me begeleidt. Maar weet toch al dat ik freewheelen veel te leuk vind.
Als ik GC open op m'n laptop zie ik vooral heel veel cijfertjes....
Ha ja, er kan denk ik ook zoveel meer uit kunnen komen daarom wil ik ook eens met een trainer gaan werken. Het is ook niet zo dat ik een jaar koersen rij en daar maximaal moet presteren en er gericht voor train, zonder gericht trainen kan ik ook wel meedoen.

Dit jaar is ook wel lastig met kleine thuis die ook aandacht vraagt en ik iets minder kan fietsen en daarnaast niet echt een specifiek doel heb. Dus wil voor volgend jaar ook weer echt een doel hebben om naar toe te werken.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 1 juli 2017 @ 11:49:08 #163
117107 MarcoD
.........
pi_172086016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:28 schreef ratatat het volgende:
'Goed' trainen is ook gewoon helemaal kut om te doen :P. Zeker als je van die zware intervaltraining gaat doen waar je jezelf helemaal de vernieling in rijdt tot je koppijn krijgt / misselijk bent / sterretjes ziet. Ik ben mentaal te zwak om dat altijd maar op te kunnen brengen.
Daarom een trainer, als ik hetzelf moet bedenken zou ik ook eerder geneigd te zijn om eens een bepaalde training over te slaan. Merk in de winter tijdens strandtrainingen ook dat ik dan altijd mijn best doe als een trainer zegt wat ik moet doen.

VO2max interval vind ik overigens wel leuk om te doen. Geeft een goed gevoel :+
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_172086207
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wij "trainen" echt precies hetzelfde Marco :) zou zoveel meer eruit kunnen halen als ik nou eens gerichter met vermogen ging werken, of een trainer die me begeleidt. Maar weet toch al dat ik freewheelen veel te leuk vind.
Als ik GC open op m'n laptop zie ik vooral heel veel cijfertjes....
Wat ik zo hoor van mensen die echt gericht trainen dat GC erg lastig goed in te richten is.
En ze al snel uitwijken naar TP.

Mij boeit het allemaal wat minder, een trainer ziet mij al aankomen met lange tochten/hoveelheid km's die ik maak ;)
Ik kijk wel naar de getalletjes, maar als ik mijn fitness op pijl wil houden kwa getal zou ik iedere week een 200km tocht in de Eifel moeten maken ofzo.
Deze week wat 'minder' gefietst en meteen -10 fitness.
pi_172086263
Hoe bevalt die 4iii powermeter van jou DDX? Hoelang duurde het voordat je je crank terug had? Aangezien ik nu wel steeds meer begin te kijken naar die Aeroad, wil ik er ook graag een powermeter opzetten. Grote nadeel is wel dat hij niet demontabel is natuurlijk, zijn er al meer alternatieven in die prijsklasse of wellicht 100¤ meer die wel demontabel zijn?
pi_172086277
Bevalt me goed, heb er inmiddels 2.
Toch wel prettig om l/r te zien, wisselt nog wel eens per dag. (wel redelijk rond de 50/50, maar vaak wel rechterbeen 1 of 2 % sterker)
En was hem ongeveer weekje kwijt.

demontabel moet je naar pedalen gaan kijken, maarja wat raakt als eerste grond/slijt ook ed ?
  zaterdag 1 juli 2017 @ 12:12:13 #167
117107 MarcoD
.........
pi_172086411
http://www.knwu.nl/medede(...)-voor-de-wielersport

Wat vinden we hiervan?

Ik hoop dat het een mooie vooruitgang brengt. Punt 1 en 3 wel mooi.

[ Bericht 16% gewijzigd door MarcoD op 01-07-2017 12:22:49 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_172086943
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:13 schreef MarcoD het volgende:
Iemand tips om Golden Cheetah in te richten?
Ik werk nu zo'n 2 jaar met GC en omdat het een programma is met heel veel informatie, kan het daardoor erg onoverzichtelijk zijn. Belangrijk is dus om je te verdiepen in de materie en dan de boel af te stemmen op je eigen wensen. Je moet dan alle extra info, waar jij niks mee doet weghalen, zodat je overzicht krijgt. Ik heb GC ingericht nadat ik het boek van Training and racing with a powermeter heb gelezen.

Ik heb de boel als volgt ingericht:

Onder trends heb ik de tab summary, spreekt voor zich en is volgens mij standaard.

Je energiesystemen kan je opdelen in:
Neuromuscular Power (5, 10 en 20sec)
Anaerobic Capacity (30s, 1m, 2min)
Vo2max (3,5,8m)
Lactate treshold (20,60 en 90m)

Zo heb ik de pagina's met grafieken en peak power opgedeeld. Hoe dichter zo'n groepje qua waardes bij elkaar liggen, hoe beter dat energiesysteem is getraind. pagina 66 van je boek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk ook naar de Efficiency Factor. Dat is je vermogen gedeeld door hartslag. Dat geeft aardig aan wanneer ik goed ben. Zo zie je de factor in het seizoen stijgen. Je moet er wel mee uitkijken, want dit kan ook komen doordat je dan meer koersen rijdt. Je lichaam kan namelijk in de lage hartslagzones minder efficiënt zijn dan bijvoorbeeld in D2. Beste is dus, om je EF te bekijken per zone.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk met een schuin oog naar de Performance Manager Chart. Dit geeft wel aan wanneer mijn niveau stijgt, maar je moet je er niet blind op staren. Wanneer je namelijk een week ziek bent geweest denkt de PMC dat je goed hebt uitgerust en dus goed bent (Getraindheid+uitgerustheid=vorm). Maar je lichaam is dan niet uitgerust. Net als wanneer je krachttraining naast het fietsen doet, dit heeft wel impact, maar komt niet terug in de PMC. Het is dus een richtlijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Critical Power is ook leuk om te zien, maar doe ik verder niet veel mee. Critical power is vooral handig als je bijvoorbeeld een tijdrit moet rijden en je wil weten wat je ongeveer voor vermogen moet trappen over dat tijdsbestek om het maximale eruit te halen. Voor koersen heb je er niets aan.

Aerobic decoupling % (staat aangegeven op de activities - summary pagina) is een leuk gegeven. Deze geeft aan hoe je duurvermogen is. Is die waarde onder de 5% dan kan je je duurvermogen uitbouwen. Komt die boven de 5% dan heeft het nog geen zin om langere duurritten te doen dan je op dat moment doet, aangezien het herstel dan langer zal duren. Dus stel je doet een duurrit van 3 uren en je komt thuis met een 10% decoupling, dan heeft het geen zin om je duurritten uit te bouwen naar 4-5u. Het heeft wel zin, maar de aanslag op je lichaam is dan dusdanig groot, dat je langer moet herstellen dan wenselijk, omdat je dan dan de dagen erna weer minder goed kunt trainen (alles gebaseerd op efficiency). Bijvoorbeeld wanneer mijn duurvermogen na een rust periode niet goed is, dan zie ik dat terug aan het wegzakken van het vermogen in de 2e helft van de rit, of het gelijk blijven van vermogen maar het stijgen van de hartslag.

https://www.trainingpeaks(...)ance-and-decoupling/

Met een powermeter kan je ook heel goed je interval blokken tijdens de training controleren. Wanneer je vermogen zoveel x% lager is dan het 2e interval blok ofzo (ik weet het niet uit mijn hoofd) dan moet je stoppen, omdat dan het trainingseffect niet meer voldoende is. Dit staat beschreven vanaf pagina 71. Daar staat ook een tabel met hoeveel % per tijdsblok het vermogen mag zakken en wanneer je dan moet stoppen. Zelf keek ik hier nooit na, omdat ik een trainer had die dit nakeek etc.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_172086976
Ik heb me de afgelopen tijd één keer in de week het apezuur ge-intervald op een Wattbike. En dat heeft wel een heleboel opgeleverd. Ben veel explosiever en sneller geworden. Klimmen gaat me ook veel beter af. Trainingen waren onder begeleiding, in je eentje intervaltraining doen heb ik lang niet altijd de motivatie voor.
Aldus.
pi_172087031
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:12 schreef MarcoD het volgende:
http://www.knwu.nl/medede(...)-voor-de-wielersport

Wat vinden we hiervan?

Ik hoop dat het een mooie vooruitgang brengt. Punt 1 en 3 wel mooi.
Dat werd ook eens tijd.
pi_172093194
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:04 schreef ddx het volgende:
Bevalt me goed, heb er inmiddels 2.
Toch wel prettig om l/r te zien, wisselt nog wel eens per dag. (wel redelijk rond de 50/50, maar vaak wel rechterbeen 1 of 2 % sterker)
En was hem ongeveer weekje kwijt.

demontabel moet je naar pedalen gaan kijken, maarja wat raakt als eerste grond/slijt ook ed ?
Ik wou alleen voor linker gaan. Voordeel van demontabel is dat je ze ook op andere fiets kunt zetten. Weet je nog andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:26:59 #172
117107 MarcoD
.........
pi_172093590
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik werk nu zo'n 2 jaar met GC en omdat het een programma is met heel veel informatie, kan het daardoor erg onoverzichtelijk zijn. Belangrijk is dus om je te verdiepen in de materie en dan de boel af te stemmen op je eigen wensen. Je moet dan alle extra info, waar jij niks mee doet weghalen, zodat je overzicht krijgt. Ik heb GC ingericht nadat ik het boek van Training and racing with a powermeter heb gelezen.

Ik heb de boel als volgt ingericht:

Onder trends heb ik de tab summary, spreekt voor zich en is volgens mij standaard.

Je energiesystemen kan je opdelen in:
Neuromuscular Power (5, 10 en 20sec)
Anaerobic Capacity (30s, 1m, 2min)
Vo2max (3,5,8m)
Lactate treshold (20,60 en 90m)

Zo heb ik de pagina's met grafieken en peak power opgedeeld. Hoe dichter zo'n groepje qua waardes bij elkaar liggen, hoe beter dat energiesysteem is getraind. pagina 66 van je boek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk ook naar de Efficiency Factor. Dat is je vermogen gedeeld door hartslag. Dat geeft aardig aan wanneer ik goed ben. Zo zie je de factor in het seizoen stijgen. Je moet er wel mee uitkijken, want dit kan ook komen doordat je dan meer koersen rijdt. Je lichaam kan namelijk in de lage hartslagzones minder efficiënt zijn dan bijvoorbeeld in D2. Beste is dus, om je EF te bekijken per zone.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk met een schuin oog naar de Performance Manager Chart. Dit geeft wel aan wanneer mijn niveau stijgt, maar je moet je er niet blind op staren. Wanneer je namelijk een week ziek bent geweest denkt de PMC dat je goed hebt uitgerust en dus goed bent (Getraindheid+uitgerustheid=vorm). Maar je lichaam is dan niet uitgerust. Net als wanneer je krachttraining naast het fietsen doet, dit heeft wel impact, maar komt niet terug in de PMC. Het is dus een richtlijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Critical Power is ook leuk om te zien, maar doe ik verder niet veel mee. Critical power is vooral handig als je bijvoorbeeld een tijdrit moet rijden en je wil weten wat je ongeveer voor vermogen moet trappen over dat tijdsbestek om het maximale eruit te halen. Voor koersen heb je er niets aan.

Aerobic decoupling % (staat aangegeven op de activities - summary pagina) is een leuk gegeven. Deze geeft aan hoe je duurvermogen is. Is die waarde onder de 5% dan kan je je duurvermogen uitbouwen. Komt die boven de 5% dan heeft het nog geen zin om langere duurritten te doen dan je op dat moment doet, aangezien het herstel dan langer zal duren. Dus stel je doet een duurrit van 3 uren en je komt thuis met een 10% decoupling, dan heeft het geen zin om je duurritten uit te bouwen naar 4-5u. Het heeft wel zin, maar de aanslag op je lichaam is dan dusdanig groot, dat je langer moet herstellen dan wenselijk, omdat je dan dan de dagen erna weer minder goed kunt trainen (alles gebaseerd op efficiency). Bijvoorbeeld wanneer mijn duurvermogen na een rust periode niet goed is, dan zie ik dat terug aan het wegzakken van het vermogen in de 2e helft van de rit, of het gelijk blijven van vermogen maar het stijgen van de hartslag.

https://www.trainingpeaks(...)ance-and-decoupling/

Met een powermeter kan je ook heel goed je interval blokken tijdens de training controleren. Wanneer je vermogen zoveel x% lager is dan het 2e interval blok ofzo (ik weet het niet uit mijn hoofd) dan moet je stoppen, omdat dan het trainingseffect niet meer voldoende is. Dit staat beschreven vanaf pagina 71. Daar staat ook een tabel met hoeveel % per tijdsblok het vermogen mag zakken en wanneer je dan moet stoppen. Zelf keek ik hier nooit na, omdat ik een trainer had die dit nakeek etc.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Thanks! Maakt het een en ander al stuk duidelijker! Toch maar tijd voor dat boek gaan maken :)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_172093825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:34 schreef Patroon het volgende:

[..]


Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Ik wilde eigenlijk een of andere bagetalliserende kudtgrap maken...

maar wow. Heb eigenlijk best wel bewondering voor de moeite die jij in de theoretische kant van je hobby steekt. Los van de moeite nemen om een 'vreemde' op internet van zo'n post te voorzien.

verder snapte ik er uiteraard geen klote van.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:52:37 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_172094130
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:39 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk een of andere bagetalliserende kudtgrap maken...

maar wow. Heb eigenlijk best wel bewondering voor de moeite die jij in de theoretische kant van je hobby steekt. Los van de moeite nemen om een 'vreemde' op internet van zo'n post te voorzien.

Je kan ook lactaattesten gaan doen en zulks, hoever wil je gaan is mijn vraag dan.

verder snapte ik er uiteraard geen klote van.
Het is nogal technisch en gecompliceerd. Je moet imo uitkijken dat je van iets wat simpel is iets ingewikkelds gaat maken. Ik maakte ook major stappen qua vorm als ik intervaltraining ging doen voor een periode. Ik heb dat met HF meter gedaan maar later ook zonder.

Gripper heeft wel gelijk als hij zegt dat hij er veel meer uit kan halen dooor gerichter te gaan trainen maar ik vind dat het zonder Golden Cheetah of powermeter ook zal lukken.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:59:00 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_172094349
Ik hoor renners zeggen ik ga trainen met powermeter want dan kan ik gerichter trainen, maar is dat gerichter trainen dan echt vanwege die powermeter of meer omdat je er meer mee bezig bent, beter over nadenkt of met meer effort je trainingen afwerkt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')