abonnement Unibet Coolblue
pi_172022242
Vier dagen voor de start van de Tour de France is het wielerpeloton opgeschrikt door een nieuw dopinggeval. Trek-Segafredo maakte bekend dat André Cardoso positief heeft getest op epo en daardoor automatisch is geschorst.

"We hebben slecht nieuws", stelt de wielerploeg van Bauke Mollema en Alberto Contador in een verklaring. "We hebben net te horen gekregen dat Cardoso positief is bevonden. Als er meer details zijn, zullen we die communiceren."

Cardoso, die op 18 juni tegen de lamp liep bij een controle buiten wedstrijden om en nog recht heeft op een B-staal, laat op zijn Facebook-pagina weten dat hij nooit verboden middelen heeft gebruikt.

"Ik besef ten volle dat ik als schuldig bestempeld zal worden, maar wil benadrukken dat ik gebroken ben door dit nieuws en duidelijk stellen dat ik nooit verboden producten heb gebruikt", aldus de Portugees.

Hij gaat verder: "Ik heb tijdens mijn carrière de pijnlijke gevolgen van dopinggebruik gezien en zou daar nooit deel van willen uitmaken. Ik hoop vurig dat mijn B-staal negatief zal zijn en dat mijn naam volledig gezuiverd wordt."

Knecht Contador en Mollema
De Spanjaard Haimar Zubeldia zal Cardoso vervangen in de Tourploeg van Trek. De Portugees zou knechtwerk verrichten voor met name Contador, maar ook voor Mollema.

http://nos.nl/tour/artike(...)ontkent-gebruik.html

En natuurlijk ontkennen.
pi_172022427
Wordt er ook eentje wakker hoor :')
pi_172022573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:05 schreef TheArt het volgende:
Wordt er ook eentje wakker hoor :')
Gelukkig is de sport al een jaar of 7 schoon, het nieuwe wielrennen. :')
pi_172023208
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Gelukkig is de sport al een jaar of 7 schoon, het nieuwe wielrennen. :')
Natuurlijk is het wielrennen niet schoon, net zoals elke sport niet schoon is. Dat verkondigt ook echt niemand. Het werd tijd dat er nog eens eentje uit de WT gepakt werd. Alleen maar goed dat dit gebeurt.
  woensdag 28 juni 2017 @ 23:04:39 #5
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_172031912
Gelukkig ook positief ( :') ) nieuws: Zubeldia mag alsnog aan zijn 16e Tour beginnen. En daarmee is er weer een extra kandidaat voor de meest onopvallende renner bij. ^O^
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')