abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172021190
Sinds een aantal maanden ben ik begonnen aan een opleiding tot treinmachinist. Wat ik erg leuk vindt, ik geniet elke dag van de afwisseling en de verantwoordelijkheid die een machinist heeft. Omdat ik binnenkort een aantal toetsen moet afleggen, vroeg ik me af of er mensen zijn die toevallig proeftoetsen hebben liggen of informatieve sites kennen m.b.t de opleiding. Ervaringen van mensen met oefentoetsen van NS of de vvrv exmanen hoor ik ook graag. Alvast bedankt! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door aspmcnjawel op 28-06-2017 17:11:52 ]
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:07:25 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_172021243
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_172021315
quote:
Bedankt voor je reactie, daar had ik al gekeken dat zijn 5 voorbeeldvragen waar in ze laten zien hoe de vragen geformuleerd worden tijdens de examen :(
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:13:13 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_172021395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:10 schreef aspmcnjawel het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, daar had ik al gekeken dat zijn 5 voorbeeldvragen waar in ze laten zien hoe de vragen geformuleerd worden tijdens de examen :(
http://slideplayer.nl/slide/1933135/ ?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_172021478
quote:
Snelle reactie thanks, dat zijn indd 4 oefentoetsen van de machinistenhandboek uit 2008 ook deze had ik gevonden. Ze zijn een beetje outdated, dus ik weet niet of ze nog relevant zijn. Verder dan deze oefentoetsen ben ik niet gekomen.. alsnog bedankt
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:18:00 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_172021506
Laat dan maar zitten. :') Zo te zien heb je het hele internet afgespeurd.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_172021537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:18 schreef _--_ het volgende:
Laat dan maar zitten. :') Zo te zien heb je het hele internet afgespeurd.
haha ja ik ben al een tijdje aan het zoeken maar er is bar weinig te vinden wat betreft oefentoetsen of leermateriaal over het treinmachinisten vak.
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:21:04 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172021571
Heb je dit topic al even in het treinentopic (in PTA) geplaatst?
pi_172022019
Vraag het eens aan jouw opleider. Die heeft dat ongetwijfeld liggen, ook met de moderne manier van vragen door de VVRV.
Ik neem aan dat je de kennisclusters al kent? Als je die kent, dan kom je ook zonder problemen door het theorie-examen. Succes!

http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
pi_172022127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:42 schreef MTL het volgende:
Vraag het eens aan jouw opleider. Die heeft dat ongetwijfeld liggen, ook met de moderne manier van vragen door de VVRV.
Ik neem aan dat je de kennisclusters al kent? Als je die kent, dan kom je ook zonder problemen door het theorie-examen. Succes!

http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
Een enkele keer krijg ik van mijn opleider wel een proeftoets maar die neemt hij na het afronden van de proeftoets weer in. Ik wil ze graag thuis doornemen en de vragen die ik fout heb de informatie erbij opzoeken. Verder ken ik de kenniscluster van de VVRV wel en ik lees ze elke dag cluster door maar dat is meer bronmateriaal en soms mis ik diepgang. Verder bedankt voor je reactie
  Boks-Chick woensdag 28 juni 2017 @ 17:51:18 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172022150
Doe Monopoly een berichtje sturen, wellicht heeft die (nog) wat liggen

lokquote :P

quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:23 schreef Monopoly het volgende:
lolwut
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:54:29 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172022200
quote:
19s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:51 schreef BrandX het volgende:
Doe Monopoly een berichtje sturen, wellicht heeft die (nog) wat liggen

lokquote :P

[..]

Pas maar op.. voor je het weet heb je een topic over gehaktballen in de trein.. :X
pi_172022236
quote:
19s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:51 schreef BrandX het volgende:
Doe Monopoly een berichtje sturen, wellicht heeft die (nog) wat liggen

lokquote :P

[..]

Ah super! Dus Monopoly is de gene met een handeltje proeftoetsen:P als ik zal hem meteen een berichtje sturen zodat het kan want ik ben hier nog een groentje en blijkbaar moet ik een aantal dagen wachten tot ik een pm mag sturen:( maar bedankt voor de tip
pi_172022271
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Pas maar op.. voor je het weet heb je een topic over gehaktballen in de trein.. :X
Hahah toch niet voor in de cabine hoop ik anders hebben we met een snelremming alle gehakballen tegen de cabineraam zitten
pi_172022310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:50 schreef aspmcnjawel het volgende:

[..]

Een enkele keer krijg ik van mijn opleider wel een proeftoets maar die neemt hij na het afronden van de proeftoets weer in. Ik wil ze graag thuis doornemen en de vragen die ik fout heb de informatie erbij opzoeken. Verder ken ik de kenniscluster van de VVRV wel en ik lees ze elke dag cluster door maar dat is meer bronmateriaal en soms mis ik diepgang. Verder bedankt voor je reactie
Stel je opleider dan de vragen die je wilt weten. Hij/zij zal echt niet bijten ;)

Die oefentoetsen die je krijgt zal je inderdaad niet mee naar huis krijgen. Dat is samengesteld uit echt examenmateriaal, dus mag niet gekopieerd worden.

Overigens zonder gekheid: elke dag die clusters doorlezen lijkt mij ook niet helemaal gezond. Natuurlijk is een beetje spanning en examenstress goed, maar ga er niet in overdrijven. Daar schiet je niets mee op. Neem even een paar dagen vrij en laat jezelf tot rust komen om alles te laten bezinken.
Het gaat ongetwijfeld goed komen, anders zou dat allang aangegeven zijn door de opleider.
pi_172022505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:59 schreef MTL het volgende:

[..]

Stel je opleider dan de vragen die je wilt weten. Hij/zij zal echt niet bijten ;)

Die oefentoetsen die je krijgt zal je inderdaad niet mee naar huis krijgen. Dat is samengesteld uit echt examenmateriaal, dus mag niet gekopieerd worden.

Overigens zonder gekheid: elke dag die clusters doorlezen lijkt mij ook niet helemaal gezond. Natuurlijk is een beetje spanning en examenstress goed, maar ga er niet in overdrijven. Daar schiet je niets mee op. Neem even een paar dagen vrij en laat jezelf tot rust komen om alles te laten bezinken.
Het gaat ongetwijfeld goed komen, anders zou dat allang aangegeven zijn door de opleider.
Dat klopt daar heb je ook zeker gelijk in, misschien is het ook de examenstress.
Maar omdat het een interne opleiding is wordt er aardig wat zelfstandigheid van je verwacht, vandaar ook dat ik niet zo veel vragen stel tijdens de les. Waar ik af en toe wel spijt van heb achteraf, daarom vind ik het ook zo fijn om proeftoetsen door te nemen dan komen de onderwerpen die ik minder begrijp vanzelf naar boven en kan ik thuis deze goed uitpluizen:P Bedankt voor de tips!
pi_172022616
Juist bij zelfstandigheid moet je vragen stellen. Stel je ze niet, dan zal er verwacht worden dat je het begrijpt.
Als je echt het idee hebt dat je essentiėle kennis mist, stel dan, eventueel samen met een van je mentormachinisten, een lijstje op met dingen waar je meer over wilt weten. Ga daarmee naar je opleider, of kijk samen met die mentormachinist of je er achter kan komen. Vaak zijn RET diensten daar erg geschikt voor :P

Als je wilt mag je eventueel ook mij vragen wel wat vragen stellen, dan kan ik kijken of ik deze kan beantwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 28-06-2017 18:20:59 ]
  Boks-Chick woensdag 28 juni 2017 @ 20:02:07 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172025318
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Pas maar op.. voor je het weet heb je een topic over gehaktballen in de trein.. :X
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
lolwut
  Boks-Chick woensdag 28 juni 2017 @ 20:03:03 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172025354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:56 schreef aspmcnjawel het volgende:

[..]

Ah super! Dus Monopoly is de gene met een handeltje proeftoetsen:P als ik zal hem meteen een berichtje sturen zodat het kan want ik ben hier nog een groentje en blijkbaar moet ik een aantal dagen wachten tot ik een pm mag sturen:( maar bedankt voor de tip
of hij toetsen heeft weet ik niet, ik weet wel dat hij een paar jaar geleden zijn opleiding tot machinist heeft voltooid.
lolwut
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:11:20 #22
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_172027467
Beetje opleider geeft toch oefenexamens
Ik ben op dit moment ook bezig met de opleiding en wij krijgen de theorie van het STC en die levert er een mooi online oefenexamen programma erbij.
Moet je alle examens nog maken? Of heb je er al 1 gedaan?
Paar weken geleden heb ik het examen vergunningen al gemaakt.
Als je het handboek kent, het seinenboek en de clusters op de VVRV site doorleest (is officieel geen leermiddel!!) Dan weet je alles wat je op het examen moet weten.
pi_172030298
Als voormalig aspirant die toevallig net de hele zooi achter de rug heeft sinds een paar maanden kan ik je vertellen dat de meeste opleiders inderdaad wel het een en ander hebben liggen. Meestal geven ze een paar weken voor je examens (hoe lang heb je nog te gaan?) wel wat oefenmateriaal.

Wat ik trouwens gehoord heb is dat de vragen op de schop gaan binnenkort (of dat ze inmiddels al zijn gewijzigd)...

Dat gezegd, ik heb nog wel wat 'oude' vragen liggen, maar dit is wel van alle examens doorelkaar en ook van de module goederen, die jij als BLM waarschijnlijk niet hoeft te doen :P
pi_172034845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:11 schreef Hr-Flip het volgende:
Beetje opleider geeft toch oefenexamens
Ik ben op dit moment ook bezig met de opleiding en wij krijgen de theorie van het STC en die levert er een mooi online oefenexamen programma erbij.
Moet je alle examens nog maken? Of heb je er al 1 gedaan?
Paar weken geleden heb ik het examen vergunningen al gemaakt.
Als je het handboek kent, het seinenboek en de clusters op de VVRV site doorleest (is officieel geen leermiddel!!) Dan weet je alles wat je op het examen moet weten.
Oefenexamen programma, dan heb je wel mazzel zeg. Dat lijkt me super handig helaas heeft mijn werkgever dat niet. Ik heb nog geen examen gedaan was, de examen vergunningen moeilijk trouwens?
pi_172034852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:27 schreef GlenSpey het volgende:
Als voormalig aspirant die toevallig net de hele zooi achter de rug heeft sinds een paar maanden kan ik je vertellen dat de meeste opleiders inderdaad wel het een en ander hebben liggen. Meestal geven ze een paar weken voor je examens (hoe lang heb je nog te gaan?) wel wat oefenmateriaal.

Wat ik trouwens gehoord heb is dat de vragen op de schop gaan binnenkort (of dat ze inmiddels al zijn gewijzigd)...

Dat gezegd, ik heb nog wel wat 'oude' vragen liggen, maar dit is wel van alle examens doorelkaar en ook van de module goederen, die jij als BLM waarschijnlijk niet hoeft te doen :P
Ik heb nog een 2 maanden te gaan, dan moet ik op examen en tot nu toe heb ik vrij weinig oefentoetsen gehad. Dat klopt de ik weet dat de interne opleiding bij NS ook op de schop gaat vanaf volgend jaar. Alle soorten oefenmateriaal is welkom, alvast bedankt! :)
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:24:52 #26
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_172039186
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 06:49 schreef aspmcnjawel het volgende:

[..]

Oefenexamen programma, dan heb je wel mazzel zeg. Dat lijkt me super handig helaas heeft mijn werkgever dat niet. Ik heb nog geen examen gedaan was, de examen vergunningen moeilijk trouwens?
Nee, het was niet echt moeilijk, je hebt 45 minuten voor 30 vragen.
En als je goed leert en tijdens het examen goed leest, dan ben je zo klaar.
Ik stond met 15 minuten weer buiten.

het oefenprogramma, kan ik helaas niet met je delen, het is op naam en met wachtwoord. De opleider kan zo zien, of je wel je best doet....
  zondag 9 juli 2017 @ 10:50:46 #27
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_172287949
Ondertussen heb ik alle examens gehad en dan nu officieel Mcn VB.
theorie valt allemaal reuze mee, veiligheidscommunicatie is goed te doen, als je maar heel goed oplet.
Praktijk examen, is een kwestie van rijden, zoals je altijd aan het rijden bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')