abonnement Unibet Coolblue
pi_176314426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:23 schreef Konev het volgende:
Ik ga volgende week ook met een groepje vrienden 3 nachten Madrid. We willen op zaterdag naar Real- Villarreal maar willen ook gewoon lekker eten en drinken en de stad verkennen.
We verblijven in La Latina. Iemand nog aanraders voor restaurantjes/ barretjes daar? En voor plekken waar je nog enigszins betaalbaar kunt stappen, misschien studentenkroegen of -feesten? Tenten als Kapital kunnen we namelijk niet betalen 3 nachten lang :s)
Je zit in een geweldige wijk! Lekker verdwalen in La Latina is het beste om deze wijk te verkennen. Aangrenzend heb je de wijk Lavapiés. Ook een gave wijk. Uitgaan kan je goed doen in La Chueca. Het is wel een homo wijk, weet niet of je daar moeite mee hebt.
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 12:01:01 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182387861
Zo, net terug van een lang weekend Madrid. Moest naar een congres en heb daar wat dagen aan vastgeplakt.

Aanraders qua eten:
Alimentación Quiroga op de Calle de las Huertas.
Een wijn, kaas en vleeswaren winkel waar ook wat tafeltjes staan met een kleine kaart vol lekkers. Heerlijke Ox Cecina (gedroogde ossenhaas met amandelen), Jabuga (jamon iberico de bellota) en de carrilladas de buey (gestoofde runderwangetjes) zijn heerlijk. En uitstekende wijn natuurlijk. We zijn er twee keer geweest om 's avonds wat te eten.
La Musa Latina op Plaza de la Paja.
Op een leuk pleintje een combinatie van internationale en Spaanse klassiekers. Heerlijke fried green tomatoes, ceviche en carrilladas de cerdo.

Om te doen:
Op zondag naar Museo Reina Sofia. Eerst een heerlijke brunch met cocktail bij Nubel en dan vanaf half twee gratis het museum in.
Op zaterdag naar Toledo met de trein. Vanaf Atocha ben je er in een half uur. Zorg dat je op tijd kaartjes reserveert! Het is wel supertoeristisch en wandelen gaat constant omhoog en omlaag. Gelukkig kun je wel met de roltrap van het niveau van de trein naar het oude centrum. Aan de voet heb je trouwens nog wat opgravingen van een Romeins circus. Wij aten daar bij Cantharellus Korokke, een wijnbar met de lekkerste kroketjes (de chef, een grote, wat oudere, gezellige man met een flinke baard is gek op allerlei smaken en heeft allerlei soorten ontwikkeld die je nergens anders proeft!!!) en andere lekkere tapas met uiteraard uitstekende wijnen en ook een eigen bier gemaakt van cantharellen. Toledo is dus wel supertoeristisch, maar de kathedraal, de ligging, de mooie straatjes en het museum van El Greco maken het wel een bezoek waard.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 23:10:23 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_185442749
*kick*

Gisteren te horen gekregen dat ik van mijn studie voor een weekje naar Madrid mag voor summer school *O* het plan is om 2 dagen eerder al er heen te gaan en na die week mijn man en 2 vrienden over te laten komen want laat ik precies dan jarig zijn *)

Naast de studie heb ik dus een dag of 4/5 om Madrid te verkennen. 1,5 dag alleen en de laatste dagen met gezelschap. Ik ben vooral benieuwd naar dingen die leuk zijn om in je eentje te doen. Met mijn man en vrienden zal het waarschijnlijk de belangrijke sights zijn.

Museo Reina Sofía zal in ieder geval niet ontbreken, kan ik eindelijk mijn favoriete schilderij (Guernica van Picasso) zien O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 13:54:14 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185451909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 23:10 schreef MaJo het volgende:
*kick*

Gisteren te horen gekregen dat ik van mijn studie voor een weekje naar Madrid mag voor summer school *O* het plan is om 2 dagen eerder al er heen te gaan en na die week mijn man en 2 vrienden over te laten komen want laat ik precies dan jarig zijn *)

Naast de studie heb ik dus een dag of 4/5 om Madrid te verkennen. 1,5 dag alleen en de laatste dagen met gezelschap. Ik ben vooral benieuwd naar dingen die leuk zijn om in je eentje te doen. Met mijn man en vrienden zal het waarschijnlijk de belangrijke sights zijn.

Museo Reina Sofía zal in ieder geval niet ontbreken, kan ik eindelijk mijn favoriete schilderij (Guernica van Picasso) zien O+
Vergeet The Great Masturbator van Dali niet. Hangt daar ook. Op zondag na 14.00 uur gratis toegang.

Tips voor dingen alleen doen heb ik eigenlijk niet echt. Mijn vrouw ging lekker in het park Retiro zitten met een boekje toen ik naar het congres was. En ze heeft nog een museum bezocht, maar ik weet niet meer welke.

Samen zijn we nog in het Museo Sorolla geweest. Aangenaam klein museum (het oude huis van Sorolla) met in het atelier nog enkele prachtige schilderijen van hem en een mooie tuin waar je heerlijk even weg van de drukte bent.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 23:43:56 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_185532235
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]

Vergeet The Great Masturbator van Dali niet. Hangt daar ook. Op zondag na 14.00 uur gratis toegang.

Tips voor dingen alleen doen heb ik eigenlijk niet echt. Mijn vrouw ging lekker in het park Retiro zitten met een boekje toen ik naar het congres was. En ze heeft nog een museum bezocht, maar ik weet niet meer welke.

Samen zijn we nog in het Museo Sorolla geweest. Aangenaam klein museum (het oude huis van Sorolla) met in het atelier nog enkele prachtige schilderijen van hem en een mooie tuin waar je heerlijk even weg van de drukte bent.
Dat zijn al goeie tips ^O^ Ik ben er zaterdag en zondag alleen dus dan kan ik mooi het museum aandoen :Y ben ook groot fan van Dali dus die ga ik noteren!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 19:48:44 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185548318
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 23:43 schreef MaJo het volgende:
[..]

Dat zijn al goeie tips ^O^ Ik ben er zaterdag en zondag alleen dus dan kan ik mooi het museum aandoen :Y ben ook groot fan van Dali dus die ga ik noteren!
Even nagevraagd: Mijn vrouw ging niet naar een museum, maar naar de World Press Photo tentoonstelling in een bank.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185548804
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 23:10 schreef MaJo het volgende:
*kick*

Gisteren te horen gekregen dat ik van mijn studie voor een weekje naar Madrid mag voor summer school *O* het plan is om 2 dagen eerder al er heen te gaan en na die week mijn man en 2 vrienden over te laten komen want laat ik precies dan jarig zijn *)

Naast de studie heb ik dus een dag of 4/5 om Madrid te verkennen. 1,5 dag alleen en de laatste dagen met gezelschap. Ik ben vooral benieuwd naar dingen die leuk zijn om in je eentje te doen. Met mijn man en vrienden zal het waarschijnlijk de belangrijke sights zijn.

Museo Reina Sofía zal in ieder geval niet ontbreken, kan ik eindelijk mijn favoriete schilderij (Guernica van Picasso) zien O+
Madrid heeft zoveel te bieden. Vergeet geen bezoekje te brengen aan Azotea del Círculo de Bellas Artes. Een bekende rooftop bar. En Museo del Prado.
pi_185553459
Eind mei, begin juni rij ik even voor 2 dagen naar Madrid.
Is maar 3 uurtjes rijden (vanuit het Oosten). Ga er dan ook even overnachten en even 2 dagen rondsnuffelen.
Ga hier even wat tips weg pakken want ken de oostkust van Spanje wel maar Madrid totaal niet.

Waarschijnlijk rij ik er alleen heen, scheelt dan wel weer met haar gluten allergie dus zou alles kunnen proberen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:34:55 #59
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189234662
Ik ben volgende week in Madrid. Ik heb al behoorlijk wat uitgezocht qua dingen die we willen bekijken/musea/restaurantjes/flamenco-optredens. Weet iemand nog iets moois buiten de bekende attracties die in alle boekjes staan?
pi_189333077
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:45 schreef bianconeri het volgende:
Eind mei, begin juni rij ik even voor 2 dagen naar Madrid.
Is maar 3 uurtjes rijden (vanuit het Oosten). Ga er dan ook even overnachten en even 2 dagen rondsnuffelen.
Ga hier even wat tips weg pakken want ken de oostkust van Spanje wel maar Madrid totaal niet.

Waarschijnlijk rij ik er alleen heen, scheelt dan wel weer met haar gluten allergie dus zou alles kunnen proberen.
Hoe was het?
pi_189333107
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe was het?
Lekker bijtijds, maatje.
pi_189337459
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe was het?
Haha klopt vrij laat maar maakt niets uit.

Ik ben oost Spanje gewend, kust regio met name, en dan is Madrid wel echt heel anders.
Ik vind Barcelona echt 100000x mooier en prettiger.

Weer was wel echt heerlijk (midden 30), alleen kun je in Madrid ook niet even lekker naar het strand en heb je niet echt verkoeling.

Verkeer is ook zo chaotisch vergeleken met Barcelona bv. Ook gewoon als je loopt.
De ring met zijn 7 banen die elk een andere afslag hebben (en je navigatie die niet altijd precies aangeeft hoe die heet). Dat was niet fijn rijden. Mensen parkeren echt op de middenstreep, op de hoekstoep. Echt gekkenwerk.
Hele sfeer in Madrid vind ik heel anders dan wat ik van Spanje gewend ben.

Ik kwam ook toevallig langs de stierenvecht arena toen er ook daadwerkelijk een wedstrijd? ging beginnen. Afgrijselijk. Genoeg lege gezien, in Barcelona is het een prachtige mall.
Ik ''woon'' in het oosten in klein dorp tegenover een monumentale arena. Maar echt gebruikte, bah word je gewoon boos van (niet dat ik niet weet dat ze het nog doen in Spanje maar goed).

Hoewel ik niet klaagde er weer weg te kunnen, is het wel een mooie stad natuurlijk. Aardig wat groen. Mooie architectuur. Goede restaurants. Niet duur.
pi_189337715
Madrid en Barcelona vergelijken is hetzelfde als New York vergelijken met andere Amerikaanse steden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')